Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - jf

#1
Passat 3C (05–10) / Vs: Takavalo
20.12.13 - klo:14:00
Lainaus käyttäjältä: Vankka - 20.12.13 - klo:12:18
Eli nuita ois mahdollista korjata, mutta takavalon halkasu on aika projekti saada siistinä auki.
Ledithän mainosmiesten mukaan kestävät auton iän, joten passatit vain keula kohti kuusankosken toimipistettä...  ;)
#2
Js-tuningilta löytyy tuota 5050 nauhaa mustalla pohjalla. Näyttää fiksummalta.
#3
Lainaus käyttäjältä: kavorka - 16.12.13 - klo:13:36
Koskeeko ehdotus oikeasti myös moottoripyöriä ja pakettiautoja?
Kannattaa perustaa firma joka maahantuo jenkkien isoja suveja ja pickuppeja. Niillä on KOVA kysyntä tulevaisuudessa, kunhan ne ovat vain luokiteltu kuorma-autoiksi....  ;D
#4
Lainaus käyttäjältä: makkis - 09.12.13 - klo:23:17
En ole itse testaillut sen kummemmin, mutta se on fakta, että kun kaveri on lähtenyt koeajolle miun autolla ja avain on minun taskussa, minun pitää nyppäistä ovi auki. Ei aukene kaverin nyppäisyllä vaikka auton vieressä vänkärin puolella seison odottamassa että avaisi ovet.
Juurikin näin. Samalla lailla toimii meilläkin molemmissa autoissa. Vain avaimen vierestä olevasta kahvasta aukeaa.
#5
Lainaus käyttäjältä: makkis - 09.12.13 - klo:22:45
Olisi meilläkin täysin mahdollinen skenaario. Kenellekään käynyt oikeasti?
Ei käy meillä ainakaan. Avaimien pitää molemmissa olla auton sisällä, että a) lähtee käyntiin b) ei mene lukkoon ilman avainta ja c) jos tuota vittuilua ilman avainta ajamisesta ei huomaa on ajokortti syytä luovuttaa pois.  8)
Mersumiehellä lapinlisää jutuissa?
#6
Kysy ST(asin)1:n porukoilta sponssia piruksen muunnokselle mainosteippauksin....  8)
http://en.bsr.se/about/ethanol-hybrid/
#7
Lainaus käyttäjältä: Vaarivanhus - 05.12.13 - klo:13:54
Asioiden omaksuminen on huomattavasti helpompaa, jos hankkii autoilu-uransa alkuvaiheessa kulkineekseen sellaisen, jossa tuota opiskelua joutuu teoriatiedon lisäksi harjoittamaan käytännössä "nyrkit rasvassa". Kaikilta se ei nykyaikana tahdo - valitettavasti -luonnistua.
Logiikkasi mukaan sairaalassa voidaan siis odottaa, että olet elämäsi alkutaipaleella hankkinut riittävät tiedot fysiologiasta ja vaikkapa noin vanhempana miehenä erikoistunut eturauhassyövän sekä sydäntautien syntyyn sekä hoitoon? Mikäli et ole näin toiminut, sinua EI tarvitse hoitaa asiallisesti... Miksiköhän minulla on jotain insinöörejä vastaan...  ::)
#8
Lainaus käyttäjältä: meisterstuck - 03.12.13 - klo:14:33
Myyjä sanoi aikanaan, ettei vaihteistopulmia ole Audilla...   Niin tai näin itellä ainakin toiminut.
Jaa, miksiköhän se minun audini aikoinaan jäi sitten tielle dsg:n mentyä rikki tai eihän loota mennyt rikki vain mekatroniikka...  ::)
#9
Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 26.11.13 - klo:21:38
Jos jaksan muistaa oikein niin tosiaan viime vuonna oli aivan samat jutut laatuun satsaamisesta, siis heti kun kansa alkaa älistä niin vedetään ässä hihasta ja kansa hiljenee, ei vaan kerrottu että ne miljardit menee rikkaiden katumaastureihin eli tehdään jo hyvistä vielä parempia ja huononnetaan huonompia niin pysyy talous balanssissa. Laadukkaan auton saadakseen ei tarvitse olla kuin rikas, ei sillä väliä millä merkillä ajaa kun on kaikki herkut. Köyhälle riittää että auto on kaunis katsella :)

Hyvät ja lokoisat ajat siis koittavat pian, kaikki fiksut ostaa folkkarin ja päinvastoin, oi tätä ilon päivää!

Huom! kirjoitettu kieli poskessa, en ole katkera, en ole kateellinen, empä ;)
Huomaa, että missään ei mainittu laatua vain tuotekehitys eli tehdään haluttavampia autoja ei laadukkaampia.
#10
Audi / Vs: Audin ohjausongelma
26.11.13 - klo:11:42
Lainaus käyttäjältä: Vesihiisi - 26.11.13 - klo:10:27
Oliko sinulla mahdollisesti liikkeen kanssa keskustelua siitä, mitä he takaisin ostamallaan autolla nyt aikovat tehdä? Myyntiin seuraavalle asiakkalle toiveena, että kelpaa sellaisenaan? Tuskin he tehtaalta tai maahantuojalta saavat vastaantuloa tuohon?
Vahinko menee kiertoon ja maahantuojan/valmistajan & jälleenmyyjän väliset väännöt eivät ole omistajan murheita (kyllähän heillä vaikutti olevan omat neuvottelunsa, kun itse omaa audiani aikanaan takaisin laitoin). Omassa tapauksessa käyttö hyöty oli luokkaa 10c/km.
#11
Subaru / Vs: Re: Subaru
21.11.13 - klo:12:38
Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 21.11.13 - klo:12:11
Meillä olis tarvetta takaistuimen lämmitykselle, mutta tässä vain miettinyt, että panostaako tähän nykyiseen autoon yhtään enempää vai odottaako seuraavaan.
http://www.ebay.de/itm/SUBARU-SITZHEIZUNG-CARBON-Nachrustsatz-/270736469729?pt=DE_Autoteile&hash=item3f0926aee1
Siitä vaan laittamaan. Meillä vielä "odotellaan"...  ::)

Lainaus käyttäjältä: JAK - 21.11.13 - klo:12:32
Respectasta olisi kovin paljon kertomista
Taisin itsekin soittaa ko. putiikkiin, kun noita recaroita olin katselemassa eikä sieltä mitään palvelua tullut. Tosin ihan yhtä surkeaa oli maahantuojan "palvelu". Briteistä ja sakuistakin onneksi saa Recaroita...  :(
#12
Subaru / Vs: Subaru
21.11.13 - klo:10:52
Lainaus käyttäjältä: JAK - 21.11.13 - klo:07:26
No eipä tullut mieleen edes kysyä. Voihan tuon hoitaa jälkeenpäinkin.
Juu. Eikä noita extrajuttuja kaikki aina kauppaakaan. Sinänsä outoa, kun uskoisin, että tämän tyyppiset pikkujutut ovat monelle se kaupan este, niin kyllä myyjilla olisi hyvä olla tarjota erilaisia lisävarusteita. Ymmärrän, että kaikkea ei ole listalla, mutta ei kai se palvelu nyt niin hankalaa ole: "pieni hetki selvitän mitä maksaa ja kuka sen tekee?" Voisin kuvitella, että muutamat mustat sisäkatot menisi eri merkkisiin autoihin, jos ne vain saisi ostettua suoraan liikkeestä ennen luovutusta tai nuo säädettävät ristiselän tuet, recaron penkit (järjellisillä hinnoilla) jne.
#13
Subaru / Vs: Subaru
20.11.13 - klo:22:51
Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 20.11.13 - klo:22:34
^Yhdellä kaverilla tuli Subaru (Outback) Recaron etupenkeillä.. ei niitä lisävarustelistassa näy, mutta ilmeisesti on saatavissa?
On tuosta 2-3 vuotta, en tiedä onko jotain muuttunut?
Rahastahan tuossa on vain kyse. Recaron ergomed es sab nahkaisena on taisi olla kaksi kpl 9 tonnia. Bemun konversio taisi olla alle tonnin...  :)
#14
Toyota / Vs: Toyota
20.11.13 - klo:22:35
Lainaus käyttäjältä: katame - 20.11.13 - klo:21:26
Mahtaneekohan 33 rahalla lähteä tuollainen paketti  ???
Oli kyllä melkoinen ylläri itselleni kun kävin kysyyn tarjousta 1.8 active tomaattifarkku, business pack, metalliväri, toimituskulut, vetokoukku, sisähaara niin hintalapussa loppusumma 37000e.
Ei tullut kauppoja...
Juu, väärästä mallista olet tarjouksen saanut. Active business on se minkä haluat, etkä tuota activea business paketilla. :o
#15
Subaru / Vs: Subaru
20.11.13 - klo:22:21
Lainaus käyttäjältä: JAK - 20.11.13 - klo:13:37
Penkissä saisi meikäläiselle olla pitempi reisituki, mutta japseissa ja aika monessa muussakin ne on aika lyhyitä.
Ei myyjä sitten tarjonnut samalla verhoilureissulla bemun jatkettavaa istuinosaa? Pks:ssä noita laittelevat...  :-\
#16
Lainaus käyttäjältä: miisalo - 20.11.13 - klo:12:11
Tässä muuten olisikin mielenkiintoisen pollin paikka, kuinka moni autoveron laskiessa vain ostaisi hinnanalennuksen verran hienomman auton? Siis ihan rehellisesti vastaten. Ja ostaisiko todellisuudessa nimenomaan uutta vai samaan hintaan käytetyn ison premiumin? Olisi mielenkiintoista nähdä rehelliset vastaukset tähän.
Samanlainen rieska kuin nykyinenkin, koska välirahathan eivät merkittävästi eroa suomi vs saksa, mutta auton pääomia sitova määrä on vain kovin erilainen. Mielummin autossa kiinni 65kâ,¬ kuin 110kâ,¬. Sillä erotuksellahan saisi käsirahan vaikka sijoitusasuntoon ja sitten aikanaan nauttia siitä saatavista tuloista eläkkeellä...  :)

Vaihtotasehan heittäisi persiilleen vain hetkeksi, kun todellisuus iskisi kuitenkin seuraavassa auton vaihdossa.  :o
#17
Lainaus käyttäjältä: Variantti - 20.11.13 - klo:05:15
Sattuko se kun järki lähti? Riippuu toki ajosta ja kalustosta, mutta kyllä se polttoaine on ollut jo tovin kuskia isompi kuluerä useimmissa hommissa. Eikä sitä polttoaineen hinnannousua niin vaan siirretä rahtihintoihin.
Niin, yrittäjäthän eivät ole niitä tarjouksiaan keikosta itse tehneet vaan isojen pahojen firmojen pahat johtajat ovat pitäneet asetta ohimolla ja pakottaneet tekemään idioottimaisia tarjouksia... Ihme tuubaa. Kuljetuspuolella vaan on liikaa idiotismia siellä yrittäjä puolella ja se näkyy hinnoissa. Nähnyt tarjouksia keikoista hinnoilla joilla en antaisi edes henkilöautoani liikuttaa saati sitten kuskia & autoa...  :o
#18
Lexus / Vs: Lexus
19.11.13 - klo:11:47
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 19.11.13 - klo:11:24
Suomen CO2:n perusteella määrittyvä auton veroprosentti pitää huolen, että perin harvalla kiinnostus jatkuisi kauppoihin asti. Hintaero hybridistä kuutoskoneiseen nelivetoon olisi jäätävän suuri.
Tolkuton hintahan johtuu Suomen tolkuttomista verottomista hinnoista ei pelkkä autovero ole syyllinen. Suomen neekerihybridin veroton hinta on 37 tonnia sekä fully loaded 52 tonnia ja junttilassa 350 AWD F-Sport kaikilla lisukkeilla MSRP 39 tonnia, joten ei mene ihan pelkkien verojen piikkiin. Jostain syystä L&T vetää suomessa ihan törkyextraa varustellummista malleista & kalliimmista malleista. LC V8:n hinta kuulemma oli liian kova meidän markkinoille, eikä ollenkaan johtunut suomen 20 tonnin lisästä verottomassa hinnassa vs. saksa.  ::)
#19
Lexus / Vs: Lexus
19.11.13 - klo:09:19
Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 19.11.13 - klo:08:32
Kyllähän tuota IS:ää saa muilla markkina-alueilla ihan 2.5L tai 3.5L bensakutosella + 8-vaihteisella automaatilla.
...
Se että niitä ei saa Suomeista ei tarkoista etteikö niitä olisi.
Näin. Kukapa sitä ainakaan suomessa olisi kiinnostunut tuollaisesta IS:stä sillä kolmepuolikkaalla kutoskoneella ja nelarilla...  :o
#20
Volvo / Vs: Volvo
19.11.13 - klo:09:15
Lainaus käyttäjältä: V-O - 18.11.13 - klo:22:13
Tommosella saattas sähköjenkin syöttö onnistua:

Enää vaan virallinen merkkikohtainen valokiinnike  8).
Siinähän se. Ot:na täytyy muuten ihmetellä, miksi näitä palikoita on NIIN mahdottoman huonosti tarjolla. Ymmärtääkseni meillä ja ruotsissa on parit inssit ulkoistettu tuolta rautapuolen suunnittelusta, joten ei luulisi olevan vaiketa löytää kavereita piirtämään näitä ja varmasti pari valmistajaakin luulisi löytyvän...  ???
#21
Volvo / Vs: Volvo
18.11.13 - klo:20:17
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 18.11.13 - klo:19:19
Kyllä kyllä, noinhan se perinteisesti on tehty, mutta päteekö myös nykyisissä väyläpeleissä?
Riippuu ja roikkuu autosta. Minulle suositeltiin elektronista relettä tuohon perinteiseen asennukseen väyläsähköiseen autoon. Toinen vaihtoehto on sitten palikka joka lukee väylästä tuon tiedon ja ohjaa relettä. Turvallisin tapa näin tietysti.  :o
#22
Subaru / Vs: Subaru
15.11.13 - klo:22:42
Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 15.11.13 - klo:21:03
Onha nuo keskitasaupyörästölliset jatkuvia nelivetoja.. quattro pitkittäiskoneisissa, mersun 4-matic ...
Tarkoitit kaiketi jatkuva ja lukittu?
Ainakin Mersun M ja GL- sarjaan saa ofroad paketin mukana myös 100% lukot.. M:än nyt voisi vielä cittariksi laskea?
Ei saa enää. Ennen oli kaikki paremmin... sähköistä shittiä nykyään... Ainoastaan keskitasauspyörästössä lukko. Kyllä tuohon hintaan pitäisi saada kunnon lukot, mitä offroad paketista pitää maksaa.

Lainaus käyttäjältä: V-O - 15.11.13 - klo:22:22
Teutonic, ethän trollaa täällä Subaru-keskustelussa, kiitos.
Laita toi trolli kill listille. Täysin turha tapaus...
#23
Subaru / Vs: Subaru
15.11.13 - klo:16:02
Lainaus käyttäjältä: VAG! - 15.11.13 - klo:12:02
Mutta kun kuminauhan manuaalipuolen käyttö heikentää suorituskykyä entisestään. Tämä on todettu lukuisissa autolehtien mittauksissa. Koko variaattori on muutenkin huono keksintö suorituskyvyn puolesta, joten aika ikävää olisi sitä puolta lähteä vielä entisestään huonontamaan.
Audin A4 ilmeisesti hyvä esimerkki tästä? Kulutuksen ja kulun puolesta?
#24
Subaru / Vs: Re: Subaru
15.11.13 - klo:11:31
Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 15.11.13 - klo:11:24
Oletkos ajanut Subarun kuminauhalla?
En ole tullut ajaneeksi, kun vaimo tykästyi tuohon pirukseen, niin se fore jäi (entinen naapuri kyllä kovin houkutteli kokeilemaan hänen uutta bensa forea). Kunhan joskus ehkä mahdollisesti saavat Outbackiin jonkin järkevän hybridin (ei siis mitään XV:n tyylistä wanna be versiota), niin varmaan täytyy taas alkaa etsimään Palvelevaa Subarukauppaa. Pks:n alueelta ei tuntunut löytyvän, kun joskus forea kävin ihmettelemässä.
#25
Subaru / Vs: Subaru
15.11.13 - klo:11:08
Lainaus käyttäjältä: VAG! - 15.11.13 - klo:10:24
Mutta kukin toki oman maun mukaan. Ja Audiltahan löytyy kuminauhaa, jos sellaisen konsernipelin haluaa. Tosin ökykallis premiumaudikin rokottaa kuminauhasta reilusti alle neljä tonnia.
Ja premiumkuminauha melkein yhtä luotettava kuin tuo dsg. Molemmat omistaneena ja parilla dsg:llä tielle jääneenä, nou tänks. Sinänsä hauska, kun nykyisin perheessä on tuo riisikuppi kuminauha ja sitten sitä vertaa siihen premium kuminauhaan, niin kyllä yritystä ja onnistumista on PALJON enemmän tuossa riisikupin kuminauhassa.  :o
#26
Eikös autoilun edelläkävijä maassa ison veden toisella puolella ole jopa velvollisuus olla manuaali tarjolla due to safety reasons, joten firmat tarjoavat ne netistä luettaviksi/ladattaviksi? Vai palvellaanko siellä vain paremmin...
#27
Lainaus käyttäjältä: Homer - 14.11.13 - klo:09:18
Itse lisäisin listalle esimerkiksi seuraavan kombon:

3) Defa 4A -laturi + akkulämmitin (es. Polar Heater)

Hintaeroa ei em. vaihtoehdoilla varmasti ole kuin n. 100 â,¬. Kysymys on ennemmin siitä millä vaihtoehdoista voi turvallisimmin laulattaa Webaa, jos auto voi seistä yöt latauksessa?
Ongelma tuon 4A:n kanssa on vain se että se ei riitä siinä aamun lähdössä syöttämään virtaa riittävästi wepalle eli akkua puretaan heti. 10 A taas hoitaa sen virran tarpeen aamulähdössä, joten auto lähtee liikkeelle akku iskussa...
#28
BMW / Vs: BMW X5 (F15)
12.11.13 - klo:12:57
    Lainaus käyttäjältä: T - 12.11.13 - klo:12:08
    Tekniikan Maailmassa oli juttua uudesta X5:sta. Muutama poiminta Euroopan varustelusta (Poikkeaa Jenkki X:stä varmasti):
    • Tehdaskoukun tilaajat saavat ilman lisähintaa vahvistetun takatasauspyörästön, jolloin suurin sallittu vetopaino on 3500 kiloa
    Paitsi köyhäinmallin yhteydessä (25d).
    #29
    BMW / Vs: BMW X5 (F15)
    12.11.13 - klo:08:34
    Lainaus käyttäjältä: pokkus - 12.11.13 - klo:01:09
    Tokihan tämä uuden X5:n kanssa onnistuu, mutta on pakko ruksia melkein 3000 dollarin premium package, jossa tuo tulee mukana. Jenkkiläisittäin tuo on kallis lisävaruste. Paketin mukana tulevat muut varusteet ovat minusta aika turhakkeita (ovien soft close toiminto ja satelliittiradio). Erillisenä varusteena tuota keyless accessia ei toki voi valita varusteluettelosta... :-\
    Oujee, kyllähän tuo nyt melkein kuuluisi jo tämän hintaluokan kalustoon vakiona. Suomessa tuon keylessin hinta 1400â,¬.  ::)
    #30
    Lainaus käyttäjältä: Flat - 12.11.13 - klo:07:09
    Vaikka merkkihuolto maksaa hieman enemmän, se näyttäisi olevan eduksi kun asiat alkavat mennä monimutkaisiksi. Itse kiikutan jatkossakin autoni merkkihuoltoon, ja maksan kiltisti hieman ekstraa, siitä että huoltohistoria on kunnossa myös maahantuojan näkövinkkelistä.
    Itse joskus kysyin tarjousta kun joku yleiskorjaamo markkinoi palveluitaan. Heidän "tarjouksensa" taisi olla ~50 euroa kalliimpi, kuin merkkarilta saamani tarjous huollosta. Öljynvaihtohan oli liki ilmainen, mutta "lisätyöt" nostivat sitten sen hinnan kovemmaksi kuin merkkarilla. Nämä "lisätyöt" olivat ne mitä auton huolto-ohjelmaan oli merkitty sen öljynvaihdon lisäksi.
    Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy