Octavia III madallussarjat (jouset ja alustasarjat) ja akselipainot

Aloittaja Jyri, 25.08.13 - klo:11:09

« edellinen - seuraava »

s-mod

Lainaus käyttäjältä: d74394 - 26.04.14 - klo:19:38
Se forumillakin puhuttu takapään kumahtelu lähti, eli nyt on hiljainen takapää. Lisäksi madallusjousien myötä vakioiskarit tekivät takana ylimääräisen pompun esim. hidastetöyssyissä. Nyt tota ei ilmene. Botniaringillä kaasutellessa oli myös poistunut yliohjaus, kun jarruttaa mutkaan johon samalla käännetään hieman sisään. Tuo tarkoittanee talveksi vähemmän ESP toimintaa, koska takapää ei yritä rinnalle. Iskarit teki enemmän parannusta ajettavuuteen kuin nuo madallusjouset.
Taitaa olla ratakuski joka ostanut mukavan, tilavan++ skodan.
"kumahtelua" ei esiinny, mutta voisihan tuo takapää olla (jäykempi) toimivampi. Mutta takuu loppui alustan osalta>!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

d74394

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 26.04.14 - klo:23:53
Taitaa olla ratakuski joka ostanut mukavan, tilavan++ skodan.
"kumahtelua" ei esiinny, mutta voisihan tuo takapää olla (jäykempi) toimivampi. Mutta takuu loppui alustan osalta>!

Tiedä nyt ratakuski, vaikka 15 vuotta rataa huvikseen ajanutkin. Skoda on kyllä mukava peli, jolla vetää rata-auto kisapaikalle  :D Kohta vuosi Skodalla ja mittarissa 65000km. Ei yhtään vikaa ole ollut koko aikana.

Tässä linkki, jossa lisää tuosta kumahtelusta:
http://www.briskoda.net/forums/topic/294540-low-frequency-boom-in-cabin/

Saksassa on jo päivitykset menossa tuon asian suhteen. Päivitetyt takaiskarit, jotka ovat EA sarjaa vaihdetaan näiden kumahtelevien tilalle. Saa nähdä tuleeko suomeen koska(an) tuo kampanjan.

Itselle ei ole koskaan autosta hajonnut alusta takuuaikana ja jos hajoaa, laitetaan takaisin alkupeäriset osat. Löytyy hyllystä jouset ja iskarit  ;)

Mutta jos pelkää tuota takuun loppumista, niin kannattaa tankata vain Skoda huollon hyväksymää bensiiniä ja hyväksyttää jokainen pissapojan täyttö huoltotiskillä. Näin saa yöt nukuttua varsin rauhassa  :D
ex:
Octavia 1.4TSI Elegance Combi vm.-13
Superb II combi 1.6 TDI vm.-11
Octavia combi 1.2TSI FL II vm.10

s-mod

En ainakaan minä pelkää takuun loppumista mistään( todellisuus), koska olen ajanut 250 kmh fabia rs.llä. Ja 230kmh, ??? 40 km talla pohjassa (1.4) (NAVIKAATTORI)
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

zobuli

Hieman valtavirrasta poiketen kysymys: onkohan mahdollista korottaa RS:n alustaa? Moni varmasti repeää nauramaan ja ihmettelee tätä, mutta sellainen tarve nyt vain olisi, että pitäisi pari senttiä korottaa. 95% vuodesta ajan sellaisilla teillä että RS:n maavara riittää, mutta välillä on niin huonoja teitä että nykyisen Superbin pohja on ottanut osumaa. Uskoisin että jo muutama sentti RS:n maavaraan auttaisi kummasti asiaa.
Toki tuleva Scout malli on korkeammalla maavaralla ja samoin normaalin Ocun voisi ottaa huonon tien paketilla, mutta Scout ei ulkonäöllisesti miellytä niin paljon ja normaali Octavia ei kiinnosta kun "pienellä" lisärahalla saisi RS:n... Näin ollen ei haluaisi tuon 5:n prosentin ajojen takia ottaa "epämiellyttävämpää" autoa!
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

Atro

Lainaus käyttäjältä: zobuli - 02.05.14 - klo:22:03
Hieman valtavirrasta poiketen kysymys: onkohan mahdollista korottaa RS:n alustaa?

Laita siihen ylikoon renkaat, esim. 18 tuumasessa profiilin nosto 40->45 tuo 11,5 mm lisää maavaraa.

ram1

LainaaHieman valtavirrasta poiketen kysymys: onkohan mahdollista korottaa RS:n alustaa?
Voit laittaa siihen normaalin dieselOcun jouset.Niitä luultavasti löytynee jo myytävänä täälläkin, kun jengi alkanut madaltamaan normimalleja.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

zobuli

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 03.05.14 - klo:13:00
Voit laittaa siihen normaalin dieselOcun jouset.Niitä luultavasti löytynee jo myytävänä täälläkin, kun jengi alkanut madaltamaan normimalleja.
Miksi juuri diesel version? Eroaako diesel ja bensa versioiden jouset?
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

Ocu

Luulis että RS, sport ja normi-alustan yhteydessä on aina eri iskarit ja ehkä muitakin eroja?
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

ram1

Lainaus käyttäjältä: zobuli - 04.05.14 - klo:08:32
Miksi juuri diesel version? Eroaako diesel ja bensa versioiden jouset?
No ihan akselipainojen takia.Voi siihen bensankin laittaa jos löytyy samalle akselipainolle.Laitetaanhan Rs-Ocuihin ja normiOcuihin ihan samoja madallusjousiakin, niin miksei ne nyt toimi toisinkinpäin.Ainakin kakkoskopassa tuo onnistui.En tiedä tästä uudesta mallista.Luultavasti Sport ja normialustassa samat iskaritkin, mutta Räsässä on hiukkasen jykevämmät.Mutta ei tosiaan faktatietoa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

kaide

Lainaus käyttäjältä: Ocu - 04.05.14 - klo:17:19
Luulis että RS, sport ja normi-alustan yhteydessä on aina eri iskarit ja ehkä muitakin eroja?

Uuden räsän koko takaripustus on täysin omansa multilink hässäköineen, sinne ei paljoa auta tavan sporttikamoja tunkea  ;D
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Ocu

Eli kolme erilaista takajousitusta: jäykkä akseli, erlllisjousitettu ja RS täysin erilainen?
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

kaide

#131
Lainaus käyttäjältä: Ocu - 04.05.14 - klo:21:17
Eli kolme erilaista takajousitusta: jäykkä akseli, erlllisjousitettu ja RS täysin erilainen?

Eiköhän se ole niin että tuo erillisjousitettu on vain räsässä


Edit . on se myös 180 heppasessa ilmeisesti, eli on niitä sitten kolme eri variaatiota
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Ocu

Onhan se erillisjousitus 180 heppasessa mutta sitä en tiedä mitä eroa 180 heppasen sport alustassa on RS verrattuna
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

Atro

15. Päivä tulossa Eibach pro-kit alle vakioiskareilla. Kumahtelua ei ole omassa esiintynyt ja kyllä mulle kelpaa jos etuvetonen tarjoo perää mutkassa vierelle  ::) täytyypä raportoida driftailuista sitten 8)

Atro

Nyt on sitten oma tuulipukumalli saanut Eibachit:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=21077.0

Oikein mukavalta tuntuu normiajossa, terävämmissä töyssyissä vain huomaa eron kovuudessa vakioalustaan. Ajotuntuma on tanakampi kuin vakiojousilla.

lepardiselka

Onkos jollain tarkkaa tietoa minkälaiset on nuo manual. bensa combi RS:n iskarit ku ajattelin että samalla vaivalla menis nuo Bilsteinin B8:t ku vaihtaa nuo Eibachin jouset alle,jos se kerran vielä huomattavasti parantaa ajettavuutta! Mistäköhän löytyisi huokeaan hintaan? Jouset tilasin jo Slamitilta aikasemmin.

Octavist

Lainaus käyttäjältä: lepardiselka - 16.06.14 - klo:12:48
Onkos jollain tarkkaa tietoa minkälaiset on nuo manual. bensa combi RS:n iskarit ku ajattelin että samalla vaivalla menis nuo Bilsteinin B8:t ku vaihtaa nuo Eibachin jouset alle,jos se kerran vielä huomattavasti parantaa ajettavuutta! Mistäköhän löytyisi huokeaan hintaan? Jouset tilasin jo Slamitilta aikasemmin.

Vastaus on, että huonothan nuo vakioiskarit on. Itsellenikin tuli laitatettua h&r madallusjouset ja jotenkin sitä vaan uskoi, että noilla vakioiskareilla pärjäisi, kun täälläkin kaikki niin kehuu tämän Räsän ajo-ominaisuuksia.

Totuus kuitenkin on, että auto on tosi rasittava ajettava juuri pompottamisen takia. Täyskaasukiihdytyksiä ei pysty ottamaan alle 30 km/h sillä pienikin epätasaisuus tiessä meinaa repiä vetarit palasiksi. Mutkissa pito lähtee kiihdytyksissä irti sillä hidas vakioiskari ei pidä rengasta tiessä. Laita siis ehdottomasti heti samalla tuo Bilstein B8 myös alle. Itsekin joutuu tuollaiset tilaamaan ja käyttämään auton uudestaan pajalla sillä oikeasti tuo pompotus häiritsee joka päivä. Tietty, jos tarkoitus on ajella herrasmiesmäisesti ja välttää kiihdytyksiä niin vakioiskari on sellaiseen ajoon ihan ok.

En ihan  heti löytänyt paikkaa mistä tilata juuri tähän manuaali Räsään tuota B8. Saa vinkata tosiaan kuka löytää juuri tuohon sopivan jostain.

Atro

Lainaus käyttäjältä: Octavist - 17.06.14 - klo:00:09
Vastaus on, että huonothan nuo vakioiskarit on. Itsellenikin tuli laitatettua h&r madallusjouset ja jotenkin sitä vaan uskoi, että noilla vakioiskareilla pärjäisi, kun täälläkin kaikki niin kehuu tämän Räsän ajo-ominaisuuksia.

H&R taitaa pudottaa 40 mm edestä ja takaa, Eibach Pro kit ainoastaan 20 mm RS:n tapauksessa. Veikkaisin, että tällä on vaikutusta miten vakioiskari käyttäytyy.

Octavist

Lainaus käyttäjältä: Atro - 17.06.14 - klo:09:04
H&R taitaa pudottaa 40 mm edestä ja takaa, Eibach Pro kit ainoastaan 20 mm RS:n tapauksessa. Veikkaisin, että tällä on vaikutusta miten vakioiskari käyttäytyy.

Ei sillä ole merkittävää vaikutusta. Vakiokorkuisenakin tämä Räsän keula lähtee irti ja pomppii eikä ole pitoa. Nuo iskarit ovat vaan oikeasti huonolaatuiset (hitaat ja löysät).
Eihän tämä ole mikään ongelma sillä paremmathan voi laittaa tilalle. Tämä kannattaa vain huomata niiden jotka pitävät auton hintaa halpana. Tuo halpa hinta tuppaa aina paljastua kyllä aikanaan joka tuotteessa.

Pumpeli

Oman räsän vein juuri liikkeeseen.siellä laittavat autoon H&R monotube säädettävän alustasarjan!

Pumpeli

#140
Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 17.06.14 - klo:10:24
Oman räsän vein juuri liikkeeseen.siellä laittavat autoon H&R monotube säädettävän alustasarjan!


Sarja alla,säätövaraa jäi vielä reilusti,mutta täytyi tehdä madalluksesta maltillinen,että pääsee mökilläkin käymään!

Ja mitat ennen ja jälkeen asennuksen
ETU:ennen 375mm  nyt 335mm =40mm
TAKA:ennen 374mm nyt 335mm= 41mm


Korvaton

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 18.06.14 - klo:16:36

Sarja alla,säätövaraa jäi vielä reilusti,mutta täytyi tehdä madalluksesta maltillinen,että pääsee mökilläkin käymään!

Ja mitat ennen ja jälkeen asennuksen
ETU:ennen 375mm  nyt 335mm =40mm
TAKA:ennen 374mm nyt 335mm= 41mm


Nosta perää sentti niin näyttää enemmän ryhdikkäältä.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: LuppaKorva - 18.06.14 - klo:16:41
Nosta perää sentti niin näyttää enemmän ryhdikkäältä.


Kuva hämää,todellisuudessa keula paljon alempana kuin perä ;)

lepardiselka

Eibachin jouset,sekä 11mm ja 20mm spacerit tuli vaihdettu tänään alle! Auton käynnistäessä syttyi "vain" ohjaustehostinvalo(keltainen), luistonestovalo tai ajonvakautusjärjestelmä,rengaspainevalo,absvalo ja sit herjasi sitä acc:tä,sekä ei sammunut auto jos oli start/stop päällä! Mikäs nyt neuvoksi? riittääkö että vien auton merkkiliikkeeseen että sopeuttavat tuon acc:n? lähteekö sillä tuo valoshow poies? jouduttiin kyllä etupäässä purkamaan kaikki mahdollinen että saatiin jouset vaihdettua

pup

Omassa ei ainakaan tullut mitään herjoja eibachin jousien asennuksen jälkeen. Mitään sopeutuksia ei siis tehty. Auto toisin laski ainoastaan keulasta sen 20mm ja perä ei madaltunut lainkaan. Nyt selvityksessä mistä moinen joutuu ja mitä sille voisi tehdä. Auton asento muuttui niin paljon, että etupysäköintitutka hälyttelee, kun nousee jyrkkään mäkeen. Onko kenelläkään HB mallissa Eibachin jousia? Farkussa enemmän akselipainoa takana, joten madaltunee hiukan tasaisemmin. Muutakaan syytä en ole keksinyt.



Octavia III RS TSI

jni

Lainaus käyttäjältä: lepardiselka - 02.07.14 - klo:21:21
Eibachin jouset,sekä 11mm ja 20mm spacerit tuli vaihdettu tänään alle! Auton käynnistäessä syttyi "vain" ohjaustehostinvalo(keltainen), luistonestovalo tai ajonvakautusjärjestelmä,rengaspainevalo,absvalo ja sit herjasi sitä acc:tä,sekä ei sammunut auto jos oli start/stop päällä! Mikäs nyt neuvoksi? riittääkö että vien auton merkkiliikkeeseen että sopeuttavat tuon acc:n? lähteekö sillä tuo valoshow poies? jouduttiin kyllä etupäässä purkamaan kaikki mahdollinen että saatiin jouset vaihdettua

Vit auton takaisin sille Pärnäselle, joka jouset laittoi. Jotain on mennyt pieleen. Joku maadoitusjohto ei ole paikallaan tai on poikki tms.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

lepardiselka

Eipä me kyllä oikeen mihkään johtoihin koskettu,ainakaan tahallisesti! Sanoivat kyllä merkkiliikkeessä että voi hyvinkin johtua nuo kaikki merkkivalot tuosta madalluksesta!Tiedä häntä,Jos toisilla ei ole kerran tullut mitään herjoja! Saavathan toki töitä päiväksi jos on niihin uskominen että päivä menee kalibroimisessa! Saavat sit samalla säädättää kyllä aurauskulmat!

pup

En usko että herjat tulee madalluksesta. Abs-anturi saanut osumaa tai johto poikki. Kun nuo pyörätuennat joutuu kaikki purkamaan, niin on saattanut vahinko käydä. Niin ja onhan siellä se asentotunnistin, muistitko varmasti laittaa sen takaisin paikalleen?
Octavia III RS TSI

lepardiselka

Lainaus käyttäjältä: pup - 03.07.14 - klo:14:05
En usko että herjat tulee madalluksesta. Abs-anturi saanut osumaa tai johto poikki. Kun nuo pyörätuennat joutuu kaikki purkamaan, niin on saattanut vahinko käydä. Niin ja onhan siellä se asentotunnistin, muistitko varmasti laittaa sen takaisin paikalleen?
Oikeassa olit! johto mikä on siinä heti jarrulevyn takana pikaliitoksella oli jäänyt kiireessä laittamatta tai huonosti kiinni ja nyt ei taas ole minkään näköisiä merkkivaloja mittaristossa :) En sit tiiä pitäiskö se silti viedä kalibroitavaksi,vaikka ei kyllä houkuttele maksaa siitä päivän velotusta! Tuntuu vaan että olis kotimatkalla ACC nykässy tuossa isolla tiellä silleen omituisesti,voi olla kyllä että kuvittelin vaan!

lepardiselka

Ei pitäis kiireessä tehdä mitään,olin näköjään eteen laittanut toisen pohjaanlyöntikumin vanhan ja toiselle puolelle Eibachin jousien mukana tulleen! No ei se ole varmaan suuri vahinko vaikka onhan se hieman lyhyempi se uusi! Miten on muuten ollut noilla madallusjousilla että madaltuuko auto vähän lisää kun jouset olleet muutaman tuhat km ensin alla? Jäi vaan omasta mielestä melkosesti ilmaa lokarin ja renkaan väliin vaikka vaihdettiin 225/45/18 renkaat!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy