Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - HJP

#1
Yritettiin kaverin A3seen tehdä Ross-techin kaapelilla Xenoneiden korkeudensäätö sivuston ohjeiden mukaan:

LainaaHeadlight Adjustment

[Select]
[55 - Xenon Range]
[Basic Settings - 04]
Group 001
[Go!]
Activate the Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
The meas. block field now shows "Wait" and should switch to "Adjust Headlights" then (this may take up to 10 seconds).
Adjust the headlights using their manual adjusting screws as referenced against a suitable aiming target.
[ON/OFF/Next]
The adjustment should now be learned.
[Done, Go Back]
Don't forget to check/clear fault codes afterwards.
[Close Controller, Go Back - 06]

Auto ei antanut tuon Group 001 + Go! yhdistelmän jälkeen tehdä mitään, valitteli vaan "Adjustment invalid" tms kun olisi pitänyt sanoa tuo "wait" - "adjust headlights".

Tämän jälkeen kojetauluun syttyi vikavalo, ja vikakoodi joka ei kuittaamalla häviä:

LainaaAddress 55: Xenon Range        Labels: 8P0-907-357.lbl
   Part No: 8P0 907 357 A
   Component: Dynamische LWR  H01 0010 
   Revision: 00000000    Serial number:               
   Coding: 0000001
   Shop #: WSC 06435 000 00000
   VCID: 38753F9632C3

1 Fault Found:
01539 - Headlights Not Adjusted
            005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11100101
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 221
                    Mileage: 134344 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2011.10.05
                    Time: 21:07:53

Kokemattoman koodaajan kysymys: mikä avuksi, kuinka saisimme vikakoodin pois ja valot säädettyä? Kiitos jo etukäteen! Auto on A3 2.0FSI 2004.
#2
Onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia VAG-autojen sytytyspuoliin kohdistuneista vioista, ja niiden aiheuttamista oireista auton toiminnassa?

Kaverille vaihdettiin tällä viikolla kampanjatoimenpiteenä 2004 vuoden 2.0FSI A3:seen kaikki sytytyspuolat. Vika ilmeni moottorivalon syttymisenä ja moottorin täristämisenä. Ennen ajoa haittaavan vian ilmenemistä auto nyki ajoittain kylmällä moottorilla ajettaessa.

Mietin vaan, kun oma Golf GTI aina ajoittain nykii kylmällä moottorilla ja tasakaasulla ajettaessa, voisikohan vika olla noissa samaisissa sytytyspuolissa? Internet-tiedon perusteella minun 2008 vuoden Golfissa ja tuossa 2004 vuoden A3sessa on samat puolat. Auton takuu on loppunut 6kk sitten, toki yritän kysyä mahdollista kampanjakutsua Golfin osalta seuraavan huollon yhteydessä, jos ei vika selviä sitä ennen.
#3
Volkswagen / Golf V GTI Edition 30
29.09.10 - klo:22:00
GTI on vaihtanut omistajaa 1.2.2012.

[ylläpito on poistanut liitteen]
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy