Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Arcca

#1
Lainaus käyttäjältä: majakka2 - 15.03.16 - klo:06:36
Tuumin käyttäisikö webaston/winter packin rahat jotenkin muuten eli miten hyvin pärjäisi pelkällä lohkolla? Asuinpaikka keski-Suomi ja käytössä autokatos ja lämmin talli (taloudessa kaksi autoa). TM:n talvitestin tulokset eivät suoraan vakuuttaneet erityisesti maantieajossa, jota itselläkin pääsääntöisesti olisi. Mutta mitkä on kokemukset eli miten hyvin kabiini lämpenee ilman webastoa? Auttaisiko pelkkä keulamaski merkittävästi? Jos jäisi webasto pois niin jäisi osa ongelmista/pelaamisesta myös akun kanssa pois,

Minulla on Passatti 150TDI joten en ole ihan varma onko sama webasto, mutta itse ainakin pidän sitä suht turhana laitteena, jos on mahdollisuus lohkolämmitykseen. Ei ole mitenkään erityisen tehokaskaan.

VAGeissahan tulee ilman webastoa PTC elementit ilmakanaviin, joten auto ilman webastoa ei ole sama asia kuin webasto auto ilman webaston käyttöä.
PTC kuluttaa sähköä 1 kW luokkaa joten moottori lämpeää sekin jonkun verran nopeammin koska joutuu tuottamaan laturille sähköä.

Tämä nyt vain on minun mielipide, mutta paljon lohkolämmittimä käyttäneenä, ja nyt webaston omistavana en tykkää tuosta haisevasta vehkeestä juurikaan. Webastollekin on paikkansa, lähinnä niille joilla ei ole muuta lämmitysmahdollisuutta.

Keulamaski auttaa tosi paljon, mutta Superbissahan on jotkut sanoneet olevan kiinnimenevä säleikkö?
#2
Passat CC / CCn alusta
26.09.14 - klo:20:14
Nyt 150tkm ajettuna alkaa iskunvaimennus osoittaa löystymisen merkkejä, että tekisi mieli uusia iskunvaimentimet. Huomasin kuitenkin että esim Bilstein B4:ia löytyy Passat CChen sekä normialustalle (011788) että sport-alustalle (011789).

Mutta kumpikohan näissä Suomi -10 CCeissä oikein on vakiona?!? Esitteessä puhutaan urheilualustasta vakiona, mutta ei tuo kovin matalalta näytä.

Auto varustekoodeista ei löytynyt suoraa vastausta, ainoat jotka voisi jotenkin liittyä alustaan oli
L11 = Suspension range 11 installation control only, no requirement forecast
0YA = Weight range 1 installation control only, no requirement forecast
G60 = Front shock absorption
muttei noista ota juuri selvää. Ehkäpä kun mitään sport alusta koodia ei ole, niin tarkoittaa vakiota...

Ajoneuvo tyypiksi on merkitty Passat CC Sport.

Kellään vinkkiä kumpi esim noista Bilsteineistä kuuluisi valita?

Tietenkin voisi vaan mennä johonkin liikkeeseen ja sanoa että laittakaa samat kuin alkuperäiset, mutta haluaisin kokeilla jotain parempaa, alkuperäiset on aika löysät isoissa heitoissa. Kuten B4:sta huomaa, en varsinaisesti kunnolla sportimpia iskareita ole kuitenkaan hakemassa. Muitakin iskareita voi suositella, jos on kokemuksia esim Passatissa alkuperäiseen urheilualustaan vaihdetuista.

#3
Grip -auto-ohjelmassa käytettyjen erikoismies Det listasi näkemyksensä kaikkein kestävimmistä autoista perustuen internetin keskustelupalstoihin, katsastustilastoihin, kokemukseensa jne.
Aihe oli sen verran mielenkiintoinen, että pistetäänpä lista tänne nähtäville ihmeteltäväksi. Aika vanhoja malleja Det listasi, onkohan nykyautoista mikään tulossa moiseksi ikiliikkuja ikoniksi?

5. Ford Granada
- Lähinnä koneen 2l V6 ansiosta, korihan ruostuu

4. Volvo 240

3. Land Rover Defender

2. Audi 100 (quattro)
- Näyttivät tässä yhteydessä sen mainoksen jossa audi kiipeää hyppyrimäkeen
- Erityisesti koria kehuttiin (ei ruostu, ja penkitkin oli kestänyt hyvin aikaa)
- Mainittiin myös edulliseksi ostaa ja ylläpitää (nykyään siis). Skulallahan tällainen taisi olla vara-autona, hyvä ostos siis.

1. Mercedes-Benz 123
- Esimerkkinä näytettiin 800tkm ajettua taksia, taisi olla vieläkin ajossa. 240D:ssä huimat 72 heppaa :)
#4
Huomasin eilen vaimon Yetissä olevan coming home/leaving home valojen toiminnon olevan päällä vaikka olin ne deaktivoinut aikanaan.

Katsoin konfiguroinnista ja tosiaan täpät oli menneet "itsestään" taas päälle. Otin ne taas pois ja CH/LH on taas deaktivoituna niinkuin pitääkin.

Onko muilla sattunut että nuo määritykset muuttuvat itsestään?

Mahdollisesti tehdasasetukset oli jotenkin itsestään menneet päälle tai sitten kummitus ollut asialla.
Vaimo ei osaa noita valikoita saada päälle joten en usko että hänessäkään oli vika. Mysteeri.
#5
Nurkissa alkaa olla aika läjä noita 5 ja 10 litran pesunestekanistereita, riesaksi asti. Eroon pitäisi päästä.
Tähän ketjuun voi laittaa ideoita yms. mitä olette keksineet kanistereille tehdä.
Vai pistättäkö vaan kylmästi roskiin; hyviä ryttäysmenetelmiä?

Alkajaisiksi pistän muutaman tiedossani olevan

- verkkomerkki
- naulalaatikko (etuseinän yläosaan leikataan käyttöaukko)
- laiturin/lautan kelluke
#7
Lainaus käyttäjältä: Jacques - 24.07.10 - klo:12:34
En usko että 1.2tsi:ssä turbo ahtaisi jos pääasiassa pidetään yllä rauhallista taajamanopeutta.
Moottoritieajon, pidemmän matkan (>100km) tai kärryn vetämisen jälkeen katsoisin sen jälkikäytön viimeistään tarpeelliseksi. Ja ajon lopussa todellakin 5minuutin rauhallinen ajo poistaa jälkikäytön tarpeen. Ainoastaan pidemmän matkan jälkeen järjestäen jälkikäytän autoa 1min per 100km.

Turbohan ahtaa aina, pienillä kierroksilla vähemmän, isoilla enemmän. 
Jälkikäytön tarve on minusta vain heti suoraan raskaan ajon jälkeen, jos on käytetty suuria kierroksia jolloin turbo on hyvin kuuma. Tosiaan rauhallinen ajo lopussa poistaa jälkikäytön tarpeen.
#8
Uutta maailmalla / Uusi Kia Sportage
12.07.10 - klo:22:01
http://www.autoblog.com/2010/07/01/2011-kia-sportage-first-drive-review-road-test-uvo/

Ei ollenkaan pahan näköinen tämä uusi Kia Sportage, sisustan ja perän muodot voisi kuulua vaikka Seat pesueeseen.
#9
Jouduin vaihtamaan vaimon Poloon -03 ajovalopolttimon (lyhyet, kuskin puoli) ja koska vaihto ei sujunutkaan tuosta vaan ja meni pieni hetki ohjeiden löytämiseen pistetäänpä tänne ne ohjeet mitä noudatin. Yhdistin kaksista eri ohjeista sopivan setin. Polttimo on siis H7, ja umpiot tässä mallissä ne "väyrys" mersulta kopioidut.
Paikka on niin ahdas etten pystynyt näkemään ohjeissa mainittua metalli rengasta, mutta sain silti vanhan pois ja uuden polttimon paikalleen "räpeltämällä" ja umpionlasin läpi edestä katsomalla.

Homma alkaa poistamalla se kuminen "kansi" lampun takaa, ei ole millään kiinni. Sitten jo näkyykin mm nuo kaksi torxia:
"Loosen the 2 small 'T20' Torx screws at 3 and 9 o'clock so that the black plastic ring can be rotated. The rotation of the plastic ring causes the locking tabs on the metal ring, which is holding the bulb in place, to be pushed aside. The bulb can then be easily removed and a new bulb placed. The plastic ring is then rotated in the opposite direction to cause the locking tabs to hold the bulb in place. The Torx screws are then re-tightened, the connector is re-connected, and the rubberised cap replaced."
#10
On ilmennyt pari tapausta, että arenalle on otettu samoja tunnuksia kuin UVW:llä on käytössä, mutta UVW:llä onkin eri henkilö nickin takana. http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=15549&sivu=14#232333
Tarkoitusperiä on vaikea arvailla, mutta tuskin esimerkiksi "LoCal" vahinko on.
Koska käyttäjäkunnat ovat jossain määrin samoja kummassakin, mielestäni tässä on identiteettien sekaantumisen vaara. Toiseksi se estää esimerkiksi vanhan uvw käyttäjän rekisteröitymisen samalla nimimerkillä tänne. Ei hjuva.

Mielipiteitä?
#11
Volkswagen / VW CC 2.0TDI
01.01.10 - klo:18:21
Rekisteröity: 10/2009, vm.2010
Väri: Light Brown
Sisäväri: Titaaninmustaharmaa
Moottori: CBAB 103kW, Vaihteisto: M6 (KXX)
Kesävanteet/renkaat (kuvassa): Phoenix 17"/Continental SportContact 3 235/45
Talvivanteet/renkaat: Sima 17"/Hakkapeliitta 7 205/50
Lisävarusteet:
- lohkolämmitin ja sisätilalämmitinpistoke
- takalasintummennukset
- vetokoukku + auto hold + yhdistelmävakautus
- ilman malli- ja moottorimerkintää

[ylläpito on poistanut liitteen]
#12
Passat CC / 5:s penkki?
26.12.09 - klo:10:53

VWvortex:lla väittävät, että Saksassa olisi 5:s penkki saatavana optiona.
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4695014
Itse en oikein usko tuohon, ainakaan ei ole osunut omiin silmiini missään, kommentteja?
#13
Miten voi katsoa äänestyksen tuloksen jos ei itse halua/voi äänestää?

Esimerkki: Audi B8 tärinästä on äänestys. Koska en itse omista Audia, en näe järkeväksi painaa mitään napeista. Silti haluaisin katsoa kuinka yleinen tuo ongelma on ko. autossa.
#14
Lainaus käyttäjältä: Turbodog - 09.12.09 - klo:21:35
P.S. ko. lehden nettisivuilta löytyy myös  vertailu CC - A4 - Insignia. Arvaatte varmaan mikä auto voitti  ;D

Tässä linkki tuohon testiin kun meni itseltä vähän aikaa etsimiseen
http://www.automotorsport.se/biltester/2009/0905/090502.pdf

Edit.Linkki korjattu osoittamaan suoraan dokumenttiin.
Edit.Otsaketta vähän laajennettu
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy