Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

mol

Sekavaksi menee. Miksei noita nimenmuutoksia voisi tehdä silloin kun korimalli vaihtuu? Kohta on samannäköisiä mutta eri "mallisia" autoja markkinoilla.

Patomursu

Hei

Ajatuksena olisi vaihtaa octavia c mallin mersuun.
http://autot.veho.fi/fi/vaihtoautot/mercedes-benz/c/1104747 linkin mukainen auto olisi hakusessa, onko noissa mitään suurempia huolia, plussat ja miinukset?
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

audioman

Tein kaksi vuotta sitten niin kuin Patomursu nyt suunnittelee: Vaihdoin Octavian (TDI RS HB) Mersuun (C 220 CDI A sedan). Mersussa on nyt 75 000 km lasissa. Ohessa pientä vertailua:

1. Luotettavuus: Mersussa ei ole ollut vian vikaa, Octavia oli käynyt noilla kilometreillä viitisen kertaa korjaamolla, joista kerran hinausauton avustuksella
2. Melutaso: Mersu on hiljaisempi (Octaviakin tosin oli oikeilla rengasvalinnoilla siedettävä)
3. Tilat: Octavian takatilat olivat paremmat jalkatilojen osalta, samoin tavaratilat olivat isommat
4. Stereot: Mersun vakiosterkat soivat paremmin kuin Octavian lisävarusteinen Sound System
5. Valot: hmmm... molempi parempi. Mersussa on bi-xenonit, mutta eivä ne mielestäni paljoa parempaa näkyvyyttä tarjoa ole kuin vanhan Octavian lähivaloxenon/halogeeni-yhdistelmä.
6. Suorituskyky 220 CDI lähtee takavetoautomaattina käytännössä rivakammin kuin etuveto-manuaali (moottoreiden voimavarathan ovat suunnilleen samat).
7. Ajettavuus kuivalla asvaltilla: Octavia oli maukkaampi, mutta kyllä Mersullakin on kiva ajaa
8. Ajettavuus loskaisilla/lumisilla maanteillä: Mersu menee polanteiden yli kuin juna, Octavia RS oli aikamoinen leija - talviajossa Mersu on ilman muuta parempi
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: audioman - 01.12.14 - klo:21:00
Tein kaksi vuotta sitten niin kuin Patomursu nyt suunnittelee: Vaihdoin Octavian (TDI RS HB) Mersuun (C 220 CDI A sedan). Mersussa on nyt 75 000 km lasissa. Ohessa pientä vertailua:

1. Luotettavuus: Mersussa ei ole ollut vian vikaa, Octavia oli käynyt noilla kilometreillä viitisen kertaa korjaamolla, joista kerran hinausauton avustuksella
2. Melutaso: Mersu on hiljaisempi (Octaviakin tosin oli oikeilla rengasvalinnoilla siedettävä)
3. Tilat: Octavian takatilat olivat paremmat jalkatilojen osalta, samoin tavaratilat olivat isommat
4. Stereot: Mersun vakiosterkat soivat paremmin kuin Octavian lisävarusteinen Sound System
5. Valot: hmmm... molempi parempi. Mersussa on bi-xenonit, mutta eivä ne mielestäni paljoa parempaa näkyvyyttä tarjoa ole kuin vanhan Octavian lähivaloxenon/halogeeni-yhdistelmä.
6. Suorituskyky 220 CDI lähtee takavetoautomaattina käytännössä rivakammin kuin etuveto-manuaali (moottoreiden voimavarathan ovat suunnilleen samat).
7. Ajettavuus kuivalla asvaltilla: Octavia oli maukkaampi, mutta kyllä Mersullakin on kiva ajaa
8. Ajettavuus loskaisilla/lumisilla maanteillä: Mersu menee polanteiden yli kuin juna, Octavia RS oli aikamoinen leija - talviajossa Mersu on ilman muuta parempi

Kiitos näistä kokemuksista, varmaan ero oman ambiente perus octavian ja c mersun välillä ajettavuudessa voi olla vielä isompi kuin rs:n ja c mallin välinen ero ::)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

europe

Ai että kiinalaiset vaan kopioi...GLE Coupe, aika ruma jos vertaa alkuperäiseen.








vasara

Lainaus käyttäjältä: europe - 10.12.14 - klo:13:51
Ai että kiinalaiset vaan kopioi...GLE Coupe, aika ruma jos vertaa alkuperäiseen.
...
Edustaa samaa coupe-maasturi kategoriaa kuin bemu X4 ja X6.. jostain syystä tuollaisille rumennetuille möhköille on kuitenkin ostajia?
Jos haluaa maasturin, niin miksi sen haluaisi versiona, josta leikattu tavaratilat pois? Korkean painopisteen omaavana se ei kuitenkaan ole sporttinen kuten 'normaali' coupe. Mutta.. joidenkin ostajien kysyntää vastaamaan tuo autoluokka on tehty.
Kopioinnista en nyt niin tiedä.. onko sedan ja farmari yms. myös aina jonkin kopioita?

vasara

Lainaus käyttäjältä: nemos - 11.11.14 - klo:19:22
Melkoisia muutoksia mallien nimeämiskäytäntöihin julkistetaan uuden Mercedes-Maybach S600:n julkistamisen yhteydessä. Esimerkiksi dieselmallien tunnus on jatkossa pelkkä d. Plug-in hybridien merkintä on e. GLK:sta tulee GLC, ML:stä GLE, GL:stä GLS ja SLK:sta SLC.
ML:stä pitäisi tulla normaali maasturikoppainen versiokin.. spyshotteja netissä.

jni

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 10.12.14 - klo:15:59
ML:stä pitäisi tulla normaali maasturikoppainen versiokin.. spyshotteja netissä.

Niinhän siitä tuleekin. Faceliftissä se vaan saa nimen GLE.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

vasara

Lainaus käyttäjältä: jni - 10.12.14 - klo:17:24
Niinhän siitä tuleekin. Faceliftissä se vaan saa nimen GLE.
Niimpä onkin. On tuossa nimiuudistuksessa tietty logiikka. A, B, C, E ja S kertoo suoraan kokoluokan vastaavuuden ja siihen liittyvä etuosa millainen autotyyppi.
http://www.carmagazine.co.uk/News/Search-Results/Industry-News/Mercedes-new-model-names-explained/

Patomursu

Tuli sitten hankittua C 200 CDI 2012 sedan mersu. Ensiviikon to-pe haen auton liikkeestä ja myöhemmin sitten kokemuksia autosta.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

audioman

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 12.12.14 - klo:15:07
Tuli sitten hankittua C 200 CDI 2012 sedan mersu. Ensiviikon to-pe haen auton liikkeestä ja myöhemmin sitten kokemuksia autosta.
Onneksi olkoon!
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI


Patomursu

Täytyy sanoa että on tuo 2012 mallin c sedan upea ajettava, aivan toista tasoa kuin perus fl octavia. Jos mietitte vastaavaa niin suosittelen  :)
Kulutus on hieman korkeampi kuin 1,6 tdi manuaali ocussa, mutta voimassahan se sitten näkyy positiivisesti  ::)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

marakeesi

Onnea vaan uudelle mersumiehelle. Itse päädyin samaan tulokseen kesällä, kun vaihdoin 3C passat 1,9 tdi:n  E 200 CDI mersuun  v. 2010. Kaikki kitinät ja natinat loppuivat ja äänieristys on ihan toista. Talvikelillä on täytynyt vain opetella tuon takavedon metkut monen etuvetoauton jälkeen. Kulutus on likimain sama kuin passatissa, vaikka painoa ja kokoa on enemmän.

enkero

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 18.12.14 - klo:19:32
Täytyy sanoa että on tuo 2012 mallin c sedan upea ajettava, aivan toista tasoa kuin perus fl octavia. Jos mietitte vastaavaa niin suosittelen  :)

Totta joka sana. Ja uusi C on vielä parempi, mutta tuo edellinenkin on kieltämättä upea. Valehtelematta paras auto(merkki) jolla olen koskaan ajanut, vaikka jokusen uuden Possunkin olen päässyt ajamaan.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Patomursu

n. 600 km ajettu ja seuraavia huomioita ocun ja c:n välilläolen huomannut:

- Vakaampi ajettava maaniellä, kaupunkiajossa ei oikeastaan eroa huomaa
- Kulutus n. 1-3L/100km enmmän kuin 1,6 tdi ocussa
- ILS valot avian mahtavat
- Takaveto-etuveto eroa on ole miettinyt
- C hiljaisempi, etenkin kun alla on kitkat

Kulutuksen kanssa on elettävä, jos se alaa iseä liikaa haittaaaan niin oa työpäivistä sitten julkisilla niin tasaantuukulutusero  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

audioman

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 22.12.14 - klo:08:42
- Kulutus n. 1-3L/100km enmmän kuin 1,6 tdi ocussa
-....
Kulutuksen kanssa on elettävä, jos se alaa iseä liikaa haittaaaan niin oa työpäivistä sitten julkisilla niin tasaantuukulutusero  ;D
Oletko verrannut tankkausten perusteella vai kulutusmitarin? Minun Ocussani kulutusmittari oli varsin optimistinen. 1,6 tdi:n lukemiin tuskin pääset, mutta kyllä Mesun pitäisi 2.0 tdi:n kanssa samoille viivoille mennä kulutuksen osalta.
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: audioman - 22.12.14 - klo:10:47
Oletko verrannut tankkausten perusteella vai kulutusmitarin? Minun Ocussani kulutusmittari oli varsin optimistinen. 1,6 tdi:n lukemiin tuskin pääset, mutta kyllä Mesun pitäisi 2.0 tdi:n kanssa samoille viivoille mennä kulutuksen osalta.

Mittarista olen katsonut, huomena käyn tankilla ennen joulureissua niin voisin katsoa siitä tarkemman kulutuksen ja toivotaan että mittari vähän valehtelis :D
Tänään aamulla työmatkan keskikulutus oli 8,3 ja oculla se oli yleenä 5,0 litraa satsella. Ocussa tosin oli webasto, mikä tammikuussa menee mersun keulile.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Passatti

Ainakin minun Mersuni tietokone näyttää noin 0,7 litraa liian pientä kulutusta.
Always lead, never follow

Taky

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 22.12.14 - klo:15:38
Ainakin minun Mersuni tietokone näyttää noin 0,7 litraa liian pientä kulutusta.

w246:ssa pari desiä liian pientä näyttelee tankkausiin verrattuna.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Passatti

Kyselin Vehossa koodausta, jotta kulutus tietokoneella näyttäisi oikeita lukuja. Huoltoneuvoja oli kuin H-moilanen. Ei voi kuulemma tehdä mitään. Sanoin sitten , että VAG ja BMW autooni pystyttiin tekemään kalibrointi. Sanoi vain ettei voi. Vastasin; ettekö osaa ja läksin.
Always lead, never follow


vasara

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 22.12.14 - klo:20:11
Kyselin Vehossa koodausta, jotta kulutus tietokoneella näyttäisi oikeita lukuja. Huoltoneuvoja oli kuin H-moilanen. Ei voi kuulemma tehdä mitään. Sanoin sitten , että VAG ja BMW autooni pystyttiin tekemään kalibrointi. Sanoi vain ettei voi. Vastasin; ettekö osaa ja läksin.
Mersun viralliset merkkihuollot on nihkeitä tekemään muuta kuin öljynvaihto + jarrujen herkistys hintaan 450â,¬.. ne ei oikein muuta osaa ja noista tunnin valohoidoista saa parhaan tuntihinnan. Mersujen, ainakin oman diisselin öljynvaihtokin tehdään imulaitteella, koska öljytikun putki menee aivan öljypohjaan.. siinä ei montaa minuuttia nokka tuhise.
Starilla koodausta kannattaa kysellä mersuun erikoistuneista muista pajoista.. mm. jälkiasennetun Mb Comand navin puhelinkoodauksen hoidin näin ja ei se maltaita maksanut.

Muuten.. mersun kanssa toimii yksinkertainen obd2 bluetooth vikakoodinlukija (maksaa luokkaa 20â,¬) esim. ELM327 ja vaikkapa puhelimen ilmainen 'OBD Car Doctor free' ohjelma. Tuolla voi mm. lukea ja nollata vikakoodit, josta on apua, kun on tarve korjaamolta kysellä apuja.. tietää mitä kysyy & säästyy muutama kymppi koodien lukumaksuja. En ole perehtynyt ohjelmaan em. juttua enempää, mutta en usko, että varsinaista Star- tyyppistä koodausta pystyy sillä tekemään?

kai75

Tänään nähty läheltä luonnossa kusiuus hopea c-farkku eikä kyl herättäny vähääkään omistushaluja kun muotoilu ei kyl minun silmään ole ollenkaan hyvä... Liekkö mieli vanhakantainen ku ex-koppa sentään näytti mersulta, uus ei näytä oikein miltään.  :-\
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

heifetz

Lainaus käyttäjältä: kai75 - 04.02.15 - klo:17:02
Tänään nähty läheltä luonnossa kusiuus hopea c-farkku eikä kyl herättäny vähääkään omistushaluja kun muotoilu ei kyl minun silmään ole ollenkaan hyvä... Liekkö mieli vanhakantainen ku ex-koppa sentään näytti mersulta, uus ei näytä oikein miltään.  :-\

Samaa mieltä. Ex-koppainen C oli mielestäni täydellinen muotoilultaan, etenkin farkku. Entä mitä ihmettä Mercedes-Benz on ajatellut kun ovat pistäneet autoon feikkipakoputket?? Jopa C250 mallissa putket ovat feikit! Vähän liian amis mun makuun.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

audioman

Kävin taannoin koeajamassa C300 Bluetec Hybridin, ja kokemus oli kyllä aika mainio.   2.2.2015 päivättyyn MB -hinnastoon on ilmestynyt myös C350 eA lataushybridi sekä sedanina että farkkuna. Premium business -varustellun sedanin hinta on 56 954 â,¬ ja farkun 58 110 â,¬. 211 hv bensaturbo + 82 hv sähkömoottori -yhdistelmä kiinnostaisi kyllä neljän dieselin jälkeen, mutta eihän tuo ihan ilmainen ole...

Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

carro

Onko kukaan ostanut autoa Saksasta pelkästään netin välityksellä? En jaksais noita Junge Sternejä lähteä koeajelemaan, vaan voisin tilata suoraan Suomeen raahattuna. Välitysfirmat vähän turhan kalliita (yli 2kâ,¬), mutta on ilmeisesti myös pelkkiä kuljetusfirmoja, joiden avulla pääsi edullisemmin. Mersuforumilla joku suositte jotain Haviaa ( ilmeisesti http://www.jormahavina.fi/ ) ja hinnaksi mainittu noin 700â,¬. Kokemuksia ja suosituksia kaivataan.

tn62634

#2187
Lainaus käyttäjältä: carro - 11.03.15 - klo:20:50
Onko kukaan ostanut autoa Saksasta pelkästään netin välityksellä? En jaksais noita Junge Sternejä lähteä koeajelemaan, vaan voisin tilata suoraan Suomeen raahattuna.

Joo. Olen ostanut kaksi Junge Sterneä näkemättä kuvaakaan autosta. Ei se auto siitä miksikään muutu koeajaako sitä vai ei.

carro

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 17.03.15 - klo:19:32
Joo. Olen ostanut kaksi Junge Sterneä näkemättä kuvaakaan autosta. Ei se auto siitä miksikään muutu koeajaako sitä vai ei.

Paljonko maksoit kuljetuksesta? Onko suositella jotain firmaa?

tn62634

#2189
No olen ajanut ne itse kotiin. Minusta on mukavempaa niin. :) En siis osaa suositella muuta kuin ajamalla tuomista.



Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy