Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 23.10.12 - klo:09:43
Taas hauska huomata, miten erilaisia automakuja ihmisillä on. Jos edellisellä viittaat 211-malliin niin minusta se on aina ollut aivan hirvitys mulkosilmineen ja konepellin pokkauksineen. Muutoin 211 on ihan ok, mutta se keula -- ei voi käsittää. 212 taas on varsin onnistunut luomus, itse tykkään erityisesti niistä ponttooneista ja salmiakkivalotkin ovat mieleen.

Makuja on monia  ;D Omaan silmään se 2003-> eemeli oli yhtenäisempi kuin tämä uusin versio, lisäksi se oli enemmän samaa sarjaa c-sarjan kanssa. Mutta on se todettava, että varsinkin sisältä edellinen E:n korimalli on jo aikansa elänyt ja tuntuu/näyttää kovan muoviselta.

Penkeistä voi kyllä sanoa, että mersun penkit tuntuu kestävän uskomattoman hyvin kulutusta oli ne sitten tekonahkaa tai kangasta. Samaa kyllä voi sanoa monesta muustakin saksalaisesta merkistä. On selvä ero esim. joihinkin ranskalaisiin merkkeihin sisustan kulumisessa noin yleensäkin. Itse en nahkajakkaroista tykkää oli ne aitoa tai feikkiä, se on vain oma mieltymys.

jf

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 23.10.12 - klo:10:34
Penkeistä voi kyllä sanoa, että mersun penkit tuntuu kestävän uskomattoman hyvin kulutusta oli ne sitten tekonahkaa tai kangasta. Samaa kyllä voi sanoa monesta muustakin saksalaisesta merkistä.

Niin kyllähän ne on tainnut bemareissakin kestää suht hyvin ja audeissakin on yleensä kestäneet. Sen sijaan passatissa oli alcantaran kanssa ongelmia ja maahantuojan suhtautuminen asiaan oli tietysti erittäin asiallista (oli kuulemma penkkejä hoidettu väärin eli imurointi oli mennyt pieleen, satkun ajetussa vuoden ikäisessä autossa). Caddyjen ja transpondereiden keinonahkakangaspenkit joiden piti olla tehdyt heavy duty käyttöön murenevat vuodessa ja taaskin vika käyttäjässä. Nämä tietysti inan **tuttavat ammattikäyttäjiä...

Tuohon edellä mollattuun R:ään täytyy kyllä nostaa hattua marsun suoritukselle, kun muistelee omaa rinkeliä, jolla olisi pitänyt ajaa työntakia suht paljon. Rinkeli seisoi korjaamolla milloin odottamassa uutta dsg lootaa tai moottorin osia. Yhteensä ekana vuotena 4kk huollossa ja itse joutui ajamaan muutaman kymppitonnin sijaisautoilla, eikä omaan tullut, kuin 80tkm. Ei ole tainnut marsu seisoskella yhtä pitkään huollossa vaikka asijantuntijoiden mukaan onkin loppuunajettu paska.  ???
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Newman

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 23.10.12 - klo:06:19
Voipi hyvinkin olla originaali, kyseessä on kuitenkin Mercedes-Benz
Totta turiset.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: TTL - 22.10.12 - klo:20:20
Missä ajassa jonkin vakkineen DSGTSIturbo on jo moneen kertaan kalliilla rahalla korjattu sekä vaihdettu.

Lainaus käyttäjältä: TTL - 22.10.12 - klo:21:47
Nitropurkki piti taskusta kaivaa lukiessa noita kokemuksen syvällä rintaäänellä kirjoitettuja kommentteja Mersujen tekniikasta ja kestävyydestä.

Sinulla näköjään tuota rintaääntä tuntuu pukkaavan yli merkkirajojen.

Muiden merkkien kuskeilla ei sen sijaan tietenkään ole mitään syytä Mesen vikaherkkyyteen kantaa ottaa.

Scandiv

Kappas. Ã,,rrähän pisti säpinää keskusteluun, jossa on havaittavissa pieniä tunteenpurkauksiakin ;) Nyt näyttäisi olevan uusia kuvia ja näyttökin laitettu siniseksi. En kyllä mitään silmiin pistävän epäsiistiä tai pahempia käytönjälkiä alkuperäisissä kuvissakaan nähnyt.. Hinta on kova kun vertaa mitä muuta sillä saisi. Pointtina nyt oli laittaa esimerkkiä, että miten paljon joillakin autoilla tulee ajettua. Varovainen kommentti vielä noista kilometreistä, että 270tkm pitkää siivua maantiellä on aika eri asia auton kokonaisvaltaiselle kulumiselle kuin mukulakivipyöritys keskustassa eli eiköhän tuossa ole vielä aika paljon autoa jäljellä.

Vaginisti

Mitä sitä muuta voi odottaakaan, merkki-intoilu on oma uskontonsa ja siihenhän ei ole vastaan sanomista  ;D Itse tykkään tietyistä merkeistä enemmän kuin toisista, mutta en uskottele niiden olevan jotain jumal-merkkejä, kaikissa on vikansa, jopa premium-merkeissä.

Tuo on täysin totta, että esim. taksikäytössä auto ei kulu välttämättä ollenkaan sitä tahtia kuin pätkäajossa siviilikäytössä. Lisäksi autolla ajetaan eikä jurnuteta, sitä harvemmin sammutellaan ja painellaan koko päivä pannu kuumana. Pointti todellakin on hinta vs. mitä samalla rahalla saa muuta.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 23.10.12 - klo:06:19
Voipi hyvinkin olla originaali, kyseessä on kuitenkin Mercedes-Benz

Tämmöistä uskonnollista hurmosta on aina mukava lukea, aivan kuten eräässä VW-ketjussakin, jatkakaa ihmeessä :D

Lainaus käyttäjältä: Scandiv - 23.10.12 - klo:16:07
En kyllä mitään silmiin pistävän epäsiistiä tai pahempia käytönjälkiä alkuperäisissä kuvissakaan nähnyt..

Olihan se paskanen ku mikä niissä eka kuvissa ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 23.10.12 - klo:16:31
Tuo on täysin totta, että esim. taksikäytössä auto ei kulu välttämättä ollenkaan sitä tahtia kuin pätkäajossa siviilikäytössä. Lisäksi autolla ajetaan eikä jurnuteta, sitä harvemmin sammutellaan ja painellaan koko päivä pannu kuumana. Pointti todellakin on hinta vs. mitä samalla rahalla saa muuta.

Jotenkin on sellainen käsitys, että taksiautot roklottavat tyhjäkäyntiä tunti toisensa jälkeen, kun ei ole asiakkaita tai muuten vaan ei viitsitä pysäyttää moottoria. "Se on kato pelkkää säästöä, kun ison dieselin jättää käymään.."

Okei, ei ehkä niin paljoa Lapissa tai muualla maalaispitäjissä, joissa taksinajo ei perustu taksitolpalla odotteluun.

Onhan täällä palstalla niitäkin, jotka eivät uskalla auton käydä tyhjäkäyntiä edes tuulilasin raapimisen aikaa, kun kuulemma leikkaa kiinni.

Mike Holder

Lainaus käyttäjältä: Mikko83 - 22.10.12 - klo:21:42
Mersu on toki hyvä, mutta aivan liian yliarvostettu. Jostain 800tkm ajetusta w124 mesestä pyyetään kuutta tuhatta, niin huh huh..

Kallis on, jos tuon verran pyydetään, mutta todennäköisesti tuolla on vielä huolettomia kilometrejä enemmän edessä kuin näillä nykyisillä TSI-rimpuloilla joiden jakoketjutkaan ei tahdo takuuaikaa kestää...

TTL

Onko niissä vakkineissa edes jakoketjua? Muistakaahan pyörittää TSI:tänne tyhjäkäynnillä pari minuuttia kovan ajon (40 km/h 2 km) jälkeen, jottei turbo leikkaa kiinni. Voisiko moottorin leviämiselle olla hyvä suomenkielinen termi jatkossa tsimahtaa?
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

jkvi

LainaaPointti todellakin on hinta vs. mitä samalla rahalla saa muuta.
Mitä muuta vastaavaa sillä samalla rahalla saa?

Joku voi tarvita R:n tiloja ja ominaisuuksia. Omalla kohdalla olisi varmasti saanut tuon köyhien ihmisten autonkin hinnalla jotakin muuta. Mutta ei samoja tiloja/ ominaisuuksia mitä siinä on. Veikkaan, että tuokin menee kaupaksi vs. uusi samanlainen.
CRDi & Collection

olympiavolkkari

Lainaus käyttäjältä: TTL - 22.10.12 - klo:21:47
Kyllä. Nitropurkki piti taskusta kaivaa lukiessa noita kokemuksen syvällä rintaäänellä kirjoitettuja kommentteja Mersujen tekniikasta ja kestävyydestä.
Hieno juttu, että TTL on saanut lääkityksen kohdalleen ja pitää täällä taas "keskustelua" yllä.
Lainaus käyttäjältä: TTL - 23.10.12 - klo:16:59
Onko niissä vakkineissa edes jakoketjua?
;D

Uppe

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 22.10.12 - klo:21:42
Sivuhuomiona täytyy ottaa esille, että taitaa jälleen ottaa sivuston mekkerimiehillä koville tämä omaa merkkiä liippaava hitusen kriittinen sinänsä triviaali keskusteleminen, kun on vaan pakko väittää takaisin ja puolustaa tuollaista totaalisen överihinnoiteltua taksin nuhjaketta.

Noh noh,ei kannata yleistää varsinkaan kun täällä nyt ei ole kuin yksi tai kaksi fanaattista tähtikeulasparraajaa joille mikään muu ei ole mitään. Minulle tuolla keskustelulla ei ainakaan ole mitään väliä,samoin kuin muukaan mersujen "haukkuminen" tai vioista kertominen. Kyllä minäkin niistä kerron jos aihetta on,vielä ei ole tarvinnut.
Ai niin,ylihintainenhan tuo on ;D

tn62634

Mikä tarve täällä on todistella, etteikö Mersu olisi kestävä auto? Esim. ns. kilpailijoilla (Audi?, BMW?) aika harvalla ajetaan vaikkapa viiteen vuoteen 500000 km, mikä ei ole mille tahansa uudelle takavetodieselmersulle temppu eikä mikään ja silti autosta pitää vielä maksaa iso tukku rahaa, kun muut alkavat olla lähinnä ongelmajätettä. Helppohan se on täällä leukaansa louskutella tuosta R:stä, jos ajaa vaikka max. kymppitonnin vuodessa omalla autollaan. Alkutaipalellaan vasta se on...

JeanC

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 23.10.12 - klo:17:58
Mikä tarve täällä on todistella, etteikö Mersu olisi kestävä auto? Esim. ns. kilpailijoilla (Audi?, BMW?) aika harvalla ajetaan vaikkapa viiteen vuoteen 500000 km, mikä ei ole mille tahansa uudelle takavetodieselmersulle temppu eikä mikään ja silti autosta pitää vielä maksaa iso tukku rahaa, kun muut alkavat olla lähinnä ongelmajätettä. Helppohan se on täällä leukaansa louskutella tuosta R:stä, jos ajaa vaikka max. kymppitonnin vuodessa omalla autollaan. Alkutaipalellaan vasta se on...
Mies joka puhuu asiaa  8)

Quality

Tervetuloa, tn62634, takaisin elävöittämään vähän nuupahtanutta keskustelua (tämä ketju tosin sitä ei juuri nyt ole) - sinua onkin kaivattu. Missäs olet piileksinyt?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Quality - 23.10.12 - klo:18:00
Tervetuloa, tn62634, takaisin elävöittämään vähän nuupahtanutta keskustelua (tämä ketju tosin sitä ei juuri nyt ole) - sinua onkin kaivattu. Missäs olet piileksinyt?

Kiitos! :) Olen ollut vähän sivummalla, kun en ole kokenut antavani lisäarvoa ns. uusien autojen keskusteluun vanhalla loppuunajetulla 7/2007-tuontilintallani. Piti olla kommentoimatta tähänkin, mutta rohkaisin mieleni.

Poissaoloani kuvaa hyvin tietty viimeaikainen ihmettely suureen ääneen, kun eräs foorumilainen oli ostanut liian vanhan Audi TT:n. :)

Quality

Ok.
Lainaaloppuunajetulla

Siis 1,5 milj. km ;D?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Scandiv

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 23.10.12 - klo:16:40
Olihan se paskanen ku mikä niissä eka kuvissa ::)

Totta. Kurainenhan se oli mutta siihen ei tarvitse näillä keleillä kun pari koeistujaa ;) Tarkoitin lähinnä sitä ettei mitään ruhjeita mistään jälkiasenteisista varusteista (taksikamppeet) tai tarrojen liimaa ollut havaittavissa, lisäksi penkit oli ehjät ja muodossaan. Nuhjuinen fiilis tulee suurilta osin heikosta kuvanlaadusta, vai huomaako joku jotain ratkaisevaa eroa kangasmattojen lisäksi tähän 70tkm ajettuun? :)

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/r/4704963

Vaginisti

#1549
Lainaus käyttäjältä: jkvi - 23.10.12 - klo:17:00
Mitä muuta vastaavaa sillä samalla rahalla saa?

Samaa mallia mutta ennen faceliftiä saa alle satkun ajettuna samaan hintaan. Ja tuohon rahaan löytyy kaiketi muutakin.

Lainaus käyttäjältä: TTL - 23.10.12 - klo:16:59
Onko niissä vakkineissa edes jakoketjua? Muistakaahan pyörittää TSI:tänne tyhjäkäynnillä pari minuuttia kovan ajon (40 km/h 2 km) jälkeen, jottei turbo leikkaa kiinni. Voisiko moottorin leviämiselle olla hyvä suomenkielinen termi jatkossa tsimahtaa?

Hernettä syvemmälle vaan...

TTL

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 23.10.12 - klo:18:42
Samaa mallia mutta ennen faceliftiä saa alle satkun ajettuna samaan hintaan. Ja tuohon rahaan löytyy kaiketi muutakin.

Hernettä syvemmälle vaan...

Jottei totuus unohtuisi... Nissan Sunny 1.5 1983, Opel Ascona 2.0 GL 1987, Opel Vectra 2000 4x4 1989, Opel Calibra 2.0 DTM 1994, Opel Vectra 2.5V6 sedan 1995, MB E 290 TD sedan 1997, MB E 300 TD sedan 1998, nuoruuden tyhmyys jota monet autonvaihtoketjussa nykyään kokevat, Beetle 2.0 1999, Golf 1.9 TDI 90 hv 2000, Passat farkku 1.9 TDI 100 hv Highline 2002, A6 3.0 TDI quattro sedan 2005, Allroad 2.7 TDI quattro 2007... ja sivussa Mersukantaan 2005 CLS 320 CDI kohtuukäytettynä 50tkm mittarissa vaihtui 2009 E 250 CDI sedaniin 20tkm mittarissa ja sitten nykyisiiin.

Jottei tässä nyt kovin pelkillä Mersu-laseilla ajella. Audi voisi olla ajopelinä, jos Kesko osaisi lisävarustehinnoittelun.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

TTL

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 23.10.12 - klo:18:42
Samaa mallia mutta ennen faceliftiä saa alle satkun ajettuna samaan hintaan. Ja tuohon rahaan löytyy kaiketi muutakin.

Tarkemmin tarkastellen n. 80-120 tkm ajettuja edelliskoppaisia vuodelta 2008 saa "puolella satkulla"... Saman vuosimallin kutoset ovat järjestään alle 30 keur. Allroadeja ei paljon markkinoilta enää löytynytkään - lievät öljynvispaimet (joihin ei koskaan ATF:ää vaihdeta) sanoneet sopimuksen irti.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

SKU

Lainaus käyttäjältä: Scandiv - 23.10.12 - klo:18:35
Totta. Kurainenhan se oli mutta siihen ei tarvitse näillä keleillä kun pari koeistujaa ;) Tarkoitin lähinnä sitä ettei mitään ruhjeita mistään jälkiasenteisista varusteista (taksikamppeet) tai tarrojen liimaa ollut havaittavissa, lisäksi penkit oli ehjät ja muodossaan. Nuhjuinen fiilis tulee suurilta osin heikosta kuvanlaadusta, vai huomaako joku jotain ratkaisevaa eroa kangasmattojen lisäksi tähän 70tkm ajettuun? :)

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/r/4704963

No onhan tämä jo ihan eri oloinen, vaikka kuvan laatukin on toki toiselta planeetalta. Hintakin toki kallimpi, mutta eron huomaa silti näistäkin kuvista. Kilometrit näkyy ainakin sisustassa.

Ei silti. Jos tuo pienoinen epäsiisteys ja kilometrit ei haittaa, niin varmasti tuosta voi hyvät kaupat saada aikaan. Itse jättäisin sen silti kauppan ihan katsomatta. Tätä jälkimmäistä voisi mennä katsomaankin.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Mike Holder

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 23.10.12 - klo:18:04
Kiitos! :) Olen ollut vähän sivummalla, kun en ole kokenut antavani lisäarvoa ns. uusien autojen keskusteluun vanhalla loppuunajetulla 7/2007-tuontilintallani. Piti olla kommentoimatta tähänkin, mutta rohkaisin mieleni.

Poissaoloani kuvaa hyvin tietty viimeaikainen ihmettely suureen ääneen, kun eräs foorumilainen oli ostanut liian vanhan Audi TT:n. :)

Heh. Noh, ainakin keskustelu pysyy värikkäänä, kun kriteerit loppuunajetulle autolle vaihtelevat niin paljon kun ne täällä vaihtelevat  :)

tn62634

Itsellä on C-Mersu niin kevyellä käytöllä ollut, että ei hyvä tosikaan. Vajaassa kahdessa vuodessa on tulut vasta 66000 km omassa käytössäni. Yksi vikakin on ollut: DPF:n anturivika, joka kustansi "Hämeenlinnan Veholla" töineen vajaa pari sataa.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: TTL - 23.10.12 - klo:21:25
miksi C olisi parempi kuin suunnattoman hienolla parametriohjauksella varustettu kangaspenkkinen yksiputkinen E 250 CDI.

En kai mä koskaan ole tuollaista väittänyt ja tuskin tulen väittämäänkään. Kompromissi-downgrade-auto opiskelijabudjetille.

Markku J

Haluaisin kokeilla tuon "suunnattoman hienolla parametriohjauksella varustetun eemelin" - tuo on mennyt minulta ihan ohi, vaikka lähes kaikki autolehdet luenkin. Mersun ohjaus kun on omien ex-mersujeni mukaan aikalailla laiska palauttamaan, ja sikäli kaukana luokkansa parhaista. Olisko tuo nyt sitten jotain tajunnan räjäyttävää ?

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 23.10.12 - klo:21:34
Haluaisin kokeilla tuon "suunnattoman hienolla parametriohjauksella varustetun eemelin" - tuo on mennyt minulta ihan ohi, vaikka lähes kaikki autolehdet luenkin. Mersun ohjaus kun on omien ex-mersujeni mukaan aikalailla laiska palauttamaan, ja sikäli kaukana luokkansa parhaista. Olisko tuo nyt sitten jotain tajunnan räjäyttävää ?

Ei sitä nykyään kutsuta enää "parametriohjaukseksi", mutta kyseessä on AMG- ja AMG Sport -mallien muuttuvalla ohjausvälityksellä toteutettu ohjaus. Mun mielestä se on hemmetin hyvä.

TTL

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 23.10.12 - klo:21:46
Mitenköhän sen pitäisi ilmentyä?
C-kokemuksia. Luultavasti on aika lailla ajajan auto sekä Eemeliin että Sitikkaan verrattuna. Itsellä on suunnitelmissa downgreidata seuraavaan C-farkkuun ja mahdollisesti upgreidata ML:ään mökkimatkoille parin vuoden kuluessa.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

DyyD

Ne ovat siirtyneet näissä laatuautoissa myös discoaikaan. Tällainen tuli tänään vastaan:

Mercedes blinking DRL's. Hottest hot from Germany!

On se vaa hieno vehes.  ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy