Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 24.01.12 - klo:09:44
Itse olen ensimmäiset jäällä ajot ajanut joskus 7-8 vanhana etuvedolla ja sitten jostain 13 vanhasta aina ajokortti-ikään tuli takavedolla jokaisena talvena tahkottua jäärataa opettelumielessä. Tästä syystä autokouluun mennessä oli jonkunlainen auton käsittelytaito jo "taskussa". Toki tästä huolimatta tuli nuorempana sorruttua yli yrittämiseen ja penkalle päädyttyä pariinkin kertaan  ;D.

Minä taas en ole ajanut henkilöautolla kun vasta 18-vuotiaana. En ole koskaan suistunut tieltä tai kolaroinut, kun olen ymmärtänyt missä taitojen ja vauhdin raja menee. ;)

Tällä kahden ihmisen otannalla on selvästi turvallisempaa että liikenteessä ajaminen opetellaan autokoulussa. Mikroautoilla ja traktoreilla olen nuorena ajanut, mutta niiden ajamisesta opituilla taidoilla ei henkilöautoon siirryttäessä tee oikeastaan mitään.

Tuosta Lapinlahden onnettomuudesta ensimmäinen ajatus oli renkaat. Ettei vaan ollut yli 10 vuotta vanhat talvirenkaat alla.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 24.01.12 - klo:14:36
Minä taas en ole ajanut henkilöautolla kun vasta 18-vuotiaana. En ole koskaan suistunut tieltä tai kolaroinut, kun olen ymmärtänyt missä taitojen ja vauhdin raja menee. ;)

Tällä kahden ihmisen otannalla on selvästi turvallisempaa että liikenteessä ajaminen opetellaan autokoulussa. Mikroautoilla ja traktoreilla olen nuorena ajanut, mutta niiden ajamisesta opituilla taidoilla ei henkilöautoon siirryttäessä tee oikeastaan mitään.

Tuosta Lapinlahden onnettomuudesta ensimmäinen ajatus oli renkaat. Ettei vaan ollut yli 10 vuotta vanhat talvirenkaat alla.
Täsmennetään sen verran, että nuo nuoruuden penkka toilailut tapahtui sitten maaseudun kotiin vievällä yksityistiellä  ;) eli kyllä tuolla "ihmisten" ilmoilla on osattu rajat pitää mielessä ja ei koskaan ole ollut tarvetta vilkkaan liikenteen seassa leikkiä! Se hyöty tuosta jääopettelusta on kyllä ollut, että mieluummin nytkin autolla hakee alussa sen pidon rajan ja näin tiedostaa minkälainen kitka tiessä kulloinkin. Ja kun etuvetoiseen on tottunut, niin sitä on kohtuu helppo viedä vaikka pienessä "puskussa". Sama toki pätee takavetoiseen jos siihen on vuosien ajan tottunut.
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

pehis

Lainaus käyttäjältä: -ah- - 23.01.12 - klo:20:37
Jatketaan vielä hiukan OT:a... Takavetoiset eivät varmasti ole sen vaarallisempia kuin ennenkään, vaan toki päinvastoin. Uskoisin kuitenkin takavetoisen käyttäytymisen ääritilanteissa olevan varsin yllättävää ja erilaista, kun takavetoiset autot autokouluissa (joissa nuoret useimmiten sen ainoan ajokokemuksen ennen ajokorttia saavat) lienevät erittäin harvinaisia verrattuna viittaamaasi ajankohtaan "aikoinaan"? Etuvedolla jos olet ainoastaan ajanut, niin ei se takavedon käyttäytyminen tule selkärangasta.

Itse ajoin autokoulun takavedolla (MB) ja eka oma autokin oli takaveto (142 Volvo), jolla tulikin "leikittyä" nuorempana vähän liikaakin. En kuitenkaan onnistunut kolaroimaan, vaikka ei renkaissa kovin montaa nastaa enää löytynyt. Väittäisin siis, että takavedolla ajaminen on aikasta hyvin selkärangassa, mutta silti se onnistui yllättämään kun taas ~15 vuoden tauon jälkeen on takaveto alla. Luminen, jäinen, viettävä parkkipaikka, kiire ja muutenkin huono mielentila sekä liikaa kaasua -> auton perä roskakatoksen kyljessä. Samaa parkkipaikkaa vuosia etuvedolla hinkanneena väittäisin myös ettei olisi etuvedolla käynyt samoin.

En siis yhtään ihmettele jos kokematon kuski "uuden" takavetoauton neitsytmatkalla ja näillä keleillä onnistuu hallinnan menettämään.
MB E 250 CDI -10

Ton-1

Onpas Pehiksellä kiinnostavan oloinen 'allekirjoitus', ja ihan MB ketjussa.  8)

Autotallin puolelta moista ei ole bongattavissa. Ikävä kyllä.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

pehis

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 27.01.12 - klo:23:30
Autotallin puolelta moista ei ole bongattavissa. Ikävä kyllä.

No hyvä on:) Nyt on lisätty perusesittely, kuvia vähän myöhemmin.
MB E 250 CDI -10

Ton-1

#1055
On tuo uusi C-coupe aika pehis ..... eiku pahis tommosena Black Series-versiona, muutoinkin saatavaa AMG-pakettia 'hieman' petraten vois ihan 220/250 CDI-versioistakin saada valkoisena/punaisena (kromilistat mustilla korvaten) katto teipaten ihan muikeannäköisen lopputuloksen .......  8)

Keula antaa elkeitä isommasta autosta mitä loppujen lopuksi on ...... vaikka tämä onkin 'sopivan' kokoinen jotta ei sitten painaisi sitä kahta tonnia (no ei kait se E-coupekaan ihan niin paljoa, mutta ei paljoa varmaan puutukaan?).

Mercedes C 63 AMG Coupe white - Walkaround and Sound [HD]
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Markku J

Tämäkin auto on taas pilattu takasivulasien tummennuksilla. Pitäisi olla kauttaaltaan samaa tummuustasoa kaikki sivulasit. Muuten näyttää teinituuningilta ja pilaa suunnittelijan luomat korilinjat.

Ton-1

Omaan makuun noi lisämuotoilut varsin ok, jos joku (kieltämättä ne eriparilasit ovat silmiinpistävät) niin takadiffuusori 'miljoonine' putkineen mene överiksi.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 30.01.12 - klo:03:31
tämä onkin 'sopivan' kokoinen jotta ei sitten painaisi sitä kahta tonnia (no ei kait se E-coupekaan ihan niin paljoa, mutta ei paljoa varmaan puutukaan?).

Eikös E Coupe ole omaa sukua C-sarja ihan kuten E Cabriokin? Painoero C Coupen ja E Coupen välillä on 45 kg samoilla koneilla.

Esimerkiksi sedaneissa ero on yli 100 kg.

ePa

Tuollainen C black series piti kyllä hyvät höpinät urku auki.




Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 30.01.12 - klo:09:46
Eikös E Coupe ole omaa sukua C-sarja ihan kuten E Cabriokin?

Jos näin niin aika yllättävä tieto.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 30.01.12 - klo:10:05
Jos näin niin aika yllättävä tieto.
                       C Sedan  E Sedan  C Coupe  E Coupe

Akseliväli, mm         2760     2874     2760     2760
Raideleveys edessä, mm 1521     1580     1521     1538
Raideleveys takana, mm 1514     1587     1514     1536

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 30.01.12 - klo:10:05
Jos näin niin aika yllättävä tieto.

Näin se on. Nykyinen E coupe perustuu hyvin pitkälti C-sarjaan, vaikka äkkiseltään se kuulostaa kummalliselta. Saksassa Mersulla oli jopa pieni mediakampanja, jossa vakuuteltiin, että on se ihan oikea E, vaikka paljon jakaakin komponentteja C:n kanssa. TM:ssäkin siitä oli jotain juttua, kun uusi E coupe oli koeajossa.

EDIT: Jopa Wikikin toteaa näin: "The E-class coupe is built in Bremen using the W204 C-class platform."

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 30.01.12 - klo:11:02
EDIT: Jopa Wikikin toteaa näin: "The E-class coupe is built in Bremen using the W204 C-class platform."

Ja hauskasti MB:n oma koodistokin paljastaa, että E coupe ja cabrio ovat eri kamaa kuin sedan ja farkku:

C sedan = W204
C farmari = S204
C coupe = C204

E sedan = W212
E farmari = S212
E coupe = C207
E cabriolet = A207

Ton-1

Niin noh, tehtiin hetkosen ne Mazda:tkin (323/626) samalle pohjalevylle (eri ylitykset tosin) tuossa vuostuhannenvaihteessa.  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 30.01.12 - klo:12:27
Niin noh, tehtiin hetkosen ne Mazda:tkin (323/626) samalle pohjalevylle (eri ylitykset tosin) tuossa vuostuhannenvaihteessa.  ;D

Joo, mutta pointti taisi olla siinä, että E-sarjasta vain coupe ja cabrio jakavat tekniikan C:n kanssa, sedan ja farkku ei.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: ePa - 30.01.12 - klo:09:55
Tuollainen C black series piti kyllä hyvät höpinät urku auki.

Näyttää kirkkaan keltaisena myös aika härskiltä. Jos vain olisi rahaa tarpeeksi...
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Emil Eagle

C- ja E-ristisiitoksia on myös vuosituhannen vaihteen CLK. Näyttää E:ltä, mutta pohjautuu kuitenkin C:hen.

Kiitokset mukavasta foorumista.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 30.01.12 - klo:03:31
On tuo uusi C-coupe aika pehis ..... eiku pahis tommosena Black Series-versiona, muutoinkin saatavaa AMG-pakettia 'hieman' petraten vois ihan 220/250 CDI-versioistakin saada valkoisena/punaisena (kromilistat mustilla korvaten) katto teipaten ihan muikeannäköisen lopputuloksen .......  8)

Keula antaa elkeitä isommasta autosta mitä loppujen lopuksi on ...... vaikka tämä onkin 'sopivan' kokoinen jotta ei sitten painaisi sitä kahta tonnia (no ei kait se E-coupekaan ihan niin paljoa, mutta ei paljoa varmaan puutukaan?).


Aika vaatimaton oli lähetys tuossa pätkässä, mutta äänet ovat kyllä ihanat. Joskus olen nämä sinfoniat onnistunut kuulemaan livenäkin, ja vaikutus oli liki lähtemätön. Ja tuota ei millään prkleen kaiuttimilla suolleta...

r.e.t

#1069
LainaaAMG-paketissa sen sijaan ei ole YHTÃ,,Ã,,N varustetta, joka huonontaisi talviominaisuuksia vakioon verrattuna. Vai mikä sellainen olisi?

LainaaSama kuin vakioavantgardessa eli matalampi alusta... Leveämmät spoileritkin saattavat heikentää syvemmässä lumessa etenemistä


Kommentti autonvaihtopohdiskelun ketjuun, että tuo E-sarjalaisen avantgarden mataluus on tullut huomattua. Pieni miinus talvikeleillä siitä. Pitkän akselinvälin kanssa on pihalta lähtiessä pitänyt opetella uusia ajolinjoja ja varovaisuutta, jotta ei raavi jäinen lumivalli pohjaa ikävästi.

Noin muuten sanoisin että Avantgarden urheilullinen alusta on vaan vaatimattomasti paras perheautoon, mitä itse olen kokeillut  ;D.  Vanhana Volvokuskina, tai no, yhden V70 omistaneena ( vageja reilusti useampia) ennakkoon hirvitti, mutta ei tässä juurikaan ole mukavuus kadonnut, kallistelut vain vähäisempiä ja alustaäänet muutenkin laadukkaammat. Viritys on mielestäni selkeästi mukavampi kuin Audin ja Bemarin vastaavat. Eikä kiinni ole sen ensimmäisen kerran jälkeen jääty, normi talvikeleissä eteneminen on ihan riittävää vajaavedollakin.

Lumessa kahlaamisesta tuli mieleen, että mahtoikohan webaston pakoputki olla jäätynyt tukkoon kun hetken aikaa savutti konehuoneen puolelta ja  laite sammutti itse itsensä? Ajotietokone herjasi että on pois käytöstä ja katso manuaalia, mutta hetken ajeltua se vaikutti pelittävän normaalisti? Luulin jo että maanantaina vähintään vikakoodit on käytävä luetuttamassa, mutta ei sittenkään…

Kaikki nitinät ja natinat loistavat poissaolollaan toistaiseksi myös pakkasella, ainoastaan isoimmissa töyssyissä ilmeisesti tavaratilan suojapeite heilahtaa vasten takaovea tms. Lämmintä riittää ja muutenkin matka on mennyt ilman murheita. Premiumia; jos vielä niin uskaltaa 10tkm jälkeen sanoa ;D

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: r.e.t - 05.02.12 - klo:15:36
Kommentti autonvaihtopohdiskelun ketjuun, että tuo E-sarjalaisen avantgarden mataluus on tullut huomattua. Pieni miinus talvikeleillä siitä. Pitkän akselinvälin kanssa on pihalta lähtiessä pitänyt opetella uusia ajolinjoja ja varovaisuutta, jotta ei raavi jäinen lumivalli pohjaa ikävästi.

Noin muuten sanoisin että Avantgarden urheilullinen alusta on vaan vaatimattomasti paras perheautoon, mitä itse olen kokeillut  ;D.

Mulla ei ole ollut mataluuden kanssa ollut mitään ongelmia, useampi madallettu auto ollut aiemminkin. Itseäni nyppii ensisijaisesti ESP:n toiminta, se tahtoo tappaa menohalut täysin.

Muutoin olen alustasta samaa mieltä, se on uskomattoman hyvä. Tukeva, mutta mukava.

RTWteam

Melkoisen räyhäkkään näköinen pakettiauto. -> http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201200989

eGetin

Liekkö jatkoa Mersun aiemmille pakuille, vai olisiko tämä kerrankin Mersulta pakettiauto joka olisi yhtä kestävä kuin henkilöautomallit? Nimim. yhtäkään ehjää Vitoa/Sprinteriä en ole nähnyt kuin Vehon pihassa esittelyautorivistössä.

Kapa

LainaaLiekkö jatkoa Mersun aiemmille pakuille, vai olisiko tämä kerrankin Mersulta pakettiauto joka olisi yhtä kestävä kuin henkilöautomallit? Nimim. yhtäkään ehjää Vitoa/Sprinteriä en ole nähnyt kuin Vehon pihassa esittelyautorivistössä.

Hyviä ne on Renaultit olleet pakuinakin.

Cyclic Stig

Jokos tästä oli puhetta tässä Märssedes-topikissa, kuvattu viimekuun lopulla Lanzarotella:

Snapshot of the Brand-New Mercedes-Benz A Class 2012!

Kyseessä siis mitä ilmeisimmin tuleva A-sarjalainen, liekö mallia AMG? Jotenkin näyttää tuossa pikkuväläyksessä hienolta...



heppuhei

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 06.02.12 - klo:22:15
Jokos tästä oli puhetta tässä Märssedes-topikissa, kuvattu viimekuun lopulla Lanzarotella:

Snapshot of the Brand-New Mercedes-Benz A Class 2012!

Kyseessä siis mitä ilmeisimmin tuleva A-sarjalainen, liekö mallia AMG? Jotenkin näyttää tuossa pikkuväläyksessä hienolta...

Tyylikäs,matalampi kuin uusi B!Hinta kohdalleen ja kaupoille!

Kärki

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 30.01.12 - klo:11:02
Näin se on. Nykyinen E coupe perustuu hyvin pitkälti C-sarjaan, vaikka äkkiseltään se kuulostaa kummalliselta. Saksassa Mersulla oli jopa pieni mediakampanja, jossa vakuuteltiin, että on se ihan oikea E, vaikka paljon jakaakin komponentteja C:n kanssa. TM:ssäkin siitä oli jotain juttua, kun uusi E coupe oli koeajossa.

EDIT: Jopa Wikikin toteaa näin: "The E-class coupe is built in Bremen using the W204 C-class platform."


Kyllähän se näin on - ja lipsahtipa se jossain vaiheessa vähän ennen E-coupen esittelyäkin joltakin Mersun hepulta julkisuuteen, että E coupea koitetaan nostaa edeltäjäänsä (CLK) selvemmin rinnastettavaksi E-sarjaan yhteisillä muotoilullisilla yksityiskohdilla.
Toisaalta, melkolailla samaan tekniikkaanhan ne taitaa niin Mersulla kuin kaikilla muillakin lähes koko mallisto perustua. Muutama pohjalevy ja niihin sitten samoja komponentteja hiukan viilattuna - siinähän se on ollut autoteollisuuden trendi jo pitkään.

No, en tiedä - nyt kun on kumpiakin nähty liikenteessä livenä (E-coupea ja C-Coupea) niin jotenkin kaipaan edelleen CLK:ta - sanotaanko nyt vaikka niinkuin coupen kokoluokkana. E-Coupe on liian iso minun makuuni, C-Coupe taas antaa minusta hieman liian pienen vaikutelman itsestään. Sinänsä pidän kyllä C-Coupesta enemmän, mutta olisin toivonut sen olevan aavistuksen isomman vaikutelman antavasti muotoiltu. Mutta onhan tuo jokatapauksessa hitonmoinen parannus C Sportcoupeen joka ei ollut oikein mistään kotoisin muotoilullisesti.

Emil Eagle

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 07.02.12 - klo:16:36
Mutta onhan tuo jokatapauksessa hitonmoinen parannus C Sportcoupeen joka ei ollut oikein mistään kotoisin muotoilullisesti.

Minä kyllä jostain syystä tykkäsin tuosta vanhasta, vaikka arvoautoksi se olikin liikaa vanhan viistoperä-Corollan tai Xsaran näköinen.
Kiitokset mukavasta foorumista.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 07.02.12 - klo:16:36
No, en tiedä - nyt kun on kumpiakin nähty liikenteessä livenä (E-coupea ja C-Coupea) niin jotenkin kaipaan edelleen CLK:ta . Mutta onhan tuo jokatapauksessa hitonmoinen parannus C Sportcoupeen joka ei ollut oikein mistään kotoisin muotoilullisesti.

Tarkoitatko viimeistä versiota CLK:sta ?

Ja kyllä se vanha C coupe oli semmonen harmaavarpunen että, ei uskois mersun tekeleeksi.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy