Passat B7 yleistä keskustelua

Aloittaja Kennedy, 04.09.13 - klo:08:58

« edellinen - seuraava »

Kennedy

Laitetaan nyt yleistopicci käyttöön tälläkin alueella.





Ja ekana kyssärinä mitenkäs teillä 1.6tdi man. omistajille on lämmöt nousseet tässä viileinä aamuina?
Itse lähden kuuden pintaan ajelemaan jolloin on n.8c lämmintä.
4km taajamassa ja sitten melkein 10km 60-70kmh vauhtia ennen kuin sai täydet lämmöt.
Omasta mielestä plussa kelillä tuo on aika pitkä matka.
300ZX
Passat Variant 2013

juskaa

Joo, huonosti lämpenee noissa asteissa. >:(
Minä laitan joskus webaston päälle napista .. ;D Sitten kun on +5 ja kylmempää niin sittehän tuo hoitaa sen ihan itte...
Opel Insignia Sports Tourer -15
Jeep Grand Cherokee 4,0 -95

Kennedy

Minä kun luulin, että tuo 1.9TDI "tyyppivika" olisi hoidettu pois näissä uusissa.
300ZX
Passat Variant 2013

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: Kennedy - 04.09.13 - klo:08:58
Laitetaan nyt yleistopicci käyttöön tälläkin alueella.


Ja ekana kyssärinä mitenkäs teillä 1.6tdi man. omistajille on lämmöt nousseet tässä viileinä aamuina?
Itse lähden kuuden pintaan ajelemaan jolloin on n.8c lämmintä.
4km taajamassa ja sitten melkein 10km 60-70kmh vauhtia ennen kuin sai täydet lämmöt.
Omasta mielestä plussa kelillä tuo on aika pitkä matka.
Tarkoitatko veden vai öljyn lämpöjä ? Jos 1,6 TDI saavuttaa 14 km ajon jälkeen öljyn normaalilämmöt (yli 90 ast), niin silloin lämpeneminen on kyllä nopeutunut vaikka vanhaan 1,9 TDI:n verrattuna. Viileämpien ilmojen vaikutuksen huomaa tarkemmin oikeastaan tuosta öljyn eikä veden lämmöistä. Samoin siitä näkyy webaston vaikutus lämpenemisen nopeuteen paremmin.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Kennedy

Vettä. En pahemmin seuraa öljynlämpöjä kun ei ole aikaisemmissa autoissa pystynyt seuraamaan.
Aika lähelle samaa aikaa tuo 1.9 aikoinaan lämpes. Ei vaadi kuin muutama plussa aste enemmä niin lämpenee huomattavasti nopeammin.


Tänään tuli yksi erikoisuus huomattua. Tossa autossa on muoviset etulokarit..  :o
300ZX
Passat Variant 2013

Kennedy

^- tainoniinnno. kopisee kuin muovinen ja on erilämpöinen kuin muut osat, mutta vissiin jotain metallia kuitenkin. Hyvä kun ei voi editoida pois..




300ZX
Passat Variant 2013

Kennedy

Laitoin Airportin VW:lle viestiä mitä maksaa etupäähän madallusjousien vaihto.. takapää kun on niin helppo.

LainaaTyöt yhteensä noin 330euroa. sekä mahdollinen ohjauskulmien säätö 220e .

Miten helvetin kauan tossa niillä menee jos noin kallista on. Tunti per puoli maksimissaan pitäisi mennä jos laitteet.
300ZX
Passat Variant 2013

ConD

Aika hyvin ilmaa hinnoissa. Eikö PKS:llä ole alustan asennuksiin mitään rengaspuljuja, jotka sitä tekisivät? 220e kulmien säädöstä esimerkiksi on ryöstöä jo, kun rengasliikkeissä tekevät ~80e tuon homman.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Kennedy

Kysyin Espoostakin joten katsotaan mitä sieltä vastataan.
Pari kertaa laittanut kyselyitä BMW asioissa eri pisteisiin ja hinnat on kyllä eläneet aika pahasti niiden välillä.

Lainaus käyttäjältä: ConD - 15.10.13 - klo:08:09
Aika hyvin ilmaa hinnoissa. Eikö PKS:llä ole alustan asennuksiin mitään rengaspuljuja, jotka sitä tekisivät? 220e kulmien säädöstä esimerkiksi on ryöstöä jo, kun rengasliikkeissä tekevät ~80e tuon homman.

Vianor tarkistaa 40e hintaan ja 80e hinnassa jo säätö mukana.

Nyt kun tiedän mitä kaikkea tuosta pitää purkaa niin kyllä tuon homman tekee itsekkin. Kaveri luvannut tehdä pientä korvausta vastaan sen tallissa jos itse apuna. Talli vaan on kylmä joten ulkolämpötilan mukaan mennään mukavuus asteella.

Kyllä tossa varmaan olisi yksi firma johon luottaisin vaihdossa. Rakentelevat ralliautojakin vapaa-ajalla :)
300ZX
Passat Variant 2013

Kennedy

Espoon VW:ltä soittivat. Antoivat 290e jousille vaihtohinnaksi.
2,5h ohjeaika.

Hieman noussut tuo tuntiveloitus..

Silti 40e hintaeroa saman firman sisällä eri toimipaikassa.
300ZX
Passat Variant 2013

slarpa

En mistään löytänyt vastausta kysymykseeni, joten esitän sen täällä:
Kuinka paljon Passatti imee öljyä itseensä öljynvaihdossa? Hämärä muistikuvani sanoisi 5litraa, mutta en mistään löydä faktatietoa. En edes ohjekirjasta!
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

Kennedy

Empäs muuten muistanut kirjata itselle edes ylös tuota tietoa kun vaihdoin pari kk sitten ne.
Muistelisin, että 4-5l välissä olisi menty.
300ZX
Passat Variant 2013

Henri S

4.3 l menee öljyä ainakin 2.0 TDI koneeseen
Hohhoijaa!

slarpa

4,5l näyttää syöneen öljynvaihdossa (19tkm). Vaihdoin samalla kiinteään 1v/15tkm vaihtoväliin, sen verran kuullut kauhutarinoita LL-vaihtoväleistä tälläkin foorumilla. Oli muuten yllättävän edukasta litkua marmorilla, alle 18â,¬/l, niin en viitsinyt omia kantaa muutaman kympin säästön takia.
Yritin samalla lyhennyttää etukuraläppiä, eivät suostuneet vaikka ovat kuulemma muiltakin saaneet palautetta, että raapivat maata kivetyksissä.
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

Kennedy

Lainaus käyttäjältä: slarpa - 05.11.13 - klo:22:29
4,5l näyttää syöneen öljynvaihdossa (19tkm). Vaihdoin samalla kiinteään 1v/15tkm vaihtoväliin, sen verran kuullut kauhutarinoita LL-vaihtoväleistä tälläkin foorumilla. Oli muuten yllättävän edukasta litkua marmorilla, alle 18â,¬/l, niin en viitsinyt omia kantaa muutaman kympin säästön takia.

Tartteeko sitä erikseen vaihtaa tuohon. Sen kun vaihtelee.
Itse vaihdan keväällä ja syksyllä eli melkein 15k välein. Näin ollen kesällä ei ajeta samoilla öljyillä mitä talvella.

Itse maksoin 5,24e/l öljystä.
300ZX
Passat Variant 2013

Kennedy

Tänään lähdin liikenteeseen ja webasto alkoi laulamaan kivasti. Järvenpäästä kun melkein hyrylän läpi ajanut niin oli hieman läpimän tuntuista autossa.
Tuusulantiellä sitten tiputin jo 22c alaspäin ja laitoin ilmastointia päälle. Puski vieläkin lämmintä. Kehää pitkin ajaessa piti jo avata ikkunaa kun tulikuumaa ilmaa tulee räppänöistä. Lo asennossa lämmön puhallus.
Räpläsin siinä ilmastointia ja pari kertaa sammutin koko puhaltimen. Tuntui silti tulevan hieman lämmintä.
Meinasin jo pysähtyä pysäkille ja sammuttaa auton, mutta yhtäkkiä lähtikin tulemaan kylmää ilmaa autoon sisään.

Moottorinlämmöt näytti normaalille. Öljy oli 88c. Mikähän helvetti siellä jumitti oikein?
300ZX
Passat Variant 2013

Kennedy

Jatketaan yksinpuhelua.

Onko hajua saako alltrackin lokarimuovit asennettua perusmalliin?
Näyttäisi hieman leventävän lokasuojia jolloin alle saisi järeämmät vanteet  ;D


Hieman olin yllättynyt kun tosiaan 8x18 ET40 vanteet oli Alltrackissa alla. Normaalisti kun kaikissa autoissa vanteet on jossain auton alla piilossa. Noi oli jo lähes reunassa.
300ZX
Passat Variant 2013

Kennedy

Voi morjensta mikä kitinä oli aamulla autossa. Ensimmäistä kertaa.
Tarpeeksi pitkään kun törkki eri paikkoja niin lähteenä toimii katossa lukuvalojen ympärysmuovi. Vähän painaa keskeltä paneelia niin hiljenee.
Onko muilla tuosta samasta kohtaa kitissyt ja pääseekö siitä eroon jotain paikkaa rasvaamalla? Aurinkolasien kotelon saranat yleensä nitisseet, mutta ei tässä tapauksessa.
300ZX
Passat Variant 2013

slarpa

Itse olen jo luovuttanut noiden nitinöiden suhteen. Olen todennut että kuskin ympäriltä kaikki mahdolliset paneelit nitisevät vuorotellen riippuen lämpötilasta, kuun asennosta jne. Pitäisi kaikki paneelit irroittaa, laittaa jotain rasvaa väliin ja kiinnittää kunnolla takaisin...
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

slarpa

Ei tämä ainakaan mikään erikoinen talviauto ole. Ajelin -18 asteessa 80km matkan edestakaisin maantietä ja ajotietokoneen mukaan öljyn lämmöt nousivat parhaimmillaan 86 asteeseen. Heti kun pysähtyi valoihin, lähti sekä öljyn, että veden lämmöt putoamaan nopeasti. Viimasuojat ovat paikallaan.
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

Henri S

#20
Lainaus käyttäjältä: slarpa - 02.12.13 - klo:17:44
Itse olen jo luovuttanut noiden nitinöiden suhteen. Olen todennut että kuskin ympäriltä kaikki mahdolliset paneelit nitisevät vuorotellen riippuen lämpötilasta, kuun asennosta jne. Pitäisi kaikki paneelit irroittaa, laittaa jotain rasvaa väliin ja kiinnittää kunnolla takaisin...

Minun Passatiani vaivasi samanlaiset räminät/natinat ympäri autoa joita ei korjaamalla saatu kuntoon, tuokin oli syy miksi lähti Passat lähti vaihtoon.

Tässä uudessa autossani ( Golf VII 2014) ei kuulu minkäänlaista nitinää/räminää, ja muutenkin äänimaailma paljon laadukkaampi,


Ettei vaan olisi B7 tyyppivika?
Hohhoijaa!

MJ

Joo, muutama natinan lähde on tullut näillä pakkasilla esiin: Kuskin penkin pehmuste ottaa muovikehykseen kiinni ja panoraamakaton suojaverho ääntelee takareunastansa. Onneksi nuo ovat kohtuudella korjattavissa olevia juttuja.

Moottorilämmöt ovat -18 C kelissä vaihdelleet 88-90 C paikkeilla, myös moottoritieajossa, ilman suojamaskia.
-11 Passat Variant 2.0 TSI man
-09 BMW K 1300 S
Ex: Passat Variant -08 1.8 TSI man
      Suzuki Bandit 1200 S -99

Husky

Näin päättyi mun passatin tarina perheessämme, auton seuraava paikka on avk  :) :)
Liian hintavaksi osoittautui auton korjaaminen ja päätettiin jättää korjaamatta.
Auto on esittelyautona ostettu 3/11 ja mittariin kertyi n.76500 km, 2.0 tdi farkku ja dsg lootalla.
Passat on pelannut kuin unelma, ei ylimääräisiä kitinöitä/natinoita, ei korjaamokäyntejä, vaan ajoa ja huollot tehty.
Nyt sitten seuraavaa autoa ostamaan, no kiikarissa onkin jo yksi vaihtoehto  ;D

clientti

Saakos passatissa jotenkin kääntymään peilit sisäänpäin aina sammutettaessa auton ja vastaavasti että kääntyisi auki taas kun lähtee liikkeelle.

NYt olen vaan onnistunut tuossa kääntämällä peilinsääntönamiskaa....


VWJuhus

Muutama yleisluontoinen kysymys:

1. Sopiiko B7 Variantiin 3C Variantin kontin matto? VW:n nettisivujen lisävarustehaku löytää 3C:hen, muttei B7:aan.

2. Jollakulla kokemusta ebayn tms. takapuskurin metallisista lastaussuojuksista? Hintaa murto-osa oem-muovista ja voisi sopia tyyliltään pappamalliin.

3. Saako jostain auton sarjanumeron perusteella listauksen auton tehdasvarusteista/lisävarusteista? BMW:llä sen sai ihan maahantuojan nettisivuilta.

Kiitos.
Ex.
BMW e91 LCI 318d Business Touring '09
Mazda 6 2.0 Wagon Elegance '06
Seat Cordoba 1.4 Signo '03

Karikko

Lainaus käyttäjältä: VWJuhus - 24.02.14 - klo:12:35
1. Sopiiko B7 Variantiin 3C Variantin kontin matto? VW:n nettisivujen lisävarustehaku löytää 3C:hen, muttei B7:aan.


Sopii.
VW Passat 1,4 TSI DSG Variant 2017

vwmies

Lainaus käyttäjältä: VWJuhus - 24.02.14 - klo:12:35
Muutama yleisluontoinen kysymys:

2. Jollakulla kokemusta ebayn tms. takapuskurin metallisista lastaussuojuksista? Hintaa murto-osa oem-muovista ja voisi sopia tyyliltään pappamalliin.

3. Saako jostain auton sarjanumeron perusteella listauksen auton tehdasvarusteista/lisävarusteista? BMW:llä sen sai ihan maahantuojan nettisivuilta.

Kiitos.

Metallinen takapuskurin suojalista on käytössä, pysyy kiinni ja ulkonäkö on ok.  :)

Auton malliversion varusteista porukka on pyytänyt listauksen merkkiliikkeen tiskiltä. Eos sanoa nyt, toimittaako maahantuoja sen alustanron perusteella mailiin, mutta näin kuvittelisin.  ::)
Yritetään pärjätä.

VWJuhus

Nyt kun on päästy oikein kyselyikään, niin jatketaan:


Miten voi helpoiten selvittää, onko autossa huonon tien alusta? Seuraan koko työpäivän sivusilmällä Helsingin Siltasaarenkadun liikennevirtaa ja jotenkin vaikuttaisi kuin omani olisi hivenen korkeampi kuin suurin osa ohi lipuvista Passateista. Voi kyllä olla orastavaa hulluuttakin, voiko parin sentin eroa edes nähdä.

Jousituksen lisäksi pitäisi olla metallinen pohjapanssari?
Ex.
BMW e91 LCI 318d Business Touring '09
Mazda 6 2.0 Wagon Elegance '06
Seat Cordoba 1.4 Signo '03

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: VWJuhus - 25.02.14 - klo:10:42
Nyt kun on päästy oikein kyselyikään, niin jatketaan:


Miten voi helpoiten selvittää, onko autossa huonon tien alusta? Seuraan koko työpäivän sivusilmällä Helsingin Siltasaarenkadun liikennevirtaa ja jotenkin vaikuttaisi kuin omani olisi hivenen korkeampi kuin suurin osa ohi lipuvista Passateista. Voi kyllä olla orastavaa hulluuttakin, voiko parin sentin eroa edes nähdä.

Jousituksen lisäksi pitäisi olla metallinen pohjapanssari?
Juu, pitäisi olla pohjapanssari myös. Lisäksi tuo PSU lyhenne pitäisi löytyä siitä auton koodistosta (mm. huoltokirjaan liimattuna taitaa löytyä se litania).

Lisäksi olisiko niin että 1,4 TSI:hin (90 kw ?) ei välttämättä ole saanut tuota korotettua alustaa, ellei autosi ole sitten 118 kw-malli, niin silloin mahdollista.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Tourano

#29
Lainaus käyttäjältä: VWJuhus - 25.02.14 - klo:10:42
Voi kyllä olla orastavaa hulluuttakin, voiko parin sentin eroa edes nähdä.

Maavaraa on tosiaan 20 mm enemmän kuin vakiomallissa ja sen huomaa lähinnä etujousituksesta. Takajousituksen suhteen silminnähtävää eroa ei ole käytännössä paitsi jos katselee samanlaisella kuormauksella olevia autoja vierekkäin.


Kuvassa huonontienalustalla oleva B6 1.9 TDI Luxline ja vakioalustainen B7 1.6 TDI Comfortline BMT, molemmat Varianteja.

2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy