Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

tsiih

On toi uusi CLA upea auto! Ei tunnu areenalaisia kiinnostavan?

Jos taivaalta sataisi rahaa... ei tarvitsisi miettiä kahta kertaa kumman ottaisi jos parina olisi vaikkapa A3 ja CLA.


Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Taky

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 13.04.13 - klo:19:13
On toi uusi CLA upea auto! Ei tunnu areenalaisia kiinnostavan?

Päivällä tuli myyjän vapautumista odottaessa potkittua sellaisen renkaita Mega-Autossa eikä tuo välitöntä tahtomista fiilistä saanut aikaa. Takaluukunkin sain kyynärpääkän, niin äkäinen oli avausmekanismi.. :o

Ehkä johtuu siitä kun tila ja avaruuden tuntu (B-sarjalainen) on se mikä on haussa, ei varsin tiivis olemukseinen pienillä tiloilla varustettu sportti, paikalla olleet värit perus valkoinen ja punainen ei ehkä parhaasta päästä.

Varsinkin ne A-sarjalaisen malliset kiinteällä niskatuella olevat penkin tekee ohjaamosta varsin tiiviin oloisen.

Ulkoa kyllä varsin kivan oloinen.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

tsiih

Kiva?!
Täydellinen!

Menen heti laittamaan säästöpossuun kaksi euroa lisää  ;D
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Taky

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 13.04.13 - klo:19:24
Täydellinen!

Kysy meitin 40kg koiralta kun koitan saada sitä CLA:n takaluukkuun! :P
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

tsiih

Onneksi meidän 45 kg koira on jo elinkaarensa loppupäässä  ;D

Joo, en ole nähnyt tuota cla:ta livenä mutta ulkonäkö iskee muhun kuin tuhat volttia. Erityisesti juuri perä on hieno ja erilainen, ainakin mun silmääni. Tällä hetkellä ei todellakaan rahkeet riitä mutta tulevaisuudessa ehkä, kyllä tuo minua sen ajan odottaa  ;)

Ehdottomasti punaisena!
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Markku J

Todella hieno tuossa kuvassa, ja värikin olisi just se minun värini noilla vaaleilla penkeillä. Sivuprofiili kyllä paljastaa auton pienuuden, eikä ole enää yhtä paljon sille eduksi, kuin tämä kuvakulma.

tsiih

Kunhan jalat mahtuu sisälle  :D

Mahtava peräsin ja pulleat purjeet, eikä keulakaan anna anteeksi mitään...


Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

skriko

Onks noi vaan neliovisia?

Taky

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 13.04.13 - klo:19:30
Onneksi meidän 45 kg koira on jo elinkaarensa loppupäässä  ;D

Ysi tällekin Hovawartille tulee seuraavaksi mittariin.

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 13.04.13 - klo:19:30
Ehdottomasti punaisena!

Tuo metalli punainen+mustakatto on kyllä ihan jotain muuta kuin peruspunainen mikä Mega-Autossa oli hallissa.
Kuva väri taitaa olla AMG yhdistelmässä, ainakaan Mersun konfiguraattori ei tunne kuin Jupiterin joka on perusväri....

Saksan konfiguraatioista löytyy myös Patagonienrot Metallic BRIGHT josta kuvan autossa lie kyse.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Ranssi

En ole missään tapauksessa tällä hetkellä potentiaalinen CLA:n ostaja, mutta täytyy kuitenkin todeta, että etuveto tappaa täysin mielenkiinnon ko. laitteeseen.

Uppe


Arcca

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 13.04.13 - klo:19:13
On toi uusi CLA upea auto! Ei tunnu areenalaisia kiinnostavan?


Ainakin minua tökkii tuossa se että kyseessä on oikeasti "vain" A mersu puettuna coupemaiseen konttiperään.
Henkilökohtaisesti vastaavasta konseptista on jo kokemusta ja edut on pääasiassa vain ulkonäöllisiä ja alhainen kulutus. Haittojakin noista muodoista on.

Mersun kataloogista kiinnostaisi omaan käyttöön ykkösenä parikolmivuotias pappa-E. GLK muuten eniten, mutta käyttötarpeet ratkaisee.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

vasara

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 13.04.13 - klo:20:40
En ole missään tapauksessa tällä hetkellä potentiaalinen CLA:n ostaja, mutta täytyy kuitenkin todeta, että etuveto tappaa täysin mielenkiinnon ko. laitteeseen.
Nelivetomallit löytyy myös. Tulee pikkasen etuvetoja myöhemmin kauppoihin ja puuttuu vielä Suomen hinnastosta. Perustaltaan etuvetoisen CLA:n nelivedon toteutus ei tietenkään ole keskitasauspyörästö kuten muissa mersuissa.

Jarde

Täällä ollaan myös erittäin kuumana tähän uuteen CLA Mersuun. Tuo metallin punainen väri sopii täydellisesti, samoin yllä olevan yksilön vanteet on hienot. Kuvissa auto on usein mustilla vanteilla, mutta itse en pidä niistä. Perän muodot ovat todella hienot ja sitä täydentää hienot takavalot. Perjantaina näin tuollaisen oikeasti liikenteessä. Väri oli hopea, ja varustelu karvalakkitasoa, auto oli silti vahvasti makuuni. Muotoilultaan ehdottomasti hienoin auto vähään aikaan. Okei, eihän se mikään perheauto ole. Jossain lehdessä sitä vertailtiin c-malliin, takatilat olivat kehnommat erityisesti pään tilojen osalta. Tavaratilakin on matala. Mutta kunhan lastenvaunuaika on ohitse, voi olla vaikeaa olla ilman tätä kaunokaista. Olen myyty:)

Ihmeen kevyesti markkinoitu uutuus. Auto on ollut hinnoiteltu jo pitkään, eikä minkäänlaista mainosta ole näkynyt. Mistä lie moinen hiljaiseloa johtuu...

Taky

Lainaus käyttäjältä: Jarde - 14.04.13 - klo:16:01
Täällä ollaan myös erittäin kuumana tähän uuteen CLA Mersuun.
Ihmeen kevyesti markkinoitu uutuus.

Olisikohan ollut että 20-21.4 viikonloppuna on joillakin myyjillä ainakin esittelyt.

On noissa autolehdissä sivun ilmoituksia ollut.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Newman

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 13.04.13 - klo:19:35
Todella hieno tuossa kuvassa, ja värikin olisi just se minun värini noilla vaaleilla penkeillä. Sivuprofiili kyllä paljastaa auton pienuuden, eikä ole enää yhtä paljon sille eduksi, kuin tämä kuvakulma.
Mielestäni tuo on levottomasti ylimuotoiltu "bling bling" -kulkine. Se tuo mieleen menneiden vuosien ameriiiikkalaiset ison rahan musiikkivideot, jossa heilutaan niin, että pää ja perse menevät hassusti sekaisin.

Ohikulkija

Tuli käytyä Vehon aamubrunssilla jossa oli CLA:n esittely.
Hieno auto, pidin kovasti ulkomuodosta. Etutila ok, mutta takatilat... ahdasta ahdasta. Itse olen 179cm pitkä ja pää kenossa joutui takapenkillä olemaan.
Tämän lisäksi CLA 200 Aut, Metalliväri, Peilipaketti, Urban-paketti, Näkyvyyspaketti, hinta kipuaa tuonne 47 000â,¬ paikkeille. Eikä siinä ole vielä talvirenkaita mukana. Liian kallista minulle tuosta autosta.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 18.04.13 - klo:10:31
Tuli käytyä Vehon aamubrunssilla jossa oli CLA:n esittely.
Hieno auto, pidin kovasti ulkomuodosta. Etutila ok, mutta takatilat... ahdasta ahdasta. Itse olen 179cm pitkä ja pää kenossa joutui takapenkillä olemaan.
Tämän lisäksi CLA 200 Aut, Metalliväri, Peilipaketti, Urban-paketti, Näkyvyyspaketti, hinta kipuaa tuonne 47 000â,¬ paikkeille. Eikä siinä ole vielä talvirenkaita mukana. Liian kallista minulle tuosta autosta.


Aika kallista, samaan rahaan irtoaa kuli pisnes eemeli :o
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Hawtin

Niin, onhan tuossa CLA:ssa pituuteensa nähden surkeat tilat. Autobildissä oli hieman erikoinen vertailu A3 SB, CLA ja VW CC, jossa ulkomitoiltaan selvästi pienimmän A3:n tilat todettiin parhaimmiksi.

Arvostan kyllä autossani ulkonäköä, mutta tuntuu nykyisten ympäristöponnistelujen aikakaudella tyhmältä raahata mukana puolta metriä "turhaa" peltiä, jos palkinnoksi saa vielä ahtauden...

Ja kuten tuossa jo todettiin, CLA:lle kyllä tulee hintaakin aika kivasti, jos haluaa muutakin kuin karvalakkia.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Ursus

Eilen tuli tyypättyä CLA ja uusi Eemeli. Verrokkina itselläni facelift C-sarjalainen.

CLA tuntui älyttömän hyvältä ajaa. Meni suoraan kuin juna. Mutta sitten ne negat huomattavasti kovempi rengasmelu ja koneen äänet kuin omassani ja ne tilat ei takapenkille voi ajatella kuin lapsia. Alusta oli myös hyvä (Urban-paketti) jäykempi kuin omassani. Sisustus näytti halvemmalta kuin C:ssä.

Eemeli oli avandgarde 200d. Ajoltaan samantuntuinen kuin omanikin. Ei mielestäni yhtään parempi ajoltaan kuin C. No alusta oli pehmeämpi joten epätasaisuudet meni paremmin kuin omassani. Hiukan hiljaisempi kuin C.

Eli jos Mese vielä taloon tulee niin se on tuo Eemeli.

rob-s

Kysytäänpäs täällä MB ketjussa..eli vaihdossa on tarjottu MB C 350 aut. sedan W204. Onko jollakin kokemuksia kyseisestä mallista tuolla 3.5 bensakoneella? Jos, niin minkälaisia kokemuksia?
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

vasara

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 18.04.13 - klo:11:53
Niin, onhan tuossa CLA:ssa pituuteensa nähden surkeat tilat. Autobildissä oli hieman erikoinen vertailu A3 SB, CLA ja VW CC, jossa ulkomitoiltaan selvästi pienimmän A3:n tilat todettiin parhaimmiksi.
...
A3 muotoilu on tilojen puolesta edullisempi kuin noiden kahden verrokin ja sisätilat väljemmät suhteutettuna pienempiin ulkomittoihin. Takapenkin heikkoa päätilaa moitittiin CLA:ssa ja CC:ssä.
Mutta esim. tavaratilojen tilavuudet:
VW CC 2.0 TDI: 532L  (perushinta: 48794â,¬)
MB CLA 220cdi: 470L  (perushinta: 45 276â,¬)
Audi A3 sportback 1.8tfsi quattro: 380L  (perushinta: 37136â,¬)

Hinta huomioiden A3 vaikuttaisi em. vaihtoehdoista kilpailukykyiseltä.
Coupemainen muotoilu kuitenkin miellyttää monia => onko A3 sellaista hakevalle edes vertailussa mukana?
A5 ja 3-bemarin coupe paremminkin, jotka taas vähän kalliimpia (..ja paremman näköisiä :) )

Ohikulkija

LainaaCoupemainen muotoilu kuitenkin miellyttää monia => onko A3 sellaista hakevalle edes vertailussa mukana?
A5 ja 3-bemarin coupe paremminkin, jotka taas vähän kalliimpia (..ja paremman näköisiä :) )

A3 sportback ei mielestäni kyllä kuulu tuohon joukkoon, mutta tuleva A3 sedan voisi jo kuulua.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 18.04.13 - klo:16:28
A3 muotoilu on tilojen puolesta edullisempi kuin noiden kahden verrokin ja sisätilat väljemmät suhteutettuna pienempiin ulkomittoihin. Takapenkin heikkoa päätilaa moitittiin CLA:ssa ja CC:ssä.
Mutta esim. tavaratilojen tilavuudet:
VW CC 2.0 TDI: 532L  (perushinta: 48794€)
MB CLA 220cdi: 470L  (perushinta: 45 276€)
Audi A3 sportback 1.8tfsi quattro: 380L  (perushinta: 37136€)


Ei ole nyt lehteä tässä edessä, mutta eikös A3:n takatiloja (esim polvitilat) ja kulkua sinne pidetty mursua parempina ihan noin absoluuttisestikin? Ja nuo tavaratilan koothan ovat perusmuodossa ja lehdessä taidettiinkin huomauttaa, että A3:ssa voi kuormata kattoa myöten, mikä kasvattaa tilan 1220 litraan. 

Muodoista on turha vääntää peistä, koska se kauneus on jokaisen silmässä. CLA:n tapauksessa muotoilu on kuitenkin johtanut siihen, että takapenkillä ei ole häävit tilat huolimatta auton varsin mittavasta kokonaispituudesta. Jos tämä ei haittaa eikä monikäyttöisempää tavaratilaa kaipaa, niin varsin linjakas pelihän on kyseessä ja saa varmasti osansa ostajista.

Ihan niin halpa se ei ole, mitä hinnaston pikasilmäyksellä voisi kuvitella. En ainakaan itse viitsisi tuommoiseen malliin hankkia mopokonetta tai jättää ulkoasua kuliksi. Varustelulla hinta pompsahtaa aika pian semmoisiin lukemiin, että hankinnan järkevyyden perustelu itsellekin voi vaatia ponnisteluja. Vaan eipä näitä autoasioita kannata liikaa pohtia järjellä, kerranhan täällä vain eletään... ;)
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

vasara

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 18.04.13 - klo:16:57
A3 sportback ei mielestäni kyllä kuulu tuohon joukkoon, mutta tuleva A3 sedan voisi jo kuulua.
Ei niin.. AutoBild oli jostain syystä halunnut tehdä tuollaisen vertailun.
Tuleva A3 sedan on varsin kompakti. Pituus 4,46m (tavaratila 425L) , eli melkein 20cm lyhyempi kuin CLA ja 35cm lyhyempi kuin CC.

audioman

Minun mielestäni CLA oikein ole vaihtoehto A3:lle, Golfille tai Octavialle. Kyllä kai tällaisella näyttäväksi muotoilulla autolla tähdätään eri ostajakuntaan. Esimerkiksi minulle CLA passaisi, kun kritteerit ovat suunnilleen seuraavat:
- lapset ovat aikuisia ja autolla matkusta yleensä vain pariskunta; takapenkillä voi satunnaisesti matkustaa joku
- auton pitää olla maantiellä hiljainen ja mukava
- tavaratilaa tarvitaan sen verran, että matkaan mahtuu käsilaukku, kaksi läppäriä ja kaksi luottokorttia
- autossa pitää olla vähän statustarvoa

Näillä kriteereillä omaksi autokseni valikoitui lopulta tavallinen neliovinen C-mersu. Olisin mieluummin ottanut C-coupen, mutta se oli vähän liian kallis. Jos CLA olisi llut saatavana viime syksynä, niin kyllä se olisi ollut potentiaalinen ehdokas. VAG:n tuotteista olisi tullut kysymykseen lähinnä Passat CC.
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

Taky

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 13.04.13 - klo:19:30
Onneksi meidän 45 kg koira on jo elinkaarensa loppupäässä  ;D


Koiran kuljetuskalusto tilattu.... http://www.vagarena.fi/index.php?topic=14900.0
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Ton-1

#1827
Käväsin istahtamassa CLA johonkin parempaan versioon, konttoripuoli ok ( aika sama fiilis kuin oma B7) mutta kyllä siitä ulkomuodosta ja etenkin takapäästä tulee mieleen tarina Keisarin uusista vaatteista ....... kuka uskaltaa sanoa että ........  :P  . Peräpää voi olla nuorison mieleen ?!
Member of a A(udi) & A(prilia) club

toniv

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 20.04.13 - klo:14:18
Käväsin istahtamassa CLA johonkin parempaan versioon, konttoripuoli ok ( aika sama fiilis kuin oma B7) mutta kyllä siitä ulkomuodosta ja etenkin takapäästä tulee mieleen tarina Keisarin uusita vaatteista ....... kuka uskaltaa sanoa että ........  :P  . Peräpää voi olla nuorison mieleen ?!

Samat fiilikset tuli itselle CLA:sta, keula ja sisusta oli tosi jees AMG -mallissa, mutta peräpää ei visuaalisesti toimi.
Ex VAG: A4 2.0TFSI quattro Sline -12, TTS Stronic -10, A4 1.8TFSI quattro widebody-09,Golf R32 -07, A4 avant 2.0 tfsi -06, A4 1.8 T quattro Sline -04, A3 2.0 FSI -03, Golf GTI -01.

Muut: Volvo XC60 D4 R-Design -10, BMW 120 Msport -07, Opel Astra 1.6 eco -99

savolaiskollega

Piti ihan mielenkinnosta katsoa mitä mersun käyttöohjekirja sanoo öljynkulutuksesta, kun monillakin merkeillä on aika rapsakoita arvoja mitä auto voi kuluttaa. Ei ole mersu pekkaa pahempi. Maksimissaan 0,8 litraa per 1000 km :D ja voi olla enemmänkin jos on vaikkapa uusi kone.  8)  Ei tuo ainakaan 10 tkm:n jälkeen ollut juuri ylätasosta vajunut eli ei ihan noita lukemia syö....onneksi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy