TDI savuttaa, käy omituisesti ja nykii

Aloittaja Skula, 15.06.12 - klo:18:46

« edellinen - seuraava »

tsiih

Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Skula

ja samalla niin ytimessä että on varmaan ihan oikeassa  ;D

Ainakin tänäisiin havaintoihin nähden...
Romurautaa ja paalivehkeitä.

tsiih

Siis vieläkö se on pilalla (pihalla) ???
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Skula

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 17.08.12 - klo:22:46
Siis vieläkö se on pilalla (pihalla) ???

Juup..

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8201.msg255130#msg255130

Tänään oli viimeksi ihan "uutta", tosin uskon että kaikki nämä koneen ongelmat kietoutuu yhteen jossain kohtaa..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Tos®

Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

ami1

Sattuipahan tämä topikki silmään ja äkki lukemalla minusta vaikuttaisi että autossasi pääsee nyt suuttimen kautta vuotamaan polttoainetta sinne öljyn sekaan. Muutama tälläinen on tullut eteen itselle ja tuntuu olevan hyvin yleistä kaikissa pumppusuutin koneissa. Tähän ongelmaan on saatavana osvittaa katsomalla testerillä nuo suuttimen korjaus arvot. Toinen mahdollinen on että kannen sisäinen polttoainelinja olisi puhki jostakin.

Skula

Hmm..

Tulevana ma-ke ajanjaksolla auto seisoo ihmeteltävänä lasipalatsin tiukassa syleilyssä..

Olen koittanut tehdä selväksi auton viat ja oireet, niin hyvin kuin se osaltani on mahdollista..

En ole juuri autolla nyt hirveästi ajanut koska siihen tuli myös ihmeellistä puhdittomuutta alle 1500rpm.. Joka kyllä tuntuu olevan melkein kokonaan nyt ehkä, siis ehkä, hävinnyt..

Tärinä ja savutus on tallella kun auto alkaa lämmetä..

Auton nykiminen on myös tallella, nykyään se tekee niitä nykimisiä ihan jopa kuumalla koneella ja vauhdista/kierroksista riippuumatta.. Ikäväkseni se ei tee sitä kuin jopa kymmenien minuuttien väleillä, ja useimmin siis lämpenevällä koneella ja matalilla kierroksillla..

Takuuta on vielä n.5tkm jäljellä.. Katsotaan josko saavat jotain selvyyttä.. Kaikki suuttimet ja pumput on vaihdettu, O-renkaat vissiin pariinkin kertaan..

Pidän kovasti peukkuja että tulee kuntoon, tällä pitäisi ajella vielä talveen..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

ami1

Luulenpa että ongelmat suurimmalta osin häviää kun vaihtaa uuden kannen. Syystä että nykyisessä kannessa suuttimet ovat "uponneet" kanteen. Näissä riemuissa kun suutin on kiinnitetty L:n muotoisella kalikalla ruuvin kera vain toiselta puolelta niin suuttimet ajan myötä kampeutuvat sivuttais suunnassa kanteen jolloin o-renkaat alkavat fuskata päästäen polttoainetta sen öljyn sekaan. Näkyy selvästi sellaiset urat siellä suuttimen reijässä kun ottaa suuttimen pois. Tämä aiheuttaa sen ilmiön että tyhjäkäynnillä pyörii kuin 3 pytyllä koska tandem pumppu ei jaksa tehdä enää riittävästi painetta että ainetta riittäisi tarpeeksi 1 sylinterin suuttimelle. Joskus vika saadaan poistumaan joksikin aikaa uusilla tiivisteillä mutta kun se suutin on painunut riittävästi kanteen ei auta kuin kannen vaihto. Tämä vika kyllä pitäisi jo olla merkkiliikkeellä tiedossa ( ja nähtävissä ammatti miehen silmin ) kun on niin yleinen että tälläinen yleiskorjaamon "penakin" niitä on joutunut tekemään useamman.

wtf

Paitsi että 125kw moottorissa suutin on ihan kahdella ruuvilla kiinni.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

ami1

Ohoh... tuotekehitystä  ;D Henkilökohtaisessti kyllä kiinnostaa pirusti mikä tämän tapauksen ongelmaksi paljastuu.

Skula

ma, ti ja ke meni jo... Mitään ei ole tänään kuulunut  ::)

ma ja ti, soittivat kyllä että vika on huomattu ja noteerattu, mutta vian aiheuttaja on vielä löytämättä ja korjaamatta..

En viitsinyt poiketa katsomassa saako auto vain pihalla tuulihoitoa vai tehdäänkö sille jotain..

Huomenna ajattelin kyllä käydä muutenkin tuolla lasipalatsissa A3:sesta jututtamassa myyjiä, tai no ollaan rehellisiä ja niitä infopisteen nättejä tyttöjä ajattelin käydä moikkaamassa, mutta huollon puolelle en mene, vaikka oma auto seisois pihalla... Saavat kyllä soittaa.. Onhan tää sijaispeli vielä huomiseksikin varmuuden vuoksi varattu...
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Skula

ma, ti ja ke meni jo, nyt justiinsa 5 min sitten tuli soitto(24h deadlinen jälkeen) että auton vikaa ei ole paikallistettu, savuttaa ja käy huonosti edelleen.. Olivat ottaneet maahantuojaan yhteyttä ja odottavat että ottavat asian siellä tutkittavaksi..

Hoh-vitun-hoijaa!

Siellä se makaa, pitänee käydä työpäivän jälkeen kattomassa onko se ulkona vai sisällä  :-[
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Erkka

Jaksamista, Skula, hyvä. Jos ei ala tulla kuntoon, niin onko palautusoikeutta myyjäliikkeeseen näköpiirissä?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Skula

Soittelivat tänään että veikkasivat vielä kerran suutinvikaa, olivat vaihtaneet (jo kertaalleen vaihdetun) yhden suuttimen.. Mikään ei muuttunut..

Veikkaavat että vika olisi nyt sitten venttiilikannessa(tjsp??), osaako joku selventää mitä tämä tarkoittaisi?

Eivät nyt avaa konetta/vaihda lisää osia, koska huomenna paikalle saapuu, aikanaan maahantuojan luomus nimeltään das specialisti, jolla varmasti on motivaatio, into, halu, tahto, usko, toivo ja rakkaus ratkaista pulma.. Lupasivat heti huomenna soittaa lisätietoa..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

ConD

ami1 tuossa aiemmin tuumaili jo että suuttimien "istuvuus" kanteen saattaa alkaa ontumaan jolloin tuollaisia oireita tulee.

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_352.pdf

Tuossa on tuosta piezo-pumpparista teknistä tietoutta, näkee hieman minkäkokoisia polttoainekanavia ym. siellä kannessa menee. Sinne ei isoa roskaa tarvita kun tuollaisia ongelmia saattaa tulla.

Isosti jaksamisia sinne, tosi v-mäistä tuollainen jappasu koneiden kanssa. Tärkeintä kuitenkin lie että maksava artisti ei istu skulan näppäimistön edessä. :D
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

ami1

Onko autossasi myös sellainen oire että ns. poksuttaa ilmanputsarin kopassa. Niin ja haiseeko toi "savu" palamattomalle dieselille? Tämä aihe meinaa nyt hieman koukuttaa...

Skula

Hajusta voisin sanoa että palamaton diesel tulee mieleen... poksuttelusta en osaa sanoa...

Enkä luonnollisesti pääse asiaa tarkistamaan  :)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Skula

Tossu oli aika oikeessa, se on pilalla..

Kansi on halki.. Näin oli Das Specialist kaikessa uljaudessaan asiantilaa kommentoinut..

Osat meni tilaukseen, ja ensiviikolle on varattu remppalle aikaa..

Saas nähdä.. Pitää kuulemma mennä vaihtamaan tämä A6 huollon autoon huomenna..
(byhyy, olen tottunut tähän multitronicin tapaan jolla se hemaisevasti siirtää urosgepardimaisen jumalaista vartaloani paikasta toiseen ilman minkäälaista nykimistä, epäröimistä ja tutinaa..)

Vielä eletään jännityksessä pitkään.. Viikko ainakin tuntuu pitkältä, joskaan en saanut varmuutta siitä että auto on valmis vielä viikonkaan päästä...
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Skula

A4:nen haettu tänään lasipalatsin helmeilevästä hoivasta..

Tosiaan polttoneste ja öljy meni edelleen sekaisin, ja siistä syystä vaihdettiin taas jo kertaalleen vaihdettuja osia + uusia, niitä olennaisia osia  ::)

Vaihdettuja osia:
1 pumppusuutin
tandem pumppu
sylinterikansi
öljynsuodatin
pa-suodatin
ylläoleviin liittyvä korjaussarja
kansitiiviste

Noilla vaihdoilla ja työllä homma tuli(toistaiseksi) kuntoon! Auton tyhjäkäynti on heti startista erilainen, sellainen normaalin pumppusuutin TDI koneen ääni!

200km takana, ei nyi, ei savuta ja käy niin kuin pitää! On ihan eri äänimaailma auton sisällekin, huomattavasti hiljaisempi..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

dosetti

Hieno homma, että selvis. Nyt pidät sen auton  8)

Tos®

Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Korvaton

Lainaus käyttäjältä: skula - 12.09.12 - klo:20:56
A4:nen haettu tänään lasipalatsin helmeilevästä hoivasta..

Tosiaan polttoneste ja öljy meni edelleen sekaisin, ja siistä syystä vaihdettiin taas jo kertaalleen vaihdettuja osia + uusia, niitä olennaisia osia  ::)

Vaihdettuja osia:
1 pumppusuutin
tandem pumppu
sylinterikansi
öljynsuodatin
pa-suodatin
ylläoleviin liittyvä korjaussarja
kansitiiviste

Noilla vaihdoilla ja työllä homma tuli(toistaiseksi) kuntoon! Auton tyhjäkäynti on heti startista erilainen, sellainen normaalin pumppusuutin TDI koneen ääni!

200km takana, ei nyi, ei savuta ja käy niin kuin pitää! On ihan eri äänimaailma auton sisällekin, huomattavasti hiljaisempi..
Kysyitkö paljon oli tullu hintaa korjauksille? Oisko sillä saanu jo uuden auton?

Skula

Lainaus käyttäjältä: LuppaKorva - 12.09.12 - klo:21:44
Kysyitkö paljon oli tullu hintaa korjauksille? Oisko sillä saanu jo uuden auton?

Ylläolevien(+tilpehöörien) summa joku noin 3ke pelkät osat  ;D

Mulla on se nollalasku täs..

Työnosuus varmaan aika mojova tohon päälle, kun vianetsintää on tehty monta tuntia..

Kaiken ton päälle jos laskee noi pumppusuuttimet yms, niin 10ke ylittynee.. Tän auton katteet on hyvin käytetty liikkeen puolelta  :D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Skula

Eilen puoliso ajeli ekaa kertaa tällä Audilla korjauksen jälkeen vähän enemmän..

"Eihän tuosta tiedä että se on edes käynnissä, ellei pientä ratin ja penkin tärinää oteta huomioon. Koneen ääntä tuskin kuulee sisään! Hiljaisempi melu kun siinä A6:ssa(-07, 2.0TFSI Multi)"

Kuvastaa tilannetta aika hyvin.. Mielestäni korjaus on onnistunut.. Toivotaan että oireet pysyy poissa, ja se mikä on kannen halkaissut ei toistu enää, ikinä, koskaan, milloinkaan, kuunaan päivänä!!

Tästä syystä on vaikea myöskään ottaa kantaa mitä mahdollista vaikutusta on tuolla Nesteen ihmedieselillä koneen käynnin kanssa, sillä sitä lykkäsin heti aivan tyhjään (range 0) tankkin kun auton hain huollosta..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

YAERJHAE

Lainaus käyttäjältä: Skula - 22.07.12 - klo:10:35

Toinen tänään noteerattu asia on että kuten tähänkin asti -> kun auto alkaa lämmetä - tyhjäkäynnillä alkaa se mottorin nykiminen niin että autokin nytkähtelee, niin hyt olin saavinani tuon kolahtelun pois kytkintä painamalla... Moottori kuitenkin käy huonosti ja nytkähtelee samalla tavalla, mutta tosiaan kolahtelun ääni taitaa 99% hävitä kun pitää kytkimen pohjassa..

Mikähän tuon diagnoosi voisi olla jos se kerran häviää kytkintä painamalla? Se ääni ei häviä heti kytkimen painalluksen jälkeen vaan muutamia sekunteja myöhemmin...

Anteeksi, että kaivan esiin tällaisen tosi vanhan jutun, mutta mulla Passat 2.0 TDI -06 / BMP -moottorissa aika lailla samat oireet, tosin ei juurikaan savuta. Selvisikö koskaan tuo että miksi kytkimen painaminen sai kolinan lähes katoamaan? Mulla tekee myös juuri samoin, koko kytkinpaketti vaihdettiin vauhtipyörää myöten, ei mitään vaikutusta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy