Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - JarnoF

#1
Lainaus käyttäjältä: uffa - 01.08.17 - klo:11:12
Imiesesti kaapelointi ei ole riittävä jos ladataan kaikenlaisia padeja etc pistokkeesta.
Jotkut ovat asennuttaneet erillisiä latauspistokkeita.

Kai siellä sulake palaa ennen kaapeleita?
#2
Lainaus käyttäjältä: jiitee - 22.06.17 - klo:12:21
Miten tuo apk AA kannattaa päivittää ? Asennetaanko vain vanhan päälle, vai onko parempi poistaa ensin vanha versio ? (luuri= samppa S7)

Minä asensin AA:n alunperin jonkun .apk mirrorin kautta, mutta sen jälkeen olen päivityksissä luottanut Aptoide-apstoreen.
#3
No ehkä tuonne sitten seuraavalla kerralla uskaltaa viedä auton pestäväksi. Tällä hetkellä auto näyttää Mankin St1:n harjattoman automaattipesun jäljiltä lähinnä mustalta zeebralta!  ;D
#4
Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 07.04.13 - klo:09:59
Espoon Kivenlahti. Kivenlahden autopesu. Käsinpesu 18â,¬, tekevät hyvää jälkeä. Myös vahaukset ym hoituu.

Törmäsin sattumalta tähän firmaan, kun asioin eilen puulaakin naapurissa. Näyttivät edelleen mainostavat auton pesua 18â,¬ hintaan. Löytyykö VAGarealaisilta tuoreita kokemuksia työn laadusta ym? Halpahan tuo on lähiseudun muihin yrittäjiin verrattuna.

Eivät myöskään firmaansa juuri mainosta. Ei nettisivuja eikä edes virallista Facebook-profiilia. Saakohan edes kuittia mukaan...
#5
Löytäähän noita Googlella elektroniikkakorjaamoja, jotka mainostavat juuri auton mittaristojen korjauksia. Esim. Googlen ensimmäinen osuma Elehuolto mainitsee Volkkarista:

Lainaus käyttäjältä: Elehuolto
VW
Golf, Passat, Transporter ym.
Mittariston korjaus 180 â,¬

Tyypilliset oireet:
Polttoaine ja lämpömittari eivät toimi. Ajotietokoneen napit eivät toimi.

Kannattaa varmaan edes tiedustella?
#6
Lainaus käyttäjältä: kt - 20.07.17 - klo:08:46
Kartassa kamerat näkyy vain, kun on sopivan suuri mittakaava, ainakin Touranissa. Ja jollakin ihme logiikalla tuo mittakaava aina itsestään elää.

Vastaavaa logiikkaa olen ihmetellyt myös Googlen karttatuotteissa (Maps, Waze). Ajan suurinta sallittua (80 km/h) jollain kolmi- tai nelinumeroisella maantiellä. Softa päättää ihan oikeutetusti zoomata kuvaa ulospäin, että ruutu näyttäisi kuljettajalle vähän laajemman alueen kartasta. Tällä laajemmalla karttakuvalla sovellus suodattaa kuvasta pois pienemmät omasta mielestään merkityksettömämmät tiet... mutta myös juuri sen kyseisen tien, jota itse olet juuri ajamassa! ;D Eli ruudun mukaan autoni kyntää juuri suomalaista mäntymetsää. Ilmeisesti joku koodari on jossain ajatellut, ettei noin pienillä tiellä kukaan hullu kansa aja yli seitsemääkymppiä. :)
#7
Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 19.07.17 - klo:14:13
Ei minulla vapaan käytöstä tule mitään vaivaa. Se on kuin yksi vaihde lisää arsenaaliin ja käytän sitä alitajuisesti. Varsinkin taajama-ajossa sen käyttö lisää ajomukavuutta. Auto lipuu tasaisen hiljaa. Eilen ei ollut ilmastoinnille tarvetta siksi se oli pois päästä. Ajo oli ihan normaalia ajoa. Minulle taloudellinen ajaminen ei tuo mitään lisävaivaa. Kulutus oli siis 3,3 l/100 km, kun EU-lukema on 3,8 litraa. Vaikka olisin luopunut vapaalla rullauksesta ja huudattanut stereoita täysillä, olisin silti päässyt tuohon EU-lukemaan. EU-syklissä ilmastointi ja radio ovat kuitenkin pois päältä.

Edelleen ihmettelen kuinka autolehtien toimittavat ajavat. Epäilen, että heillä on raskas jarrujalka. EU-sykliä on sitten hyvä syyttää. Mitä olen katsonut muiden ajoa liikenteessä, jarrua käytetään aivan turhaan.

Hienoja ovat silti nuo saavuttamasi lukemat! Minä en varmaan koskaan pääsisi alle valmistajan ilmoittamien arvojen. Minä tosin kyllä:
- Ajan aina maatiellä vakionopeudensäätimellä. Ylämäissä himmaamatta. Alamäessä moottorijarrutan ettei mene ylinopeudelle
- Käytän ilmastointia (usein silloinkin kun ei olisi tarvetta)
- Radio aina päällä
- Tikkarien mukaan (lievää huomautusrajan alittavaa ylinopeutta)
+ Renkaissa on yleensä ylipaineet
+ Pyrin ennakoimaan jottei jarruja tarvitsisi juuri käyttää

...ja näillä opeilla kulutukset menee selkeästi yli luvatun. ;D Tarkemmat arvot allekirjoituksen linkeistä.

Edit: Tehdas lupaa "maantielle" 4,40 l/100km. Viimeisellä tankkausvälillä oli lähes pelkkää motaria/maantieajoa (Espoo-Nauvo-Espoo). Toteutunut kulutus 6,21 l/100km.
#8
Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 14.07.17 - klo:11:09
Seat Leon ST 1.0 TSI Ecomotive Style. Yhdistetty EU-kulutus 4,4 l/100 km. Minulla keskikulutus 4,1 l/100 km.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/824720.html

Olen päässyt jokaisella autollani noin 10% alle yhdistetyn EU-kulutuksen. Ihmettelen oikein suomalaisten autolehtien toimittajia ja muita "automiehiä", jotka vuodesta toiseen jaksavat väittää, ettei tehtaan lukemiin pääse. Kyllä pääsee jos vähänkin paneutuu ajamiseen.

Aika hyvin jos alle pääset. Minulta ei ole onnistunut. :(

Golfin koko omistusajan keskikulutus oli 10% yli valmistajan ilmoittaman yhdistetyn kulutuksen. Kuitenkin esim. viimeisenä vuonna mentiin enää 5% yli. Ilmeisesti TSI saatiin osapuilleen ehjäksi ja säätöihinsä monen vuoden korjausten jälkeen. Siltikään en koskaan päässyt alle tehtaan lukemien. Ei edes maantieajotankillisilla. Toki se EU-maantieajotestikin on mitattu varmaan jollain 50 km/h nopeudella. Ei tyhjällä suomalaisella moottoritiellä jossa keskinopeus on jatkuva 125 km/h...

Nyt Opelin mitattu keskikulutus on ylitse maltilliset 23%! ;D Noh, ehkä tuo tuosta tasoittuu, kun saadaan parikymmentä tankkausta lisää "exceliin".
#9
Itse en kehtaisi avata ovia enää ollenkaan, jos tuommoiset hirvitykset lävähtäisi heti loistamaan! ;D

...tosin ehkä olen vaan tulossa vanhaksi enkä vaan ymmärrä nykynuorison kotkotuksia. :'(
#10
Päivitetään tilanne autonvaihdon jälkeen: Golfilla kerittiin rullata reilu 143.000 km. Nyt on Astrassa lukema karvan alle 900 km. :)
#11
Hiekkalaatikko / sig test
30.06.17 - klo:08:57
teeest
#12
Marmorilta tiedustelin:
LainaaOsanumero: 5J0827566E

Hinta: 57,80â,¬
#13
Lainaus käyttäjältä: passo_s - 21.06.17 - klo:09:40Maksaako muka poliisi löytötavaroista löytöpalkkion ?

Pitäisi onnistua. Ilmoitat vaan poliisille, että vaadit löytöpalkkion.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1988/19880778#L4P12
#14
Mielestäni tuo lukkomekanismi toimii kyllä edelleen. Siis heti kun saa "kahvalta" avauskomennon. Lienevät kumminkin erillisiä osia?
#15
Variantti-Golfista vetelee ilmeisesti takaluukun avauskahvan mikrokytkin viimeisiään. Saa monesti tovin renkata ennenkuin luukku suostuu avautumaan. Onkohan tuolle mahdollista antaa jonkinlaista ensiapua vai onko koko osan vaihto ainoa korjauskeino?
#16
Lainaus käyttäjältä: aloittelija73 - 29.05.17 - klo:21:26Mikä on limp-mode?

Eikö löytynyt vielä Googlella? ;)

Okei. Annan amatöörin vastauksen: Limp-mode on moottorinohjausyksikön tai muun auton tekoälyn keino ehkäistä lisävaurioita, jos auto epäilee itsessään vakavampaa vikaa. Yleensä tällä kai tarkoitetaan moottorin vikoja, mutta ilmeisesti hienommissa autoissa myös esim. tyhjä run flat rengas voi laukaista limp-moden. Auto siis rajoitta maksiminopeuden tai maksimi-RPM:n johonkin rajaan, jolla pyritään estämään suuremmat vahingot. Autolla voi siis vielä "nilkuttaa" (limp suomeksi ontua) seuraavalle korjaamolle / turvalliselle pysähdyspaikalle, mutta normaali ajo on estetty.
#17
Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 17.05.17 - klo:21:05
No sitten siihen koukkuun voisi laittaa vaikka pyörätelineen, mutta virallisesti sillä ei saa vetää mitään.

Mielestäni "pyörätelineellekin" pitää olla lapussa merkintä vetomassoista. Jollain foorumilla joku aikoinaan avautui, kun oli tilannut jonkun ekoauton, jonka vetomassa oli tyyliin max. 75kg. Tämän huomasi vasta jälkikäteen. Autoliike suostui onneksi perumaan kaupat jo luovutetusta autosta. Tämä koukku oli ilmeisesti tarkoitettu sitten vain pyörätelinettä tai muuta vastaavaa varten.
#18
No ilmeinen veikkaus olisi, että auton ikkuna on likainen. ;) Mutta jos tunnistus kuitenkin myöhemmin toimii... Ehkä ajat aamulla aina samaa reittiä töihin ja reitin varressa on joku tietty nopeusrajoitusmerkki jota kamera ei vaan pysty aamuauringossa lukemaan. Koita kerran eri reittiä ja katso muuttuko laitteen käytös.
#19
Lainaus käyttäjältä: munzza - 08.05.17 - klo:14:21
Juu, en vielä oo mitään kerennyt tarkistamaan.

No kerro meille sitten miten kävi. Jatketaan siitä. :)
#20
Et ole tarkastanut vielä edes sulaketta?
#21
Olisiko TraFi tekemässä järjellisiä päätöksiä lisävalojen asennussäädösten suhteen? Eiiiii voi olla mahdollista? :o

https://tekniikanmaailma.fi/autot/lisavalomaarayksiin-esitetaan-muutosta-autossa-saisi-olla-yksi-kaksi-tai-kolme-lisakaukovaloa/
#22
Löysin vanhan Tuulilasin artikkelin aiheesta vuodelta 2011. Liekö vielä lakipykälät samansuuntaisia....

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/veromuurin-murtaja-pakettiautosta-muunnettu-matkailuauto-1
#23
Lainaus käyttäjältä: M_M - 20.04.17 - klo:10:21
Onko todella noin? Ei ole nyt yhtään vitosgolfia tai vastaavaa tässä jolla kokeilisi, mutta olisin ollut melko varma että minkä tahansa oven avaaminen estää uudelleen lukittumisen. Siis silloin kun kaikissa ovissa ovat tunnistimet ehjiä.

Vitosvariantille riittää minkä tahansa oven tai peräluukun avaus. Tämän jälkeen lukot pysyy auki.
#24
Lainaus käyttäjältä: ConD - 06.04.17 - klo:15:11Jos jotain "kehufunktiota" pitää saada, niin olisiko ennemmin postaus- kuin kirjoittelijakohtainen peukutus hyvä? Tyyliin "Kiitos, tämä postaus oli hyvä, peukku!" Esimerkkinä nyt vaikka minkälainen ross-techin foorumilla on käytössä.

Juuri näin. :)
#25
Huoltaminen / Vs: Huolto Virossa?
06.04.17 - klo:13:51
Lainaus käyttäjältä: Bonneville - 06.04.17 - klo:12:36
Edelliseen Passattiin kysyin Forssilta huoltoa niin tarjouksen mukaan käyttivät tarvikeosia.

Niin. Saahan niitä "tarvikeosia" merkkihuollossakin jos osaa semmoisia pyytää. Ihan Suomessakin.
#26
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 06.04.17 - klo:12:01
Kyllä tuon voisi säilyttää jos sen saisi muokattua annettavaksi vain +-1 piste per uniikki käyttäjä, toki sen annetun pojon voisi myöhemmin ottaa pois tai päinvastoin.

Taipuuko VAGarenan foorumisofta sellaiseen, että vain pluspisteiden antaminen olisi mahdollista? Mielestäni se olisi paljon rakentavampi vaihtoehto. Näin toisia käyttäjiä voisi kiittää hyvistä kommenteista/ohjeista/jne. Hetken päästä näkisi ketkä täällä ovat yhteisesti todettuja "hyviä tyyppejä". (Kaikki me muut sitten tietysti vasta tulevia sellaisia ;) )

Tuo miinuspisteiden jakaminen tuottaa vain kyräilyä ja pahaa oloa.
#27
Golf I - III / Vs: auton sammuminen MK2
23.03.17 - klo:12:41
Kirjoitit yhdeksän riviä tekstiä ilman ainuttakaan välimerkkiä? :o
#28
Lainaus käyttäjältä: concorde - 22.03.17 - klo:17:22
Jenkithän ovat vieneet tämän(kin) pisimmälle. Siellä taidetaan myydä jo -18 - mallisia ja esitellä -19 - mallisia autoja  ;D

Tätä olen monesti ihmetellyt. Ovatko jenkit tosiaan niin tyhmiä, että tuommoinen vuosimallikäytäntö / mainostaminen kannattaa? Onhan se tietysti ikäloppu vehje jos ostaa vuonna 2017 MY17 auton. Pitää olla vähintään 2019!
#29
Kiitos kommenteista. Iltalehden artikkeliakaan en ollut aikaisemmin huomannut. :)

Lainaus käyttäjältä: Anzander - 20.03.17 - klo:14:58
Tämä ei kauppapaikka ole, mutta mainitaan nyt. Jos yhtään kiinnostaa, niin laita 3000-4000â,¬ lisää tuohon linkkaamaasi auton hintaan, ja osta tuosta pois erittäin siististi pidetty ja hyvin varusteltu 3 vuotta uudempi facelift vielä paremmilla varusteilla. Laitan mielelläni kuvia/lisätietoja. Mitään sen kummempaa vikaa tuossa ei siis ole, mutta vaihto uudempaan, ehkä 90-sarjaan kiinnostaa.

Valitettavasti tuossa 30kâ,¬:n T5:ssakin on jo se "3000-4000â,¬" lisää siihen, mitä oikeasti olisin autosta valmis maksamaan. :P

...mutta näinhän sen autokuumeen kanssa aina käy.
#30
Volvo / Volvotietäjää kaivataan
20.03.17 - klo:13:56
Nettiautoa selaillessa osui silmä tuollaiseen kulkineeseen: https://www.nettiauto.com/volvo/v60/8338992.

Tietämys noista ruotsalaisista on kuitenkin aika nollatasolla. Osaako joku kertoa enemmän tuonmallisista/ikäisistä Volvoista? Ajokokemuksia? Yleisiä vikakohteita? Moottori/voimalinja? Kyseisen yksilön pyyntihinta? Kannattaako edes harkita ostohousujen etsimistä kaapin perältä?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy