Audi Q3 kokemuksia ja ongelmia?

Aloittaja Touko, 17.09.13 - klo:21:31

« edellinen - seuraava »

Touko

Itse asiassa olen harkitsemassa Q3 hankintaa ja olen kiinnostunut jo jonkin aikaa ajaneiden Q3 kokemuksista.

Samoin kiinnostaa esimerkisi, että onko ollut tuota ohjausongelmaa.

Samoin kiinnostaa onko s-tronic toiminut ongelmitta.

Touko


Quality

Eikö kellään palstalaisella tosiaan ole Q3sta?
Mrk:n sentään pitäisi tietää jotain?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

batman14

Ohjausongelmaa ei vissiin ole tuossa. Omasta mielestäni kylläkin Q3 on Audi malliston ylivoimaisesti rumin ja kamalin auto  :D Mittasuhteet siinä on jotenkin hölmösti... Mutta nämä on taas näitä makuasioita. En itse ole ajanut, mutta varmaan hyvä auto varsinkin quattrona suomen oloihin.

Quality

Yhden lyhyen koeajon verran on kokemusta Q3sta. Auto vaikutti hyvin standardi-Audilta, ohjaus oli täsmällinen, käsiteltävyys erinomainen, alusta ei erityisen meluisa, ja kabiini oli tyylikkään steriili.

Se, mistä itsellä puristi, olivat tilat. Kun A4 B7 vaikutti usein ahtaalta, olisi siirtyminen Q3seen merkinnyt vielä suurempaa ahtauden tunnetta, erityisesti tavaratilan osalta. Ulkonäkökään ei tosin täysin natsannut, mutta sen kanssa olisin oppinut elämään.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

miisalo

Ajelin kolme päivää Q3:lla, kun moinen oli sijaisautona. 2.0TDI s-tronic ja 130(?)kW. Auto oli suorastaan yllättävän ripeä ja hyvä ajettava kehä I / motari nopeuksilla. Sen sijaan esim. hidastetöyssyistä ajaminen tuotti pettymyksen, alusta tuntui varsin pintakovalle. Toisaalta olen tottunut ilmajousitukseen, jossa yhdistyy jämäkkyys ja pehmeys, joten siihen pitää suhteuttaa.

S-tronic toi tuossa hyvin. En saanut aikaiseksi juurikaan nykäyksiä ja "liruttaminenkin" onnistui ilman tärinöitä/nykimistä.  Start/stop kuitenkin toimii omaan makuuni hieman hitaasti, olen vissiin tottunut siirtämään jalan jarrulta kaasulle liian nopeasti.

Summa summarum: Tällä vähäisellä kokemuksella tykkäsin yllättävän paljon Q3:sta. Kunhan näitä alkaa saada käytettynä edullisesti, tuo olisi hyvä vaihtoehto kakkosautoksi. Olkoot citymaasturit tavallaan miten typeriä tahansa, kyllä korkealla istumisesta vaan hyötyäkin on.

Ex. vagit: Erinäinen määrä käytettyjä isohkoilla moottoreilla varustettuja rinkelikeulia

Ktk

Juu siis mulla oli tuommoinen ajossa viime talvena, jostain repäisin kun piti keksiä nopeasti nelikko alle. Muistaakseni vuodenvaihteesta jonnekkin maalis-huhti vaihteeseen. Se oli 170 heppainen bensa automaatti. Voimalinjasta en kyllä moitittavaa sinänsä keksinyt, enkä autosta oikein muutenkaan. Kulki työmatkasuolapaskaruuhkassa ihan kivasti ja lämpesi hyvin. Parkkiin se oli kiva vetää noilla pk-seudun auraamattomilla asuinkaduilla, katsoi vaan että tila riittää ja runttasi sinne lumen sekaan, kyllä se sieltä sitten pois lähti. Toisaalta nuo katumaasturit eivät ole oikein mun juttu. Tuosta ei saa esp:tä pois ja suoraan sanoen se vitutti ja paljon.

Nykäne

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 20.09.13 - klo:11:29
Tuosta ei saa esp:tä pois

Mrk, saakos kaikista uusista A3:sista ESP:n pois?
Glf V TSI 90kW -09

Touko

Tuossa mielenkiintoinen video. Mitenkähän mahtaa olla uusissa malleissa ESP:n pois saaminen?

https://www.youtube.com/watch?v=IMfUrS98Kbk

Ei oikein saa puheesta selkoa, mutta tekstin mukaan toinen yritys oli ilman ESP:tä. Onkohan Venäjän vientimalleissa eri softa?

Markku J

Tänään bongasin kirkkaanpunaisen RS Q3:n Vantaan Audicenterin pihalla, maahantuonnin parkin puolella. Tuo malli onkin minulta mennyt kokonaan huomaamatta ohi, ja piti hieraista silmiä parikin kertaa uskoakseni sen olleen RS. Hintaa ei netissä ollut, mutta arvata saattaa sen olevan "riittävä".

Seba

Toi RS Q3 on maahantuojan kalustoa, taisi olla esillä Audiclubin ratapäivillä Ahvenistolla n. kuukausi sitten.

_Q3_

Q3:lla on tullut ajeltua reilut puolitoista vuotta ja 50.000 km.
Jäljellä on vajaat puolitoista vuotta ja arviolta 40.000 km kunnes liisarisopimus umpeutuu ja uuden auton arpominen tulee ajankohtaiseksi.
Hintarajan takia piti tyytyä 103 kW diesel etuvetomanuaaliin; neliveto, lisäteho ja automaatti kukin toisivat tietysti lisämukavuutta.
Silti olen varsin tyytyväinen tähänkin menopeliin.
Sisällä on hyvin tilaa neljälle, tavaratila ei ole suuri mutta itsellä ei ole mitään tarvetta suuremmalle.
Sisusta on omaan makuun mukavan tyylikäs, tämä saattoi ratkaista valinnan verrattuna X1.
Mikään ei nitise, natise tai kolise, kaikki toimii täsmällisesti ja tuntuu ettei auto ole "löystynyt" vielä 50 tkm aikana.
Ohjauksessa en ole havainnut mitään mutterointia tms.
Pienemmän tehon plus-puoli on kulutus, joka on ollut varsin kohtuullinen eli karvan alle 6 l/100km (jostain syystä talvella pari desiä enemmän kuin kesällä).
103 kW diesel moottori on erinomaisen mukava käyttömoottori, sama kuin muissakin VAGgineissa.
Minkäänlaisia vikoja ei ole toistaiseksi ilmaantunut, joten vaikuttaa että Espanjassakin osataan koota autoja kunhan suunnittelu ja osat/materiaalit ovat laadukkaita.


maileri

Pelkällä korkkarisaksalla: "Himmel sukeltakaa!" ei tuosta paljon irtoa. Jos joku jaksaa tiivistää asian hiukan monisanaisemmin kuin Liha.

Bax

#14
Olen ajellut vasta pari vuotta A3:lla, mutta tänään tuli tilattua facelift Q3. Toimitusaika on 4-5kk, mutta saattaa olla lyhyempikin manuaalivaihteisella.
Täytyy sanoa, että aika kallis on kolmoseen verrattuna, sillä etuvetoinen, 110kW:n bensamoottorilla ja Business Sport + muutamilla muilla lisävarusteilla maksaa reilusti yli 40ke!
Koeajolla vertasin sitä tietysti nykyiseen A3:een ja siitä jotain kommentteja: Jousitus on hieman jämäkämpi ja aavistuksen kovempi, mutta ei kuitenkaan kovin  haittaavasti (minulle mukavuus on kaikki kaikessa auton valinnassa). Moottoritiellä Q2 meni suoraan ja ohjaus tuntui hyvältä. Jousitus ei paukahdellut kaivonkansissa ja oli siinä samanveroinen A3:n kanssa, kuten myös mukulakivikadulla kulki aika hienosti ja äänettömästi. Melutaso sisällä ei häirinnyt ja tuntui olevan A3:sta jonkin verran äänettömämpi. Business mallin (koeajoauto) radion äänentoisto oli muhkeampi verrattuna A3:n samoilla spekseillä olevaan ja luulin, että siinä olisi ASS, mutta myyjän ei ollut.

Tunnin koeajolla ei tietysti saa kovin kattavaa kuvaa Q3:sta. Sisätilat oli tuttua Audi laatua ja tilaamaani Sport versioon tulee vielä nahka-alcantara istuimet ja esim. sähköinen takaluukku, tutkat eteen ja taakse optisella ilmaisemilla yms.

Korkeaan autoon on vaan mukavampi nousta kuin laskeutua matalaan. Tilaa on reilummin matkustamossa ja tavaratilassa kuin A3:ssa.

Väri vielä mietityttää ja tilauksessa on nyt monsuunin harmaa. Mitään kamppanjaa ei ole myyjän mukaan tiedossa.

Jos tähän haluaa tehdas vetokoukun, niin kannattaa ehdottomasti ottaa comfort paketti, sillä se sisältää vetokoukun lisäksi tavaratila- + sisätilapaketin + sähköisen takaluukun ja on halvempi kuin vetokoukku yksinään.
Näissä paketeissa on muitakin koukkuja jotka kannattaa tutkia tarkasti konfiguraattorissa ja saattaa säästää tonnin-pari verrattuna yksittäisiin lisävarusteisiin.
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy