DSG:n remontoinnista

Aloittaja Leijona, 26.04.22 - klo:17:07

« edellinen - seuraava »

Leijona

Auto on v.2011 Passatti 1.4 TSI EcoFuel moottorilla sekä 7-vaihteisella DSG:llä ja ajokilometrit karkeasti 160tkm.

Reilu vuosi sitten laatikko alkoi reistailemaan ja silloin se korjaantui mekatroniikan vaihdolla.

Nyt laatikko alkoi oireilemaan uudestaan niin, että siihen kytkeytyi päällä vain kakkonen, nelonen ja kutonen.

Korjaamon tuomio oli, että kytkin ja vauhtipyörä menee vaihtoon. Autoon vaihdettiin nuo ja sitten korjaamo ilmoitti, että mekatroniikka menee uudelleen vaihtoon, koska se ei toimi vieläkään oikein. Tuo toki menee aiemman remontin takuuseen, kun mekatroniikan vaihdosta oli vasta noin vuosi aikaa ja mekatroniikalla on 2V. takuu.

Tässä sitten heräsi itselle mieleen kysymys, että onko kytkin/vauhtipyörä-paketti voinut vaurioitua tuon vikaantuneen mekatroniikan johdosta? Onko tästä kokemuksia?

Onko kellään lisäksi kokemuksia maahantuojan vastaantulosta, kun ikää on tuon verran ja kilometrejä mielestäni vielä melko maltillisesti.

Tuntuu järjettömältä, että tuon verran ajetusta autosta remontoidaan laatikkoa ihan urakalla.



jt

Lainaus käyttäjältä: Leijona - 26.04.22 - klo:17:07
Auto on v.2011 Passatti 1.4 TSI EcoFuel moottorilla sekä 7-vaihteisella DSG:llä ja ajokilometrit karkeasti 160tkm.

Reilu vuosi sitten laatikko alkoi reistailemaan ja silloin se korjaantui mekatroniikan vaihdolla.

Nyt laatikko alkoi oireilemaan uudestaan niin, että siihen kytkeytyi päällä vain kakkonen, nelonen ja kutonen.

Korjaamon tuomio oli, että kytkin ja vauhtipyörä menee vaihtoon. Autoon vaihdettiin nuo ja sitten korjaamo ilmoitti, että mekatroniikka menee uudelleen vaihtoon, koska se ei toimi vieläkään oikein. Tuo toki menee aiemman remontin takuuseen, kun mekatroniikan vaihdosta oli vasta noin vuosi aikaa ja mekatroniikalla on 2V. takuu.

Tässä sitten heräsi itselle mieleen kysymys, että onko kytkin/vauhtipyörä-paketti voinut vaurioitua tuon vikaantuneen mekatroniikan johdosta? Onko tästä kokemuksia?
Tai sitten tässä on käynyt niin että a) vauhtipyörässä ei ole ollut mitään vikaa (sama vauhtipyörä oli sitten parillinen tai pariton vaihde)
b) kaksoiskytkimestä ei varmaksi voi sanoa, mutta saattoi olla edelleenkin toimiva ja
c) mekatroniikka oli alunperin asennettu ja sopeutettu hieman pieleen ja siksi meni ennen aikojaan rikki.

Eli vaihdetaan ns. ehjiä osia kunnes huomataan että vikahan olikin jossain muualla eli siinä mekatroniikassa joka alkoi uudestaan reistailemaan tai oli alunperin maanantaikappale. Ei vauhtipyörän pitäisi pystyä vaurioitua mekatroniikan johdosta jos ihan ok on ajeltu.

Tässähän voisi haastaa tietenkin diagnoosin että ei ollut vika siellä vaan siinä mekatroniikassa kun ei kytkimen+vauhtipyörän vaihto korjannut tilannetta, mutta aika heikoilla sitä näin keskimäärin on.

Oliko muuten minkälainen huoltoliike?
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy