Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

Kärki

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 05.12.11 - klo:19:41
Mersuforumin viestien ja omistajien kertomusten perusteella AMG-Mersun omistaminen ei ole juuri sen kalliimpaa kuin muidenkaan. Ja ei kai sitä merkkiliikkeessä tarvi korjata vaan voi halutessaan viedä muuallekin. Tosin ei se merkkiliike aina ole kallein.

Samaa mieltä!
Katselin tuossa jokin aika sitten Mersun lehden mukana tullutta huolto- ja varaosahinnastoa niin ei se AMG:n huolto ja ylläpito sen kalliimpaa ole kuin muidenkaan isoilla koneilla varustettujen Mersujen huoltaminen ja ylläpito. Se on tietenkin selvää, että ison V8:n huolto maksaa enemmän kuin 1.8 neloskoneen, mutta jos AMG:n hintoja vertaa esim 500-sarjalaisiin niin eipä siinä juuri eroa ole.
Eihän se ilmaista ole, mutta väitän kyllä kanssa, ettei se myöskään ole lähellekään niin kallista kuin usein uskotaan.
Ihan sama pätee myös esim Porschen huoltoihin ja ylläpitokuluihin. Sekään ei vastoin yleisiä luuloja ole sen kalliimpaa kuin muidenkaan vastaavan kokoisilla koneilla varustettujen autojen huollot.

En sitten tiedä tuleeko käsitys erikoisautojen kalliista huolloista jostakin 80-luvun Ferrareista, joissa kone saatettiin pudottaa pois ja purkaa suunnilleen joka toisessa huollossa - huoltovälien ollessa hyvin lyhyitä?!

Qrmu

Tuskin nuoriso mitään uusia AMG-mersuja ostaa, vaan enemmänkin jotain useamman vuoden vanhoja käytettyjä. Sitten tulee itku kun pitää ostaa varaosia niihin autoihin.

Lainalla kun ostaa yli varojensa, niin todellinen huoltobudjetti ei välttämättä riitä edes mersun 1.8 turboon.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

tn62634

Ja huollosta olen aina saanut alennusta, kun olen pyytänyt. Esim. vimeksi isompi B-huolto C-Mersuun maksoi "vain" 250e ja lisätyönä tässä oli jarrunesteiden vaihto. 30v ajoturva ja ruostumattomuustakuu jatkuivat luonnollisesti.

Skula

Ja kaikella rehellisyydellä, jos, ja jos, ja vielä kerran jos, ja siis kun, ostan tuollaisen Mersun tms., se tulee sellaiseen ajoon että kilometrejä tulee luokkaa 10tkm/v, niin siinä ne korjauskustannukset jäävät väkisinkin inhimillisemälle tasolle kuin että vaihtais uuden 30-60ke auton 2-3 kertaa vuodessa, kuten nyt on ollut tapana  ;)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: skula - 05.12.11 - klo:21:58
Ja kaikella rehellisyydellä, jos, ja jos, ja vielä kerran jos, ja siis kun, ostan tuollaisen Mersun tms., se tulee sellaiseen ajoon että kilometrejä tulee luokkaa 10tkm/v, niin siinä ne korjauskustannukset jäävät väkisinkin inhimillisemälle tasolle kuin että vaihtais uuden 30-60ke auton 2-3 kertaa vuodessa, kuten nyt on ollut tapana  ;)

Niin, samalla lailla ne öljyt vaihdetaan AMG-moottoriin kuin muihinkin. :) Ja onhan tuollainen sen verran munakas auto, että ei pitäisi heti suorituskykyä tarvita parantaa. Jollain 40000 eurolla noita saa jo valita ainakin vuosilta 2003-2005.

Skula

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 05.12.11 - klo:22:05
Niin, samalla lailla ne öljyt vaihdetaan AMG-moottoriin kuin muihinkin. :) Ja onhan tuollainen sen verran munakas auto, että ei pitäisi heti suorituskykyä tarvita parantaa. Jollain 40000 eurolla noita saa jo valita ainakin vuosilta 2003-2005.

Ja 10tkm/v tuollaisella vehkeellä ei ehdi kyllästyä.  ;) Voisi tuo jopa syrjäyttää kakkosauton kokonaan  :)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Skula

Dilemmahan tuosta aikanaan tulee, kun lähden autokaupoille... Tuollainen 40-50ke AMG, vai esim joku tiukempi Sportti? Porsche samassa hintaluokassa?

Nyt on paljon aikaa miettiä  ;)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: skula - 05.12.11 - klo:22:07
Dilemmahan tuosta aikanaan tulee, kun lähden autokaupoille... Tuollainen 40-50ke AMG, vai esim joku tiukempi Sportti? Porsche samassa hintaluokassa?

Nyt on paljon aikaa miettiä  ;)

CLS 55 AMG?

Skula

Ã,,lä pistä sanoja tai kirjainyhdistelmiä suuhuni  ;D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

vee50

#969
2012 SL.





eGetin

Hyhhyh, mikä näissä nyt taas on kun pitää tehdä noin rumat keulat ja perät, sama ongelma kuin BMW:n kutossarjalaisessa.

Sent from my HTC Vision using Tapatalk

VAG!

Etu-umpiot ja matkustamon tuuletussuuttimet ovat vähän "möhköt". Muuten ihan pätevän näköinen kulkine.

Evighetsmaskinen

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 14.12.11 - klo:15:05
Etu-umpiot ja matkustamon tuuletussuuttimet ovat vähän "möhköt". Muuten ihan pätevän näköinen kulkine.

Mutta ratti on kuin Golffin Highlinesta ;) ;D

Uppe

Woihan voi,onpa kookkaat etuvalot :o. Muuten hieno.

VW:t

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 18.12.11 - klo:18:09
Woihan voi,onpa kookkaat etuvalot :o. Muuten hieno.


Joo, ei oo MB valot viime aikoina olleet mitään tyylinäytteitä. LED:illä saa vaikka kuinka tyylikkäitä päivävaloja, esim.Audi, mutta tätä ei hallitse MB.

Ranssi

Aikalailla muistuttaa SLK:ta tämä luomus. Oli auto minkänäköinen vaan, tulee siitä ns. klassiko.

Näissä SL-malleissa on tavannut olla melko pitkä malli-ikä: esim. neljäs sukupolvi oli myynnisä v. 89-02 :)

vee50

#976
Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 22.12.11 - klo:07:52
Aikalailla muistuttaa SLK:ta tämä luomus. Oli auto minkänäköinen vaan, tulee siitä ns. klassiko.

Näissä SL-malleissa on tavannut olla melko pitkä malli-ikä: esim. neljäs sukupolvi oli myynnisä v. 89-02 :)

Niin ja ns. Bobby Ewing-malli, R107, oli saatavana 1972-1989.  Taisi esittely olla jo 1971 puolella.


Newman

Lainaus käyttäjältä: Evighetsmaskin - 14.12.11 - klo:15:31
Mutta ratti on kuin Golffin Highlinesta ;) ;D
Highline-ratti on pyöreä. Tuo on alaosastaan ikään kuin litistetty, ja sellainen ratti on muun muassa GTI/GTD/R-kulkineissa.

tn62634


vasara

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 22.12.11 - klo:07:52
Aikalailla muistuttaa SLK:ta tämä luomus. Oli auto minkänäköinen vaan, tulee siitä ns. klassiko.

Näissä SL-malleissa on tavannut olla melko pitkä malli-ikä: esim. neljäs sukupolvi oli myynnisä v. 89-02 :)
Itselle tuli nokasta ensimmäisenä mieleen SLS- malli, joka on hyvinkin positiivinen mielleyhtymä. Persus näyttää samalta kuin aikaisemmassa SL:ssä.

Ranssi

Melko pätevän oloinen peli tämä E300 Hybrid:

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/mercedes-benzilta-e-sarjan-hybrideja

Tällaisesta voisivat muut premium-valmistajat ottaa mallia... Bemu ja Audi tekevät hybridejä vain lähinnä jenkkimarkkinoita silmällä pitäen, mutta Mese tuo tarjolle myös ns. eurohybridin. Hienoa Mersulta, täydet pisteet tuon E300:n kehittämisestä ja markkinoille tuomisesta.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 28.12.11 - klo:12:08
Mutta muuttuvan valokeilan lisäksi Mersussa on erilliset kulmavalot, jotka voi kytkeä päälle myös auton sisältä. Tällöin ne toimivat "huonon sään" valoina. Marko voinee vahvistaa onko näin.

Mun mielestä myyjäkin höpisi jotain tällaista luovutuksessa, mutta en minä kyllä tiedä, mistä nuo kytketään päälle. Täytyy varmaan kaivaa käyttöohjeet esiin. Joten en voi vahvistaa, valitettavasti  ;)

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 28.12.11 - klo:12:12
Jos nyt en väärin muista, niin TM:n mittaama kuvio on käytössä maantienopeuksissa.

Ainakin aiemmin TM on mitannut valot paikallaan hyvin mielenkiintoisella testipenkillä:

http://tekniikanmaailma.fi/tm-mittaa/autot/automittaukset,12

Ei noissa kuvissa mitään rulliakaan pyörien alla näy, joiden avulla voisi autoa pitää "liikkeellä".

Ktk

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 28.12.11 - klo:12:04
Enimmäkseen kai, mutta kyllä kai se sisempikin valo asiaan liittyy. Tai ainakin olen kuvitellut sen olevan juuri se "älykäs" osa valoja, jolla kuvio muuttuu. Voin toki olla täysin väärässäkin...

Joka tapauksessa paskastuminen tuntuu vaivaavan enemmän pitkiä, voi toki olla että pesuri on suunnattu vain liian alas ja johtuisi siitä.

Hellan tekemissä muuttuvakuvioisissa valoissa se koko touhu tehdään sillä samalla linssillä. Siellä läpät kääntyilee yms. linssin sisällä.

Gigaa

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 28.12.11 - klo:12:27
Ei noissa kuvissa mitään rulliakaan pyörien alla näy, joiden avulla voisi autoa pitää "liikkeellä".

Vois kuvitella, että noita valoja voi käskeä jollain testerillä. Pakkohan huollollakin on olla joku tapa niitä testata.
Å koda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 28.12.11 - klo:12:37
Hellan tekemissä muuttuvakuvioisissa valoissa se koko touhu tehdään sillä samalla linssillä. Siellä läpät kääntyilee yms. linssin sisällä.

Ok. Lieneekö se sisempi valaisin sitten lopulta kuitenkin vain parkkivalo? Enpä kyllä muista sitäkään, missä kohdin kulmavalon polttimo on.

VAG!

#986
Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 28.12.11 - klo:12:27
Ei noissa kuvissa mitään rulliakaan pyörien alla näy, joiden avulla voisi autoa pitää "liikkeellä".

Pikkuisen teki muisti tepposet. Se maininta "maantienopeudesta" olikin saman lehden B-Mersun testissä. Siellä sanotaan, että ILS-valojen testattu valokuvio on käytössä, kun "ajetaan nopeilla katuvalaistuilla tieosuuksilla".

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 28.12.11 - klo:12:45
Lieneekö se sisempi valaisin sitten lopulta kuitenkin vain parkkivalo? Enpä kyllä muista sitäkään, missä kohdin kulmavalon polttimo on.

Eikös se kulmavalo ole tuossa oikeanpuoleisen umpion vasemmassa reunassa. Mutta jos tuossa vasemmanpuoleisessa umpiossa ei ole lisäpitkää, niin mitä siellä on?



Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 28.12.11 - klo:12:54
B-Mersun testissä. Siellä sanotaan, että ILS-valojen testattu valokuvio on käytössä, kun "ajetaan nopeilla katuvalaistuilla tieosuuksilla".

Mitä ihmettä tuo sitten ikinä tarkoittaakaan =)

E:ssä muuten moottoritievalot aktivoituvat 110 km/h nopeuden kohdalla, kun ei kilometrin aikana tee isoja ohjausliikkeitä, ja aina yli 130 km/h nopeudella. Deakvivoituvat kun nopeus putoaa alle 80 km/h.

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 28.12.11 - klo:12:54Eipä tuo sisempi poltin kovin kulmavalolta näytä:



Juu ei. Siinähän tuo kulmavalo on ulomman valaisimen sisäsyrjässä.

Mutta onko tuo sisempi todella vain ja ainoastaan parkki?

VAG!

#988
Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 28.12.11 - klo:13:02
Mutta onko tuo sisempi todella vain ja ainoastaan parkki?

Ã,,kkiseltään katsottuna parkki on kulmavalon oikeassa yläkulmassa.

Kaivoin TM:n arkistosta 2010 talviautotestin missä on Eemeli mukana. Liittenä sen valokuviot. Eipä tuossakaan mitään mainintaa ole lisäpitkistä.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 28.12.11 - klo:13:05Ã,,kkiseltään katsottuna parkki on kulmavalon oikeassa yläkulmassa.

Ei ole. Nuo sisemmät auto jättää päälle (+ puskurin ledit himmennettyinä), kun parkit kytkee ja lukitsee auton.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy