Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 21.08.14 - klo:21:18
Mitä väliä...

Mersu kuitenkin oli huomattavasti parempi ajettava maantiellä ja ohjauksensa suhteen.

Juu ei niin väliä mutta minne ne kadottaa sen 'edun' painossa jonka saavat sillä paljolla alumiinin käytöllä ?

Tosin koeajamani noin 'kuli' C 180 ihka oikiasti tuntuikin kevyeltä.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

jni

^Muutama kymmenen kiloa ei nyt pitäisi tuntua missään. TUo kilomäärä selittynee mm sillä, että tavallaan polttoinesäiliö on Mersusssa lisävaruste. Auto lienee punnittu virallisisssa mittauksissa vakiavarusteisena, jossa on n. 30 l polttoainesäiliö.Samaoin muut liävarusteet nostavat väkisinkin painoa.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Ranssi

Jonkin verran hajurakoa jäi vertailussa C:n ja 3-sarjan väliin. Bemari sai paremmat pisteet taka- ja tavaratiloista, ja erityismaininnan ansaitsee myös suuri ero automaatin toiminnasta jaetuissa pisteissä. Muuten vertailu oli C-sarjan heiniä, vaikka ei erot valtavia olleetkaan. Päällimmäisenä jäi mieleen MB:n ylivertainen laatuvaikutelma, joskin näin tosin pitää ollakin, kun uudella mallilla tullaan markkinoille. Yllättävän suuri ero (eli reilu 1,5 litraa/100 km) miltei samanpainoisilla autoilla oli kaupunkikulutuksessa MB:n eduksi, vaikka Bemarin askissa pykäliä on enemmän. Kallis tuo Mersu kuitenkin on, mitä loppuarviossakin valiteltiin.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 22.08.14 - klo:08:27
Jonkin verran hajurakoa jäi vertailussa C:n ja 3-sarjan väliin. Bemari sai paremmat pisteet taka- ja tavaratiloista, ja erityismaininnan ansaitsee myös suuri ero automaatin toiminnasta jaetuissa pisteissä. Muuten vertailu oli C-sarjan heiniä, vaikka ei erot valtavia olleetkaan. Päällimmäisenä jäi mieleen MB:n ylivertainen laatuvaikutelma, joskin näin tosin pitää ollakin, kun uudella mallilla tullaan markkinoille. Yllättävän suuri ero (eli reilu 1,5 litraa/100 km) miltei samanpainoisilla autoilla oli kaupunkikulutuksessa MB:n eduksi, vaikka Bemarin askissa pykäliä on enemmän. Kallis tuo Mersu kuitenkin on, mitä loppuarviossakin valiteltiin.

Joo jostain syystä tuo 320iA ryystää kaupunkiajossa melko kovasti menovettä. Saman olen huomannut omassa käytössä. Maantiellähän se menee bensa-autoksi ihan suht koht pienellä.

autofanaatikko

Onhan noilla autoilla hintaeroa sen 6000-7000 euroa, mutta ajan myötä se ero kaventuu, jos tosiaan kaupungissakin toisella pääsee 1,5 litraa vähemmällä bensamäärällä.

Mersussa on tuohon 6000-7000 euroa kalliimpaan hintaan ja erona bemariin kuitenkin mm. led-valot, sisätilan valopaketti (ledeillä), keinonahkaa sisätiloissa, rattivaihteet (ne läpyskät ratin takana), takakontin avaus sisältä, sähköinen käsijarru, touchpad-piirtolevy, bemaria paremmat vakiotason kajarit, säädettävä etuistuimien istuinosan pituus, osittaiset sähkösäädöt etuistuimissa, sadetunnistin, laadukkaampi 3-puolainen nahkainen sport-ratti, sähköinen ristiseläntuen säätö, pysäköintitutkat edessä ja takana, pysäköintiavustij, kuljettajan vireystilan valvonta, Avantgarde sisä- ja ulkotilan paketit ja 17-tuuman alut.

Bemarin Business Automaticista puuttuu suurin osa tuossa listassa luetelluista himmeleistä, jotka kuuluu joko jo mersun vakiovarutukseen tai tulee sitten Premium Business paketin myötä.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: jni - 22.08.14 - klo:07:28
^Muutama kymmenen kiloa ei nyt pitäisi tuntua missään.

Itse kyllä tunnen kun autoon tulee yksi normi henkilö lisää  ;)  .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Passatti

Edellinen auto BMW 320iA xDrive hörppäsi vuoden aikana 8.7 l/100 km.Nyt mittuksien mukaan Mersu vie 7.4l/100 km kaupunkiajossa. Maantietä en ole sillä ajanut yli 2 kuukauteen. Mersussa on paremmat varusteet kuin BMW:ssä. 3 -sarjalaisissa ei saa edes hold toimintaa rahalla. Molemmat ovat hyviä autoja, sitä ei voi kiistää.
Mersu on tällä hetkellä minun makuuni. Kallishan se on mutta entäs sitten. Jostain pitää nauttia.
Always lead, never follow

Ranssi

Nuo varuste-erot, MB:n hieno laatuvaikutelma ja uutuusarvo tällä hetkellä huomioiden on se kyllä houkoutteleva peli luokassaan.

Toisaalta tuota C-sarjalaista saa kyllä ihan tosissaan haluta, kun kamalan kaukana ei olla esim. 5-sarjan hinnat alkaen tasosta. Ei nimittäin ole aivan tavatonta ajatella niin, että jos suurin piirtein samalla rahalla saa varustelun osalta suunnilleen vastaavan muutamaa numeroa suuremman auton, niin siihen päädytään.

Timppe

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 22.08.14 - klo:09:19
Nuo varuste-erot, MB:n hieno laatuvaikutelma ja uutuusarvo tällä hetkellä huomioiden on se kyllä houkoutteleva peli luokassaan.

Toisaalta tuota C-sarjalaista saa kyllä ihan tosissaan haluta, kun kamalan kaukana ei olla esim. 5-sarjan hinnat alkaen tasosta. Ei nimittäin ole aivan tavatonta ajatella niin, että jos suurin piirtein samalla rahalla saa varustelun osalta suunnilleen vastaavan muutamaa numeroa suuremman auton, niin siihen päädytään.

Katselin hinnastoja ja vertailin C-sarjan (53500â,¬) ja  E-sarjan farkkua (60300â,¬) (220CDI A) ja varuste-erot huomioiden eroa jäi vain joku 4000â,¬. E-sarjassa on vakiona Webasto, sähköinen takaluukku, ilmajousitus takana tasonsäätöineen yms.

C-sarjalainen tuntuu tosi kalliilta tässä suhteessa, onhan E-sarjalainen sisätiloiltaan kuitenkin eri luokassa.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 22.08.14 - klo:09:19
Nuo varuste-erot, MB:n hieno laatuvaikutelma ja uutuusarvo tällä hetkellä huomioiden on se kyllä houkoutteleva peli luokassaan.

Toisaalta tuota C-sarjalaista saa kyllä ihan tosissaan haluta, kun kamalan kaukana ei olla esim. 5-sarjan hinnat alkaen tasosta. Ei nimittäin ole aivan tavatonta ajatella niin, että jos suurin piirtein samalla rahalla saa varustelun osalta suunnilleen vastaavan muutamaa numeroa suuremman auton, niin siihen päädytään.

Kuitenkin vasta tässä 5-sarjan Business paketissa alkaa olla varusteet sinne päin mitä tuossa C:n paketissa

Business Exclusive, Varusteet.
Varusteet vakiovarusteiden lisäksi:
Automaattivaihteisto (8-vaihteinen)
Nahkaverhoilu 'Dakota'
Urheiluistuimet edessä
Urheiluohjauspyörä, nahkapäällysteinen
LED sumuvalot
Peruutustutka (PDC) eteen ja taakse
Läpilastausmahdollisuus (kääntyvät takaselkänojat)
Bluetooth handsfree Professional ja USB-liitäntä
sis. Laajennetut älypuhelin toiminnot (bluetooth audio streaming)
Automaattinen ilmastointi laajennetuin toiminnoin
Automaattisesti himmentyvä taustapeili
Lämmitettävä ohjauspyörä

Tuolla paketilla varustettu bensakoneinen 520i sedan on yli 54.000 euroa, kun C 200 PB on 48.000 euroa.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Timppe - 22.08.14 - klo:09:36
Katselin hinnastoja ja vertailin C-sarjan (53500â,¬) ja  E-sarjan farkkua (60300â,¬) (220CDI A) ja varuste-erot huomioiden eroa jäi vain joku 4000â,¬. E-sarjassa on vakiona Webasto, sähköinen takaluukku, ilmajousitus takana tasonsäätöineen yms.

C-sarjalainen tuntuu tosi kalliilta tässä suhteessa, onhan E-sarjalainen sisätiloiltaan kuitenkin eri luokassa.

Vähän samahan se taitaa olla 3- ja 5-sarjan kohdalla...

tn62634

Käytetyissä jopa C ja E ovat saman hintaisia. Ostin silti C:n, kun on pienemmän kokoinen ja kivempi ajaa. Ei sillä pellin määrällä aina ole merkitystä.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 22.08.14 - klo:09:38
Kuitenkin vasta tässä 5-sarjan Business paketissa alkaa olla varusteet sinne päin mitä tuossa C:n paketissa

Business Exclusive, Varusteet.

Nahkaverhoilu 'Dakota'
Tuolla paketilla varustettu bensakoneinen 520i sedan on yli 54.000 euroa, kun C 200 PB on 48.000 euroa.

Sisältääkös tuo C:n vertailuhinta (48 ke) jo nahat ja urheiluistuimet?

Joka tapauksessa ei tuo 6 tonnia kovin kummoinen ero ole, kun ajattelee niin, että Bemarin 5-sarja perustuu osin yhteneväiseen tekniikkaan kuin 7-sarja, mutta hinta vastaavalla moottorilla on vain noin puolet. Mitä haluan sanoa on, että hyppäys C/3-sarja -> E/5-sarja on lähinnä marginaalinen verrattuna E/5-sarja -> S/7-sarja. Näin ollen pelti on ylivoimaisesti edukkainta tuossa keskimmäisessä luokassa.

On tosiaan kuitenkin eri asia mikä autoista on mukavin käsitellä ja ajaa.

audioman

Eilen näin uuden C:n ensimmäisen kerran livenä, mökkipaikkakunnan kaupan edessä. Täytyy sanoa että se miellytti silmää sen verran, että uusi C on kyllä vahva kandidaatti seuraavaksi autokseni. Koeajo tuleekin näillä näkymin kuulumaan ensi talven ohjelmaani.

Minäkin olen pannut merkille sen, että uusi C maksaa business-versiona saman verran tai jopa enemmän kuin Audi A6:n tai BMW 5-sarjan business-mallit. Ko autot alkavat kuitenkin olla minun mielestäni jo liian isoja kaupungilla ja ahtaissa parkkihalleissa pyöritettäväksi. Kun lapset ovat maailmalla ja takapenkillä on vain satunnaisesti matkustajia, ei isommista takatiloistakaan ole iloa. Näin C:n pienempi koko on minulle pikemminkin plussaa.
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 22.08.14 - klo:11:53
Sisältääkös tuo C:n vertailuhinta (48 ke) jo nahat ja urheiluistuimet?

Joka tapauksessa ei tuo 6 tonnia kovin kummoinen ero ole, kun ajattelee niin, että Bemarin 5-sarja perustuu osin yhteneväiseen tekniikkaan kuin 7-sarja, mutta hinta vastaavalla moottorilla on vain noin puolet. Mitä haluan sanoa on, että hyppäys C/3-sarja -> E/5-sarja on lähinnä marginaalinen verrattuna E/5-sarja -> S/7-sarja. Näin ollen pelti on ylivoimaisesti edukkainta tuossa keskimmäisessä luokassa.

On tosiaan kuitenkin eri asia mikä autoista on mukavin käsitellä ja ajaa.

Mersun ja bemun varusteet on osittain samoja ja osittain ne menee ristiin. Bemussa on jotain sellaista mitä ei tossa mersussa ja toisinpäin. Bemu 5-sarja on sitten toki paljon isompi auto. Mesessä (48.000 â,¬) on bemun 20i:tä vääntövämpi pata ja jonkun verran enemmän varusteita Premium Business paketissa/vakiovarusteena.  C200 Premium Busineksessa on tuohon hintaan osittaiset penkkien sähkösäädöt, sisältäen sähköisen etureunan kallistussäädön ja tuon Business paketin myötä tulee myös sähköinen ristiselätuensäätö sekä etureunan pituuden manuaalinen säätö. Jos ruksii täydelliset sähkösäädöt, niin niskatuet edessä sekä ratti säätyy sähköllä ja ne kaikki halutut asetukset saa muistiin. Moisia hienouksia ei saa edes rahalla 3-sarjaan. Tuossa Premium bsuineksen hinnassa on ne kankaat tuossa hinnassa, mitkä siihen vakiona kuuluu. Eli materiaali on kankaan ja tekonahan yhdistelmää. Istuimet on Premium Busineksessa hiuman muotoillummat ainakin sen sisältämän Avantgarde-pakeetin myötä. Toki ne eivät ole niin järjettömät tukevat, kovat ja kapeat kuin 3-sarjan sporttipenkit ja se on minusta hyvä asia.

autofanaatikko

Se väri mikä on Passatin autossa on livenä todella komea. Sellainen käytetty C220 sedan on jo myynnissä täälläpäin. Minusta vielä komeampi ja erikoisempi ruskea kuin Bemarin hieno Sparkling Bronze > nykyään nimeltään Sparkling Brown.

Mese08

Omalla fl E220:llä nyt reilu vuosi ja reilu 60tkm takana. Tuntuu että alkaa auto olemaan sisäänajettu. Ajelin tankillisen melkoisen säästäväisesti,tarkoittaa etten ajanut juurikaan ylinopeutta enkä juurikaan kaupunkiajoa,niin pääsin tankillisella 1546km,eikä sinne uponnut kuin 77,41 litraa,olen joskus saanut sinne tankattua hieman reilut 80 litraakin,eli olisin saattanut päästä jopa 1600km!

Tämän kokoiselle autolle melkoisen pieniä lukemia vaikka itse sanonkin.
E 220cdiA 4-matic 10.7.2017-
C 320cdiAT 4-matic Avantgarde 2008 11.7.2017
Exät:
E 220cdiA PB Elegance FL 2013 (2013-2017)
Octavia 2.0FSIA Elegance 2005 (2012-2017)
E 200cdiA Classic 2008(09-13)
Avensis 1.8VVT-i 2001(08-12)
Touran 1.9TDI 2006(06-08)
Touran 1.9TDI 2004(04-06)
406 ST HDI 2003(03-04)
307 XT HDI 2002(02-03)
406 SL1.9td 1996(00-02)
Astra 1.8gls 1992(00)
MB 200D 1978(94-97)

jni

^Pienellä olet eemelillä päässyt.

Miten olet muuten olet ollut tyytyväinen autoon? Miten kuvailisit ajoäänien tasoa? Ainakin taksissa takapenkillä ollessani on farkkueemeli ollut todella hhiljainen omien korvieni mukaan.

Omaa eemeliä joutuu vielä vuoden odottelemaan, että ajoon saa, joten lämpimikseen täällä vain kyselen... :)
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Mese08

Pienellä tosiaan,mutta se olikin rauhallista maantieajoa se.

Muutenkin olen erittäin tyytyväinen autooni. Hiljaisuus hyvillä teillä tuntuu yhä luksukselta,ja jaksaa yhä joskus yllättää,mutta kyllähän tässäkin rengasäänet kuuluu kun asfaltti on huonossa kunnossa.

Bridgestonen ensiasennusrenkaat ovat nyt pyörineet alla n.37tkm ja pintaa on n.3mm jäljellä,en uskonut että ne kestäisivät näin kauaa,mutta ostan kyllä tälle syksylle vielä uudet renkaat. Kokeilen tutussa rengasliikkeessä kävisikö 225/50 renkaat näille vanteille joilla nyt pyörii 245/45. Toiveissa vielä hieman pienentää sitä rengasmelua.

Tänään on edessä 500km lenkki ja sama huomenna,tuommoiset reissut ei mersun penkissä tunnu miltään!

Mitään vikaa autossa ei vielä ole ollut.
E 220cdiA 4-matic 10.7.2017-
C 320cdiAT 4-matic Avantgarde 2008 11.7.2017
Exät:
E 220cdiA PB Elegance FL 2013 (2013-2017)
Octavia 2.0FSIA Elegance 2005 (2012-2017)
E 200cdiA Classic 2008(09-13)
Avensis 1.8VVT-i 2001(08-12)
Touran 1.9TDI 2006(06-08)
Touran 1.9TDI 2004(04-06)
406 ST HDI 2003(03-04)
307 XT HDI 2002(02-03)
406 SL1.9td 1996(00-02)
Astra 1.8gls 1992(00)
MB 200D 1978(94-97)

audioman

Veho julkaisi 19.9. päivitetyn C-sarjan hinnaston, jossa on uusia Premium Business -malliversioita. Nyt alkaa poltella ajatus seuraavasta työsuhdeautosta: 250 diesel takaveto, 250 diesel neliveto vai 300 hybridi? Verotusarvoissa on aika pieni ero, vain +-20 â,¬/kk. Noh palstalaiset, mielipiteitä?

P.S. Katselen siis sedan-mallia. En halua "farmariksi" kutsuttua tavarankuljetusautoa.
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

jni

^Aika jännä, että hinnastossa tosiaan on 250 CDI 4Matic sedanina. Farkkuna ei.

Oma kantani on, että Mersu kannattaa ottaa niin isolla moottorilla ja niillä varusteilla mihin lompako vain venyy.

Itsekin harkitsin uutta C-sarjaa, mutta aikataulu ja hinnoittelu muutti valinnan E-sarjan Premium Busineksen suuntaan. Siinä itselleni pakollisilla varusteilla saa samaan hintaan enemmän tilaa ja varustelua nykyisellään.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: jni - 27.09.14 - klo:19:00
Oma kantani on, että Mersu kannattaa ottaa niin isolla moottorilla ja niillä varusteilla mihin lompako vain venyy.

Hyvä ohje, mutta eikö tämä päde laajemminkin eli muihin merkkeihin.

Tuota hinnastoa kun tuijottaa, niin kyllä 250 neliveto ja hybrid houkuttavimmat ovat.

kai75

Lainaus käyttäjältä: audioman - 27.09.14 - klo:16:49
Veho julkaisi 19.9. päivitetyn C-sarjan hinnaston, jossa on uusia Premium Business -malliversioita. Nyt alkaa poltella ajatus seuraavasta työsuhdeautosta: 250 diesel takaveto, 250 diesel neliveto vai 300 hybridi? Verotusarvoissa on aika pieni ero, vain +-20 â,¬/kk. Noh palstalaiset, mielipiteitä?

P.S. Katselen siis sedan-mallia. En halua "farmariksi" kutsuttua tavarankuljetusautoa.
Vankkumattomana 4-vetomiehenä 250D 4Matic saa tietenkin ääneni  ;) Varsinkin kun verotusarvoerot ovat noin pienet. Tosin jos kuulut "pisaralla pisimmälle" -kuskeihin niin silloin tuo 300 hybrid voisi olla sopiva säästöporsas.

Jos saadaan oikea talvi tänne Suomeen, niin ehkä tuo 4maticin koeajo voisi ratkaista autovalinnan omaksi edukseen...  ;D

PS.
Nämä on näitä makuasioita mutta tuo c-sedanin perä on kyllä niin ruma (muutamia liikenteessä nähneenä) verrattuna esim. e-sarjan sedanin perään et itselläni ei tarttis arpoa sedan vs. farkku -tilannetta  ::)
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

Ranssi

Kyllä Mersulla osataan...

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/mercedes-amgn-raju-c-sarjalainen

...nimittäin edelleen suunnitella ja valmistaa kullikkaita autoja.

Jotenkin kaikista erinomaisista ominaisuuksista huolimatta kehityssuunta ns. huippumallien osalta on tylsempään päin, kun kaseista mennään ahdettuihin kuutosiin. Mersulla sen sijaan tehdään ahdettu kasi!

Mese08

Tuli huollon yhteydessä pyydettyä tarjousta BMW 520dXdriveen kun on kerta nyt niin halpa. Ajattelinkin ettei hyvitys voi olla sitä mitä haluaisin,mutta kun tarjous tuli sähköpostiin(varsinainen bimmeri myyjä ei ollut paikalla,vaan kävin keskustelut myyntipäällikön kanssa), niin olipaha se melkoinen shokki! Lupasivat Kokkolan Käyttöautossa autostani huimat 36973â,¬! Kyseessä siis 70 tkm ajettu facelift E220cdia premium business elegance.
Satuin olemaan tarjouksen tullessa juuri toisen autoliikkeen pihassa ja kävin sieltä kysymässä tarjousta toiseen merkkiin,niin sieltä sentään lupailtiin 45000â,¬.
Toki en nyt ole tosissani vaihtamassa mihinkään,ajattelin vaan kysyä ja mikäli väliraha bimmeriin olisi ollut reilusti alle kymppitonnin niin olisihan tuo ehkä pistänyt harkitsemaan,nyt ei taida enää tarvita ikinä pyytää edes tarjousta tuosta liikkeestä!
E 220cdiA 4-matic 10.7.2017-
C 320cdiAT 4-matic Avantgarde 2008 11.7.2017
Exät:
E 220cdiA PB Elegance FL 2013 (2013-2017)
Octavia 2.0FSIA Elegance 2005 (2012-2017)
E 200cdiA Classic 2008(09-13)
Avensis 1.8VVT-i 2001(08-12)
Touran 1.9TDI 2006(06-08)
Touran 1.9TDI 2004(04-06)
406 ST HDI 2003(03-04)
307 XT HDI 2002(02-03)
406 SL1.9td 1996(00-02)
Astra 1.8gls 1992(00)
MB 200D 1978(94-97)

carro

#2155
E300 Hybrid on noussut ostoslistan kärkipaikalle. Vaikuttaisi ihan hyvältä paketilta, joskin on diesel ja ajoa välttämättä tuu niin paljoa, että dieseliä kannattais ostaa. Onkos noissa E:n sedaneissa vakiona automaattisesti ylös pompsahtava takaluukku?

Vielä 7kk aikaa vaihtaa mielipidettä...

Onko mobile.de:n Auxiliary Heating yhtä kuin lohkolämppäri?

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: carro - 18.10.14 - klo:21:00
E300 Hybrid on noussut ostoslistan kärkipaikalle. Vaikuttaisi ihan hyvältä paketilta, joskin on diesel ja ajoa välttämättä tuu niin paljoa, että dieseliä kannattais ostaa. Onkos noissa E:n sedaneissa vakiona automaattisesti ylös pompsahtava takaluukku?

Vielä 7kk aikaa vaihtaa mielipidettä...

Onko mobile.de:n Auxiliary Heating yhtä kuin lohkolämppäri?

Toi lämmitin on tehdasasenteinen lisälämmitin. Takaluukku aukeaa sisältä napista tai ulkopuolelta kaukosäätimellä.

carro

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 20.10.14 - klo:09:31
Toi lämmitin on tehdasasenteinen lisälämmitin. Takaluukku aukeaa sisältä napista tai ulkopuolelta kaukosäätimellä.

Vastaako toi lämmitin 5kW Webastoa/Eberiä? Lämmittää koneen ja sisätilat dieselillä? Saako noihinkin Remucin asennettua jälkikäteen?

Vakuutusmaksut näköjään kahden tonnin pintaan noissa, kun ei liikennevakuutuksen bonuksia ole lainkaan. Toisaalta se liikennevakuutuksen osuus oli vaan jotain 600â,¬ luokkaa, ettei niillä bonuksilla hirveetä eroa hintaan edes tulis. Silti, 2k / vuosi  :o


audioman

Lainaus käyttäjältä: carro - 20.10.14 - klo:20:23
Vakuutusmaksut näköjään kahden tonnin pintaan noissa, kun ei liikennevakuutuksen bonuksia ole lainkaan. Toisaalta se liikennevakuutuksen osuus oli vaan jotain 600â,¬ luokkaa, ettei niillä bonuksilla hirveetä eroa hintaan edes tulis. Silti, 2k / vuosi  :o
Eikös tuohon voi vaikuttaa ottamalla sellaisen vakuutuksen, jossa on korkeampi omavastuu?
Meikäläisellä on periaatteessa samantapainen probleema. Olen ajellut työsuhdeautolla, eikä ole kertynyt bonuksia. Nyt harkitsen omaa autoa. Noin 35 vuoden ja vähntään 600 000 km matkalle on kertynyt vain yksi noin 1000 â,¬ arvoinen kolhiminen, joten matalasta omavastuusta ei oikein huvittaisi maksaa.
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

nemos

Melkoisia muutoksia mallien nimeämiskäytäntöihin julkistetaan uuden Mercedes-Maybach S600:n julkistamisen yhteydessä. Esimerkiksi dieselmallien tunnus on jatkossa pelkkä d. Plug-in hybridien merkintä on e. GLK:sta tulee GLC, ML:stä GLE, GL:stä GLS ja SLK:sta SLC.
Volvo XC60 T8 Inscription

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy