Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - rjokela002

#1
Ja itellä venttiilikopassa se ccv venttiili kiinteänä, joten jos se hajoaa koko koppa uusittava
#2
Eli hakusessa ois "sokee levy" Egr:ään. Ohjelmallisesti jo poistettu, mutta otan sen putkenkin siitä pois ja samalla jäähdyttimen
#3
Ja lisäyksenä vielä, että kone tulee ulos autosta lähipäivinä niin aattelin siinä samalla sitten uusia niitä laakereita tms. jotta sais vähän mielenrauhaa.
#4
Lainaus käyttäjältä: Anzelmii - 12.05.21 - klo:20:23
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=48631.0

Välijäähdyttimeen kertyy jäätä ja sulaessaan sylinteriin tulee nestepuristus.
Maskinsuoja on myös toimiva. Maskinsuojalla kulutuskin pienenee jo ihan pienilläkin pakkasilla

Juu kyllä maskinsuojat on nokalla ollukkin. Lähinnä toi "heikko kohta" kuumottelee, kun auto on nyt ohjelmoitu ja vääntöä ja tehoa on tullut melkein se 50% lisää :D
#5
Elikkä voiko sille kuuluisalle conrod out of the block vialle tehdä mitään etukäteen? Esim. vaihtaa laakerit ja pultit. Kuinka isotöinen tommonen ois. 1.9tdi BXE passat 07
#6
Itse vaikutan Jämsässä ja voin tulla tuon tekemään jos jonkinlainen paikka löytyy. Laita YV
#7
Missäpäin auto sijaitsee? Mulla löytyis kaapeli ja softa koodaamiseen
#8
Jämsässä tarjolla Vag-Com HEX-V2, jolla onnistuu vikakoodien luku, nollaus ja erilaiset koodaukset. Lähialueille voin myös liikkua.
#9
VCDS kertois paljon. Ootko mistäpäin? Täältä löytyis yks semmonen. Toki suhahdukset viittais johkin ilmavuotoon joko turbolta tai sit itellä ollut alipaineitten kanssa samanlaista.
#10
Voi olla juu. Onhan tuossa kiinteässäkin joustoa kun kytkinlevystä löytyy jouset jotka vähän vaimentaa.
#11
Yleensä ohjauskolumnin kiinnityspulttien päät on näkyvissä. Meillä passatissa ja muissakin autoissa on laitettu jonkun välipalikan kanssa siihen kiinni. Välipalikalla siis säädetty sitä kulmaa.
#12
Mä vaihdoin ite. Samalla vaihdoin kiinteeseen pyörään, joka oli halvempi ja onhan se myös kestävempi. Eroa kaksoismassaan ei oikeastaan edes huomaa. Tais maksaa 360â,¬ motonetissä toi paketti. Jos löytyy vähänkään näppäryyttä niin suhtkoht helppo vaihtaa itekkin. Mulla oli apumies ja auto tunkeilla ilmassa.
#13
Voi olla muistitikulle tai puhelimelle audioliitäntä
#15
Lainaus käyttäjältä: Nantti - 14.03.21 - klo:09:31
lisäätehoa.fi firmasta kannattaa kysellä kans.
Oman Skodan ohjelmaan sieltä ollu tyytyväinen.

Täältä kansa ääni tälle. Vasta kävin laittaa 1.9 passattiin ohjelman ja oon enemmän kun tyytyväinen. Jämsän toimipisteessä.
#16
Se sieltä oli hajonnut kahteen osaan... Mietinkin, että mitenhän päin sen ees pitäis olla siellä. Kyseessä tämmöinen osa: https://www.autodoc.fi/febi-bilstein/7109078
#17
Lisäys vielä että tuo klonksahdus voi kuulua myös liikkeellelähdettäessä jos on esimerkiksi vaikka ylämäki
#18
Käytin auton lastutuksessa ja sen jälkeen ollut pari sivuääntä.

Tärkein ja isoin huoli: Auto kolahtaa tai pikemminkin "klonksahtaa" kiihdyttäessä pienemmillä vaihteilla (1-3). Kuuluu siis vain yksi ääni ja olen paikantanut sen keskelle aikalailla vaihdekepin alle. Kaikki tuntuis olevan kireellä ja väljää ei ole kun kurkkasin alle.

Pienempi: Eli siis pisempään kun pitää kaasua pohjassa ja päästää sitten pois niin semmoinen releenomainen naksahdus kuuluu. (Liittyy varmaan turbon paineisiin??) kuskin puolelta edestä.
#19
Foorumin yleiset asiat / 2.8 V6 Moottori
01.04.21 - klo:12:49
Olis uus auto kiikarissa (A4, A6 tai Passat) tolla 2.8-30 V6 koneella. Mitäs kannattais kyseisestä koneesta tietää ennen ostoa? Kilometrit liikkuu siinä 250tkm-350tkm paikkeilla.
#20
Minkälainen on itse vaihtaa 3c passattiin (BXE) Vauhtis ja kytkin. Kalkatus alkanut ja tehot on hiipunu :(
Kaikki mulle on suositellut kiinteää pyörää, niin mites tämmönen valeon setti: https://www.autodoc.fi/valeo/1110340#
#21
Morjes! Vaikuttais nyt siltä, että Passatin (1.9tdi BXE) massapyörä on tullut tiensä päähän. Mittarissa on 284tkm ja alkoi yks päivä tossa ronklottaa ja pakilla täristää. On siis vissiin ihan selkeä massapyörän/kytkimen vika?? Samalla vedot hiipunut yläkierroksella. Onko normaalia?

Autossa siis vielä alkuperäinen kytkin ja kaksoismassapyörä.

Onko järkeä vaihtaa uusi. Ja jos on niin kannattaako laittaa kiinteä pyörä? Samalla vähän ohjeita, että minkälainen vaihtaa :)) Kiinteitten hinnat taisi olla siinä 300-400â,¬ euron paikkeilla kytkimen kanssa (Valeo ja Stark)

Samalla ois tarkotus vaihtaa PA-suodatin ja öljyt. Tarviiko polttoainejärjestelmä ilmata suodattimen vaihdon yhteydessä?
#22
Lainaus käyttäjältä: talei - 10.03.21 - klo:07:22
Minulla oli vastaavasta moottorista tandempumpulta lähtevä kulmaliitin murtunut, jolloin alipaineet kokonaan kateissa, jarrupoljin kivikova ja tehot kateissa kun turbo ei toiminut oikein.

Juurikin tämä oli itseltä halki. Tosin liitoksesta niin se korjaantui kunnon vulkanoituvalls teipillä ja klemmareilla
#23
Lainaus käyttäjältä: ukormi - 08.03.21 - klo:13:17
Lienee TDI?
Olisiko se perinteinen tandempumppuvuoto? Tai jos on ihan alipainepumppu niin sit sieltä jostakin kohtaa fuskaa.

Juu kyllä tuo on 1.9TDI BXE
#24
Tänään käyty ajolla. Muutaman huomion tein. Elikkä turbolla kestää aika kauan saada painetta, eli siis tehot tulee aika paljon myöhässä (huomaa erityisen hyvin isoilla vaihteilla). Tehostin antaa tehoa vain yhdelle jarrutukselle jos auto tyhjäkäynnillä. Jos kierrokset ovat yli 2000 niin toimii normisti. Samoin jos vapaalla antaa kierroksia niin tehostaa taas.
#25
Tänään teki passat sellaisen tempun, että kesken ajon hukkui jarrutehostin. Poljin siis kivikova ja saa antaa kunnolla runtua, että alkaa auton hidastumaan. Luulin aluksi, että tehostin sökö, mutta kun samalla hukkui tehot (turbo pois pelistä?) niin aloin epäilemään jonkin sortin alipainevikaa. Kenties joku turbon letku sökö? Kaasua kun antaa tyhjäkäynnillä niin kuulee kun sihahtelee ilmaa jostain.

Vikakoodeista esiin pomppasi P0299, eli underboost condition turbossa. On tehnyt pari viikkoa sitten sen, että turbo hävisi, antoi saman koodin, mutta korjaantui kun käynnisti vaan uudestaan. Tänään auto alkoi pelaamaan kun nollasi koodit.

Voisiko viat olla toisiinsa kytköksissä, ja jos on niin onko vika sitten joku turbon letku, joka välillä vuotaa kun se vika ei kokoaikaa ole läsnä?
#26
Morjens! Onko arenalaisilla tietoo, että millä on eessä sisälokasuojat kiinni? Pitäis oikeelta vielä vaihtaa se etummainenkin. Onko niillä muovihärpäkkeillä vai ruuveilla?
#27
Eli tänään tuli näyttöön ilmotus "Electronic parking system fault" tai jotain sinnepäin. Samalla syttyi mittaristoon ABS, luistonesto ja käsijarrun keltainen valo. Pystyi siis ajamaan mutta nuo ei olleet toiminnassa. Pysähdyin sitten ja käynnistin uudestaan. Hetken aikaa ajettua kaikki valot ja tekstit lähti. Onkohan tulossa uudestaan vai oliko vain joku kylmän kelin hetkellinen temppu?
#28
Moro! Onkos teillä tietoa, että mistä sais uuet takasisälokasuojat? On vissiin jotain vaimenninmateriaalia mukana kun ovat niin pehmeetä?
Oli tullu molemmille puolille nyrkin kokoset reiät just iskareitten kohalle. Varmaan keväällä voi vaihtaa kun sulaa lumet pois. Oli mukavasti ruostunu kauttaaltaan sieltä takaa  ;D
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy