Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

LS

Eikös nuo C-Mersut olleet tämän nykyisen W204:n markkinoille tullessa selvästi kalliimpia kuin nykyään? Tuossa on autokauppias varmaankin checkannut paljonko tämä uutena maksoi ja arponut hinnan siitä (välittämättä mitä uusi C nykyään maksaa).

mol

Juupa juu. Vuonna 2007 W204 200 CDI Business maksoi 43800 euroa + toimituskulut. Kun ottaa huomioon miten hyvät varusteet nykyään tulee mukana niin ovathan uudet halpoja siihen verrattuna.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: mol - 09.04.11 - klo:15:19
Juupa juu. Vuonna 2007 W204 200 CDI Business maksoi 43800 euroa + toimituskulut. Kun ottaa huomioon miten hyvät varusteet nykyään tulee mukana niin ovathan uudet halpoja siihen verrattuna.

Yksi tekijä on tietysti verotus. Paljonko olivat vuosimallin 2007 päästöt? Esimerkiksi uusi 2011 W204 220 CDI näkyy olevan vain 117 g/km, vaikuttaa paljon loppuhintaan.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 09.04.11 - klo:15:24
Yksi tekijä on tietysti verotus. Paljonko olivat vuosimallin 2007 päästöt? Esimerkiksi uusi 2011 W204 220 CDI näkyy olevan vain 117 g/km, vaikuttaa paljon loppuhintaan.

Asiakkaalle varmaan ihan sama määritteleekö verotus vai Paavo Väyrynen sen loppuhinnan - sitä kyylätään silmä tappina. Mutta tuostakin on nähtävissä se suunta johon Suomikin on viimeinkin menossa - hieman edullisempiin autoihin.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 09.04.11 - klo:15:27
Asiakkaalle varmaan ihan sama määritteleekö verotus vai Paavo Väyrynen sen loppuhinnan

Toki. Pointtini lähinnä oli siinä, etten itse usko tuota edellisellä sivulla spekuloidun tuontitähtien määrän vaikuttavan uusien autojen hintaan juuta taikka jaata. Niillä on kuitenkin ihan eri kohderyhmät -- suurin osa uusista premiumeista menee merkkiin katsomatta työsuhdeautoksi, jolloin muutaman vuoden vanha tuontiauto tuskin on vaihtoehto.

Verotus sen sijaan on vaikuttanut, ja paljon. Myyjä kyllä kääri edelleen omansa pois, mutta verottaja saa vähemmän.

mol

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 09.04.11 - klo:15:24
Yksi tekijä on tietysti verotus. Paljonko olivat vuosimallin 2007 päästöt? Esimerkiksi uusi 2011 W204 220 CDI näkyy olevan vain 117 g/km, vaikuttaa paljon loppuhintaan.

149 g/km näyttää olevan.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 09.04.11 - klo:15:31
Pointtini lähinnä oli siinä, etten itse usko tuota edellisellä sivulla spekuloidun tuontitähtien määrän vaikuttavan uusien autojen hintaan juuta taikka jaata.

Tuo pointti jäi huomaamatta, sorry 'laaja' vertauskuva.

Olen kanssasi samaa mieltä - kyllä ne vastustajat ovat täällä muut edustetut automerkit.

Taitaa se autokauppakin olla varsinaisessa myllerryksessä ja koko ajan, niin kuin tää muukin touhu.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

TTL

Tuo premium business -hinnoittelu ja -varustelu kyllä tuo Mersulle uusia ystäviä. Milloinkahan rinkelikeulakaupoissa aletaan oivaltaa sama asia?

Kyllä esim. Rinta-Jouppi tuo Saksasta runsaasti noita n. vuotisia, hyvin varusteltuja Eemeleitä, mikä lienee osasyynä maahantuojan suopeudelle näiden premium bisneksiensä kanssa.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

makkis

Siis onkos tuosta ceemelistä putkahtanut jo uusi korimalli? Työkaveri jotain sellaista höpötti ja tyrmäsin, että coupe versio siitä vaan on tullut vaan kun äsken ajoin paikallisen mersuputiikin ohi, niin pihalla möllötti kooltaan ceemelin  kokoluokkaa oleva mersu. Oli itseasiassa nopealla vilkaisulla todella maukkaan näköinen, mutta eihän tuossa vanhassakaan mitään vikaa ollut. Vai onko kyseessä raju facelift? Vai oliko tuo joku muu malli jonka näin? (4-ovinen sedan)

tn62634

Faceliftattu se on. Uudet valot ja konepelti selkeimpinä ulkoisina eroina ja sisällä uusittu kojetaulu.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: TTL - 09.04.11 - klo:15:36
Tuo premium business -hinnoittelu ja -varustelu kyllä tuo Mersulle uusia ystäviä. Milloinkahan rinkelikeulakaupoissa aletaan oivaltaa sama asia?
Eikös A4:stakin se myydyin malli ole Business... Vakiona about kaikki tarpeellinen hyvään hintaan. Kyllähän nuo Audit työsuhdekuskeille juuri sen takia menee kaupaksi, saa hyvään hintaan hyvän auton eikä tarvitse edes lisävarusteita ottaa, kun on Xenonit, automaatti-ilmastointi yms vakiona.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 09.04.11 - klo:20:45
Eikös A4:stakin se myydyin malli ole Business... Vakiona about kaikki tarpeellinen hyvään hintaan. Kyllähän nuo Audit työsuhdekuskeille juuri sen takia menee kaupaksi, saa hyvään hintaan hyvän auton eikä tarvitse edes lisävarusteita ottaa, kun on Xenonit, automaatti-ilmastointi yms vakiona.

Saako A4-Audiin manuaalisenkin ilmastoinnin? ???

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: makkis - 09.04.11 - klo:20:41
Vai onko kyseessä raju facelift?  

Jonkummoinen facelift:hän se on.

Istahdin eilen siihen E-kopan coupen sisään, hyvät nahkapulkat, oli varsin mainion tuntuinen kajuutta, eikä liikaa kimaltavaa. Oli joku BE 200 - versio, onkos tuo sitten joku takakiree 1.8 bensaturbo? Jos noin niin jotenkin semmosta sallittua filunkia kun niin pieni kone tuommosessa laivassa, jonkun joskus eetteriin heittämä maailmankatsemuksellinen toteamus 'A8 1.2 TDI' on taas pykälän lähempänä.  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

makkis

LainaaFaceliftattu se on

Joo, yksilö oli myytyjen luovutukseen menevien rivissä, mitä surffailin merssun sivuilla niin ainakin oli tuo amg-sportpaketti. Hiton hyvän näköinen, sellainen nätti metallikahvin värinen ja musta katto.

Keksimies

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 09.04.11 - klo:20:45
Eikös A4:stakin se myydyin malli ole Business... Vakiona about kaikki tarpeellinen hyvään hintaan. Kyllähän nuo Audit työsuhdekuskeille juuri sen takia menee kaupaksi, saa hyvään hintaan hyvän auton eikä tarvitse edes lisävarusteita ottaa, kun on Xenonit, automaatti-ilmastointi yms vakiona.

Onko yritysautojen osuus ensirekisteröinneistä jossakin julkisena tietona saatavilla?

Näin äkkiseltään voisi arvioida, että Audi A4 ja BMW 3-sarja menevät hyvin suurella osuudella työsuhdeautoiksi ja Mersulla osuus olisi pienempi. Mersun asiakasprofiili suuremmalta osin sellainen, että ei voi olla työsuhdeautoja kun ei kuskilla enää ole työsuhdettakaan. Kalliimmat mallit lisäksi siinä hintaluokassa, että työsuhdeautoja erittäin vähän verrattuna 35-40 tuhannen euron hintaluokkaan. Tuolloin asiakkaat löytyvät (varakkaiden/rohkeasti velkaantuvien vähemmän varakkaiden) yksityishenkilöiden ja yrittäjien joukosta.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: makkis - 09.04.11 - klo:20:51
Hiton hyvän näköinen, sellainen nätti metallikahvin värinen ja musta katto.

Ilmeisesti aukeava panoraamakatto.

downtime

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 09.04.11 - klo:20:45
Eikös A4:stakin se myydyin malli ole Business... Vakiona about kaikki tarpeellinen hyvään hintaan. Kyllähän nuo Audit työsuhdekuskeille juuri sen takia menee kaupaksi, saa hyvään hintaan hyvän auton eikä tarvitse edes lisävarusteita ottaa, kun on Xenonit, automaatti-ilmastointi yms vakiona.

Voi kuule, pitää ottaa. Kulimallihan tuo bisneskin vielä on. Ei ole edes hansikaslokerossa valoa.
En päässyt alle 6 tonnin lisävarustuksella vaikka yritin kuinka karsia ;) Ja olikohan Rob-s joka kirjoitti että normisetti varustelussa on tuon 15 - 20 tuhatta jollon mukana on suurinpiirtein tarpeellinen.

Markku J

Tosi hienoa, että Mersun maahantuoja on lopulta kuunnellut työsuhdeautoa käyttäviä asiakkaita. Jos vuosi sitten olisi ollut Premium Business tarjolla, niin olisin varmaankin vaihteeksi ottanut Eemelin.

Silloin, kun F10:n tilasin, ei firman politiikalla olisi saanut edes Avantgardea. Perusmallia katselin, ja siihen xenonit, niin oli limiitti täynnä. En halunnut niitä pieniä pyöreitä, kelmeänvärisiä päiväajovaloja ja karua kabiinia. Siihen jäi se kauppa, ja kerroin myyjälle, jolta olen 2 uutta Mersua ostanut, että hinnoitelkaa ihmeessä kunnon Business -malli, jossa on varusteita, eikä vain pieni hinnanalennus.

Nyt toiveeni on toteutunut. Varmaan samaa palautetta on tullut muistakin firmoista, joissa lisävarusteiden hintalimiitti on voimassa. Seuraava työsuhdeauto voisi siis hyvinkin olla Mersu. No, siihen on aikaa 2 vuotta ja se on kestämättömän pitkä aika...

eGetin

Lainaus käyttäjältä: downtime - 09.04.11 - klo:20:58
Voi kuule, pitää ottaa. Kulimallihan tuo bisneskin vielä on. Ei ole edes hansikaslokerossa valoa.
En päässyt alle 6 tonnin lisävarustuksella vaikka yritin kuinka karsia ;) Ja olikohan Rob-s joka kirjoitti että normisetti varustelussa on tuon 15 - 20 tuhatta jollon mukana on suurinpiirtein tarpeellinen.
No lisävarusteet ovat makuasioita, mutta perusjutut ovat A4 Busineksessa kyllä ihan kunnossa. A4:ssa ei ole ns. pakollisia lisävarusteita enää Businessin jäljiltä.

Hauskaa kun muistatte aina mainita tuon Audin hanskalokeron valon :) Mersuunhan ei aiemmin tullut edes radiota vakiona A4:sen kilpailijassa elikkäs C-sarjalaisessa? Nyt on sentäs asiat jo paremmalla mallilla.
Kuinka monta kertaa muuten kurkitte sinne hanskalokeroon keskellä yötä? Mersussa sentään voi tulla matkanteko puuduttavaksi kun ei ole rengasmelua eikä radiokaan soi kun piti kitsastella tilausvaiheessa... Ja se hymiö: ;)

Markku J

asiaa eGetin ! En ole pimeässä kurkkinut hanskalokeroon liki koskaan. Valon merkitys on aika vaatimaton, vaikka siitä on toki hauskaa tehdä aina oma numeronsa A4:n kanssa, kun se halvemmissa autoissa on.

Karvis

No kyllähän se hanskalootan valo kuuluu perusvarusteisiin nykyaikaisessa autossa, itse ainakin kurkin sinne monestikkin pimeässä, eikä tarvi kummoinen varjopaikka olla että siitä on selkeää hyötyä valoisankin aikaan.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

mol

Tästä voisi vaikka aloittaa kinan siitä mitkä lisävarusteet ovat oikeasti "välttämättömiä". Ei nyt kuitenkaan aloiteta. Minulle niitä ovat ESP, ilmastointi ja vakkari. Toki radiokin juu mutta sitä en viitsi edes mainita. Tosin löytyvät nuo muutkin edellä mainitut nykyään vakiona jo melkein kaikista (paitsi vakkari C-Mersusta...).

tn62634

Joo, erikoiselta kuulostaa. Vielä erikoisemmalta kuin manuaali-ilmastointi.

Vm. 2007 Polo Comfortlinessa piti olla esitteen mukaan hanskalokeron valo, muttei ollut. :( Harmittava puutehan se on pimeällä.

eGetin

Eipä siihen A4:een ainakaan suomessa manuaali-ilmastointia saa.

Mitä te sieltä lokerosta oikein tongitte? :) Eihän sinne edes mahdu muuta kuin ohjekirja ja senkin löytää kyllä ilman valoa. Muun pikkuroinan saa sitten vaikka ovilokeroihin tai vastaaviin paikkoihin. Jos valonpuute oikeasti haittaa, niin ostakaa tupakansytyttimeen ladattava LED-valo, sitä voi käyttää muuallakin ja saatte hyvän tekosyyn sellaisen hankintaan ;)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: mol - 09.04.11 - klo:22:24
Tästä voisi vaikka aloittaa kinan siitä mitkä lisävarusteet ovat oikeasti "välttämättömiä". Ei nyt kuitenkaan aloiteta.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=520.0

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 09.04.11 - klo:22:31
Mitä te sieltä lokerosta oikein tongitte? :) Eihän sinne edes mahdu muuta kuin ohjekirja ja senkin löytää kyllä ilman valoa.

Nyt siis puhuttiinkin hanskalokerosta, no eihän sinne sitten sovikkaan kuin ne hanskat. Mutta onko se A4:ssa todella noin pieni?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tn62634

Aika ontuvia selityksiä sille, että noin kalliissa autossa ei ole hanskalokeron valoa.

Mersussa on kaikenlaisia valoja katossa, ovissa, jalkatiloissa, ovien alla, tuuletussuuttimien säätimissä yms., jotka ovat ihan ylimääräisiä verrattuna hansikaslokeron valoon.

Kai sitä nyt ihmiset pimeälläkin ajavat? Sieltä lokerosta voi joskus ottaa vaikka CD-levyn, aurinkolasit tms (aurinkolaseja kai käytetään valoisalla, mutta lokero voi olla pimeä). Omasta mielestäni pienet esineet on mukavampi säilyttää piilossa kuin näkösällä, koska se tuo sekaisen vaikutelman, jos ovikotelot yms. tilpehöörilaatikot pullistelevat roinaa.

Keksimies

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 09.04.11 - klo:22:46
Aika ontuvia selityksiä sille, että noin kalliissa autossa ei ole hanskalokeron valoa.

Mersussa on kaikenlaisia valoja katossa, ovissa, jalkatiloissa, ovien alla, tuuletussuuttimien säätimissä yms., jotka ovat ihan ylimääräisiä verrattuna hansikaslokeron valoon.

Kai sitä nyt ihmiset pimeälläkin ajavat? Sieltä lokerosta voi joskus ottaa vaikka CD-levyn, aurinkolasit tms (aurinkolaseja kai käytetään valoisalla, mutta lokero voi olla pimeä). Omasta mielestäni pienet esineet on mukavampi säilyttää piilossa kuin näkösällä, koska se tuo sekaisen vaikutelman, jos ovikotelot yms. tilpehöörilaatikot pullistelevat roinaa.

En ole koskaan kiinnittänyt mitään huomiota hansikaslokeron valoon, niin itsestäänselvänä sitä pidän. Joka päivä tulee laitettua ajettaessa käytössä olevat silmälasit hansikaslokeroon ja iltapäivällä taas takaisin päähän. Monta kuukautta vuodesta Suomessakin on niin pimeätä, että työmatkalla nuo molemmat kerrat osuvat pimeään aikaan ja valo on enemmän kuin tarpeellinen.

Kaikki vähäinen tavara tulee tosiaan säilytettyä hansikaslokerossa. Lasit, muutamat kartat ja myös silloin tällöin käytettävä parkkikiekko.

makkis

LainaaEn ole koskaan kiinnittänyt mitään huomiota hansikaslokeron valoon

En minäkään ennen A4 Business mallia. Hanskalokerossa oli tuikku kuitenkin jo pikkugorollassa vuodelta 1972. Tosin, eipä ainakaan vuoden 2004 Renoo Grand Sceenicissä ole edes hanskalokeroa  ;D

eGetin

Elikkäs teillä on vakikamat - silmälasit ja cd:t siellä hanskalokerossa. Mihin te sitä valoa tarvitsette aidosti oikeasti, eiköhän sieltä erota näppituntumalla mikä on cd-kotelo ja mikä on silmälasikotelo. Audissa on btw ihan oma lokeronsa niille laseille, ei tarvitse pimeän hanskalokeron kanssa kärvistellä.

Tuntuu siltä, että siitä valitetaan vain tavan takia. Oikeasti noin pienten asioiden takia sinne ei tarvitse edes kääntää katsettansa. Aika ontuvia selityksiä sille, miksi sitä valoa aivan välttämättä tarvitsisi :)

Ton-1

Mun mielestä on kiva että siellä on valo.

Aivan kuten jääkaapissakin.  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy