Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Pushead

#1
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 12.03.24 - klo:09:19Edellinen Scoda Octavia Ambition 1.1 e-Tec vm. 2021. Huollosssa sekä automyynnissä kertoivat, ettei Ambition malliin saa karttanäkymää mittaristoon. Kyseessä Skoda liike Nelipyörä Hämeenlinna. Antaivatko väärää infoa?

Edellisen viestin perusteella vahvasti vaikuttaa siltä. Ei sinällään tule suurena yllätyksenä
#2
Kyllä navin karttanäkymän saa mittaristoon kun navigointi on käynnissä.
Vai onko kysymys siitä ettei saa saman aikaisesti Google Maps navigoinnin olessa aktiivisena keskinäytöllä?
#3
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia PHEV iV
20.02.24 - klo:17:21
0W-20. En ehkä miettisi enempää vaan luottaisin siihen mitä valmistaja käskee käyttämään. Taitaa pääsääntöisesti kaikki uudemmat VAGit olla tuolla öljyllä. Syinä voi olla että moottori on suunniteltu sille, pienentää polttoaineen kulutusta, voitelu alkaa moottorin käynnistyessä nopeammin jne
#4
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia PHEV iV
23.01.24 - klo:18:18
Lainaus käyttäjältä: Pushead - 22.01.24 - klo:17:41Tuo 0% asetusmahdollisuus apissa saattaa olla bugi. Muistaakseni auton kautta aseteltaessa ei voi laittaa nollaan. Olisiko 20% vai 40% ollut minimi. Kokeileppa asettaa autosta emanagerista tuo, alkaisiko toimimaan?

Muistin väärin, eli nyt kun autosta tarkistin, niin minimitason ajastetulle lataukselle saa asetettua 0-50%. Mutta kuitenkin kannattaa varmasti kokeilla autosta asettamalla toimiiko oikein.
#5
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia PHEV iV
22.01.24 - klo:17:41
Lainaus käyttäjältä: mattikemp - 20.01.24 - klo:23:25Tuon asetuksen oletin tähän juuri vaikuttavan, mutta ei näytä vaikuttavan asiaan. 0 % on toi minimi asetettuna, mutta aina se alkaa lataamaan kun laittaa töpselin kiinni.

Tuo 0% asetusmahdollisuus apissa saattaa olla bugi. Muistaakseni auton kautta aseteltaessa ei voi laittaa nollaan. Olisiko 20% vai 40% ollut minimi. Kokeileppa asettaa autosta emanagerista tuo, alkaisiko toimimaan?
#6
Espoossa


musical
#7
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia IV
01.02.23 - klo:21:45
Mielestäni juuri hyvä tuollaisena, eli mukava.
#8
Nopealla haulla näyttäisi olevan halvimmasta päästä, orkkisöljy, 59eur/5L. Mitäköhän ne huollossa tuosta haluaa?

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/vag-longlife-iv-fe-0w-20-5l-moottorioljy

Hintaakin voisi haastaa, merkitty 3eur/litra. Se on jo halpaa.
#9
Saattaa olla että käsijarru ei mene päälle jos valitsee P ennen virran sammutusta. Vai olikohan toisinpäin, eli sammuttamalla ilman P valintaa käsijarru ei mene päälle. Tosiaan hiukan hataraa tietoa, mutta mielestäni P vaikutti käsijarrun kytkeytyminen. Yleensä itse sammutan suoraan virrat, käsijarrusta en ole ollut kiinnostunut. Toki siinä on olemassa jäätymisen riski, mutta ei ole toistaiseksi vielä jäätynyt.
#10
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia IV
19.01.23 - klo:20:23
Ei mene herkästi polttomoottorille. Käytännössä ei koskaan jos akussa vaan on varausta ja ei polkaise kaasua oikein syvään ja pidä siellä. No, joskus jostain tuntemattomasta syystä haluaa lähteä hetkeksi polttomottorilla, mutta tätä on minulla tapahtunut harvoin, muutaman kerran vuodessa.
Mitään pakottamista ei lisäksi tarvita, auto lähtee aina käynnistyksen jälkeen sähköajotilassa, ja pakottaminen pitää tehdä jos haluaa hybridi- tai polttomoottoritilan päälle.
Pakkasilla rajoitus on akun lämpötila, olikohan -10C? niin polttomoottori käynnistyy. Akku on kuitenkin iso massa, eikä jäähdy heti jos muutaman tunnin pakkanen pari astetta alle. Tänä talvena pks-seudulla ei ole kertakaan mennyt polttomoottorille tästä syystä.
#11
^pointtina tuossa ehkä onkin ettei välttämättä onnistu määräaikaishuoltoon varatussa aikaikkunassa
#12
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia PHEV iV
18.10.22 - klo:13:35
Nyt kun autoa kävi ulkoiluttamassa alkoi myös tuo halvat tunnit toiminto pelittämään. Kun kytkee latausasemaan, antaa merkiksi latausvalolla lyhyitä vihreitä välähdyksiä että ajastettu lataus on aktiivinen.
#13
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia PHEV iV
14.10.22 - klo:20:34
En jostain syystä saa tuota pelaamaan. Eli ajastin lähtöajan toistuvana 7:30. Halvat tunnit asetin alkamaan 2:00 ja loppumaan 7:00. Akun miniminvarausasetus on 20%.
Näytti kyllä seuraavaksi lähtöajaksi Lauantai 7:30, kuitenkin alkoi heti latamaan kun liitti latausasenmaan. Akku oli n 40%. Lataa tälläkin hetkellä. Kun virrat sammuttaa tulee näytölle mahdollisuus valita "lataa heti", senkään käyttäminen päällä ja takaisin pois ei lopeta latausta. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan.
#14
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia PHEV iV
14.10.22 - klo:09:58
Pystyykö autosta ajastamaan latauksen esimerkiksi yöaikaan? Pörssisähköön siirtyminen edessä niin tuosta olisi iloa.
#15
Lainaus käyttäjältä: Kale - 17.06.22 - klo:13:45
Pro mallissahan on mukana MID certified energy meter niin tarkoittaako se, että Ellin kautta on mahdollista seurata lataukseen kulunutta virtaa?

Tuo MID sertifioitu mittari mahdollistaa latauskulun veloittamisen, esimerkiksi työnantajalta täyden autoedun tapauksessa
#16
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia PHEV iV
01.04.22 - klo:21:18
Todennäköisesti, kun noinkin paljon kuin 1500 autoa on muillakin merkeillä Suomessa kampanjassa

Omassa ei ainakaan vielä näkynyt https://www.skoda.fi/palvelut-omistajalle/takaisinkutsukampanjat
#17
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia PHEV iV
01.04.22 - klo:20:02
Koskeekohan Octaviaa

VW-konsernin lataushybrideissä tulipaloriski â€" satatuhatta autoa korjaamolle, osa autoista Suomessa

Volkswagen-konsernin valmistamia lataushybridejä kutsutaan tarkistettavaksi mahdollisen palovaaran vuoksi.
VW-konsernin tiedottajan mukaan palovaara johtuu suurjänniteakun riittämättömästä eristyksestä.

VW-konsernin muita autoja paitsi Škodaa maahantuovan K-Auton mukaan korkeajänniteakun eristyksen korjaus koskee Suomessa 1 499:ää Volkswagenia, Audia ja Seatia. Škodan maahantuojalta Helkama-Autolta emme toistaiseksi ole saaneet tietoja autojen määrästä.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vw-konsernin-lataushybrideissa-tulipaloriski-satatuhatta-autoa-korjaamolle-osa-autoista-suomessa/63d0c1c9-e243-42fc-9a64-393b3d58c3e9
#18
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia PHEV iV
29.03.22 - klo:08:52
Auton luovutuksessa myyjä ohjeisti että kaapelin lukitus pitää aina avata kaukosäätimellä. Meillä on kuitenkin toiminut moitteettomasti Kessyllä. Tuota lähestymistoimintoa lukituksen avaamiseen en ole edes kokeillut.
#19
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia PHEV iV
27.03.22 - klo:21:40
Aukeaa latausjohdon lukitus myös Kessyllä
#20
Alikessun natsat? ::)
#21
Ehdottaisin entistä suurempia mainoksia. Siten ehkä mahdollistettaisiin foorumisoftan päivitys nykyaikaan?
#22
Uuden Tekniikan Maailman Octavia kestotestin väliraportissa on otettu esiin tuetoviihdejärjestelmän ongelmat. Mainittu mm kosketusten rekisteröityminen viereiseen kenttään otsikolla "Octavian näytöllä sohii ohi"

Tämä on omassa autossa ollut myös ehkä suurin harmi tähän mennessä.

TM oli tämän tarkistuttanut korjaamolla, korjausta ei ole, päivitys tulossa...
#23
Toisaalta ei minullakaan ole -22 mallisessa Octaviassa ollut tuollaisia murheita. Ainakaan vielä ;D
#24
Oma veikkaus tuosta 14kk on ettei tule toteutumaan.

Voi olla että kohta tilauksia ei oteta enään lainkaan. Saksassa VW on lopettanut plugareiden tilausten vastaanottamisen toistaiseksi

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/volkswagen-stop-taking-orders-some-hybrid-models-2022-03-08/
#25
Lainaus käyttäjältä: heller - 15.03.22 - klo:17:00
Paitsi että kuulemma jos on tuotannossa niin se on MY22 vaikka VIN ei ollut vielä tiedossa.

Jos auto on tuotannossa sillä on VIN. Se on varmastikin ensimmäinen osuus auton valmistusta.
VIN koodissa yksi merkki kertoo teknisen vuosimallin. Eli kun valmistus aloitetaan, auton vuosimalli lyödään lukkoon vaikka sitten odottaisi puolivalmiina miten pitkään tahansa
#26
2 ei onnistu,(ei pelkoa, tai enhän tietysti voi toisten peloista tietää, mutta itse en ole tuosta pelkoa kokenut) . Ei tarvitse työntää ja vetää että menee lähivaloille.
#27
Ei ;D
#28
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia IV
12.03.22 - klo:12:38
Pitää varmaan kokeilla. Golf 7.5 ainakin onnistuis sulakkeella 7.
Tai löytyykö hän OBD11 toimintoa tuolle?
#29
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia IV
12.03.22 - klo:09:11
Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 12.03.22 - klo:08:21
Oliko foorumilla tietoa voiko s-s:n koodata niin, että se käynnistettäessä on pois päältä?
Ymmärtääkseni ei voi. Koodaus on ohjelmistoon valmiiksi luotujen asetusten käyttöönottoa, eli käytännössä parametrointia. Start/Stop toiminnoille ei ole tällaista vaihtoehtoa tehty.
#30
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia IV
12.03.22 - klo:08:01
Onko kokemusta Webaston toisen kaukosäätimen parittamisesta? Perinteisesti ollut VAG-autoissa sulake 7 irti ja takaisin, OFF pohjaan 2s.
Tässä sulake 7 on etuistuinten lämmitys. Onnistuuko perinteiseen tapaan, mutta sulakkeella 43, Ilmastointilaite edessä, ilmastointilaite takana, lisälämmitys (lämmityksen perusasetus), takalasin lämmitin?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy