Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - jihaa

#1
Hienosti sain päivitettyä tämän langan ohjeilla versiosta 0635 versioon 1410. Navina 6P0 ja tämä löytyy vuoden 2016 Leonista, eli liekö tämä jokin prefl? Karttoja tuohon ei ainakaan ole koskaan päivitetty, joten voisin olettaa ettei tuossa autossa ole mapcare voimassa. En uskaltanut laittaa 1420 versiota, koska siinä dbinfo.txt filessä on: PartNumber4="V03825254L". Vai olisiko tuon voinut kylmästi vain muokata: PartNumber4="6P0919866CB" ? Vai onko tuollakaan mitään merkitystä päivityksen onnistumiseen?
#2
Katsastin pakun eikä löytynyt huomautettavaa. Mutta sitten lopuksi vielä laput kädessä pyysin nostamaan auton uudelleen ylös.  Nyt kun pääsi vertaamaan vasemman ja oikeinpuolen laakereiden ääntä niin vasempi äänsi. Väljää siinä tosin ei ollut.

Eilen vaihdettiin laakeri ja ongelma tuntuu poistuneen.
#3
Raksapakuun iski pienoinen ääni/tärinä ongelma. Yli 50km/h vauhdissa kun kääntää vähänkin rattia oikealle kuuluu ääni/matala tärinä/värinä. Vähän samanlainen kun ajaisi tiehen jyrsittyjen merkkien päältä. Ã,,äni  ei tosin ole niin kova mutta selkeästi sen erottaa ja tuntee. Kun ratti on suorassa tahi kääntää vasemmalle ei kuulu mitään. Vaihdoin tuossa talvirenkaat ja samalla kokeilin laakerien välyksiä sekä tsekkasin vääntelemällä niveliä niin vaikuttivat normaaleilta.  Samoin jos painaa jarrua tahi auto on vapaalla tai kytkin pohjassa ja kääntää rattia oikealle ääni kuuluu. Auto on vm. 2002 T4 2.5tdi 88hv.

Missähän voisi olla vikaa, vasemman puolen laakeri?
#4
Lainaus käyttäjältä: Finnhopper - 14.08.15 - klo:09:00
Itse olen meiän pakuun vaihtanut tuon istuinosan pehmusteen. Pehmuste oli VW:n tiskillä jotain satasen luokkaa hinnaltaan, päädyin ostamaan sen kun järkevän kuntoista etupenkkiä ei löytynyt järkevään hintaan ja verhoilu oli muuten ihan ehjä. Kyllä se vaihto onnistuu ja en ole katunut, nyt kelpaa matkustaa.

Onko tuo miten helppo vaihtaa? Tarvitaanko jotain erikoistyökaluja tms.?
#5
Tuli hommattua raksapakuksi T4 2.5tdi vm.2002 ja siinä on kuskin penkin verhoilu ehjä mutta itse istuinpehmuste on antanut periksi. Löysin varaosana tuon pehmusteen varaosanumerolla 701881375C, liekö oikea?  Mutta saako tuon ihan kotikonstein vaihdettua? Yritin kahlata nettiä mutta en oikein löytänyt ohjetta siihen. Eli saako tuon verhouksen nätisti takaisin?
#6
Lainaus käyttäjältä: Heimo - 04.03.15 - klo:22:17
Wikingboatilla tuli oireita 125 tkm kohdalla. Mites muilla?
Omassa on nyt 100tkm ja ei vielä oireita. Pyyhkijää käytän harvoin ja yleensä silloinkin tahattomasti peruuttamisen yhteydessä.

Oiskohan mulla ollut siinä 50tkm hujakoilla kun alkoi ensimmäisen kerran elää omaa elämäänsä. Rahoittui toki siitä sitten niin, että enää pomppaa hieman takaisin päin kun palaa alkupisteeseen pyyhkäisyn jälkeen. Nyt tosin ollut oireeton tovin (koputtaa puuta).
#7
Lainaus käyttäjältä: zim3 - 04.03.15 - klo:18:18
Itsellä ollut exeossa myöskin samanlaista ongelmaa takalasinpyyhkijän kanssa. On kyllä poistunut muutaman käynnistyskerran jälkeen ja nyt ei ole pidempään aikaan vaivannut. Ilmoitteletkos tulevaisuuden varalle mitä löysivät huollossa.

Tuo on tyyppivika, joka oli jo audissa. Sama autohan tuo periaateessa onkin. Eli sinne moottoriin pääsee vettä tms. ja moottori ensin sekoaa ja sitten hajoaa. Itsellä tekee tuota satunnaisesti mutta viime aikoina oireilee vain siten, että pyyhin ei palaudu ihan loppuun asti.
#8
Lainaus käyttäjältä: jihaa - 01.07.14 - klo:12:16
Vaihdoin bensansuodattimen ja lykkäsin BG208E / 44K-aineen tankkiin. Tuskinpa on apua mutta mistäpä sitä tietää...

Aikaa vierähtänyt ja auto kunnossa. Eli syyksi paljastui lopulta tankin pumppu. Paineet seilaili ja lopuksi aina sammui. Mutta nyt auto kunnossa monen sattuman kautta. Outoa, että tuo pumppu kesti vain 66tkm...

#9
Vaihdoin bensansuodattimen ja lykkäsin BG208E / 44K-aineen tankkiin. Tuskinpa on apua mutta mistäpä sitä tietää...
#10
Lainaus käyttäjältä: tet - 01.07.14 - klo:12:09
Ilmeisesti suomennosvirhe. Konsernin dieseleissä ei ole ketjua, joten kyse lienee oikeasti hihnanvaihdosta.
Näin ajattelin itsekkin mutta ketju siinä kyllä lukee :) Saattahan tuo olla suomennusvirhekkin, koska exeotahan sai alkuun vanhemmalla 1.8T:eellä.
#11
Lainaus käyttäjältä: Aanold - 01.07.14 - klo:09:56
Niin, mutta jos ketjun kuuluu olla "ikuinen", niin silloinhan sillä on arvoa vielä tuossa vaiheessa.

hmm... Mulla kyllä lukee huoltokirjassa, että 180tkm välein ketjunvaihto bensiini ja crd-diesel tms.(joku diesel en muista tarkkaan) ja 90tkm tarkatus. Autona siis Exeo 1.8tsi.
#12
Lainaus käyttäjältä: axe - 26.06.14 - klo:14:53
en tiedä onko 1,9 tdi:n siirtopumpulla mitään yhteistä bensaversion kanssa mutta kommentoin kuitenkin. passat 1,9 tdi siirtopumppu oiri siten että muutaman kerran rullatessa tyhjäkäynnillä liikennevaloihin auto sammu,kertaalleen kaupan parkista lähtiessä ja viimeisen kerran normi kaupunkiliikenteessä.

Jos tarkoitit sitä tankissa olevaa niin luulisi suodattimessa olevan sen verran bensaa, ettei se sammuisi heti startissa? Ajossa tuo ei ole kuitenkaan vielä oirellut. Ja koodikin viittaa kyllä korkeapaine puolelle mutta kun vain saisi varmuuden.

Mitenhän noiden pumppujen toimintaa mittaisi? Saako VCDS:llä (en omista tosin moista) mitattua noiden paineita/toimivuutta tms.?
#13
Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 26.06.14 - klo:14:00
Kyllähän tuo nyt näin maalaisjärjellä viittaisi juurikin siihen korkeapainepumppuun. Jakotukkihan on se putki, josta haarautuu linja jokaiselle suuttimelle, jotka sitten avautuvat sähköisesti. Nyt jos/kun tuo korkeapainepumppu on rikki, ei jakotukissa ole tarpeeksi painetta suuttimien oikeanlaiseen toimintaan. Tämä taasen saa aikaan sen, että suuttimien läpi ei mene tarpeeksi polttoainetta ja auto sammuu.

Mutta miksi sitten auto toimii normaalisti kun sen vain saa käymään ja ei tee tuota aina?
#14
Eilen taas temppuili ja tänään pääsin lukemaan vikakoodit. Nyt sieltä löytyi samanen koodi kun alussa, eli  Polttoainepaine jakoputkessa liian alhainen P0087. Eli ei tolla ajoon lähtemisellä ole mitään tekemistä sammumisen kanssa. Eli kun paikallaan hieman "kaasutteleen" niin kone hyytyy. Ehdin vain lähtemään ajoon ennen kuin tuo sammuminen tuli, joten siitä fiilis et ajossa sammuu.

Eli oisko nyt niin, että ongelma on bensapuolella ja jompi kumpi pumppu? Eli siirto pumppu tankin puolella tahi sitten tuo korkeapainepumppu. Saako tuon siirtopumpun paineita mitattua esim. VCDS:llä vai pitääkö saada mittari letkun väliin? Entäpä milläs tuon HPFP saisi mitattua?

Tiedustelin Hyvinkään Laakkoselta vikadiaknoosin hintaa sekä vikakoodien lukua niin meinasin pudota jakkaralta...

#15
Toimihan tuo useamman päivän ja luulin jo, että 98:lla ajaminen korjasi tilanteen.Juhannusreissu meni hienosti reilut 400km ja sitten kun eilen palattiin reissusta ja tovin seisomisen jälkeen piti lähteä kauppaan niin auto käynnistyi mutta sammui heti. Ohessa video siitä:

http://s432.photobucket.com/user/hesusteri/media/Exeosammuminen2262014.mp4.html

No muutaman tunnin jälkeen kokeilun uudelleen ja toimi taas normaalisti. Vikakoodeja en tänään saa luettua ja eilen kokeilin kaverin kaapelilla ja VCDS lite:llä lukea niin eihän se päästänyt kiinni. Yhteys tulee muttei lue mitään. Liekö tuo piuha sitten vanhempaan malliin eikä näihin Can-väyläisiin? Edellisen 1M-leonin vikakoodiit sillä sai luettua yms.

Mysteeri on tosiaan ja kaippa tuo hajoaa kohta kokonaan. Laakkoselle taitaa kohta joutua viemään vaikka tuskin hekään mitään tekee jos ei vikakoodeja ole?
#16
Lainaus käyttäjältä: jihaa - 12.06.14 - klo:19:59
Jos huomenna saisi uudelleen lukaistua vikakoodit niin lienee sama koodi siellä...

Vikakoodit luettu uudelleen ja tulos pyöreä nolla. Eli ei vikakoodeja muistissa...
#17
Lainaus käyttäjältä: jihaa - 12.06.14 - klo:07:42


Vikaa en nyt ole saanut neljättä kertaa päälle mutta eipä ole tullut tommoista ns. "kauppareissua" vielä eteen, jossa noin puolen tunnin sammuksissa olon jälkeen liikkeelle. Mietin tuossa semmoistakin, että kun oireet alkoivat lauantaina heti sen jälkeen kun olin tankannut täyteen niin olisiko ollut bensan laadussa jotain häikkää(95E / A24-asema)? No kohta on taas tankki puolillaan, käyn laittamassa 98:sia tankkiin niin näkee sitten senkin vaikutuksen.

Tänään tunnin seisomisen jälkeen tuo ilmeni taas. Tankki oli nyt puolillaan ja tankkasin Nesteeltä 98:sia puoli tankkia eli täyteen. No jonkun aikaa ajelin ja sitten "kauppareissulla" homma toistui. Tuntuisi siltä, että jos antaa hetken käydä niin ongelmaa ei tule mutta jos lähtee heti ajoon niin kyykkää alkumetreillä. Tosin vaatii kyllä reilun seisomisen, että saa oireen esiin, eikä joka kerralla näin edes käy.

Jos huomenna saisi uudelleen lukaistua vikakoodit niin lienee sama koodi siellä...
#18
Lainaus käyttäjältä: ttiikeri - 11.06.14 - klo:23:20

Audifinns palstalla ollut juttua tuosta nostajakupista pumpun alla. Tuo kulumisongelma koskee vanhempia 1.8 tfsi moottoreita ja näissä uudemmissa joissa ketjulla jakopää, on vahvistettu rakenne ja tuota kulumista ei pitäisi olla enää.
Tosiaan ei taida olla 1.8tsi:ssä tuota "kuppia" vaan on erilainen ratkaisu jos tuo kuva nyt on edes 1.8tsi koneesta:

http://www.audizine.com/gallery/data/500/hpfp.gif

Ja sittten kun katsoo varaosaa siihen, niin tosiaan on erilainen kun esim 2.0tfsi:in "kuppi". Eli tuo on vissiin laakeroitu tms.:

http://www.bestpartstore.co.uk/seat-exeo/exeo-st-3r5/34814/10818

Vikaa en nyt ole saanut neljättä kertaa päälle mutta eipä ole tullut tommoista ns. "kauppareissua" vielä eteen, jossa noin puolen tunnin sammuksissa olon jälkeen liikkeelle. Mietin tuossa semmoistakin, että kun oireet alkoivat lauantaina heti sen jälkeen kun olin tankannut täyteen niin olisiko ollut bensan laadussa jotain häikkää(95E / A24-asema)? No kohta on taas tankki puolillaan, käyn laittamassa 98:sia tankkiin niin näkee sitten senkin vaikutuksen. Jos tuo vika vielä tulee esiin, pitänee kysellä myös marmorilta asiasta. Meinaan vaan, että ennen kuin itse alkaa osia vaihtamaan, niin pitänee selvitellä heidän kantansa mahdollisesta vastaan tulosta. Auto on kuitenkin vain 3.5-vuotta vanha ja ajettu tosiaan 64tkm.

#19
Lainaus käyttäjältä: tarzi - 11.06.14 - klo:10:43
Polttoainepumppu vois olla syy tai se nostajakuppi pumpun alla.

Meinasitko HPFP -pumppua ja sitten sitä kuppia tms. (Cam Follower)?
#20
Lainaus käyttäjältä: tarzi - 10.06.14 - klo:11:28
Vikakoodit lukuun!
Jep tarkoitus oli heti kun sain tilaisuuden. Eli nyt koodit on luettu ja kertoi seuraavaa:

- Polttoainepaine jakoputkessa liian alhainen. Koodi P0087.

Liekö tuosta kyse?
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16471/P0087/000135

Koodi nollattu ja tarvii seurata uusiutuuko tuo.


-Juha-
#21
Ja juuri kauppareissulla sama homma tapahtui kolmannen kerran. Eli sama kaava, että kaksi kertaa sammuu ihan suorilta ja sitten hetki (30 sekunttia) virrat pois toimii taas normaalisti. Ihme homma kyllä....
#22
Moottori ja voimansiirto / 1.8Tsi sammuu
09.06.14 - klo:17:24
Eli nyt on kahdesti käynyt niin, että kun auton on jättänyt parkkiin ja lähtenyt hetken päästä liikkeelle uudelleen sammuu auto. Ikään kuin kierrokset vain laskee. Sitten kun ns. ryömintä vauhdista starttaa uudelleen niin sammuu heti perään uudestaan. Kun odottaa muutaman hetken niin toimii jälleen normaalisti. Vikavaloja ei vilkuta tuon aikana tms. Samoiten ketju ei äännä startissa mitenkään. Autolla ruuvattu 64tkm ja tämä oire alkoi viime viikolla. Muuten auto toiminut aivan normaalisti. Näiden välillä siis jokunen päivä ja molempina päivinä ollut lämmintä sen 25-asetta. Mitähän on mahdollisesti vialla?
#23
Lainaus käyttäjältä: have a seat - 21.01.14 - klo:07:54
Moi, nyt alkanut kiinnostamaan vähän ajetut Exeot bensakoneella. Mutta mutta... mitens noissa tsi 1.8 -moottoreissa jakoketjut on kestäneet. Lienevätkö nekin samasta " erästä " noiden tsi 1.2 ja 1.4 kanssa. Entäs 1.8 t olisiko luotettavampi. Onko käytännön tietoa noista, jeesatkaa hieman kiitos.
Itselläni ollut farkku exeo 1.8tsi koneella nyt 1.5-vuotta ja mittarissa 56tkm. Itse ajanut 30tkm ja pelannnut mainiosti. Käsittääkseni "isommat" koneet eivät kärsi niin yleisesti noista ketjuvioista. Kaksi kertaa olen joutunut vaihtamaan rekisterivalonpolttimon ja muuta ei ole "korjattu".Oikein mukava auto ajaa ja audisukulaisuuden huomaa kyllä ajossa heti(varsinkin jos peittää ratin logon käsillä :) ). Hieman öljyähän tuo longlifeohjelmalla syö ja jos vaihtaa kiinteään huoltoväliin niin ei pitäisi viedä yhtään. Tai ainakin näin oli veljen ocussa samalla koneella.
#24
Exeo (08-) / Vs: 2 din navi
27.11.12 - klo:10:06
Itseänikin kiinnostaisi päivitellä tuota vakiosoitinta toiseen. Kaiketi mittariston näyttöön ei saa esim. pioneerin tuotteilla näkyviin mitään eikä aux-toimi. Rattisäätimet saa toimimaan n.100e hintaisella can-adapterilla. Vaatinee lisäksi johtosarjan, asennussarjan sekä antennipiuhan. Antennipiuhassakin pitää kaiketi olla joku kaksinapainen juttu tms. Kaiketi suoraan menisi Zenec ZE-NC3141D soitin ja kaikki toimisi niin kuin orginaalinkin kanssa mutta tuokin on aika suolaisen hintainen.
#25
Lainaus käyttäjältä: Flash77 - 14.10.12 - klo:20:43
Mulla on samaa ongelmaa 2011 vuosimallin 2.0 TSi:n kanssa. Nykii varsinkin kylmänä pintakaasulla ja tuntuis etenkin tuossa molemmin puolin 2000 kierrosta olevan nykimisherkkää aluetta. Paikallinen merkkihuolto ei löytänyt autosta mitään vikaa (= ei näkynyt vikakoodeja) joten maksoin turhaan vikakoodien luvusta. Sanoivat että on ominaista tuolle moottorille VAG konsernin kaikissa autoissa.  >:(
Oisko kellään ideoita miten tuota vois tutkia? Tehopenkitys, jotta näkis käppyrät koko kierrosalueelta?

Mulla tosiaan tekee tuota 1.8TSi:n kanssa ja vain kun korotettu tyhjäkäynti on päällä. Hetken jos antaa paikallaan käydä ennen kuin lähtee ajamaan ongelmaa ei ole. On siis hyvin hetkellinen ongelma ja laakkosella sanottiin olevan normaalia eikä voi mitään tehdä jos vikakoodeja tai valoja ei ole päällä. Jotain höpisivät, että voisi tyhjäkäynti arvoja tms. nostaa mutta sitten saattaa pakkasilla olla ongelmaa enemmän. Sanoivat vain, että seuraa tilannetta ja palaa asiaan jos pakkasilla häiritsee enemmän.
#26
Lainaus käyttäjältä: jihaa - 12.07.12 - klo:11:01
Uusi onnellinen Exeon omistaja ilmoittautuu joukkoon. Koneena on 1.8Tsi ja varustelutasona Style. Mittarissa tällä hetkelä melko vähän kilsoja ja puolisen vuotta tehdastakuuta jäljelä ;D. Auton viikon omistaneena ei voi kun kehua sitä. Oiken mukava ajaa sekä muutenkin mukavan oloinen. Vielä tuo ei omaa silmää miellytä mutta vanne+alusta muutokset muuttanee tilanteen. Lasit tummennutin heti ja tilasin tavaratilan maton sekä puskuriin asensin tuon alimman kuvan suojan. Sillä sai auton ainoan naarmun piiloon :) Takaluukun päälle olisi myös tarkoitus tilailla ja asennella pientä lippaa.

Noniin autolla rullattu reilut 6tkm oston jälkeen ja tarvii kyllä sanoa, että olen vieläkin tyytyväinen eikä ostos kaduta ;D Vanteita kovasti on tullut etsittyä mutta muutamaa vaihtoyritystä lukuuntottamatta ei ole mieleisiä/hintaisia löytynyt. Kun ei raskisi ihan uutta pakettia ostaa niin ensi sijaisesti käytetty paketti haussa. Mutta tarvii kääntää katse kevääseen kun kohta pitää jo talvirengasta alle laitella ja laittaa sitten tuossa alkutalvesta nuo alkuperäiset myyntiin ja etsiä sitten isompia tilalle. Alustaa tai siis pelkkiä jousia tuossa olen katsellutkin ja kylläpä on tehty mielenkiintoiseksi niiden vaihto tähän autoon. Useaan autoon on tullut aiemmin alustoja vaihdettua ja kuten edelliseen Leoniinkin oli se jopa naurettavan helppoa. Mutta eipä olekaan exeoon vaihto kovin helppoa ainakaan niiden kuvien perusteella joita olen nänhnyt. Mutta eiköhän nekin saa jotenkin vaihdettua jos lopulta siihen päätyy ::) Samaten uutta soitinta tekisi mieli vaihdella mutta vaihtoehdot on aika vähissä...

Ainoa miiinus johon autossa olen törmännyt on nyt ilmojen hieman kylmettyä käynnistys. Eli kun lyö kylmänä käyntiin ja jos lähtee heti ajamaan niin nykii/nypyttää hetken pinta kaasulla. Jos odottelee tovin niin ongelmaa ei ole ja se poistuu kyllä muutaman sadan metrin jälkeen. Tiedustelin asiaa Laakkoselta ja kuulemma normaalia. Tiedä siitä sitten...
#27
Exeo (08-) / Vs: Exeoon USB-adapteri
15.07.12 - klo:20:27
USB-liitäntää kaipaisin myös omaan exeooni. Aux-löytyy mutta en sille keksi käyttöä. Samaten kiinnostaisi vaihtaa koko soitin uuteen ja samalla ujuttaa subbari(on olemassa jo tarvikkeineen kun jäi edellisetä autosta) konttiin. Autossani on ilmeisesti takakajareille oma vahvistin(löytyy kontista, luukun takaa) mutta se saisi jäädä paikalleen. Eli subbari tulisi uutena ja mankalta sitten ohjaisi bassot vain subille. Minkähän moinen projekti tuo soittimen päivitys on? Moista olen katellut: http://www.ebay.de/itm/SEAT-EXEO-PIONEER-MULTIMEDIA-GERAT-USB-BLUETOOTH-iPod-iPhone-DOPPEL-2-DIN-/170848253048?pt=CE_Auto_Hi_Fi_Autoradios&hash=item27c7597478

Näyttäisi tulevan adapteriakin mukana eli olisikon tuo ihan plug and play juttu?
#28
Uusi onnellinen Exeon omistaja ilmoittautuu joukkoon. Koneena on 1.8Tsi ja varustelutasona Style. Mittarissa tällä hetkelä melko vähän kilsoja ja puolisen vuotta tehdastakuuta jäljelä ;D. Auton viikon omistaneena ei voi kun kehua sitä. Oiken mukava ajaa sekä muutenkin mukavan oloinen. Vielä tuo ei omaa silmää miellytä mutta vanne+alusta muutokset muuttanee tilanteen. Lasit tummennutin heti ja tilasin tavaratilan maton sekä puskuriin asensin tuon alimman kuvan suojan. Sillä sai auton ainoan naarmun piiloon :) Takaluukun päälle olisi myös tarkoitus tilailla ja asennella pientä lippaa.

Tuossa muutama kännyllä otettu kuva:





#29
Käykäs exeoon muillakin ET:llä olevat vanteet? Kun itsellä olisi 1.8Tsi ST:hen etsinnässä 18-tuumaiset ja ET:eet tuntuisi olevan yleisemmin 45 ja 38? Entäpä renkaiden leveys? Pitääkö aina olla tuo 225 vai käykö esim. 235 leveät?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy