Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - dey_ph

#1
Volkswagen / Vs: MK7.5 GOLF R
06.07.22 - klo:13:50
Vähän vähemmälle on jääneet päivittelyt tässä kun ei täällä vissiin kauheasti seiskakoppasten ärrien käyttäjiä ole.
Mutta kun kerta tänne eksyttiin niin laittetaas vähän muutoksia mitä tässä on ehtinyt viime postauksesta tehdä:

EIBACH TAKAVAKAAJA
Huomattava ero mutka ajossa, kivasti vähentää aliohjaamista mutkissa. Asennus suht helppoa menikö nyt 45min kun nätisti teki ja laittoi kaiken arvoihin. Agressiivisin asento tällä hetkellä.

FUTUREZ.FI
Tuli vähän tukemaan tätä prokkista

CELTIC
Celtic softa moottoriin ja samalla rm motorssilta katillinen dp. Tehot 389.3 jos tarkkoja ollaan. Edelliseen stage 1 päivitykseet ero 100-200 ajassa yli sekunnin.

TVS DSG
Dsg softa vaihtui tvs:ssään kun nyt sattuu olemaan yhteyksiä sinne ja suunnitelmissa oottaa sellaisia tehoja et pitää olla se paras softa sitten laatikossa.

TEIPIT
Teipit vaihtui "taas"

PUTKISTO
Putkisto tuli Remukselta, sopivan matalat saundit ja periaatteessa äänetön motaria ajaessa. Mietin miltekkiä, mut nyt kun oon kuullut sen livenä, niin hyvä että en päätynyt siihen, ei sopinut omaan makuun.

Sellasta. IG tilin nyt lisäsin jos tahtoo seuraa. Sinne varmaan aktiivisemmin päivittelen.


https://www.instagram.com/glacierblue.r/
#3
En oikeen tiedä mille alueelle tämän tunkisi, mutta meillä olisi 1.1.2022 asti jouluarvonta pystyssä jossa arvotaan meidän yhteistyökumppaneille lahjakortteja

50e www.futurez.fi
50e www.proreso.fi
50e www.keharengas.fi

Lisää tietoa instagram sivulla https://www.instagram.com/evolcrew/

Saa toki poistaa tän jos ei tänne kuulu, penniäkään ei oo kii eikä oo minulta pois :) Kunhan vinkkasin. Osallistujia sen verran vähän per yritys niin ei oo mikään lottoa vastaava todennäköisyys voittaa vaan ehkä hieman korkeampi.
#4
TVS, Chiptuning, Erikoismoottori. Onhan noita pajoja. Erikoismoottorille ääni täältä. TVS varmasti vielä parempi mut tuuppaa omistaja hinnoittelemaan vähän oman maun mukaan.

Laatikkosofta - kannataa, tulee jouhevampi, enemmän painetta kytkinlevyissä, eli kestää paremmin ja ylipäätänsä ajomukavuus paranee. Toki vaikuttaa myös kiihtyvyyteen. Mutta on noita paljon nähnyt ilman laatikkosoftaa, jotkut kun tykkää säästää väärissä paikoissa. Mutta ei se auto siitä rikki mee jos ei softaa ole.
#5
Noi kiakki "kaasupolkimen koodaukset vcdsllä" on oikeesti placeboa. Ajakaa kuukausi se päällä sitten koodatkaa vakioksi. Siinä ilmeisesti koodanttuu vaan se 100%, eli kuinka pitkälle pitää työntää poljinta että saa täydet tehot. Esim. just jos ennen pohjin pohjassa oli 100% niin nyt poljin 4/5 pohjassa on jo 100%.  Niin onko se sitten "herkkyyden muuttamista" kun puolenvälin jälkeen poljin ei yhtään enempää annna vaikka pohjaan runttaisi ;)
#6
Golf VII (12-) / Vs: Golf GTi Mk7
22.02.21 - klo:11:42
Lainaus käyttäjältä: ak72 - 05.01.21 - klo:09:05
Kiitos tiedosta, merkki on osittain jäässä, pitänee tänään sitä sulatella josko alkas acc taas pelittää.

Auttaa myös jos välillä vahailee niin se ei niin herkästi poistu pelistä. Toki jos koko keula lostakaa niin siinä ei paljoa mitkään vahat auta pidemmän päälle. Itsellä ei kauheasti ainakaan acc kanssa ole onglemia ollut ei gtissä eikä ärrässä, molemmissa toki tummennuskalvo päällä, mutta se nyt tuskin yhtään auttaa siihen "front assist no view" herjaan.
#7
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8 R
12.11.20 - klo:14:14
Ei mitään. Siellähän se on rakennettavissa.
Golf R 2.0 TSI 4MOTION 235 kW / 320 hv 7-vaihteinen DSG-automaattivaihteisto
Autoveroton hinta
44 240,00 â,¬
Lisävarusteet
7 610,00 â,¬
Arvioitu autovero (CO2 180 g/km)
16 949,92 â,¬
Kokonaishinta
68 799,92 â,¬

#8
Golf VIII (20-) / Golf 8 R
11.11.20 - klo:12:11
Onkos kellään hajuakaan milloin olisi tulossa suomen valikoimiin?
Saksassa pystyy jo rakentelemaan ja tilailemaan. Ihan kaikilla varusteilla taisi hinnaksi tulle 66,5k, mutta sanotaan ns. järkevillä varmasti ollaan siellä 62 tuntumassa.

Muistaakseni suomessa perus varusteilla tuo oli 57 lähtö (saksassa lähtö 48k mutta se on ihan karvalakki) ja kun ruksailin varusteita niin pääsin sinne 62 tuntumaan. Niin mietin vaan, että mihinkä mahtaa suomen hinta mennä. Ainakin gti kallistui about 3k niin toivotaan, että tuo on sama ärrän tapauksessa eikä yhtään enempää.

Meneeköhän hinnoittelu tyylii tuo 66,5k + verot, vai mahtaakohan vw tehdä hyvän tahdon eleen ja vähän järkevöittää maahantuontihintaa, koska muuten ollaan jo aika kaukana "järkevästä" hinnasta. Vaikka tollanen 1l tsi omistaja sanoo jo 60k kohdalla, että liikaa.

Toisaalta isommat jarrut, päivitetty jämäkämpi alusta, paremmat valot, paljon tekniikkaa sisällä, mielettömän kauniis istuimet jne. varmasti vaativat veronsa.

Pakkohan se on tuollainen saada, uutena jos hinta on edes mitenkään järkevä (ei s3 tasoa). Muuten joutuu odottamaan muutaman vuoden, että alkaa käytettyjä ilmestymään.





#9
Polo MK6 (17-) / Vs: GTI 2018
11.11.20 - klo:11:49
Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 11.11.20 - klo:10:45
Poloon kuulemma tulee lisää heposia vuoden vaihteessa kun tuotanto taas jatkuu. Hyvää kannattaa odottaa, niin minäkin teen :)

Kyl sieltä ihan facelift pitäisi tulla ja siihen lisää hepposia niin saa taas myyntiä :)
#10
Volkswagen / Vs: MK7.5 GOLF R
05.11.20 - klo:10:08



Ja näin autosta löytyy  sitten:

Forgen Intercooleri
IE Intake + hilppeet
Stage 1 ecu/tcu softa

Käytiin penkeissä testaamassa tehot ja ihan kivat lukemat antoi 370hp 520nm.
Ajat myös ihan kivoja kun päästään sinne alle 4 sek satkun vauhtiin ja alle 12 vartti. Katotaan jos tulis vielä ok kelejä niin saisi ne ns. parhaat mitattua, muuten menee ensi kesään.

Turbobackin metsästys alkaa, mutta katoin et remuksen saisi saksassa 1500 (catback) siihen rm-motorsin dp niin yllättävän halvalla lähtee.
#11
Lainaus käyttäjältä: BERTTI - 11.09.20 - klo:18:38
Näinhän se on, että arvailuksi menee kuinka aiempi omistaja on tuota käyttänyt. Mutta ennen tätä ei ole ainakaan mitään ongelmia ollut ja todella sulavasti on vaihtanut, sillä tuo yhtäkkinen hajoaminen aika yllätyksenä tulikin.

Jos nyt DSG:n toimintaa oikein ymmärrän, niin eikö noissa kuvailemissasi tapauksissa (jarrulla ruuhkissa ajo & liikkeellelähtö) olisi nimenomaan kytkimet ja ykkösvaihde kovilla? Tässä tapauksessahan on rikkoutunut mekatroniikka ja ainakin yksi vaihteensiirtäjistä (joka vastaa pakista ja 7-vaihteesta). Liekö sitten toisen rikkoutuminen aiheuttanut toisen, kun molemmat ilmenivät samaan aikaan. Laatikkoa ei toki ole avattu, eli toki mahdollista että jotain muutakin on rikki.Ei lähdetä tästä väittelemään, ettei mene OT:n puolelle  :) Mutta aiheeseen liittyen, jos tosiaan näin olisi että tarkistuksia on laiminlyöty, niin ei kai siltikään huolto-ohjelmassa ole mitään sellaista joka selittäisi vaihteiston rikkoutumisen?
[/quote

lämpö, se on se joka rikkoo. Noissa tapauksissa sitä kertyy ja se voi vaikuttaa ihan mihin vaan. Heikommat antautuu ensin
#12
Lainaus käyttäjältä: BERTTI - 11.09.20 - klo:16:21
Kuten tuossa sanoin, niin öljyt on vaihdettu vuonna 2014 tuon kampanjan tiimoilta.

Autoa on ensimmäiset viisi vuotta huollettu merkkikorjaamossa, tämän jälkeen seuraavat huollot monimerkkikorjaamolla mutta kuitenkin valmistajan huolto-ohjelmaa noudattaen. Nyt en ihan ymmärrä, että missä kohtaa on pari euroa säästetty ja laatikko on tämän takia rikkoutunut?
Kuten tuossa jo aiemmin kirjoitin, uusi laatikko on jo autoon tulossa ja homma menee siltä osin eteenpäin. Täällä monet kyselivät tarkempia tietoja viasta joten ajattelin niistä nyt vielä tänne postailla - ja kysyinpä sitten samalla että osaako joku noista jotain tulkintaa tehdä? Mitä todennäköisimmin huollon suositus vaihdosta on ihan oikea, mutta oma osaaminen ei riitä arvioimaan että onko kyseessä oikea päätös vaan huollon suosituksen mukaan mennään.

Haluaisitko myös avata vähän enemmän kommenttia "yleisesti saa minkä tahansa dsgn rikki jos ajotyyli on sellainen et hälläväliä"? Mielestäni olen autolla ihan asiallisesti ajanut, mutta tulevaa ajatellen ihan mielellään otan myös vinkkejä vastaan jos jokin omassa ajotyylissäni on oikeasti tuon hajoamisen aiheuttanut.

Missään vaiheessa en myöskään ole tätä yrittänyt myyjän piikkiin saada, vaan maahantuojalta tai valmistajalta vastaantuloa  :) Ja tätäkin ihan goodwillin piikkiin, mitä nyt ei nähtävästi ole saatavilla.

Juu enkä todellakaan usko sinun tuota ongelmaa aiheuttaneen. Kyseessä voi hyvin olla edellisen omistajan ajotyyli, hanaa vaan, jarrulla liukumista, taas hanaa jne. Jatkuvaa pumppausta jolloin se ei oikee tajua haluatko vaihdetta alemmas vai ylemmäs. Dsg tykkää kun sen kanssa puhutaan, kynttilöitä ei tarvii sytytellä, mutta helppo sisäistää et kaasua painaessa ei kannata alemmas vaihteita vaihtaa (3>2) ja taas jarruttaessa ei kannata 4->5... mutta helpointen tuon sisäistää kun katsoo yhden (minkä tahansa) videon youtubesta joka avaa dsgn toimintaa. 

Kuulostaa hankalalta, mutta itellä toimii ja ajo on sulavaa. Tosin tietty laatikko softattu kun alkaa olemaan vääntöä sen verran, että luistaa vakiopaineilla, mutta sama perussääntö tuohon pätee oli voimaa tai ei. Tai no sitten kun sitä ei ole, niin ehkä ei kannata tonnin kierroksilla lyödä poljinta pohjaan, mutta se nyt on ihan yleistietoa muutenkin.

Sinun laatikon tapauksessa yleisin syy on: Jarrulla juuhkissa ajo, eli annetaan auton tyhjäkäynnillä jarrua vasten yrittää työtää itseään eteenpäin ja liikeellelähtö, eli jarrulta siirrytään suoraan "kaasu pohjaan", oike tapa on antaa edes sekunnin sadasosan ehtiä laatikon kytkeä vaihde päälle.


Ja tuohon monimerkkikorjaamon juttuihin, voin vaan sanoa, et paskat ne käy läpi mitään tarkistuslistaa. Ainostaan oleelliset josta voi jäädä kiinni (akun testau ja jäähdytinnesteen pakkaspitävyys)
#13
Bertti voisi hoitaa tuon asian ja tehdä jotain päätöksia ja palailla sitten tänne, mun mielestä tollainen diipadaapa lässyttäminen foorumilla on ihan turhaa, täältä on kiva lukea tarinoita ja kokemuksia, mutta ei silloin kun itketään kaks sivua kuinka on paska onni, yritetään saada myyjän piikkiin ja sitten tehtaan jne.  Yleisesti saa minkä tahansa dsgn rikki jos ajotyyli on sellainen et hälläväliä. Monet kun ei dsgn toimintaa ymmärrä niin käytetään sitten miten parhaiten itselle sopii. Käytännössä niin se pitäisikin mennä, autot on tehty ajettaviksi, mutta ei se niin mene.

Eiks ollu perus juttu Jos eka omistaja - saa vastaantuloa. Jos toka omistaja ja ostettu esim. k-kaaran vaihtoautoista saa todennäköisesti vastaantuloa. Jos jokin muu kuin edellämainittu - joutuu kaivelemaan lompakkoa vähän syvempää. Toki jos se olis porsinut vaikk 20tkm ostamisesta ja myyjänä yritys niin olisi saanut töissä vastaantuloa.
#14
 8) alles gut! Ainoa miinus tietty siitä, että autoon tulee sitä pirkkasoftaa (celtic, lisäätehoa, optimoiautosi, rs-optimointi, quantum tuning jne.).
Lähinnä ollaan huomaattu kaikenlaista kivaa noiden tiimoilta ja tehon puolesta, nuo pirkka softat 1-5sek hitaampia 0-100, 60-120, 80-160, 100-200 ajoissa.

Mut ei siinä, kyllähän sitä jokainen ymmärtää, että halvalla saa vastaavaa tulosta. Eikä kaikki halua ottaa autosta tehoa, vaan hakee sitä käytännöllisyyttä ja pikkasen parempaa suorituskykyä. Joten eiköhän jokainen osaa itse päättää mitä haluaa ja millä rahalla. :) (eli älä ota pahalla, ihan loistavaa työtä oot auton kanssa tehnyt mun mielestä)
#15
Jos on ekoilla öljyillä ajettu jo 22 niin mitä turhaan vaihtamaan.

Mutta vie omat öljyt niin säästät koska yleensä siellä litrahinta 20+. Jarrunesteet alk 69.
#16
Lainaus käyttäjältä: tex- - 26.08.20 - klo:13:00
Osa ongelmista johtuu käyttäjistä.

Tavallaan totta, koska laatikon kuin laatikon saa rikki jos sitä ei osaa käyttää tai ei ymmärrä miten dsg toimii perinteiseen automaattiin verrattuna.

Mutta DQ250 on ollut markkinoilla tooooosi pitkän aikaa ja se on toimintavarmin. Uskoisin, että dq381 tulee olemaan vähintään yhtä hyvä sen rinnalla ja kiinassahan tuo 380 malli on ollut käytössä jo pidemmän aikaa.

Öljyt vaihtamalla 40-60 välein varmasti toimii mukisematta sen 200tkm, luultavati koko auton eliniän mikäli käyttäjä on ymmärtänyt, että dsg ei ole klassinen automaatti.

DQ200 eli tämä kuivakytkin, ruuhkassahan nuo tapetaan, jarrua vasten annetaan auton valua, tai annettaan tyhjäkäynnillä rullailla ylämäkeen niin, että alkaa oikeasti rasittumaan osat ja kuumenemaan. Tai sitten revitellään joka risteyksestä. Pitää ymmärtää, että se ei ole siihen tehty. Eikä oljy jäähdytä levyjä. Monet saaneet rikki omaa tyhmyyttä, kun ovat siihen lähteneet öljyjä vaihtamaan. Siihen ei vaihdeta. Ja Dq200 tuli uusi rev. tuossa 2017, melkein kehtaisin sanoa, että kaikki epävarmuus siitä on jäänyt sinne edellisiin versioihin.
#17
Volkswagen / Vs: MK7.5 GOLF R
24.08.20 - klo:16:33
Pientä päivitystä taas vaihteeksi.*
Vähän suunnitelmat muuttuneet kun yksi Helsingin "paja" antoi valitettavasti mulle korkeampia hintoja vrt. muille, niin joutu puntaroimaan vähän uudestaan aikataulua auton rakenteluun liittyen.
Eipä tähän TVS softaa tule, vaikka olen jo väsynyt sen kehumiesta, katsotaan sitten stage 3 puolella.

Mutta siis:
Integrated Engineeringin powerlink palikka tullut jenkeistä, eli kohta päästään softaamaan omatoimisesti (Kiva se on kotipihallla säätä, kun kaikki loggailutkin hoituu tässä samalla)
Forgen intercooleri saapui viime viikolla ja asennukseen nyt torstaina. Tarran jo laitoin, ei tullu vielä kyllä sillä heppoja lisää.



Takavakaaja vielä tarkoitus tämän vuoden puolella vaihdella, kun olisi halu vähän suoremmalla jalalla ajaa mutkat.
Kaverin stage 3 RED Devil ärrään on vielä matkaa, mutta kyllä täältä pikkuhiljaa tullaan.




#18
Golf VII (12-) / Vs: Golf GTi Mk7
24.08.20 - klo:14:14
Lainaus käyttäjältä: Myhky - 20.08.20 - klo:14:10
Ennen kuin alkaa tulla tusinan verran suosituksia eri palveluntuottajista, pistin viestiä Motorbitille sekä JT-Carfixille APR:n softasta. Käsitykseni mukaan valmissoftista ainakin apr:n tuote pitäisi olla ns täysin varma valinta, ja Motorbit taas ei ole paljon haukkuja kerännyt omasta viritystyöstään.

Joka kerta kun olen aiemmin yrittänyt perehtyä tähän aiheeseen, olen väsynyt googlettamaan eri vaihtoehtoja ja lopulta aina ollut melko sekaisin siitä minkä firman piuha sinne autoon pitäisi työntää.

JT-Carfix pistikin jo 900 euron hintalapun sähköpostiin mikä oli vähän kovempi kuin odotin. Tarjosi vaihtoehdoksi 670 eurolla TVS engineeringin softaa, mikä oli taas vain yksi vaihtoehto lisää sekoittamaan päätäni.

Ehdottomasti TVS jos APR ja tuon välillä pitää valita. TVS nyt muutenkin on tehnyt aika hyvää tulosta softapuolella ja nimenomaan Golffeissa. Harmi vaan et ei ole kuin yksi jälleenmyyjä suomessa.
ECU Helsinki on asiallista porukkaa, mut softana Celtic, niin on sit ihan sama laittaako mitä noista tavallisista (quantum, celtic, motorbit, lisäätehoa, optimoiautosi jne ym ym). Lista on loputon.
#19
Volkswagen / Vs: MK7.5 GOLF R
12.08.20 - klo:13:02
Taas vähän jäänyt vaiheeseen päivittely kun ei tule nettiä kauheasti selailtua.
Väri vaihtui Teckwrapin RB04 (passion purple)

Integrated Engineeringiltä tilattu powerlink kaapeli, aika nopsaa jenkeistä tuli. Eli saadaan kohta tehoakin varmaan lisää.
Forgen Intercooleri on tällä hetkellä matkalla Briteistä ja heti kun saapuu niin asennellaan Terhon Pajalla ennen mitään softa-päivityksiä.
Intake on vähän turha näissä autoissa kun DIY-modilla saa vastaavan ilmavirran. Mutta tilattiin Futurez:in kautta nyt backorderina Integrated Engineeringin intake, ovat käytännössä aina loppu, joten odotan sen saapuvaksi aikaisintaan 2kk päästä.

Jossain vaiheessa tämän vuoden puolella vielä dsg öljyt vaihtoon, haldexin öljyt ja sihdin puhdistus tehdy 7tkm sitten (mittarissa siis 37tkm). Joten eikai tässä sen kummempaa. Katsotaan mitä keksitään lisää. COVID kyllä vaikuttaa perkeleesti tuotteiden saatavuuteen ja omaan innostukseen tehdä yhtään mitään tolle autolle. Mut kyllä tää tästä.

ps. Käytiin ajamassa stertmanin rakentama MK6R oli Tampereen suunnalla myynniisä, ennen kun ehdittiin ees tarjota hintaa, niin olikin jo myyty, jos joskus joku sen jossain bongaa niin ilmoita itsesi! :) Oli kyllä makea peli, pikkuvikoja siellä sun täällä, mutta ikäsekseen ihan loistava.




#20
Volkswagen / Vs: Golf GTI Performance mk7
20.07.20 - klo:17:54
Mistäs päin löytyy tällainen hieno yksilö? Metsästellään vähän väliä mukavaa porukkaa seuraan.
#21
VW / Vs: Takavalot
18.06.20 - klo:13:34
Nakkat puskuriin kiinni pari heijastinta ja sitten otat katsastuksen jälkeen irti, tuollai ainakin aikoinaan ratkaisin saman ongelman kun en valoja halunnut vaihtaa. Oliko nyt euron kappale ne heijastimet.
#22
Melkeen voisi tähän syssyyn postata, että jos uudellamaalla haluaa hyviä kuvia autoista niin kanattaa tsekata https://www.instagram.com/renouncedfilms/
Todella laadukkaita kuvia ja hinta tais olla 50e 20+ editoitua kuvaa ja 2 sijaintia. Aika moni hänet tuntee ennestään ja laatu on priimaa.

ps. minä taas teen kuvia ilmaiseksi mikäli auto on itselle mieluisa / mielenkiintoinen.
#23
Lainaus käyttäjältä: Seatisti84 - 10.06.20 - klo:13:58
Ite kyselin tänään JT-Carfix Oy liikkeestä juuri moottorin sekä dsg laatikon optimointia, ECU ohjelma omaan oli 670â,¬ sekä Stage2+ DSG ohjelma 780â,¬ eli yhteensä 1300â,¬. Melko suolanen hinta kyllä :D Kokemuksia ois kyllä kiva kuulla tästä paikasta ja yleensäkin tosta ohjelmoinnista.

Niin suolainen mihin verrattuna? Celticin softiin verrattuna kallis, ja taas Apr verrattuna halpahko.

Hyvä hinta tuo 1300e, koska itse asensin pari v sitten itse tvs ecu+dsg softat ja maksoin saman verran suoraan tvsltä ostettuna. 
#24
Volkswagen / Vs: MK7.5 GOLF R
01.06.20 - klo:00:21
Lainaus käyttäjältä: Nickname - 31.05.20 - klo:15:41
^Kaukalo kangasmatot, olenko nyt nähnyt kaiken  ::)
Ei vaineskaan, vaikka itse en hirveästi kangasmattoja fanita niiden epäsiisteyden takia niin jos pitäisi kankaiset ostaa ne olisi kyllä tuollaiset.
Hillityt, tyylikkäät ja käytännölliset, istuu sisustaan hienosti

mulla oli vähän samat fiilikset kun ne näin sitten. Odotin saavani niitä perus kankaisia. Mut tosiaan pohja on muovia. niin ei ainakaan tarvii pelätä että niiden alla muhii vettä. Mikä nyt on ollut aika yleistä.

Laitetaan liitteeks räpsy viikonlopulta ihan muuten vaan

#25
Volkswagen / Vs: MK7.5 GOLF R
25.05.20 - klo:23:40
Tulipa viikonloppuna vähän tavattua omaa porukkaa ja samalla revittyä teipit pois. Ei ollu ihan tunnin homma. Mutta nyt taas sinisenä ja katsotaan millä siitä jatketaan. Vanteet ainakin sopii siihen väriskaalaan paremmin.



Tänään sitten hain volkkarilta kangasmatot, ovat vähän erillaisia mitä tottunut, ns. reunuksilla, mutta auttaa kyllä varmasti helkkaristi siihen, että se hiekka jää matolle eikä ole ympäri autoa.


Samalla tuli potkittua renkaita IL3:n kanssa. Ei nyt sattunut kuvaa ottamaan. Mutta kyllä mk7 R ei yhtään häpeä HB:lle ja toivottavasti pääsee sitäkin valokuvaamaan jossain vaiheessa.

#26
Volkswagen / MK7.5 GOLF R
22.05.20 - klo:15:06
Eli autona toimii 2017 Wolfsburgin tuotantohihnalta ajanut Lapiz Blue "R" (ainoa oikea ärrän väri).
Edellisenä autona toimi GTI samaa vuosimallia, joten aika tutuiksi on tuo MK7.5 tullut, joten tuntui luonnolliselta melkein täydellistä autoa vaihtaa siihen AWD malliin.

Monet kyllä sanoneet vaihtoa "turhaksi" kun ei se GTI niin paljo sudi, sama auto, turha maksaa neliveto ylihintaa jne. So what, koirat haukkuu, dac... eiku  :P

Tehdasvarustelut ja lisävarusteet aika pitkän kaavan mukaan, puutuvat lähinnä akrapovic putkisto ja kattoluukku.
Anyway tällainen oli tullessan.



Mitään suuria muutoksia ei ole tapahtunut.

Ulkopuoli:
Teipit: Oracal Glacier blue
Lasit: Tummennettu 5%/55%

Sisäpuoli:
- Sisätilan jalkaledit vaihdettu valkoisesta -> Sinisiin
- Sisusta teipattu ulkovärillä
- Racingline knok off dsg läpät
- Ovet vaimennettu
- Ikkunat tummennettu

Performance :
- Vanteet Tomason TN25 19" 8,8kg / BBS XR 18" (talveksi)
- Integrated Engineering Intake
- Integrated Engineering Turbo Inlet/Outlet
- Racingline Rear X brace
- Eibach takavakaaja
- Celtic ECU stage 2
- RM motors downpipe
- TVS Engineering DSG stage 2+

Mitattu 389/517



#27
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII R
27.04.20 - klo:17:36
Lainaus käyttäjältä: IL3 - 27.04.20 - klo:12:35
Nonnih, tänään se sitten pitäisi tapahtua kun arviolta viiden tunnin kuluttua pitäisi R:n saapua kotipihaan ja vaihdossa lähtee mun 1.0l Polo  :D

Suunnitelmiin tuli tässä hiljattain muutoksia ja mk7.5R:n sijaan tuleekin mk7 ja lisäksi hatchbackin sijaan tuleekin farkku, eikä siinä vielä kaikki; valkoisen sijaan tuleekin sininen  ;D

Mutta huh, kyllä on piiiitkän tuntuisia vuorokausia tässä ollu muutama takana ja vaikuttaa toistaiseksi elämäni pisimmältä iltapäivältä tää.

FB:n R/S/RS-ryhmään kuulunkin jo, mutta mieluusti liittyisin myös kanssaheimolaisten whatsupryhmään, mikäli semmoinen on olemassa.

Nonni, tulihan se sieltä :))))
#28
Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 22.04.20 - klo:09:17
No niin tämä kuulostaa oikealta ajalta. Huvittavaa lukea täältä kun porukka vaihtaa 10 minuutissa renkaat, vai oliko kyseessä sittenkin yhden renkaan vaihtoaika :)

Otin ihan aikaa, about 10min meni kanssa, pari min yli varmaan.
Saa siihen sen tunninkin kulumaan kun kattelee alustaa samalla, putsaa likaaa jne. Mutta kun on oikeat työkalut niin menee tuo aika sujuvasti.
#29
Lainaus käyttäjältä: Petunet - 22.04.20 - klo:09:45
Omaani taisi olla 30â,¬ lisätyön hinta.

32euroa tais olla mulla ja tosiiaan merkattu erikseen lisätyöksi öljyjen vaihdon yhteyteen, huollettu siis kk sitten. Sain kuvat kun olivat irroittaneet ja kun olivat putsanneet, näytti ihan uudelta osalta sen jälkeen.

VW Center Airport

#30
Lainaus käyttäjältä: M_M - 17.04.20 - klo:12:46
Se vaihteiston rattaita voiteleva öljy tekee samaa hommaa kuin manuaalivaihteistonkin öljy. Meinaatko ettei niidenkään vaihdosta ole koskaan ikinä mitään hyötyä?

Ilmaisin mielipiteeni koskien dq200 ja mekatroniikkaa. Ikuöljyjen takii ne ei hajoo, muutta aika moni rikkonut kun lähtenyt öljyjä vaihtaa/sen seurauksena. Ei muuta lisättävää.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy