Laitetaan nyt yleistopicci käyttöön tälläkin alueella.
Ja ekana kyssärinä mitenkäs teillä 1.6tdi man. omistajille on lämmöt nousseet tässä viileinä aamuina?
Itse lähden kuuden pintaan ajelemaan jolloin on n.8c lämmintä.
4km taajamassa ja sitten melkein 10km 60-70kmh vauhtia ennen kuin sai täydet lämmöt.
Omasta mielestä plussa kelillä tuo on aika pitkä matka.
Joo, huonosti lämpenee noissa asteissa. >:(
Minä laitan joskus webaston päälle napista .. ;D Sitten kun on +5 ja kylmempää niin sittehän tuo hoitaa sen ihan itte...
Minä kun luulin, että tuo 1.9TDI "tyyppivika" olisi hoidettu pois näissä uusissa.
Lainaus käyttäjältä: Kennedy - 04.09.13 - klo:08:58
Laitetaan nyt yleistopicci käyttöön tälläkin alueella.
Ja ekana kyssärinä mitenkäs teillä 1.6tdi man. omistajille on lämmöt nousseet tässä viileinä aamuina?
Itse lähden kuuden pintaan ajelemaan jolloin on n.8c lämmintä.
4km taajamassa ja sitten melkein 10km 60-70kmh vauhtia ennen kuin sai täydet lämmöt.
Omasta mielestä plussa kelillä tuo on aika pitkä matka.
Tarkoitatko veden vai öljyn lämpöjä ? Jos 1,6 TDI saavuttaa 14 km ajon jälkeen öljyn normaalilämmöt (yli 90 ast), niin silloin lämpeneminen on kyllä nopeutunut vaikka vanhaan 1,9 TDI:n verrattuna. Viileämpien ilmojen vaikutuksen huomaa tarkemmin oikeastaan tuosta öljyn eikä veden lämmöistä. Samoin siitä näkyy webaston vaikutus lämpenemisen nopeuteen paremmin.
Vettä. En pahemmin seuraa öljynlämpöjä kun ei ole aikaisemmissa autoissa pystynyt seuraamaan.
Aika lähelle samaa aikaa tuo 1.9 aikoinaan lämpes. Ei vaadi kuin muutama plussa aste enemmä niin lämpenee huomattavasti nopeammin.
Tänään tuli yksi erikoisuus huomattua. Tossa autossa on muoviset etulokarit.. :o
^- tainoniinnno. kopisee kuin muovinen ja on erilämpöinen kuin muut osat, mutta vissiin jotain metallia kuitenkin. Hyvä kun ei voi editoida pois..
Laitoin Airportin VW:lle viestiä mitä maksaa etupäähän madallusjousien vaihto.. takapää kun on niin helppo.
LainaaTyöt yhteensä noin 330euroa. sekä mahdollinen ohjauskulmien säätö 220e .
Miten helvetin kauan tossa niillä menee jos noin kallista on. Tunti per puoli maksimissaan pitäisi mennä jos laitteet.
Aika hyvin ilmaa hinnoissa. Eikö PKS:llä ole alustan asennuksiin mitään rengaspuljuja, jotka sitä tekisivät? 220e kulmien säädöstä esimerkiksi on ryöstöä jo, kun rengasliikkeissä tekevät ~80e tuon homman.
Kysyin Espoostakin joten katsotaan mitä sieltä vastataan.
Pari kertaa laittanut kyselyitä BMW asioissa eri pisteisiin ja hinnat on kyllä eläneet aika pahasti niiden välillä.
Lainaus käyttäjältä: ConD - 15.10.13 - klo:08:09
Aika hyvin ilmaa hinnoissa. Eikö PKS:llä ole alustan asennuksiin mitään rengaspuljuja, jotka sitä tekisivät? 220e kulmien säädöstä esimerkiksi on ryöstöä jo, kun rengasliikkeissä tekevät ~80e tuon homman.
Vianor tarkistaa 40e hintaan ja 80e hinnassa jo säätö mukana.
Nyt kun tiedän mitä kaikkea tuosta pitää purkaa niin kyllä tuon homman tekee itsekkin. Kaveri luvannut tehdä pientä korvausta vastaan sen tallissa jos itse apuna. Talli vaan on kylmä joten ulkolämpötilan mukaan mennään mukavuus asteella.
Kyllä tossa varmaan olisi yksi firma johon luottaisin vaihdossa. Rakentelevat ralliautojakin vapaa-ajalla :)
Espoon VW:ltä soittivat. Antoivat 290e jousille vaihtohinnaksi.
2,5h ohjeaika.
Hieman noussut tuo tuntiveloitus..
Silti 40e hintaeroa saman firman sisällä eri toimipaikassa.
En mistään löytänyt vastausta kysymykseeni, joten esitän sen täällä:
Kuinka paljon Passatti imee öljyä itseensä öljynvaihdossa? Hämärä muistikuvani sanoisi 5litraa, mutta en mistään löydä faktatietoa. En edes ohjekirjasta!
Empäs muuten muistanut kirjata itselle edes ylös tuota tietoa kun vaihdoin pari kk sitten ne.
Muistelisin, että 4-5l välissä olisi menty.
4.3 l menee öljyä ainakin 2.0 TDI koneeseen
4,5l näyttää syöneen öljynvaihdossa (19tkm). Vaihdoin samalla kiinteään 1v/15tkm vaihtoväliin, sen verran kuullut kauhutarinoita LL-vaihtoväleistä tälläkin foorumilla. Oli muuten yllättävän edukasta litkua marmorilla, alle 18â,¬/l, niin en viitsinyt omia kantaa muutaman kympin säästön takia.
Yritin samalla lyhennyttää etukuraläppiä, eivät suostuneet vaikka ovat kuulemma muiltakin saaneet palautetta, että raapivat maata kivetyksissä.
Lainaus käyttäjältä: slarpa - 05.11.13 - klo:22:29
4,5l näyttää syöneen öljynvaihdossa (19tkm). Vaihdoin samalla kiinteään 1v/15tkm vaihtoväliin, sen verran kuullut kauhutarinoita LL-vaihtoväleistä tälläkin foorumilla. Oli muuten yllättävän edukasta litkua marmorilla, alle 18â,¬/l, niin en viitsinyt omia kantaa muutaman kympin säästön takia.
Tartteeko sitä erikseen vaihtaa tuohon. Sen kun vaihtelee.
Itse vaihdan keväällä ja syksyllä eli melkein 15k välein. Näin ollen kesällä ei ajeta samoilla öljyillä mitä talvella.
Itse maksoin 5,24e/l öljystä.
Tänään lähdin liikenteeseen ja webasto alkoi laulamaan kivasti. Järvenpäästä kun melkein hyrylän läpi ajanut niin oli hieman läpimän tuntuista autossa.
Tuusulantiellä sitten tiputin jo 22c alaspäin ja laitoin ilmastointia päälle. Puski vieläkin lämmintä. Kehää pitkin ajaessa piti jo avata ikkunaa kun tulikuumaa ilmaa tulee räppänöistä. Lo asennossa lämmön puhallus.
Räpläsin siinä ilmastointia ja pari kertaa sammutin koko puhaltimen. Tuntui silti tulevan hieman lämmintä.
Meinasin jo pysähtyä pysäkille ja sammuttaa auton, mutta yhtäkkiä lähtikin tulemaan kylmää ilmaa autoon sisään.
Moottorinlämmöt näytti normaalille. Öljy oli 88c. Mikähän helvetti siellä jumitti oikein?
Jatketaan yksinpuhelua.
Onko hajua saako alltrackin lokarimuovit asennettua perusmalliin?
Näyttäisi hieman leventävän lokasuojia jolloin alle saisi järeämmät vanteet ;D
Hieman olin yllättynyt kun tosiaan 8x18 ET40 vanteet oli Alltrackissa alla. Normaalisti kun kaikissa autoissa vanteet on jossain auton alla piilossa. Noi oli jo lähes reunassa.
Voi morjensta mikä kitinä oli aamulla autossa. Ensimmäistä kertaa.
Tarpeeksi pitkään kun törkki eri paikkoja niin lähteenä toimii katossa lukuvalojen ympärysmuovi. Vähän painaa keskeltä paneelia niin hiljenee.
Onko muilla tuosta samasta kohtaa kitissyt ja pääseekö siitä eroon jotain paikkaa rasvaamalla? Aurinkolasien kotelon saranat yleensä nitisseet, mutta ei tässä tapauksessa.
Itse olen jo luovuttanut noiden nitinöiden suhteen. Olen todennut että kuskin ympäriltä kaikki mahdolliset paneelit nitisevät vuorotellen riippuen lämpötilasta, kuun asennosta jne. Pitäisi kaikki paneelit irroittaa, laittaa jotain rasvaa väliin ja kiinnittää kunnolla takaisin...
Ei tämä ainakaan mikään erikoinen talviauto ole. Ajelin -18 asteessa 80km matkan edestakaisin maantietä ja ajotietokoneen mukaan öljyn lämmöt nousivat parhaimmillaan 86 asteeseen. Heti kun pysähtyi valoihin, lähti sekä öljyn, että veden lämmöt putoamaan nopeasti. Viimasuojat ovat paikallaan.
Lainaus käyttäjältä: slarpa - 02.12.13 - klo:17:44
Itse olen jo luovuttanut noiden nitinöiden suhteen. Olen todennut että kuskin ympäriltä kaikki mahdolliset paneelit nitisevät vuorotellen riippuen lämpötilasta, kuun asennosta jne. Pitäisi kaikki paneelit irroittaa, laittaa jotain rasvaa väliin ja kiinnittää kunnolla takaisin...
Minun Passatiani vaivasi samanlaiset räminät/natinat ympäri autoa joita ei korjaamalla saatu kuntoon, tuokin oli syy miksi lähti Passat lähti vaihtoon.
Tässä uudessa autossani ( Golf VII 2014) ei kuulu minkäänlaista nitinää/räminää, ja muutenkin äänimaailma paljon laadukkaampi,
Ettei vaan olisi B7 tyyppivika?
Joo, muutama natinan lähde on tullut näillä pakkasilla esiin: Kuskin penkin pehmuste ottaa muovikehykseen kiinni ja panoraamakaton suojaverho ääntelee takareunastansa. Onneksi nuo ovat kohtuudella korjattavissa olevia juttuja.
Moottorilämmöt ovat -18 C kelissä vaihdelleet 88-90 C paikkeilla, myös moottoritieajossa, ilman suojamaskia.
Näin päättyi mun passatin tarina perheessämme, auton seuraava paikka on avk :) :)
Liian hintavaksi osoittautui auton korjaaminen ja päätettiin jättää korjaamatta.
Auto on esittelyautona ostettu 3/11 ja mittariin kertyi n.76500 km, 2.0 tdi farkku ja dsg lootalla.
Passat on pelannut kuin unelma, ei ylimääräisiä kitinöitä/natinoita, ei korjaamokäyntejä, vaan ajoa ja huollot tehty.
Nyt sitten seuraavaa autoa ostamaan, no kiikarissa onkin jo yksi vaihtoehto ;D
Saakos passatissa jotenkin kääntymään peilit sisäänpäin aina sammutettaessa auton ja vastaavasti että kääntyisi auki taas kun lähtee liikkeelle.
NYt olen vaan onnistunut tuossa kääntämällä peilinsääntönamiskaa....
Muutama yleisluontoinen kysymys:
1. Sopiiko B7 Variantiin 3C Variantin kontin matto? VW:n nettisivujen lisävarustehaku löytää 3C:hen, muttei B7:aan.
2. Jollakulla kokemusta ebayn tms. takapuskurin metallisista lastaussuojuksista? Hintaa murto-osa oem-muovista ja voisi sopia tyyliltään pappamalliin.
3. Saako jostain auton sarjanumeron perusteella listauksen auton tehdasvarusteista/lisävarusteista? BMW:llä sen sai ihan maahantuojan nettisivuilta.
Kiitos.
Lainaus käyttäjältä: VWJuhus - 24.02.14 - klo:12:35
1. Sopiiko B7 Variantiin 3C Variantin kontin matto? VW:n nettisivujen lisävarustehaku löytää 3C:hen, muttei B7:aan.
Sopii.
Lainaus käyttäjältä: VWJuhus - 24.02.14 - klo:12:35
Muutama yleisluontoinen kysymys:
2. Jollakulla kokemusta ebayn tms. takapuskurin metallisista lastaussuojuksista? Hintaa murto-osa oem-muovista ja voisi sopia tyyliltään pappamalliin.
3. Saako jostain auton sarjanumeron perusteella listauksen auton tehdasvarusteista/lisävarusteista? BMW:llä sen sai ihan maahantuojan nettisivuilta.
Kiitos.
Metallinen takapuskurin suojalista on käytössä, pysyy kiinni ja ulkonäkö on ok. :)
Auton malliversion varusteista porukka on pyytänyt listauksen merkkiliikkeen tiskiltä. Eos sanoa nyt, toimittaako maahantuoja sen alustanron perusteella mailiin, mutta näin kuvittelisin. ::)
Nyt kun on päästy oikein kyselyikään, niin jatketaan:
Miten voi helpoiten selvittää, onko autossa huonon tien alusta? Seuraan koko työpäivän sivusilmällä Helsingin Siltasaarenkadun liikennevirtaa ja jotenkin vaikuttaisi kuin omani olisi hivenen korkeampi kuin suurin osa ohi lipuvista Passateista. Voi kyllä olla orastavaa hulluuttakin, voiko parin sentin eroa edes nähdä.
Jousituksen lisäksi pitäisi olla metallinen pohjapanssari?
Lainaus käyttäjältä: VWJuhus - 25.02.14 - klo:10:42
Nyt kun on päästy oikein kyselyikään, niin jatketaan:
Miten voi helpoiten selvittää, onko autossa huonon tien alusta? Seuraan koko työpäivän sivusilmällä Helsingin Siltasaarenkadun liikennevirtaa ja jotenkin vaikuttaisi kuin omani olisi hivenen korkeampi kuin suurin osa ohi lipuvista Passateista. Voi kyllä olla orastavaa hulluuttakin, voiko parin sentin eroa edes nähdä.
Jousituksen lisäksi pitäisi olla metallinen pohjapanssari?
Juu, pitäisi olla pohjapanssari myös. Lisäksi tuo PSU lyhenne pitäisi löytyä siitä auton koodistosta (mm. huoltokirjaan liimattuna taitaa löytyä se litania).
Lisäksi olisiko niin että 1,4 TSI:hin (90 kw ?) ei välttämättä ole saanut tuota korotettua alustaa, ellei autosi ole sitten 118 kw-malli, niin silloin mahdollista.
Lainaus käyttäjältä: VWJuhus - 25.02.14 - klo:10:42
Voi kyllä olla orastavaa hulluuttakin, voiko parin sentin eroa edes nähdä.
Maavaraa on tosiaan 20 mm enemmän kuin vakiomallissa ja sen huomaa lähinnä etujousituksesta. Takajousituksen suhteen silminnähtävää eroa ei ole käytännössä paitsi jos katselee samanlaisella kuormauksella olevia autoja vierekkäin.
(http://www.vagarena.fi/index.php?action=dlattach;topic=17000.0;attach=30339;image)
Kuvassa huonontienalustalla oleva B6 1.9 TDI Luxline ja vakioalustainen B7 1.6 TDI Comfortline BMT, molemmat Varianteja.
Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 25.02.14 - klo:10:52
Juu, pitäisi olla pohjapanssari myös. Lisäksi tuo PSU lyhenne pitäisi löytyä siitä auton koodistosta (mm. huoltokirjaan liimattuna taitaa löytyä se litania).
Lisäksi olisiko niin että 1,4 TSI:hin (90 kw ?) ei välttämättä ole saanut tuota korotettua alustaa, ellei autosi ole sitten 118 kw-malli, niin silloin mahdollista.
Auto on nimenomaan 90kw versio. Täytyy tarkastaa huoltokirjan tarrasta, tästä vinkistä paljon kiitoksia.
Lainaus käyttäjältä: Tourano - 25.02.14 - klo:11:04
Maavaraa on tosiaan 20 mm enemmän kuin vakiomallissa ja sen huomaa lähinnä etujousituksesta. Takajousituksen suhteen silminnähtävää eroa ei ole käytännössä paitsi jos katselee samanlaisella kuormauksella olevia autoja vierekkäin.
Auton keula nimenomaan vaikuttaisi korkealta verrattuna perään. Olemus "keuliva". Tai ehkä vain kuvittelen. Täytynee ehkä myös mitata pyöränkaari-pyörännapa/maa -väli ja verrata johonkin toiseen Passattiin. Eipä tuolla juuri väliä ole, sattui vaan silmään.
Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 25.02.14 - klo:10:52
Juu, pitäisi olla pohjapanssari myös. Lisäksi tuo PSU lyhenne pitäisi löytyä siitä auton koodistosta (mm. huoltokirjaan liimattuna taitaa löytyä se litania).
B6:ssa ei löytynyt tarrasta mitään huonontien alustaan viittaavaa koodia. Ei tosin muitakaan lisävarustelistalta ruksittuja varusteita. ::) Radiojärjestelmää, peilejä, kattokaiteita yms siellä kyllä ilmoitetaan olevan.
Lainaus käyttäjältä: VWJuhus - 25.02.14 - klo:12:29
Auto on nimenomaan 90kw versio. Täytyy tarkastaa huoltokirjan tarrasta, tästä vinkistä paljon kiitoksia.
Auton keula nimenomaan vaikuttaisi korkealta verrattuna perään. Olemus "keuliva". Tai ehkä vain kuvittelen. Täytynee ehkä myös mitata pyöränkaari-pyörännapa/maa -väli ja verrata johonkin toiseen Passattiin. Eipä tuolla juuri väliä ole, sattui vaan silmään.
Joo, se on 'keuliva'. Kuten vaikkapa allekirjoitukseni autosta (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=20132.0) huomaa.
Huonontien alustalla varustettua B7:aa en ole koskaan nähnyt - tai tunnistanut "lajia". Mutta tuskinpa alustaa on kauheasti mallipäivityksessä muutettu.
Lainaus käyttäjältä: VWJuhus - 25.02.14 - klo:12:29
Auto on nimenomaan 90kw versio. Täytyy tarkastaa huoltokirjan tarrasta, tästä vinkistä paljon kiitoksia.
Auton keula nimenomaan vaikuttaisi korkealta verrattuna perään. Olemus "keuliva". Tai ehkä vain kuvittelen. Täytynee ehkä myös mitata pyöränkaari-pyörännapa/maa -väli ja verrata johonkin toiseen Passattiin. Eipä tuolla juuri väliä ole, sattui vaan silmään.
Lähes "laboratorio-olosuhteissa sertifioidulla mittausjärjestelmällä" eli käytännössä autotallissa rullamitalla suoritettu mittaus osoitti mitaksi noin 40,5-41,0 cm. Pölykapselin VW-merkin keskeltä etupyöräkaaren reunaan.
Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 25.02.14 - klo:10:52
Juu, pitäisi olla pohjapanssari myös. Lisäksi tuo PSU lyhenne pitäisi löytyä siitä auton koodistosta (mm. huoltokirjaan liimattuna taitaa löytyä se litania).
Ei löytynyt ko. lyhennettä.
Lainaus käyttäjältä: Tourano - 25.02.14 - klo:21:04
Lähes "laboratorio-olosuhteissa sertifioidulla mittausjärjestelmällä" eli käytännössä autotallissa rullamitalla suoritettu mittaus osoitti mitaksi noin 40,5-41,0 cm. Pölykapselin VW-merkin keskeltä etupyöräkaaren reunaan.
Täytynee perustaa vastaava mittauslaboratorio.
Lainaus käyttäjältä: Tourano - 25.02.14 - klo:21:04
Lähes "laboratorio-olosuhteissa sertifioidulla mittausjärjestelmällä" eli käytännössä autotallissa rullamitalla suoritettu mittaus osoitti mitaksi noin 40,5-41,0 cm. Pölykapselin VW-merkin keskeltä etupyöräkaaren reunaan.
Omalla vastaavan heuristisella mittausjärjestelmällä saamani mittaustulos on noin 38,00cm eli ihan normaalialustalla mennään.
Lisää kysymyksiä: Onko näissä kaikissa nämä "formula -tyyppiset" vaihteenvaihtoläpyskät ratissa, vai onko omassani kenties otettu lisävarusteena?
Lainaus käyttäjältä: Tourano - 25.02.14 - klo:21:04
Lähes "laboratorio-olosuhteissa sertifioidulla mittausjärjestelmällä" eli käytännössä autotallissa rullamitalla suoritettu mittaus osoitti mitaksi noin 40,5-41,0 cm. Pölykapselin VW-merkin keskeltä etupyöräkaaren reunaan.
Nyt kun auton tavaratila tuli tyhjennettyä vähän perusteellisemman siivouksen myötä, mittasin välimatkan takapyöräkaaren reunan ja pyörän keskikohdan välille n. 39 cm. Polttoainesäiliö täynnä.
Takajousituksessa ei silmämääräisesti ole niin suurta korkeuseroa huonontien alustan ja normaalialustan välillä.
Täytynee mitata tuokin kunhan palaan lomalta. Nyt harjoittelen vasemmanpuoleista liikennettä vuokra-Toledolla Lontoossa.
Ovatko muut huomanneet tuulilasin olevan jotenkin pehmeämpää seosta kuin muissa autoissa?
Itsellä on tullut talven aikana useita kiviä lasiin, mutta kaikki ovat saaneet vain aikaan yksittäisen osumajäljen lasin pintaan. Samoin lasinpyyhkijät naarmuttavat lasia normaalia herkemmin kun on vähänkin saissea välissä...
Onko tässä esittelyautossa oleva vanne jälkiasennus-lisävaruste?
http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/5998633 (http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/5998633)
Näyttäisi olevan uusissa Passateissa talvivanteena aika usein...
Lainaus käyttäjältä: Tourano - 15.03.14 - klo:21:20
Onko tässä esittelyautossa oleva vanne jälkiasennus-lisävaruste?
http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/5998633 (http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/5998633)
Näyttäisi olevan uusissa Passateissa talvivanteena aika usein...
Jaa, appiukolla on 6 Golf Variantissa samat talvipyörissä. Pitää kysäistä. ::)
Lainaus käyttäjältä: Tourano - 15.03.14 - klo:21:20
Onko tässä esittelyautossa oleva vanne jälkiasennus-lisävaruste?
http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/5998633 (http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/5998633)
Näyttäisi olevan uusissa Passateissa talvivanteena aika usein...
Näyttäisi olevan VW:n omasta mallistosta: Aspen 16 tuumaisena.
Itselle tuli Golfiin talvivanteiksi. Erittäin helppo malli pestäväksi "talven" kurat ja suolat pois.
Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 15.03.14 - klo:21:42
Näyttäisi olevan VW:n omasta mallistosta: Aspen 16 tuumaisena.
Itselle tuli Golfiin talvivanteiksi. Erittäin helppo malli pestäväksi "talven" kurat ja suolat pois.
Saksassa hintaluokka 149e/kpl. Mitä lienee Suomessa?
Toinen aika suosittu talvivanne on ollut Sima, joka on myös hieman halvempi (Saksan hinnasto 134e/kpl).
Onko jossakin Suomeen tuodussa versiossa ollut oikeasti alla 195/60 R 16 -renkaat? Rekisteriotteessa ja teknisissä tiedoissa se on listattu mutta pääasiassa kesärenkaat ovat olleet 215/55 R 16. Ehkä jossakin 1.4 TSI Trendlinessä? ::)
Lainaus käyttäjältä: Tourano - 16.03.14 - klo:08:38
Onko jossakin Suomeen tuodussa versiossa ollut oikeasti alla 195/60 R 16 -renkaat? Rekisteriotteessa ja teknisissä tiedoissa se on listattu mutta pääasiassa kesärenkaat ovat olleet 215/55 R 16. Ehkä jossakin 1.4 TSI Trendlinessä? ::)
Ei ole 60-sarjalaisia ollut Suomeen tuoduissa.
Aspenin hinta muuten näyttää olevan 179 â,¬/kpl eli Simaa kalliimpi kyllä.
Tyhmät kysymykset jatkuvat.
Auton käynnistäessä xenonit liikkuvat ylös-alas säätäessään itsensä oikeaan asentoon. Omassani ne näyttäisivät myös liikkuvan sivusuunnassa heti pystysuuntaisen liikkeen jälkeen. Onko tämä kaikissa ja miksi? Vai onko omassani kenties jotkut kääntyvät valot tms, joiden olemassaoloa en vain ole huomannut?
Joo, sulla on kääntyvät valot. Sen takia tsekkaa käynnistäessä myös sivusuunnan.
Kuulostaa hyvältä. Pitäisi varmaan alkaa ajamaan autolla vähän enemmän, että huomaisi edes perusasiat. Kohta kaksi kuukautta ja 1500km. Edelliseen autoon tuli 1. vuoden aikana 34tkm.
Sen kääntymistoiminnon saa pois valikosta. Minä jotenkin räplätessä vahingossa poistin ja eikun huoltoon valittamaan .. :-[ . Kivaa oli kun asia selvis.. :-[ :-[
Onkos kaikki Pasuunat myyty pois kun täällä on näin hiljaista...? Yksi kysymys on tullut eteen: Miten on Variantin panoraamakaton huolto, teettekö akselistojen voitelua, tiivisteiden voitelua tms. ? Ötökkäverkko luukun etulaidassa on helppo pitää puhtaana, mitä muuta kannattaa huomioida?
Lainaus käyttäjältä: MJ - 19.04.14 - klo:22:31
Onkos kaikki Pasuunat myyty pois kun täällä on näin hiljaista...? Yksi kysymys on tullut eteen: Miten on Variantin panoraamakaton huolto, teettekö akselistojen voitelua, tiivisteiden voitelua tms. ? Ötökkäverkko luukun etulaidassa on helppo pitää puhtaana, mitä muuta kannattaa huomioida?
7k matkaa itellä ekaan eli 30tkm huoltoon. Panoraamakattoa en ole mitenkään huoltanut.
Ostin farkku Passatin 1.4TSI, DSG7, vm2013 ja nyt kun olen tutustunut autoon tarkemmin, niin ihmetyttää auton pohja kun muovien alla ei ole kuin pelkkä maalattu pelti, ilman mitään massaa? Kai se on sitä nykyaikaa... :)
Olen tykästynyt autoon näin Volvo V50:n jälkeen. Alusta on vähän pehmeä mutta toisaalta mukava. Varusteita on ihan mukavasti ja muutenkin laadukkaan tuntuinen. Aluksi halusin A4 B8 2010-> Audin, mutta se auton kunto ja siitä pyydetään ei mielestäni kohtaa mitenkään. En kuitenkaan halua ostaa kivien raiskaamaa autoa. Passatissa saa samaan rahaan enemmän varusteita, uudemman ja parempi kuntoisen yksilön.
VAGgilaiset on kiinnostanut aina. 8)
Osaisiko joku sanoa paljonko kattoluukulla on vaikutusta pääntilaan eli mittaan penkistä kattoon? Mitkä ovat mitat?
Morjesta vaan.
Tuli muutaman vuoden bemari sekoilujen jälkeen siirryttyä takaisin vag leiriin. Autohan on -12 mallin Passat sedan 2.0 tdi comfortline. Ensimmäisenä modauksena olis madaltaminen ja kesäksi 19" vanteet. Myös tuo tehonlisäys on suunitelmissa. Onkos porukalla kokemuksia noista eri valmistajien ohjelmoinneista?
Onko muilla kokemusta Passatin ovien/lukkojen jäätymisestä? Itsellä kävi tänä aamuna niin, että lukitusmekanismi ei toiminut ovea sulkiessa. Eli lukko ei ottanut "kiinni" kun laitoin ovea kiinni. Hetken aikaa lukkomekanismia käsin räpläten se sitten alkoi toimimaan ja sain suljettua oven. Auttaako perus lukkosula vai voitelu paremmin?
Samantyyppistä oireilua oli pari vuotta sitten silloisessa Passatissa. Oireet johtuivat syvemmältä oven sisuskaluista. Muistaakseni takuun piikkiin uusittiin joku vaijeri.
Lukkosulista ei ollut apua. Tämä taitaa olla ns. tyyppivika, jota joku tarkemmin asiaan perehtynyt foorumilainen osaisi valaista.
Lainaus käyttäjältä: JHS - 18.12.14 - klo:18:22
Samantyyppistä oireilua oli pari vuotta sitten silloisessa Passatissa. Oireet johtuivat syvemmältä oven sisuskaluista. Muistaakseni takuun piikkiin uusittiin joku vaijeri.
Lukkosulista ei ollut apua. Tämä taitaa olla ns. tyyppivika, jota joku tarkemmin asiaan perehtynyt foorumilainen osaisi valaista.
Ei ollut vaijerissa vikaa huollon mukaan, tarkastivat sen. Menee koko lukko siis vaihtoon.
Mitähän tämä koodi mahtaa tarkoitta B7 passatissa?
PRCode: L11 = Suspension range 11 installation control only no requirement forecast
Mitähän eroja eri vuosimallien välillä b7:saa oli? (highline,variant). Ainakin lopunajan paketeissa oli panorama mukana. Vähän vilkuillut vm.2012 highlineä ja mietin et mitä jää saamatta vs vm.2014.
Lainaus käyttäjältä: Tsibage - 09.02.15 - klo:15:15
Mitähän eroja eri vuosimallien välillä b7:saa oli? (highline,variant). Ainakin lopunajan paketeissa oli panorama mukana. Vähän vilkuillut vm.2012 highlineä ja mietin et mitä jää saamatta vs vm.2014.
Climatronicin käyttöpaneeli muuttui muistaakseni 2012 (vm. 2013?) ja tosiaan Highlineen tuli Variantiin panoraamakatto vuosimalliin 2013 (kesä 2012-), vastaavasti Sedan Highlineen kattoluukku. Olisikohan 17" vanteetkin tulleet tuolloin vakiovarusteeksi?
Passat-varustepaketit (I, II, III) olivat lisävarusteita aina mutta uskoisin, että Highlineen niitä oli ruksittu aika usein mukaan.
Hemmetti, meni pohjamuovi repeen kuskin puolelta. Täytyy tutkia saisko vielä fiksattua >:(
On muuten mullaki temppuillu ovi, ei niinku aukea lukosta välillä
Eipä auttanut mulla tuo aiemmin mainittu lukon vaihto. Vika/ominaisuus uusiutui ja levisi myös apukuskin oveen. Uusi kierros huollossa ja katsotaan josko nyt toimii....
Onko tässä halogeeni ajovalot toteutettu linssillä vaiko heijastimella? Eräässä autoliikkeen passatissa on linssiumpiot sekä passat paketti 1, joka käsittääkseni sisältää xenonit, led-päiväajovalot sekä led- kilvenvalot. Autokauppias kuitenkin sanoi, että autossa EI olisi xenon-ajovaloja?
Suattaapi olla turha kysymys, mutta onko jollakulla käyttöä umpiolle (kääntyvät xenonit) joka säätömoottorivian takia on autosta vaihdettu pois?
Itsellä vaihdettiin siis koko kuskin puolen umpio säätömoottorivian takia, ja ihan mielenkiinnosta otin vanhan umpion mukaan kun ajattelin että voisi joskus katsoa mikä koneistosta on rikki mennyt... Mutta kyllä se nyt näyttää siltä että itse en ihan hetkeen ehdi tuohon hommaan ryhtyä ja tuolla se umpio seisoo turhaan varaston täytteenä.
Sarjassamme kummaa ihmettelyä.
Selailin tuossa mobile.de sivuja, ja ihmettelin kun sieltä löytyy aika reippaasti vm.2011-2014 olevia Passatteja R-line varusteilla. Suomesta näitä ei oikein meinaa löytää ollenkaan. Mistä tämä mahtaaa johtua?
Yritin myös selailla hieman mitä kaikkea tuo R-line pitää sisällään, mutta ei oikein tarkkoja speksejä löytnyt. Osaako joku fiksumpi auttaa? :)
Mihinhän paskaan tuli sormet tungettua kun nyt jopa 450km ajon jälkeen (ostettuna 64000km) jätti Passat länsiväylän varteen. Onneksi sain nilkutettua VW centteriin ja auton heti piuhaan. Vikakoodi antoi syyksi tehojen häviämiseen (ei ota kierroksia yli 3000rpm / ei merkkivaloja mittaristossa) imuputken läppäventtiilin. Korjausarvio 770â,¬ mutta onneksi se menee myyjäliikkeen piikkiin. Omaksi kustannukseksi jää vain sijaisauto.
Mitähän se tulevaisuus tuo tullessaan.
Lainaus käyttäjältä: JMTL - 04.01.16 - klo:14:55
Sarjassamme kummaa ihmettelyä.
Selailin tuossa mobile.de sivuja, ja ihmettelin kun sieltä löytyy aika reippaasti vm.2011-2014 olevia Passatteja R-line varusteilla. Suomesta näitä ei oikein meinaa löytää ollenkaan. Mistä tämä mahtaaa johtua?
Yritin myös selailla hieman mitä kaikkea tuo R-line pitää sisällään, mutta ei oikein tarkkoja speksejä löytnyt. Osaako joku fiksumpi auttaa? :)
Fiksusta en tiiä mitään :o, mutta suurin ulkoinen ero on korisarja (maski, etupuskuri lipalla, helmat ja takapuskuri). Monessa autossa näyttäisi olevan ei-tavis
17tm vanteet. Sitten taitaa olla se
Rmerkki maskissa ja perässä. Erikoisväristä (söhkönsininen), erikoisohjuspyörästä tai penkeistä en sano mitiä. Suomeksi: ulkonäköpaketti. ;)
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 04.01.16 - klo:22:12
Fiksusta en tiiä mitään :o, mutta suurin ulkoinen ero on korisarja (maski, etupuskuri lipalla, helmat ja takapuskuri). Monessa autossa näyttäisi olevan ei-tavis
17tm vanteet. Sitten taitaa olla se Rmerkki maskissa ja perässä. Erikoisväristä (söhkönsininen), erikoisohjuspyörästä tai penkeistä en sano mitiä. Suomeksi: ulkonäköpaketti. ;)
Aivan.. Onkos noissa R-lineissä madallettu alusta? Mulla oli ennen 2006 passat sportline ja siinä oli vähän madallettu.
Mutta mistäs johtuu ettei niitä oo hirveesti Suomessa tarjolla?
Lainaus käyttäjältä: JMTL - 04.01.16 - klo:22:35
Aivan.. Onkos noissa R-lineissä madallettu alusta? Mulla oli ennen 2006 passat sportline ja siinä oli vähän madallettu.
Mutta mistäs johtuu ettei niitä oo hirveesti Suomessa tarjolla?
Saksassa
R:n varustevaihtoehtoja näyttäis 2011 - olevan kaikki eli Comfo, Sport ja High. Eli sen on näköjään saanut tilata lisävarusteena.
Syy taitaa olla vain se, että sitä ei ole aikasemmin tarjottu Suomeen maahantuojan kautta. Alusta on Sportissa -15mm ja sen on saanut tilata kaikkiin paitsi BlueMotion säästömalleihin, joissa on jo ollut edessä 12mm ja takana 10mm (?).
Lainaus käyttäjältä: MsG - 04.01.16 - klo:21:46
Mihinhän paskaan tuli sormet tungettua kun nyt jopa 450km ajon jälkeen (ostettuna 64000km) jätti Passat länsiväylän varteen. Onneksi sain nilkutettua VW centteriin ja auton heti piuhaan. Vikakoodi antoi syyksi tehojen häviämiseen (ei ota kierroksia yli 3000rpm / ei merkkivaloja mittaristossa) imuputken läppäventtiilin. Korjausarvio 770â,¬ mutta onneksi se menee myyjäliikkeen piikkiin. Omaksi kustannukseksi jää vain sijaisauto.
Mitähän se tulevaisuus tuo tullessaan.
Diesel? Kenties jäätymisongelmaa kun imuputki osallisena.
Itse laittaisin tuossa tilanteessa nyt viimeistään viimasuojan paikalleen, auttaa muutenkin konetta pitämään lämpönsä todella paljon paremmin.
Oma ex-CC rupesi vilkuttamaan ekana talvena kesken ajon moottorikuvaa. Viimasuojan laitoin sen suuremmin asiaa tutkimatta eikä sen jälkeen mitään ongelmia talvella.
1.4 TSI (160hp)
En tiedä mistä lie kyse. Katsotaan jos tänään saisi pajalta takaisin. Kannattaako viimasuoja laittaa nyt ylä vai alaritilöihin ?
Näillä keleillä voi laittaa molempiin, mutta itsellä oli alempi ummessa. Tosin sinulla on bensakone, se ei liene niin allerginen kylmälle. Ehkäpä kannattaa pajalta kysästä oliko ongelmaan kylmyys mahdollinen syypää.
Oli minulla kyllä 1.2TSI Yetissäkin viimasuoja alaritilässä kun se lämpeni niin huonosti.
Help!
Soittimessa on jotain häikkää. Kun vaihdan radiokanavaa / radiosta mediaan tai naviin niin kaikkien kanavien volyymi laskee todella paljon vaikka volume on edelleenkin esim. 8 tasolla. Samoin navin ääniopastus on poissa vaikka pitäisi olla level 10. Samoin ääntä ei kuulu jos toistaa BT:llä musiikkia tai yrittää soittaa, vastaanottaja kyllä kuulee minun ääneni.. Jos käynnistää auton niin päällä ollut radio on normaali volyymilla mutta jos taas vaihtaa kanavaa niin hiljenee. Kaikki muu mykkinä.
Kokemuksia missä vikaa? Nollasin jo tehdasasetukset, ei vaikutusta.
Onko kukaan vertaillut B7 Passattia uusimpaan Ocuun? Koko, laatu, hiljaisuus, penkit?
Mitäs kaikkea pitäisi ymmärtää katsoa, jos on tällaista B7:aa alle 150 tkm ajettuna etsimässä? Kiikarissa 2,0 tdi manuaalina, 103 ja 125 kW kumpikin käyvät. Näistä 2010-luvun VAGeista ei ole kovin selvää käsitystä, niin pitää kysellä tyhmiä.
Hyvin preferoituja ominaisuuksia ovat xenonit, webaston ajastusmahdollisuus tai kaukosäädin ja navi. Tumma ja helppohoitoinen sisusta olisi myös tosi kiva. Taitaa olla niin, että järjestään kaikissa B7:issa on automaatti-ilmastointi?
Kysymyksiä:
- Onko kaikissa Suomi-autoissa webasto ajonaikaista lisälämmitystä varten?
- Kaukosäätimen jälkiasennuksen hinta lienee mallia kallis, eli 500-600 e?
- Navin karttapäivitykset? Miten ja mihin hintaan näissä?
- Onko erityisiä ruostepaikkoja? 3C:t näyttävät ruostuvan ovien alalaidoista ainakin.
- Mitä riesoja näissä 2-litraisissa CR-koneissa on odotettavissa?
Moro!
-13 vuoden Cc:hen oon katsellut uusia vanteita alkuperäisien 18" Lakevillejen tilalle. Silmään osui yhdet 19" VW tornadot, mutta niiden ET luku vähän mietityttää kun ovat ET48. Noiden orkkiksien ET tais olla 42. Onko tollaselle erolla mitään vaikutusta asennuksen suhteen eli ottavatko kiinni kun hieman enemmän sisäänpäin menevät?
Kun ei viitsis levikepalojen kanssa alkaa heti puljaamaan.
Lainaus käyttäjältä: htm - 24.03.16 - klo:08:05
Mitäs kaikkea pitäisi ymmärtää katsoa, jos on tällaista B7:aa alle 150 tkm ajettuna etsimässä? Kiikarissa 2,0 tdi manuaalina, 103 ja 125 kW kumpikin käyvät. Näistä 2010-luvun VAGeista ei ole kovin selvää käsitystä, niin pitää kysellä tyhmiä.
Hyvin preferoituja ominaisuuksia ovat xenonit, webaston ajastusmahdollisuus tai kaukosäädin ja navi. Tumma ja helppohoitoinen sisusta olisi myös tosi kiva. Taitaa olla niin, että järjestään kaikissa B7:issa on automaatti-ilmastointi?
Kysymyksiä:
- Onko kaikissa Suomi-autoissa webasto ajonaikaista lisälämmitystä varten?
- Kaukosäätimen jälkiasennuksen hinta lienee mallia kallis, eli 500-600 e?
- Navin karttapäivitykset? Miten ja mihin hintaan näissä?
- Onko erityisiä ruostepaikkoja? 3C:t näyttävät ruostuvan ovien alalaidoista ainakin.
- Mitä riesoja näissä 2-litraisissa CR-koneissa on odotettavissa?
Automaagi ilmastointi löytyy kaikista vakiona. Xenonit löytyvät yleensä valopaketillisista (Paketti 1 ?) autoista.
Webastoa ei ole kaikissa, mutta aika moni aikaisemmalla VAG disukalla ajanut on ruksinut sen - ettei tarvitse hytistä autossaan.
Tehdastilausweban mukana tuli myös kaukosäädin (dongi), sen olemassaolo kannattaa tarkistaa.
Orkkis navin päivityslevy maksaa marmorilla jtn. 300â,¬, mutta noita saa netistä halvemmallakin.
B7 ruosteista ei kait vielä ole kuulunut mitään erityistä, ovet ja luukut kannattaa aina vilkaista sekä mahdolliset helman kolhut.
CR kone on aika luotettavan maineessa, vanhemmissa pumppiskoneissa on omat juttunsa. Siirtopumppu voi olla vikakohde.
Näitä on aika mukavasti tarjolla, mm. vapautuneita liisareita joten on varaa valitakin. Monessa liisarissa voi vielä tulla 12kk vaihtoautotakuukin kaupan päälle. Itse ostaisin ehdottomasti huolletun ja sen vähemmän ajetun yksilön.
Mitä 75.000km huoltoon kuuluu?
Paljonko porukalla huolto maksanut?
Lainaus käyttäjältä: MsG - 07.06.16 - klo:23:31
Mitä 75.000km huoltoon kuuluu?
Paljonko porukalla huolto maksanut?
Tavallaan ei 75tkm huoltoa ole olemassakaan..
Eli riippuu mitä ja milloin viimeksi on huollettu.
Longlife huoltovälillä huoltoväli käytännössä on 30tkm/2 vuotta.
Eli jos 60tkm kohdalla on isohuolto tehty, nyt olisi lähinnä öljynvaihto.
Monet vaihtaa öljyt 15tkm välein vaikka ei periaatteessa ole "pakko"
Onko mittaristo ilmoitellut huollon tarpeesta?
Huollon hintakin riippuu paljon paikkakunnasta. Ylivieskassa Antti-Roikolla
pikkuhuolto n.230 ja isompi noin 350 euroa.
Vantaalla noihin saa laittaa +100â,¬
Kannattaa ottaa huoltokirja mukaan ja käydä huollossa kyselemässä mitä tarvis tehdä.
Tervehdys! Tuli hankittua B7 passatti vm. 2011 2.0TDi koneella ja ajattelin öljynvaihdon suorittaa, kun huoltokirjan mukaan alkaa 15tkm olevan edellisestä vaihdosta. Mitäs öljyä tähän nyt suositeltiin (tehtaalla ilmeisesti Castrolit?) ja oliko määrä 4-5L?
Kesällä tuon voisi varmaan itsekkin suorittaa, mutta nyt ei huvita lähteä lumihankeen makoileen, joten pitänee viedä johonkin vaihdettavaksi :D
Noniin tuli ostettua 150k ajettu passatti muutama viikko sitten. Nyt kuitenkin on liikkellelähtiessä ykkösvaihteella alkanut kuulua sellasta vinkunaa/rutinaa. Tämä kuuluu vain paikaltaan lähtiessä ja jos hiljentää liikkeellelähdön jälkeen melkein pysähdyksiin ei ääntä enään kuulu. Kakkoselta kolmoselle vaihtaessa kuuluu vielä ihan pieni vinkaisu. Vaihteet pelaa aivan mainiosti eli ei tunnu että luistaisi ja ääni on pikemminkin sen kuuloinen että jarrut laahaisivat mutta en nyt oikein usko. Autona siis vm.13 1.6tdi bluemotion ja seitsemänlovinen dsg
Tipautin takapuskurin 2.0TDI farkusta luukun ja puskurin maalausta varten. Samalla noteerasin että kuskin puolella on mahdollisesti osuttu joskus jonnekin niin että pohjamuovi on (ehkä) repeytynyt ja pari ruuviakin puuttui. Nyt ei oikein tiedä että miltä tuon kuuluisi näyttää ja että mitä puuttuu vai puuttuuko mitään. Olisiko jollain mahdollisesti kuvaa siitä miltä tuo viimeisen vaimentimen ympäristön kuuluisi näyttää?
Moro.
Onkos ne moottoriongelmat saatu jo poistettua 1.4 TSI, 118 kw, Multifuel DSG mallista. ( kilometrejä jo 200000 takana )
B7 moottori lienee, rekisteröity 7/2014
Tuommonen vaan odottaa ostopäätöstä mutta tietäen nuo vanhempien mallit haasteet niin vähän jarruttaa.
Olen hakenut ulkomaalaisia foorumeita myöten tietoa seuraavanlaisesta ongelmasta:
Vm. 2011 b7 passat 1.6 tdi manuaali, ajettu 170tkm
Ongelmana on luonnottoman tuntuinen äänetön pehmeä tärähdys /, tömahdys kun siirtyy vedottomasta tilanteesta veto päälle. 80 kmh vauhdista vitosella kun nopeasti survaisee moottorijarrutuksesta kaasua niin tärähdys tulee ikään kuin kolme kertaa vaimentuen joka kerralla. Moottorin tuenta tulee pintalöysältä.
Missä vika? Vein korjaamolle ja tarkistivat moottorin kiinnitykset mutta sanoivat että ne on kunnossa.
Jossain voimansiirrossa on löysää, ei auto kuulu tuollainen olla. Ei 400tkm ajettu vanha b6 passattikaan ollut.
Tuon tyylistä oli joskus VW Polossa itselläni ja silloin kyseessä oli nimenomaan moottorintukikumit, mutta jos ne on kerran tarkistettu niin ei varmaan ole siitä sitten kyse.
Voisiko olla kaksoismassa tiensäpäässä? Ihan arvauksella heitin, mutta siellähän sitä "löysää" on helpoiten voimansiirronkomponenteista.
Tuossa on kuulemma kiinteä vauhtipyörä ja joku epäili et juuri se tekisj tuota. Minä en voi sitä millään uskoa.
Lainaus käyttäjältä: musscle - 12.11.18 - klo:11:02
Tuossa on kuulemma kiinteä vauhtipyörä ja joku epäili et juuri se tekisj tuota. Minä en voi sitä millään uskoa.
Minäkin olen kuullut huhuja että olisi kaksoismassa, sekä toisaalta että olisi kiinteä. Myös esim. autodoc myy kytkinpaketteja tähän B7 1.6 CAYC:iin sekä kiinteällä että kaksoismassalla.
Näkeekö vauhtipyörän tyyppiä mistään muualta kuin marmorin tietokoneelta (tai purkamalla)?
Sopiiko nämä vanteet b7 passatiin 1.6 tdi?
Ostin tuollaiset mutta sitten selvisi että ovat ollet 2015 passat alltrackissa. Eli koko on aika paljon isompi. Mahtuvat kääntymään ääriasennossa mutta ottaako isossa töyssyssä lokariin kiinni?
(https://i.ibb.co/71TVwcb/IMG-20190331-122601.jpg) (https://ibb.co/CHXvkdW)
(https://i.ibb.co/x79vbBM/IMG-20190331-123354.jpg) (https://ibb.co/ZM4srFh)
(https://i.ibb.co/16N9VCp/IMG-20190331-122811.jpg) (https://ibb.co/X8PzBnd)
Kyseessä siis 225/50 r17 rengaskoko.
Voi hyvinkin ottaa vauhdissa heitoissa kiinni, Passatin koko on 235/45R17. Keulahan on pehmeä ja sisäänjousto suuri. En itse ajaisi.
Lainaus käyttäjältä: musscle - 31.03.19 - klo:13:17
Kyseessä siis 225/50 r17 rengaskoko.
Mahtuvat Passat B7:een, ja mahtuvat myös Golf VII:een.
122hv 1.4 tsi. Onko tuossa vielä jakoketju vai onko hihnalla?
Pitäisi löytää jostaki joku vagin tsi raamattu että voi katsoa missä hihna ja missä ketju. ;D
Lainaus käyttäjältä: _tomi - 16.06.19 - klo:13:47
122hv 1.4 tsi. Onko tuossa vielä jakoketju vai onko hihnalla?
Taitaa kaikki Passat B7:n bensat olla vielä ketjulla.
Olen viime aikoina kiinnittänyt huomiota sähköisen takaluukun sulkeutumiseen, joka mielestäni menee kiinni turhan nopeasti ja juuri ennen sulkeutumista pamahtaa kiinni. Sinänsä luukku aukeaa normaalisti ja sulkeutuukin aluksi aivan normaalisti, mutta luukun sulkeutuessa noin puolivälissä matkaa vauhti kiihtyy selvästi ja luukku "rymähtää" kiinni. Käsittääkseni youtube-videoita katselleena sähköisistä takaluukuista, sen ei kuuluisi toimia noin.
Ilmeinen vikakohde olisikin siten takaluukun kaasujouset. Olin aikeissa tilata autooni uudet, mutta sitten törmäsin hieman hankalaan ongelmaan:
Kaasujousista on olemassa kolmella varaosanumerolla kolme eri versiota:
3AF827550A --> 460N kaasujousi, joka monissa tarvikeliikkeissä (esim. pkwteile.de) on ilmoituksen mukaan tarkoitettu sähköisellä takaluukulla varustettuihin autoihin. OEMPC:n mukaan tuon pitäisi soveltua 1.2.2014 asti valmistettuihin autoihin.
3AF827550B --> 580N kaasujousi, joka ilmeisesti on tarkoitettu ilman sähköistä takaluukkua varustettuihin malleihin.
3AF827550D --> 520N malli, joka on tarkoitettu sähköisiin takaluukkuihin alkaen 1.2.2014.
Oma autoni on valmistettu tehtaalla loppuvuodesta 2013, mutta se on käyttöönotettu tammikuussa 2014. Periaatteessa siis tuo 460N-malli olisi oikea. Mutta kun katsoin autossa jo kiinni olevia kaasujousia, oli siellä tuo D-malli, eli 520N-versio. Ongelmaksi tässä kohtaa muodostuu se, että tuota D-mallia ei ole yleisesti saatavilla, vaan lähinnä vain alkuperäisosana, joka kustantaa paikasta riippuen 80-120â,¬ (2kpl). Vastaavasti nuo kaksi muuta mallia on saatavilla monestakin varaosaliikkeestä ja laadukaskin merkki maksaa paikasta riippuen n. 45-60â,¬/2kpl. Taustatyötä tehneenä sain kuitenkin selville, että 2014 vanhemmissa varianteissa ei käytettäisi tuota D-versiota, vaan itse asiassa A- ja B-version yhdistelmää, eli A-versio olisi luukun vasemmalla ja B- oikealla puolella, jolloin tietysti keskiarvoisesti ne olisivat tuon 520N. Mikähän lienee syynä, että uudemmissa malleissa tuosta kahden eri version käytöstä on siirrytty tuollaiseen kolmanteen malliin ja voiko noita vanhempia versioita edelleen käyttää? Ongelma on ensisijaisesti siinä, että tuota D-versiota saa lähinnä alkuperäisosana ja melko tyyriillä hinnalla, kun taas noita kahta muuta mallia saa melko huokeasti mistä tahansa.
Auto oli Passat Variant B7.
Laita VIN (valmistenumero), niin katson, mitä ETKA sanoo osasta.
Valmistus pvm 23.09.2013
Vasen kaasujousi 3AF827550A (460N, 81,60â,¬) ja oikea -550B (580N, 81,60â,¬)
Mikäs rengaskoko olisi tähän B7:ään paras vaihtoehto 17" vanteelle ja kyseessä siis talvirengas? Otteen mukaan tyyppihyväksyttyjä kokoja olisi 205/50/17 ja 235/45/17, mutta onko joku noiden väliltä parempi tai yhtä hyvä? Varmaan talvirenkaalle tuo kapeampi profiili olisi parempi? Auto on siis 1.4 TSI Ecofuel (ei neliveto tai alltrack).
Mulla oli 170hv diesel nelivedossa 205/50 R17. Oli oikein hyvä koko ja vastaa riittävän tarkasti alkuperäistä kokoa.
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 21.06.19 - klo:20:34
Valmistus pvm 23.09.2013
Vasen kaasujousi 3AF827550A (460N, 81,60â,¬) ja oikea -550B (580N, 81,60â,¬)
Vaihdoin omaani 520N kaasujousien tilalle Monroen 460N versiot, kun Saksan pojjaat kehuivat että tulee hyvä ja ei kolahda. Nooh, ei muuttunut ainakaan paremmaksi, eli rämähtää yhä kiinni. Taidan vaihtaa oikeanpuoleisen 580N malliin, josko auttaisi.
Vaihdoin itsekin just kaasujouset 460N ja 580N Lesjöforsin tekeleisiin. Ja edelleen pärähtää kiinni. Toinen vanhoista oli sen verran kulahtanut että sai kehon painolla painumaan sisään. Uusi ei samasta tempusta hievahtanutkaan, eli jotain parannusta varmaan kuitenkin.
Kyllä se sähköinen takaluukku rämähtää aika ilkeästi kiinni siinä lopussa. Näin toimii omassa ja kaikissa muissa yksilöissä joihin olen törmännyt. Luukku tosiaan kiihdyttää vauhtia ihan lopussa, ilmeisesti tällä varmistetaan kunnollinen sulkeutuminen. Toki kuoleentuneet kaasujouset voivat pahentaa tätä eli pääsee "putoamaan" korkeammalta. Ihan sulkeutumisen lopussa (tai avautumisen alussa) nuo kaasujouset eivät nosta luukkua juuri ollenkaan johtuen geometriasta ja niiden tehtävä onkin lähinnä kannatella auki olevaa luukkua.
Vaihdoin tosiaan omaan autooni nuo kaasujouset, joista toinen on 460N ja toinen 580N. Luukun toiminta parani, eikä luukku tule enää niin pitkältä matkalta kovaa vauhtia alas, mutta ei luukun sulkeutuminen silti pehmein mahdollinen ole, kuten joissakin muissa automalleissa, missä luukku menee pehmeästi kiinni loppuun asti. Kannattaa manuaalisesti operoida luukkua ja katsoa, missä kunnossa kaasujouset ovat, mutta jos niissä ei ole havaittavissa olevaa kuoleentumista, ei niitä kannata vaihtaa vain siksi, että luukun toiminnasta saisi pehmeämpää.
Mulla B7:n sähkötoiminen takaluukku ei jaksanut puskea ylös asti. Luukun reuna jäi ohimon korkeudelle. Vaihdoin uudet kaasujouset täältä lukemieni vinkkien perusteella ja taas toimii. Vaihto on syntisen helppoa ja osat pilahalpoja.
Potilas B7 Variant 2014. Kuljettajan ulko-oven kahva ei tahdo toimia pakkasella, ovi ei joko aukea ollenkaan ja/tai kun saa auki, ei mene enää kiinni. Vian korjaus sinänsä ihan selkeä homma (mikäli 3C:n ohjeet pätevät tähänkin) ja uudet vaijerit on hommattu sekä ulko-, että sisäkahvaan. Kysymys kuuluu, että kauanko aikaa vie oven purkaminen ja kasaaminen? Mietin, että uskaltaako hommaan ryhtyä parkkipaikalla taivasalla, jolloin ovi olisi syytä saada purettua, vaijerit vaihdettua ja uudestaan kasaan mielellään max muutamassa tunnissa.
Voikohan iskarin yläpään laakeri aiheuttaa myös kolinaa alustassa? Rattia käännettäessä kuuluu jostain ääntä, mutta voisko aiheuttaa myös kolinaa ajaessa. Aika satunnainen ääni, eikä oikein mitään tiettyä tilannetta missä tulee. Katsastuksessa ei löytynyt mitään, eikä myöskään huollossa. Koiranluut tuli hetki sitten jo vaihdettua. Sen verran häiritsee että voisi asialle jotain alkaa tehdä.
Lainaus käyttäjältä: MTa - 12.09.19 - klo:09:55
Voikohan iskarin yläpään laakeri aiheuttaa myös kolinaa alustassa? Rattia käännettäessä kuuluu jostain ääntä, mutta voisko aiheuttaa myös kolinaa ajaessa. Aika satunnainen ääni, eikä oikein mitään tiettyä tilannetta missä tulee. Katsastuksessa ei löytynyt mitään, eikä myöskään huollossa. Koiranluut tuli hetki sitten jo vaihdettua. Sen verran häiritsee että voisi asialle jotain alkaa tehdä.
Iskarin yläpää voi marmorin mukaan kolahtaa, ja se ilmenee iskaritesterillä usein juuri ennen kuin liike loppuu kokonaan (eli lopuksi).
Toinen hankala paikka voi olla hammastangon sisemmät helat ja kolmas alatukivarsien takahelat. Onnea vianetsintään. ???
Passat Variant 2014:
Lähdin tänä aamuna työmatkalle ja n. kolmen kilometrin ajon jälkeen liikennevaloissa seisoessa tuli mittaristoon yhtäkkiä teksti "Error airbag" ja airbagin valo jäi palamaan. Mistä tuo voi tässä Passatissa johtua? VCDS-kaapeli on 150km päässä, joten en pääse heti koodeja lukemaan. Netistä lukemani perusteella vika ei ole ratissa, koska napit ja valot toimivat normaalisti. Penkkejäkään en aamulla liikutellut.
Paloi Kuljettajan puolelta xenon-polttimo. Olikos tässä d3s-polttimo? Onko vaihto kuinka työläs operaatio? Kyseessä malli, jossa automaattiset ajovalot bixenoneilla ja vaihtaa esim. lyhyet automaattisesti.
Helppo homma, aikaa menee ehkä 3min.
Juu on D3S-poltin.
Takakansi auki, 2 lukitusvipua, sitten polttimon lukitus auki (polttimon molemmilla puolilla vivut) ja xenon ulos ja johto irti. Kasaus vastapäisesstä järjestyksessä.
Youtubesta video (https://www.youtube.com/watch?v=2g7OrMKSxsY)
Lainaus käyttäjältä: Ramzez - 23.09.19 - klo:10:54
Passat Variant 2014:
Lähdin tänä aamuna työmatkalle ja n. kolmen kilometrin ajon jälkeen liikennevaloissa seisoessa tuli mittaristoon yhtäkkiä teksti "Error airbag" ja airbagin valo jäi palamaan. Mistä tuo voi tässä Passatissa johtua? VCDS-kaapeli on 150km päässä, joten en pääse heti koodeja lukemaan. Netistä lukemani perusteella vika ei ole ratissa, koska napit ja valot toimivat normaalisti. Penkkejäkään en aamulla liikutellut.
Jottei jää häntiä roikkumaan, niin vastaus ongelmaan: Repsikan hanskalokeron "lukkopesä", jolla deaktivoidaan matkustajan airbag, aiheutti vikakoodin. Johtui mahdollisesti pakkasesta ja sen aiheuttamasta kontaktihäiriöstä. Kääntelin lukkopesää pari kertaa ja toistaiseksi vika ei ole uusiutunut. Mikäli palaa, pitää harkita lukkopesän vaihtoa.
Lainaus käyttäjältä: Killer - 02.11.19 - klo:07:56
Helppo homma, aikaa menee ehkä 3min.
Juu on D3S-poltin.
Takakansi auki, 2 lukitusvipua, sitten polttimon lukitus auki (polttimon molemmilla puolilla vivut) ja xenon ulos ja johto irti. Kasaus vastapäisesstä järjestyksessä.
Youtubesta video (https://www.youtube.com/watch?v=2g7OrMKSxsY)
Juu oli suht helppo homma. Kyseessä siis ecofuel-malli ja kuljettajan puoleinen poltin vaihtui minuutissa. Matkustajan puoli teetti paljon enemmän työtä, johtuen ahtaista tiloista ja umpion muovista takakantta ei ollut helposti otettavissa pois tieltä, vaan vaati mielikuvitusta miten sen käänteli pois välistä, jotta polttimon mahtui vaihtamaan. Ei vaatinut kuitenkaan ylimääräistä purkamista tai työkalujen käyttöä. Tosin tasapäistä meisseliä käytin apuna, kun avasin metalliset pannat muoviluukkujen päältä. Kannattaa tosiaan katsoa vaihto-ohje Youtubesta, jotta käsittää, miten se polttimon lukitussysteemi aukeaa ja menee kiinni.
Montakos eri variaatiota on olemassa B7:n xenon umpioista? Mietin oman autoni valoja kun siinä on xenonit Led päiväajovaloilla ja kaukovaloautomatiikalla, joka myös muuttaa valokuviota siten, ettei vastaantuleva häikäisy, mutta autossani ei taida olla kaarreajovaloja (ei ole "bend lighting" tai afs vaihtoehtoa mittaristossa ja testisyklissä valot menee ylös ja alas ja valokuvio tekee temppuja, mutta eivät käsittääkseni käänny). Eli onko olemassa umpioista vielä sellaiset versiot missä tuo kääntö on, eli kääntöä ei saa "koodaamalla" vaan vaatii rautatason päivityksiä?
Pimeällä ajaessa huomannut passatissa ajovalojen valokuvion värisevän pieniinkin kuoppiin ajaessa, onko tämä ihan normaalia tässä mallissa d3s xenoneilla? Vanhat polttimotkin tuli vaihdettua uusiin, eikä ainakaan tähän asiaan vaikuttanut yhtään.
Mittaisiko joku ystävällinen turvavyön soljen pituuden muovista metallin kärkeen?
Nim.Epäsopivat vyöt
Koko soljen pituus 70mm
Metalliosan pituus 35mm
T: B7 2014
Mistä mahtaa löytyä pohja muovi kuljettajan puolelle?
Monestakin paikkaa, esim ahw-shop.de jos haluaa edullisesti alkuperäisen.
Tuolta voi kysellä.
Tai sitten perinteinen marmoritiski
3C8825201A ja maksaa marmorilla alta satasen. Alkuperäinen osanumero ilman lopussa olevaa A-kirjainta.
Katsoin 2013 vuosimallista, mutta lienee sama kaikissa B7:oissa.
Onko tietoa saako tuota alusta muovia muualta kuin marmoritiskiltä? Kiitos varaosanumerosta.
Puretuista autoista. B6 Passatissa sama osa 2009 vuosimallista alkaen.
Nopea kysymys: Onko matkustajan puolen airbag-kytkimen (se, jota käännetään haskalokerosta avaimella) varaosanumero päivittynyt, kun katkaisijan alkuperäisellä numerolla tulee niin heikosti tuloksia: 3C0 919 237 C Löytyisikö tuohon uudempaa numeroa, jolla löytyisi paremmin saatavuutta?
Toinen kysymys: Miten on järkevintä vaihtaa takapään "alatukivarren" (se mikä kannattelee jousta) hela, joka on kiinni navassa, eli samassa osassa, missä laakeri ja jarrut. Osanumero on siis 1K0505553A. Bemareihin olen joskus narinaheloja vaihtanut ja siihen sopi sellainen ulosvetäjä, mutta miten tässä Passatin tapauksessa vaihto on ajateltu?
Lainaus käyttäjältä: Ramzez - 22.06.20 - klo:07:22
Nopea kysymys: Onko matkustajan puolen airbag-kytkimen (se, jota käännetään haskalokerosta avaimella) varaosanumero päivittynyt, kun katkaisijan alkuperäisellä numerolla tulee niin heikosti tuloksia: 3C0 919 237 C Löytyisikö tuohon uudempaa numeroa, jolla löytyisi paremmin saatavuutta?
5C5919237. Ei ole kokemusta, miten lukkosylinterin saa siirrettyä vanhasta uuteen, jos edes tarpeen.
3C0919237, 3C0919237A ja 3C0919237B pitäisi olla käypäsiä osia myös jos käytettyjä etsii.
Merkkarilla vajaa 90 rahaa.
Lainaus käyttäjältä: Ramzez - 22.06.20 - klo:09:03
Toinen kysymys: Miten on järkevintä vaihtaa takapään "alatukivarren" (se mikä kannattelee jousta) hela, joka on kiinni navassa, eli samassa osassa, missä laakeri ja jarrut. Osanumero on siis 1K0505553A. Bemareihin olen joskus narinaheloja vaihtanut ja siihen sopi sellainen ulosvetäjä, mutta miten tässä Passatin tapauksessa vaihto on ajateltu?
Asennukseen on olemassa oma työkalu, voin kaivaa sen numeron jossain vaiheessa esille.
Itse onnistuin irrottamaan puslan sopivan kokoisella pitkällä hylsyllä ja kierretangolla + muttereilla. Tiukassa oli.
Asennus olikin haastavampaa ja onnistuin rikkomaan uuden puslan. Onneksi olin tilannut kaksi ja toisen sain jotenkuten paikoilleen :P
Tarvikepuslan ulkokuori oli muovia ja sehän tykkää haljeta mieluummin kuin mennä ahtaaseen reikään.
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 22.06.20 - klo:12:46
Asennukseen on olemassa oma työkalu, voin kaivaa sen numeron jossain vaiheessa esille.
Itse onnistuin irrottamaan puslan sopivan kokoisella pitkällä hylsyllä ja kierretangolla + muttereilla. Tiukassa oli.
Asennus olikin haastavampaa ja onnistuin rikkomaan uuden puslan. Onneksi olin tilannut kaksi ja toisen sain jotenkuten paikoilleen :P
Tarvikepuslan ulkokuori oli muovia ja sehän tykkää haljeta mieluummin kuin mennä ahtaaseen reikään.
Kiitos avusta! Tilasin Lemförderin osana, kuten muutkin takapään osat. Taisi kuvassa se ulkokehä näyttää muoviselta. Olennaisin asia on tietysti se, että uudet helat saa asennettua ehjänä paikalleen, muuten on turha irrottaa vanhoja. Varmaan asennus tapahtuu jotenkin siten, että sitä muovista ulkokehää vasten painamalla sen pitäisi mennä paikalleen? Ehkä sopivan kokoisella ja vahvuisella rautaputkella ja vähän samaan tyyliin kuin vanhan irrotus?
Hei, kuinka yleisiä B7 Passateissa on takapenkin integroidut lastenistuimet? Ja kuinka paljon jää tilaa niiden väliin kun ovat yläasennossa? Eli mahtuuko jokin turvaistuin sinne keskelle?
Sekä vielä mitkä moottorit (bensa/diesel) ovat luotettavia B7 Passatissa?