Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

TTL

Liikkeelle lähtö tapahtuu aina sähköllä, jos akussa on virtaa. 30 km/h vauhdissa pärähtää moottori mukaan. 1 km:n pääsee hissutellen tarv. kokonaan sähköllä. Tasaisessa vauhdissa satastkin voi posotella pätkät pelkällä sähköllä - sailingiksi ristitty ilmiö. Kiihdytyksiin tulee sähkömoottori tarvittaessa avuksi. Vääntöhän on melko hyvä 500 Nm jo pelkällä dieselillä. Sähkömoottorin 250 Nm tuo mukavan lisän heti 0 rpm:sta alkaen.

Tuolta löytyy enempi tietoa pre-faceliftin hybridin toteutuksesta.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

clima

Todellakin hieno auto (jälleen) TTL:lle tulossa, vielä mielenkiintoisella tekniikalla, onnittelut!
Käyttökokemuksia on kiva kuulla jatkossa.

Quality

Hienon ja modernin kokoonpanon olet, TTL, tilannut, onnittelut! Saadaan pikkuhiljaa tännekin kokemuksia noista hybrideistä.

Tuo kolmen akun systeemi pisti vähän epäilyttämään, miten usein niitä joutuu uusimaan. Painonlisääkin tulee jonkin verran. Mutta noilla tehoilla ja väännöillä kyllä taatusti pärjää. Ja vähällä löpöllä tosiaan menee, jos lähellekään luvattua kulutusta pääsee.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

TTL

#1713
Reissu tuli heitettyä ja nimet on sopimuksessa. Vähän takapakkia sikäli, että ajoavustinpakettia saa vasta kesäkuun tuotantoon, joten auto joutuu alle vasta juhannuksen jälkeen. Toisaalta, sitten saanen tilatuksi Hyacinth Bucketin punaisen, joka oli suosikkini alunperin. Akut kestänevät siinä missä muissakin autoissa. Tuo Li-Ion 120 voltin akku on kovimmalla käytöllä ja autossa on fiksu lataus/purkujärjestelmä optimoimassa sen ikää. Täältä löytyy vanne-, väri- ja varustetasokonfiguraattori.

Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

johansa

Onnittelut hienon auton tilauksen johdosta. Toi punainen olisi minunkin valinta.
Auto: Porsche Macan 2017

Markku J

Hienoa. Tuo punainen olisi myös minun valintani, ehdottomasti. Poikkeaa positiivisesti harmaasävyjen massasta.

Nykäne

Veho tarjoaa Stockmann kanta-asiakastarjouksena 4600 euron alennuksen C-sarjaan.

Kanta-asiakasetu koskee varastossa olevia autoja. Tarjoukset voimassa yksityisasiakkaille helmikuun 2013 ajan. Tarjoukset eivät koske aiemmin tehtyjä tilaussopimuksia eikä niitä voi yhdistää muihin kampanjoihin.



Ã,,kkiä laskin n. 13,7 % alennuksen C 180 CDI A PB Sedaniin.
Glf V TSI 90kW -09

Ranssi

Täältä löytyy aina autonvaihtajalle olalle taputtelijoita, mutta minä olisin TTL:n pöksyissä harkinnut ehkä vielä kerran kuutoskoneisesta exästä luopumista. Seuraaja on toki liftattu ja kaikkinensa upea auto, mutta... Onnittelut joka tapauksessa.

Antza

Lainaus käyttäjältä: TTL - 22.01.13 - klo:13:09
Hybridistä autoveroetua ja Premium Business -paketista varusteluetua niin, että hinta Saksan konfiguraattorilla samoilla varusteilla laskettuna hinta on â,¬72 774 ja Suomessa Veholta hintaan â,¬77 425. Ei kovin paha Suomi-lisä. Toki Saksassa käteisalennuksia ym. hapatusta saanee hövelimmin kuin täällä. Ja toisaalta vaihdokkien arvot ovat sitten omassa luokassaan tai luokattomuudessaan.
Tätä jäin pohtimaan.. Alennukset huomioiden hintaeroa uutena siis 10-15% luokkaa..? Toisaalta muutaman vuoden ikäisiä käytettyjä saa Saksasta niin paljon halvemmalla että kannattaa maksaa verot ja tuoda niitä Suomeen. Olisiko siis niin että pitkässä juoksussa uudenkarhealla Mersulla (tai vastaavalla) ajaminen tulisikin pääomakulujen puolesta halvemmaksi Suomessa kuin Saksassa..? En jaksa uskoa että koko hyöty voisi valua paikallisten autokauppiaiden taskuihinkaan (logiikalla: Suomessa vaihtohyvityshinnat pohjalukemissa mutta käytettyjen hintapyynnöt pilvissä).

mahdollisen ajatusvirheen laitan noron pehmittämän pääni piikkiin..  ::)   
Skoda

Taky

Lainaus käyttäjältä: Antza - 31.01.13 - klo:17:12
Toisaalta muutaman vuoden ikäisiä käytettyjä saa Saksasta niin paljon halvemmalla että kannattaa maksaa verot ja tuoda niitä Suomeen.

Samoja havaintoja tehty tähtikeulasta , B-sarjalaisesta viimeiksi.
Säästöä saavutettevissa jopa viisi tonnia-tuonti/hakukulut verrattuna kotimaan tarjontaa alle 20tkm ajetuina. Mielestäni viitisen tonnia about 30tâ,¬ autosta varsin paljon.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Marko_K

^ Ja toisaalta siitä "suomiautosta" saa omien kokemusteni mukaan ihan oikeaa rahaa selvästi enemmän myydessä kuin mihin hintaan vastaavan voisi hakea rajan takaa. Eli kyllä, uuden MB:n pääomakulut voivat hyvinkin olla Suomessa edullisemmat kuin Saksassa.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 31.01.13 - klo:18:47
Eli kyllä, uuden MB:n pääomakulut voivat hyvinkin olla Suomessa edullisemmat kuin Saksassa.

Miten mahtaa olla kun autossa on 100tkm /200tkm /300tkm mittarissa?
Uuden karheissa tilanne saattaa hyvinkin olla kuvailemasi sillä niiden pyynnit on saksa+verot tasoon varsin kovia.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Taky - 31.01.13 - klo:18:58
Miten mahtaa olla kun autossa on 100tkm /200tkm /300tkm mittarissa?
Uuden karheissa tilanne saattaa hyvinkin olla kuvailemasi sillä niiden pyynnit on saksa+verot tasoon varsin kovia.

Kysymyshän täysin epärelevantti, koska Saksassa Mersuilla koskaan ajeta yli 100000 km ;D

topias

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 31.01.13 - klo:19:00
Kysymyshän täysin epärelevantti, koska Saksassa Mersuilla koskaan ajeta yli 100000 km ;D
kaukaa asiaa sivuten tuli mieleeni, kun syksyllä hain volvon saksasta mersuliikkeestä. siellä myyjä ihmetteli miksi ostan volvon enkä mersua, minulla syy oli tietysti hinta. kyselin myös käyvätkö suomalaiset usein mersukaupoilla, niin vastaus oli silloin tällöin ja he ostavat yleensä niitä yksilöitä, jotka eivät enää kelpaa muille.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 31.01.13 - klo:19:00
Kysymyshän täysin epärelevantti, koska Saksassa Mersuilla koskaan ajeta yli 100000 km ;D
Ei niin, mistä lie Nettiauton aidot 300 000km ajetut Suomi yksilöt ilmestyneet.... :-\
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

HJP

Lainaus käyttäjältä: Nykäne - 31.01.13 - klo:16:55
Veho tarjoaa Stockmann kanta-asiakastarjouksena 4600 euron alennuksen C-sarjaan.

Kanta-asiakasetu koskee varastossa olevia autoja. Tarjoukset voimassa yksityisasiakkaille helmikuun 2013 ajan. Tarjoukset eivät koske aiemmin tehtyjä tilaussopimuksia eikä niitä voi yhdistää muihin kampanjoihin.

Ã,,kkiä laskin n. 13,7 % alennuksen C 180 CDI A PB Sedaniin.
onko kenelläkään kokemusta Stockakorttiautojen kaupanteosta? Onko alennus jokin Stockan/Maahantuojan tuki, eli onko sen lisäksi mahdollista neuvotella muita alennuksia vai myydäänkö autot tuohon hintalappuhintaan?

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: HJP - 31.01.13 - klo:23:05
onko kenelläkään kokemusta Stockakorttiautojen kaupanteosta? Onko alennus jokin Stockan/Maahantuojan tuki, eli onko sen lisäksi mahdollista neuvotella muita alennuksia vai myydäänkö autot tuohon hintalappuhintaan?

Ainahan sitä voi yrittää, mutta merkityksellinen lisäale tuohon saattaa vaatia keskimääräistä parempia neuvottelutaitoja, jos yhtä kappaletta on ostamassa :)

jf

Lainaus käyttäjältä: HJP - 31.01.13 - klo:23:05
onko kenelläkään kokemusta Stockakorttiautojen kaupanteosta? Onko alennus jokin Stockan/Maahantuojan tuki, eli onko sen lisäksi mahdollista neuvotella muita alennuksia vai myydäänkö autot tuohon hintalappuhintaan?
Hyvitys omasta aika niukka, eikä keskustelulle tuntunut olevan kovin hyvää lähtökohtaa, joten sitikka viime kuulta jäi kauppaan odottelemaan (varuste vaihdolla ja vaihdokin asiallisella arvotuksella auto olisi nyt tulossa, mutta ei väkisin).
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Antza

Työkaveri taas teki noin vuosi sitten silloisesta tarjous-Sitikasta oikeinkin hyvät kaupat. Ehkä asiaa auttoi että vaihdossa meni myös Sitikka josta ei muualla kuin merkin omassa liikkeessä oltu tarjottu juuri mitään..  :-\
Skoda

Taky

Lainaus käyttäjältä: HJP - 31.01.13 - klo:23:05
Onko alennus jokin Stockan/Maahantuojan tuki, eli onko sen lisäksi mahdollista neuvotella muita alennuksia vai myydäänkö autot tuohon hintalappuhintaan?

Ainakin Fordin kohdalla 2008 Stockan hinta oli mikä mainoksessa luki ja piste.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Taky - 31.01.13 - klo:18:58

Miten mahtaa olla kun autossa on 100tkm /200tkm /300tkm mittarissa?
Uuden karheissa tilanne saattaa hyvinkin olla kuvailemasi sillä niiden pyynnit on saksa+verot tasoon varsin kovia.
Suomalaiset ihmiset ovat vieläkin niin hölmöjä että uskovat nykymersujenkin olevan 300tkm ajettuinakin vielä uudenveroisia ja täten maksavat niistä tähtitieteellisiä summia verrattuna kilpailijoihin.

Taky

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 01.02.13 - klo:12:52
Suomalaiset ihmiset ovat vieläkin niin hölmöjä että uskovat nykymersujenkin olevan 300tkm ajettuinakin vielä uudenveroisia ja täten maksavat niistä tähtitieteellisiä summia verrattuna kilpailijoihin.

No mutta sehän vain parantaa kannattavuutta tuontipelille.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Taky - 01.02.13 - klo:13:01

No mutta sehän vain parantaa kannattavuutta tuontipelille.
Niinpä.

Eri asia onkin sitten että kuka hullu haluaa ajaa Mersulla 300tkm ;D ;D

vasara

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 01.02.13 - klo:12:52
Suomalaiset ihmiset ovat vieläkin niin hölmöjä että uskovat nykymersujenkin olevan 300tkm ajettuinakin vielä uudenveroisia ja täten maksavat niistä tähtitieteellisiä summia verrattuna kilpailijoihin.
Ei kai kukaan sellaista kuvittele?
Tahtoo vain olla, että kohtuu tuoreet yli 300000km ajetut autot on kaikki entisiä taksi-Mersuja tai -Volvoja. Molemmilla vielä paljon kilometreja edessä, korimalli ja tekniikka tuore, hinta 1/3 uudesta. Voimansiirto kulunut 300000km edestä, mutta eihän se ole koko auto.
Jos haet saman vuosimallin A6 Audin tai 5-Bemun 300000 kilsoilla, niin samoissa hinnoissa kuin E- mersut 300000 kilsoilla.
Jollekkin tuollainen tuoreen näköinen premium voi tarjota 20000 eurolla paljon enemmän kuin vaikka samanikäinen 50000km ajettu Octavia? Oletettavasti huoltokuluja ainakin? :)

eGetin

Tietäisitkin kuinka moni... Käytännössä jokainen joka ei ymmärrä mitään autoista tai joiden tiedot ovat jämähtäneet 80-luvulle kuvittelevat juuri noin.

vasara

#1735
Lainaus käyttäjältä: eGetin - 01.02.13 - klo:13:50
Tietäisitkin kuinka moni... Käytännössä jokainen joka ei ymmärrä mitään autoista tai joiden tiedot ovat jämähtäneet 80-luvulle kuvittelevat juuri noin.
En tosiaan tiedä.. mutta tuo alkuperäinen väitteesi..
LainaaSuomalaiset ihmiset ovat vieläkin niin hölmöjä että uskovat nykymersujenkin olevan 300tkm ajettuinakin vielä uudenveroisia ja täten maksavat niistä tähtitieteellisiä summia verrattuna kilpailijoihin.
.. on vailla todellisuuspohjaa.
Jos tekee autotalli.com haun, jossa mukana Bmw 5, Mersu E, Audi A6 ja Volvo V70.. vuosimalli 2009 -> ja min 200000 km ajettu.
=> Samoissa hinnoissa pyörivät.
Onko kaikkien näiden autojen ostajat hölmöjä ja tiedot jämähtäneet 80-luvulle?

eGetin

Miksi rajata vaihtoehdot vain -09 ja eteenpäin?

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 01.02.13 - klo:16:57
Miksi rajata vaihtoehdot vain -09 ja eteenpäin?

Etkös sä puhunut nykymersuista?

VAG!

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 01.02.13 - klo:12:52
Suomalaiset ihmiset ovat vieläkin niin hölmöjä että uskovat nykymersujenkin olevan 300tkm ajettuinakin vielä uudenveroisia ja täten maksavat niistä tähtitieteellisiä summia verrattuna kilpailijoihin.

Kyllähän se välillä laittaa hymyilyttämään, kun katselee ilmoituksia missä +200tkm ajetusta todetaan, että ei uudelle häpeä. Kuvista kun voi päätellä aivan jotain muuta. Ehkä omistajan silmät eivät vain suostu havaitsemaan eroja :)

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 01.02.13 - klo:17:05
Kyllähän se välillä laittaa hymyilyttämään, kun katselee ilmoituksia missä +200tkm ajetusta todetaan, että ei uudelle häpeä. Kuvista kun voi päätellä aivan jotain muuta.

Yksilöitä on varmasti, mutta kyllä mun ainakin pitää nostaa hattua mun odotusautolle eli aavistuksen alle 300000 ajetulle E211:lle. Käsittämättömän ryhdikäs peli! Kilsat kavalsi parhaiten umpitummentuneet umpiot, muuten se ei oikeasti uutta hävennyt, jos käyttäjien aiheuttamat kolhut unohdetaan.

En toki ole mitään muuta yhtä paljon ajettua autoa koskaan ajanut, mutta kokemani 150000-200000 ajetut muunmerkkiset on kyllä jo todella käytetyiksi vaikkapa verhoilusta tai moottorista huomannut.

Ehkä se oli vain hyvä yksilö.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy