1.8Tsi sammuu

Aloittaja jihaa, 09.06.14 - klo:17:24

« edellinen - seuraava »

jihaa

Eli nyt on kahdesti käynyt niin, että kun auton on jättänyt parkkiin ja lähtenyt hetken päästä liikkeelle uudelleen sammuu auto. Ikään kuin kierrokset vain laskee. Sitten kun ns. ryömintä vauhdista starttaa uudelleen niin sammuu heti perään uudestaan. Kun odottaa muutaman hetken niin toimii jälleen normaalisti. Vikavaloja ei vilkuta tuon aikana tms. Samoiten ketju ei äännä startissa mitenkään. Autolla ruuvattu 64tkm ja tämä oire alkoi viime viikolla. Muuten auto toiminut aivan normaalisti. Näiden välillä siis jokunen päivä ja molempina päivinä ollut lämmintä sen 25-asetta. Mitähän on mahdollisesti vialla?
Leon 1.4tsi HB
lähi_Ex:Leon 1.4tsi ST, T4 2.5TDI, Exeo 1.8tsi ST

jihaa

Ja juuri kauppareissulla sama homma tapahtui kolmannen kerran. Eli sama kaava, että kaksi kertaa sammuu ihan suorilta ja sitten hetki (30 sekunttia) virrat pois toimii taas normaalisti. Ihme homma kyllä....
Leon 1.4tsi HB
lähi_Ex:Leon 1.4tsi ST, T4 2.5TDI, Exeo 1.8tsi ST

tarzi

Vikakoodit lukuun!
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

jihaa

Lainaus käyttäjältä: tarzi - 10.06.14 - klo:11:28
Vikakoodit lukuun!
Jep tarkoitus oli heti kun sain tilaisuuden. Eli nyt koodit on luettu ja kertoi seuraavaa:

- Polttoainepaine jakoputkessa liian alhainen. Koodi P0087.

Liekö tuosta kyse?
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16471/P0087/000135

Koodi nollattu ja tarvii seurata uusiutuuko tuo.


-Juha-
Leon 1.4tsi HB
lähi_Ex:Leon 1.4tsi ST, T4 2.5TDI, Exeo 1.8tsi ST

tarzi

Polttoainepumppu vois olla syy tai se nostajakuppi pumpun alla.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

jihaa

Lainaus käyttäjältä: tarzi - 11.06.14 - klo:10:43
Polttoainepumppu vois olla syy tai se nostajakuppi pumpun alla.

Meinasitko HPFP -pumppua ja sitten sitä kuppia tms. (Cam Follower)?
Leon 1.4tsi HB
lähi_Ex:Leon 1.4tsi ST, T4 2.5TDI, Exeo 1.8tsi ST

tarzi

- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

ttiikeri

Lainaus käyttäjältä: tarzi - 11.06.14 - klo:10:43
Polttoainepumppu vois olla syy tai se nostajakuppi pumpun alla.


Audifinns palstalla ollut juttua tuosta nostajakupista pumpun alla. Tuo kulumisongelma koskee vanhempia 1.8 tfsi moottoreita ja näissä uudemmissa joissa ketjulla jakopää, on vahvistettu rakenne ja tuota kulumista ei pitäisi olla enää.
Audi A4 1.8 TFSI

jihaa

Lainaus käyttäjältä: ttiikeri - 11.06.14 - klo:23:20

Audifinns palstalla ollut juttua tuosta nostajakupista pumpun alla. Tuo kulumisongelma koskee vanhempia 1.8 tfsi moottoreita ja näissä uudemmissa joissa ketjulla jakopää, on vahvistettu rakenne ja tuota kulumista ei pitäisi olla enää.
Tosiaan ei taida olla 1.8tsi:ssä tuota "kuppia" vaan on erilainen ratkaisu jos tuo kuva nyt on edes 1.8tsi koneesta:

http://www.audizine.com/gallery/data/500/hpfp.gif

Ja sittten kun katsoo varaosaa siihen, niin tosiaan on erilainen kun esim 2.0tfsi:in "kuppi". Eli tuo on vissiin laakeroitu tms.:

http://www.bestpartstore.co.uk/seat-exeo/exeo-st-3r5/34814/10818

Vikaa en nyt ole saanut neljättä kertaa päälle mutta eipä ole tullut tommoista ns. "kauppareissua" vielä eteen, jossa noin puolen tunnin sammuksissa olon jälkeen liikkeelle. Mietin tuossa semmoistakin, että kun oireet alkoivat lauantaina heti sen jälkeen kun olin tankannut täyteen niin olisiko ollut bensan laadussa jotain häikkää(95E / A24-asema)? No kohta on taas tankki puolillaan, käyn laittamassa 98:sia tankkiin niin näkee sitten senkin vaikutuksen. Jos tuo vika vielä tulee esiin, pitänee kysellä myös marmorilta asiasta. Meinaan vaan, että ennen kuin itse alkaa osia vaihtamaan, niin pitänee selvitellä heidän kantansa mahdollisesta vastaan tulosta. Auto on kuitenkin vain 3.5-vuotta vanha ja ajettu tosiaan 64tkm.

Leon 1.4tsi HB
lähi_Ex:Leon 1.4tsi ST, T4 2.5TDI, Exeo 1.8tsi ST

jihaa

Lainaus käyttäjältä: jihaa - 12.06.14 - klo:07:42


Vikaa en nyt ole saanut neljättä kertaa päälle mutta eipä ole tullut tommoista ns. "kauppareissua" vielä eteen, jossa noin puolen tunnin sammuksissa olon jälkeen liikkeelle. Mietin tuossa semmoistakin, että kun oireet alkoivat lauantaina heti sen jälkeen kun olin tankannut täyteen niin olisiko ollut bensan laadussa jotain häikkää(95E / A24-asema)? No kohta on taas tankki puolillaan, käyn laittamassa 98:sia tankkiin niin näkee sitten senkin vaikutuksen.

Tänään tunnin seisomisen jälkeen tuo ilmeni taas. Tankki oli nyt puolillaan ja tankkasin Nesteeltä 98:sia puoli tankkia eli täyteen. No jonkun aikaa ajelin ja sitten "kauppareissulla" homma toistui. Tuntuisi siltä, että jos antaa hetken käydä niin ongelmaa ei tule mutta jos lähtee heti ajoon niin kyykkää alkumetreillä. Tosin vaatii kyllä reilun seisomisen, että saa oireen esiin, eikä joka kerralla näin edes käy.

Jos huomenna saisi uudelleen lukaistua vikakoodit niin lienee sama koodi siellä...
Leon 1.4tsi HB
lähi_Ex:Leon 1.4tsi ST, T4 2.5TDI, Exeo 1.8tsi ST

jihaa

Lainaus käyttäjältä: jihaa - 12.06.14 - klo:19:59
Jos huomenna saisi uudelleen lukaistua vikakoodit niin lienee sama koodi siellä...

Vikakoodit luettu uudelleen ja tulos pyöreä nolla. Eli ei vikakoodeja muistissa...
Leon 1.4tsi HB
lähi_Ex:Leon 1.4tsi ST, T4 2.5TDI, Exeo 1.8tsi ST

jihaa

Toimihan tuo useamman päivän ja luulin jo, että 98:lla ajaminen korjasi tilanteen.Juhannusreissu meni hienosti reilut 400km ja sitten kun eilen palattiin reissusta ja tovin seisomisen jälkeen piti lähteä kauppaan niin auto käynnistyi mutta sammui heti. Ohessa video siitä:

http://s432.photobucket.com/user/hesusteri/media/Exeosammuminen2262014.mp4.html

No muutaman tunnin jälkeen kokeilun uudelleen ja toimi taas normaalisti. Vikakoodeja en tänään saa luettua ja eilen kokeilin kaverin kaapelilla ja VCDS lite:llä lukea niin eihän se päästänyt kiinni. Yhteys tulee muttei lue mitään. Liekö tuo piuha sitten vanhempaan malliin eikä näihin Can-väyläisiin? Edellisen 1M-leonin vikakoodiit sillä sai luettua yms.

Mysteeri on tosiaan ja kaippa tuo hajoaa kohta kokonaan. Laakkoselle taitaa kohta joutua viemään vaikka tuskin hekään mitään tekee jos ei vikakoodeja ole?
Leon 1.4tsi HB
lähi_Ex:Leon 1.4tsi ST, T4 2.5TDI, Exeo 1.8tsi ST

jihaa

Eilen taas temppuili ja tänään pääsin lukemaan vikakoodit. Nyt sieltä löytyi samanen koodi kun alussa, eli  Polttoainepaine jakoputkessa liian alhainen P0087. Eli ei tolla ajoon lähtemisellä ole mitään tekemistä sammumisen kanssa. Eli kun paikallaan hieman "kaasutteleen" niin kone hyytyy. Ehdin vain lähtemään ajoon ennen kuin tuo sammuminen tuli, joten siitä fiilis et ajossa sammuu.

Eli oisko nyt niin, että ongelma on bensapuolella ja jompi kumpi pumppu? Eli siirto pumppu tankin puolella tahi sitten tuo korkeapainepumppu. Saako tuon siirtopumpun paineita mitattua esim. VCDS:llä vai pitääkö saada mittari letkun väliin? Entäpä milläs tuon HPFP saisi mitattua?

Tiedustelin Hyvinkään Laakkoselta vikadiaknoosin hintaa sekä vikakoodien lukua niin meinasin pudota jakkaralta...

Leon 1.4tsi HB
lähi_Ex:Leon 1.4tsi ST, T4 2.5TDI, Exeo 1.8tsi ST

jrinnes

Kyllähän tuo nyt näin maalaisjärjellä viittaisi juurikin siihen korkeapainepumppuun. Jakotukkihan on se putki, josta haarautuu linja jokaiselle suuttimelle, jotka sitten avautuvat sähköisesti. Nyt jos/kun tuo korkeapainepumppu on rikki, ei jakotukissa ole tarpeeksi painetta suuttimien oikeanlaiseen toimintaan. Tämä taasen saa aikaan sen, että suuttimien läpi ei mene tarpeeksi polttoainetta ja auto sammuu.

Tämä kaikki siis ihan vain järkeilemällä, yhdenkään tsi-koneen polttoainejärjestelmää en ole itse roplannut. :)
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

jihaa

Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 26.06.14 - klo:14:00
Kyllähän tuo nyt näin maalaisjärjellä viittaisi juurikin siihen korkeapainepumppuun. Jakotukkihan on se putki, josta haarautuu linja jokaiselle suuttimelle, jotka sitten avautuvat sähköisesti. Nyt jos/kun tuo korkeapainepumppu on rikki, ei jakotukissa ole tarpeeksi painetta suuttimien oikeanlaiseen toimintaan. Tämä taasen saa aikaan sen, että suuttimien läpi ei mene tarpeeksi polttoainetta ja auto sammuu.

Mutta miksi sitten auto toimii normaalisti kun sen vain saa käymään ja ei tee tuota aina?
Leon 1.4tsi HB
lähi_Ex:Leon 1.4tsi ST, T4 2.5TDI, Exeo 1.8tsi ST

jrinnes

Lainaus käyttäjältä: jihaa - 26.06.14 - klo:14:05
Mutta miksi sitten auto toimii normaalisti kun sen vain saa käymään ja ei tee tuota aina?

Pumppu on vasta menossa rikki..? Tai voihan olla, että se jakotukin painetta tarkkaileva anturi on menossa rikki ja antaa satunnaisesti väärää tietoa eculle, joka sitten lyö pelit seis kun luulee että paine on liian aalhainen. Kuten sanoin, en ole asiantuntija tällä(kään) saralla...   :-[
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

axe

en tiedä onko 1,9 tdi:n siirtopumpulla mitään yhteistä bensaversion kanssa mutta kommentoin kuitenkin. passat 1,9 tdi siirtopumppu oiri siten että muutaman kerran rullatessa tyhjäkäynnillä liikennevaloihin auto sammu,kertaalleen kaupan parkista lähtiessä ja viimeisen kerran normi kaupunkiliikenteessä.Vaihdettiin takuuseen ko. quality part made in france :) , noita vaihdeltiin ainakin 1,9 2005 ja 2006 passateihin.

jihaa

Lainaus käyttäjältä: axe - 26.06.14 - klo:14:53
en tiedä onko 1,9 tdi:n siirtopumpulla mitään yhteistä bensaversion kanssa mutta kommentoin kuitenkin. passat 1,9 tdi siirtopumppu oiri siten että muutaman kerran rullatessa tyhjäkäynnillä liikennevaloihin auto sammu,kertaalleen kaupan parkista lähtiessä ja viimeisen kerran normi kaupunkiliikenteessä.

Jos tarkoitit sitä tankissa olevaa niin luulisi suodattimessa olevan sen verran bensaa, ettei se sammuisi heti startissa? Ajossa tuo ei ole kuitenkaan vielä oirellut. Ja koodikin viittaa kyllä korkeapaine puolelle mutta kun vain saisi varmuuden.

Mitenhän noiden pumppujen toimintaa mittaisi? Saako VCDS:llä (en omista tosin moista) mitattua noiden paineita/toimivuutta tms.?
Leon 1.4tsi HB
lähi_Ex:Leon 1.4tsi ST, T4 2.5TDI, Exeo 1.8tsi ST

jihaa

Vaihdoin bensansuodattimen ja lykkäsin BG208E / 44K-aineen tankkiin. Tuskinpa on apua mutta mistäpä sitä tietää...
Leon 1.4tsi HB
lähi_Ex:Leon 1.4tsi ST, T4 2.5TDI, Exeo 1.8tsi ST

jihaa

Lainaus käyttäjältä: jihaa - 01.07.14 - klo:12:16
Vaihdoin bensansuodattimen ja lykkäsin BG208E / 44K-aineen tankkiin. Tuskinpa on apua mutta mistäpä sitä tietää...

Aikaa vierähtänyt ja auto kunnossa. Eli syyksi paljastui lopulta tankin pumppu. Paineet seilaili ja lopuksi aina sammui. Mutta nyt auto kunnossa monen sattuman kautta. Outoa, että tuo pumppu kesti vain 66tkm...

Leon 1.4tsi HB
lähi_Ex:Leon 1.4tsi ST, T4 2.5TDI, Exeo 1.8tsi ST

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy