A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Arcca

Lainaus käyttäjältä: hph - 15.06.19 - klo:13:26
Onko tietoa, mitä lukkokappaleille tekivät? Mulla kuskin oven lukonkohta myös napsahtelee montuissa sekä töyssyissä.
Oven lukon ja vastakappaleen kiinnityspultit kiristetty ja lukkolaite voideltu.

(Lisäksi edellisessä huollossa "lukon rautaa" oli siirretty, sekin auttoi, mutta ääni palasi joka nyt sitten korjattiin ylläolevalla tavalla).

VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 15.06.19 - klo:12:50
Nyt herää kysymys mieleen miten Audin etuveto on huono verrattuna muihin etuvetoisiin?
Idea lienee se, että turha maksaa Audi-lisää, jos ei quattroa hanki. Itse en ainakaan maksaisi, riittäisi vaikka Seatti...

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Enskatus - 15.06.19 - klo:22:22
Idea lienee se, että turha maksaa Audi-lisää, jos ei quattroa hanki. Itse en ainakaan maksaisi, riittäisi vaikka Seatti...
Minä kyllä maksoin koska koin saavani rahalle vastinetta. Koska ollaan A4 B9 ketjussa niin oikeastaan olisi kiva kuulla mikä etuvetoinen on yhtä hyvä tai parempi autona samasta kokoluokasta.
Seatti ei täytä kriteereitä moneltakaan kantilta (koko, matka-ajon mukavuus, sisätilan materiaalit, brandi), mutta ymmärrän kyllä mielipiteen jossa Audi yhdistetään quattroon hyvin voimakkaasti tunnetasolla.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Arcca

^Tuo kuvassa näkyvä 1130 range on myös aika kova kun autossa on 54 litran tankki.  :)

Itse en ihan tuohon ole päässyt kun on motariakin paljon ajettava, mutta sen verran linjassa on sinun lukemien kanssa tuolla omakin että tottahan nuo lukemat on. Itsellä liikkuu 5.x lukemissa tuolla 140kW koneella.

Onko sinulla se uusi 2 litrainen vai edeltävä 1.5 110kW kone?
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

tpu

Monille voi tämä edellinen malli olla jopa halutumpi käytettynä, kun MMI:tä voi käyttää kätevästi rullalla, eikä tarvitse tökkiä sormella näyttöä. Näytön paikka kun ei ole mitenkään optimaalinen kosketuskäyttöä ajatellen.

Rauska

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 16.06.19 - klo:20:00
Tulipa todellakin vedettyä tuolla A4 B9 MHEV 110 kw kilovattisella tuollainen 1300km viikon aikana.
Rullaustoiminto oli päällä miltei koko ajan. keskikulutus 4.4 ltr/100km keskinopeus jotain 80 paikkeilla.

Vertailu vuoksi 185kW quattrolla 97 km/h keskinopeudella ja ei rullauksia ;-). Keskikulutus siis 5.9 l/100 km
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 21.06.19 - klo:20:09
Vertailu vuoksi 185kW quattrolla 97 km/h keskinopeudella ja ei rullauksia ;-). Keskikulutus siis 5.9 l/100 km
Yhden matkan tulos niin on vähän vertailu vaikeaa. Kunnon myötätuuli ja se on litra pois kulutuksesta. Hyvä lukema silti, ei siinä mitään.

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 21.06.19 - klo:19:59
Läppävaiteet ovat ihan turhakkeet näissä A4 Audeissa.
Eipä tule koskaan käytettyä.
Ai, kyllä minä aika useinkin käytän. Tempaisen pienemmän sisään jos auto ei heti hoksaa ylämäkeä ja alkaa jyristämään liian isolla vaihteella. Tai ennakoin jo mäen alla tulevaa tilannetta. Tuo on aika hyvin suunniteltu kun se menee melko pian takaisin automaatti puolelle itsestään muttei laita isoa pykälää taas sisään.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Rauska

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 22.06.19 - klo:21:12

Ai, kyllä minä aika useinkin käytän. Tempaisen pienemmän sisään jos auto ei heti hoksaa ylämäkeä ja alkaa jyristämään liian isolla vaihteella. Tai ennakoin jo mäen alla tulevaa tilannetta. Tuo on aika hyvin suunniteltu kun se menee melko pian takaisin automaatti puolelle itsestään muttei laita isoa pykälää taas sisään.
Juuri näin itsekin toimin
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

passo_s

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 21.06.19 - klo:21:09
Pienellä kulkee nämä uuden tekniikan A4 Audit.
Herääkin itselleni kysymys.
Mihin tarvitsen jotain hybridiä tai sähköautoa ?
Omilla ajoillani en tarvitse mihinkään.
Uusi A4 menee päästöiltään yli 140 g, 140 g on työnantajan maksimiraja. Saapa nähdä miten uusi Passat, pääseekös alle 140 g.hybrideillä onneksi pääsee alle.Työtehtävieni takia työnantaja on käyttänyt määräysoikeuttaan ja määrännyt työsuhdeauton.

VAGinalla

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 16.06.19 - klo:20:00
Tulipa todellakin vedettyä tuolla A4 B9 MHEV 110 kw kilovattisella tuollainen 1300km viikon aikana.
Rullaustoiminto oli päällä miltei koko ajan. keskikulutus 4.4 ltr/100km keskinopeus jotain 80 paikkeilla.
Aivan yllättävä lopputulos miten voikin mennä noin maltillisilla lukemilla.


Sama kone mullakin ja todella positiivinen yllätys toi kulutus. Mökiltä ajeltiin maantienopeuksia (80 - 100 km/h) ja kulutus 4,4 litraa. Hyvinkäältä Helsinkiin olen ajellut 5,2 litralla. Aerodynamiikka tossa on huippuluokkaan ja auto rullaa todella herkästi, usein pudottaa moottorijarrutuksenkin pois. Yleensä otan start&stopin pois päältä, kun on varsin ärsyttävä. Litranen Polomme menee suurin piirtein samalla kulutuksella  :)

Shana

Mites B9:n huoltovälit menevät? Mitä kuuluu 60 tkm huoltoon? Koska on S-Tronicin öljynvaihto?

Flat

60tkm ja 120 tkm...jne ovat isoja huoltoja joissa myös stronikki tankataan....

Shana

Käytettyä B9 ostamassa, miten näen mitä huoltoja on historiassa tehty? Sähköisesti näytöltä vai onko joku klassinen paperinen huoltokirja?

Flat

Taitaa olla vain sähköinen huoltokirja käytössä. Pyydä omistajalta tuloste myaudi palvelusta. En tiedä näkyykö siellä muiden kuin merkkipajojen huollot?

Shana

Lainaus käyttäjältä: Flat - 29.06.19 - klo:10:13
Taitaa olla vain sähköinen huoltokirja käytössä. Pyydä omistajalta tuloste myaudi palvelusta. En tiedä näkyykö siellä muiden kuin merkkipajojen huollot?
Okei kiitos. Katsomani auto on tosiaan liikkeessä myynnissä, joten varmaan muu kuin vanha omistaja ei sitä tällä hetkellä näe?

Shana

Palailen vielä näihin huoltoihin. Ostin tosiaan B9:n, n. 75 k ajettu. Huoltohistorian mukaan tarkastushuolto tehty 60 tkm paikkeilla, jossa vaihdettu vaihteistoöljy ym. Öljynvaihtohuolto tehty n. 20 tkm sitten. Auto ilmoittaa nyt, että öljyt pitäisi vaihtaa ja tämä sovittiin kaupan päälle, että menee myyjän piikkiin. Jos varailen huoltoa Audin kautta, niin antaa varata vain tarkastushuoltoa (öljynvaihto + muuta), mutta tämä on käsittääkseni vasta 15 tkm päästä ohjelmassa? Niin lähinnä pohdin, että miten varaatte nuo öljynvaihdot vai käytättekö vaan pikahuollossa? Vai havaitseeko tuo Audin internet varaussysteemi, että mitä autolle pitää seuraavan kerran tehdä?

Shana

#4336
Lisäksi, käytättekö autoa ihan Audilla vai sitten Vianorilla / Atoy tms.?

passo_s

Jäikö uuteen Audi A4:seen vanhakantaiset TDi koneet ja uusi Passat sai uudempaa sukupolvea? Audin A4 TDi + DSG ei pääse alle 140 g (wltp) , uusi Passat vastaavalla voimalinjalla menee kevyesti alle. Työsuhdeautoilijana ko arvolla on väliä.

Rauska

Lainaus käyttäjältä: Shana - 01.07.19 - klo:09:55
Vai havaitseeko tuo Audin internet varaussysteemi, että mitä autolle pitää seuraavan kerran tehdä?
Voihan huoltoon soittaakin ja asia selviää
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

th

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 21.06.19 - klo:21:09
Pienellä kulkee nämä uuden tekniikan A4 Audit.
Herääkin itselleni kysymys.
Mihin tarvitsen jotain hybridiä tai sähköautoa ?
Omilla ajoillani en tarvitse mihinkään.

Kulutuslukemat ovat yksi ja hailea, sähköä tarvii, jotta lisää tehoa/kiihtyvyyttä, sekä pienemmät päästöt -> halvempi hankintahinta ja halvemmat lisävarusteet. Muu sähköilyssä ei kiinnosta ja tuohan se elämään vaikeutusta esim. johdon päähän laitto ja täyssähköissä ei webastoa.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

TLU13

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 12.01.17 - klo:16:19
Tänään ajoin HKI - JKL ja pysähdyin matkalla tankkaamaan (mikä Tuuliharja se ny on). Pihaan tullessa jo kuuntelin et mitä se auto hurisee. Siellä jäähdyttimen tuuletin töhötti täydellä teholla koko tankkauksen ajan. No, mietin et vois liittyä hiukkassuodattimen polttoon, eiku autoon ja menoks. Tuulettimen ääni hävis ajomeluun kunnes hidastin ekaan käännökseen noin 40min kuluttua ja vielä hurisi. Seuraava 40min, vielä vaan. Kaverin pihaan, hurisee, omaan pihaan, hurisee. Sitte 15 min kuluttua se sammu. Mut ainakin pari tuntia huuti täysillä!

Onko muut törmänny vastaavaan näissä dieseleissä?

Mistä löytyi vika, vai löytyikö?
Oma 2016 malli tekee hyvin satunnaisesti samaa.

Tässä ei ole dpf poltosta kyse. Flektit alkaa pyöriä maksimiteholla heti, vaikka aamulla kylmällä autolla startatessa. Pyörii vaikka 100km ajonpätkän täysteholla. Loppuu vasta jonkun ajan päästä kun auto on sammutettu, ovet lukossa ja luultavasti virranhallinnan / akkuvahdin toimesta. Vika esiintyy hyvin satunnaisesti. Tunnistan kyllä eron Dpf polton ja tuon vian välillä. Polton aikana moottori on lämmin, kumi haisee ja flektitkin pyörii järkevällä nopeudella. Tuo maksimiteho on paljon äänekkäämpi.
Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

ReijoM

Lainaus käyttäjältä: TLU13 - 28.07.19 - klo:08:38
Mistä löytyi vika, vai löytyikö?
Flektit alkaa pyöriä maksimiteholla heti, vaikka aamulla kylmällä autolla startatessa. Pyörii vaikka 100km ajonpätkän täysteholla. Loppuu vasta jonkun ajan päästä kun auto on sammutettu, ovet lukossa ja luultavasti virranhallinnan / akkuvahdin toimesta.

Omassa, tosi A6:ssa, oli mennyt pakokaasun lämpötila-anturi, kun puhaltimet olivat päällä kokoajan. Ilmeisesti antoi tietoa että nyt on äärettömän kuumaa :-)

Vika ilmaantui eka viikonloppuna, kun olin saanut auton alle, tosin auton mittaristossa näkyi samaan aikaan kuvan mukainen virheilmoitus, ei pysynyt kasassa kauan aikaa.


Audi A6 quattro                      

Toyota Corolla Touring 1,2 T    

Flat

Lainaus käyttäjältä: TLU13 - 28.07.19 - klo:08:38
Mistä löytyi vika, vai löytyikö?
Oma 2016 malli tekee hyvin satunnaisesti samaa.

Tässä ei ole dpf poltosta kyse. Flektit alkaa pyöriä maksimiteholla heti, vaikka aamulla kylmällä autolla startatessa. Pyörii vaikka 100km ajonpätkän täysteholla. Loppuu vasta jonkun ajan päästä kun auto on sammutettu, ovet lukossa ja luultavasti virranhallinnan / akkuvahdin toimesta. Vika esiintyy hyvin satunnaisesti. Tunnistan kyllä eron Dpf polton ja tuon vian välillä. Polton aikana moottori on lämmin, kumi haisee ja flektitkin pyörii järkevällä nopeudella. Tuo maksimiteho on paljon äänekkäämpi.


Mulla B8:ssa viallinen moottorinohjausyksikkö teki tuota. Tosin taisi tehdä sitten lopulta aina kun auton käynnisti. Flekti huusi aina täysiä. Aluksi epäiltiin viallista lämpötila anturia, mutta se olikin ok.

Flat

Onkos muute täällä kokemuksia tuosta comfort paketin mukana tulevasta seisontalämmityksestä ? Olen uutta menopeliä konfaamassa ja hieman arvon vielä että ottaisko seisontalämmityksen vai perinteisen lohkolämmitin + sisähaaroitus yhdeistelmän ? Miten tuo on pelannut ? Lähinnä nuo kaukosäätö ominaisuudet.

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: Flat - 29.07.19 - klo:06:14
Onkos muute täällä kokemuksia tuosta comfort paketin mukana tulevasta seisontalämmityksestä ? Olen uutta menopeliä konfaamassa ja hieman arvon vielä että ottaisko seisontalämmityksen vai perinteisen lohkolämmitin + sisähaaroitus yhdeistelmän ? Miten tuo on pelannut ? Lähinnä nuo kaukosäätö ominaisuudet.
Kaksi talvea olen tuota käyttänyt ja pelkästään kaukosäätimellä. Hyvin on toiminut. Olen käyttänyt pääasiassa tiettyä päälläolotoimintoa, joissakin tilanteessa lämpötilaan perustuva päälläolo jättin mielestäni sisätilat vähän viileäksi.. Kannattaa pyytää, että ohjelmoivat lämmityksen koneelle ja hyttiin.

tpu

Ja nykyisinhän Audi connect safety & service tulee mukaan vakiona, joten lämmittimen saa päälle puhelimellakin.

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: TLU13 - 28.07.19 - klo:08:38
Mistä löytyi vika, vai löytyikö?
Oma 2016 malli tekee hyvin satunnaisesti samaa.

Tässä ei ole dpf poltosta kyse. Flektit alkaa pyöriä maksimiteholla heti, vaikka aamulla kylmällä autolla startatessa. Pyörii vaikka 100km ajonpätkän täysteholla. Loppuu vasta jonkun ajan päästä kun auto on sammutettu, ovet lukossa ja luultavasti virranhallinnan / akkuvahdin toimesta. Vika esiintyy hyvin satunnaisesti. Tunnistan kyllä eron Dpf polton ja tuon vian välillä. Polton aikana moottori on lämmin, kumi haisee ja flektitkin pyörii järkevällä nopeudella. Tuo maksimiteho on paljon äänekkäämpi.
Näissä B9:eissä on tosiaan ollut flektivikaa. Omassani oli kuulemma ohjauslaitteen johto hapettunut, mikä sitten aiheutti sen, että ropelli pyöri jatkuvasti ja täysillä.

batman14

Tuttavan vm. 2018 A4:seen ei AC Espoo suostunut ohjlemoimaan tehdaslämmitintä lämmittämään konetta. Sanoivat, että aivan näihin uusimpiin versioihin tätä muutosta ei enää voi tehdä. Kannattaa selvittää tuo vielä ennen kuin tilaat. Eihän se kone siitä hajoa, mutta tuntuu oudolta että lämmitin lämmittäisi vain sisätiloja...

Flat

Kiitos vinkistä, aika torsohan tuo on jos konetta ei saa lämmitettyä.

mi16

Lainaus käyttäjältä: Flat - 29.07.19 - klo:16:52
Kiitos vinkistä, aika torsohan tuo on jos konetta ei saa lämmitettyä.

Saahan sen vcds tai obdelvenillä itsekkin ohjelmoitua. Täältäkin löytyy apuja siihen. Itsellä kolme ja puoli vuotta tuo käytössä ja ei ongelmia.
Uuteen tulee myös.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy