Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Laksu06

#1
Myydään tarpeettomana Touaregin kardaaniakselin tukilaakerin ns. kolmannen osapuolen korjaussarja.

Tämä kulkee nimellä ”Kawemila” ja tilasin tämän itselleni varoiksi Saksasta. Korjasin omani kuitenkin muulla tavoin.

Asennusohjeet mukana (englanninkieliset). Sijainti: Tampere

Lisätietoa: https://kawemila.jimdofree.com/

Hintapyyntö: 20 euroa (maksaa uutena 73 euroa - eli ns. hakekaa pois -hinta!)



#2
Annetaan otsikon mukaiset keltaiset VAG-johdot (2 kpl), osanumero 000 979 009 E.

Jäänyt ylimääräiseksi varaston nurkkiin pyörimään taannoisen asennusprojektin jäljiltä.

Sijainti: Tampere. Vain nouto. Yhteydenotot YV:llä.
#3
Myydään RNS-510 -navigaattorin irroitustyökalu (virallinen, siltä kuuluisalta marmoritiskiltä ostettu). Tarvitset tällaiset, mikäli aiot esimerkiksi tehdä siistin peruutuskameran asennuksen siten, että kuva näkyy ko. navigaattorin ruudulla ja tarvitsee päästä käsiksi navigaattorin takana oleviin liittimiin.

Osanumero: 3B0 051 530

Hinta: 5 euroa.

Vain nouto (sijainti Tampere).

Yhteydenotot YV:llä.
#4
Onko kenelläkään kokemuksia hyvistä asentamoista Pirkanmaan alueella? Ajatuksena on huomiovalojen (päiväajovalot) asennuttaminen, ja työn jälki tulisi olla siisti ja asennushintakin vielä kohtuullinen.
#5
Touareg / Kaukovalojen referenssiluku
14.09.16 - klo:16:29
Mikähän mahtaa olla Touaregin (facelift vm 2008, bi-xenonit) kaukovalojen referenssiluku, tai mistä löytyy? Umpiota ulkopuolelta tarkastellessa ei ainakaan heti osunut silmään...

Liittyy siis lisäkaukovalojen asennuksen suunnitteluun.
#6
Touareg / Touareg etupyörät "jumittaa"
12.03.15 - klo:10:25
Moro,

Käytin Touaregini katsastuksessa. Läpi meni hienosti.

Sen verran kuitenkin oli "pientä huomautettavaa" (ei kuitenkaan virallista korjauskehotusta), että katsastusmies siinä etuakselia ja pyöriä käännellessään totesi, että etupyörät eivät etuhaarukka ylhäällä pyöri oikein vapaasti kun kääntelee vaan pysähtyvät melkein saman tien, ja niin kyllä teki kuten itsekin omin silmin vierestä katsellessani totesin. Takapyörät pyörivät vapaasti pyöräytettynä normaalisti hitaasti hidastuen.

Epäili, että jarrusatulat olisivat likaiset tai karstoittuneet ja hankaisivat vasten vannetta jostain kohtaa ja sanoi myös, että ei ole mikään kriittinen asia, mutta esim. seuraavan vuosihuollon yhteydessä voisi pyytää tarkistamaan.

Viimeksi jarrupalat ja -levyt vaihdettiin joulukuun tienoilla, tosin tällä kertaa ei alkuperäisosina vaan "tarvikeosina"...

Koska katsastusmies sanoi senkin, että neliveto saattaa vaikuttaa asiaan, niin kysynkin, että onko muilla havaintoja vastaavanlaisesta ilmiöstä?

Jarruthan kyllä muuten toimivat moitteetta, tosin viimeisen jarruhuollon jälkeen on alkanut kuulua vinkunaa hitaammassa vauhdissa jarrutettaessa ja jarrutus ei ole aivan niin herkkä kuin kalliimmilla alkuperäisosilla.
#7
Tuossa kun olen suunnitellut asentavani itse peruutuskameraa autooni, niin tuli mieleen, että miten kaskovakuutus suhtautuu "toimintasavuihin" mahdollisen vahingon sattuessa (palovakuutus)?

Oletettavasti nyrkkisääntö lienee, että "mies vastaa siitä mitä tekee", mutta onko jollakin tarkempaa tietoa asiasta?

Miten esim. paloturvasta korvataan, jos esim. kytkennässä tulee aikojen saatossa oikosulku (kaapeli kuluu hiertymällä paljaaksi jostakin kohtaa, johdon liitos irtoaa paikaltaan ja aiheuttaa kipinöintiä, oikosulun, tms)?

Itselläni nyt on elektroniikkaharrastustaustaa (ei autoissa) ja "soveltuvaa koulutusta", mutta mitään virallista sähköasentajan pätevyyttä ei ole.
#8
Tervehdys VAG-miehet  :)

Tuli hommattua Kufatecin peruutuskamera-interface (36492-2)  Touaregiin, jossa tehdasasenteisena RNS510 -navigointijärjestelmä.

Asennusohje:
http://www.ima-box.de/support/manuals/ima_rfk_en.pdf

Boksin mukana tuli kaapelisarja, jonka toinen pää menee interface-boksiin kiinni. Sen kytkentä on selvä.

Toisessa päässä on RNS:n taakse menevä moninapainen (olikohan 26-nastainen) liitin, jolla tuodaan videosignaali Kufatecin boksilta navigaattorille.

Lisäksi tässä RNS:n päässä on vielä neljä paljasta johtoa, jotka ohjeistetaan kytkemään RNS:n toiseen neliönmalliseen Quadlock -liittimeen (nimeltään CAN high, CAN low, +12V ja maa.

Quadlock-liittimen nastajärjestys:
http://www.my-gti.com/529/volkswagen-rns-510-pin-assignments

Muutama kysymys näiden neljän piuhan kytkennästä:

1) Ilmeisesti on suositeltavaa irrottaa navigaattorin sulake taulusta ennen johtojen liittämistä. Onko tietoa, missä kohtaa sulaketaulua on RNS:n sulake? Sähkökaaviosta tuo selviäisi, mutta osaako joku sanoa suoralta kädeltä?

2) Can-piuhat ja maa ohjeistetaan siis kytkemään navigaattorin liittimeen (nastat 9,10 ja 12), mutta käyttöjännite suoraan ilman vastaavaa Quadlockin nastamainintaa. Netistä mitä katselin niin nastasta numero 15 saisi tuon jännitteen, joten tuntuisi loogiselta liittää tuo neljäs piuha tähän nastaan.

Onko kellään tullut vastaan Quadlockiin "läpivientiliitintä", jolla saisi ikään kuin haaroittamalla tuotua erikseen nuo neljä piuhaa tuolle navigaattorille ilman, että tarvitsee katkoa / tinata olemassa olevaa auton johtosarjaa?

Vai onnistuuko tuohon olemassa olevaan liittimeen jotenkin pujottamaan nuo johdot nätisti vastaaviin oikeisiin nastoihin?

3) Tarvitaanko erikoistyökaluja Quadlock -liittimen irrotukseen ja/tai avaamiseen, vai onnistuuko esim. sopivan kokoisella ruuvimeisselillä kampeamalla tms.?

4) Koska ei huvita liikaa repiä verhoiluja autosta auki, niin olen miettinyt kamerapuolelle langatonta lähetin-/vastaanotin -vaihtoehtoa. Onko kokemuksia noista langattomista vai pitäisikö suosiolla vain laittaa langallinen kamera?

5) Onko kokemuksia kameroista, jotka voi kytkeä jatkuvaan sytytysvirtaan peruutusvalovirran sijasta? Se olisi tässä tapauksessa johdotuksen kannalta helpompi ratkaisu.

6) Suunnitelma B: Jos päätyisin asennuttamaan tuon, niin osaako joku suositella asentamoa Pirkanmaan alueella, jolla on kokemusta VAG-peruutuskamera-asennuksista ja joka osaa hommansa ilman, että asiakkaan täytyy kaivella netistä lisäohjeita ja neuvoa puhelimessa (kuten on parin aikaisemman homman kanssa käynyt)?

Kokeneemmat ja viisaammat, nyt olisivat hyvät neuvot tarpeen.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy