VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

JPN_V70D3OR

Golf sai 9v synttärilahjaksi :-* ruostesuojauskäsittelyn, oli muutaman päivän Finicorin vastaanotolla.

Kuulemma tankin etureunan alue, pyöräkaaret lokareiden altaja akselisto  olivat vaatineet hieman hiekkapuhallusta ja pohjamaalausta. Myös alustan muovisuojan takana oli ollut hilseilyä. Ainakin (arvatenkin:-) massaajan mielestä käsittely oli varsin aiheellinen.

Vaimentaahan tuo massa hieman meluakin, vaikkei varsinaista melun vaimennusta tehtykään. Jokusen viikon saa nyt kylläkin haistella suojausaineiden käryä  ???
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Kamraatti

Mitä tuli kustantamaan tuo käsittely?

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: Kamraatti - 16.03.23 - klo:11:36
Mitä tuli kustantamaan tuo käsittely?
Ovet ruiskutettu (tosin rakenteensa puolesta hankala päästä käsiksi, pienet vedenpoisto aukot), takaluukkua ei (rakenteen vuoksi kuulema oikein pääse) , konepelti ei ole ruostuvaa. Pyöräkoteloitten taustat pääsee käsittelemään lokareitten poiston jälkeen. Kynnyskoteloissa on hyvät soikion muotoiset tulpat mistä pääsee ruiskuttamaan, mutta molemmilta puolilta puuttuivat takimmaiset tulpat !! Koteloihin oli siten isänmaata kertynyt enemmänkin.

Samalla tuli kiinnitettyä syksyllä irronnut polttoaineen täyttöaukon viemäriputki.

Maalauksineen ja massoineen 940,- takuineen, suositeltava tarkastuskäynti 4v päästä.

Mm. 6-koppaisen pohjaan on ruiskutettu muovikalvo, joka voi irroita paikkapaikoin ja muodostaa kuplia joissa ruoste muhii. Tässä 7:ssa ko. kalvoa ei ole, mutta eipä sitten ole muutakaan, pohjapaneelin alla on paljas pelti.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

eepeli2

Lainaus käyttäjältä: eepeli2 - 12.03.23 - klo:11:33
Golf Variant MK7.5 bensa mietinnässä. Mikäs moottori DSG:n kanssa on todettu toimivaks/luotettavaksi? 1.4 (125 tai 150hv) tai 1.5 EVO (130 tai 150hv)?

Mikäs DSG näissä nyt olikaan? Sama kaikissa?

a_jaba

Noissa kaikissa mainituissa taitaa olla DQ200-0CW eli 7-vaihteinen kuivakytkin laatikko.

Perusperiaate on että
DQ200 = 7 vaihteinen, etuveto, max 250Nm
DQ250 = 6 vaihteinen, etuvetoja ja nelivetoja, yleensä yli 250Nm vääntävän moottorin kanssa
DQ381 = 7 vaihteinen, etuvetoja ja nelivetoja, korvannut DQ250 laatikon, yleensä yli 250Nm vääntävän moottorin kanssa
DQ400e = 6 vaihteinen GTE:n laatikko

Muita DSG laatikoita ei taida olla Golf 7.5 korimallin autoissa.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

UFK

Meneekös 1,6 tdci farkkun alle 18" vanteet joissa ET 35? 225/40 kumit

Golffari15

Miten porukka hoitelee Golffin takajarrupalojen vaihdon, kun tuntuu montaakin ohjetta löytyvän. Jos jättää sähköisen käsijarrun kytkemättä, niin uskaltaako silloin mäntätyökalulla kiertää männän sisään vai rikkooko se moottorin? Ohjeita myös 12V akkua käyttäen syöttää moottorille virran ja mäntä sisään, toimiiko tämä? Helpoin toki olisi ihan vasitetulla OBD-vehkeellä tehdä, mutta sitä ei taloudesta löydy.

M1k4

Lainaus käyttäjältä: Golffari15 - 19.04.23 - klo:16:25
Miten porukka hoitelee Golffin takajarrupalojen vaihdon, kun tuntuu montaakin ohjetta löytyvän. Jos jättää sähköisen käsijarrun kytkemättä, niin uskaltaako silloin mäntätyökalulla kiertää männän sisään vai rikkooko se moottorin? Ohjeita myös 12V akkua käyttäen syöttää moottorille virran ja mäntä sisään, toimiiko tämä? Helpoin toki olisi ihan vasitetulla OBD-vehkeellä tehdä, mutta sitä ei taloudesta löydy.

Sähköllä muinoin omaan 3C passattiin vaihdoin. 12v akku ja sopivat pinnit johtojen päihin. Ehkä kivuttomin konsti sitten VCDS:n jälkeen.
Exät:
1 x Audi
1 x BMW
1 x Buick
2 x Citroen
9 x Datsun/Nissan
1 x Fiat
2 x Ford
1 x Honda
3 x MB
1 x Mitsubishi
14 x Opel
3 x Peugeot
1 x Seat
1 x Skoda
1 x Toyota
2 x Volvo
1 x Zastava
10 x VW

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: M1k4 - 20.04.23 - klo:08:46
Sähköllä muinoin omaan 3C passattiin vaihdoin. 12v akku ja sopivat pinnit johtojen päihin. Ehkä kivuttomin konsti sitten VCDS:n jälkeen.
Volvolle riittää 9V paristokin, joten tuotakin voi kokeille, mikäli akkuvirtaa ei ole helposti saatavilla.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

JJT

Terve.
Onko muilla kokemuksia 1.0 tsi automaatista?
Välillä tuntuu kuin auto meinaisi sammua, jos vaikka vauhti putoaa risteykseen mennessä,  myös liikkeelle lähtö tuntuu kulmikkaalta.
Monta automaatti volkkaria ollut ja tämä jotenkin tuntuu erillaiselta.

watson

Saako noita dynaamisten ledejen syttymistä säädettyä, että syttyis pitkät päälle valoisammassa? Tämänkin peuran ois ehkä nähnyt kun oikea valo olisi näyttänyt pitkää oikeeseen reunaa, tossa oli kyl vastaantulevan valoissakin säädöt päin persettä.

VW Golf Variant 1,4TSI 110 kW DSG -17

Tippi

Lainaus käyttäjältä: JJT - 05.05.23 - klo:09:48
Terve.
Onko muilla kokemuksia 1.0 tsi automaatista?
Välillä tuntuu kuin auto meinaisi sammua, jos vaikka vauhti putoaa risteykseen mennessä,  myös liikkeelle lähtö tuntuu kulmikkaalta.
Monta automaatti volkkaria ollut ja tämä jotenkin tuntuu erillaiselta.

Mitä tarkoitat auton sammumisella? Itsellä aihetti hämmennystä tuo Start/Stopin toiminta että se sammuttaa auton jo ennenkuin se on pysähtynyt täysin, tekee tätä myös ihan maantienopeuksilla (1.5Tsi kone itsellä vm 2018)

Mutta tuo liikkelle lähtö mietityttää itseä myös, tuntuu että kaasussa olisi tavallaan pieni välys, sitä pitää painaa todella varovasti hiljalleen tai auto muuten nykäisee itsensä liikkeelle ja heti kun on liikkeellä niin laatikko vaihtaa jo 2-vaihteelle. S-moodilla tuntuu että lähtö on hieman sulavampi. Mutta aiemman 1.4Tsi-hybridin liikkeelähtö oli paljon sulavampi (on tietysti täysin erilainen laatikko ja sähkö auttaa varmasti kummasti lähtöä)
Onko tuo 7-vaihteinen kuivadsg vain tuollainen vai saisikohan tuota säädettyä onko kellään vastaavaa kokemusta?

Volkkariintutustuja

#2832
Itse olen huomannut samanlaista pientä nykäisyä 1.6 tdi:n kanssa liikkeelle lähdössä, mutta jostain päin foorumia muistan lukeneeni että olisi enemmänkin tämän laatikon ominaisuus kuin vika. Varmaksi tosin tätäkään en osaa sanoa.

Pystyisikö joku toinen Golfilla ajeleva auttamaan, takalasin lämmityksen päälle ja pois laittaessa kuuluu suht kova releen napsahdus kojelaudan vasemmalta puolelta, kuuluuko asiaan vai voisiko olla jotain vian tynkää? Ei ole ikinä muun merkkisissä omistamissani autoissa tuota tehnyt ja eilen vasta laitoin lämmityksen ensimmäistä kertaa päälle.

Vastaavaa, toki vähän vaimeampaa, releen napsuntaa on alkanu kuulumaan adaptiivinen vakkari päällä ajaessa. Rele tuntuu napsahtavan lähes joka kerta, kun auto valmistautuu jarruttamaan tai hiljentämään vauhtia edessä olevan auton takia. Tämä ilmeni kesken reissun jossa ajosuoritteet oli viikon ajan +500km päivässä +20 - +30 asteen lämmössä.

Auto on vm2019 farkku 1.6tdi dsg

Tippi

Lainaus käyttäjältä: Volkkariintutustuja - 21.08.23 - klo:20:27
Pystyisikö joku toinen Golfilla ajeleva auttamaan, takalasin lämmityksen päälle ja pois laittaessa kuuluu suht kova releen napsahdus kojelaudan vasemmalta puolelta, kuuluuko asiaan vai voisiko olla jotain vian tynkää? Ei ole ikinä muun merkkisissä omistamissani autoissa tuota tehnyt ja eilen vasta laitoin lämmityksen ensimmäistä kertaa päälle.

Itsellä kuuluu myös selvästi kun rele vetää. Ihan normaalia mielestäni, en olisi huolissaan tästä.

Jjeppee

Moro! Ostin viikko sitte -16 vuoden golffin. Tankki oli täynnä kun auton ostin ja nytten  kun menin tankille kun alkoi bensavalo palamaan niin ei bensamittari hievahtanutkaan vaan jatkanut tankkauksen jälkeenkin tuosta ”bensavalopisteestä” tasaista kulkua alaspäin. Mahtaako olla yleinenkin ongelma näissä vehkeissä vai mitä tälle pitäis oikeen tehdä?  :o

CarsAndCoffee

Saakohan dynaamisissa ledeissä (ilman DLA:ta) säädettyä itse lähivalojen keilan korkeutta? Tuli tällainen auto ajoon loppukesästä ja nyt pimeiden tultua on tullut huomattua, että lähivalot näyttävät aivan liian lähelle eli alas. Kyseessä siis ne ledit, jotka käynnistäessä menevät ylös, alas, oikealle ja vasemmalle sekä ajossa kääntyvät ratin mukana, mutta sitten kaukovaloassari on se vammaisversio eli ilman Matrix-ominaisuutta.

Jossain olen kuullut yleisesti mainittavan, että pystyy itse säätämään, kun avaa konepellin ja siinä olis joku säätöruuvi, mutta en pahemmin näistä kyseisistä tuikuista tiedä. Oisko nämä mahdollisesti jo niin älykkäät, joita säädetään ohjelmallisesti eli huollossa? Auto on vuosimalli 2020 (rek 03/2020) eli viimeisiä 7.5 kopan yksilöitä. Mietin vaan, että täytyykö varailla aika johonkin, jotta saa ennen pahimpia pimeitä nuo valot oikeasti toimiviksi...

Puolison 2019 A3 ledit ovat ilman noita dynaamisia ominaisuuksia, mutta ovat hemmetisti Golfia paremmat, kun lähivalojen valokeila on korkeammalle säädettynä paljon leveämpi ja yltää pidemmälle.

nalle80

LainaaJossain olen kuullut yleisesti mainittavan, että pystyy itse säätämään, kun avaa konepellin ja siinä olis joku säätöruuvi, mutta en pahemmin näistä kyseisistä tuikuista tiedä. Oisko nämä mahdollisesti jo niin älykkäät, joita säädetään ohjelmallisesti eli huollossa? Auto on vuosimalli 2020 (rek 03/2020) eli viimeisiä 7.5 kopan yksilöitä. Mietin vaan, että täytyykö varailla aika johonkin, jotta saa ennen pahimpia pimeitä nuo valot oikeasti toimiviksi...
Itsellä vastaava auto samoilla valoilla ja valojen säädön tarkistus kuuluu normaaliin tarkistushuoltoon, mutta perivät noin 20 euroa ylimääräistä jos valoja tarvii säätää. Itselläni kerran tekivät säädön kun oli liian alas. Huolto oli kesäaikaan niin en osaa sanoa oliko muutos miten merkkittävä kun ei ollut oikein vertailukohtaa muistissa.
Golf Variant VII Highline Limited 1.0 tsi dsg 2019

CarsAndCoffee

Lainaus käyttäjältä: nalle80 - 02.10.23 - klo:14:52
Itsellä vastaava auto samoilla valoilla ja valojen säädön tarkistus kuuluu normaaliin tarkistushuoltoon, mutta perivät noin 20 euroa ylimääräistä jos valoja tarvii säätää. Itselläni kerran tekivät säädön kun oli liian alas. Huolto oli kesäaikaan niin en osaa sanoa oliko muutos miten merkkittävä kun ei ollut oikein vertailukohtaa muistissa.

Tämä on liisari eli periaatteessa huolto ei maksa mulle mitään. Mietin vaan onko järkeä soittaa huoltoon vain sen takia, että valojen suuntaus on omasta mielestä päin persettä (jos ei pysty itse säätämään). Tuohon autoon oli tehty autotohtori kuntotarkastus kesällä ja ajovalojen suuntauksesta oli hylkymaininta "suuntaus liian ylös". Ovatkohan sitten ennen luovutusta säätäneet niitä puolestaan sitte aivan liian alas?

Tosiaan tuolle puolison A3:lle tehty sama kuntoraportti ja siellä lähivalojen osalta on merkitty vain vihreetä läpäisyä, ne näyttävät paljon korkeammalle.

CarsAndCoffee

Lainaus käyttäjältä: CarsAndCoffee - 02.10.23 - klo:14:59
Tämä on liisari eli periaatteessa huolto ei maksa mulle mitään. Mietin vaan onko järkeä soittaa huoltoon vain sen takia, että valojen suuntaus on omasta mielestä päin persettä (jos ei pysty itse säätämään). Tuohon autoon oli tehty autotohtori kuntotarkastus kesällä ja ajovalojen suuntauksesta oli hylkymaininta "suuntaus liian ylös". Ovatkohan sitten ennen luovutusta säätäneet niitä puolestaan sitte aivan liian alas?

Tosiaan tuolle puolison A3:lle tehty sama kuntoraportti ja siellä lähivalojen osalta on merkitty vain vihreetä läpäisyä, ne näyttävät paljon korkeammalle.

Huollossa käyty säädättämässä valoja ja oli kuulemma " vain hieman alassuunnatut" ja säätivät sen hieman verran ylöspäin. Ero on jonkunlainen ja näkee nyt pitemmälle lähivaloillakin, mutta edelleen ihmettelen tuota "laskevaa" valokeilaa. Jos ajaa vaikka tunnelissa tai tiellä jossa on kapeat sivuvallit ja pystyy näkemään valokuvion rajaukset selkeästi taustaa vasten, niin tuon mun yksilön sivurajaukset "laskeutuvat" maata kohti. En ole ennen tollaista nähnyt minkään ajovalojen valokuviossa.

A3:ssa ja ex-autossa valokuvion sivurajaus osoittaa tasaisesti eteenpäin tai jopa hieman ylöspäinkin jotta tien sivussa olevat tiemerkinnät valaistuu. Samalla valokuvio yltää paremmin pitemmälle niin pitkälle minne valoteho riittää. Kai se on vaan todettava että 7.5 Golfin dynaamiset ledit ovat vähän ihmeellisesti toteutettu ja mielestäni iso pettymys. Jos dynaamiset = adaptiiviset, niin mielestäni miina tässä on se, että ajovalojen korkeus ei säädy automaattisesti ajonopeuden mukaan ja sen sijaan reagoivat ainoastaan ratin kääntöihin.

Valotehoa noissa tuikuissa tuntuisi vaan riittävän ihan hyvinkin. Se valoteho vaan tulee siihen auton keulan eteen.

Eekolffi

En ole omassa huomannut että olisi suunnattu erityisen alas. Se mikä häiritsee on että pitkät menee päälle vasta turhan suuressa nopeudessa. Sen kai saisi koodattua.

Emännän ex Octavia III oli valot todella matalalla kun se sai sen. Muistaakseni kuusikoloavaimella säädettiin. Nostin sopivaksi ja seuraavassa huollossa tiputtivat vähän.

ak72

Oman Golffin vein madalluksen jälkeen Pörhölle valojen suuntaukseen, mitään ei tehty vaikka sojottivat selvästi alarajalle. Toisessa huollossa sanoin että säätäkää ylärajalla niin nyt näkee hyvin lähivaloilla. Dynaamiset ledit tuossa GTI:ssä.
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

CarsAndCoffee

Lainaus käyttäjältä: Eekolffi - 23.10.23 - klo:13:42En ole omassa huomannut että olisi suunnattu erityisen alas. Se mikä häiritsee on että pitkät menee päälle vasta turhan suuressa nopeudessa. Sen kai saisi koodattua.

Emännän ex Octavia III oli valot todella matalalla kun se sai sen. Muistaakseni kuusikoloavaimella säädettiin. Nostin sopivaksi ja seuraavassa huollossa tiputtivat vähän.

Täytyy todennäköisesti itse säätää myös tuolla kuusiokololla. En voi ymmärtää miten merkkihuollossa se säädättäminen on niin pirun vaikeaa. :D

hannuvir

Miten olette vaihtaneet Golf VII jarrunesteet, normaalisti polkemalla ja lisäämällä uutta säiliöön tai ilmausruuvista imulaitteella?
Jossakin foorumilla varoitettiin omatoimisesta vaihtamisesta koska on ABS.
Jos itse vaihtaa niin mikä on pyöräjärjestys?

Iro

Lainaus käyttäjältä: hannuvir - 06.11.23 - klo:16:37Miten olette vaihtaneet Golf VII jarrunesteet, normaalisti polkemalla ja lisäämällä uutta säiliöön tai ilmausruuvista imulaitteella?
Jossakin foorumilla varoitettiin omatoimisesta vaihtamisesta koska on ABS.
Jos itse vaihtaa niin mikä on pyöräjärjestys?

Passattiin (B8) vaihtanut perinteisesti polkemalla, ei ongelmia ja paineella, jolla myös VW suosittelee tekemään.
Molemmat tavat toimii. Alipainekin voi toimia.
Erwinin mukaan etuvasemmasta tulee aloittaa, sitten etuoikea, vasen taka ja lopuksi taka-oikea.
Nestetoiminen kytkin sitten lopuksi (jos on manuaali)
Front left: 0.20L
Front right: 0.20L
Rear left: 0.30L
Rear right: 0.30L
Clutch slave cylinder: 0.15L
Eli Litralla (melkein) pärjää jos automaatti, 1.2L jos manuaali.

ABS ei vaikuta millään lailla ilmaamiseen.
Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 

KKN

Tuli tehtyä silleen tyhmästi, että laitettiin kakkosautoksi 2017 Golf Comfortline. 1.0 110hv CHZC tehomyllyllä ja DSG:llä. Ulkopuolella jotain pieniä käytönjälkiä, mutta sisältä kuin uusi. Hyvät varusteet mm. LED valot, digimittaristo, peruutuskamera, kessy ja automaatti-ilmastointi. Ihan hyvältä tuntuu ajolleen, ei kitise tai natise. Vaihteisto tuntuisi toimivan ihan ok.

Mitään kummempaa tuon kanssa ei ole tarkoitus harrastaa, kuin pitää hyvänä ja toivoa parasta. Ehkä jotain pientä hipistelyä ja parannuksia voisi tehdä. Nyt alkuun vaan perushuollot ajantasalle ja kovaa ajoa.

Infotainment pari kertaa boottaillut itsekseen, joka sinänsä tuo kotoisan olon - kuin olisi oman Skodan ratissa. ;D Onkohan tuon softan päivitys kotikonstein millainen homma? Katselin että tuossa on ohjelmistoversio MST2_EU_VW_ZR_P0359T ja uudempi MST2_EU_VW_ZR_P0369T löytyy. Youtubesta löytyy päivitysohjeita ja mutta niitä mahdollisia sudenkuoppia tässä vielä tiedustelen.

Toinen juttu on tuo vaihteisto. Vaihtotapahtumat menee ihan siististi, mitä nyt hiukan liian isoa vaihdetta käyttää D:llä kokoajan. S:llä toimii minusta fiksummin mitä tulee vaihdevalintaan, mutta normaaliajossa tuntuu välillä liian äkäiseltä vaihtoehdolta. Miettinyt jos laittaisi TVS drivability ohjelman, jos se aikuisten oikeesti auttaisi vaihteiston kestävyyteen ja kenties ei jurnuttaisi liian isolla koko ajan. Onko tästä kokemuksia tällaisessa voimalinjassa?

Turbon hukkaportin tanko särisee kylmänä. Joidenkin mielestä kuuluu asiaan, mutta löytyy kuitenkin TPI 2059521/5 asiasta ja pitäisi laittaa metalliklipsu hukkaportin tankoon. Pätee ainoastaan jos hukkaportin tanko on nk. vanhaa versiota. Vaatinee lisätutkimuksia sopiiko tähän.

Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy