Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Sepittäjä

#1
Mitä mieltä olette, onko syytä pikapuoliin tehdä täydellinen jakopään huolto, kun edellisestä täydellisestä huollosta on kulunut aikaa 5,5 vuotta mutta ajettu on vain 25000 km huollon jälkeen? Auto on vuosimallia 2005.Olisko mitään kätevää menettelytapaa,jota hyödyntäen voisi uusia vaikka vain pelkän hihnan?
#2
Jälleen mulle uusi ongelma ja uusi tilanne.Neloskoppasen 1,9Tdi:n hehkuvalo alkoi vilkkumaan kesken ajelun. Osaako joku kokenut kertoa,mistä voi johtua ja mitä pitäis alkaa remontoimaan? Varmaan monen neuvo on se,että vikakoodit lukuun ihan ensimmäiseksi ja sen aion tehdäkin,kunhan ehdin. Mutta koodien lukutulosta odotellessa olisi kiinnostavaa kuulla veikkauksi,mistä syyllinen löytyy ja lieneekö kalliskin homma korjata? Kiitos taas auttajille jo etukäteen.
#3
Moottori ja voimansiirto / RVS " ihmeaine"
04.04.24 - klo:08:12
Käytän tuollaista nimitystä,koska ihmeelliseltähän tuon aineen aikaansaannokset kuulostavat ja suuresti arvostettu Formula 1 -insinööri Oikarainenkin näkyy tuotetta kehuvan mainoksissaan. Onko porukalla kokemuksia / näkemyksiä kannattaako tuota töhnää omistamansa auton moottoriin kaataa ja jos on kannattanut, niin miten olette hyödyt havainneet ?
#4
Osaisiko joku neuvoa,kuinka virtalukon lukkosylinterin voi purkaa osiksi niin, että sen voisi huoltamisen jälkeen vielä kasatakin ?
#5
Koska mitään kokemusta ei tästä alueesta ole, niin jotta välttyisin suuremmilta vaikeuksilta , niin päätin kysyä taas täältä, josta tietoa tuntuu löytyvän.
On harkinnassa,että vaihtaisin nykyiseen neloskoppaseen golfiin lukkosylinterin, joko uuden tarvikeosan tai hyvän ja jouhevasti toimivan jostakin toisesta autosta. Miten minun tulisi toimia, jotta ajoneston kanssa ei tulisi ongelmia ? Jos hankin lukkosylinterin avaimineen toisesta autosta, niin toimiiko ajonesto vaihdon jälkeen aivan normaalisti,jos muuta ei tehdä kuin vaihdetaan lukkosylinteri siinä toimineen avaimen kanssa ? Vai pitääkö nykyisestä avaimesta siirtää ajonestosiru siihen toiseen avaimeen , vai miten homma hallitaan ?
Entä,jos ostan lukkosylinterin tarvikeliikkeistä avaimineen ? Missä kohdassa autoa se ajoneston varsinainen äly oikein on ? Kuten näkyy, homma ei ole mulla hallinnassa tällä hetkellä vähääkään. Neuvokaa taas, kiitos !
#6
Virtalukko/rattilukko takertelee ainakin kovassa pakkasessa.Kun lämpenee, niin tuntuu, että juuri ja juuri toimii, ajoittain toimii jopa hyvin. Nyt mietityttää, että mitä kannattaisi tehdä, ruiskuttelenko öljyä vai jarrucleaneria vai varonko laittamasta lukkoon mitään ainetta?
#7
Saattaa olla, että joudun vaihtamaan virtalukon pohjan neloskoppaseen diesel golfiin. Saattaisiko joku kertoa, millainen homma pohjan vaihto olisi, kiitos? Oliskohan helposti löydettävissä jokin video, josta homman etenemisen voisi nähdä? Onko vaikea operaatio?
#8
Vaikuttaa taas niin erikoiselta,että täytyy kysellä kokeneemmilta arviota,että mistä voi johtua sellainen vuoto,että jäähdytysnestettä vuotaa VAIN KOVALLA PAKKASELLA ja auton seisoessa paikoillaan, moottori sammutettuna? Kun pakkasta on kohtuulliset 10-15 astetta tai lämpimämpää, niin näyttää siltä,että silloin vuotoa ei esiinny ?
#9
Voisko joku,joka tietää, kertoa ja kuvailla millainen oroseduuri on kyseisen mittatukun ohjainputken vaihtaminen Skoda Yeti 2,0 tdi  4 motion autoon ja mistä voi ostaa taatusti sopivan putken,kiitos taas ?
#10
yeti roiskii öljyä öljytikun reiästä. Mistä vois johtua ja kuinka korjataan?
#11
Olen vaihtamassa lokasuojaa neloskoppaseen golfiin ja nyt kyselen tietäviltä.että pitäiskö lokasuojan ja korin väliseen liitokseen laittaa jotain tiivisteainetta ja jos pitäis, niin mitä?
#12
Harkinnassa on muutaman maalin löpi näkyviin tulleen ruostealueen pintakorjaus lähinnä ulkonäön parantamiseksi. Uskon,että puhkiruostumista ei ole tapahtunut mutta pintaruostetta on joissakin kohdissa aika paljon ( paksusti). Voisikohan joku ystävällinen " sielu" kertoa toimivan ohjeiston,mitä tälle kannattaisi tehdä,jotta tulis asiallinen lopputulos ? Hiontavälineitä on käytettävissä, aineethan saa kaupasta,kun vaan tietää, mitä kannattaa hommata jne...... Koritinan käyttömahdollisuutta ei ole eikä kunnollista ruiskumaalauskapasiteettia. Joten suihkepullomaaleilla,pakkeleilla ym.perusjuttujen varassa olis tarkoitus operoida. Olis kiva saada " toimivat nuotit",kiitos !
#13
Harkinnassa on parin lokasuojan maalaus ja kustannussyistä vanhaan autoon aattelin käyttää Maston suhkepulloja ( pohjamaali, maali,ja kirkaslakka ) mutta mietityttää,että voiko näin saada aikaan kunnollisen lopputuloksen ? Kyseessa metalli hopea LA7W sävy. Arvelen,että VAG-laisilla vois olla asiasta mielipiteitä. Toinen vaihtoehto on todella KALLIS automaalari........,joka kyllä saa aikaan kunnollisen lopputuloksen. Mutta kumpi tapa kannattaa valita uuden lokasuojan maalaukseen ????
#14
Niin, toivoisin näkemyksiä ja suosituksia siitä, mikä öljy kannattasi valita 350000 km ajettuum Yeti 2,0 Tdi moottoriin ? Mikä öljynvaihtoväli ? Entä jakopäärempan tekemisväli kilometreissä ja / tai vuosissa. Sorruin osakkaaksi ko.autoon ja haluaisimme tehdä hyviä valintoja . Siksi kyselyt tännekin, kiitos. Haluaako joku veikata,mitä joudumme ehkäseuraavaksi remontoimaan.......?
#15
Ajattelin yrittää saada täältä apua,kun pelkistän tämän ongelman. Molempiin etuoviin on lukkolaitteet vaihdettu,kun lukituksen puolella oli selkeää ongelmaa jo syksyllä. Lukituksen epämääräisyys ei loppunut lukkolaitteitten vaihtamiseen mutta kun haitarikumin alta korjasin katkenneen johdon, niin lukituksen toiminta muuttui normaalin loogiseksi ja vilkkuva pikku punainen valokin heräsi henkiin.
Olin hetken todella tyytyväinen mutta asiat eivät olleetkaan hyvin. Kun kiinnitän ovipahvin, niin kaikki muu edelleen toimii mutta ovi ei avaudu kahvoista,ei ulkoa eikä sisältä. Kun otan ovipahvin pois, niin kaikki toimii ja ovi avautuu ulkopuolen kahvasta ja sisäpuolen vaijerista.
Tietoisesti ei ole säädetty muuta kuin " hädissäni " menin säätämään  sitä lyhyttä lukkolaitteesta kahvaan vaijeria. Olen kokeillut muutaman uran välein sisäänpäin ja ulospäin. Kaikki tuntuu toimivan vaikka sen vaijerin paikka vähän muuttuukin, paitsi että ovi ei kahvoista avaudu,kun ovipahvi pannaan paikoilleen.
Mikä tässä on tai voi olla ? Mitä voisin yrittää muuttaa tai perusteellisesti tarkastaa ja tutkia ? Mikä siinä ovipahvin kiinnityksessä voi mennä niin vinksalleen, että toiminta häiriintyy ? Sen tiedän, että ne pahvin muoviset kiinnitysnippelit eivät kaikki aivan priimaa olla ja ainakin yksi niistä puuttuukin. Motonetista ei saanut sopivia. Täytynee merkkarilta hakea. Käsipelillä kokeillen vaijerit tuntuvat liikkuvan herkästi.....Auttaiskohan se,jos vaihtaisin molemmat vaijerit ? Miten tuo lyhyt vaijeri säädetään oikeaan kohtaan ? Ovipahvi kiinni-irti-kiinni-jumppaa olen nyt tehnyt ihan kyllästymiseen saakka. Nyt ovipahvi on tallin hyllyllä ja lukkojutut  toimivat kaikin puolin,kuten kuuluu. Auto on vaan sisältä kurjan näköinen,kun kuskin ovi on harmaa peltiovi sisäpinnaltaan.
#16
Tuollaisia mietteitä nyt, kun tuli
seinä vastaan lukkoremontissa,
jota olen tähän autoon tehnyt paljon. Mitä voin vielä tehdä, kun kaikki lukkohommat toimivat, kuten pitääkin, kun ovipahvi on pois paikaltaan. Kun asennan ovipahvi niin hyvin kuin osaan, niin syntyy sellainen tilanne, että kaikki lukkojutut tuntuu toimivan mutta kuskin ovi ei kahvasta avaudu, vaikka lukko lukulaite kyllä loksahtaa aivan normaali ääntä pitäen. Kun otan ovipahvi jälleen pois,niin kaikki toimii ja ovikin avautuu kahvasta aivan,kuten pitääkin. Mitähän tälle nyt tekisin?Hyviä neuvoja taas, kiitos?
#17
Voisko joku taas auttaa,kun en löydä tuon releen paikkaa ? Onko tuossa autossa ylipäätään tuon numeroinen rele ? Jos on, niin missähän kolossa se voisi olla ja mihin se vaikuttaa ? Kiitos taas tietäjille jo etukäteen.
#18
Sen lukkolaitteen kylkeen kuuluvan mikrokytkimen nyt tarvitsisin kuskin puolen lukkolaitteeseen. Sattuisiko jostakin vielä löytymään tällainen tai sen hankintaohjeet ? Golfi on vuosimallia 2005. Myös toimiva käytetty lukkolaite kiinnostaa,jos löytyy sopivasti.
#19
Tässä autossa oli tämä lukkojen temppuilu-ongelma jo syksyllä.
Sen jälkeen on vaihdettu molempien etuovien lukkolaitteet uusiin. Nyt kaikku muu toimii ( ovet kiinni ihan normaalin herkästi,ovet kahvasta auki sisältä ja ulkoa aivan herkästi,kuravalo ja sisävalo toimii kuten pitääkin ) paitsi lukituspuoli ei toimi kunnolla. Autossa on vain avaimellä toimiva keskuslukitussysteemi ( ei siis kaukosäädintä). Ongelma tulee siinä kun väännän kuskin ovesta ovet lukkoon, niin kaikki ovet menevät lukkoon. ( Hyvä ja normaalia niin !!!!) MUTTA SITTEN, kun käännän kuskin oven avaimesta lukkoa AUKI, niin eipä avaudukaan,eikä avaudu muistakaan ovista tai luukusta....... Miten etsiä ja löytää ongelman syy tai aiheuttaja ?? Itse on nyt osaa yhtään arvioida,että mikä tämän voi aiheuttaa ? Voiko esim.VCDS-homman hallitseva saada VCDS :n kertomaan, mitä pitää korjata tai vaihtaa. Auttakaa nyt taas " pappaa", te jotka näitä asioita ymmärrätte, kiitos.
Ilman neuvoja en pääse eteenpäin ja sehän on pitkän päälle aika ikävä juttu,kun en voi koskaan enkä missään vääntää ovia lukkoon,koska  en saa niitä lukitsemisen jälkeen enää auki.........
#20
Tarjolla ainakin hyvä umpio oikealle puolelle,ehjä vilkkuviiksi, ehjä hätävalokatkaisija,1,9 Tdi ( Atd ) johtosarja,mikrokytkimen vaihtoa kaipaava oven lukkolaite. Jos jotain näistä  tarvitset, niin eipä muuta kuin lähetät tarjouksen, niin vastaan kyllä.
#21
Harkinnassa on edullisten kesärenkaitten asentaminen vuoden 2005 malliseen Golfi 4 motioniin ( Haldex).
Renkaissa on jonkin verran mittaeroja mm. yksi olis aivan uusi ja toinen samalle akselille ajateltu on kyllä jo jonkin verran kulunut,joten jonkinlainen mittaero niitten välillä on vaikka molemmat ovatkin kokoa 195/65-15. Voiko nämä asentaa tuevallisin mielin samalle akselille,esim.eteen ?
Taakse olis tarjolla 195 /70-15 C eli pakettiauton renkaat ? Millaisia mitta eroja voi hyväksyä renkaitten kesken,jotta en riko Haldexia tai mitään muutakaan ? Olisi kovin mukavaa saada varmaa tietoa asiasta, kiitos !
#22
Tuli vaan mieleen,että koska tuossa kyseisessä johtosarjassa,sen pinniliittimissä ja yksittäisissä johtimissa on ollut usein ongelmia ja vikakohtaa on vaikea löytää, niin,mitä jos vaihtaisi koko johtosarjan liittimineen kaikkineen joko kokonaan uuden jahtosarjan tai ainakin TAATUSTI toimivasta vastaavasta autosta irrotetun. Mihin ja kuinka vaikeisiin paikkoihin nuo liittimessä olevat 14 johdinta oikein menevät ? Ja onko majatus parempi unohtaa mahdottomana puuhana ihan kokonaan ja heti alkuunsa ?


картинки картинки
#23
Golffi 1,9 tdi (ATD) vm.2005 antaa vikakoodin 18080, P1672, minkä vuoksi suoritin flektien toiminnan tastaamisen alla olevan ohjeen mukaisesti, aloittaakseni jostakin.

https://www.youtube.com/watch?v=Af-jT9cAioM

Pettymys oli suuri,kun kävi niin,että molemmissa hyppylangan asentovaihtoehdoissa tapahtui,että MOLEMMAT FLEKTIT PYÖRIVÃ,,T aikamoisella nopeudella. Homma ei siis mennytkään niin,että ensimmäsessä viritelmässä ( virta pois päältä),pitäisi vain pienemmän flektin pyöriä......

Ja toisessa vaihtoehdossa, virta päällä jne....vain isomman flektin pitäisi pyöriä mutta nyt pyörivät molemmat.....,

Mitä seuraavaksi pitäisi tehdä , jotta etenisin oikeaa reittiä ? Mikä tämän aiheuttaa ?
Onko tästä tehtävissä ainakin se johtopäätös,että molemmat flektit ovat kunnossa ??
Ongelman syy on jossain muualla........mutta missä ?
Auttakaa te, jotka osaatte ja tiedätte tai ainakin perustellusti voitte arvata, kiitos.
En tiedä onko merkitystä mutta ulkoilman lämpötila oli nollan tienoilla ja auton moottori oli kylmä.
#24
Olis mukava saada konkareilta tai muutoin kokeneilta osaajilta/tietäjiltä arvioita tai jopa tieto siitä, että kannattaako sellaista starttimoottoria korjata, joka on jo pitkään toiminut niin, että se ikäänkuin hetken miettii ennen kuin ryhtyy pyörittämään auton moottoria.
Kun starttimoottori pyörii, niin homma on jotenkin raskaan ja tukkoisen oloista, eikä normaalia ripeää pyörittämistä.
Mikähän kulunut tai vioittunut kohta starttimoottorissa vaatisi korjaamista, jos mieli elvyttää starttimoottori normaalikuntoon ?
Ymmärrän, että on vaikeaa tietää kohdetta avaamatta mutta arviota tästä vain pyytelenkin, en varmaa tietoa.
#25
Kyllä nyt taas harrastelijalta YMMÃ,,RRYS loppuu...,,
Autossa ei ole lukkojen kauko-ohjausta mutta kuskuslukitus on.
Vaihdoin apumiehen puolen etuoven lukkolaitteeseen mikrokytkimen. Takaisin asennuksen jälkeen se tuntui toimivan aivan hyvin mutta muutaman päivän kuluttua kuravalo /sisävalo ei enää oven avaamisen yhteydessä syttynytkään. Ovia auki-kiinni paukauttelemalla valot alkoivat taas pelittää.Tätä esiintyi muutamana päivänä.
Kuskin oven lukkolaite oli temppuillut varsinkin pakkasaamuina jo pitkään ja vaihdoin sen vuoksi kuskin oveen uuden ( tarvike) lukkolaitteen. Vaihdon jälkeen testasin ja homma tuntui toimivan ihan normaalisti.Kaiken muun kokeilin ja seurailin mutta avaimella lukitsemista en kokeillut.
Parina päivänä availin kumpaakin ovea ja seurailin lukkojen toimintaa. Apumiehen puolen kuravalo / sisävalo eivät syttyneet heti oven avauksen jälkeen normaalisti mutta ovea auki/kiinni-tempulla valot alkoivat pelittää.
Kuskin ovessa kaikki tuntui toimivan parin päivän ajan aivan hyvin.
Kunnes taas tänä aamuna apumiehen oven kuravalo ei syttynytkään. Eikä oven kahvoista ( sisältä ja ulkopuolelta) nykiminen enää auttanut valon syttymiseen.
Painoin apumiehen oven lukitusnapista lukkoon ja avasin sisäpuolen kahvasta, niin valo syttyi taas.....

MUTTA SITTENPÃ,, SE ISO ONGELMA OLIKIN TAAS EDESSÃ,, JA SE ON, ETTÃ,, KUSKIN OVI EI KAHVOISTA KÃ,,YTELLEN ENÃ,,Ã,, AVAUDU LAINKAAN, VAAN TUNTUU OLEVAN PYSYVÃ,,STI LUKOSSA. NYT EN TIEDÃ,, , MITÃ,, TEKISIN JA MITEN TOIMISIN, ETTÃ,, SAISIN KUSKIN OVEN TOIMIMAAN NORMAALISTI. ONKO VIKA SIINÃ,, KUSKIN OVEN UUDESSA LUKKOLAITTEESSA ????? MITEN SAAN OVEN TAAS EDES AUKI, ETTÃ,, PÃ,,Ã,,SISIN LUKKOLAITETTA KAIVELEMAAN ESILLE. AUTOON SIIS PÃ,,Ã,,SEN APUMIEHEN PUOLELTA SISÃ,,Ã,,N. JOUDUNKO RIKKOMISHOMMIIN??? Jos,niin , mitä pitää rikkoa ?

Tämä kuskin oven lukkoon jääminen / jumiutuminen tapahtui tätä ennen yhden kerran ja harkitsin jo silloin tänne kirjoittelua ja kysymysten esittämistä, jotta saisin kokeneilta kavereilta hyviä neuvoja
mutta tunnin kuluttua jumiutumisesta lukkolaite ( ja koko lukitussysteemi tuntui toimivan ) Ihmettelin kyllä,että " miksi se itsestään korjautui ???" Mutta eipä se ollutkaan lopullisesti kunnossa koska taas tänä aamuna jäi lukkoon eikä siis tunnu aukeava sisäkahvasta eikä ulkokahvasta. Apumiehen ovi toimii nyt toistaiseksi normaalisti.
Voisin vaihtaa tuon kuskin oven vanhan lukkolaitteen takaisin kun pääsis ovea purkamaan, että vois homman tehdä. Olisko siinä mitään järkeä ? Vai mitä voin tehdä ? Miten saan ovea sen verran auki,että saisin pahvin ja paneelin pois ?
Onko tässä neloskoppasessa ecu tai muu valvonta mukana lukkojärjestelmän toiminnassa vai onko lukkojärjestelmä omatoiminen,itsenäinen ja toimii omien mikrojensa ja systeeminsä avulla ? Kysyn tätäkin varmuuden vuoksi siksi, että autossahan palaa moottorin vikavalo mutta oletetaan sen johtuvam vioittuneesta EGR:stä,joka on tulossa vaihdettavaksi lähiaikoina.
AUTTAKAA,KEN VOI,KIITOS !
#26
Golf IV (97–03) / EGR:n putsaus
29.09.22 - klo:08:52
Mitä aineita kannattaa käyttää EGR:n kunnolliseen puhdistamiseen mekaanisten työkalujen lisäksi ? Onko jarrucleaneri hyvä valinta vai saako esim. Motonetista jotain muuta hyväksi havaittua ?

Ja toinen kysymus tältä alueelta on,että kun olen venttiilin puhdistanut ja asentanut paikoilleen, niin sittenkö on sen SOPEUTUKSEN vuoro ? Ja miten se tehdään,millä välineillä jne.......mulla ei ole hommasta mitään " hajua."
#27
Vikavalo syttyi ja jäi palamaan ( auto golf 1,9 Tdi ATD vm 2005)
Yritän nyt selvittää, mihin toimenpiteisiin minun tee se-itse ukkona tulisi ryhtyä, jotta saisin sytyttelyn syyt korjatuksi ja ongelman pois silmieni edestä ?
Voisitte kertoa tai tarvittaessa arvella...... te jotka tiedätte nämä asiat,kiitos ? Kumpi on tuulettimen moottori 1 ja onko vika aivan moottorin lähettä vai jossakin kauempana johdoissa ? Epäilläänkö EGR;ssä alipaineletkuston vikaa vai itse laitteen tukkoisuutta vai vikaa johtimissa ?
Tuo CAN-väylä on mulle täyttä " hebreaa"......

Lukija tulosti seuraavanlaisen " saaliinsa"

Luettu ESI(tronic) 2.0 versio 16-1.4555 26.09.2022 1:01

Diesel EDC 15P

Muistissa 3 virhettä

46A0     Jäähdytystuulettimen moottori 1        Katkos/maavuoto

4757      CAN-väylän ohjelmatilanne                 Ohjelmiston tilan valvonta

4C82     Pakokaasun takaisinkierrätysjärj.       Säätörajat ylitetty
#28
Joo, suuttimen kiinnitys petti. Suutin ei pysy kolossaan. Ja minun tuurillani on käynyt niin,että autossa on lämmitettävät pissapojan suuttimet. uusi suutin maksaa paikallisessa tarvikeliikkeessä 32 euroa ja ei lämmitettävä suutin maksaa 4 euroa.
Mulle on aina riittänyt ei lämmitettävät suuttimet menneisyydessä ja niin se riittää nytkin. Kysyn kuitenkin etukäteen tietäjiltä. että jos asennan ei lämmitettävän suuttimen, niin alkaako jokin vikavalo hermoilemaan, kun suuttimen piuhojen päässä ei olekaan lämmitysvastusta ? Jos vikavalo syttyy, niin voiko sen koodata pimeäksi ?
#29
Taas jouduin tälle palstalle kyselemään,kun en ole tilanteesta aivan varma. Lukkolaitteen kimppuun pitäisi päästä. Olen ottanut ovipaneelin irti ja teipannut ikkunan yläasentoon,kaikki ovipellin pultit on irrotettu ja ovipelti tiivistepinnaltaan on löysätty mutta nyt tuli etenemiseen stoppi.
Ovipelti siis vähin liikahtelee mutta ei se paikoiltaan tunnu irtoavan. Mielestäni ikkunamekanismin ohjainkiskoja pidättelevät NIITIT estävät ovipellin irtoamisen...vai mikähän sitä pidättelee ???
Kysyn taas niiltä, jotka tietävt, että pitääkö nuo niitit porata irti vai millä tavalla saan ovipellin edestä pois, jotta pääsen peukaloimaan lukkolaitetta ja ottamaan sen pöydälle ? Auto odottelee ovi avoinna tuossa pihalla ja tarkoitus on jatkaa purkamista heti kun ymmärtäisin, mitä pitää seuraavaksi tehdä ? Kiitos taas neuvojille jo etukäteen. Autossa on käsiveivikäyttöiset ikkunan nostimet ( ei sähköiset ) Vaikuttaako asiaan ?????
#30
Kai se on juuri tuo oven alareunassa sijaitseva " pikku punainen " valo, jota kuravaloksi kutsutaan ?
Auto on 2005 vuosimallin golffi, jonka kyseinen valo oli heittäytynyt pimeäksi. Ajattelin, että polttimen käyttötunnit ovat tulleet täyteen ja siksi pimeys...... Asia ei ole kuitenkaan niin, poltin on aivan kunnossa ja toimii kun akkuvirralla johdon pätkillä testaan.
Mutta kun panen lampun paikoilleen ja johdot kiinni, niin eipä valo sytykään. Miksi ei ?
Katsoin yleismittarilla jännitteen siitä oven sisällä olevan liittimen navoista ja sain mielestäni kummallisen lukeman = 2,87V. Käsitykseni on,että siinä liittimessä pitäisi olla 12V,eikö ???? Ainakin poltin toimii 12 v akkuvirralla ihan hyvin.  Jos olen mitannut oikein ja tuo jännite on vain mainitsemani reilut 2V, niin mistähän se vois johtua ? ( Eli mistä korjaan ja mitä ???)

Toinen asia,jota ihmettelen, että mikä on tuo pieni kondensaattorin tai vastuksen näköinen teräslankapätkän puolivälissä sijaitseva  musta pikku mötikkä ? Ja miksi sellainen tuossa on ?

Tämä " remppahomma" jää nyt siksi aikaa tauolle, kunnes saan toimintaohjeita tai - ideoita konkareilta tai muuten vaan tietäjiltä,kiitos !
Olishan se mukava kun syyspimeillä kuravalotkin pelittäisivät.
#31
Niin,täältä palstalta sain aikoinaan tiedon,että teboil Diamont diesel 5-40 on se " ainoa" oikea öljy kyseiseen 1,9 Tdi -moottoriin ja sitä olen käyttänyt.
Nyt kun itäisi öljyt vaihtaa, niin en löydä yhtään liikettä,en verkosta enkä kivijaloista,josta voisi ko.öljyä ostaa.
Nyt kysymys kuuluukin,että jos on tosi,että Teboilin Diamontia ei enää saa, niin mitä tuonne moottorin sitten kaadan ????? Ja millä perusteella juuri ehdotettua ? Kiitos taas " tietäville " ja auttavaisille.
#32
Onko kova homma korjata korjaussarjan varusteita käyttäen ? Käsijarruvaijerin palautusmekanismissa ei tunnu minkäänlaista jousi voimaa ja vaikuttaa siltä,että vaikka vipu käsin väännellen liikku  molemmille rajoittimille asti, niin mäntä ei kuitenkaan näytä liikkuvan vaikka vipua vääntelis kuinka paljon. Missä se vika nyt piilee ? Korjaanko vai vaihdanko koko satulan uuteen ? Apua !
#33
Taas tarttee kysellä tämän palstan konkareilta tai muuten vaan tietäviltä,että miten tulee jatkaa käsijarruvaijerin vaihto-operaatiota ? Homma jäi just äsken kesken,kun ensin vanha vaijeri ei millään tuntunut tulevan ulos siitä putkestaan,joka on siellä käsijarrukahvan päässä ja jonka sisällä vaijeri liikkuu. Vaijeri ei tullut ulos,vaan jumitti sinne putken toiseen päähän ( jossa ilmeisesti on jonkinlainen este sille,että vaijerin päätymötikkä ei kuulukaan tulla siitä estosta läpi,vai miten lie ????? )
Katkaisin vaijerin siitä aivan putken pään läheltä ja sain vanhan vaijerin pois putkestaan,toisen pätkän käsijarrukahvan puilelta ja toisen sieltä auton alustan puolelta.
Nyt kun yritin uutta vaijeria työntää sinne putkeen, niin eipä mene..... no keikin vanhaa vaijeri työntää putkeen,niin eipä mene sekään.
Kysymys kuuluukin,että millainen este siinä putken suun lähellä on ja miten saan sen eston pois,jotta saisin uuden vaijerin työnnetyksi sisään putkeensa ja vaijerin päässä olevan mötikän sinne hahloonsa,johon se kuulu lopulta asettaa ? Ajattelin kysyä täältä,jotta en tekis liikaa väkivaltaa autolle tai muuten jotain typerää repimistä. Kertokaa te, jotka tiedätte,että miten esto poistetaan ??? Itsellä tuli mieleen,että pitäiskö porata reikä auvarammaksi,niin,että vaijerin päätymötikkä menee putkeen ja liukuu siellä kohti käsijarrukahvaa ? Mutta mikä on oikea konsti ? Kiitos !
#34
Olen halukas ostamaan kyseisen ulosvetotyökalusatsin ja lisäksi navan irrotukseen sopivan 3-haaraisen ulosvetäjän, jos joku haluaisi myydä.
Sopivaa hintaa tässä haen.
#35
Mulle kiusallinen ja vähän kimurantti asia, johon en ole aikaisemmin törmännyt ja tarttisin taas apuja. Tämä palsta ja täällä auttajat varmaan tuntevat tämänkin asian ja voisivat neuvoillaan pitää minut oikealla tiellä.
Autostani on kadonnut se käsijarrukahvan päässä oleva nuppi,jota peukalolla painellaan,kun käsijarrua käytetään. Jäljellä on sellainen lyhyt hankalan tuntuinen " nupin pesä",jolla juuri ja juuri saa käsijarrun toimimaan mutta on inhottava käyttää. Kysymys kuuluu nyt, että voiko tuohon uusia pelkän nupin vai onko uusittava enemmän,jos haluaa käsijarrusta miellyttävän käytettävän, jossa on peukalolle sopivan mukava nuppi ? Löytyiskö joltakin alan mieheltä vaikka purkuautojemmoista nuppi tai kahva ja millainen remontti tässä odottaa ? Kiitos kommentoijille jo etukäteen !
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy