Komponenttien kesto, Sytyspuola, lambda anturi

Aloittaja peoppa, 01.11.17 - klo:21:56

« edellinen - seuraava »

peoppa

Moi

Tänään sattui tämmöistä, että ilmeisesti puola levisi. Sylinterissä 3 misfire ja auto rajoitustilaan. Päivä aikaisemmin ilmoitti, että lambda anturi saisi ylijännitettä, eli todennäköisesti sekin on paskana.

Minkälaista kokemusta/olettamusta paljonko näiden pitäisi kestää? Autolla on nyt ajettu 160tkm vuoden 11. loppupuolella otettu käyttöön.Moottorina tässä murheen kryynissä on 1.2 tsi.  Eiköhän näiden pitäisi kumminkin kestää vähintään sen 10 vuotta tai 200 tkm? Se on tiedossa että aika tekee tehtävänsä tuommoisissa olosuhteissa, mutta 6 vuotta on hyvin lyhyt aika.

Ilmeisesti tuosta samaisesta koslasta on menossa kansipahvi, syö aikapaljon jäähdytinnestettä.

Seat-mies77

Eipä oo kukaan vastannu kysymyksiin....

Kyllähän sytytyspuola ja lambda-anturi ovat kulutusosia, eli kyllä niitä joskus joutuu vaihtamaan. Itsekin jouduin vastaavaan ajoneuvoon viime talvena vaihtamaan sytytyspuolan, sytytysjohdot ja jäähdyttimen tuulettajan anturin, kilometrejä oli tuolloin reilu 150 tkm. Huomasin, että esimerkiksi NGK ilmoittaa valmistamilleen sytytyspuolille vaihtoväliksi 100 tkm, auton huolto-ohjelmassa niille ei ole määrätty vaihtoväliä.

Kansipahvia en kyllä niinkään pitäisi kulutusosana, sen olisi syytä kestää. Seatissa kun ei ole lämpömittaria moottorille niin ei välttämättä huomaa kuumenemista.

Sokka

Aikoinaan löysin Hellan Xenon-ballastin pohjasta maininnan "2000h". Toinen ballasti meni vaihtokuntoon varmaankin juuri noilla tunneilla, toinen kesti ainakin yli tuplat, en joutunut vaihtamaan vaan homma jäi mahdollisesti seuraavalle. Boschin puolapaketit oli samassa kikkareessa alkuperäiset, ja kesti ainakin sen +200tkm.



Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy