1.9 Tdi hehkun merkkivalo vilkkuu

Aloittaja Sepittäjä, 05.04.24 - klo:11:49

« edellinen - seuraava »

Sepittäjä

Jälleen mulle uusi ongelma ja uusi tilanne.Neloskoppasen 1,9Tdi:n hehkuvalo alkoi vilkkumaan kesken ajelun. Osaako joku kokenut kertoa,mistä voi johtua ja mitä pitäis alkaa remontoimaan? Varmaan monen neuvo on se,että vikakoodit lukuun ihan ensimmäiseksi ja sen aion tehdäkin,kunhan ehdin. Mutta koodien lukutulosta odotellessa olisi kiinnostavaa kuulla veikkauksi,mistä syyllinen löytyy ja lieneekö kalliskin homma korjata? Kiitos taas auttajille jo etukäteen.

Mikey

Katsopa aluksi Käyttöohjekirjasta mistä kaikesta valo voisi herjata.

Sepittäjä

Ainakin tuo mulla oleva ohjekirja sanoo,että vilkkuva hehkuvalo kertoo,että jotain on pielessä. Aja varovasti merkkihuoltoon, niin siellä selviää,mitä....Eipä tämä ohje minua auta nyt, valitettavasti.

Tos®

Tuo oli hienovarainen vihjaus että pitäs lukee vikakoodit... ei kristallipallo kerro mitään muuten.
Toki näissä on ominaisuus, että jos jokin jarruvalo ei toimi - hehkunvalo syttyy.

Apua tarjolla
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.0
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

mruotz

Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

Sepittäjä

Veikkaan,että ainakin joitakin lukijoita kiinnostaa tämäkin juttu ja sen eteneminen tai kohtalo ja siksi kirjoittelen jonkinlaisen väliraportin tai toivottavasti tämä saa olla jopa tapauksen loppuun käsittelyraportti.
Tilanne on nyt se,että tuo hehkun valohan syttyi vilkuttamaan vain yhtenä päivänä ja mitään korjaamatta tai tutkimatta ko.päivän iltapäivän puolella valo yhtäkkiä ajon aikana sammui,eikä ole sen jälkeen vilkuttamaan enää ryhtynyt ainakaan tähän mennessä. Toivottavasti ei ryhdykään ja pääsen siirtämään tämänkin tapauksen Vag-autojen mystisten tapausten arkistoon. Sellaiseksi se asia ainakin minulle jäi,jos se tähän jäi. Mutta eipä tuo haittaa,ajelen Golfilla menemään........

mfroberg

Näiden wanhojen 1.9 TDI koneiden diagnostiikka ei vissiin ollut kovin kehittynyttä. Meillä oli noita 2 kpl(AGR) aikoinaan Golf IV('98) ja Octavia Combi('99) autoissa. Hehkuvalon sai niissä vilkkumaan jos käynnisti auton ennen kuin se valo oli sammunut hehkutuksen loppumisen merkiksi. Sen sai sammumaan sammuttamalla kone ja käynnistämällä se uudelleen "oikein".
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy