Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

VWonderman

Tuli käytyä myös tänään Jäähallilla, ja täytyy sanoa että tuo uus A-sarjalainen on kyllä valovuoden verran menevämmän näköinen ja tuntuinen, tosin se tuntuu myös sisätiloissa niinkuin Levjsa kirjoitti. Edessä on todella tyköistuva tunnelma, keskikonsoli tuntuu tulevan ehkä liiankin korkealle. Takana on tilaa näin 172cm pitkänä ihan kohtuullisesti, mitä nyt pää tukka pystyssä jo melkein hipoo kattoa ja istuinosa jää vähän lyhyeksi. Eniten huomiota kiinnitti lähes olematon näkyvyys takaviistoon ja takalasin läpi, Sciroccostakin taitaa nähdä paremmin ulos. ::) Tavaratilan aukkokin on melko pienen oloinen ja epämääräisen muotoinen. Laadukashan uusi A on sekä ulkoa että sisältä, poislukien halvalta tuntuva muovi keskikonsolissa malliversiosta riippumatta. Kaikki napit ja nippelit kyllä on tukevia ja siististi viimeisteltyjä, sekä sisävalaistus näyttää hienolta. AMG-Sport mallin penkit ja ratti olivat kyllä todella hyvän tuntuiset, ja ovia paiskoessakin tuli se perinteinen laatuauton tumpsahdus. :)

Uusi GL on kyllä aivan järkyttävän kokoinen laite, huhhuh. Tilaa on kyllä joka suuntaan. :D Kaupungissa ajaminen saattaa olla suht helppoa kun kanssa-autoilijat antavat suosiolla tilaa?

Jos nyt olisin uutta Mersua ostamassa, niin yksi raksi tulisi ehdottomasti H/K:n stereoiden kohdalle, tuli koekuunneltua niitä GLK:ssa ja hienostihan se soi. :) Samoin valopaketti olisi varmasti must-varuste AMG-Sporttipakettien lisäksi.

Btw, taitaa se Mersujen mittaristo edelleen olla varttuneemman väen mieleen, kun istahdin tuohon fl-GLK:n niin kuskinpaikalla oli joku vähän varttuneempi herrasmies ja hetken ihmettelyn jälkeen sano sitten mulle että "oho, tässä on tällaset ihanat mittaritkin ton hyvän radion lisäksi". :D ;)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Marko_K

Itselläni jäi edelleen A ajamatta, kun perjantaina niitä ei päässyt ajelemaan ja tänään en viitsinyt sinne tuhansien ihmisten sekaan edes yrittää. Perjantaina tuli kuitenkin koekuunneltua Harman/Kardonit ja ne eivät kyllä olleet pikatyyppien perusteella ollenkaan samaa tasoa kuin E:n Harman/Kardonit. Jotenkin kireä soundi. Täytynee vielä koittaa saada kuunneltua jossain välissä ajan kanssa sekä tuo Sound System ja ihan ne perusstereot.

Mutta se kyllä tuli varmaksi, että ulkoväri ja varustepaketti on juuri oikein, kun pääsi paria kymmentä erilaista yksilöä tutkimaan ajan kanssa. Vaikkakin AMG Sport on sisältä hemmetin hieno, niin ulkoa se oli omaan makuuni turhan kikkailtu. Urban on jotenkin sivistyneemmän näköinen.

Urheiluistuinten kiinteä niskatuki tuntui pikakokeilulla oudolta, mutta täytyy päästä pidemmälle koeajolle. Toivottavasti siitä ei tule showstopperia.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 08.09.12 - klo:23:05

Urheiluistuinten kiinteä niskatuki tuntui pikakokeilulla oudolta, mutta täytyy päästä pidemmälle koeajolle. Toivottavasti siitä ei tule showstopperia.

Jep, suosittelen olemaan tarkkana tuon takia ja jos tuntuu pahalta niin ottaa viesti tosissaan.
Omassa CCssä kiinteä niskatuki (vain ylös-alas säätö) on aikamoinen riesa, nytkin ajan tyyny selän takana saadakseni aikaan saman ilmiön kuin niskatuki siirretään taaksepäin. Tuollaiset tyynyjen kaltaiset viritykset penkin korjaamiseksi on omasta mielestä tosi ärsyttäviä.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Quality

LainaaUrheiluistuinten kiinteä niskatuki tuntui pikakokeilulla oudolta, mutta täytyy päästä pidemmälle koeajolle. Toivottavasti siitä ei tule showstopperia.

En tunne enkä ole kokeillut MB:n ratkaisua, mutta Volvossa kiiteät tuet toimivat hienosti. Ei ole kertaakaan tullut mieleen, että säätää pitäisi.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Quality - 09.09.12 - klo:08:16
En tunne enkä ole kokeillut MB:n ratkaisua, mutta Volvossa kiiteät tuet toimivat hienosti. Ei ole kertaakaan tullut mieleen, että säätää pitäisi.

Volvossa toimii jostain syytä hyvin nuo kiinteistä kiinteimmät tuet, mutta monessa muissa autoissa ne ei ole niin hyvät. Perinteiset ei säädettävätkään ei tue aina kaikissa kunnolla tai tule oikealle kohtaa. Olen todella tyytyväinen, että F30 bemarissa on nyt vakiona tuollainen pääntuki jota voi säätää muutenkin kuin vain ylös ja alas.

K70

Lainaus käyttäjältä: Levjsa - 08.09.12 - klo:22:03
Sinullekaan, K70, ei tainnut mitään mukaan tarttua? :)
No ei tarttunut. :) Todella hieno, varsinkin sisustaltaan, oli kyllä se CLS SB.

Marko_K

Hain tänään vihdoin koeajoon MB A 200 CDI A AMG Sportin. Siitä enemmän kohta.

Koska auto ei ollut vielä valmiina, kun marssin sitä etuajassa hakemaan, kävin odottaessa kokeilemassa C 63 AMG Coupén. Voi pyhät pyssyt, mikä vehje! Istui tiessä kuin tatti ja kun kaasun painoi pohjaan... se ääni ja kiihtyvyys, kun 457 heppaa V8-koneesta alkaa puskea autoa eteenpäin...

Tuon jälkeen A 200 CDI tuntuu, noh, verkkaiselta.

Ajettavuus on todella hyvä. AMG Sportin mukana tulee omaankin autooni tilaamani urheilualusta ja direct steering -ohjaus. Toimii. Todella hyvä ajaa niin suoraan kuin lujaa mutkiinkin. Toki alusta on kyllä todella kova, tuskin mukulakivillä erityisen mukava... Ainakin 18-tuumaisilla renkailla rengasmelua on varsin paljon.

Penkit sopivat itselleni. Säätöinä on vain korkeussäätö, istuinosan kaltevuussäätö ja selkänojan kallistus, mutta sain tosi hyvän ajoasennon. Kiinteä niskatuki ei ajossa häiritse, vaikka onkin todella lähellä takaraivoa.

Optiona täytyy kyllä ruksia varmuuden vuoksi nelisuuntainen ristiseläntuen säätö, se ei paljoa maksa.

AMG Sport on sisältä tosi nätti punaisine tikkauksineen. Ainoastaan keskikonsoli on jotenkin halvanoloinen.

Näkyvyys takaviistoon kaistanvaihdoissa on heikko.

Perusstereot eivät ole erityisen hyvät, mutta kohtuulliset, joten Harman/Kardonit pudonnevat pois tilaukselta. Koekuuntelun perusteella nekään eivät olleet täydelliset, eivätkä 1800â,¬ arvoiset.

Ajovalot täytyy testata, kun ilta pimenee. Yksi selvä typeryys löytyi: ilmeisesti kojelaudan painikkeiden valoja ei saa mitenkään manuaalisesti päälle, vaan niitä ohjaa jokin valoisuusanturi. Lopputuloksena painikkeita ei näe ollenkaan vaikkapa autotallissa, kun automatiikan mielestä on tarpeeksi valoisaa...

Markku J

Tänään Iltalehteä lukiessa otti silmään juttu Renault Kangoo -pohjaisesta Citan "Mersusta", ja samassa lehdessä kirjoitus, jossa uuden A -sarjan pikkudieselin (180 CDI) kerrottiin olevan Renault-Nissanin 1.5 dCi -kone. Alkaa olla epätoivoisen oloista kustannussäästöjen hakmista, ja imago kovilla näiden yritelmien jälkeen.

http://www.iltalehti.fi/autotestit/2012091416037708_at.shtml

monster

Jaa - eikös 1-sarjan Bemujen ja Minin pikkudiiselit ole olleet jo pidemmän aikaa PSA-konserni alkuperäisiä... Tekeekö sitten Bemarista huonompia jos kone tulee Pösöltä - tuskin...
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

autofanaatikko

#1449
Lainaus käyttäjältä: monster - 14.09.12 - klo:20:01
Jaa - eikös 1-sarjan Bemujen ja Minin pikkudiiselit ole olleet jo pidemmän aikaa PSA-konserni alkuperäisiä... Tekeekö sitten Bemarista huonompia jos kone tulee Pösöltä - tuskin...

Eikös ne ykkössarjan dieselit oo kyl ihan bemun omia. Pitäs olla. Nehän on ihan samoja 2-litraisia kuin ne isommatkin. Softalla on erot tehty.


Bensakoneissa ne on tehty jotain yhteistyötä. 1.6 THP turboja.

makkis

Dieselit evvk, mutta eiköhän bemuissa ihan bemudiesselit ole. PSA:n ja Minin THP bensat sen sijaan on bemariperää.

teemur

Kyllä nämä pikkubemarin dieselitkin on 2-litraisen eri variantteja, omaa bemari sukua siis.
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Markku J

Just noin. PSA:n bensakoneiden design tuli Bemarilta 1,4-1,6 tehokkaampiin malleihin, mutta Bemun dieselit ovat vielä kaikki omia.

Mersun osalta ihmetyttää noin rohkea liike, kuin tuo Kangoo -pohjainen auto on, joka muistuttaa Daciaa todella paljon. Daciakin tietty pohjautuu tuohon samaan. Sitä on vaikea Mersuksi jalostaa laittamalla ratin keskiöön ja maskiin Mersun merkki.

vasara

#1453
Lainaus käyttäjältä: teemur - 14.09.12 - klo:21:07
Kyllä nämä pikkubemarin dieselitkin on 2-litraisen eri variantteja, omaa bemari sukua siis.
Ei o kaikki 2-litran variantteja. Löytyy myös seuraava (BMW uusimmasta hinnastosta lainattua)..
LainaaBMW 1-sarjan hatchback
116d EfficientDynamics Edition
mallikoodi:1N31
iskutilavuus: 1598
teho: 85kW (116hv)

Lisäys..
Tuosta 1.6 litran disukasta tulossa näköjään myös 114d versio, jossa tehoja laskettu lukemaan 94hv.

Kvee

Tiedä sitten kuuluisiko "käytettyjen" topiikkiin, mutta kun kyseessä suht koht tuore niin laitetaan tähän.

Kävin tänään testaamassa, josko MB C250 cdi 4-matic (2011 aj. 35 tkm) aiheuttaisi autokuumetta. Paikkana Matinkylän/Olarin (en ole. Pk-seudulta, ja liikun siellä Navin voimalla) Veho.
Niin...kone oli todella maukas (204 hv/500 Nm), ja ajettavuus muutenkin kohdallaan. Penkkeina nahkajakkarat sähkösäädöin. Vaikka kone puhdikas onkin, niin muu interiööri,fiilis ja melutaso oli omaan verrattuna niin eri planeetalta, että vaihtohaaveet - välirahaakin olisi tarvittu - kariutuivat saman tien.
Facelift varmaankin on joiltain osin parempi, mitta epäilisin MB:stä E-sarjan olevan itselle soveltuvampi...taitaa olla persdyno aika korkealle viritetty.

monster

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 14.09.12 - klo:22:02
Ei o kaikki 2-litran variantteja. Löytyy myös seuraava (BMW uusimmasta hinnastosta lainattua)..
Lisäys..
Tuosta 1.6 litran disukasta tulossa näköjään myös 114d versio, jossa tehoja laskettu lukemaan 94hv.

Kaveri ostikin viikko sitten tuollaisen 116d:n (2010) saksasta 75tkm ajettuna 13,5keur kaikilla varusteilla (taitaa verot jäädä alle 3keur). Ihmetteli alkuun että tuota konetta ei vaivaa E91 320d:n olematon alavääntö liikkeelle lähdettäessä. Taitaa olla niin että tuo 116d (85kw) ei ole bemari lähtöinen kone  ;D
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

Vaginisti

Uusi A koeajettu, manuaali 180 cdi oli vain tarjolla. Volvo V40 verrattuna niin aika samanlaiselta tuntui, automaattina olis ollut mukavampi koeajaa mutta automaatti oli vain sisällä pällisteltävänä. Sisältä muovisen oloinen, takapenkki näyttää todella onnettomalta, ulkoa on kyllä paremman näköinen kuin kuvissa.

Moottoritiellä meluaa ihan yhtä paljon kuin Volvokin, ehkä jopa enemmän. Koneeltaan aika nuhainen, kytkintuntuma suht. etäinen mutta ei vielä häiritsevä kuitenkaan. Esim. Beetlessä kytkin oli aivan kaamea, ei mitään tuntoa. Automaattina mersu on varmaan ihan eri auto ajaa, sääli vain, että koeajoon aina otetaan se kulimalli.

Mitään kummempaa mersumaisuutta ei ole havaittavissa, hyvässä eikä pahassa. Oikeastaan aika vaikea olisi perustella tuon ostamista kun saman kokoluokan kippoja saa huomattavasti halvemmalla, eikä autoissa oikeastaan mitään eroa ole muuta kuin brändi. 200 CDI automaatti-esittelyauton hintalappu oli n. 40 000e, aika paljon rahaa ahtaasta pikkuautosta.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 15.09.12 - klo:11:32
Uusi A koeajettu, manuaali 180 cdi oli vain tarjolla. Volvo V40 verrattuna niin aika samanlaiselta tuntui, automaattina olis ollut mukavampi koeajaa mutta automaatti oli vain sisällä pällisteltävänä. Sisältä muovisen oloinen, takapenkki näyttää todella onnettomalta, ulkoa on kyllä paremman näköinen kuin kuvissa.

Moottoritiellä meluaa ihan yhtä paljon kuin Volvokin, ehkä jopa enemmän. Koneeltaan aika nuhainen, kytkintuntuma suht. etäinen mutta ei vielä häiritsevä kuitenkaan. Esim. Beetlessä kytkin oli aivan kaamea, ei mitään tuntoa. Automaattina mersu on varmaan ihan eri auto ajaa, sääli vain, että koeajoon aina otetaan se kulimalli.

Mitään kummempaa mersumaisuutta ei ole havaittavissa, hyvässä eikä pahassa. Oikeastaan aika vaikea olisi perustella tuon ostamista kun saman kokoluokan kippoja saa huomattavasti halvemmalla, eikä autoissa oikeastaan mitään eroa ole muuta kuin brändi. 200 CDI automaatti-esittelyauton hintalappu oli n. 40 000e, aika paljon rahaa ahtaasta pikkuautosta.
Niin, no..  tuon ne tuppaa autot maksamaan.
Esim. Audi A3 sportback (vanha malli, ei nelivetoa) 2,0 TDI 103kW S tronic: 37080â,¬
ja mm. rengamelua riittämiin & ahdas pikkuauto

Jos ei ole tavarankuljetus / lapsienkuljetus tarpeita, niin pieni auto voi olla myös
näppärä pikkuauto?

Ko. Mersun esittelyautossa lisävarusteilla hilattu hintaa ylös.
M-B A-sarjan 200 CDI BE A listahinta: 34 698,91â,¬

A-sarja kuitenkin alkaen alle 27000e, joka on 'premium' pikkuautojen luokassa melko edullinen.

Marko_K

Kävin eilen palauttamassa A 200 CDI A:n ja kävin kokeilemassa A 180 manuaalin. Verrattuna dieselin 225/40R18 runflateihin bensan 225/45R17 normirenkaat olivat paljon hiljaisemmat. Ei se toki mikään E-sarjalainen niilläkään ole.

180 oli ilman dynamiikkapakettia, ei hyvä. Ohjaus ja alusta ovat paljon epätarkemmat. Erityisesti Direct Steering -ohjaus on huimasti tarkempi kuin vakio. Ja sporttialusta huomattavasti jämäkämpi.

Manuaalu/automaattikysymys mietityttää. Manuaali on täsmällinen, mutta kytkin turhan pitkäliikkeinen. Kaksoiskytkinlaatikko oli yllättävän nopea vaihdoissa, totteli varsinkin tippiläppiä hyvin.

Harman/Kardonit täytyy yrittää päästä kuuntelemaan uusiksi. Koekuuntelulla oli jäänyt päälle joku "Bluetooth boost", joka pilaa äänen.

Mitä hintaan tulee, niin ainahan premiummerkit maksavat enemmän kuin muut. Onko sille katetta vai ei, on eri asia.

Marko_K

PS. Ainakin Koivuhaassa oli ajettavissa niin A 180 Style, A 200 A Style tai Urban ja 200 CDI A AMG Sport.

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 15.09.12 - klo:11:55
A-sarja kuitenkin alkaen alle 27000e, joka on 'premium' pikkuautojen luokassa melko edullinen.

Niinhän ne mainoksissa edelleen ilmoittaa vaikka toimituskulut pitäisi sisällyttää mainoksen hintaan...Veholla hinta on jopa oikein, eli sisältää toimituskulut ja menee sitten yli 27000e...Vaikka eipä tuo alkaen-hinta mitään kerro, aika monta tonnia siihen tulee päälle ennen kuin sen voi ajoon ottaa ympärivuotiseen käyttöön. Samapa se on kaikilla merkeillä, hinta on vain täky.

Joka tapauksessa, omasta mielestä premium-lisälle ei oikein ole katetta, kun auto on aika pliisu olemukseltaan ja sisältäkin semmonen ihan kiva.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 15.09.12 - klo:12:39
...
Joka tapauksessa, omasta mielestä premium-lisälle ei oikein ole katetta, kun auto on aika pliisu olemukseltaan ja sisältäkin semmonen ihan kiva.
Tästä on väännetty kymmenissä ketjuissa. Hinta on suhteellinen käsite ja riippuu ostajan lompsasta. Se on myös niin perskohtaista, että mitä juttuja autossa arvostaa ja milloin kokee tekevänsä hyvät kaupat.
Ainakaan se ei ole muilta pois jos joku maksaa autosta ns. "liikaa" ..tulee yhteiseen kassaan veroinakin enemmän.

audioman

#1462
Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 15.09.12 - klo:12:10
Mitä hintaan tulee, niin ainahan premiummerkit maksavat enemmän kuin muut. Onko sille katetta vai ei, on eri asia.
Henkilökohtaisesti en yritäkään perustella millään "järkisyyllä" sitä, että Octavia TDI RS vaihtuu omalla kohdallani lähiaikoina C 220 CDI A - Mersuun. Uusi autohan on sisätiloiltaan Octaviaa ahtaampi, teholtaan ja suorituskyvyltään suunnilleen vastaava, ja maksaa noin 12 000 â,¬ enemmän.
Fiiliksellä tässä mennään ;)
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: monster - 14.09.12 - klo:22:57
Kaveri ostikin viikko sitten tuollaisen 116d:n (2010) saksasta 75tkm ajettuna 13,5keur kaikilla varusteilla (taitaa verot jäädä alle 3keur). Ihmetteli alkuun että tuota konetta ei vaivaa E91 320d:n olematon alavääntö liikkeelle lähdettäessä. Taitaa olla niin että tuo 116d (85kw) ei ole bemari lähtöinen kone  ;D

Kaveris on vissiin vähän sekaisin tai sitten sen ex-autossa oli jotain vikaa.... 1750 kierroksesta alkaa 380nm vääntö ja vanhemmassa 20d:ssä sitä oli 350nm. Kyllä tuon ikäisessä vanhakoppasessa ykkösessä on ihan bemun kone tuo 116d:kin.

vorkki

Onko näkemysta tai tietämystä siitä, onko A-sarjalaisesta tulossa myäs 3-ovista versiota vai jääkö perhemallin vankkuri ainoaksi vaihtoehdoksi?
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Mikko

Tuli tänään bongattua uusi A-sarjalainen liikenteessä, hieno kirkkaansininen yksilö mainosteippauksilla ja tarrakilvillä. Oli kyllä erittäin onnistunut ulkoisesti, saattaa olla onnistunein tuon kokoluokan tämänhetken tulokkaista, ainakin Volvon V40 jäi ulkonäössä taakse.

Jarde

Samaa mieltä kuin jäsen "Mikko". Hyvä näköinen tämä A-Mersu. Ulkonäkö mielyttää tämän hetken autoista eniten. Volvo V40 on jotenkin levoton. Audi A3 ja VW Golf VII ovat tavallaan tyylikkäitä, mutta liian konservatiivisia.

makkis

Kellään kokemusta CLS vs. XF Jagge?

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 26.09.12 - klo:20:18
Tuli tänään bongattua uusi A-sarjalainen liikenteessä, hieno kirkkaansininen yksilö mainosteippauksilla ja tarrakilvillä. Oli kyllä erittäin onnistunut ulkoisesti, saattaa olla onnistunein tuon kokoluokan tämänhetken tulokkaista, ainakin Volvon V40 jäi ulkonäössä taakse.
Samoin, näin aamulla myös uuden A-sarjalaisen liikenteessä, hyvännäköinen on kyllä. Olin valoissa kun se tuli oikealta ja oli osittain toisen auton takana niin ettei siitä aluksi näkynyt kuin keula ja konepelti. Katsoin ensin että mikäs sporttimese sieltä tulee. Keula on kyllä kuin äveriäämmästäkin Mersusta.
Tuosta V40:sta on kyllä sanottava että mulle se ei kyllä iske yhtään. Jotenkin tulee mieleen korealaiset...

audioman

#1469
Tilaamani C220 CDI A on myyjän varastossa. Nyt pitää malttaa vielä runsas kuukausi, mikä on nykyisen autoni leasing-sopimusta jäljellä. Vaikeaa on  :-\
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy