Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - ram1

#1
Lainaus käyttäjältä: spieß - 18.08.23 - klo:15:54
Tähän vielä...kysynyt neljästä paikasta. Marmori 1 sanoo kaksi päivää töitä ja 1650,, marmori 2 5h töitä ja 1050 ,. Ei merkkihuolloissa kertovat hinnaksi jotain 450- 750 väliltä ja töitä about 4-5 h.
Eikö kukaan ole vaihdattanut kys moottoriin remmiä,joka osais valaista asiaa?
Siis mtr on joku evo?tms ja käyttää erikoista Miller- sykliä työtahdin aikana taijotain....

Siis hinnalla ei niinkään väliä,kunhan se vaihto tulisi tehtyä oikein😀
Takuu on molemmissa. Merkkari nyt mokailee useammin kuten kuultu. 2 päivää töitä on totaalista pjauhantaa.
#2
Lainaus käyttäjältä: fixed - 18.07.23 - klo:13:41
Ottaisin alkuperäislaatuisen. Meyle on yleisesti ottaen samaa kuralaatua esim. Topran/Mapco/Ridex ym. osaston kanssa mitkä itse jätän suosiolla väliin. ;D
Se alkuperäislaatuinen voi olla juurikin joku noista merkeistä. Muuten sama valinta varmaan itselläkin, mutta se oe- laatu ei takaa yhtään mitään. Jokuhan sen ihan alkuperäisenkin valmistaa, joka sekin voi olla joku noista.
#3
Ei siihen mitään testeriä tarvii, jos ei toimi, ja toisella avaimella toimii.
#4
Niinkuin tässä jo sanottiin, niin vanteen et on se tärkein. Jos käytät samaa vannetta kuin 225/45, niin ei ole mitään ongelmia. Eikä rengas oikeasti tule välttis sitä 5mm. ulommaskaan, koska vanne pysyy samana, ja pelkästään renkaiden oikeissa leveyksissä on paljon eroja, vaikka koko olisi täysin sama. Tämä rengaskoko on myös täysin laillinen, eikä vaadi mitään muutoskatsastuksia.
#5
Leon 5F (12–19) / Vs: Huoltohintoja
17.04.23 - klo:11:36
^ 6v.
#6
Golf7 luokan moottorit toimii pääsäntöisesti. 1.2 ehkä huonoin, mutta 1.0 ja 1.4 toimii hyvin. Sama koskee isompia. Eli vuodesta 2012-13 autosta riippuen.
#7
Ibiza Mk5 (17-) / Vs: Seat Ibiza MK5 chat
11.04.23 - klo:16:54
Harva sitä vaihdattanut eikä se ennen ollut edes merkattu lisätyöksi 6v. Itsellä 2014 ja orkkiksella mennään
#8
Jos vaikka kirjoitat googleen Golf6 service reset, niin katsot siitä tubevideon.
#9
Ibiza Mk5 (17-) / Vs: Seat Ibiza MK5 chat
06.04.23 - klo:16:18
^ Tuo hihnanvaihto on Suomessa 6v. Ei väliä onko 1.0-1.4.
#10
Pääsääntöisesti tuo kestänyt koko eliniän, mutta sen vaihto ennakoivasti toki järkevä tehdä. Tämähän koskee pariaatteessa lähes kaikkia vanhempia ja vähän uudempiakin Vagin koneita.
#11
1.8T:ssä ei kyllä ole mitään jakoketjuongelmia kun siinä ei edes ketjua. Nokkien välinen ketju on, mutta eipä se nyt ihmeitä ongelmia aiheuta. Voin nyt kohtuullisella kokemuksella sanoa kun niitä muutamia ollut niinkuin sigustakin voi lukea. Missään omissa 1.8t mosissa ei ole ollut oikeastaan mitään ongelmia. Joillain ajettu 350tkm.
#12
Sitähän saa myös 1.8T moottorilla ja sitä voin varauksetta suositella. Kulutus ehkä litran isompi, mutta säästää varmasti huolloissa.
#13
Elektroniikka / Vs: Joko akku on kypsä?
05.02.23 - klo:23:07
Joillain se vaikeata, joillain ei.
#14
Elektroniikka / Vs: Joko akku on kypsä?
05.02.23 - klo:22:38
On se ..tun vaikeeta mittailla onko akku loppu. Sen huomaa kyllä ajoissa eikä siihen tarvii mitään mittaria.
#15
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
03.02.23 - klo:14:28
Niin no minkäsmerkkiset palat siellä edessä on. Brembo erittäin yleinen tarvikepalojen valmistaja. Ne kun valmistaa/ valmistuttaa ihan bulkkikamaakin huippujarrujen ohella. Edellisessä autossa vinkui brembot takana kun vaihdoin sinne levyt ja palat kyseiseltä merkiltä.
#16
Omassa siis halogeenit ilman päivävalotoimintoa. Pitääkö mittarivalojen palaa 0-asennossa. Ohjekirja ei antanut vastausta ja en muista pitkään aikaan ainakaan Vagia ajanut missä ne ei palaisi, mutta säätää ei voi.
#17
Mulla on toi CPTA Ibizassa ja on kyllä todella hiljainen mosa Vagiksi. Voisin napata videon joku päivä kylmänä tuosta. Voi tosiaan videokin vääristää ääniä.
#18
1.2 on ainoa jossa ollut ongelmia hihnakoneeseen siirryttäessä. 2013.., öljynsyönti. Disu täysin turha jos ei raskasta ajoa, tai pelkkää motaria. 1.0/1.4 molemmat kestäviä ja hyviä. Joku tuossa linkitti 1.6 disun matkalukemia ja 1.4 koneellakaan ei pääse noin isoihin lukemiin. Saatikka, että huomattavasti mukavempi ajaa. Suositan kuitenkin itse koeajamaan kyseiset autot, ja teet omat johtopäätökset. Täällä tapana kehua omia ostoksia. Luultavasti huoltojen suhteen Tsi halvempi joka tapauksessa.
#19
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE jakohihna
18.12.22 - klo:20:23
Kiinteä hinta on merkkihuolloilla, mutta hinnoissa eroja paikkakunnan mukaan. Eli pks. on kallein. Itse käytin aikoinaan 1.4 Tsi:n Vag- erikoistuneella pajalla ja heidän veloitus 3h/60e. Toki hybridissä hitusen enemmän purettavaa. Eli kyllä aikamoinen pompsu merkkihuollon hinnoissa. Ja nämähän nousseet merkkarilla viimeisen kahden vuoden aikana noin 50%, ainakin Seatilla.
#20
No tuskin vika sitten oikeasti suodattimessa, vaan siellä joku  falskaa. Toimii aikansa ilmauksella, mutta vika ei poistu.
#21
Lainaus käyttäjältä: 4motion2000 - 24.11.22 - klo:13:48
Polttoainesuodatin vaihdettiin ja p.järjestelmässä oli ilmaa ihan riittävästi...nyt toimii, mutta oli kyllä uskomattoman hintava korjaus, 163euroa vikadiagnoosi ja suodattimen vaihto!!! Olis melkein kannattanut hinauttaa kotiin saakka ja vaihtaa itse...
Tästä kannattaa ottaa sillee oppia, että vaihtaa sen suodattimen itse, vaikka parin vuoden välein. Oliko tää malli missä se on siinä nestesäiliöiden välissä helpossa paikassa, että vaihtoon menee se vartti ja osa ehkä 20,. Muuten kyllä tuo remppa ei tosiaan hirveän kalliiksi kuitenkaan tullut.
#22
Lainaus käyttäjältä: ukormi - 02.11.22 - klo:11:42
Kannattaa varmaan laitella mukaan myös ajetut kilometrit. On hieman eri juttu jos on 100tkm ajettu tai 250tkm ajettu.
Millä tavalla se eri juttu?
#23
Nillä talvirenkailla ainakin täällä etelässä ajetaan pääsääntöisesti kuivalla tai märällä asfaltilla. Sen takia ainakin itselle tärkeää myös asfalttiominaisuudet. Kesärenkaat upotetaan suohon testeissä jos jarrutusmatka 5 metriä pidempi, mutta talvirenkailla ei väliä. Myöskin huomattava, että kun on liukasta, niin ihmiset ajaa kelin mukaan ja saattaa jopa turvavälejäkin olla. Tämä nyt on huomattu jos testi tehdään Ruotsissa, tai Saksassa jolloin painotukset eri, niin tuloksetkin vaihtuu. No kaikille löytyy sopiva, joka tietysti hyvä.
#24
Halvin lienee merkkareista täällä.
http://www.rsh.fi/huolto/huoltohinnasto2/huolto_fabia.html

Sitä en itse tiedä pitääkö nuo listahinnat vielä paikkaansa, mutta ei siellä ole kyllä nostettu hintoja niinkuin muualla. Itse en ole takuiden umpeuduttua merkkihuoltoja käyttänyt, mutta tuon 500 voisin juurikin maksaa.

Tuohon meni 3h. ilman v.pumppua Vag- erikoistuneessa perushuoltamossa itsellä, eli työt 180e ja osat tilasin Virosta. Oisko ollu 80e. Merkkarinkaan hintaan ei sisälly v.pumppua ja pikkuhihnaa, joka olisi hiukan selittänyt hintojen nousua. Kovin pompsahti yhtäkkiä noi hinnat. Seatillakin oli puoltoista vuotta sitten 600 ja nyt 1000e, tai enemmän.


#25
Skodalla kaikissa malleissa 6v. Merkkarihinnat nousseet parissa vuodessa hihnan osalta noin 40%. Itsellä maksoi noin 300e 1.4Tsi koneeseen hihnanvaihto.
#26
Yotubesta löytyy vinkkivideota muistaakseni.
#27
Lainaus käyttäjältä: jm90 - 08.09.22 - klo:20:47
Se ei joka kerta pyyhkäise kun laittaa virrat päälle, esim aamulla töihin lähtiessä se ei pyyhkäise takalasia, mutta töistä lähtiessä se tekee pyyhkäisyn vaikka on aurinkoinen kuiva kuuma keli, ja ei ole koskettu viikseen koko päivänä.

maxidotissa ei ole tuollaista valikkoa edes mistä saisi kytkettyä toimintoja päälle tai pois, sieltä voi säätää vain milloin on seuraava huolto, radion kanavien vaihtamista viiksestä, kilometri / maili nopeusyksikön vaihto ja talvirenkaiden nopeus säätö. ohjekirjassa sanotaan että vaihtelee auton varustuksen mukaan.
ilmeisesti tuosta roomsterista on karsittu kaikki sellaset säätömahdollisuudet pois vai voiko maxidottia päivittää/lisätä sinne OBD portin kautta jotain lisää?
Jos olet pakittanut töihin mennessä niin muistaa sen. Tätä ei saa pois ilman vcds- koodausta. Siellä oma täppä siihen. Jos et käytä pakilla, niin ei pitäisi ikinä aktivoitua, jos ei sadetunnistin/ 1,2,3- asento pyyhkimissä
#28
Ei sen pitäisi pyyhkäistä, jos laittaa virrat päälle, jossei pakki päällä, tai vipu työnnetty eteen. Sadetunnistimen kun laittaa pois ennen käynnistystä, niin poistaa ainakin tuon, jos tosiaan pyyhkäisee aina, mutta tuota pakkipyyhkäisyä ei välttis saa kuin koodaamalla pois, vaikka maxidotista poistaisi takalasin automaattipyyhkäisyn. Näissä eroja, mutta näin Suomen oloissa kandee tuo sadetunnistin ottaa aina pois ennen sammutusta.
#29
Born / Vs: Cupra Born
24.08.22 - klo:16:43
Eihän silllä tuumakoolla väliä.
#30
Mikähän vika niissä halogeeneissä. Ne Leonin orkkilsedit ainakin ihan kuraa.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy