Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

LS

Pilk. nus. mutta coupeissahan on yleensä b-pilari, joten ovessakin voi silti olla karmi ja auto on silti vielä coupe. MB e-coupessahan tuota b-pilaria ei ole eikä oven karmejakaan ja kyseessä on ehta hardtop.

Pekka T

Mikä sitten on oikean coupen määritelmä?
Kehyksettömät lasit ovissa tietenkin, mutta saako coupessa olla B-pilaria ollenkaan ja täytyykö coupen olla myös hardtop, siis koko sivu pitäisi saada lasketuksi alas?
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Mikko83

Coupe= 2 ovinen sedan
Kyllä jettamies on aina jettamies.

TTL

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 14.02.11 - klo:15:58
Mikä sitten on oikean coupen määritelmä?
Kehyksettömät lasit ovissa tietenkin, mutta saako coupessa olla B-pilaria ollenkaan ja täytyykö coupen olla myös hardtop, siis koko sivu pitäisi saada lasketuksi alas?

Oikeassa on MH. Ja CLS:ssä B-pilari puolestaan on. Auttaa kun kun lukee amerikankielisen wikipedian coupesta - tai sitten ei auta.

Eroja siis on vaan liekö käytön kannalta kovin oleellisia. Aiemmasta 2005 CLS:täni kuskin etuikkunan aina ovea avattaessa ja suljettaessa toimiva nostolaskumekanismi brakasi jo 70 tkm ajon jälkeen ja siinäpä olikin korjauksen jälkeen säätämistä kerrakseen. Käyttöä kestävää ratkaisua etsivien kannattaa turvautua B-pilarillisiin ja ikkunankarmillisiin ratkaisuihin.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Kärki

Lainaus käyttäjältä: TTL - 14.02.11 - klo:16:03
Eroja siis on vaan liekö käytön kannalta kovin oleellisia. Aiemmasta 2005 CLS:täni kuskin etuikkunan aina ovea avattaessa ja suljettaessa toimiva nostolaskumekanismi brakasi jo 70 tkm ajon jälkeen ja siinäpä olikin korjauksen jälkeen säätämistä kerrakseen. Käyttöä kestävää ratkaisua etsivien kannattaa turvautua B-pilarillisiin ja ikkunankarmillisiin ratkaisuihin.

No, ehkäpä noinkin, mutta toisaalta omaa kokemusta on kolmen eri merkin karmittomista coupeista/cabrioista joissa tuo samankaltainen mekanismi on - eikä niiden kanssa ole ollut mitään merkittäviä ongelmia. Se on sitten tietysti hiukan makuasiakin, kuka kokee esim. kyseisen ikkunatyypin joissain talviolosuhteissa vaatimaa erityishuomiota (verrattuna karmillisiin)?! Tosin tuokin "erityishuomio" vaatii noin 20 sek/ ikkuna, eli yhteensä 40sek. Eli mistään megasuorituksista ei kuitenkaan ole kyse.
En siis lähtisi sanomaan karmittomia ratkaisuja huonoiksi tai edes epäkäytännöllisiksi.

Ranssi

Huomenna sitten katselmoidaan C-coupea livenä Genevessä. Odotukset tämän auton suhteen ovat todella korkealla.

Mielenkiintoista on myös nähdä asettuuko coupe hinnaltaan sedanin alapuolelle vai siirtyykö Mersu muiden saksalaisten hinnoittelupolitiikkaan, jossa kaksiovinen asemoidaan selvästi (ja törkeästi) neliovisen mallin yläpuolelle. Tästä voisi antaa osviittaa ainakin se, että ensimmäistä kertaa Mesellä on tarjota todella hyvännäköinen tuote tähän luokkaan edellisten ollessa muotoilullisesti enemmän tai vähemmän tylsiä.

MarkoV

Kyllä se coupe tuilee kuulemma olemaan sedan kalliimpi, harmi...

Marko

Ranssi

Oli se hieno livenä!

LainaaKyllä se coupe tuilee kuulemma olemaan sedan kalliimpi, harmi...

Mistäs tiedät?

nasse

Lainaus käyttäjältä: MarkoV - 04.03.11 - klo:11:43
Kyllä se coupe tuilee kuulemma olemaan sedan kalliimpi, harmi...

Marko

Saksalaiset veikkailevat, että hintaeroa ei juurikaan olisi. Coupessa on vakiona avantgarde-paketti ja esim. ne komeammat jakkarat. Veikkailevat, että kun sedanin ottaa avantgardena, ei hintaero olisi kuin tonnin luokkaa sedanin hyväksi (eli Suomessa pari tonnia). Saas nähdä miten käy.

MarkoV

juu mersun kavereilta kuulin, että varustetaso on aina Avantgarde (tämä on hyvä) ja istuimet on samat kuin E-coupessa. Tämä myös hyvä ;-) ja hintaa arvelivat vähän sedania kalliimmaksi johtuen varusteasioista.
Eurosportillahan tuli lähetys Genevestä ja siinä esiteltiin SLK ja Coupe. Entisenä SLK:n omistajan tuo uusi roadsteri kyllä miellytti silmää.

Marko

Late

Näin jopa mersulle käy:




nasse

Huhujen mukaan coupen Saksan hinnasto julkaistaan 26.3.

njs

Olisi näissä umpioissa hieman samanlaista muotoilua:



Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

Ton-1

#463
Lainaus käyttäjältä: njs - 13.03.11 - klo:10:18




Aikkasen nätti punaisenakin.  ;)

Huomasiko joku muu eilisessä Startissa kun puhuttiin tästä coupesta ja kuvassa 4 d- versio ? No oli mikä oli, tämä on tulossa.

edit:Jotenkin näkisin että A5 olis nätempi vastaavalla 'lineaarisella' takasivuikkunalla.

Tämä peli 220CDI-versiona (ja mieluiten kovalla laatikolla - vai olisko se uusi 7-speed autom.laatikko jo kelpo?) olisi kyllä makia käyttöpeli.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 13.03.11 - klo:10:26

Huomasiko joku muu eilisessä Startissa kun puhuttiin tästä coupesta ja kuvassa 4 d- versio ? No oli mikä oli, tämä on tulossa.


Joo, huomasin. Ihmettelin kanssa että onko nuo ihan sokeita vai mikä mättää. Kun se ei ollut edes ihan vilahdus vaan autoa pyöriteltiin kuvassa jonnin aikaa.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

TTL

#465
C-coupe ei ole vielä missään pyöriteltävissä - no ehkä piakkoin Saksanmaalla. E-coupe on paljon kalliimpi vikine.

7G-tronic on ollut kelpo vaihteisto heti syntymästään ja parani hiljattain, kun siihen tuli start-stop-päivitys ja sisäisiä tehohävikkejä minimoitiin. VAG-konsernissahan kelpo vaihteistoja taitaa enää saada vain Touaregiin, Phaetoniin, Kuu-seiskaan ja Aa-kasiin.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

chr

Tuo uusi C-coupe on kyllä tosi hieno! Työkaverilla on E 350CDI coupe, viimevuotinen, ja vaikka on sekin ihan tyylikäs, niin jotenkin se on enemmän sellainen vanhemman herrasmiehen laite.

Simola

On kyllä hieno joo. Ehkä tuo kaipaisi vielä pykälää suurempaa tai vaan toisen mallista vannetta ollakseen lihaksikkaamman näköinen.
Laittaisin itse varmaan jotakin tuon tyylistä alle:


Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

loginpass

C63 AMG Coupé








En tiedä missä vikaa, mutta tämänkin muotoilu on alkanut tökkimään. Ensimmäisissä kuvissa näytti niin hyvältä.
Nyt kokoajan mielessä se entinen C-Sportcoupé kauhistus.

JJ Virtanen

Minkähän takia C 200 CDIssä on tomaatissa pienempi maksimi vääntö kuin manuaalissa? manuaalissa on 360 newtonia ja tomaatissa 330. Muissa tehoversioissa ei vastaavaa eroa ole?? Ja sama 7GTronic plussa pitäisi olla kaikissa dieseleissä.

Quality

LainaaNyt kokoajan mielessä se entinen C-Sportcoupé kauhistus.
Näistä makuasioista kun on niin hauska kiistellä :). Omaan silmään juurikin C-Sportcoupé on edustanut MB:n upeinta mallia. Aina sellaisen nähdessäni kuolaus on ollut taattu ja mieli on kulkenut rataa "jos oisin rikas, niin tuollainen lelu pitäisi 2-3:ksi pihaan saada". - Tuollaisenhan saisi näköjään jo vähän ajettuna pilkkahintaan.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

mol

Lainaus käyttäjältä: JJ Virtanen - 26.03.11 - klo:00:38
Minkähän takia C 200 CDIssä on tomaatissa pienempi maksimi vääntö kuin manuaalissa? manuaalissa on 360 newtonia ja tomaatissa 330.


Mielenkiintoinen havainto, esim -05 C320CDI:ssä oli automaatin kanssa 510nm ja manuaalin kanssa 415nm. Miksiköhän tuossa nyt on toisinpäin?

nasse

Ihan mukavasti coupe on ainakin Saksassa hinnoiteltu, esim. 220CDI 37445,25eur.

Vertailun vuoksi 220CDI sedan 36860,25eur (+ Avantgarde 2130,10eur).

Eli coupe on periaatteessa jopa halvempi kuin sedan. Eipä vaan varmasti tule business-versiota Suomeen coupesta, joten se kallistaa vaakaa toiseen suuntaan, esim. xenonit saa vain ILS:n yhteydessä, joka on aika arvokas paketti.

mol

Näyttää olevan tuo uusi C180CDI aika hyvässä hinnassa. 37947 on sedan ja siihen voi valita vakiona Elegance- tai Avantgarde-varustelun minkä lisäksi autossa on vakiona pysäköintitutka ja kaksoisksenoneilla toteutetut älyvalot sekä LED-huomiovalot ynnä BT-handsfree. Erikseen ostettuina niiden hinta olisi yli 6 000 euroa.

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/ajettua-uusi-mercedes-benz-c-sarja


VAG!

Lainaus käyttäjältä: mol - 29.03.11 - klo:20:27
Näyttää olevan tuo uusi C180CDI aika hyvässä hinnassa.

Hinta on mersuksi aivan poskettoman halpa, kun katsoo mitkä varusteet tulee mukana. Vakionopeudensäädin on ainoa pieni kauneusvirhe, kun se tulee ilman lisähintaa vain automaateissa. Avantgarden vakiojakkaratkin ovat poikkeuksellisen tyylikkäät peruspenkit.

Ovatkohan 180 ja 200 CDI:t täysin yhteneviä myllyjä ja erot tehty vain softalla? 220 on tietty aivan eri kone, mutta väistämättä mieleen tulee, että "uusi" 180 CDI olisi vain lastutettu versio. Kun senkin perässä on 7G-Tronic Plus, niin ei pitäisi olla automaatissakaan kestävyysongelmia lastun kanssa.

TTL

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 30.03.11 - klo:00:12
Ovatkohan 180 ja 200 CDI:t täysin yhteneviä myllyjä ja erot tehty vain softalla? 220 on tietty aivan eri kone, mutta väistämättä mieleen tulee, että "uusi" 180 CDI olisi vain lastutettu versio. Kun senkin perässä on 7G-Tronic Plus, niin ei pitäisi olla automaatissakaan kestävyysongelmia lastun kanssa.

Tuo vajaan 2.2 litran nelikko lienee perusrakenteiltaan sama. Ennen oli CDI 200, jossa yksi ahdin sekä oma softa, ja CDI 220 sekä CDI 250, joissa 2 ahdinta ja eri softat. Nyt sitten yhden ahtimen mallista on väännetty ilmeisimmin softalla hinnat alkaen -versio.

Lastuttajille vaan tuon koneen kohdalla tulee hiki. On nimittäin tehty tehon nosto hieman tavanomaista vaikeammaksi ja riskipitoisemmaksi eikä sitä ole juuri millään viripajalla tarjotakaan.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Ton-1

Ymmärtääkseni budgetti C-Mesen saa pian alta 40 donaa, tänään käväsin ohimennen paikallisen merkkiliikkeen läpi ja eteeni osui toi ..... haastetta ?  ;D

Member of a A(udi) & A(prilia) club

TTL

Ei se tyhmä ole, joka pyytää. Alle 50 tkm ajetut C CDI 200 nakuttimet vm. 2009 näyttää hinnoitellun järjestään 36-40 keur välille. Ja tuliterät paremmin varustellut faceliftit sitten 39 keur + toimituskulut. Ei vaikuta aivan loppuun harkitulta.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Taky

Lainaus käyttäjältä: TTL - 09.04.11 - klo:14:08
Ja tuliterät paremmin varustellut faceliftit sitten 39 keur + toimituskulut. Ei vaikuta aivan loppuun harkitulta.

Olisko niin että tuontiautot alkaa syödä Mersun osuutta liikaa, pitää uusienkin hintoja saada järjellisemmälle tasolle.

Alle 50 tkm ajetut 2009 C-dieselit saksassa parin kympin huitteissa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: TTL - 09.04.11 - klo:14:08
Alle 50 tkm ajetut C CDI 200 nakuttimet vm. 2009 näyttää hinnoitellun järjestään 36-40 keur välille. Ja tuliterät paremmin varustellut faceliftit sitten 39 keur + toimituskulut. Ei vaikuta aivan loppuun harkitulta.

Osasitpa sanoa tuon neutraalisti - taidat olla poliitikko? Tai ainakin ainesta.  ;D

Oikeasti kyllä hieman korni tilanne omanmerkin vekottimessa.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy