Octavia III madallussarjat (jouset ja alustasarjat) ja akselipainot

Aloittaja Jyri, 25.08.13 - klo:11:09

« edellinen - seuraava »

Härkönen

Lainaus käyttäjältä: lepardiselka - 03.07.14 - klo:18:16
Ei pitäis kiireessä tehdä mitään,olin näköjään eteen laittanut toisen pohjaanlyöntikumin vanhan ja toiselle puolelle Eibachin jousien mukana tulleen! No ei se ole varmaan suuri vahinko vaikka onhan se hieman lyhyempi se uusi! Miten on muuten ollut noilla madallusjousilla että madaltuuko auto vähän lisää kun jouset olleet muutaman tuhat km ensin alla? Jäi vaan omasta mielestä melkosesti ilmaa lokarin ja renkaan väliin vaikka vaihdettiin 225/45/18 renkaat!

Kyllä se siitä painuu vielä kun ajelet.

lepardiselka

Nyt on hetki ajeltu eibachin jousilla ja eihän toi nyt paras mahdollinen ole ajaa ainakaan täällä meidän kylän reikäjuusto teillä noilla vakioiskareilla! Soitin vianorille ja tilasin ohjauskulmien tarkistuksen ja säädön tälle viikolle(85e). Sanoivat siellä ettei niillä ole välttämättä vielä noin uuden auton arvoja mihin ne pitäisi säätää! Ei kellään sattuis olemaan niitä arvoja tai tietoa mistä ne saisi hankittua? Noi spacerit(20mm ja 30mm) ei vissiinkään pitäs vaikuttaa millään tavalla kulmien säätöön?

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: lepardiselka - 05.08.14 - klo:13:38
Nyt on hetki ajeltu eibachin jousilla ja eihän toi nyt paras mahdollinen ole ajaa ainakaan täällä meidän kylän reikäjuusto teillä noilla vakioiskareilla! Soitin vianorille ja tilasin ohjauskulmien tarkistuksen ja säädön tälle viikolle(85e). Sanoivat siellä ettei niillä ole välttämättä vielä noin uuden auton arvoja mihin ne pitäisi säätää! Ei kellään sattuis olemaan niitä arvoja

Tuossa oman räsän säätölaput,alustasarjan asennuksen jälkeen


lepardiselka

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 06.08.14 - klo:09:55
Tuossa oman räsän säätölaput,alustasarjan asennuksen jälkeen


kiitoksia kuvasta! Onkos sulla kanssa eibachin jouset vaan vaihdettu? Tarkottaako nuo viimiset mitat noista jousien min. joustovarasta että minkä verran on auto madaltunut? Onkos sulla HB malli? Niissähän on madaltunut vähemmän! Luulis että olis kuitenkin samat ohjearvot korimallista/vaihdelaatikosta riippumatta,vaikka jouset onkin erillaiset automaattilootassa!

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: lepardiselka - 06.08.14 - klo:14:37
kiitoksia kuvasta! Onkos sulla kanssa eibachin jouset vaan vaihdettu? Tarkottaako nuo viimiset mitat noista jousien min. joustovarasta että minkä verran on auto madaltunut? Onkos sulla HB malli? Niissähän on madaltunut vähemmän! Luulis että olis kuitenkin samat ohjearvot korimallista/vaihdelaatikosta riippumatta,vaikka jouset onkin erillaiset automaattilootassa!

combi on itsellä ja alle laitettiin H&R säädettävä alusta...

lepardiselka

Nyt on Vianorilla kulmat säädetty ja on kyllä rauhallisempi ajaa kun ennen säätöä! Haritusta oli sekä edessä että takana,mutta muut oli aika ohjearvojen tuntumassa. On kyllä hyvät laitteet niillä ja hyvää palvelua(80e makso lysti). Mittailin siinä samalla kuinkas paljon se auto on madaltunu,ni eihän se ihan samaan ollu madaltunu kun monella muulla eli mitat oli sekä edessä että takana 355mm melkeen täydellä tankilla,jos sillä nyt mitään merkitystä on? Ajettu on nyt jousilla 2tkm eli tuskimpa se enään siitä madaltuu! 1-1,5cm vois kyllä olla matalampi eli näinköhän sitä joutuu säädettävää ruveta kattelee :)

arniem01

Osaako joku sanoa, mitkä ovat uuden Octavia RS TSI DSG Hatchback akselipainot?  Combi RS TSI DSG Akselipainot ovat ilmeisesti etu 990 kg ja taka 970 kg.

Atro

Lainaus käyttäjältä: lepardiselka - 08.08.14 - klo:02:27
Mittailin siinä samalla kuinkas paljon se auto on madaltunu,ni eihän se ihan samaan ollu madaltunu kun monella muulla eli mitat oli sekä edessä että takana 355mm melkeen täydellä tankilla,jos sillä nyt mitään merkitystä on?

Tuohon korkeuteen ne Eibachit madaltaa. Mielestäni juuri sopiva madallus siinä mielessä että pyöränkaaren ja renkaan välissä on ilmaa saman verran päällä ja reunoilla. Ei näytä sen takia tuunatulta omaan silmään.

Pumpeli

Tuossa kuva saksan foorumilta,jossa auto kuvattu vakioalustalla ja sitten säädettävällä..onhan tuo vakiona melko korkea,mutta makuasioita nämäkin!


TPP

#159
Tänään tarkistettiin pyöränkulmat RäSästä (vakioalusta). Huomasin kun kotia pääsin että on tarkastettu edellisen korimallin säädöillä tuo, en tiedä antoiko väärän lapun mulle (liikkeessä sisällä oli edellisen kopan rs). Aattelin että onko näissä kuin eroavainen alusta, eli onko nuo säädöt sinnepäinkään? Muutoksia ei oltu tehty.

https://www.dropbox.com/s/j95yhgw3na6lalp/20140821_154856.jpg
Skoda Octavia III Combi RS TDI Man. Rallye Green
Ex. Peugeot 306 -97
Ex. Skoda Octavia RS TDI HB -07
Ex. Nissan Primera GT -97


arniem01

Omaan Octavia RS TSI DSG HB on nyt asennetu H&R madallusjouset. Auto putosi luvatut 2.5cm ja ajomukavuus säilyi. Spacerien kanssa auto näyttää todella hyvältä.

zerai

Jaahas, tuli tossa tilattua nyt viimein omaankin räsäseen alusta. Lopulta alustaksi valikoitui Eibach Pro Street S korkeussäädettävä satsi, jonka tilasin Saksasta mielestäni huokeaan hintaan 800 e toimitettuna. Odotellaan pakettia ja lyödään se auton alle, niin laitan kuvaa ja kokemuksia. Itse, kun tuota rataa on tullu kilpailumielessäkin kierretyä useampi vuosi, niin taidan käydä räsästäkin uudella alustalla kokeilemassa mutkaradan puolella.
Nykyinen ajokki Skoda Octavia TSI RS Combi - Candy White
Nykyinen Passat 3C, 2.0 TFSI 200 hp
ex vag VW Golf GTi mk6 APR - 366 hp
Ratalelu: Honda Civic Type-R ep3

ram1

Lainaus käyttäjältä: zerai - 02.04.15 - klo:09:59
Jaahas, tuli tossa tilattua nyt viimein omaankin räsäseen alusta. Lopulta alustaksi valikoitui Eibach Pro Street S korkeussäädettävä satsi, jonka tilasin Saksasta mielestäni huokeaan hintaan 800 e toimitettuna. Odotellaan pakettia ja lyödään se auton alle, niin laitan kuvaa ja kokemuksia. Itse, kun tuota rataa on tullu kilpailumielessäkin kierretyä useampi vuosi, niin taidan käydä räsästäkin uudella alustalla kokeilemassa mutkaradan puolella.
Hyvä satsi ja varmasti toimii.Plussaa viel siitä et tajusit tilata Saksasta.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Jyri

Lainaus käyttäjältä: zerai - 02.04.15 - klo:09:59
alustaksi valikoitui Eibach Pro Street S korkeussäädettävä satsi
Kerro ihmeessä kokemuksia jahka saat sen alle...

Rsrallygreen

Säädettävää alustasarjaa etsimässä Räsään.  Onko kenelläkään kokemusta Bilstein B14 pss  tai B16 pss sarjoista? Monella näyttäisi olevan H&R ja varmaankin hyvä vaihtoehto. Samoin harkinnassa mukana KW 1-2 / Eibacheja unohtamatta.

zerai

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 02.04.15 - klo:19:22
Kerro ihmeessä kokemuksia jahka saat sen alle...



Oman Räsän kesäkuosit. Alustavat kokemukset Eibach Pro-Street S alustasta hyviä, jämäkkyyttä tuli paljon lisää, varsinaista järkyttävää epämukavuutta en ole vielä havainnut. Nelipyöräsuuntaus vielä tekemättä. Kauhean kovaa en ole mutkatietä päässyt vielä ajamaan, mutta laitan lisätietoa kun saadaan alusta ajettua sisään ja kulmat kuntoon.
Nykyinen ajokki Skoda Octavia TSI RS Combi - Candy White
Nykyinen Passat 3C, 2.0 TFSI 200 hp
ex vag VW Golf GTi mk6 APR - 366 hp
Ratalelu: Honda Civic Type-R ep3

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: zerai - 26.04.15 - klo:12:58


Oman Räsän kesäkuosit. Alustavat kokemukset Eibach Pro-Street S alustasta hyviä, jämäkkyyttä tuli paljon lisää, varsinaista järkyttävää epämukavuutta en ole vielä havainnut. Nelipyöräsuuntaus vielä tekemättä. Kauhean kovaa en ole mutkatietä päässyt vielä ajamaan, mutta laitan lisätietoa kun saadaan alusta ajettua sisään ja kulmat kuntoon.

Paljonko mitat lokarin alaosasta vanteen keskikohtaan edessä/takana.?

zerai

Takana tais olla jotain 337 ja edessä 340 luokkaa. Oli kyllä tosi hätänen mittaus, mutta +/- 3mm alueella ollaan. Voin mitata joskus tarkempaakin, mutta tuon 1 v sankarin kanssa vähän haastavaa. Takaa on hieman alempana, kuin edestä, vahingossa.
Nykyinen ajokki Skoda Octavia TSI RS Combi - Candy White
Nykyinen Passat 3C, 2.0 TFSI 200 hp
ex vag VW Golf GTi mk6 APR - 366 hp
Ratalelu: Honda Civic Type-R ep3

villeino

Itselle tulossa parin päivän sisään Occuun Eibach Pro-kit 25mm/20mm jouset, asennus varattu perjantaille.
Kummastusta herätti Tampereella RS-huollon vastaus, että eivät voi adaptiivisen vakkarin vuoksi tehdä suuntausta heidän laitteilla. Osaako joku valaista miten tuo tutka vaikuttaa suuntaukseen? Ja osaisko joku neuvoa Tampereelta paikkaa joka pystyy tekemään?
------
Skoda Octavia Combi Business 2013 2.0TDI DSG
EX:
Skoda Octavia RS Combi 2015 2.0TDI DSG
BMW F10 530dA -10
Audi A4 2.0TFSI QA -08
Audi A4 2.0TDI A -08
BMW E91 330dA -06

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: villeino - 28.07.15 - klo:20:32
Itselle tulossa parin päivän sisään Occuun Eibach Pro-kit 25mm/20mm jouset, asennus varattu perjantaille.
Kummastusta herätti Tampereella RS-huollon vastaus, että eivät voi adaptiivisen vakkarin vuoksi tehdä suuntausta heidän laitteilla. Osaako joku valaista miten tuo tutka vaikuttaa suuntaukseen? Ja osaisko joku neuvoa Tampereelta paikkaa joka pystyy tekemään?

Se ei vaikuta suuntaukseen MITENKÃ,,Ã,,N! Sanovat huollossa,että tutka pitää kalibroida madalluksen jälkeen,mutta todellisuudessa ei tarvitse! Itsellä alustasarja reilulla madalluksella ja tutkaan ei ole koskettu asennuksen jälkeen ja toimii aivan samanlailla kuin ennen asennustakin!

villeino

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 28.07.15 - klo:20:40
Se ei vaikuta suuntaukseen MITENKÃ,,Ã,,N! Sanovat huollossa,että tutka pitää kalibroida madalluksen jälkeen,mutta todellisuudessa ei tarvitse! Itsellä alustasarja reilulla madalluksella ja tutkaan ei ole koskettu asennuksen jälkeen ja toimii aivan samanlailla kuin ennen asennustakin!

Kiitos! Näin munkin maalaisjärki sanoo...  Nyt on jouset alla, 25mm/20mm tiputti näyttää ja näkyy. Spacerit tuli tilattua samalla eteen ja taakse, 20mm joka nurkkaan. Pitääkö pidempien pyöränpulttien olla tuon 20mm pidempiä myös? Ongelmaa meinaa tuottaa niin pitkien löytäminen. Orkkispultit on 48mm, pisimmät mitä nyt olen löytänyt on vain 58mm. Riittääkö?
------
Skoda Octavia Combi Business 2013 2.0TDI DSG
EX:
Skoda Octavia RS Combi 2015 2.0TDI DSG
BMW F10 530dA -10
Audi A4 2.0TFSI QA -08
Audi A4 2.0TDI A -08
BMW E91 330dA -06

Jultsu

Vanhan kansanviisauden mukaan sen pyöränpultin pitäis mennä 3.5 kierrosta sisään (joka 1.5 nousulla tarkoittaa noin 5mm) mutta itse käyttäisin pultteja jotka tulevat juuri ja juuri läpi takapuolelta. Ei auta muu kuin mitata paljonko se napa + levy on, ja kuinka paljon pultti tulee kurkistamaan vanteen takaa. Siitä sitten ynnäilemään että paljonko on varaa.

Olisin itse ostanut pultattavat spacerit niin olisit voinut käyttää samoja pultteja. Vieläkö pystyt perumaan tilauksen tai vaihtamaan?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

villeino

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 01.08.15 - klo:21:17
Vanhan kansanviisauden mukaan sen pyöränpultin pitäis mennä 3.5 kierrosta sisään (joka 1.5 nousulla tarkoittaa noin 5mm) mutta itse käyttäisin pultteja jotka tulevat juuri ja juuri läpi takapuolelta. Ei auta muu kuin mitata paljonko se napa + levy on, ja kuinka paljon pultti tulee kurkistamaan vanteen takaa. Siitä sitten ynnäilemään että paljonko on varaa.

Olisin itse ostanut pultattavat spacerit niin olisit voinut käyttää samoja pultteja. Vieläkö pystyt perumaan tilauksen tai vaihtamaan?

Ok,  kiitos vastauksesta. Tilasin nykyiset ebaysta, joten ei maksa vaivaa lähteä niitä palauttelemaan Saksaan. Jos pultteja ei löydy niin pitää tilata uudet ja myydä nuo pois :)
------
Skoda Octavia Combi Business 2013 2.0TDI DSG
EX:
Skoda Octavia RS Combi 2015 2.0TDI DSG
BMW F10 530dA -10
Audi A4 2.0TFSI QA -08
Audi A4 2.0TDI A -08
BMW E91 330dA -06

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: villeino - 01.08.15 - klo:21:04
Kiitos! Näin munkin maalaisjärki sanoo...  Nyt on jouset alla, 25mm/20mm tiputti näyttää ja näkyy. Spacerit tuli tilattua samalla eteen ja taakse, 20mm joka nurkkaan. Pitääkö pidempien pyöränpulttien olla tuon 20mm pidempiä myös? Ongelmaa meinaa tuottaa niin pitkien löytäminen. Orkkispultit on 48mm, pisimmät mitä nyt olen löytänyt on vain 58mm. Riittääkö?

alkuperäisten pulttien kierreosuus on n.28mm! Itsellä on 20mm spacereiden kanssa n.48mm kierreosuudella olevat pultit..

Hiihtäjä

Onkos tässä RS ocussa nyt sitten 50mm vai 55mm halkaisijalla iskarin putki?? Katsellut Eibach/Bilstein alustasarjaa ja noita versioita on niin paljon, perinteisiin taka-akseliin ja multilinkkiin 50mm ja 55mm iskarin halkaisijalle, onkohan tässä nyt sitten se kumpi?? Kuka mitannut vielä.

Jos ei muuten selviä niin lomalta töihin palatessa auto nosturille ja mittaamaan.

Akselipainojen perusteellahan oma auto ( Ocu RS 2.0tdi Combi olisi 1075kg/1070kg) ja 50mm iskarit ilmeisesti
Toinen vaihtoehto myöskin Ocu RS Combi 2.0tdi 184hp ja 1070kg/1030kg jossa olisi 55mm iskarit, vaikkakin täysin sama kone ja auto, hieman hämmentävää. Tai sitten ilmoituksen ajoneuvosopivuustaulukoissa on päällekkäisyyksiä.

Eiköhän se kuitenkin mene väärin tilatessa jos tsägällä vetää.

Tuossa vielä rinnakkaisiin sarjoihin linkit

http://www.aze-tuning.de/eibach-sportfahrwerk-b12-pro-kit-87734.html

http://www.aze-tuning.de/eibach-sportfahrwerk-b12-pro-kit-87733.html

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Hiihtäjä - 02.08.15 - klo:21:17
Onkos tässä RS ocussa nyt sitten 50mm vai 55mm halkaisijalla iskarin putki?? Katsellut Eibach/Bilstein alustasarjaa ja noita versioita on niin paljon, perinteisiin taka-akseliin ja multilinkkiin 50mm ja 55mm iskarin halkaisijalle, onkohan tässä nyt sitten se kumpi?? Kuka mitannut vielä.

Jos ei muuten selviä niin lomalta töihin palatessa auto nosturille ja mittaamaan.

Akselipainojen perusteellahan oma auto ( Ocu RS 2.0tdi Combi olisi 1075kg/1070kg) ja 50mm iskarit ilmeisesti
Toinen vaihtoehto myöskin Ocu RS Combi 2.0tdi 184hp ja 1070kg/1030kg jossa olisi 55mm iskarit, vaikkakin täysin sama kone ja auto, hieman hämmentävää. Tai sitten ilmoituksen ajoneuvosopivuustaulukoissa on päällekkäisyyksiä.

Eiköhän se kuitenkin mene väärin tilatessa jos tsägällä vetää.

Tuossa vielä rinnakkaisiin sarjoihin linkit

http://www.aze-tuning.de/eibach-sportfahrwerk-b12-pro-kit-87734.html

http://www.aze-tuning.de/eibach-sportfahrwerk-b12-pro-kit-87733.html


Räsissä on 55mm tolpilla!

Hiihtäjä

Ok, kiitoksia. Ajattelin että joku virhe noissa ilmoituksissa täytyy olla, kun on kahta eri versiota 50mm ja 55mm ja molempia olisi täysin samoissa versioissa. Sehän ei kävisi millään järkeen!

55mm siis, ei ole pahan hintainen tuo Eibach/Bilstein-setti karvan vajaa 600e maksavana ja varmasti ajo-ominaisuudet parantuu aika lailla kun pintakovat ja pompottavat iskarit heivaa mäkeen, itselle tuo 20mm/10mm madallus on aivan riittävä. Talveksi laitan kuitenkin 45 profiilin kumit, ni tulee sentti lisää maavaraa siitä, jolloin ollaan sen osalta lähes lähtötilanteessa...

Ilmeisesti eteen n.10mm tai max.15mm spaceri menis hyvin ja taakse 15mm ihan helpollakin, näyttää olevan niin sisällä pyörät takana.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Hiihtäjä - 02.08.15 - klo:21:33
Ok, kiitoksia. Ajattelin että joku virhe noissa ilmoituksissa täytyy olla, kun on kahta eri versiota 50mm ja 55mm ja molempia olisi täysin samoissa versioissa. Sehän ei kävisi millään järkeen!

55mm siis, ei ole pahan hintainen tuo Eibach/Bilstein-setti karvan vajaa 600e maksavana ja varmasti ajo-ominaisuudet parantuu aika lailla kun pintakovat ja pompottavat iskarit heivaa mäkeen, itselle tuo 20mm/10mm madallus on aivan riittävä. Talveksi laitan kuitenkin 45 profiilin kumit, ni tulee sentti lisää maavaraa siitä, jolloin ollaan sen osalta lähes lähtötilanteessa...

Ilmeisesti eteen n.10mm tai max.15mm spaceri menis hyvin ja taakse 15mm ihan helpollakin, näyttää olevan niin sisällä pyörät takana.

Itsellä on talvella noi 18"gemini vanteet ja niissä edessä 15mm ja takana 20mm spacerit ja ne on omaan silmään ok näköiset!

S-T-P

RäSä-miehet täällä juttelee madalluksista, mutta eikö kukaan ole hankkinut madaltavaa alustaa nelivetomalliin? Kyseessähän on kuitenkin RäSääkin nopeampi auto, joten luulisi että siihen haluttaisiin myös jämäkämmät ajo-ominaisuudet ulkonäöstä puhumattakaan...
Itse mietin seuraavaksi autokseni yhtenä vaihtoehtona juurikin tätä 4x4 diesel-versiota, mutta harmistusta aiheuttaa se, ettei siihen saa rastittua edes tehtaan sport-alustaa joka minulle riittäisi täysin madalluksen osalta.
Onko nelivetoon saatavilla hillityllä madalluksella varustettua tarvikesarjaa?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy