Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - JKK

#1
Myytävänä avaamattomassa pakkauksessa laadukkaat ATE:n takajarrulevyt, jotka sopivat niin moneen VAG-malliin välillä Golf gen3 > Golf gen8 (+ Audit, Seatit jne...) että voit itse tarkistaa sopivuuden alla olevasta linkistä, josta scrollaamalla löytyy linkki sopivuuksiin:
https://www.autodoc.fi/ate/7008517


Pari kuvaa:
http://www.gosse.fi/files/SALES/AUDI_OSIA/VW_AUDI_ATE_TAKAJARRULEVYT/

Tuotenumero (ATE): 24.0110-0356.1

Hinta 50â,¬/pari.


Yhteydenotot: jani.kosunen(se_merkki)icloud.com


#2
Myytävänä uusi ja käyttämätön Audi A4 -yhteensopiva vaihdekeppi ja punaisella tikkauksella varustettu suojapussi.

Katso kuva:
http://www.gosse.fi/files/Audi_A4_vaihdekepi.jpg

Hinta 50 euroa.
Yhteydenotot privalla. Lähetys onnistuu myös!
#3
Myytävänä vain viikon, ehkä max. pari autossa kiinni ollut Pioneerin huippusysteemi. Sopivuus Golf 7-korimalli. Lisätietoja tästä:

https://www.hifitalo.fi/products/pioneer-avic-evo1-g71-qyi-vw-golf-7-piano-musta

Kuva laitteesta tässä:
http://www.gosse.fi/files/Golf_radio.jpg

Laite on 100% priima ja uudenveroinen!

Hinta 690 euroa


Yhteydenotot privalla.



#4
Mahtaako B7 sedan quattrossa toimia 225/50R17-kokoinen nastarengas? Ottaako kiinni lokareihin? Vakio kokohan taitaa olla 235/45R17. Autossa on jonkinlainen sporttialusta. Olisi tuollaiset kumit joutilaana. Onko joku kenties kokeillut tuota kokoa? Vanteet on tarvikevanteet, muistaakseni 17x8" ET35.
#5
Myytävänä uudenveroinen Audi A4 Avantin (vm.2016, uudempi B9-korimalli) kokonainen ehjä ja siisti kangassisusta. Manuaalisäätöiset penkit + Penkinlämppärit. Koko sisustan sopivuus ainostaan farkkukoriin. Etupenkit tosin käyvät myös sedaniin.

Tästä edullinen päivitys esim. edellisen B8-korimallin Audi A4:seen, mikäli sinulla on vakiomalliset penkit. Nämä etupenkit pitäisi käydä myös suoraan edelliseen korimalliin (vm.2008-2015). B9:n vakioetupenkit on jonkin verran paremmat ja mukavammat kuin B8-mallin peruspenkit, joten tästä saa rahalle ihan hyvän vastineen.

Sisusta on minulla säilytyksessä Varkaudessa.

Huom! Sivu-airbagit ja turvavyön soljet täytyy siirtää vanhoista penkeistä! Se on melko kivuton ja helppo homma.

Pitää sisällään:
- Etupenkit
- Takapenkit
- Keskikonsolin
- Ovipahvit (4kpl)
- Keskikyynärnojan

Kuvat täältä:
http://www.gosse.fi/files/SALES/A4_B9_SISUSTA[/b]/]http://www.gosse.fi/files/SALES/A4_B9_SISUSTA/

Yllä oleva linkki ei toimi.

Ilmoituksesta pitää löytyä seuraavat tiedot:

1) Tuotteen hinta

2) Tuotteen sijainti

3) Myyjän yhteystiedot (sähköposti/puhelin)


Linkissä myyntiohjeet.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=48.0












#6
Myytävä uudempikorimallisen (vm.2016) Audi A4:sen originaalit hyväkuntoiset aluvanteet. Sopivat varmasti moneen muuhunkin Audin malliin.

Huom! Hinta 490â,¬ pitää sisällään pelkät vanteet. Kuvassa näkyvät kumit eivät sisälly hintaan.

Voin kuitenkin myydä vanteiden mukana esim. uudet Michelin X-Ice 3 nastakumit vanteille asennettuna (225/50R17 tai 225/45R17). Kumien lisähinta +590â,¬

Vaihtoehtona samaan hintaan saa myös GoodYearin Ice2 -nastarenkaat tai kyseisten merkkien tuoreimmat kitkarenkaat. Muitakin vaihtoehtoja on saatavana todella kilpailukykyiseen hintaan näiden vanteiden mukana. Contia, Nokiaa jne.... Kannattaa kysyä! Nopeimmalle tästä takuuvarmasti edullinen orggispaketti uusilla talvirenkailla.

Katso kuva:
http://www.gosse.fi/files/A4_B9_vanteet.jpeg

Audi osanro: 8W0601025C
Koko: 7,5x17" ET38
Keskireikä: 66,5mm
Jako: 5x112

Hinta 490 euroa
Vanteet löytyvät Järvenpäästä.
Yhteydenotot privalla.
#7
Myytävänä Audin A4 ja A5 -malleihin (B8-korimallit 2007 >>) sopivat OEM-laatuiset moottorin sähköhydrauliset kumityynyt.

Valmistaja saksalainen Meyle. Paketit ovat uudet ja avaamattomat, sinetit pakettien päällä avaamattomana.

MEYLE 100 199 1004 (Etu, oikea)
MEYLE 100 199 1005 (Etu, vasen)

Linkki:
https://www.rexbo.fi/meyle/moottorin-tuki-1001991004

http://www.gosse.fi/files/SALES/Audi_moottori_tukikumit/

Hinta yht. 200 euroa (hinta pitää sisällään molemmat tukikumit).

Yhteydenotot privalla. Tuotteet Järvenpäässä.
#8
A4 B9 (14-) / Audi B9 3,0TDi 272hp
19.06.20 - klo:00:32
Tein tuollaisen hankinnan, että vaihdoin käytännön syistä BMW:n F10 520d:n tällaiseen CRTC-koneella olevaan 272hp 3,0TDI-Audiin (Avant). Halusin hieman vetokykyisemmän auton ja tämä tuntui asialliselta työkalulta sellaiseen, vaikkakin tuntuu aika kliinisen tylsältä ja muoviselta F10:n jälkeen. Samaa luksuksen ja tasokkuuden tuntua tästä A4:stä ei kyllä löydy kuvittelemallakaan. Mutta näinhän se nykyään menee mallisarjojen välillä. Vastaava A6 olisi ollut ehkä mieluisampi ja mielestäni tasoltaan samaa sarjaa F10:n kanssa, mutta missään ei päästy järkevältä tuntuvaan kauppaan sellaisesta. Ja onko tämä B9 ehkä napsun verran modernimpi kuin A6 facelift C7? En tiedä....

Alkuun pelotti DSG:n kestävyys, mutta nyt hoksasin että tässä mallissa taitaakin olla tuttu ZF:n 8HP65-laatikko (vaihteistokoodi: RHU) perinteisellä momentinmuuntimella, joka on allekirjoittaneelle ainoastaan 100% positiivinen asia jos vaan maallikkotulkintani pitää paikkansa.

Oikeastaan se mitä tässä ääneen ihmettelen, on tämän Audin voimalinjan löysä "responsiivisuus" jos sitä vertaa BMW:n vastaaviin paketteihin. Tuossa Audin moottorissa on kyllä todella hyvin voimaa kun sitä vain houkuttelee sieltä kunnolla pedalia polkemalla. Ja vaihteistonkin pitäisi olla samaa ZF-rautaa kuin bemuissa, joten löysyys tuskin on vaihteistoperäistä? Silti voimantuotto on Audissa isosta pannusta huolimatta todella viipyilevää ja "kuminauhamaista" mikäli vaikkapa vertaa tähän mun edelliseen lastutettuun N47-koneella olevaan F10:iin. Normaalissa pintakaasuajossa tuo bemun 2,0-litraisen lastutettu voimalinja vastaa todella paljon nopeammin ja pontevammin kaasuun, vaikkakin ohituskiihtyvyydessä tämä Audi pyyhkii 3,0-litraisen auktoriteetilla mennetullen pöydän puhtaaksi - todella reilulla kaulalla. Mutta jos autoilla ajaisi sokkona tekemättä yhtään täyskaasukiihdytystä, voisi kuvitella että tuo Audi on 2,0-litrainen diesel ja bemu on kolmelitrainen, kärjistetysti sanottuna. Tosin osasin tätä jo valmiiksi odottaakin hieman, koska joissain lehdissä tästä Audista oli ainoa moite ollut tuo voimantuoton viivyttely. Onko muilla samoja fiiliksiä tämän moottorin suhteen?

Tämä A4-yksilö on vm.2016 ja 170tkm ajettu, joten alkaa takuukysymysten puolesta olemaan sen ikäinen että moottorin optimointiakin voisi ajatella. Tuli vaan mieleen, että voisikohan tuo reagoinnin laiskuus liittyä jotenkin päästöskandaalin jälkeiseen moottorin uudelleen ohjelmointiin, joka on ilmeisesti näihin tehty kutsukamppiksena? Järjellä ajateltuna tuossa voimalinjassa pitäisi "rautatasolla" olla kaikki täydellisen paketin ainekset. Joten voisiko tuo kuminauhafiilis olla pelkästään softaperäinen asia? Ehjä auto tämä kuitenkin on, koska kyllä se täysi pauhu sieltä kuitenkin löytyy, mutta sen houkutteleminen vaatii mielestäni tarpeetonta päättäväisyyttä. Jos jollakin on asiasta mielipiteitä tai kokemuksia optimoinnista niin kuulisin mielelläni.     
#9
Myyty pois....



Myytävänä hyväkuntoinen seiska-koppaisen Golfin vakioratti ja airbag.

Tämä on peräisin 80tkm ajetusta Golf Alltrackistä, johon päivitin sporttiratin. Tästä hyväkuntoinen ratti kuluneen tilalle. Sopinee varmasti moneen muuhunkin saman ikäpolven volkkariin.

Parit kuvat:
http://www.gosse.fi/files/SALES/VW_ratti/

Hinta: 150 euroa (sisältää airbagin)

Yhteydenotot privalla.
#10
Myytävänä kuvanmukaiset A5:sen alkuperäiset aluvanteet. Myyn lähtökohtaisesti pelkät vanteet ilman kumeja.

Mahdollisuus ostaa myös seuraavin renkain:
- Likimain uusilla Sava Intensa UHP2 245/40R18-kokoisilla kesäkumeilla lisähintaan +320 euroa.
- Käytännössä uusilla Hankook RS2-nastarenkailla (245/45R18) lisähintaan +450 euroa.

Tarkempi kuva:
http://www.gosse.fi/files/Audi_A5_vanteet.jpeg

Pelkät vanteet 630 euroa.
Yhteydenotot privalla.


Kuva:




#11
Myytävänä aidot ja alkuperäiset Audi A5:sen aluvanteet. Malli on "Speedline". Koko 8,5x18" ET28. Ovat hyvässä kunnossa.

Kuvat löytyvät täältä:
http://www.gosse.fi/files/A5_vanteet/

Vanteet löytyvät Järvenpäästä.

Hinta 690 euroa (Hinta ilman kuvissa näkyviä kumeja).

Yhteydenotot privaviestillä.
#12
Pitäisi tilata 2008-mallisen 3,0TDi CAPA-moottoriin uusi MAF-anturi.

Järkevät vaihtoehdot on varmaan Hitachi tai Pierburg. Onko valistuneita mielipiteitä jommankumman paremmuudesta tai kestävyydestä?
#13
Tässä pohdin että miten mahtaa olla pyöränkulmien kanssa jos haluaa mahdollisimman optimaaliset kulmat suomen uraisia teitä ajatellen? Eli mahd. suuntavakaan ajettavuuden arkiajoa ajatellen. Tehtaaltahan on annettu hyvin leveät ohjearvot esim. etupään camberille ainakin s-alustalle. Voisi ajatella että paras tulee kun säädättää ohjearvoalueen keskiarvoihin, mutta esim. bemareissa aikanaan huomasin että paras tulos tuli kun säädätti etupään camberit mahd. pystyyn ja takapään camberit ohjearvoalueen "pystyimpään" asentoon. Ja sillä setupilla sai uratutkasta melko hyvän ajettavan. Mutta miten on nelivetoisessa Audissa?

KW-StreetComfort -alustan asennuksen myötä tilasin etupäähän säädettävät ylätukivarret (vielä asentamatta), koska etupään camberit meni madaltumisen johdosta n. 2 astetta pakkaselle ja renkaat on jopa silminnähden edessä tosi pahasti miinuksella. Renkaatkin kuluvat nyt taatusti epätasaisesti. Auto kyllä kulkee nyt hyvinkin suuntavakaasti kun kaikki on 100% uutta alustassa. Mutta ohjauksen palautus on kaupunkiajossa tosi tahmea, jonka epäilen johtuvan osaksi tästä mainitsemastani etupään huomattavasta neg. camberista. Ja tietysti osaksi uutuuden jäykistä pallonivelistä. Ja taitaa muutenkin olla A5:ssä ostettu ominaisuus?

Mutta onko joku paneutunut tähän suuntaus-kysymykseen tarkemmin Audien kohdalla? Ajattelin että vanhasta kokemuksesta säädätän etu- ja takapään camberit niin pystyyn kuin ohjearvoalue antaa myöten. Ja auraukset säätöalueen keskiarvoon. Mitä sanotte vai meneekö akateemiseksi saivarteluksi?
#14
Tekisi mieli päivittää A5 Coupeen hieman mukavampi alusta pintakovan orggisalustan tilalle. Löysin KW:n sivuilta tällaisen säädettävän jousisysteemin.

https://www.kwsuspensions.de/productfinder/AUDI_A5_B8__8T3__06_2007-01_2017_8T3_3.0_TDI_quattro_Diesel_176KW_2967ccm_tz--YYeSbQkshwhttCtuDA~~/84/Gewindefedern

Onko kukaan asentanut tuollaista autoonsa? Mitenkähän mahtaisi toimia Konin FSD:n kanssa, joka nykyään taitaa olla nimeltään "Special-Active"?

Hintaahan tuolla säädettävyydellä on, mutta saako rahalle mitään ylimääräistä vastinetta säädettävyyden lisäksi? Antaako tuo KW:n pieni apujousi mitään etua käytännössä?
#15
Ostin käyttöautoksi Audi A5 Coupen vuosimallia 2008. Ikäväkseni autossa on Chorus-perushifit punaisella karvalakkinäytöllä.

Ajattelin että voisin päivittää tuon Choruksen parempaan Concert-radioon+näyttöön, jotta saisin lisättyä edes BT-streamaukseen tarvittavan modulin, joita näyttää olevan tarjolla vain Concert-mallista ylöspäin.

Onko kyseistä upgreidausta kukaan tehnyt A4 B8 tai A5 -malliin? Käytettyjen osien kanssa tulee lienee component protection ongelmaksi? Löytyykö täältä neuvoa asian toteuttamiseen? Itseltä löytyy VCDS ja jonkinverran retrofitaustaustaa BMW:n osalta.
#16
Ostin 2015-mallisen e-Tronin ja kokemusta on e-autoista edellisestä e-Golfista, joka oli hyvin varusteltu jo vakiona. Saan e-Tronin käyttööni viikon kuluttua.

Onkos tässä e-Tronissa mahdollisuus ajastaa sisätilojen esilämmitys auton oman lämmitysjärjestelmän avulla? Ilman että tarvitsee asentaa webastoa tai sisätilan lämppäriä? Onko tämä toiminto vakiona kaikissa e-Troneissa? Auton "Timer"-valikosta löytyi kyllä kohta nimeltä "air-condition". Mutta tarkoittaako tuo ainoastaan auton viilennystä ajastetusti? Vai onko kyseessä toiminto, jolla voi ajastaa ns. pyyntilämpötilan sekä talvella että kesällä? ts. jos ajastan lähtöajaksi klo.8:00 niin pyrkiikö auto lämmittämään sisätilat valmiiksi tuohon kellonaikaan? e-Golfissa tämä esilämmitys kyllä toimi, mutta ei ollut kovinkaan tehokas. Ja auton piti olla kytkettynä oikeaan 16A latausasemaan, jotta lämpeni millään tavalla.

Toimiiko e-Tronissa sisätilojen lämmitys täysin sähkövastuksien avulla? Vai kiertääkö vesi kennon kautta kuten tavallisessa autossa?
#17
Auto on alkupään 4/2009 -mallinen Scirocco, jossa on vanhanmallinen MF-ratti.

Onnistuuko ratin päivittäminen tuoreempaan FL-malliin ilman suurempaa kikkailua? Toimiiko airbagit ja ratin nappulat ilman kaapelimuutoksia?
#18
Olisiko täällä ketään, joka pystyisi tulostamaan minulle pari kytkentäkaaviota. Ostin Golf Alroadiin ErgoComf-sisustan saksasta ja tarvitsisin etupenkkien johdosarjojen suhteen kytkentäkaaviot (vakio versus ErgoComf). Uusissa penkeissä kun on ohjainyksikkö hierontatoimintoa varten, jolle pitäisi vedellä sähkönsyöttöä jne....

Kotona on vain mäcci-koneita ja Erwin toimii ainoastaan Win Explorerilla.
#19
A3 8V (12–) / A3 8V hifien parannus
23.11.17 - klo:02:59
Tuo standard-hifi kuullostaa aika kelvottomalta, joten voisi jonkinlaisen hifistyksen rakennella talven aikana.

Osaako joku sanoa auton soittimesta, että onko siitä mahdollista saada "linjatasoista" signaalia ulos millään menetelmällä? Ilmeisesti B&O-systeemissä signaali viedään MOST-väylää pitkin? Tässä tapauksessa käsittääkseni vaihtoehtoja ovat "Mobridge"-muuntimen käyttö tai käytetyn B&O-vahvarin hommaaminen?

Onkos niin, että siinä välimallin versiossa (sound system) ei käytetä minkäänlaista ulkopuolista vahvaria? Eli se on vain kajareilla tehty tehdas-upgrade? Ja soitin syöttää samanlaista signaalia kuin standardissakin?

Jotenkin tuo high-level > RCA -muunnos ei innosta.
#20
Olen tekemässä kauppaa käytettyyn A3 Sedaniin. Ainoa, joka autossa minua tökkää, on auton pappa-mallinen 4-puolainen ratti (MF-versio tosin...). Turhamaisuutta ehkä, mutta mielestäni se on paha tyylirikko sporttisessa autossa.

Kysymys: Fyysisesti ilmeisesti sport-ratin istuttamisessa ei ole mitään kummallista, mutta vaatiiko uuden airbagin "parittaminen" jotain erikoisempia toimenpiteitä? Eli jos ostan sopivan ratin ja airbagin käytettynä, niin karahtaako homma kiville siinä vaiheessa kun auto huomaa uuden airbagin? Jostain olen ymmärtänyt, että VW-tehdas on jollain tavalla vaikeuttanut näiden retrofittauksien tekemistä suojauksilla?

Jos täällä ei kukaan ossa vastata, voisiko joku antaa vinkin keneltä asiaa voisi tiedustella?
#21
Onko muilla ollut B8 Passatissa alustassa poikkeavia kolinoita? Omassa autossani (sedan-korimalli) kuuluu edestä, ja varsinkin takaa terävissä saumoissa "epälaadukasta" vaimeaa kolahtelua. Auto kävi nelipyöräsuuntauksessa, jolloin tarkistivat että tukivarsista/pallonivelistä ei väljyyksiä löytynyt. Tosin tällä B8:lla on jo ajettu 130.000km, joten varmaan jotain kuluneisuutta alkaa jo luonnostaankin olemaan.

Muistan, kun meillä oli vuonna 2015 lomareissulla vuokra-autona täysin uusi B8-passat. Jotenkin jäi sellainen mielikuva, että tuossa aivan uudessakin autossa kuului pieniä kolahduksia terävissä kuopissa, joten saattaisiko tuo olla jopa Passatin tapauksessa ostettu ominaisuus? Toinen automme, vm.2015 e-Golf kun on taas absoluuttisen äänetön ja kolinaton alustan osalta. Samoin edellinen 2014 Golf-variant 120tkm ajettuna.

Ajattelin vain kysyä, että onko muille jouduttu vielä vaihtamaan esim. kallistuksenvakaajien koiranluita tai tukipuslia? Tai onko noissa ollut iskareissa tai niiden yläpäissä ongelmia? 

#22
Mahtaakohan tuohon B8-malliin olla olemassakaan mitään jälkiasenteista, alkuperäisen lookin mukaista soitinta? Omassa Comfortlinessa on se pieni vakiosoitin, josta tietysti puuttuu navit sun muut. On muutenkin vähän köpön näköinen isossa kojetaulussa kun vertaa vaikkapa e-golfini isoon navinäyttöön.

Onkohan niin, että Zenec ei enää julkaise uusia malleja volkkareihin laisinkaan? Heillähän oli hieno malli esim. 7-koppaiseen golfiin, jonka joutuivat heti alkuvaiheessa vetämään pois markkinoilta VW-tehtaan painostuksesta. Oli ilmeisesti tehtaan näkökulmasta liian pelottava kilpailija arvokkaille tehdassoittimille?
#23
Golf VII (12-) / e-Golf -keskustelua
29.08.17 - klo:17:14
En ole vielä löytänyt yhtään suomalaista keskustelufoorumia tästä aiheesta, jossa olisi jonkinlaista keskustelua e-Golfista. Kysyisinkin nyt alkuun, että löytyykö täältä yhtään e-Golfin omistajaa, jonka kanssa voisi jakaa kokemuksia?

Ostin itselleni juuri 2005-mallisen, 23tkm ajetun e-Golfin päivittäiseen työmatkakäyttöön. Tälle siis luvataan 190km toimintasäde, joka on todellisuudessa osoittautunut 150-160km mittaiseksi omalla ajotyylilläni.

Minulla on aika optimaalinen työmatka, joka on Järvenpäästä Pasilaan. Tästä tulee yhteensä n.70km mittainen ajorupeama kohtuullisilla ajonopeuksilla. Töistä palatessa kotipihassa auto näyttää "rangeksi" vielä 90-100km matkaa, jolla hoitaa komeasti loppupäivän kauppareissut yms... Yön aikana auto lataantuu yksivaiheisella 10A-latauksella hienosti 100% tasoon.

Lyhyen kokemuksen perusteella olen autoon erittäin tyytyväinen. On suorastaan vaikea kuvitella enää paluuta takaisin polttomoottorin pariin. Tosin toinen perheen auto on pidempiä matkoja varten Golf Variant 1,4Tsi.

Olisi mukava kuunnella kokemuksia muiltakin jos niitä vielä on? 
#24
Tässä pähkäilen auton ostoa ja mietityttää että mistä tiedän onko ostettavassa autossa jakopää ketjulla vai uudemmalla hihnalla? Golfeissa se taitaa olla selvä peli että 7-koppaisessa 1,2TSi ja 1,4TSi ovat jo hihnalla. Mutta miten on esim. Passatien kohdalla? Vai tuliko ne kaikkiin vuonna 2013 hihnallisiksi?

Onko esim. teholukema sellainen josta voi päätellä jotain?
#25
Onko kukaan tehnyt omatoimisesti vakkarin jälkiasennusta karvalakkimalliseen, manuaalivaihteiseen Golfiin? Asennuspaketteja on jos jonkinlaista. Osassa tulee jopa kaasupedali mukaan? Oma autoni on Trendline, jossa ei luonnollisestikaan ole MF-rattia. Eli sellainen viiksimallinen pitäisi asentaa. Onnistuuko ilman että tarvitsee päivittää moduleita toisenmallisiin?
#26
Golf VII (12-) / Golf 1,2TSi kestävyys
20.02.17 - klo:20:18
Tätä aihetta on varmaan monessakin ketjussa jo käsitelty riittämiin, mutta on vaikea löytää täsmällistä vastausta.  Olen tekemässä kauppaa 2013-mallisesta 1,2TSi-Golfista (105hp), jolla on ajettu karvan yli 100.000km. Nyt alkoi kiinnostamaan että uskaltaako tuollaista ostaa jakopään ongelmien vuoksi? Koskeeko ongelmat myös 2013-malleja? Maahantuojahan taitaa väittää että ongelmat koskevat vain 2011 saakka valmistettuja koneita.

Eli pysynkö kaukana vai uskaltaako tarttua? Tarvittaessa ketjun vaihto onnistuu kyllä itseltäkin, joten tuskin ne osat kovin kalliita tuollaiseen on?
#27
Voisiko joku valaista vähän tämän konetyypin rakennetta? Onko niin, että jakohihnan roolia hoitaa ketju? Entä nokkien välinen synkro? Hoidetaanko se hihnalla vai ketjulla? Vai pyörittääkö sama ketju koko palettia? Millainen rakenne on kokonaisuudessaan?

Miten suuresta ongelmasta puhutaan, kun olen lukenut ketjun kiristäjään liittyvistä murheista? Onko kyseessä yleinen vaiva, vai satunnainen ongelma harvoissa ykislöissä? Kyseessä on 130tkm ajettu, vm. 2007 auto.

Mitä muita tyyppimurheita tuollaiseen on odotettavissa? Tällä hetkellä kone tuntuu käyvän ihan asiallisella soundilla kaikin puolin.
#28
Eilen sitten auto pätkäisi moottoritiellä 130km/h mittarinopeudesta kertaalaakista tehot minimiin. Kaasu pohjassa pääsi hädin tuskin 100km/h ja ylämäessä ei sitäkään. Samalla alkoi hehkun merkkivalo vilkkumaan. Kymmenen kilometrin nilkutuksen jälkeen alkoi meno hyytymään entisestään ja kun ensimmäisen kerran polkaisin kytkimen pohjaan, sammui koko moottori. Siitä sitten rullailua motarin pientareelle, eikä auto enää edes yrittänyt lähteä käyntiin vaikka kuinka sahasi. Lavetilla siitä sitten vakuutusyhtön käskystä Vantaan AudiCenterin pihaan (13km). Eivät suostuneet edes kotipihaan Järvenpäähän sitä viemään 30km päähän!

Tänään sitten kävin potilaalle näyttämässä Autocomin töpseliä, ja ECU:sta löytyi "P0087 Polttoaineen paine liian alhainen" ja "Polttoaineen määräsäätö-häiriö". Eli käytännössä siis mitä tahansa; PA-suodatin, siirtopumppu, kiskon paineventtiili tai uskallanko sanoa edes ääneen... korkeapainepumppu. Tuosta ei voi mitään varmaa päätellä. Täytyy hinata auto omille nostureille ja alan tutkimaan asiaa tiistaina. Ainakin siirtopumppu surahteli, kun annoin Autocomilla käskyä pumpun releelle. Täytyy varmaan ensiksi tsekata, tuleeko ainetta korkeapainepumpulle saakka jne... Merkkiliikkeen arvausgeneraattorin en anna autoon koskea pitkällä tikullakaan.

Nyt tarvitsisin pientä apua joltain ETK:an omaavalta. Voisiko joku ystävällinen sielu kaivella minulle seuraavat tiedot (vm.2008, B8 2,0TDi 170hp quattro, moottori:CAHA:
- Korkeapainepumpun osanumero
- Jakokiskon päässä olevan paineventtiilin osanumero (kiskon toisessa päässä on anturi, toisessa venttiili)
- Onko 140hp versiossa sama korkeapainepumppu.
- ko. osien suuntaa-antava ovh-hinta, jos softa sen näyttää.

Että tällainen oli erään Audistin paluu kesälomalta ensimmäiseen työvuoroon.
#29
Pitäisi viikonloppuna tehdä jakohihnanvaihto ja totaalihuolto "uudelle" perreenjäsenelle, ja samalla ajattelin pistää vaihteistoon ja perään uuden ölpät. Mitäs litkua tuon 2,0TDi quattron kuusivaihteiseen manuaalilootaan kannattaa laittaa? En jaksaisi lähteä marmoritiskille taas kuuntelemaan puuduttavaa luentoa "ikiöljyistä" ja että kuinka niitä ei tarvitse koskaan vaihtaa.

Onko näistä RadLinen öljyistä täällä hyviä kokemuksia? Meneekö MT-90:llä talvipakkasilla ongelmalliseksi?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy