Kun mietiskelen tätä asiaa, niin tule vielä mieleen, että kuinka sitä hihnan kiristinrullaa tulee käsitellä, jos aikoo vaihtaa vain pelkän hihnan ? Kai se rullan kiristysmutteri on löysättävä ennen kuin kuin edes saa vanhaa hihnaa pois ja sitten kiristettävä uudelleen, kun uusi hihna on paikoillaan ja kiristinrullan vipu oikeassa kohdassaan? Vai täytyykö kiristinrullan pultti vaihtaa kuitenkin tässä yhteydessä ?
Muuten, tätä autoa ei ole pidetty lämpimässä tallissa ja kovilla pakkasilla on moottorin esilämmitys ollut päällä pari tuntia, eikä tietääkseni ole roiskunut pakkasnestettä tai öljyä hihnalle. Paljonko siitä hihnakotelon tienoilta täytyy purkuhommia tehdä, että pääsee näkemään hihnan kunnolla ? Kuten huomaatte, niin kysyjä ei ole kovin kokenut hihnan vaihtaja, joten yksinkertaisetkin neuvot ovat tervetulleita, kiitos !
Muuten, tätä autoa ei ole pidetty lämpimässä tallissa ja kovilla pakkasilla on moottorin esilämmitys ollut päällä pari tuntia, eikä tietääkseni ole roiskunut pakkasnestettä tai öljyä hihnalle. Paljonko siitä hihnakotelon tienoilta täytyy purkuhommia tehdä, että pääsee näkemään hihnan kunnolla ? Kuten huomaatte, niin kysyjä ei ole kovin kokenut hihnan vaihtaja, joten yksinkertaisetkin neuvot ovat tervetulleita, kiitos !