Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 24.07.12 - klo:17:47
Kannattaa siis seuraavaksi ostaa ehta ameriikassa suunniteltu ja kiinassa kasattu auto, niin alkaa yhteiselo hymyilemään ::)

Ihan sama, kunhan ei ole Suomessa kasattu ;D
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

jf

Oliko jollain tarkempaa tietoa tuosta sopparista, kun uutisissa puhuttiin valmistuksesta, eikä pelkästä kokoonpanosta eli saadaanko mahdollisesti jopa enemmänkin työtä alihankkijoille?
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 24.07.12 - klo:19:41
Ihan sama, kunhan ei ole Suomessa kasattu ;D
Eiköhän MB valvo kokoonpanon laatua riittävästi.Ei Talbotin ongelmat johtuneet kokoonpanon virheistä.

vasara

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 24.07.12 - klo:19:41
Ihan sama, kunhan ei ole Suomessa kasattu ;D
Höh?? Minusta "Suomessa kasattu" olisi iso plussa. Omat kokemukset kotimaisista kulutustuotteista on myönteisiä.. varsinkin verrattuna kaikkeen siihen kuraan mitä muualta tulee.
Tuossa aikaisemmin joku mainitsikin, että Suomessa koottu Boxster on ollut hyvin luotettava ja arvonsa pitävä auto.

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 24.07.12 - klo:21:02
Eiköhän MB valvo kokoonpanon laatua riittävästi.Ei Talbotin ongelmat johtuneet kokoonpanon virheistä.
Kyseisestä Talbotista irtosi tuulilasi ja koko koetaulu tippui syliin. Ei noi viat olleet suunnittelussa, vaan pelkästään kokoonpanossa. Suomalainen työ voi parhaimmillaan ollakin kohdallaan ( oli meilläkin peräti kolme Suomessa kasattua nitisevää Saabia ), mutta esim. rakennusalalla on tehty jo vuosia käsittämättömän huonoa työtä, siitä omakohtaisia kokemuksia myös. En nyt laita listaa virheistä kun se veis koko topicin alas asti. Eikä mun kymmenen Nokian kännykän kokemus suomiosaamisesta korota myöskään uskoa suomalaiseen työhön. Toivotaan että herra Mersedes valvoo suomipoikia ja -tyttöjä, niin saadaan ehkä mainetta parannettua.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 24.07.12 - klo:21:33
Kyseisestä Talbotista irtosi tuulilasi ja koko koetaulu tippui syliin. Ei noi viat olleet suunnittelussa, vaan pelkästään kokoonpanossa. Suomalainen työ voi parhaimmillaan ollakin kohdallaan ( oli meilläkin peräti kolme Suomessa kasattua nitisevää Saabia ), mutta esim. rakennusalalla on tehty jo vuosia käsittämättömän huonoa työtä, siitä omakohtaisia kokemuksia myös. En nyt laita listaa virheistä kun se veis koko topicin alas asti. Eikä mun kymmenen Nokian kännykän kokemus suomiosaamisesta korota myöskään uskoa suomalaiseen työhön. Toivotaan että herra Mersedes valvoo suomipoikia ja -tyttöjä, niin saadaan ehkä mainetta parannettua.
Laita tuohon vähän faktaa että johtui kokoonpanosta eikä suunnittelusta ;D Jos nyt vähän tarkemmin muistellaan niin esim. Talbotin moottori oli lähes sama kuin -50 luvun Simcan mylly ;D ;D
Ei sotketa rakennusalaa tähän ketjuun.
Minun Nokian 15 kännykkää on toiminut loistavasti vaikka kokooonpano on taidettu tehdä KIINASSA!

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 24.07.12 - klo:21:43
Laita tuohon vähän faktaa että johtui kokoonpanosta eikä suunnittelusta ;D Jos nyt vähän tarkemmin muistellaan niin esim. Talbotin moottori oli lähes sama kuin -50 luvun Simcan mylly ;D ;D
Ei sotketa rakennusalaa tähän ketjuun.
Minun Nokian 15 kännykkää on toiminut loistavasti vaikka kokooonpano on taidettu tehdä KIINASSA!
Kiitos korjauksista. Rakennusvirheet siksi että sekin kertoo Suomalaisesta työnlaadusta. Omat Nokialaiseni olivat kyllä pääsääntöisesti Suomessa kasattuja, kun ymmärsin jo heti noksun alamäen alkaessa siirtyä muihin puhelimiin. Ei pidä ottaa näitä kritiikkejä liian vakavasti. A-Mersu olisi Suomen maineelle valtavaa plussaa ja toivon että prosessi onnistuu!
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

vasara

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 24.07.12 - klo:21:33
Kyseisestä Talbotista irtosi tuulilasi ja koko koetaulu tippui syliin. Ei noi viat olleet suunnittelussa, vaan pelkästään kokoonpanossa.
Mihin em. päätelmät perustuvat? Esim. suunnittelussa voitu mitoittaa joitain kiinnikkeitä liian heppoisiksi.
Talbottihan oli kaikkiaan aikoinaan kelvoton auto. Samassa hintaluokassa oli parempiakin kärryjä, esim. Ladoja :)
Lainaa
Suomalainen työ voi parhaimmillaan ollakin kohdallaan
Totta ja sitä kannattaa vaalia ja arvostaa, kun sitä vielä on.
Lainaa
( oli meilläkin peräti kolme Suomessa kasattua nitisevää Saabia ), mutta esim. rakennusalalla on tehty jo vuosia käsittämättömän huonoa työtä, siitä omakohtaisia kokemuksia myös.
Rakennusalalla alihankkijat palkanneet Liettuasta ja Puolasta kadunmiehiä, joilla ei ole aikaisempaa omakohtaista kokemusta rakennushommista.. Kun vielä jätetään näillekkin palkat maksamatta, niin eipä voi laadulta paljoa odottaa. Paljon tekee suomipoikakin sutta, mutta pääongelma on edellämainittu.
Sutta tehdään rakennusalalla muuten ulkomaillakin.
Lainaa
En nyt laita listaa virheistä kun se veis koko topicin alas asti. Eikä mun kymmenen Nokian kännykän kokemus suomiosaamisesta korota myöskään uskoa suomalaiseen työhön. Toivotaan että herra Mersedes valvoo suomipoikia ja -tyttöjä, niin saadaan ehkä mainetta parannettua.
Nokian kännykät kestäneet omassa käytössä mainiosti. Samoin mm. Polarin (vielä Suomessa valmistettu) sykemittari kestänyt 10 vuotta.
Tuskin Mersu toisi valmistusta tänne, ellei luottaisi siihen, että laatu kestää päivänvalon.

nemos

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 24.07.12 - klo:21:54
A-Mersu olisi Suomen maineelle valtavaa plussaa ja toivon että prosessi onnistuu!

Hyvin vähän ainakaan Saksassa tuotiin esille Boxsterinkaan kokoonpanopaikkaa.
Volvo XC60 T8 Inscription

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 24.07.12 - klo:21:57
Samoin mm. Polarin (vielä Suomessa valmistettu) sykemittari kestänyt 10 vuotta.

Ja mun Polar Sport Tester vm. 1992 on toiminut moitteetta ja ilman ainoatakaan 'korjaamokäyntiä' vuoskymmenestä toiseen ( olen itse vaihtanut vantaanottimen paristonkin) , eilen tuolla kellotettu 21 km:n juoksu. 8)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

automaattori

Nokivasaralle sen verran, että kaikki rakennusmieheni olivat Suomalaisia rakennustarkastajaa myöten. Jälki oli järkyttävää paskaa, onneksi itse kerkesin joitakin asioita oikoa. Korjauksista käytiin monen vuoden taistelu, jonka minä mitään rakentamisesta tajuava voitin! Suomalaiset kuvittelee olevansa muita parempia, mutta Virosta löytyy oikea talojen rakennustaito ja Tsekeistä autonrakennustaito. Jos olette eri mieltä, niin olkaa.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

vasara

Lainaus käyttäjältä: nemos - 24.07.12 - klo:21:59
Hyvin vähän ainakaan Saksassa tuotiin esille Boxsterinkaan kokoonpanopaikkaa.
Eipä moisista asioista paljon puhuta.. eihän vaikkapa Audikaan mainosta että valmistaa autoja massoittain Kiinassa.

vasara

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 24.07.12 - klo:22:10
Nokivasaralle sen verran, että kaikki rakennusmieheni olivat Suomalaisia rakennustarkastajaa myöten. Jälki oli järkyttävää paskaa, onneksi itse kerkesin joitakin asioita oikoa. Korjauksista käytiin monen vuoden taistelu, jonka minä mitään rakentamisesta tajuava voitin! Suomalaiset kuvittelee olevansa muita parempia, mutta Virosta löytyy oikea talojen rakennustaito ja Tsekeistä autonrakennustaito. Jos olette eri mieltä, niin olkaa.
Tuo on tietysti valitettavaa. Omakotirakentamisessa melkein oltava jollain tavalla tuttuja tai tuttujen suosittelemia ukkoja hommissa. Välinpitämättömyys leimaa koko alaa, vaikka osa tekee hommansa vanhan ajan ammattiylpeydellä.
Ystäväni teki isohkon talorakennusprojektin Saksassa saksalaisin voimin ja kiroili ihan samoja juttuja.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: nemos - 24.07.12 - klo:21:59
Hyvin vähän ainakaan Saksassa tuotiin esille Boxsterinkaan kokoonpanopaikkaa.

Saksalainenkin lienee sen verran isänmaallinen, että haluttiin pitää yllä mielikuvaa kotimaisesta tuotteesta.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

jkvi

LainaaAutomaattorin asenteessa kiteytyy Suomalainen katkeruus ja kateus. Aivan käsittämätön asenne, otan osaa.
Joo, häviäisivät vaikka jonnekkin Viroon tjsp. Meillä on Nokialaiset pelanneet ja rakennusmiesten kanssa on puhuttu Suomea ja tultu toimeen. Jostakin syystä nuo "kaiken osaajat ja taitajat"-ainakin teoriassa- saavat aina niitä ongelmia aikaan.
CRDi & Collection

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Titta Jokisen tukka - 24.07.12 - klo:22:36
Loistava homma Uudenkaupungin kannalta tarkasteltuna. Laatubrändien parissa työskentely lupaa toivottavasti hyvää myös jatkoa ajatellen.
Automaattorin asenteessa kiteytyy Suomalainen katkeruus ja kateus. Aivan käsittämätön asenne, otan osaa.
Kateuden voi heti poistaa, koska odotan A-Mersun valmistumista Suomessa, saatan jopa ostaa sellaisen? Kumpi kerkee ensin Titta Jokinen vai minä? Katkeruutta tehdasta kohtaan kyllä on kun minun kohdalle sattui todellinen maanantaimalli, ja työkseni suomalaista teollisuutta seuraavana en usko kovinkaan taidokkaisiin suorituksiin.. Onko kenellekään käynyt niin että on jäänyt vaihdekeppi käteen. Minulle on käynyt ja auto oli valmistettu Uudessakaupungissa.  
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 24.07.12 - klo:22:52
Onko kenellekään käynyt niin että on jäänyt vaihdekeppi käteen. Minulle on käynyt ja auto oli valmistettu Uudessakaupungissa.  
Minulle jäi Jaaappanissa valmitetussa  Toyotassa ja kaverilla Englannissa valmistetussa Escortissa,onnneksi takapenkillä ei istunut ketään muuten olisi tullut keppiä ;D ;D ;D ;D ;D ;D

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 24.07.12 - klo:22:58
Minulle jäi Jaaappanissa valmitetussa  Toyotassa ja kaverilla Englannissa valmistetussa Escortissa,onnneksi takapenkillä ei istunut ketään muuten olisi tullut keppiä ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Hyvä että on kohtalontovereita :) ;D
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 24.07.12 - klo:23:03
Hyvä että on kohtalontovereita :) ;D
Ei siinä mitään muuta hyvää ole kuin että  opin vaihtamaan ruuvimeisselillä (tuntematon sinulle) vaihteita.

Raimo Miettinen jr.

#1369
Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 24.07.12 - klo:22:58
Minulle jäi Jaaappanissa valmitetussa  Toyotassa ja kaverilla Englannissa valmistetussa Escortissa,onnneksi takapenkillä ei istunut ketään muuten olisi tullut keppiä ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Paskaa laatuaa tekevät maat:
[X] Suomi
[X] Japani
[X] Englanti

Haluaako joku muu jatkaa?  ;)

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Raimo Miettinen jr. - 24.07.12 - klo:23:20
Paskaa laatuaa tekevät maat:
[X] Suomi
[X] Japani
[X] Englanti

Haluaako joku muu jatkaa?
En halua itseäni liitettäväksi paskaa laatua tekeväksi,Suomalaisen vientiteollisuuden palveluksessa olevana .Voisitko poistaa lainauksen.

heifetz

Myös saksassa tehty on paskaa. Ruohonleikkuri hajosi jo alkumetreillä vaikka oli made in germany  ::)
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Raimo Miettinen jr.

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 24.07.12 - klo:23:30
En halua itseäni liitettäväksi paskaa laatua tekeväksi,Suomalaisen vientiteollisuuden palveluksessa olevana .Voisitko poistaa lainauksen.

Ei kait tämä noin vakavaa ole. :)

edit: lisäsin ;) -hymiön viestiini.

Passatti

Hienoa Zaasaa,että olet ylpeä työstäsi suomalaisen teollisuuden parissa.Jos kaikki olisivat yhtä ylpeitä niin ei meillä suomalisilla olisi mitään ongelmaa laadun kanssa.Työt pitää tehdä niin ,että se mikä on minulle parasta kelpaa muillekin.Olen ent.laatuvastaava.
Always lead, never follow

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 25.07.12 - klo:07:03
Hienoa Zaasaa,että olet ylpeä työstäsi suomalaisen teollisuuden parissa.Jos kaikki olisivat yhtä ylpeitä niin ei meillä suomalisilla olisi mitään ongelmaa laadun kanssa.Työt pitää tehdä niin ,että se mikä on minulle parasta kelpaa muillekin.Olen ent.laatuvastaava.

Joo ja varsinkin tuotanto/tehdastyössä ne työkalut millä sitä laatua pitäisi tehdä tulisi myös olla kunnossa ja tätä päivää. Vituttaa itse tuotantotyötä tehneenä eniten työnantajan investointipolitiikka. Meillä nuorin tuotantokone on 8-vuotias. Ihan loppuunajettu ja kulunut. Mitään ei vaihdeta. Vanhimmat yli 30v. Teollisuudessa yleensä 10 vuotta on ihan max. Takaraja koneille.
Kyllä on äijää lähtenyt muihin hommiin kun hermo mennyt. On se hienoa kun "sata" vuotta vanhaan pajaan aletaan implementoida nykyajan laatuvaatimuksia eikä kuitenkaan työntekijälle anneta eväitä sen toteuttamiselle.

Peeveli

Olen ehdottoman iloinen maamme puolesta, että Mese A saatiin tuotantolinjoillemme! Vihdoin edes jotain valoisia uutisia kotimaamme teollisuuden osalta. En itse usko, että Uudessakaupungissa olisi tehty luokatonta laatua, koska ei M-B olisi sinne valmistusta sijoittanut ja huono kello olisi kuulunut jo kauan aikaa sitten muihin maihin. Joka maahan sattuu sekä laatuhaluisia että hällä väliä-työntekijöitä, jopa nykyisin Japaniin (nykynuoriso ei sielläkään enää aseta työtä ja työnantajaa elämässään etusijalle vaan muut huvit ovat ykkösenä).

A-Mese on muutenkin perhanan kiehtovan oloinen vehje, sekoitus mahtipontista imagoa, sporttisuutta, uhkaavuutta ja käyttöautoa. En pidä mahdottomana että sellainen olisi joskus alla. Toki messevä ulkolook vaatii koristeosia eli tehtaan lisävarustepaketteja jne, ja ne maksaa aika maltaita. Ehkä se foorumin eka A on sitten Marko K:n?

Mutta, vielä kerran: hienoa työtä tehty UKI:ssa!

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 25.07.12 - klo:07:55
Olen ehdottoman iloinen maamme puolesta, että Mese A saatiin tuotantolinjoillemme! Vihdoin edes jotain valoisia uutisia kotimaamme teollisuuden osalta.

Samaa mieltä ja ihmetyttää suuresti uutisen keräämät erittäin negatiiviset kommentit. Enkä tarkoita pelkästään tätä areenaa, vaan sama nillitys näyttää olevan vallalla palstalla jos toisellakin.

Ei niitä autotehtaan kokoonpanolinjan työntekijöitä kannata kovin paljoa kadehtia. Ei se niin hienoa hommaa liukuhihnalla työskentely ole ja nythän voi hakeutua kokeilemaan, jos kiinnostusta löytyy.

Vai onko kyse siitä, että osa kansasta odottaa jotain persujen manaamaa tuomiopäivää ja jokainen positiivinen uutinen tuntuu vievän sitä entistä kauemmaksi?

Newman

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 25.07.12 - klo:08:16
Vai onko kyse siitä, että osa kansasta odottaa jotain persujen manaamaa tuomiopäivää ja jokainen positiivinen uutinen tuntuu vievän sitä entistä kauemmaksi?
Sitä tuomionpäivää ja maailmanloppua ei tosiaan tule. Hyvä niin. Nyt alkaa olemaan jo todellisia valonpilkahduksia ja toivoa näkyvissä pitkään aikaan. Ei pelkästään tämän loistavan Suomi-uutisen suhteen.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 25.07.12 - klo:07:55
Olen ehdottoman iloinen maamme puolesta, että Mese A saatiin tuotantolinjoillemme! Vihdoin edes jotain valoisia uutisia kotimaamme teollisuuden osalta.

Mutta, vielä kerran: hienoa työtä tehty UKI:ssa!

Jos Suomen lehdistöllä olisi muukin tarkoitusperä kuin revitellä otsikoilla tai ne joskus edes vaivautuisivat tulemaan pois sieltä kehä-III:n ulkopuolelta, niin olisi tiedossa, että ei kaikilla Suomen teollisuuden aloilla ja varsinkaan yrityksillä mene huonosti. Yhteistyökumppaneinani on pari yritystä, jotka myyvät tuotteitaan ympäri maailmaa. Ja varsinkin toinen niistä on kasvanut huimasti kaikki viime vuodet ja säästynyt lomautuksilta myös vuonna 2008. Tuotteet eivät tosin ole normaalin kuluttajan käytössä, kuin korkeintaan elinkaaren viimeiset vuodet.

Mutta tottakai MB:n valmistus Uudessakaupungissa on merkittävää ja tuo toivottavasti positiivista Suomikuvaa teollisuudestamme. Onnea Uusikaupunki.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 25.07.12 - klo:09:43
Jos Suomen lehdistöllä olisi muukin tarkoitusperä kuin revitellä otsikoilla tai ne joskus edes vaivautuisivat tulemaan pois sieltä kehä-III:n ulkopuolelta, niin olisi tiedossa, että ei kaikilla Suomen teollisuuden aloilla ja varsinkaan yrityksillä mene huonosti.

Tuo on totta. Ylekin on nykyisin niin pääkaupunkikeskeinen että. Iltauutisissakin aina vaan sitä Kataisen naamaa ja eu:ta, loput uutiset pks:lta. Ja säätiedotuksistahan jää usein Lappi pois kokonaan.

Hyvä juttu jos muuallakin maassa menee teollisuudella hyvin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy