Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

Panze

Komea peli, kuten on myös "wanha" CLS! Ja hyvältä näyttää myös tuo uusi R-sarjalainen. Siinä olisi käytännöllinen ja tilava auto jonka saa nelivetoisena, tehokkaalla moottorilla ja varmasti riittävillä varusteilla.

Sitten kun voitan lotossa niin meidän pihalta siivotaan VAGineet ja laitetaan em. kaksikko tilaukseen! R&CLS sopis oikein hyvin.... :)

Urlaub

SLS:n ajo-ominaisuuksista on kuulunut maailmalta kritiikkiä.

Nyt sitten Tuulilasin toimitus päätti ottaa asiasta selkoa ja kokeili Mersun ominaisuuksia Ahvenistolla. Lopputuloksena oli ajo kaiteeseen.  :P

Eihän se kuljettajan vika voinut olla, ei..



Vieläkin korjausta Suomessa odottava Mercedes-Benzin supermalli SLS AMG romuttui Tuulilasi-lehden testiajossa. Sitä koeajettiin Ahveniston moottoriradalla, kun se lipesi hallinnasta ja osui kaiteeseen.

Onnettomuus sattui touko-kesäkuun vaihteessa. Auton oikea etukulma vaurioitui, ja se seisoo edelleen korjaamon pihalla.

IS kertoi romuttuneesta autosta eilen netissä.

Mersun maahantuoja Veho on asettanut joidenkin lehtien koeajoihin ehdon, ettei autoa saa viedä moottoriradalle. Tuulilasin päätoimittaja Lauri Larmelan mukaan Tuulilasilta sitä ei ollut kielletty.

- Kaikkeen, mitä autolla teimme, oli lupa, Larmela sanoo.

Hänen mukaansa koeajoissa sattuneet kolarit eivät ole tavattomia. Tuulilasinkin koeajoissa niitä on sattunut.

Larmela huomauttaa, että siksi koeajoja tehdään suljetuilla radoilla.

- Kun ajetaan lujaa, ja yritetään saada hienoja kuvia, näin voi käydä, Larmela sanoo.

- We are sorry, mutta tätä varten on vakuutukset.


http://www.iltasanomat.fi/autot/2241229

eGetin

Lainaa- We are sorry, mutta tätä varten on vakuutukset.
Kaikki vakuutukset ei korvaa radoilla tapahtuneita vahinkoja...

Karvis

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 24.08.10 - klo:22:26
Kaikki vakuutukset ei korvaa radoilla tapahtuneita vahinkoja...

Tuulilasilla lienee sellainen vakuutus jossa riittää virtaa radallakin, eihän tuollaisia satojen tuhansien autoja kukaan uskaltaisi muuten radalle viedä ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Ranssi

LainaaTuulilasilla lienee sellainen vakuutus jossa riittää virtaa radallakin, eihän tuollaisia satojen tuhansien autoja kukaan uskaltaisi muuten radalle viedä

Auto on maahantuojan omistuksessa, joten Tuulilasin vakuutuksilla ei liene tässä tapauksessa paljoa merkitystä.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 24.08.10 - klo:22:39


Auto on maahantuojan omistuksessa, joten Tuulilasin vakuutuksilla ei liene tässä tapauksessa paljoa merkitystä.

Kyllä sillä sikäli on merkitystä että maahantuojan vakuutukset tuskin kattaa radalla sattuneita vahinkoja, tuulilasilla taas voi olla oma vakuutuksensa koeajokkien ratavierailuja varten.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Ranssi

LainaaKyllä sillä sikäli on merkitystä että maahantuojan vakuutukset tuskin kattaa radalla sattuneita vahinkoja, tuulilasilla taas voi olla oma vakuutuksensa koeajokkien ratavierailuja varten.

Tiedoissani on sitten tässä(kin) kohtaa aukko, sillä luulen vakuutuksen myönnettävän vain auton omistajalle.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 24.08.10 - klo:22:50
Tiedoissani on sitten tässä(kin) kohtaa aukko, sillä luulen vakuutuksen myönnettävän vain auton omistajalle.

Kyllähän vakuutusyhtiöt myy mitä vain varsinkin yrityksille, heillä on todennäköisesti joku ihan räätälöity vakuutus tuota rata-ajoa varten. Yleisessä liikenteessä mennään sitten normi vakuutuksilla.

En tietysti varmaksi tiedä tuota kuviota, mutta näin sen olettaisin olevan että tuulilasi vakuuttaa auton tuollaisen vahingon varalle.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Ranssi

LainaaEn tietysti varmaksi tiedä tuota kuviota, mutta näin sen olettaisin olevan että tuulilasi vakuuttaa auton tuollaisen vahingon varalle.

Ehkä Tuulilasilla oli juuri tästä syystä maahantuojan lupa viedä auto radalle...

Vesihiisi

Eilen satuin näkemään firman parkkipaikalla mallin ML63 ja rekisterissäkin vielä ML-63.

Tuo oli.... kalliin näköinen peli!  ;D

skula

Höyrypäissäni kävin tutustumassa käytettyyn tarjontaan edullisemmassa hintaluokassa.. jos vaikka järkiautoilijaksi..

Törmäsin ensin tähän.. http://www.auto1.fi/mercedes-benz/c/359689

Silmääni oikein upea. Tykkään mersun hillitystä tyylistä..

Kun kurkistin sisään, kaikki vaikutti oikein hyvältä.. ja vaikka kyseessä on vajakki josta puuttuu paljon varusteita päätin istahtaa sisään, ihan kunnioituksesta päämieskuljetinmerkkiä kohtaan!

Mutta siis herranperkele.. tuon penkithän ovat jotain naurettavan surkean ja vanerilevyn välistä  ??? Ei noilla viitsinyt edes istua minuuttia pitempään.. Pois.. Miten voi tuollaiset olla edes olemassa.. PYH!

Sitten huomasi toisen silmää miellyttävän MB:n..

Jos olisin järkiostaja.. Ostaisin tämän.. http://www.auto1.fi/mercedes-benz/e/404854

Mutta.. Onneksi en saanut minkäänlaista palvelua.. Säästyin vanhalta mersulta.. ja järkiautoilulta!

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Skula - 27.08.10 - klo:19:34

Jos olisin järkiostaja.. Ostaisin tämän.. http://www.auto1.fi/mercedes-benz/e/404854

Mutta.. Onneksi en saanut minkäänlaista palvelua.. Säästyin vanhalta mersulta.. ja järkiautoilulta!

Joo, ei tuota, pre-facelift malli.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 14.08.10 - klo:08:46
Lisää raporttia, kunhan kilsoja karttuu.

MB E 220 CDI A S211 on nyt kulkenut noin 3500 kilometriä kolmessa viikossa, joten vähän tarkennuksia kokemuksiini.

Auto on todella mainio matka-auto, kun on taitettava pitkää matkaa. Matka vain taittuu mukavasti ja ajo ei väsytä, istuin on juuri sopiva yhdistelmä tukevuutta ja mukavuutta, säädöt ovat hyvät. Ajo sujuu ilman ihmeempää paimentamista ainakin hyvällä kelillä, joskin auto on varsin herkkä tien kallistuksille. Alkuviikosta kävin autolla Lapissa, maanantaina pohjoiseen ja tiistaina takaisin, yhteensä hieman vajaat 1800 kilometriä. Paluumatka meni kokonaan ilman taukoja yhdellä istumalla ilman minkäänlaista väsymistä tai paikkojen puutumista -- ei onnistu jokaisella autolla.

Alusta autossa alkaa olla aika väsynyt, sitä ei heti havainnut. Takapäässä jokin nivel tai pusla kolisee väljyyttään kuopissa, etupää taas tärähtää voimakkaasti tien poikittaisissa saumoissa, mikä tuntuu voimakkaasti ohjauksessa.

Automaatin kanssa tulee toimeen, vaikka se aika tahmea onkin. Manuaalimoodi on toteutettu fiksusti, kun keppiä ei tarvitse siirtää erikseen mihinkään manuaalitilaan, vaan D-asennossa keppiä vasemmalle nykäisemällä vaihtuu pienempi vaihde. Isommalle pääsee tönäisemällä oikealle ja takaisin automaattitilaan pidemmällä työnnöllä oikealle. Oikein hyvä ja myös moottorijarrutus on tehokas.

Jo viimeksi kehuin mittaristoa ja kehun edelleenkin -- se on esimerkillisen rauhallinen, siinä on tarpeelliset tiedot eikä turhaa kikkailua. Erityisesti nopeusmittarin keskellä sijaitseva ajotieturin pyöreä näyttö on todella toimiva nopeusnäyttöineen ja loogisine cruisen ja nopeusrajoittimen näyttöineen. Vastaavasti sitten ratin ohjauspainikkeet ovat hyvin epäloogiset.

Matka jatkuu.

Ranssi

Melkoiset suoritusarvot irtoaa Mesen 2143 cm3:n lohkosta kaksoisahtamalla, sillä S-sarja saa voiman lähteekseen vielä 250 CDI:stä kiristetyn version eli 280 CDI:n, jossa on tehoa 224 heppaa ja vääntöä tyrmäävät 540 Nm. Tällä rintamalla saksalaiset kilpailijat ovat jääneet aika kauaksi taakse. Saa nähdä miten huutoon vastataan...

HAL9000

Jaa-ah. Ei voi mitään mutta kyllä tunnelma joka Mercedeksestä välittyy muistuttaa lähinnä vanhainkotia. Joatin yksityis- sellaista jossa on paljon hoitajia lähes terveille vanhuksille... ;)
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 08.10.10 - klo:21:22
Jaa-ah. Ei voi mitään mutta kyllä tunnelma joka Mercedeksestä välittyy muistuttaa lähinnä vanhainkotia. Joatin yksityis- sellaista jossa on paljon hoitajia lähes terveille vanhuksille... ;)

Ite olen toista mieltä vaikka en hyvällä - ainakin se MB C 220 CDI Avantgarde -08 jota keväällä kokeilin (oli kyllä hyvä ajossa ja muutenkin mutta) oli ohjaamoltaan ihan poikaitten koottavien lennokkien tyyppistä muovia täynnä - yyyyäääääääk ! Klassinen auto ja kojelauta yhtä rauhallinen kuin Göstan ja poikaitten Koe-eläinpisto-ohjelma.  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Flat

Tuossa uuden E sarjan takapenkillä kyykkineenä on pakkoa sanoa että hieno auto, aitoa premium tunnelmaa....eläkeläisille. Tuo nykyinen kantikas design ei uppoa omaan makuun millään, ja mb:n jälkeen on kiva istahtaa vähemmän premium autoon, joka on sentään nuorekkaan ja nykyaikaisen oloinen. Ei sillä että pienen totuttelun jälkeen E sarja on ulkoisesti jopa alkanut miellyttämään, mutta sukupolven vaihdosta tarvitsevat pikaisesti suunnitteluosastolle, pelottaa jo etukäteen jos seuraava E sarja on saman porukan suunnittelema.

no ei vaan, onhan se hieno, mutta hieman liian traditionaalinen.......ja omalaatuinen

mol

Muistan että ei meinannut silmä tottua millään uuteen E:hen kun se tuli, etenkään siihen takalokasuojan ponttoonimuotoiluun. Nykyään taasen pidän sitä erinomaisen hyvännäköisenä autona. Niin se vaan silmä tottuu asioihin...

Ton-1

Ihminen on sopeutuvainen eläin - muistan kun joskus alle 10 v. koltiaisena olin kuukauden jossain kesäkerhossa, alapunkan kaveri kuunteli KOKO AJAN Elvistä, ensin se harmitti, sitten siihen tottus ja neljännellä viikolla siitä jo tykkäs .......  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

tn62634

Uusi W212 E on ihan hieno modernin näköinen auto, muttei kuitenkaan sellainen klassisen kaunis auto kuin W211, joka pehmeine linjoineen on sekä ulkoa että sisältä hyvin sopusointuinen kokonaisuus ja materiaalit ovat laadukkaita.

jusape

Kyllähän Mersua leimaa tällä hetkellä ns. normaalien mallien (C, E, GLK...) rintamalla todella vahva setämies-asemointi.
C-malli yrittää toki jollain tapaa olla nuorekas, mutta E-sarja ja GLK on ovat kyllä ikämiesmalleja. Sinänsä kunnioitettavaa, että strategia on selkeä. Tottahan on, että eipä juuri vanhempia herroja näe esimerkiksi Audi A4:n puikoissa, mutta C-sarjalaisen ratissa kylllä.

Klassikot ja superautot ovat Mersulla silti hienoja kaikki, CLS on ihan makea edelleen, AMG-mallit, SLS.....

HAL9000

C-sarja on pieni. Auto on sisältä Golfia ahtaampi ja jotkut tunkee sitä taksikäyttöön, kun on se johtotähti... Autossa istutaan lattialla jalat suoraan eteenpäin, paitsi takana, siellä jalat ei mahdu eteenpäin...
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

tn62634

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 08.10.10 - klo:22:25
C-sarja on pieni. Auto on sisältä Golfia ahtaampi ja jotkut tunkee sitä taksikäyttöön, kun on se johtotähti... Autossa istutaan lattialla jalat suoraan eteenpäin, paitsi takana, siellä jalat ei mahdu eteenpäin...

Pienihän se on, mutta sillä voi ajaa 200000 km vuodessa. Selviytyykö Golf siitä?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 08.10.10 - klo:22:33
Pienihän se on, mutta sillä voi ajaa 200000 km vuodessa. Selviytyykö Golf siitä?

Miksipä se ei selviytyisi?
Tietysti jos ko. suorite pitää ajaa 10v joka vuosi niin saattaa alkaa tökkimään, mutta niin se tökkii tähtikeulassakin ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tn62634

No, ehkä se selviytyisi, mutten tiedä yhdenkään selviytyneen. :) Liekö kukaan yrittänytkään.

Kapa

Mikä tahansa taksi saattaa polttaa tuo 200000 vuodessa, jopa Skoda!

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 08.10.10 - klo:22:44
Mikä tahansa taksi saattaa polttaa tuo 200000 vuodessa, jopa Skoda!

No se onkin erityisen huoleton vehje, kunhan ei ole mikään 2.0 TDI DSG. :)

Perusskodassa ei ole juuri mitään, mikä edes voisi mennä rikki.

Marko_K

Kun nyt itse olen tässä kohta kymppitonnin veivannut 2008 S211:lla, niin vaikea ymmärtää, mistä tuo MB:n pitkäikäisyysmaine kumpuaa. Mittarissa on nyt 175000 ja se todella tuntuu, auto on varsin väsyneessä kunnossa. Vertailun vuoksi, vaimon 2005 Megane on 144000 ajettuna huomattavasti paremmassa hapessa.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 08.10.10 - klo:22:53
Kun nyt itse olen tässä kohta kymppitonnin veivannut 2008 S211:lla, niin vaikea ymmärtää, mistä tuo MB:n pitkäikäisyysmaine kumpuaa...

No eikös joidenkin mielestä viimeisen "kunnon" Mersun valmistanut Porsche. Tällähän tietysti viitataan W124 koppaseen 500E:hen.  Oma W201 lähti eilen laakista käymään seisottuaan 1,5 vuotta pihalla. Ihme vehkeitä. Ei kyllä tällä nykyisellä Golfilta onnistuisi.

mol

Lainaus käyttäjältä: jusape - 08.10.10 - klo:22:18
Kyllähän Mersua leimaa tällä hetkellä ns. normaalien mallien (C, E, GLK...) rintamalla todella vahva setämies-asemointi.


Näinhän se taitaa olla mutta ainakaan itseäni eivät spoilerit, vilkkuvat valot ja suuret, kiiltävät vanteet vähääkään kiinnosta. On aika tärkeää että auto tuntuu tutulta ja kotoisalta. MB:n kohdalla (mallista riippumatta) näin on. En tiedä johtuuko korkeasta iästäni (40v), 90-luvun kestäneestä taksinkuljettajataustastani vaiko kotikasvatuksestani mutta olen merkkini löytänyt. Ellei useampia tiellejättöjä tai tuhansien eurojen remontteja ilmene niin merkki ei enää vaihdu. Siinäkin tapauksessa voisin ensin kokeilla viime vuosituhannelta olevaa johtotähteä (mikäli pääsisin nykyisestä eroon).

Jos joku muu auto vielä tulee niin Skodahan sen on. Erinomaisen hyvät kokemukset kokonaisuutena jäi merkistä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy