Kokemuksia 1.2TSI Ibiza/Ibiza st?

Aloittaja jake86, 21.10.10 - klo:21:33

« edellinen - seuraava »

1.8 "APR" Q

Lainaatselleni ostin auton, en jälleenmyyntiarvon vuoksi.
Seat tuli valituksi hinnan perusteella, Copa Plus varusteilla ja DSG askilla erotus on 3,700â,¬. Sillä summalla lyö 95E:tä aika monta litraa tankkiin. Toisaalla, 5 vuoden päästä en usko autojen hintaeron oleva 3700â,¬..
Eihän se tuota ole..mulla on yksi puoli tuttu Skoda-myyjä ja se hyvitti melkein pari tonnia enemmän Leonista,kuin Seat-jälleenmyyjät...se itsellä viimeistään kallisti kupin Fabian puolelle.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Ton-1

#31
Uudessa Tuulilasissa oli tämän moottorin luonnehdintoja (Polo:n korissa tosin), totesivat sen varsin puhdikkaaksi ja tavan mukaan löylyä oli enemmän kuin ilmoitettu, koneesta oli penkitetty yli 120 hepan ja ja 200 nm:n arvot ! Reilu 1100 kiloinen (tankattuna) liikkuu tuolla varsin mukavasti.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Kapa

En tuohon tankkiin hirveästi kyllä luota sillä yhtäkkiä se ainakin Fabiassa sitten humahtaa. Ajotietokone on sitten jonkin verran luotettavampi, tosin Fabiassa näyttä hieman alle todellisen.

Miggo

Eka tankki menikin 8L/100Km kulutuksella.
70% ajosta oli moottoritiellä ja 50% vaimon ajoa. Ei sillä etteikö osais ajaa, hänellä vaan ei pysy nopeus vakiona, eikä vakkaria ole vielä opetellu käyttämään.

7.9 näytti ajotietsikka.
Skoda Suberb 2.0 TDI DSG6 Ambition 2016

Kapa

Kyllä tuolla vääntävällä bensakoneella on opeteltava ajamaa, sillä se vetää ihan mukavasti pienilläkin kierroksilla. Kun on tottunut polkemaan samantehoista dieselia, niin huomasin bensalla ajaessa, että käytti turhan paljon kierroksia. Tämä on se dieselin suurin plussa, että voit revitellä ilman melutason ja kierrosten kasvattamista. Luulen kuitenkin, että bensaturboonkin tottuu ja pystyy ajamaan taloudellisesti.

Miggo

Mä en kovin helposti voi edes ajaa korkeilla kierroksilla. Toi DSG pitää huolen siitä.  ;)

Motarilla yleensä on linssissä se 140 km/h ja ilmastointi on joutunut jo tosissaan tekemään töitä, niin ei se kulutus sinänsä aiheuta ihmetystä.
Skoda Suberb 2.0 TDI DSG6 Ambition 2016

Kapa

Kerroit sen yhden tärkeimmän pointin, miksi DSG on niin suosittu!

Miggo

S-pykälä huudattaa kun polkasee! Tehot riittää aika kivasti rykäsemään kun polkaisee.
Skoda Suberb 2.0 TDI DSG6 Ambition 2016

Ton-1


Lainaus käyttäjältä: Kapa - 21.07.11 - klo:20:13
Kyllä tuolla vääntävällä bensakoneella on opeteltava ajamaa, sillä se vetää ihan mukavasti pienilläkin kierroksilla.

Pääsin eilen B7 diisselin rattiin - (auto oli 3 x enemmän ajettu) sanoisin että omaan persdynoon tuntu että bensani vääntää jopa paremmin.

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 21.07.11 - klo:20:13
Kun on tottunut polkemaan samantehoista dieselia, niin huomasin bensalla ajaessa, että käytti turhan paljon kierroksia.

Tämän lauseen asiayhteys ei ole itselleni selvä - tarkoitatko että käytit dieselillä turhan paljon kierroksia ? Vai bensalla ?

Member of a A(udi) & A(prilia) club

tommyt

Diesel-kuskina minä ainakin huomasin että en meinannut osata käyttää kierroksia. Vaistomaisesti tuli vaihdettua isompaa jo viimeistään 3000 kierroksen kohdalla. Sitten kun antoi mennä niin kyllä se oli kivaa, meikäläinen ainakin on ollut kierrosmies ja manuaalivaihteisella dieselillä ajaminen on eräs tylsimpiä puuhia mitä voi tehdä housut jalassa. Varsinkin 1.4 dieselillä  ;D.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

Kapa

Minä ajan varmaan ns.perstuntumalla. Dieselillä se tarkoittaa, että turhia kierroksia ei tarvita. Vaikka kuinka on hyvin vääntävä bensaturbo, niin samalla tuntumalla ajaminen nostaa kierroksia koneella korkeaksi. Sitten kun ajat tarkoituksella matalilla, huomaat, että homma sujuu mainiosti. Dieselin käyttö kun on selkärangassa ja se vääntö tulee ihan eri tavalla. Kannattaa muuten kokeilla saman tehoista bensaa ja dieseliä ihan vertaillakseen, ja mielestäni niissä on tietty ero.

Kapa

Toni-1; sinun kannattaa lukea koko juttu, ennen kuin kysyt!

Miggo

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 22.07.11 - klo:21:41
Minä ajan varmaan ns.perstuntumalla. Dieselillä se tarkoittaa, että turhia kierroksia ei tarvita. Vaikka kuinka on hyvin vääntävä bensaturbo, niin samalla tuntumalla ajaminen nostaa kierroksia koneella korkeaksi. Sitten kun ajat tarkoituksella matalilla, huomaat, että homma sujuu mainiosti. Dieselin käyttö kun on selkärangassa ja se vääntö tulee ihan eri tavalla. Kannattaa muuten kokeilla saman tehoista bensaa ja dieseliä ihan vertaillakseen, ja mielestäni niissä on tietty ero.

Allekirjoitan tän. Muutama vuosi takaperin ajoin Ocu II combilla missä oli 1.9 TDI samoilla tehoilla, tietty vääntöä hitusen enemmän.

Mukavampi tällä on ajaa, varsinkin kaupungissa ja nopeilla lähdöillä. Maantiellä ohittaminen tosin oli kiisselillä mielekkäämpää.
Skoda Suberb 2.0 TDI DSG6 Ambition 2016

Kapa

Jus niin Miggo, sillä niin kuin aiemmin kirjoitin siitä, että dieselissä se voima ja vääntö tulee hieman eri tavalla ilmi kuin bensaturbossa!

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 22.07.11 - klo:21:43
Toni-1; sinun kannattaa lukea koko juttu, ennen kuin kysyt!

Kyllä luin sen kokonaan, ilmaisin itseni näemmä (taas kerran) huonosti - tarkoitin lainaamaani lausetta, noh, jos siitä jättää tarkentavan sivulauseen pois niin taitaa olla niin että käytit liikaa kierroksia diisselissä siis.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Kapa

Lue Ton-1 vielä kerran se alkuperäinen tarkoitukseni, sillä siinähän se on sanottu!

Uppe

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 21.07.11 - klo:22:05
Pääsin eilen B7 diisselin rattiin - (auto oli 3 x enemmän ajettu) sanoisin että omaan persdynoon tuntu että bensani vääntää jopa paremmin.



Millä koneella se diesel oli?

Ton-1

2-litranen 125 kw pumppari.

Mutta sanoisin tuon olevan hieman olosuhteiden vaikuttama, tosiaan se oli 3 x enemmän ajettu, ja tuo auto omasi rankemman (lue = ei niin keposesti liikkelle lähtevän) rengastuksen.

Oma jotenki vaan tuntuu herkemmältä.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Kapa

Jos se hieman selventää ajotyyliäni dieselillä, niin voin sanoa, että käytän paljon vaihteita ja ns. kaasua annan reippaasti. Käytännössä kierrokset matalia ja moottorin melu pieni. Bensalla ajaessa kierrokset nousivat samalla tyylillä helposti yli sen minkä tosiasiassa tarvitsee. Hieman vaikuttaa siltä, että bensa-autoon siirrytään, joten uusi ajotyyli on opeteltava.

Jubilee

Minkä verran tuo koiraverkko kustansi?
Itse olen kanssa viime viikolla jättänyt tilauksen sisään 1,2 tsi copa plussana ja myyjä ei tiennyt, että koiraverkko on edes saatava vaikka se löytyy seatin sivuilta, mutta hinta sille oli?
Oma käyttötarkoitukseni on lähinnä estää matkatavaroiden siirtyminen kabiinin puolelle joten periaatteessa meille riittäisi kevyempikin versio..

Mutta omat kokemukseni autosta; kävimme koeajamassa 1.2 tsi farkun style varusteilla ja auto oli todella positiivinen yllätys. Mielestäni rengasmelu yms. ei ollut yhtään sen suurempi kuin nykyisellä -06 Mazda kutosessa ja käytännön suorituskyky meidän perheen kuormalla oli sama kuin 5 vuotta vanha 2.0l mazda. Ei siinä koeajon jälkeen kahta sanaa tarvittu ja päätös oli tehty. Riittävät tilat meille, kaksi aikuista ja kaksi pientä lasta.

Entäpä onko teillä kokemusta peilinkuorien asennuksesta? Ei ilmeiseti kovin kummoinen homma kun peileissä ei ole vilkkuja..

Ex vag Ibiza ST, Leon ST

Jerkus

Yksi kappale st Copa plus mallia tilattu. Koeajoauto oli viikonlopun ajan ajossamme. Siitä se ajatus sitten lähti... Mukavan oloinen peli, riittävästi tehoa, tilaa ja toivottavasti pieni kulutus.
AutoBildissä oli talvella parivertailussa Fabian kanssa. Mitattu testikulutus DSG:llä 5.8l.
Otettiin manuaali, liekö kulutus samaa luokkaa?
Touran 2006, 1.9bxe tdi 6v manuaali.

Miggo

Lisää Ibbe kuskeja ;)

Toinen tankkaus antoi kulutuslukemaksi 6.64.
Tosta se tasottuu, speksien mukaan DSG:llä on pienempi maantiekulutus mutta suurempi kaupungissa. Kiihtyvyyskin oli kokonaiset 0,2 sekkaa nopeampi 0-100 km/h.
Skoda Suberb 2.0 TDI DSG6 Ambition 2016

WKurki

Kolme viikkoa sitten laitettu myös tilaukseen Emocion Red -värinen Ibiza ST 1,2 TSI Copa Plus -varusteisena, manuaalivaihteisena. Parin viikon kuluttua pitäisi auton olla luovutuksessa. Ei montaa muuta vaihtoehtoa tosiaan tullut mieleen vastaavilla varusteilla, sopivalla teholla/väännöllä, erittäin hyvällä ulkonäöllä, käytännöllisyydellä jne.
Opel Astra Sports Tourer 1,0 ECT 2017

ex.
Opel Astra 5 ov 1,0 ECT 2016

ex.
Seat Leon ST 1,6 TDI 2014

ex.
Seat Ibiza ST 1,2 TSI 2011

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: WKurki - 25.07.11 - klo:20:34
Kolme viikkoa sitten laitettu myös tilaukseen Emocion Red -värinen Ibiza ST 1,2 TSI Copa Plus -varusteisena, manuaalivaihteisena.

Juurikin samoilla spekseillä itsekin voisin kuvitella ajavani ...... jos haluaisin uuden (omaan käyttööni riittävän) järkiauton.  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Uppe

Hyvähyvä,Seatin markkinaosuus nousuun  ;D

Ton-1

Member of a A(udi) & A(prilia) club

0251

Ei näitä uuskoppasia Ibbejä ainakaan vielä vastuksiksi asti vastaan tule.

Miggo

Lainaus käyttäjältä: 0251 - 25.07.11 - klo:21:55
Ei näitä uuskoppasia Ibbejä ainakaan vielä vastuksiksi asti vastaan tule.

Varsinkaan 1/2 vuotta markkinoilla ollut farkkua..
Skoda Suberb 2.0 TDI DSG6 Ambition 2016

Markku J

Tuossa farkussa on kyllä hinta, varusteet ja moottori kohdallaan. En ihmettele, jos kauppa käy 1.2 TSI:n kanssa. Hieno moottori, minkälaista ei mikään muu koko/hintaluokan kilpailija kykene tarjoamaan.

Jubilee

kyllä nyt tuntuu, että hyvään asiaan on tullut vajaa 20tâ,¬ sijoitettua.
Auton kokoluokka pitänee huolen siitä, että vaikka kuin hyvä tuote/varustelu olisi ei tästä varmasti suomessa siltikään tusinatuotetta tule.. mikä on toisaalta hyvä, ei ole marketin parkkipaikka täynnä samanlaisia autoja.
Noin 1-2viikkoa ja omalta osaltani nostan auton rekisteröintitilastoa yhdellä copa plussalla..

kaikki täällä ovat varmaan nähneet startin jakson, jossa on 1.2 tsi dsg koeajossa, siinä ei paljon ylisanoja toimittaja säästellyt... 8)
Ex vag Ibiza ST, Leon ST

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy