Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Sepittäjä

#61
Lisää pohdintaa ja epävarmuutta sekä ohjeitten kaipuuta.
Yritän mutta toistuvasti törmään johonkin,mikä tuntuu ylitsepääsemättömälä.

Niinpä :Eilen olin aivan varma, että ongelma on johtosarjassa ( haitarikumin tienoilla ) ja aloin kaivamaan johtosarjaa näkösälle....kaivoinkin siitä kumin alta sen, mitä siinä ahtaassa rakosessa pystyy mutta en nähnyt enkä tuntenut johtimissa vikaa. Aika lailla niitä tulin vedelleeksi ja väännelleeksi ja yritin mennä kojetaulun alle, muovien taakse, sulaketaulun takapuolelle, jotta pääsisin näkemään, kuinka johtosarja on sieltä auton päästä kiinni ja miten sen saisi irti,jotta voisi vetää sarjan siihen oven puolelle haitarikumin ja aukkojen läpi, niin saisin lisää tilaa johtojen kanssa operointiin mutta tässä vaiheessa homma tyssäsi siihen, että en keksi, miten tuon osittain irti olevan muovin saa kokonaan pois hommien tieltä ? Ovipahvi on pois autosta, johtosarja vielä paikoillaan, kokeilin lukkojen toimintaa kuskin ovesta avaimella. Ovet näyttivät lopsahtavan lukkoon ja auki ja luulinkin, että kaikki lukot toimivat....... mutta kun väänsin lukot auki, niin kuskin ovi jäi lukkoon, muut lukot avautuivat. Nyt olen taas epävarma, että onko vika johtosarjassa lainkaan vai onko se sittenkin siinä upouudessa  lukkolaitteessa ??? Otin just äsken kuvankin tuosta osittain irti olevasta muovista, joka ei tunnu ehjänä tuosta irtoavan. Mihin päin sitä pitäisi vääntää tai vetää, että irtoais ehjänä ?



#62
Hyviä neuvoja taas Jultsulta. Kiitos !

Tilanne on nyt se,että ovipahvi on nostettu syrjään ja tarkoitus olis päästä johtonippuun käsiksi kunnolla,jotta näkis,miltä johdot näyttävät mutta olen niin " tumpelo",että en osaa purkaa kojetaulun muoveja siitä sulakerasian lähettyviltä enkä saa johtonippua pois kolostaan,tulemaan läpi haitarikuminjne..... olis siellä oven puolella kovin paljon enemmän tilaa tehdä liitoksia kuin tuolla ahtaassa raossa haitarikumin ollessa paikoillaan ja  johtonipun kiinni siellä sulakerasian takana " jossakin."
Johtoja joudun korjaamaan,koska ovipahvin poistamisen jälkeen tein vielä testin ja kaikki lukkojutut toimivat kaikissa ovissa kuskin ovesta avainta kääntelemällä.....eli tällä perusteella : HAITARIKUMIN ALUEELLA ON JOSSAKIN JOHTIMESSA VAURIOITA.......... ja ne pitäis päästä korjaamaan. Saa taas neuvoa, kiitos !
#63
Kiitos taas lisätiedoista. Taitaa kuitenkin jäädä tuon hintaisen johtosarjan ostaminen haaveeksi tässä vaiheessa.
Sen sijaan ajattelen niin,että jos hankkisin jonkin korjaussarjan,josta mukavasti löytyis autooni sopivat johdonpätkät tuonne haitarikumin sisään mutta mikä tarjolla olevista korjaussarjoista olisi sopiva ? Sopisiko esim. tämä

Repair Set Door Cables Wires + Connector Block Fits VW VOLKSWAGEN
Condition:
NewNew
Quantity:
1
More than 10 available / 27 sold
Price:
GBP 22.95
ApproximatelyEUR 26.13

Ebayssa näyttää olevan tarjolla.
Ei kai korjaussarjan tarvitse olla täsmälleen taulukon mukaan juuri ko.autoon sopiva,jos vain johdot vaihdetaan??? Vai miten tämä homma menee ????
#64
Kiitos Jultsulle taas ! Olet nähnyt vaivaa ja tässöpä selkeät ohjeet.Kiitos vielä !
Entäs,jos kuitenkin valitsisin sen vaihtoehdon,että vaihtaisin tuon haitarikumin sisällä olevan koko johtonipun ?
Saattaisiko joku kertoa, mikä mahdollisesti nettikaupasta olis se oikea ja mahdollisimman edullinen " korvaus-setti ?" Ja miten johtonippu on oviverhoilun takana oven puolelle  kytketty ? Korin puolellahan siellä lienee se vivusta vääntäen irroitettava liitinkappale,joka kuulemma lähtee helposti irti. Ajattelin vaan,että vois olla järkevää vaihtaa koko nippu tehdasvalmisteiseen settiin, niin kestäis haitarikumin sisällä sen aikaa kun autokin muutoin kestää.
#65
Niin, varmaan olis ihan hyvä kunnon lukijalla lukea koodit ja testata,mitä voi.
Olisko mahdollista,että joku voisi vaivautua kertomaan, millä tavalla tuon oven haitarikumin sisällä olevaa johtonippua kannattaisi tutkia ? Olis ihan mukava nähdä siitä video ( esim, Youtubessa)tai saada vaihe-vaiheelta selostus, miten johtojen tutkiminen kannattaisi tehdä ?
Vakavassa harkinnassa on korjaussarjan hankkiminen ja johtonipun uusinta. Olen nettikaupoistakin etsinyt edullista kyseiseen autoon ( neloskoppaseen,ei sähkötoimisia ikkunoita,ei lämmitettäviä peilejä,eikä muutakaan ylellisyyttä ) Auto on tosiaankin karvalakkimalli. Jos jollakin johtonioun selvittelyssä onnistuneella sattuu olemaan aikaa ja kirjoitteluhaluja, niin ihan varmasti lukisin selvityksen hyvinkin tarkkaan ja uskon,että moni muukin on siitä sisällöstä kiinnostunut. Ovat nämä lukko-ongelmat sen verran yleisiä näissä iäkkäimmissä vaggineissa,
#66
M_M  on kommentoinut asiaa aivan ns. " naulan kantaan " eli oikeastaan vastasi minun puolestani. Neloskoppanen Variant on kyseessä ja siinä on ihan käsiveivillä käytettävät ikkunat.
Nuo " nupit/vivut " ovat ne melkein kaikissa vanhoissa autoissa (ikkunat käsipelillä toimivissa) oven yläreunasta vähän koholla olevat mustat muovinappulat joista voi painaa tai vetää riippuen siitä yrittääkö sisäpuolelta operoiden lukita vai avata oven lukot.

Niin ,tämä auton vuosimallin käsittelyhän ei valitettavasti minua auta millään tavalla selvittämään tuon ovien lukoon jäämisen aiheuttajaa tai vian poistamiseksi tehtävien korjaustoimenpiteiden löytämiseen ja niihinhän apua yritän täältä hakea. Tilanne on tämän " neloskoppasen karvalakkimallin " kanssa nyt aika ongelmallinen kun ei voi ovia milloinkaan lukita,koska jos lukitsee, niin eipä sitten enää ehjänä auki saa. ELI MITÃ,, VOIN TEHDÃ,, ? Kiitos kuitenkin kaikille tähän saakka kommentteja kirjoittaneille.
#67
Ei ole ainakaan tässä Golfissa mitään tuollaista nappia......kunpa olisikin,niin johan tämän kanssa pärjäisi ainakin sen jälkeen,kun saisi avaimella lukkoon väännetyt ovat auki ( edes kuskin oven ).  Onhan ne " normaalit " verhoilun yläreunasta näkyvät sisäpuolelta käytettävät tangot/vivut, jos niitä tarkoitit, niin ne ovat kyllä ja niistähän oven lukot saa auki nostamalla mustaa nappulaa ylöspäin ( ei painamalla) Tarkoititko näitä " nappuloista ?" Mutta kun ei  aukea enää avaimesta vääntämällä sen jälkeen kun ovet on avaimella lukkoon väännetty...... Tässä Golfissa keskuslukitus toimii vain avainta kääntämällä silloinkin,kun lukkoasiat ovat kunnossa. Keskuslukituksen käyttämiseen ei mielestäni muuta keinoa ole tässä Golfissa, ei ainakaan kaukolukitusmahdollisuutta.

Voi että,kunpa joku " guru " osaisi kertoa,mitä voisin yrittää,että saisin lukkohommat kuntoon. Oma " äly" alkaa olla lähes loppu....... Apua ! Kiitos !
Tuli muuten vielä mieleen, että kuskin ovessa ,siinä verhoilun yläreunassa tuon edellä mainitun käyttövivun vieressä on pieni punainen valo,jonka tulisi vilkkua silloin,kun ovet ovat lukossa. Nyt kyseinen valo ei syty.(eikä vilku) Kertooko tämä tietäjille jotain oleellista ?

Lisätietona vielä, että pari vikakoodia tulee, kun VAG  v302 V-checker lukijalla luetaan koodit. Tulee 18080 ja P1672, jotka viittaavat jäähdytystuulettimen moottoreihin ( käsittääkseni ). Ko.lukijahan ei tasoltaan ole lähelläkään VCDS:ää mutta tähän on toistaiseksi ollut pakko tyytyä. Asiaan liittyy vielä kuukausia sitten BOSHin testerillä erikoisliikkeessä tehty testaus,jossa tuli koodeja 46AO , 4757, 4C82. Liittyvätkö nämä jotenkin lukkotilanteeseen ? EGR:n vaihdoin uuteen noitten koodien näkemisen jälkeen. Samoin molemmat etuovien lukkolaitteet.
#68
Sehän tässä minullakin on vaikeutena, kun tuo " älli " loppuu.......
Tässähän oli tämä sama ongelma jo ennen lukkolaitteen vaihtoa. Siksi vaihdoin lukkolaitteen,kun luulin,että ongelma poistuisi.
Tässä Golfissa ei nykyisin aukea avaimesta kääntämällä mikään lukko.
Kun kerroit,että " virrat päälle ja kuljettajan oven sisäpuolelta sitten avata napista painamalla muut ovet ", niin mistö napista PAINOIT,että muut lukot avautuivat ????
Millä vehkeella saatiin tuo " implausible signal " tulemaan ?

Kuten jo kerroin,tämän Golfin kuskin oven lukko ei aukea avaimesta kääntämällä nyt, kun vika on päällä. Ja siinähän se ongelma auton parkkeeramisen suhteen juuri on,kun en saa mitään ovea auki jos olen kuskin oven avaimesta vääntänyt ovet lukkoon.
Miten muuten ratkaisit Jettan tilanteen ????
#69
Tässä autossa oli tämä lukkojen temppuilu-ongelma jo syksyllä.
Sen jälkeen on vaihdettu molempien etuovien lukkolaitteet uusiin. Nyt kaikku muu toimii ( ovet kiinni ihan normaalin herkästi,ovet kahvasta auki sisältä ja ulkoa aivan herkästi,kuravalo ja sisävalo toimii kuten pitääkin ) paitsi lukituspuoli ei toimi kunnolla. Autossa on vain avaimellä toimiva keskuslukitussysteemi ( ei siis kaukosäädintä). Ongelma tulee siinä kun väännän kuskin ovesta ovet lukkoon, niin kaikki ovet menevät lukkoon. ( Hyvä ja normaalia niin !!!!) MUTTA SITTEN, kun käännän kuskin oven avaimesta lukkoa AUKI, niin eipä avaudukaan,eikä avaudu muistakaan ovista tai luukusta....... Miten etsiä ja löytää ongelman syy tai aiheuttaja ?? Itse on nyt osaa yhtään arvioida,että mikä tämän voi aiheuttaa ? Voiko esim.VCDS-homman hallitseva saada VCDS :n kertomaan, mitä pitää korjata tai vaihtaa. Auttakaa nyt taas " pappaa", te jotka näitä asioita ymmärrätte, kiitos.
Ilman neuvoja en pääse eteenpäin ja sehän on pitkän päälle aika ikävä juttu,kun en voi koskaan enkä missään vääntää ovia lukkoon,koska  en saa niitä lukitsemisen jälkeen enää auki.........
#70
Tarjolla ainakin hyvä umpio oikealle puolelle,ehjä vilkkuviiksi, ehjä hätävalokatkaisija,1,9 Tdi ( Atd ) johtosarja,mikrokytkimen vaihtoa kaipaava oven lukkolaite. Jos jotain näistä  tarvitset, niin eipä muuta kuin lähetät tarjouksen, niin vastaan kyllä.
#71
Harkinnassa on edullisten kesärenkaitten asentaminen vuoden 2005 malliseen Golfi 4 motioniin ( Haldex).
Renkaissa on jonkin verran mittaeroja mm. yksi olis aivan uusi ja toinen samalle akselille ajateltu on kyllä jo jonkin verran kulunut,joten jonkinlainen mittaero niitten välillä on vaikka molemmat ovatkin kokoa 195/65-15. Voiko nämä asentaa tuevallisin mielin samalle akselille,esim.eteen ?
Taakse olis tarjolla 195 /70-15 C eli pakettiauton renkaat ? Millaisia mitta eroja voi hyväksyä renkaitten kesken,jotta en riko Haldexia tai mitään muutakaan ? Olisi kovin mukavaa saada varmaa tietoa asiasta, kiitos !
#72
Löytyisköhän tämän avulla joku video,josta asia selviäisi ? Kioi tuo koko litania vaikka googlen hakuriville.

https://www.bing.com/videos/search?q=how+to+repaire++door++locksylinder+on+mk4&&view=detail&mid=3CC177D8B6E4CA1A5FC03CC177D8B6E4CA1A5FC0&&FORM=VDRVSR
#73
Enpä tiedä,missä kohdassa autossasi ongelma on mutta sen olen oppinut,että lukkopesän sisuskalut kuluvat ja jopa vaurioituvat aika helposti,joten varmaan kannattaisi harkita lukkopesän suoliston uusimista. Osat ei hirveitä maksa.Noitten kuluminen on luonnollista ajan saatossa.
Ja toinen on tuo lukkomoduli,joka on myös pikkuhiljaa kuluvan kampe ja kun se kuluu sieltä-täältä ja ehkä lisäksi jokin mikrokytkin alkaa olla tiensä päässä, niin aika usein järkevin ja halvin homma on vaihtaa koko moduli. Osat esim. Tallinnasta. ( noin 80 euroa)
Youtubessa on hyviä videoita molemmista hommista. Niitä kannattaa tavoitella englannin kielellä....... Avain sanoja lock module.......door lock cylinder.
Niin...ja se vaijerihan on ikääntyessään yksi murheen kryyni varsinkin pakkasella...Joskus nämä hommat kyllä pinnaa vaatii mutta yleensä ratkaisu kyllä löytyy, kun jaksaa yrittää.

#74
Noin tuo kuvan tilanne juuri hoidettiin kuin Daatta kuvailee.Tilanne oli tuollaisena ajankohtainen noin 3 vuotta sitten ja juotos ei ole pettänyt......kuva on siis jo 3 vuotta sitten otettu.
Mutta kun nyt on taas kuitenkin uudelleen vika tai uusi vika jossakin, jota kohtaa ei ole löytynyt, niin aattelin vaan, että jos uusis noita Vag-autoissa kuluvia osia ( liittimet/johtimet) hiukan laajemmalta alueelta mutta kyllä saatujen kommenttien perusteella koko johtosarjan vaihtosavotan jätän suosiolla nyt tekemättä vaikkakaan en tiedä , MISTÃ,, KOHDASTA JA MILLÃ,, TAVALLA KORJAISIN,että saisin vikakoodit jäämään pois....... No, toisaalta, voihan tuolla " kulkineella " kuitenkin vielä ajella vaikka vika siellä jossain kojelaudan uumenissa tai sulakerasian takana piilossa onkin....... Mutta kyllä edelleen hyviä neuvoja otetaan vastaan,kiitos !
#75
Oli väärä kuva tuossa edellä. Pitää olla tämä


#76
Tuli vaan mieleen,että koska tuossa kyseisessä johtosarjassa,sen pinniliittimissä ja yksittäisissä johtimissa on ollut usein ongelmia ja vikakohtaa on vaikea löytää, niin,mitä jos vaihtaisi koko johtosarjan liittimineen kaikkineen joko kokonaan uuden jahtosarjan tai ainakin TAATUSTI toimivasta vastaavasta autosta irrotetun. Mihin ja kuinka vaikeisiin paikkoihin nuo liittimessä olevat 14 johdinta oikein menevät ? Ja onko majatus parempi unohtaa mahdottomana puuhana ihan kokonaan ja heti alkuunsa ?


картинки картинки
#77
Otinkohan väärän pistokkeen irti,kun otin sen jäähdyttäjän kyljessä olevan lämpökytkimen pistokkeen irti. Siinä kohdassa ei voine erottaa " ykkös-ja kakkosflektiä ." No luin kuitenkin vikakoodit-------ei mitään muutosta aikaisempaan tulokseen.Samat koodit 18080 P1672. Pitäiskö pistokkeet irrottaa jostakin muusta kohdasta,että sais tutkittua molemmat flektit erikseen ? Jos, niin mistä ?
#78
Saamari,kun osaisin rajata jotenkin tutkinnan vain tuon flektin 1 vaikutuspiiriin ??? Mutta miten sen vois rajata ?
Onko mahdollista, että jäähdyttäjän kyljessä ( alareunassa)( oleva 3-johtoinen lämpökytkin saisi aikaan nuo koodit, jos itse kytkin olis vioittunut, että ei kytke normaalisti ?
#79
Kiitos ! Tuo kai tarkoittaa,että on vahva epäilys, että itse mötikkään on tullut vika,vai ? Onko miten yleistä,että noin käy ? Voiko tuota mötikkää jotenkin testata ,kun se on pöydällä ? Pystyykö pinninumeroitten avulla rajaamaan,mitkä pinnit ( johdot) kuuluvat flektin numero 1 piiriin ? ( kysyn tätä siksi,koska vikakoodin lukija kertoi vien olevan flektin numero 1 piirissä,kuulemma se isompi flekti on numero1.
#80
Ne vikakoodit, joitten aiheuttajaa jahtaan ovat 19586 , P3130 luettuna tuolla Vag 302 v-checkerillä.
Tarkistin juuri äsken sulakkeet F5 ja F16 ja molemmat vaikuttivat ehjiltä ainakin yleismittarin vastuspuoli näytti yhteyslukemia,että vastusta sulakkeista löytyi ( siis lanka ehjä )
Näin odotinkin olevan mutta tässä yhteydessä pääsin taas kokemaan minulle uuden ilmiön, nimittäin kun irrotin sulakkeen F16, niin flektit alkoivat pyörimään.....ihmettelin tilannetta siinä sulaketta mitatessani ja hetken kuluttua flektit sammuivat, vaikka en ollut vielä laittanut sulaketta F16 takaisin paikoilleen. Kertooko tämä tilanne asioita tunteville jotain, jonka ymmärtäminen voisi johtaa remonttimiehen kohti ratkaisupaikkaa ???? Itse en ymmärrä, mitä tuo voisi kertoa ( muuta kuin, että flektit ovat kunnossa mutta sehän todettiin jo aikaisemmin )
#81
Koska tönne kaipaillaan palautteita,niin nyt tässä tulee yksi sellainen. Tilaain Tallinnaasta uuden EGR-venttiilin (noin 70 euroa),asensin sen ja vikavalo pysyy poissa ainakin nyt jo noin 100 kilometrin ajon jälkeen, Johtopäätös on,että kyllä se EGR:n alipainekellon kalvo oli tullut tiensä päähän.Tämä pakokaasun kierrätykseen liittyvä vikakoodi-remppasavotta katsotaan onnellisesti toteutetuksi ja projekti valmiiksi tehdyksi.Kiitos auttajille !

Itse joudun jatkamaan vielä noitten flektihommiin liittyvien vikakoodien taustan selvittelyä.Siitä olen kirjoittanut toisaalla enemmän. Apuja tarvitsisin silläkin alueella.......
#82
Koska en ole mitään lisäevästystä saanut,enkä oikein osaa arvaamalla jatkaakaan vian etsintää, niin kysyn nyt vielä uudelleen,että miten nuo vikakoodit saa nollatuksi. Pystyisikö VCDS poistamaan nuo "tuosta vaan " käskyllä poista vikakoodit? Entä pystyisikö VCDS kertomaan tarkemmin vikakohdan ? Haluaisin nuo koodit pois ja mikä vielä tärkeämpää,haluaisin löytää ja korjata vian ja  saada auton siltä osin kuntoon taas. Voisiko joku tietävä yrittää autta,kiitos ?
#83
Joo....sorry,annoin väärää tietoa,kun en katsonut videota kunnolla.Molemmat flektithän nuo näyttää pyörivän.
Noitten vikakoodien sanallisessa  selostuksessa viitataan flektiin numero 1, jonka johdotuksissa tai liitoksissa se syyllinen piilee. Te, jotka osaatte tulkita kytkentäkaaviot kunnolla,voisitte ehkä antaa joitakin vihjeitä, minkä värisiä johtoja olis syytä tarkastella ja tutkia,jotka liittyvät tuohon flektiin numero 1 ( eli isompaan ) ?
Tuon ohjainboxin olen lähimenneisyydessä kertaalleen vaihtanutkin ja sitten vielä vaihdoin takaisin alkuperäisen,koska boxin vaihtaminen ei silloin asiaa korjannut. On mulla vieläkin tallessa se toinenkin boxi,jonka uskon olevan kunnossa. Viimeksi vika löytyi lopulta yhden boxin johtimen liitoksesta,joka oli löystynyt ja johto melkein poikki,aivan sieltä pinnin vierestä niin,että oli tosi vaikea löytää se katkoskohta. Silloin homma hoitui kunnollisen liitoksen tekemisellä. Flektin käyntioireet olivat silloin erilaiset..... flektit pyörivät vaihtelevalla nopeudella,eivät stopanneet kuin vihreän sulakkeen irrottamisella......
Olis kiva päästä eteenpäin jotenkin järkevästi perusteltua reittiä.....
Auto pelaa muuten aivan normaalista. Ei kai tästä ongelmasta tietäis mitään,ellei lukisi noita vikakoodeja , joita en tunnu saavan edes pois lukijasta vaikka lukija sanoo,että koodit poistettu. Muut koodit poistuivat mutta tämä 18080, P1672 jäi,eikä tunnu poistuvankaan, vaikka lukija niin väittää,että poisti...... Lukija on VAG 302 Checker( tai sinne päin ainakin )
Voiko tämä vika sytyttää myös vikavalon mittaristoon ( se kellertävä moottorin kuva ) ? Miten tämän vikakoodin saa pois ? Poistuuko se itsestään sen jälkeen kun vika on korjattu mutta ei jää pois sitä ennen ?
#84
Golffi 1,9 tdi (ATD) vm.2005 antaa vikakoodin 18080, P1672, minkä vuoksi suoritin flektien toiminnan tastaamisen alla olevan ohjeen mukaisesti, aloittaakseni jostakin.

https://www.youtube.com/watch?v=Af-jT9cAioM

Pettymys oli suuri,kun kävi niin,että molemmissa hyppylangan asentovaihtoehdoissa tapahtui,että MOLEMMAT FLEKTIT PYÖRIVÃ,,T aikamoisella nopeudella. Homma ei siis mennytkään niin,että ensimmäsessä viritelmässä ( virta pois päältä),pitäisi vain pienemmän flektin pyöriä......

Ja toisessa vaihtoehdossa, virta päällä jne....vain isomman flektin pitäisi pyöriä mutta nyt pyörivät molemmat.....,

Mitä seuraavaksi pitäisi tehdä , jotta etenisin oikeaa reittiä ? Mikä tämän aiheuttaa ?
Onko tästä tehtävissä ainakin se johtopäätös,että molemmat flektit ovat kunnossa ??
Ongelman syy on jossain muualla........mutta missä ?
Auttakaa te, jotka osaatte ja tiedätte tai ainakin perustellusti voitte arvata, kiitos.
En tiedä onko merkitystä mutta ulkoilman lämpötila oli nollan tienoilla ja auton moottori oli kylmä.
#85
Mulla on autossa nyt aivan loistavasti toimiva starttimoottori eli ei ole vaihtotarvetta. Enempi mielenkiinnosta kyselen ja harkitsen, että kannattaako varalle tai myytäväksi kunnostaa.Tai sitten joku voi haluta ostaa tuon vähän verkkaisesti toimivan mutta toimiva kumminkin ja kunnostella itselleen.
#86
Olis mukava saada konkareilta tai muutoin kokeneilta osaajilta/tietäjiltä arvioita tai jopa tieto siitä, että kannattaako sellaista starttimoottoria korjata, joka on jo pitkään toiminut niin, että se ikäänkuin hetken miettii ennen kuin ryhtyy pyörittämään auton moottoria.
Kun starttimoottori pyörii, niin homma on jotenkin raskaan ja tukkoisen oloista, eikä normaalia ripeää pyörittämistä.
Mikähän kulunut tai vioittunut kohta starttimoottorissa vaatisi korjaamista, jos mieli elvyttää starttimoottori normaalikuntoon ?
Ymmärrän, että on vaikeaa tietää kohdetta avaamatta mutta arviota tästä vain pyytelenkin, en varmaa tietoa.
#87
Tilasin sittenkin uuden lukkolaitteen juuri äsken, koska aamuvarhaisella apumiehen puolen oven avauksella ei lätäkkövalo ja sisävalo syttynytkään,vaikka niin toivoin,että homma olis pelittänyt.
No nyt mennään vehkeitten uusimisen kautta. Vaikka ongelma ei nyt poistuisikaan, niin onhan tunnettu tosiasia,että vaggilaisten lukkomoduulit alkavat ikääntyessään ns.ronklaamaan ja antamaan epämääräisiä tapahtumia ja näyttöjä.
#88
Onkohan se boxi tässä autossa hanskakotelon alla apukuskin puolella vai ratin alla kuskin puolella ?
Joo, on tuo uuden lukkolaitteen hankinta apukuskin puolellekin ollut harkinnassa jo pitemmän aikaa.......mutta kun välillä on näitä jaksoja, että laitteet toimivat ongelmitta ( kun ei ovia lukitse)
Autossa on kyllä takaovetkin, joiden toiminnassa en ole huomannut ongelmia.
Olin kyllä tuon " gurun" videoita katsellut ennenkin ja hyvin selkeitä ovat.
Taidan nyt hetken aikaa seurailla, mitä autossa tapahtuu, kun en ovia lukitse. Jos ongelmia ei tule, niin sitten aion kokeilla myös lukitsemista
Onko mielipiteitä millainen lukkolaite kannattaisi ostaa ja mistä, että sais käyttökamppeen tosi edullisesti ? saattaa olla, että tilaan saman  tien,jos hyvä löytyy näillä ehdoilla.
#89
Tässä autossa on jo kuskin puolen lukkolaite uusittu ja maksoi tosiaan muutaman kympin.........eihän kukaan tietenkään halua moneen kertaan purkaa ja korjailla samaa kohtaa......

Koska juuri tällä hetkellä kaikki muu toimii mutta lukitsemistapahtuman seuraamukset eivät ole selvillä kun en ole toistaiseksi autoa lukinnut.

Kunpa nyt vois olla varma, että missä se vika on, jos se vielä on ?????

Millähän hakusanalla tuon edellä mainitun videon YouTubesta löytää, että vois mukavuusyksikön luokse vievän reitin saada selville ja tarvittaessa ryhtyä johtoja, liittimiä ja liitoksia tutkimaan ?
Kiitos vaan neuvoja antaneille ja antaville.
#90
Kiitos vaan taas kommenteista ja täsmennyksistä.

Toteat, että "Niissä ei ole CAN-väylää mukavuustoiminnoille, eikä ovissa ohjausyksikköä."
Nyt heräsi kysymys, että onko tässä autossa ylipäätään CAN-väylää ja jos on, niin mihin toimintoihin se mahtaa liittyä ?

Mitä kautta ja kuinka paljon purkamalla tuohon mukavuusboksiin pääsee käsiksi, että vois tavoittaa ne johtimet ja liittimet sieltä päästä?

Ja pohdiskelijan ajatus " lentää " edelleen ja pohdin seuraavaa tilannetta. Jos nyt saisin hommatuksi VCDS:n ja sille pätevän käyttäjän asioita selvittelemään, niin mitähän se VCDS mahtaisi juuri nyt sanoa, kun auto oli aamulla klo 6.00 siinä tilassa, että molempien ovien lukkosysteemit, ovi kiinni-ovi auki....lätäkkövalo ja sisävalo syttyy / sammuu molempien ovien availun - sulkemisen yhteydessä aivan, kuten kunnossa olevien vehkeitten kuuluukin toimia. Tämä kertoo minulle, että juuri nyt ei ole vikaa päällä ja vaikuttamassa. Koska en VCDS:n kykyjä tunne, niin arvelen kuitenkin , että ei kai sekään voine vioista kertoa, jos vikoja ei näytä olevan, vai miten se homma menis ?

Moni on sanonut, että " tällaisia nämä VAG-gilaiset ovat."

Lisätietona vielä, että ovien lukitsemista en nyt " USKALTANUT " kokeilla, koska aikaisemmin vaikutti siltä , että ovien jumiutuminen ilmestyi lukitsemisvaiheen jälkeen........

Ajattelen, että ajelen jonkin aikaa lukitsematta ovia lainkaan ja seurailen lätäkkövalon (+sisävalon) käyttäytymistä ja ovien sulkeutumista/avautumista........

Autossahan on hiljattain asennettuna ihka uusi lukkolaite kuskin oveen ja apumiehen oveen vaihdettu uusi mikrokytkin, se jonka voi vaihtaa avaamatta elektroniikkapuolen koteloa lainkaan, kun juottaa mikron johdot siinä elektroniikkakotelon ulkopuolella. Mikron vaihdoin, koska vanha oli rikki niin,¨että lätäkkövalo/sisävalo ei syttynyt lainkaan. Mikron vaihto auttoi ja valotkin toimivat päivätolkulla aivan normaalista   vaihdon jälkeen. Välillä esiintyi tuota temppuilua mutta nyt taas juuri tällä hetkellä toimii.

Joo, kyllä sisävalo toimii samaa tahtia kuin lätäkkövalo.



Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy