Octavia III madallussarjat (jouset ja alustasarjat) ja akselipainot

Aloittaja Jyri, 25.08.13 - klo:11:09

« edellinen - seuraava »

Pumpeli

onko kukaan joutunu ajovaloja säädättämään madalluksen jälkeen?
edellisessä vm 2014 räsässä ei tarvinu koskea,vaikka madallettu oli reilusti.nyt vm.2018 FL mallissa,vaikka ei ole kun jouset vaihdetti hiukan madaltaviin,niin tuntuu että ledit näyttää edessä hiukan liian alas..

Jultsu

Eihän tuo lamppujen mahdollinen suuntauksen tarve vaadi kuin pienen eron akseleiden välisessä madalluksessa, kokonaismadalluksen määrä on merkityksetön.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

maff

Tervehdys!

Olisiko kellään PKS tai lähellä ocu III tai joku muu VAG madallusjousilla ja Bilstein B8/Koni sportit? Itsellä olis -14 combi RS ja H&R sport jousilla vakio-iskareilla. Edessä olisi iskareitten vaihto ja olisi erittäin jees jos pääsisi jonkun kyytiin jolla on joku em.
Seteistä niin tietäisi vähän mitä olisi hankkimassa. Bilstein B8 on niin monien arvostelujen kannalta sanottu jäykäksi päivittäiseen ajoon. Kokemuksia tarvitsisin.
-Skoda Octavia III RS TDI (MY14)
-Ex. Audi A3 SB 1.8TFSI Black Edition 8P

peped

Löytyiskö joltain kuvaa liftback RS:stä Eibachin jousilla ja 19" vanteilla? Miettinyt 18" vaihtoa tuuman isompiin, josko ainakin loisi sitä illuusiota että pyöränkaari täyttyy paremmin. Mielestäni puhtaasti ulkonäöstä puhuttaessa Eibachilla(kin) jää ainakin 18" rengastuksella vähän turhan paljon rakoa kumin ja kaaren väliin.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Migo

Tuli hommattu kw variant 1 sarja. Onko porukalla ollut kiinni ocussa ko. mallia?
Lähinnä kiinnostaisi tietää miten sopusuhdassa tuo tiputtaa etu- sekä takapään, jos laittaa Ns. ”Maksimit” mitä saa ruuvattua?
Vai tippuuko edestä enemmän kuin takaa?

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Migo - 02.04.19 - klo:12:22
Tuli hommattu kw variant 1 sarja. Onko porukalla ollut kiinni ocussa ko. mallia?
Lähinnä kiinnostaisi tietää miten sopusuhdassa tuo tiputtaa etu- sekä takapään, jos laittaa Ns. ”Maksimit” mitä saa ruuvattua?
Vai tippuuko edestä enemmän kuin takaa?

Sivulla 3 on kuva ocusta, jossa toi kv1 ja madallettu max..
Tuolla autosta lisää:
http://www.cdlcforum.com/t11845-harkonen-octavia-rs-14

JaVa^

Lainaus käyttäjältä: Migo - 02.04.19 - klo:12:22
Tuli hommattu kw variant 1 sarja. Onko porukalla ollut kiinni ocussa ko. mallia?
Lähinnä kiinnostaisi tietää miten sopusuhdassa tuo tiputtaa etu- sekä takapään, jos laittaa Ns. ”Maksimit” mitä saa ruuvattua?
Vai tippuuko edestä enemmän kuin takaa?

Omassa autossa oli Variante 2 sarja ja sillä tippui edestä enemmän kuin takaa. Jotta auton sai tasapainoiseen asentoon ja rengas/kaarisuhteen kohdilleen, niin takaa piti ottaa kokonaan korkeudesäätöpalikat pois.

Migo

Kiitoksia kummallekin em. vastaajille.
Täytyy itsekin miettiä, josko suoraan jättäisi tuon takapään säätöpalikan pois

peped

Lainaus käyttäjältä: esco - 17.09.18 - klo:13:21
Onko joku ratkaissut tämän kaasu-Octavian madallusasian. Slamitilta kysyin niin ei muka löydy Eibachilta eikä H&R:ltä mitään G-Teciin soveltuvia madallusjousia.

2018 combiin pitäisi saada madallusta.
Kauhee maasturi vakiojousilla.

Onko tästä vieläkään tietoa? Kaasu-Octavia vähän kiinnostelisi, mutta vakionahan sekin on hirmu traktori.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Migo

Värkkäilin tänään noita kw:n satsia autoon.
Etutolpista heräsi kysymys, kun kasausvaiheessa laitoin korkeudensäädön niin pohjaan kuin mahdollista, mut jotenkin jousi jää siinä tapauksessa löysän oloiseksi. Nostin sitten kierteestä hieman ja tuntui sitten olevan jämäkämpi.
Vai voiko ne ihan surutta laittaa niin alas kuin mahdollista?
Vielä jäi nimittäin varaa tiputttaa, niin sillä vaan mietin.

Tuskin tossa katsauksessakaqn mikään väärin mennyt. Vanhasta tolpasta otin yläpään ja sen tietty kiristin tohon kw:n tolppaan.
Ei kauheeta kokemusta näistä säädettävistä viime vuosilta, niin olisi mukava jos joku vois vähän selventää pitääkö/olisiko pitänyt ottaa huomioon jotain spesiaalia?

Migo

Jatkoa vielä edelliseen. Katselin tuota kw:n papereita, niin siellähän tosin oli automallikohtaiset madallukset, mitä saa olla maksimissaan/minimissään.
Eli ilmeisesti niihin ohjearvoihin madallus pitäisi jättää?

Jos kuitenkin madaltaa niistä tüv hyväksytyistä määristä enemmän, esimerkiksi tässä tapauksessa niin paljoin kun mahdollista, niin tuleeko siinä ongelmia katsastuksessa?
Octaviassa kuitenkin pitäisi tuo madallus onnistua ilman mitään muutostöitä?

JaVa^

Lainaus käyttäjältä: Migo - 09.05.19 - klo:08:04
Jatkoa vielä edelliseen. Katselin tuota kw:n papereita, niin siellähän tosin oli automallikohtaiset madallukset, mitä saa olla maksimissaan/minimissään.
Eli ilmeisesti niihin ohjearvoihin madallus pitäisi jättää?

Jos kuitenkin madaltaa niistä tüv hyväksytyistä määristä enemmän, esimerkiksi tässä tapauksessa niin paljoin kun mahdollista, niin tuleeko siinä ongelmia katsastuksessa?
Octaviassa kuitenkin pitäisi tuo madallus onnistua ilman mitään muutostöitä?

Tulee ongelmia, jos madallat yli 51 milliä alkuperäisestä korkeudesta. Itsellä juuri pummattiin auto sen takia ja jouduin hakemaan uudet paperit suuntauksesta. Niissä suuntauspapereissa pitää olla sitten myös merkitty mitta kaaresta navan keskikohtaan, kaikki arvot vihreällä ja suuntaajan allekirjoitus ja nimenselvennys.

protoni

Miten ne sinun tapauksessasi totesivat alkuperäisen korkeuden josta madallusta oli tullut yli 51 mm?

Migo

Mutta jos ajatellaan, että räsässä on vakiona -15mm matalampi vakio ocusta, niin eihän tuossa pitäisi leimalla ongelmaa tulla vaikka ruuvaisi niin alas kuin saa?
Paperilla tuo kw:n satsi madaltaa maksimissaan 60mm ja siitä tuo -15mm pois niin sehän jäisi alle tuon 51mm. Vai käyttääkö ne sitten konttorilla minkälaista logiikkaa näiden suhteen?

Vai pitääkö madallus olla maksimissaan se määrä, mitä lukee tüv papereissa sekä tietenkin huomioonottaen tuo 51mm?

peped

Mitä lippusialappusia olette vieneet katsurille muutoskatsastukseen jousien/alustan vaihdon jälkeen? Ilmeisesti se on nykyään nelipyöräsuuntaus todistus joka vaaditaan, TUV papereita ei tarvitse? Mulla on tuossa nelipyöräsuuntausraportti, mutta siihen ei ole merkitty jousituskorkeuksia... Kaikki arvot ja suuntaajan nimmari kylläkin.

Varmaan vaihtelee ihan konttoreittainkin mitä vaativat ja vaikuttais siltä että Trafillakin vähän väliä vaihtelee säädöksissä miten tuo alustan muutos on esitetty...
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Pumpeli

#285
Lainaus käyttäjältä: peped - 17.05.19 - klo:09:07
Mitä lippusialappusia olette vieneet katsurille muutoskatsastukseen jousien/alustan vaihdon jälkeen? Ilmeisesti se on nykyään nelipyöräsuuntaus todistus joka vaaditaan, TUV papereita ei tarvitse? Mulla on tuossa nelipyöräsuuntausraportti, mutta siihen ei ole merkitty jousituskorkeuksia... Kaikki arvot ja suuntaajan nimmari kylläkin.

Varmaan vaihtelee ihan konttoreittainkin mitä vaativat ja vaikuttais siltä että Trafillakin vähän väliä vaihtelee säädöksissä miten tuo alustan muutos on esitetty...
Tuommoisia olivat vailla itseltä;
TUV tai vastaavasti todistus että kyseinen sarja sopii juuri autoon johon se on asennettu. Suuntausraportti asennuksen jälkeen, jossa on merkitty, että uusi alusta ollut asennettuna suuntauksessa. ja etäisyydet edessä/takana lokarin kaaresta vanteen keskelle. Tuommoisen vastauksen sain kun asiaa kyselin asemalta

peped

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 17.05.19 - klo:09:46
Tuommoisia olivat vailla itseltä;
TUV tai vastaavasti todistus että kyseinen sarja sopii juuri autoon johon se on asennettu. Suuntausraportti asennuksen jälkeen, jossa on merkitty, että uusi alusta ollut asennettuna suuntauksessa. ja etäisyydet edessä/takana lokarin kaaresta vanteen keskelle. Tuommoisen vastauksen sain kun asiaa kyselin asemalta

Tuoltahan se tosiaan vaikuttaa. Multa löytyy jousien vaihdon jälkeen tehty pyöränsuuntausraportti, mutta siihen ei tietenkään ole noita jousituskorkeuden etäisyyksiä ole merkitty. Voi nyt v**** jos siitä jää homma kiinni ja pitää maksaa siitäkin lystistä uudelleen.

Mites toi TUV paperi, pitää printata koko 50 sivuinen nivaska? :D Ainakin Eibachin sivuilta avautuu moinen kun menee kyseisen jousisarjan tietoihin täältä:
http://web2.carparts-cat.com/default.aspx?11=279&10=10530F6DB92C4DFD881D2FB62663B24B279001&14=1&12=100
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

ram1

Ne kyllä mittaa itse, eli sillä ei ole merkitystä. Tuv, ja kulmalappu pitää olla. Ja sen pitäisi käytännössä olla vihreä kaikilla osa- alueilla. Joissain autoissa ollut ongelmia. Samalla autoon tehdään muutoskatsastuslappu joka pitää sisällään tyhmiä kysymyksiä, jotka katsuri osaa tehdä lonkalta. Näin ainakin oma katsuri. Eli pitää tietää monta prosenttia jousien, tai alustan vaihto vaikuttaa alkuperäiseen. Niinkin kiva kysymys siellä, että mistä alusta ostettu. Tosin siihen voi kirjoittaa netti. Nämä tiedot menee ilmeisesti vaan Trafiin, eikä siitä itselle ainakaan mitään lappua annettu.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

peped

Melkoista hiplausta siis nykyään. No, nyt on haettu huoltamolta mitat ja merkittiin varmuuden vuoksi myös Eibachin osanumero, uusi nimmari ja uusi leima. Camberit ja auraukset on ojjearvojen sisällä. Casteri ei vissiin ollu säädettävä?

En suosittele bensa LB RS:n Eibachin prokit jousia jos haluaa autoa kunnolla madaltaa. Mitat edessä 362mm ja takana 370mm. Keuliminen siis lähtee hyvin pois RS:n vakioalustaan verraten mutta etenkin perä jää liian ylös ulkonäöllisesti. Vissiin Eibach sportline tai H&R ois parempi vaihtoehto.

Mahtaisko 19” vanne ja esim 235/35 renkaat peittää kaarta paremmin eli näyttää hieman paremmalta? Nyt alla 8,5x18 ja 225/40 rengastis.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Skippe

Onkos vm 2016 1.6TDI skodassa jäykkä taka-akseli vai monitukivarsi  taka-akseli ?

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: Skippe - 02.06.19 - klo:19:22
Onkos vm 2016 1.6TDI skodassa jäykkä taka-akseli vai monitukivarsi  taka-akseli ?

Jäykkä, nelivedossa monitukivarsi.

mikama83

Seurannu tätä ketjua paljon kun omaan vajaa 2 vuotta vanhaan farkkugolffiin tuli tilattua nuo Eibachin pro-kit madallusjouset. Ensin mietin viitsinkö käydä muutoskatsastamassa sitten vai katsonko vuoden päästä ensimmäisessä katsastuksessa huomataanko siellä koko madallusta.

Mutta tarvittavat paperit nyt hankin ja mitenkähän tuon Tuv-todistuksen kanssa kun siinä on varmaan 60 sivua :o Kai se yksi sivu pitäisi riittää jossa on mainittu se oman auton tyyppi ja ne jousien numerot?

peped

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 04.06.19 - klo:18:50
Seurannu tätä ketjua paljon kun omaan vajaa 2 vuotta vanhaan farkkugolffiin tuli tilattua nuo Eibachin pro-kit madallusjouset. Ensin mietin viitsinkö käydä muutoskatsastamassa sitten vai katsonko vuoden päästä ensimmäisessä katsastuksessa huomataanko siellä koko madallusta.

Mutta tarvittavat paperit nyt hankin ja mitenkähän tuon Tuv-todistuksen kanssa kun siinä on varmaan 60 sivua :o Kai se yksi sivu pitäisi riittää jossa on mainittu se oman auton tyyppi ja ne jousien numerot?

Nelipyöräsuuntauksesta todistus ja siinä on hyvä olla arvojen lisäksi myös navasta kaareen -mitat edestä ja takaa, suuntaajan allekirjoitus ja mikseipä myös asennetun jousisarjan osanumero/nimi joka sitten vastaa TUV-paperiin. TUV-nivaskasta tulostin Eibachin sivulta muistaakseni pari ekaa sivua (ennen automallien listausta), Octavian kohdan ja automallien listauksen jälkeiset sivut. Noilla toimenpiteillä ainakin itse sain pro-kitin muutoskatsastettua sujuvasti konttorilla.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

mikama83

Ilmeisesti vaihtelee vähän konttorin mukaan mitä haluavat. Kysäisin jo eilen etukäteen yhdeltä paikalliselta konttorilta niin esim asentajan allekirjoituksesta ei sanottu mitään, mutta navasta kaareen mitat pitäisi olla sekä ennen ja jälkeen jousien asennuksen  ???

Tuo onkin hyvä idea tulostaa siitä Tuv:in alusta ja lopusta + se oman auton kohta sieltä keskeltä.

Vilpo

Hei, saattaa olla tyhmä kysymys, mutta käykö H&R madallusjouset jotka tarkoitettu akselipainoltaan yli 1010kg (2.0tdi) niin kevyemmällä akselipainolla varustettuun octaviaan alle 1010kg (1.6tdi)? Ei pitäisi olla mitään ongelmaa?

Migo

Tyhmiä kysymyksiä jatkaakseni, niin onko toi kuskinpuoli jotenkin painavampi?
Siis autossa korkeussäädettävä setti ja kuskin puolelta tolpassa olisi varaa tiputtaa pari senttiä, mutta toisen puolen tolppa on kierretty niin alas kuin saa. Silti mitat vanteen keskeltä lokarin kaareen ovat lähes identtiset.

Koska nyt jos ajatellaan että laittaisin kummatkin tolpat niin alas kuin saa, niin silloinhan tuo kuskinpuoli olisi entisestään alempana, vai mitä ihmettä? Oon ite vähän käsi näiden kanssa, joten asiasta ymmärtävien vastauksia kaivattaisiin.
Kiitos

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Migo - 09.08.19 - klo:23:58
Tyhmiä kysymyksiä jatkaakseni, niin onko toi kuskinpuoli jotenkin painavampi?
Siis autossa korkeussäädettävä setti ja kuskin puolelta tolpassa olisi varaa tiputtaa pari senttiä, mutta toisen puolen tolppa on kierretty niin alas kuin saa. Silti mitat vanteen keskeltä lokarin kaareen ovat lähes identtiset.

Koska nyt jos ajatellaan että laittaisin kummatkin tolpat niin alas kuin saa, niin silloinhan tuo kuskinpuoli olisi entisestään alempana, vai mitä ihmettä? Oon ite vähän käsi näiden kanssa, joten asiasta ymmärtävien vastauksia kaivattaisiin.
Kiitos

Omassa oli vakioalustalla, kun mittailin, kuskinpuoli edessä matalempi 0.7cm,kun vertas vänkärin puoleen. Madallusjousilla sama homma..

Iro

Lainaus käyttäjältä: Vilpo - 15.07.19 - klo:16:09
Hei, saattaa olla tyhmä kysymys, mutta käykö H&R madallusjouset jotka tarkoitettu akselipainoltaan yli 1010kg (2.0tdi) niin kevyemmällä akselipainolla varustettuun octaviaan alle 1010kg (1.6tdi)? Ei pitäisi olla mitään ongelmaa?

Kyllä ne taitaisi lailliset olla, mutta on eri asia kannattaako.
Ne ovat aivan julmetun kovat kun päällä ei ole massaa jolle ne on tarkoitettu,
samoin madallus jää ilmoitetusta.
Mikäli ajotuntumalle antaa yhtään arvoa kannattaa alle laittaa mahdollisimman kevyelle akselimassalle(silti riittävät) tarkoitetut jouset alle.
Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 

Migo

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 10.08.19 - klo:08:58
Omassa oli vakioalustalla, kun mittailin, kuskinpuoli edessä matalempi 0.7cm,kun vertas vänkärin puoleen. Madallusjousilla sama homma..

Okei, eli siinä tosiaan tämmöinen homma, mitä ajattelinkin.
Tosiaan kuskinpuoleisessa tolpassa olisi vielä vajaa pari senttiä pudottaa, kun taas oikealla puolella säädöt pohjassa.
Mut eipä tuolle minkään voi, kun paino jakautuu.

paapero

Hei,
käykö bensa rs farmarin (vm15) alkuperäinen alusta suoraan perus LB 184hp 4x4 ocuun?
Transporter T6 '16

Ex. vagit: Golf III VR6 '93, Golf V TDI GT-sport '08, Octavia RS tfsi '06, Golf VI 2.0TDI Highline ´09 ,  A3 2.0TDI Quattro '09 , Passat B7 1.8TSI Highline '11, Octavia 2.0TDI 4x4 Dsg '15, Polo 1.2tsi '15 Comfort, Octavia Combi 1.4tsi Style '18

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy