Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

matala

Lainaus käyttäjältä: audioman - 18.03.12 - klo:11:04
Firman autopolitiikan uudistuksen myötä mahdollisten autojen listalla ei ole enää yhtään VAG-merkkiä, joten meikäläisen auto taitaa mennä Mersuksi seuraavan vaihdon yhteydessä. Tässäpä mielipidekysymys VAGarenan väelle:
Kumman ottaisit työsuhdeautoksi, MB C200 CDI automaatin vai C220 CDI automaatin? Palkkavaikutus ensinmainitun hyväksi on 30 â,¬/kk netto. Antaako 220 CDI lisää lystiä kolmenkympin edestä per kukausi 200 CDI:in verrattuna? 

Kehtaan laittaa tällaisen kysymyksen tänne yhdeksän VAG-vuoden ja kolmen auton jälkeen.

Itse ottaisin ehdottomasti C220 CDI:n
MB E250 CDI T A 4matic AMG-sport

matala

Lainaus käyttäjältä: TTL - 18.03.12 - klo:11:28
Hieno pirssi Matalalla ympärivuotiseenkin käyttöön, saa tehot käyttöön renkaiden lipsumatta kelillä kuin kelillä. Vuosien saatossa yksityiskohdat hioutuvat entistä tyylikkäämmiksi. Nahkasisustuksen tikkaukset etenkin, pakoputki, uusi ratti (liekö samantyylinen myös ilman AMG-pakettia?) pistävät silmään.

Kiitoksia. Tuo ratti tullee vain AMG-paketin kanssa. Ihan satavarma en ole, mutta näin luulisin.
MB E250 CDI T A 4matic AMG-sport

Quattroll nyt

Lainaus käyttäjältä: audioman - 18.03.12 - klo:11:04
Firman autopolitiikan uudistuksen myötä mahdollisten autojen listalla ei ole enää yhtään VAG-merkkiä, joten meikäläisen auto taitaa mennä Mersuksi seuraavan vaihdon yhteydessä. Tässäpä mielipidekysymys VAGarenan väelle:
Kumman ottaisit työsuhdeautoksi, MB C200 CDI automaatin vai C220 CDI automaatin? Palkkavaikutus ensinmainitun hyväksi on 30 â,¬/kk netto. Antaako 220 CDI lisää lystiä kolmenkympin edestä per kukausi 200 CDI:in verrattuna? 

Kehtaan laittaa tällaisen kysymyksen tänne yhdeksän VAG-vuoden ja kolmen auton jälkeen.

Ehdottomasti 220, on moottoriltaan ajossa enempi kuin paperilla arvot näyttää. Kulutus käytännössä sama molemmilla.
Moottori on kahdella turbolla ja tehoa ja vääntöä pukkaa laajemmalla.

Valitsisin itse sen AMG-paketin enenkaikkea ohjauksen osalta. Sitä ei valitettavasti muuten saa.
Ohjaus nopeampi muuttuvalla välityksellä ja on nopeuden mukaan säätyvä.
Samalla alusta paranee. Ajossa on selkeä ero perusmalliin.
Jarrut kasvavat tuon paketin myötä ja vanteen koossa minimi on 17". Muut mallit 16".
Avantgardessa on matalampi alusta perusmalliin ja Eleganssiin verattuna.


Quattroll nyt


VAG!

Lainaus käyttäjältä: audioman - 18.03.12 - klo:11:04
Kumman ottaisit työsuhdeautoksi, MB C200 CDI automaatin vai C220 CDI automaatin?

Ehdottomasti tuplaturbon, jos siitä ilosta pitäisi maksaa vain 30 euroa kuukaudessa. Saat kaupanpäälle myös järkevän näköisen pakoputken pään, niin ei tarvitse pajupillejä katsella ;)

Markku J

Ilman muuta 220 CDI, jos noin halvalla selviää. On se varmasti reilusti tehokkaampi tuplaturbona.

JeanC

Samantien 250 CDI

Golfauto

Samantien 320 CDI

jkvi

LainaaSamantien 320 CDI
Ei noita ole enää tarjolla. Pitää valita 350:nen...
CRDi & Collection

heppuhei

 ;D
Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 18.03.12 - klo:21:36
Ehdottomasti tuplaturbon, jos siitä ilosta pitäisi maksaa vain 30 euroa kuukaudessa. Saat kaupanpäälle myös järkevän näköisen pakoputken pään, niin ei tarvitse pajupillejä katsella ;)

Pajupillit on faceliftissä vain 180CDI:ssä.(AMG-paketissa ei edes siinä.)Omaani 180CDI:iin on jo soikea putkenpää ostettuna.:)

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: jkvi - 18.03.12 - klo:22:51
Ei noita ole enää tarjolla. Pitää valita 350:nen...

Hyvä huomio. Eli 350 alle suoraan.

Kärki

Ja samantien 63 AMG..  :D :D :D

Helppoahan se olisi, jos budjetti olisi rajaton - nyt vain taisi vaihtoehdot olla siinä 200cdi-220cdi välillä  :)

heppuhei

 ;D ;D ;D
Lainaus käyttäjältä: heppuhei - 18.03.12 - klo:23:12
;DPajupillit on faceliftissä vain 180CDI:ssä.(AMG-paketissa ei edes siinä.)Omaani 180CDI:iin on jo soikea putkenpää ostettuna.:)
Toisaalta noiden pajupillien päällehän voisi harkita "kromihylsyjä" Yetistä...

VAG!

Lainaus käyttäjältä: heppuhei - 18.03.12 - klo:23:12
Pajupillit on faceliftissä vain 180CDI:ssä.

Hinnaston mukaan vasta 220CDI:ssä:



Lainaus käyttäjältä: heppuhei - 18.03.12 - klo:23:17
Toisaalta noiden pajupillien päällehän voisi harkita "kromihylsyjä" Yetistä...

Mutta ne eivät ole Jaloterästä :D

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 18.03.12 - klo:23:15
Helppoahan se olisi, jos budjetti olisi rajaton - nyt vain taisi vaihtoehdot olla siinä 200cdi-220cdi välillä  :)

Täällä puhuttaneen uusista Mersuista. Mutta Saksasta saa käytettyjä varsin edullisesti. Potkiskelin hiljan sukulaismiehen Saksasta hakeman C 220:n renkaita.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 18.03.12 - klo:23:18
Mutta ne eivät ole Jaloterästä :D

Juu ne on vaan ruostumatonta terästä :P
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

heppuhei

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 18.03.12 - klo:23:18
Hinnaston mukaan vasta 220CDI:ssä:



Mutta ne eivät ole Jaloterästä :D
Pettymys olisi ollutkin suuri jos olisin tilannut viimekesänä kalliimman 200CDI:n ja se olisikin ollut mehupilleillä vasten luulojani! ;D

jf

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 18.03.12 - klo:23:26
Täällä puhuttaneen uusista Mersuista. Mutta Saksasta saa käytettyjä varsin edullisesti.
ALD ja muut liisarifirmat innostuu tuosta ideasta varmasti ja isosti. Ei vaan jos firma omistaa auton, niin silloin voi onnistuakin, mutta yleensä ymmärrettävästi haluavat uuden takuun kanssa.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 18.03.12 - klo:23:15
Ja samantien 63 AMG..  :D :D :D

Helppoahan se olisi, jos budjetti olisi rajaton - nyt vain taisi vaihtoehdot olla siinä 200cdi-220cdi välillä  :)

Mä semmoisena pohjimmiltaan nuukana kannatan 220 mallia, koska niissä on sama kulutus. Jos kakkua palais paljon enemmän lisäpolleihin, niin mielipide olis ehkä eri. 200 kulkee ihan ok, mutta jos nyt kuitenkin tykkää vähän tehoista niin onhon tossa 220 mallissa jo sen verran liikahdusta että ei tarvi corollojen kanssa taistella. Tietty automaaatti kompensoi 200 'tehonpuutetta', jos nyt siis automaattia on hankkimassa.

Quattroll nyt

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 18.03.12 - klo:23:14
Hyvä huomio. Eli 350 alle suoraan.

300 cdi 4-matic - 350 cdi takapotku - molemmissa sama moottori eri tehoilla.

TTL

Aikanaan oli 320 CDI:stä useampi tehoversio ja näistä vähäisimmät kantoivat merkintää 280 CDI. Sitten tehoa hieman nostettiin ja mallimerkintä muuttui 350 CDI:ksi 231 hv 540 Nm lukemin. Tuosta versioitiin pienempitehoisia BlueTec-systeemeitä joillekin markkinoille ja ilm. verotuksellisista syistä. Näitä oli tarjolla aina 2010 puoleen väliin.

350 CDI on nykyään uudella ahtimella ja teholla 265 hv 620 Nm. Ja on sitä moottoria muutenkin muokattu perin juurin kitkojen pienentämiseksi. 300 CDI (231 hv 540 Nm) todella taitaa olla 350 CDI:n säästömalli tapaan 220 CDI vs 250 CDI. Kulutukset noilla näyttävät olevan aika samat. Ovat myös tehneet lastutuunauksen kannattamattomaksi. Tuunatessa hyvin iso riski koko kalliin ohjainlaitteen hiljentymisestä pysyvästi sekä pikkulohkossa että isommassa.

Audi 3.0 TDI rupesi kilpasille ja epäilenpä E-faceliftin tullessa myös 350 CDI:n saavan toisen ahtimen ja 50-100 hepoa lisää... Pakko ottaa 4maticcina viimeistään tuossa vaiheessa =)

Hinnastosta pisti silmään, että 350 CDI 4maticinkin saa nykyään premiumbisnes varusteltuna ja vieläpä kohtuuhintaan!
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

TTL

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 18.03.12 - klo:23:33
Juu ne on vaan ruostumatonta terästä :P

Tiedä mitä takorautaa olivat 2005 A6 3.0 TDI:ssä ja 2007 Allroad 2.7 TDI:ssä, kun mustuivat ja pinttyivät, mutta ovat pysyneet puhtaina ja kiiltävinä näissä nykyvehkeissäni. Harja, vesi ja pesuaine riittävät.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Keksimies

Lainaus käyttäjältä: TTL - 19.03.12 - klo:10:54
Harja, vesi ja pesuaine riittävät.

Pesetkö pakoputkenpäitä?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Keksimies - 19.03.12 - klo:17:44
Pesetkö pakoputkenpäitä?

Jättääkö joku ne pesemättä? :o
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

mol

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 19.03.12 - klo:17:50
Jättääkö joku ne pesemättä? :o

Minä en ainakaan niitä erikseen hinkkaa. Joko peseytyvät pesussa tai sitten eivät. Tosin en omistakaan mitään näyttelyautoa vaan käyttelyauton.

Newman

Lainaus käyttäjältä: mol - 19.03.12 - klo:19:34
Minä en ainakaan niitä erikseen hinkkaa. Joko peseytyvät pesussa tai sitten eivät. Tosin en omistakaan mitään näyttelyautoa vaan käyttelyauton.
Sama vika. Tulee jotenkin säälittävä olo jos niitä hinkkaa.

pokkus

Kyllä täällä ainakin hinkataan putkenpäätkin puhtaaksi aina kerran parissa kuukaudessa :) Vahauksen yhteydessä lisäksi saavat oman osansa vahasta. Minusta komeat ja riittävän isot putkenpäät ovat yksi tärkeimmistä yksittäisistä detaileista autossa.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Newman - 19.03.12 - klo:19:41
Sama vika. Tulee jotenkin säälittävä olo jos niitä hinkkaa.

Miksi?

Muuten puhdas auto ja sitten ne killotetut putkenpäät pilkistää törkyisenä puskurin alta antaa epäsiistin vaikutelman, menee n.10 sek kun sipaisee päät puhtaaksi vanteiden pesun jälkeen. Ei tarvitse mitään erillistä kynsimistä normi pesun yhteydessä, talven jäljiltä sitten vahauksen yhteydessä kiinnipalaneet suolamoskat rasvanpoistoaineella pois.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Newman

Siksi, että tuntuu säälittävältä hinkata jotain pakoputken päitä jostain hemmetin Volkkarista. Ja minustahan vain tuossa puhuin. Jos olisi joku ainutkertainen tapaus ja/tai upea kesäauto, voisin harkita. Mutta vain harkita.

EDIT: ja mitä helvetin väliä sillä on, jos auto antaa jollekin epäsiistin vaikutelman? Parempi vaan niin on niilläkin jotain puhuttavaa.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Newman - 19.03.12 - klo:19:48
Siksi, että tuntuu säälittävältä hinkata jotain pakoputken päitä jostain hemmetin Volkkarista. Ja minustahan vain tuossa puhuin. Jos olisi joku ainutkertainen tapaus ja/tai upea kesäauto, voisin harkita. Mutta vain harkita.

EDIT: ja mitä helvetin väliä sillä on, jos auto antaa jollekin epäsiistin vaikutelman? Parempi vaan niin on niilläkin jotain puhuttavaa.

Asiaa!  :)

Hinkkaamisen ymmärtäisi, jos kyse olisi jostakin näyttelykapineesta tai edes harrasteautosta, jolla ajettaisiin vain sään salliessa.

Mutta käyttöauton röörien hinkkaamisessa on kyllä jotain samaa kuin vaikkapa aikuisen naisen (miksei miehenkin) väkertäessä jotain rusetteja puleeratun villakoiran turkkiin.  ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy