Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - a_jaba

#1
Eli mitä mieltä olet, onko sähköauto lyöneet läpi? Muista perustella vastauksesi!
#2
Myydään / M: VW korjausmaali
15.01.22 - klo:19:40
Myydään alkuperäinen vaalean sininen VW kiveniskujen korjausmaali.

Avaamaton paketti, ostettu 2021 heinäkuussa VW Airportista rekisterinumeron perusteella.

Värin nimi ilmeisesti Harvard Blue.

Huoltokirjan ekalla sivulla merkintä LB5J



Ja purkin paketissa merkintä B5J




Ja auton kyljessä väri näyttää tältä




Hinta: Maksu omatunnon mukaan tai vaihdetaan esim. kahvipakettiin (jauhamatonta papukahvia joku kiva tummapaahto)

Nouto Vantaan Tammistosta.

Yhteydenotot yksityisviestillä.
#3
Käyttämätön MANN-FILTER C30004 ilmansuodatin.

Kylmän ilmaston mallia (sama mitä merkkihuollossa asennetaan) eli siinä on kuvien mukainen joku villan tyyppinen eriste ennen varsinaista suodatinta.

Mann-Filterin katalogin mukaan vastaa seuraavia VW varaosanumeroita 5Q0 129 620 C, 5QM 129 620 A, 2Q0 129 620.

Sopii todella moneen MQB autoon.

Sopivuus lista löytyy täältä: https://catalog.mann-filter.com/EU/en/catalog/MANN-FILTER%20Katalog%20Europa/Luftfilter/C%2030%20004 ja sieltä klikkaa Verwendung niin saa listan auki.

Hinta: Maksu omatunnon mukaan tai vaihdetaan esim. kahvipakettiin (jauhamatonta papukahvia joku kiva tummapaahto)

Nouto Vantaan Tammistosta.

Yhteydenotot yksityisviestillä.





#4
Puolikuntoiset käytetyt takaluukun avausmoottorit.

Irroitettu B8 Passat Variantista, vm. 2015 ja ajettu 110tkm.

Molemmat pitää pientä raksuttavaa ääntä aukaisun ja sulkemisen yhteydessä.

Molemmista tulee satunnaisesti alla oleva vikakoodi



Yli 95% avauskerroista toimii kuten pitää eli luukku aukeaa napista ja nousee kivuttomasti ylös asti.

100% sulkukerroista toimii kuten pitää eli luukku menee kiinni napista.

Jos aukaisu ei toimi niin tulee yllä oleva vikakoodi jommasta kummasta moottorista. Jos luukku ei aukea niin riittää kun auttaa kädellä ensimmäiset 5cm niin luukku aukeaa normaalisti ylös asti.

Ei siis ole sellaista ongelmaa että aukaisu toimisi vain puoliväliin asti tai luukku valuisi takaisin alas aukaisun jälkeen.

En tiedä voiko näitä jotenkin kunnostaa eli löytyykö pelle-pelottomia joilla tarvetta näille ja kiinostusta kunnostamiseen?

Hinta: 50e / 2kpl (myydään vain parina)

Sijainti: Vantaa Tammisto

Yhteydenotot yksityisviestillä tai Whatsappilla: o 4 o o 4 3 3 9 o 3
#5
Löytyisi vähän kiinostusta hankkia B8 korinen S-audi automaattina.

Onko mielipiteitä tai kokemusta että kummalla tekniikalla on parempi ja miksi? Tai jos on tyyppivikoja tiedossa niin sitäkin tietoa arvostan. Korimalliin ei siis tässäkohtaa tarvitse ottaa kantaa vaan pelkästään moottori ja voimansiirtopuoleen  :)

Tekniikathan ovat:
4.2 FSI V8 + 8v Tiptronic
3.0 TFSI V6 + 7v S-tronic
#6
Audi / Audi Q5 FY (17-)
17.01.17 - klo:09:48
Aloitetaas uusi aihe uuden mallin kunniaksi!

Mitä mieltä olette uudesta Q5:sta?

Onko joku jo käynyt koeajamassa tai peräti tilannut uuden QuuVitosen?

Omasta mielestä on tyylikäs peli! Edellinen Q5 oli omaan silmään jotenkin oudon näköinen, ja vaikka Audi tyylisesti ulkoiset muutokset ovat aika konservatiivisia, niin uudempi malli on mielestäni todella onnistunut.

Sisustan osalta auto näyttää noudattelevan A4 B9 linjaa ja uskoisin tekniikan sekä varusteidenkin olevan hyvin pitkälti lainattu A4:stä.

Moottoreina meillä Suomessa on tällä hetkellä kaksi diesel versiota, 2.0 TDI 120kW ja 2.0 TDI 140kW. Saksalaisten sivujen mukaan saatavilla on myös 2.0 TFSI 185kW ja tämän vuoden aikana on tulossa 3.0 TDI 210kW sekä SQ5 3.0 TFSI 260kW. Itse veikkaan, että ainakin isompi diesel tulee suomen tuontiohjelmaan.

Viikonloppuna taisi olla pk-seudun liikkeessä autot koeajettavana. Harmi kun en kerennyt koeajolla pyörähtämään  :P

Omalla kohdalla auton vaihto tulisi ajankohtaiseksi tämän vuoden jälkimmäisellä puoliskolla niin tässä saattaa tulla ykkös vaihtoehto seuraavaksi rinkulakeulaksi!  :D
#7
Moro,

Oliskohan täällä viisailla ihmisillä antaa vinkkejä A4 2.0 TDI 125kW -07 vekottimen (surullisen kuuluisa BRD moottorikoodi) ongelmiin?

Tässä ongelmat listattuna:

- Pakokaasut haisee todella vahvasti vähän kuin vanhalle diesel koneelle jos antaa käydä tyhjäkäyntiä muutaman minuutin, heti ajon jälkeen pakokaasut ei haise, pitää antaa käydä noin 5 min niin alkaa haisemaan, ei väliä onko kylmä vai lämmin kone
- Savuttaa kovassa kiihdytyksessä, ei älyttömästi, muuta niin paljon että huomaa jos peiliin katsoo kiihdyttäessä, kaveri ajanut myös takana pari kertaa ja sanonut että savuttaa vähän turhan paljon
- Katsastuksessa (2014 syksy) savutusmittaus ekalla polkasulla 2,99+ eli mittarista loppu asteikko kesken, tokalla polkasulla 0,99
- Mielestäni huipputehoa puuttuu, vertailukohtana kaverin 103kW A4 joka tuntuu vähän pirteämmältä, ilman vertailuakin olin jo sitä mieltä, että tehoa puuttuu
- Kylmäkäynnistyksessä (seissyt yön yli) joutuu useimmiten sahaamaan hiukan (max 2-3sek), tuntuu kuin olisi ilmaa pa-järjestelmässä. Jos sammuttaa heti käynnistymisen jälkeen ja yrittää uudestaan niin käynnistyy ongelmitta
- Kylmänä tyhjäkäynnillä ei väännöistä ole mitään tallella, jos tasaisella yrittää ryömittää ilman kaasua niin sammuu todella herkästi, lämpösenä jaksaa vetää tyhjäkäynnilläkin hienosti
- Puolilämpimänä (mittariston mukaan moottorin lämmöt noin 55-65) tyhjäkäynnillä moottori nytkähtelee satunnaisesti ihan kun joku sylinteri ei syttyis, jos kylmempi tai lämpimämpi -> ei nyi, jos painaa vähän kaasua -> kierrokset 1000rpm tai enemmän -> ei nyi, tätä tosin tehnyt aina kun olen auton omistanut eikä välttämättä liity muihin ongelmiin

Ongelmat, paitsi viimeinen, oon huomannu kohtalaisen samoihin aikoihin

Ja tässä muutamia huomioita:

- Ajettu 175tkm, kilsat pitää 100% varmasti paikkansa
- Suutinkamppanja tehty 145tkm kohdalla, johtosarja vaihdettu samalla
- Savutukset katsastuksissa 2013 0,20 ja 2012 0,12, molemmat ekalla polkasulla
- Omalla ajotyylillä kone ei voi karstottua
- DPF poltto toimii mielestäni normaalisti, poltto haisee ihan normaalille, eikä polta mielestäni useammin kuin ennen
- Moottorinohjain ei ole antanut yhtään vikakoodia missään vaiheessa
- Viimeisen 10tkm keskikulutus ollut ajotietokoneen mukaan 0,3L/km enemmän kuin edellisten 50tkm aikana, ajo pysynyt samanlaisena, todellista kulutusta en ole laskenut
- EGR putsattu hetki sitten, oli todella paskainen -> ei vaikutusta
- Ilmanputsari uusittu -> ei vaikutusta
- Polttoaineputsari uusittu -> ei vaikutusta
- Öljyä vie 1 - 1,5 litraa/15tkm
- Öljy ei haise dieselille, useampi ihminen haistellut kun itsellä niin onneton hajuaisti
- Espoon Audi Centeristä kyselin, tekivät koeajon kylmänä, tsekkasivat vikakoodit ja mittasivat DPF:n jotenkin ja sanoivat ettei autossa ole mitään vikaa. Sitten kehtasivat heittää, että rikkinäinen 2-massa vauhtipyörä voi aiheuttaa ongelmia -> meinasin nauraa ääneen kommentille


Mistä vikaa kannattais etsiä?
VCDS on käytettävissä, kannattaisko sillä tarkastaa jotain?
Voiko tandempumppu olla niin kulunut ettei jaksa syöttää polttoainetta tarpeeksi?
Voiko suuttimien tiivisteet vuotaa niin että polttoaine pääsisi karkaamaan painepuolelta paluuseen ilman, että menee moottoriöljyn sekaan?
Tuskin tässä vauhtipyöräongelmasta on kyse?

Kiitos neuvoista jo etukäteen!
#8
Morjensta toverit,

Pikkasen on ruvennu ärsyttämään toi automaatti-ilmastointi.

Ensinnäkin kyseessä on ensimmäinen talvi VAG-konsernin tuotteen kanssa. Toiseksi kyseessä on TDI vekotin, ei webastoa -> näin pikkupakkasillakin lämpeneminen on hidasta. Aina ku lähen liikkeelle kylmällä autolla ni napautan puhaltimen automaatilta manuaalille, että moottorin lämmöt nousis nopeemmin (osaan siis pukea takin ja pipon, että pärjään alkumatkan kylmemmässäkin kabiinissa). Laitan sen aina 2 tai 3 pykälälle ettei ikkunat sumene. MUTTA toi hiton automaatti aina tasasin väliajoin käy vainvihkaa laittamassa sitä puhallinta muutamia pykäliä isommalle kun se ilmeisesti luulee, että jätin sen takin ja pipon kotiin ja mulla on kylmä! Voin kertoa ettei ole kylmä, sensijaan olisin onnellinen että saan moottorin vähän nopeammin lämpimäksi.

Vertailu:
- Taistelen automaattia vastaan aktiivisesti ja pidän puhaltimen jatkuvalla näppäilyllä 2 nopeudella -> -5 pakkasella moottori on noin 5 km päästä normaali lämpöinen
- Jätän ilmastoinnin täysin automaatin hoitoon -> -5 pakkasella moottori on normaalilämpöinen noin 20 km ajon jälkeen

Itse suosin ekaa vaihtoehtoa, mutta ei nyt keskitytä siihen.

Toi automaatin jääräpäisyys vois kuvitella olevan ominaisuus, mutta pääseekö siitä jollain viisaalla tavalla eroon?

Ja joo joulupukille on lähetetty repullinen webaston esitteitä, saa nähä ymmärtääkö vinkin. :D
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy