Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - junu

#1
Passat B8 (14-) / Vs: Haldexin toiminta
24.08.20 - klo:21:57
Haldex pitää sopeuttaa VCDS:llä vielä öljynvaihdon ja siivilän puhdistuksen jälkeen. Ainakin oma Audi A3 8V on toiminut vuoden verran niinkuin pitääkin sopeutuksen jälkeen. Aiheesta juttua Autostadiumin puolella, autotalli-osastolla: Audi A3 8v SB 1.8 Quattro
#2
Viittaa vahvasti PCV venttiiliin, lue oireet A3 8V viat ja murheet -ketjusta. Koodien luku ja todennäköisesti venttiilin vaihto.
#3
Luitko osion "Audi a3 8v viat ja murheet". Täysin samat oireet ja YouTuben mukaan myös Golf mk4:stä löytyy pcv venttiili.
#4
Vika oli juurikin tuo M_M:n diagnoosi. Soitin aamulla Tampereen AC:lle. Kustannusarvio 230â,¬ ja vein auton puolelta päivin. Tiskillä kysyttiin lupa myös tehdaspäivityksille. Kahdelta tuli tekstiviesti, että auto on valmis. Hinta tasan 200â,¬ josta osat 125â,¬, myös kumimatot oli pesty. Mielestni nopea ja hyvä palvelu.
#5
Potilaana 1,8 Q vm-14. Eilen alkoi tyhjäkäynti heittelemään 1400-1600 kierroksen välillä. Samaan aikaan kuuluu tasainen ulina tai vinkuminen konehuoneesta. Moottorin keltainen vikavalo palaa. Tyhjäkäynnin heitto alkaa vasta lämpimällä koneella samoin kuin ääni. Ã,,äni on tasainen eikä muutu kierrosten mukana, eikä myöskään kuulu kylmällä koneella, jolloin tyhjäkäyntikierrokset ovat normaalit.
Osaako joku sanoa, mikä on vialla?
#6
Löytyiskö täältä neuvoja. Potilas A3 8v, öljyt vaihdettu 60 tkm:n kohdalla ja nyt 100 tkm myöskin sihti putsattu Liikkeelle lähdössä takapää ei ole täysillä mukana vaan luistonesto vilkuttaa herkästi. Mitä pitäis teettää seuraavaksi? Pumpunvaihto?
#7
Vaimolla oli vm 2006 uudesta vuoteen 2015. Kilometrejä tuli noin 170000. Huollot tehtiin määräaikana. Vikana oli takajarrusylinterien jumittuminen pariin kertaan, joka johtui vähäisestä käytöstä, koska työmatka oli pääosin motaria. Mitään muuta vikaa ei ollut koko aikana.
#8
Muuttuu mystisemmäksi, vaimolla vm-15 ja mun vuotta vanhempi. Samalla metodilla vaimon SB pysyy auki, mutta mun auto lukitsee itse itsensä. Vaimon auto 1.4 ja mulla 1.8Q, mutta sillä ei pitäis olla eroa. Olisko syynä se, että kävin hakemassa auton Saksasta eli onko tuontiautossa erilainen koodaus. Osaako joku alan asiantuntija kertoa voiko koodaamalla muuttaa toimintaa?
#9
Kyseessä on SB ja kokeilin juuri uudelleen toimintaa. Takaluukku meneee uudelleen lukkoon 2 min aikaviiveen jälkeen, vaikka avaimet ovat sisällä autossa.(mikäli vain takaluukku on avattu). Jos avataan kaikki ovet lukosta ja jätetään avain auton sisälle, niin 10 min odottelun jälkeen ovet, eikä takaluukku olleet vielä lukossa. Mielenkiintoinen ominaisuus, toivottavasti tiedosta on hyötyä, koska ainakin itse luulin, että auto ei lukitse itseään jos avain on auton sisällä.
#10
Nyt kävi niin, että avaimet auton sisällä ja ovet lukossa. Olimme kaverin kanssa golffaamassa ja kierroksen jälkeen bägit autoon, takaluukku kiinni ja lounaalle. Avain bägissä. Takaisin tullessa kaikki ovet ja takaluukku lukossa. Avasin ainoastaan takaluukun ennen lounaalle menoa. Autossa keyless toiminto ja käsitykseni oli, että auto ei lukitse itseään jos avaimet ovat auton sisällä. Onko vika vai ominaisuus?
#11
Ettei vaan ole käyttäjävirhe??? Ihmettelin samaa ensimmäisellä kerralla.  Toisella kerralla huomasin, että peruuttamisen jälkeen vaihde D:lle ja vahingossa toisen kerran keppiä taaksepäin, jolloin S päälle...
#12
En ota kantaa miten olis fiksuin korjata, mutta omaani tehtiin takuuna korjaus, joka sisälsi etulokasuojien vaihdon uusiin, sisälokasuojien uusimisen eteen ja taakse sekä maalaukset. Kysy mitä tuo 2200â,¬:n remontti pitää sisällään. Omani oli tuolloin 4 vuotta vanha ja n.100 tkm ajettu.
#13
Meillä on kaksi pihassa. Vm-14 ja -15. Kummassakaan ei ruostetta, eikä maalin irtoamista. Vaimolla edellinen oli uutena ostettu 8P ja oli meillä 9 vuotta, eikä siinäkään minkäänlaisia maali tai ruoste ongelmia ollut, vaikka kaikkia autoja säilytetään lämpimässä tallissa. Tosin talli on oikeasti lämmin.
#14
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
05.03.19 - klo:22:38
Kannattaa tarkastaa elementti omasta autosta, ttiikerin kuva näyttää olevan nettisivuilta kopsattu.Tuo Enskatuksen kuva on ovielementistä. A3 hifien parannusketjussa on kuva meidän perheen molempien A3:n subelementeistä vierekkäin. Parempi näyttää tuolta ttiikerin kuvan mukaiselta ja se surkea Ukrainassa valmistettu Enskatuksen elementiltä. Jos A3:een laitetaan tehtaalla Sound Systeemiin eritasoisia elementtejä niin kaipa niitä laitellaan myös muihin malleihin. Näyttää olevan arpapeliä minkä tasoisen SS:n saa.
#15
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
05.03.19 - klo:17:40
A3:n puolella kirjoittelinkin aikaisemmin, että SS elementit saattavat olla erilaiset, vaikka automalli on sama. Meillä toisessa A3:ssa oli juurikin tuo Enskatuksen kuvaama rimpula subi. Ensin kokeilin GS:n subia, mutta lopulta vaihdoin Peerlessin SLS 6,5:een joka mahtui vähän kotelon pohjaa lämpöpuhaltimella muokkaamalla paikalleen. Tiiviste elementin ja kotelon väliin ja kotelon ulkopuolelle liimailin vaimennusmattoa jonkin verran. Ã,,änen säätö pari napsua takapainoisemmaksi. Panostukseen nähden äänen laatu parani huomattavasti.
#16
Ehdin tilaamaan jo kiertovesipumpullisen Defa sarjan A3 1,8 Q:n. Ajattelin asentaa itse, mutta onko asennuksessa jotain huomioitavaa, jota ei ole Defa:n ohjeissa? Entä mistä olette vieneet läpi sisälämppärin haaroitusjohdon?
#17
" Hieno juttu, että ei tarvinnu mennä autokouluun vaan sai ajella iskän kanssa tosi paljon"  Onko riittävä syy opettaa jälkikasvua? Kaksi muutakin opetettua allekirjoittaa juniorin lauseen.  Opetusaika on tosi hienoa aikaa tuon ikäisen teinin kanssa. Miten sen sitten mittaa rahassa,  ja kannattaako, on jokaisen oma asia.
#18
Eiköhän polkimen asennus ole kuitenkin mahdollista. Onko sportsvanissa jarrupolkimen varressa reikä? Jos on niin omassa A3:ssa laitoin vaijerin reiästä läpi ja vääntelin tukevan lattaraudan jarrusylinterin mutterien alle. Vaijeri lattaan kiinni. Poljin kiinni 16mm muottivanerista muotoiltuun levyyn ja levy lattaraudoilla kiinni penkin pultteihin. Ei tarvitse tehdä yhtään reikää autoon. Vaatii vähän askartelua, mutta kolme kertaa katsastuksessa hyväksytty. Merkkihuolto ei kyllä tätä tee.
Miksi vetokoukkua ei muka saa autoon kun se on tehtaan lisävarustelistalla? Kannattaa kysyä vetokoukun asennuksiin erikoistuneilta liikkeiltä. Esim. Koukkupaja tmv.
#19
Lattaraudasta väännetty kiinnike, jossa kiinnitys jarrusylinterin mutterien alle ja keskelle reikä jarruvaijerille. Jarruvaijeri polkimen reiästä lattaraudan reiän läpi. Täältä Tampereelta/Kangasalta löytyis valmis rauta, jonka voisin lahjoittaa. Kolme opetusta hoidettu ja autokin vaihtunut uudempaan.
#20
Ota tötterö irti kokonaan niin pääset tutkimaan tarkemmin. Se lähtee irti suht helposti vetämällä tai verhoilujen irrotukseen tarkoitetulla muoviläpyskällä. Youtubestakin löytyy irrotus muistaakseni ainakin haulla "A3 8V phoneholder".
#21
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
02.09.18 - klo:21:37
Oma tosiaan Saksasta, paikallisesta AC:stä haettu.Siellä on myyty erikseen sisä, ulko ja alustapaketit. En tiedä tarkkaan mitä omassani sisältyy S-line paketteihin, koska lisävarusteita on ruksittu reilulla kädellä. Ulkonäkö sisältää ainakin erilaiset puskurit ja 18" vannepaketin, sisällä on s-line penkit, grafiititti/musta sisäkatto,  s- line monitoimiratti, tasainen alaosa+ valitsimet. Vaihdekepin nuppia ja kynnyslistoja yms. Nämä siis pakettiin kuuluvia varusteita.  Alusta on 10mm matalampi kuin sport alusta ja mielestäni kuitenkin vähemmän pintakova kuin business sportin alusta. Lisäksi mutuna jäykemmät kallistukennvakaajat sport alustaan verrattuna. Saattaa johtua myös 17"/18" rengastus erosta, mutta mutkatiellä menee paremmin. Jos jollakulla on parempaa tietoa Saksan   S-line pakettien sisällöstä niin voisi laittaa tänne infoa. Omani vm. on  -14.
#22
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
01.09.18 - klo:14:13
Nyt korostan, että tämä on henk.koht. mielipide. Vaimolla on 1,4 etuveto manuaali businees sport ja omani on 1,8 Q A 3x s-line (ulko, sisä ja alusta)  S-line penkit on hieman kapeammat kuin sport penkit vaikka näyttävät samanlisilta. S-line alusta on mielestäni parempi kaikissa osioissa, eikä ole mitenkään  kova hidastepompuissa. Väittäisin, että pintakovuus on pienempi kuin sport alustalla ja kallistuksenvakaaja ilmeisesti jäykempi. Etuveto/neliveto? Miksi etuveto kun nelivetojakin saa? Manuaali/automaatti omasta mielestä fifty sixty, molemmissa on puolensa, mutta ehkä vuoden käytön jälkeen alan tottumaan dsg:hen. Liikkeellelähdön nykäykset ärsyttävät. Muutn hieno vaihdelaatikko. Puhtia koneessa saisi olla vähän enemmänkin, aikaisempi A4 2,0 Q bensa oli mielestäni ripeämpi vaikka paperilla kiihtyvyysarvot on suht samat. Jos jollakin on kokemuksia ABT:n tai MTM:n bokseista niin kokemuksia olisi mukava kuulla.
#23
A3 8V (12–) / Vs: A3 vannepohdintaa
27.08.18 - klo:19:30
Omassa SB 1,8 Q:ssa talvivanteet 7,5x17 et 35. Omasta mielestä maksimi talvikiekoilla. Renkaat 225/45-17.
#24
Mulla oli A4 2,0 bensa Q aikaisemmin. Kulutus oli + - 9 litraa. Talvella meni yli ja kesällä vähän alle. Työmatka-ajo on 10 km Lahdentietä Tampereeelle ja kaupungissa n. 5km. Nykyinen A3 1,8 Q vie vajaan litran vähemmän.  Just tankkasin ja kulutus oli 8,1l/ 100 km. Jos A3 bensa Q:hun päätyy niin perusteet on oltava muulla kuin kulutuksessa.
#25
A4 B8 (07–) / Vs: Advenced key
27.06.18 - klo:17:53
Auton alkuperäisen huoltokirjan ensimmäiselllä sivulla on tarra jossa on koodeilla merkitty autoon asennetut varusteet. Googlaamalla löytyy listat koodien merkityksestä.
#26
A4 B8 (07–) / Vs: Advenced key
27.06.18 - klo:14:43
Autossa pitää olla vaihdekepin vieressä keskikonsolissa start&stop nappula, jota painamalla auto käynnistyy ja sammuu. Etuovien lukot aukeaa kahvaan tarttumalla ja lukitaan kahvan päällä olevaa anturia koskemalla. Avain voi olla taskussa koko ajan. Vaikuttaa siltä, että sinun autossa ei ole advanced key systeemiä.
#27
Vm-15 on parempi. Nokivasara laittoi hyvän linkin, josta näkee myös vaimennuksen tekemistä. Ajattelin vaihtaa vain laadukkaammat elementit ja vaimentaa, mutta katsotaan pysynkö suunnitelmassa vai lähteekö käsistä.
#28
Vaihdoin tuon surkean Ukrainan elementin Ground zeron elementtiin. Ei mennyt ihan heittämällä paikalleen, vaan piti tehdä pieni korotuspala. Basson ääni parani huomattavasti, mutta äänentoisto ei vieläkään pääse meidän toisen Audin tasolle. Ovielementtienkin laadussa on selvä ero. Jos vaihdat ovielementit, niin laita elementtien merkki ja malli, sekä kokemukset tänne.
#29
Vesipumpun tienoilta tulee voimakkain haju kun osasin työntää pääni oikeaan kohtaan, joten ilmeiseti sieltä vuotaa. Ostin auton 39 tkm ajettuna ja nyt mittarissa 67 tkm. Nestepinta on pari piirua alle max eikä tänä aikana ole nestettä lisätty, joten antaa mennä 90 tkm huoltoon asti jos vuoto ei lisäänny. Kiitos vastauksista.
#30
Mistähän lähtisi hakemaan vikaa kun jäähdytysneste haisee varsinkin reippaamman ajon jälkeen konehuoneessa kun on ajanut auton  talliin. Auton sisällä hajua ei ole ajossa eikä myöskään paikallaan kone sammutettuna. Nestemäärä ei ole kuitenkaan vähentynyt paisuntasäiliössä viimeisen 10 tkm:n aikana, joten mitään isompaa vuotoa ei ole. Voisko olla viallinen paisuntasäiliön korkki? Muita ideoita? Auto on A3 1,8 Q.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy