VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

pappa

Tämmöinen tuli tilattua.

Golf  TSI 1.4 90 KW DSG 4-ovinen Blue Motion Technology
- Limestone Grey (ulkoväri)
- Titaanin musta (verhoilu)
- Comfort-paketti
- Xenon-paketti
- Huonontien alusta
- Pysäköintiavustin Park assist 2.0
- Peruutuskamera
- Discover Pro Bluetooth
- Audioliitäntä
- Sivuturvatyynyt ja turvavyönkiristimet takana
- Polttoainekäyttöinen lisälämmitin
- "Lohkolämmitin" siätilahaarotus ja akkulaturi
- Talvirengaspaketti
Ex. Golf VII 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline
Exex. Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline

Ritzenhoff

^

Saako kysyä millanen alennus% irtosi?  Liikettä älä paljasta  ;D
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

optio

Täälläkin nappia painettu

Highline 1,6 TDI 77 kW (105 hv) BlueMotion Technology DSG-automaatti 4-ovinen

Tungsten Silver -metalliväri

Alcantara/kangasverhoilu Global titaaninmusta

Peilipaketti

Letkulämmitin + Sisätilalämmitin

Nastarenkaat aluvanteilla

pappa

Kysyä saa, mutta vastausta on vaikeampi antaa.
Vaihtoauton mukana ollessa alennusprosenttia on vaikea määritellä.
Pelkällä rahalla ostettaessa helpompi.
Tässä tapauksessa on vaihtoauto mukana.
Ex. Golf VII 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline
Exex. Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline

WilleK

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 18.10.12 - klo:16:25
^

Saako kysyä millanen alennus% irtosi?  Liikettä älä paljasta  ;D

Asiasisältö tässä viestissäni on lähellä nollaa, mutta sen verran on pakko kommentoida tätä alennuskeskustelua, että aiemmin mainittuja ~13% aleja ei taatusti irtoa jälleenmyyjiltä vaikka ostaisi kymmenen uutta golfia käteisellä. Piste.

Tämän tiedon halusin jakaa kanssanne vain ja ainoastaan siitä syystä, että ihmiset eivät turhaan haaveile saavansa kuuta taivaalta ja juokse turhaan liikkeestä toiseen.(Osa tämän jo varmasti tietääkin) Volkswagen ei halua profiloitua alennusmyynti tuotteeksi ja tästä syystä nämä neuvotteluvarat ovat muutamien prosenttien luokkaa auton verottomasta hinnasta.

Hintaeroja voi olla liikkeiden välillä vaihtoautojen hinnoittelun vuoksi jonkin verran, mutta suoralla kaupalla ostaessa erot eivät yksinkertaisesti voi olla kovin suuria liikkeiden välillä.

Itse olen jo uuden golfin tilannut, alennus ei ollut päätähuimaava, mutta mitä sitten?
Rahaa se vain on... ;)




Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS DSG Black Magic MY18
Ex Skoda Octavia RS TDI combi -16, Scirocco 1.4TSI 118kW DSG -13, Golf Highline 1,2TSI DSG -13, Up! -12, Golf Variant Highline 1,4TSI DSG -11, Passat Variant Comfortline 1,6TDI -BluemotionTechnology -11, Passat Variant Comfortline 1,6TDI BluemotionTechnology -10

monster

Kyllä niitä alennuksia saa mutta ei Suomesta. Kuvannee hyvin uusien autojen kilpailutilannetta Suomen markkinalla jos keski-euroopassa on vuosia myyty jopa kuningasauto VW Golffia -25% alella mutta miksi alennukset ei laskeudu Suomeen. Sopii ihmetellä. Olisko jotain syytä pienimuotoisella tullimuurilla jossa virallinen maahantuoja pääsee määrittelemään muiden (yksityistuojien) verot... Selkeääkin selkeämmät monopolin merkit mutta ei tunnu ihmisiä kiinnostavan...
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

WilleK

Lainaus käyttäjältä: monster - 18.10.12 - klo:18:43
Kyllä niitä alennuksia saa mutta ei Suomesta. Kuvannee hyvin uusien autojen kilpailutilannetta Suomen markkinalla jos keski-euroopassa on vuosia myyty jopa kuningasauto VW Golffia -25% alella mutta miksi alennukset ei laskeudu Suomeen. Sopii ihmetellä. Olisko jotain syytä pienimuotoisella tullimuurilla jossa virallinen maahantuoja pääsee määrittelemään muiden (yksityistuojien) verot... Selkeääkin selkeämmät monopolin merkit mutta ei tunnu ihmisiä kiinnostavan...

Tuskin ne keski-euroopassakaan autoja tappiolla myyvät, veikkaisin että siellä on  isompi kate isompien määrien ja parempien ostoehtojen vuoksi, jolloin alennuksiakin on mahdollista antaa...

Itse ainakin pidän nykytyylistä uusien autojen hinnoittelun suhteen, että peli on reilua kaikille meille kuluttajille. Voin siis olla varma että saan autoni ostettua mistä tahansa liikkeestä "oikeaan" hintaan eikä tarvitse miettiä, että olisinko saanut autoni jostain reilusti halvemmalla.

Enkä kyllä usko maahantuojan katteenkaan kovin suuri olevan:
http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/10/02/kesko-yt-neuvottelee-autojen-maahantuonnissa/201239021/304

Minulle sitä viimeistä euroa enemmän merkitsee palvelu ja asiantuntemus. Nimimerkillä ostin juuri television kalliimmalla kuin toisessa liikkeessä koska myyjä osasi asiansa hyvin ja palvelu pelasi kaikin puolin...
Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS DSG Black Magic MY18
Ex Skoda Octavia RS TDI combi -16, Scirocco 1.4TSI 118kW DSG -13, Golf Highline 1,2TSI DSG -13, Up! -12, Golf Variant Highline 1,4TSI DSG -11, Passat Variant Comfortline 1,6TDI -BluemotionTechnology -11, Passat Variant Comfortline 1,6TDI BluemotionTechnology -10

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: WilleK - 18.10.12 - klo:19:13
Itse ainakin pidän nykytyylistä uusien autojen hinnoittelun suhteen, että peli on reilua kaikille meille kuluttajille. Voin siis olla varma että saan autoni ostettua mistä tahansa liikkeestä "oikeaan" hintaan eikä tarvitse miettiä, että olisinko saanut autoni jostain reilusti halvemmalla.

Näkökanta se on tuokin.  ::)

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: WilleK - 18.10.12 - klo:19:13

Minulle sitä viimeistä euroa enemmän merkitsee palvelu ja asiantuntemus. Nimimerkillä ostin juuri television kalliimmalla kuin toisessa liikkeessä koska myyjä osasi asiansa hyvin ja palvelu pelasi kaikin puolin...
TV kaupassani tyydyin hiukan huonompaankin mutta tyydyttävään palveluun säästäessäni kahden eri liikkeen välillä samasta TV:stä +300â,¬ :)

Sorry OT

vkjoki

WilleK:
Lainaaon pakko kommentoida tätä alennuskeskustelua, että aiemmin mainittuja ~13% aleja ei taatusti irtoa jälleenmyyjiltä vaikka ostaisi kymmenen uutta golfia käteisellä. Piste. Tämän tiedon halusin jakaa kanssanne vain ja ainoastaan siitä syystä, että ihmiset eivät turhaan haaveile saavansa kuuta taivaalta ja juokse turhaan liikkeestä toiseen.

Samaa mieltä! 4-8 %:n välillä alennuksissa pyöritään (verottomasta hinnasta). Autoliikkeiden katteet ovat sen verran pienet, että ei heidän paljoa yli 6 %:n kannata antaa alennusta. 6 % tekee 20 000,-:n verottomasta hinnasta 1 200,- eli aika pienissä summissa liikutaan. Sen sijaan vaihtoauton arvon määrittelyssä liikkeiden välillä voi olla merkittäviä eroja.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

WilleK

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 18.10.12 - klo:19:21
Näkökanta se on tuokin.  ::)

Joo, näkökannat on niin kuin p*rsereiät, suunnilleen jokaisella on yksi.

Tarkoitin kommentillani sitä, että itse en arvosta kaupankäynnissä sitä että pelataan isoilla katteilla ja asiakkaan tinkaamistaito määrittää tuotteen hinnan. En yksinkertaisesti jaksa/ehdi/viitsi jumpata, vääntää ja kääntää kun olen hankkimassa jotain perus kulutushyödykettä. Mutta kukin tavallaan...

Zaasa:

Joo, kohtuus kaikessa ;)
Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS DSG Black Magic MY18
Ex Skoda Octavia RS TDI combi -16, Scirocco 1.4TSI 118kW DSG -13, Golf Highline 1,2TSI DSG -13, Up! -12, Golf Variant Highline 1,4TSI DSG -11, Passat Variant Comfortline 1,6TDI -BluemotionTechnology -11, Passat Variant Comfortline 1,6TDI BluemotionTechnology -10

vkjoki

Golf VII -kategoriassa, siis täällä:
http://www.vagarena.fi/index.php?board=267.0
on tällä hetkellä omat aiheet seuraaville asioille:

- Golf VII: testejä, koeajoja, vertailuja
- Golf VII -istuinvaihtoehtoja: vakio, urheilulliset, ergoActive
- Golf VII:n lisälämmitin: tehdas-Webasto, jälkiasenteinen W. vai lohkolämmitin?
- Golf VII talvi- ja kesävanteet 2012-2013

Lisää spesifisiä aiheita kannattaa perustaa sitä mukaa, kun tarvetta ilmenee!
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

bustedi

Mulla on nyt ollu sekä V että VI koppanen golffi ja ihmetyttää, että taas tekevät samanvirheen (mikäli toimittajia uskominen). Keskikonsoli on aivan liian iso ja kaasujalalle ei sivuttais suunnassa ole tilaa riittävästi.
Skoda Kodiaq 1.5tsi dsg 4x4 ambition (vm. 2019)

Karvis

Uusi Golf käyty hiplaamassa demotourilla tänään, oikein makoisalta paketilta vaikutti :-*

Kyseinen yksilö on 1.4TSI DSG Highline lisättynä Composition media bt mankalla, halvemmilla xenoneilla, Tungsten silver metallivärillä ja 18" talvirenkailla.

Penkit oli aika muotoillun oloiset mutta kuitenkin ihan mukavat istuskella vaikkei tässä olla mitään kukkakeppejä, penkit lienee erilaiset kuin Comfortlinessä? Takatilat vaikutti ensisilmäyksellä hiukan ahtailta mutta koeistumisella tilaa oli kuitenkin kohtuullisesti, ilmeisesti taka ja etupenkin muotoilulla oli saatu käytännön tilaa riittävästi, kengät sopi mukavasti kuskin penkin alle vaikka se oli melkein alimmassa asennossa. Kaasujalalle oli niukasti tilaa keskikonsolin kohdalla kuten toimittajatkin on huomanneet, tämä on seikka joka vaatii pitkän vähintään 200km yhtäjaksoisen koeajolenkin jotta pääsen selvyyteen aiheuttaako jalan huono asento polven kipeytymistä. Tätä esiintyy jonkin verran Ocussakin :-\

Katto-ja lukuvalot on toteutettu aika kylmänsävyisillä ledeillä, mutta mukava yksityiskohta oli että myös takapenkin valot saa kytkettyä tuosta etuosan panelista päälle. Sisätilojen materiaalit oli mukavan tuntoisia ja vipstaakelit toimi mukavasti, erilaisia säilytyslokeroja oli useita ja ne oli lisäksi aika tilavia, myös aurinkolasikotelo oli nyt todella laaja mutta ei ehkä yhtä korkea kuin ennen.

Tavaratilassa on kätevän oloinen kahteen tasoon asettuva pohjaosa jonka alle sopii esim. irroitettu hattuhylly tms tarpeellista, alimmassa asennossa tavaratilan etureunaan jää pieni penkkejä kohti nouseva viiste, muuten pohja on täysin tasainen. En hoksannut ottaa kuvaa tuosta. Vararengas oli omalla paikallaan ja myyjän mukaan se on vakiovaruste, onkohan näin?

Lisävarusteinen Composition media bluetooth radio ei niele itsessään mitään mediaa sisään, hanskalokerosta löytyy sitten CD-soitin+SD-kortin lukija(sekä kolikoille ja korteille koloja) ja vaihdekepukan edessä olevassa lokerossa on lisäksi usb- ja aux-pistokkeet. Tämä oli hiukan yllättävä ratkaisu.
Auton säädöt on nyt integroitu radion yhteyteen ja niitä on enemmän kuin ennen, mm. hämärätunnistimen herkkyydelle löytyi 3 eri asetusta. Radion kautta säädellään myös ESP, TPM:n, parkkitutkien yms. toimintoja, eli käytännössä kaikki hoituu ison kosketusnäytön kautta joka tuntui myös toimivan mukavasti.

Positiivinen kuva jäi pirssistä ja kovasta tinkaamisesta huolimatta eivät päästäneet koeajolle, oli kuulemma kielletty ehdottomasti :-[ Ja muutama kuva, pahoittelut ettei ole yhtään ainutta ulkokuvaa kun ympärillä pyöri muitakin ihmettelijöitä. Kävin lounaspaussilla  katsomassa auton ja oli tarkoitus mennä mamman kanssa iltapäivällä uudelleen ja ottaa silloin lisää kuvia, mutta emme sitten päässeetkään enään paikalle.

Valoasetuksia:


Hämärätunnistimen säädöt:


Päävalikko:


Parkkitutkien säädöt:


Climatronic:


CD-slotti hanskalokerossa:
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

vkjoki

^ Karvis, millainen hopea on Tungsten Silver? Volkkarin perushopean kaikki muistavat unissaankin, Leaf Silver oli mielestäni lievästi kerman suuntaan sävytetty, muuta entä Tungsten Silver? Golf VII -esitteiden perusteella ko. väri on ns. lanseerausväri, jos jokin väri sellaiseksi pitää määritellä.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Nilkki

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 18.10.12 - klo:21:14
Uusi Golf käyty hiplaamassa demotourilla tänään, oikein makoisalta paketilta vaikutti :-*

Kyseinen yksilö on 1.4TSI DSG Highline lisättynä Composition media bt mankalla, halvemmilla xenoneilla, Tungsten silver metallivärillä ja 18" talvirenkailla.

Penkit oli aika muotoillun oloiset mutta kuitenkin ihan mukavat istuskella vaikkei tässä olla mitään kukkakeppejä, penkit lienee erilaiset kuin Comfortlinessä?


Onko noista penkeistä kuvaa? Miltä penkkien materiaalit vaikuttaa? Onko laadukkaan oloiset? Eikös noissa ainakin osa jakkarasta ollut alcantaraa Highlinessa?
Audi A3 1,4TFSI Sportback Business Sport -13 "Shiraz Red"

Myhky

Kiitoksia Karvikselle raportista. Mukava lueskella noita kun itse en pääse nyt autoa katsomaan ja kokemaan.

Penkeistä on kuva täällä:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=11896.0
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

Nilkki

Lainaus käyttäjältä: Myhky - 18.10.12 - klo:21:35
Kiitoksia Karvikselle raportista. Mukava lueskella noita kun itse en pääse nyt autoa katsomaan ja kokemaan.

Penkeistä on kuva täällä:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=11896.0

Kiitos
Audi A3 1,4TFSI Sportback Business Sport -13 "Shiraz Red"

Karvis

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 18.10.12 - klo:21:27
^ Karvis, millainen hopea on Tungsten Silver? Volkkarin perushopean kaikki muistavat unissaankin, Leaf Silver oli mielestäni lievästi kerman suuntaan sävytetty, muuta entä Tungsten Silver? Golf VII -esitteiden perusteella ko. väri on ns. lanseerausväri, jos jokin väri sellaiseksi pitää määritellä.

En ole mikään hopean värin ystävä, mutta minusta tuo oli ihan kiva väri ainakin showroomin valaistuksessa, sellainen ehkä aavistuksen kultaan tms. taittava sävy. Ei kuitenkaan sellainen pliisu perus hopea.

Lainaus käyttäjältä: Nilkki - 18.10.12 - klo:21:32
Onko noista penkeistä kuvaa? Miltä penkkien materiaalit vaikuttaa? Onko laadukkaan oloiset? Eikös noissa ainakin osa jakkarasta ollut alcantaraa Highlinessa?

En valitettavasti hoksannut ottaa kuvaa penkeistä, mutta niistä taisi olla kuva tässä ketjussa hiukan aiemmin. Keskiosa on alcantaraa ja reunat kangasta, kangas on laadukkaan oloista mutta käsin kokeilemalla materiaalin tuntumassa on aika suuri kontrasti alcantaran ja kankaan välillä. Kangas on sellaista aavistuksen karkean oloista, mutta tietysti se hiukan hämää kun vieressä on pehmeää alcantaraa :-\

Parin viikon kuluttua lupailivat koeajoyksilön saapuvan liikkeeseen.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

vkjoki

Karvis raportoi, että demotour-Golfia ei päässyt koeajamaan, ei sitten millään. Arvaukseni on, että Suomen ensiesittelyviikonlopun (17.-18.11.) autot saapuvat autoliikkeisiin loka-marraskuun vaihteessa, ja niitä kyllä pääsee koeajamaan heti autojen saavuttua - siis parin viikon kuluttua.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Fedder

Hienoa, että saksalainen insinööri on tajunnut laittaa takapenkkiläisten valojen käyttömahdollisuuden kuskin ulottuville. Lapsiperheet arvostavat - tai ainakin minä. Ei tärkeimmästä päästä parannus, mutta pahuksen kätevä. :D
Immer wieder Golf.

optio

#801

WilleK

#802
Lainaus käyttäjältä: Nilkki - 18.10.12 - klo:21:32
Onko noista penkeistä kuvaa? Miltä penkkien materiaalit vaikuttaa? Onko laadukkaan oloiset? Eikös noissa ainakin osa jakkarasta ollut alcantaraa Highlinessa?

Tässäpä yksi sisältä:



Laitetaan nyt ulkoakin pari tungstenia  ;D



Hieno väri!
Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS DSG Black Magic MY18
Ex Skoda Octavia RS TDI combi -16, Scirocco 1.4TSI 118kW DSG -13, Golf Highline 1,2TSI DSG -13, Up! -12, Golf Variant Highline 1,4TSI DSG -11, Passat Variant Comfortline 1,6TDI -BluemotionTechnology -11, Passat Variant Comfortline 1,6TDI BluemotionTechnology -10

Ritzenhoff

Hieno väri tungsteeni. Vois näyttää myös hienolta metallinmustana, kun tuossa on nuo pari kromista viurua edessä.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Golffari7

Mitäs mieltä olette noista alustavaihtoehdoista.? Itse en autooni tilannut säädettävää alustaa enkä urheilualustaa. Molemmat kyllä mietityttivät, mutta urheilualusta karsiutui pois Suomen talviolosuhteiden vuoksi (on kokemusta, kun auton pohja raapii koko ajan tien keselle jääneeseen lumeen ja jääähän enkä pidä ollenkaan) ja säädettävä alusta karsiutui hintansa vuoksi. Sen sijaan otin ajoprofiilin valinnan, kun maksoi vain alle 200e ja vaikutti houkuttelevalta. (mihinköhän kaikkeen se edes vaikuttaa manuaalivaihteiston kanssa? ainakin ohjaukseen?).

Taloustaidon artikkeli hehkuttaa säädettävää alustaa ja sport moodilla auto on helmi ja sen saa jopa sivuluisuun. Iltasanomien artikkeli taas pitää sport moodia täysin turhana tämän kaltaisessa autossa. Nyt on ruvennut mietityttämään mitä kaikkea menetänkään, kun jätin sen pois lisävarustelistalta. Itse kuitenkin tykkään urheilulliseen tyyliin ajamisesta. Ja mahataakohan joku tietää tuoko urheilualusta mukanaan vain madalluksen vai myös jäykemmät jouset. Voisi ehkä vielä muuttaa tilausta.

WilleK

Lainaus käyttäjältä: metko - 18.10.12 - klo:23:57
Mitäs mieltä olette noista alustavaihtoehdoista.? Itse en autooni tilannut säädettävää alustaa enkä urheilualustaa. Molemmat kyllä mietityttivät, mutta urheilualusta karsiutui pois Suomen talviolosuhteiden vuoksi (on kokemusta, kun auton pohja raapii koko ajan tien keselle jääneeseen lumeen ja jääähän enkä pidä ollenkaan) ja säädettävä alusta karsiutui hintansa vuoksi. Sen sijaan otin ajoprofiilin valinnan, kun maksoi vain alle 200e ja vaikutti houkuttelevalta. (mihinköhän kaikkeen se edes vaikuttaa manuaalivaihteiston kanssa? ainakin ohjaukseen?).

Ajanut en ole minäkään joten varmaksi ei voi vannoa alustan suhteen mitään. Itselleni tilasin urheilualustan, Villi veikkaus, että jouset ovat hieman jäykemmät ja nehän ovat -10mm matalemmat kuin vakiot. Saattaisin myös kuvitella paksummat kallistuksenvakaajat, mutta tämä on täyttä mutua.

Ajoprofiilin vallinnassa valittavana ovat ajoprofiilit:
- Normal
- Comfort (Vain DCC alusta)
- Sport
- Eco
- Individual
Valitun ajoprofiilin mukaan muutetaan moottorin ominaisuuksia, automaattista etäisyydensäätöä (ACC), dynaamisia kaarrevaloja (AFS), vaimennuksen säätöä (DCC) ja ohjausta. Eco asetuksella myös ilmastointi menee säästötilaan. Individual asetuksella valinnat voi tehdä itse.
Myös automaatin D ja S-tila vaihtelee valitun profiilin mukaan.

Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS DSG Black Magic MY18
Ex Skoda Octavia RS TDI combi -16, Scirocco 1.4TSI 118kW DSG -13, Golf Highline 1,2TSI DSG -13, Up! -12, Golf Variant Highline 1,4TSI DSG -11, Passat Variant Comfortline 1,6TDI -BluemotionTechnology -11, Passat Variant Comfortline 1,6TDI BluemotionTechnology -10

vorkki

Edellä olleissa kuvissa auton alusta näyttää huomattavan korkealta. Mikähän alusta on kyseessä?

Saakohan millään tehdasalustalla visuaalisen ilmeen samaksi kuin lanseerauskuvissa ja esim www.volkswagen.fi etusivulla...? Vai onko se mahdollista vain photoshopin tai korkeussäädettävän tarvikealustan kanssa?
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

WilleK

Lainaus käyttäjältä: vorkki - 19.10.12 - klo:10:23
Edellä olleissa kuvissa auton alusta näyttää huomattavan korkealta. Mikähän alusta on kyseessä?

Saakohan millään tehdasalustalla visuaalisen ilmeen samaksi kuin lanseerauskuvissa ja esim www.volkswagen.fi etusivulla...? Vai onko se mahdollista vain photoshopin tai korkeussäädettävän tarvikealustan kanssa?

Mahtaa olla vakio alusta. Sama optinen ilmiö autossa kun autossa, kun vanne kasvaa ja kumi madaltuu. 
15" tai 16" näyttää hyvälle, 17" jotenkuten menee mutta 18"-> alkaa näyttää hillamaasturilta

Urheilualusta tuohon auttaa, mutta kyllä nuo markkinointikuvat on shopattu luulen minä.



Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS DSG Black Magic MY18
Ex Skoda Octavia RS TDI combi -16, Scirocco 1.4TSI 118kW DSG -13, Golf Highline 1,2TSI DSG -13, Up! -12, Golf Variant Highline 1,4TSI DSG -11, Passat Variant Comfortline 1,6TDI -BluemotionTechnology -11, Passat Variant Comfortline 1,6TDI BluemotionTechnology -10

psxgamer

Onko Golffia tutkittavissa vielä missään PK-seudulla, vai onko Demo Tour ainut missä tuollainen on?

Golffari7

Lainaus käyttäjältä: WilleK - 19.10.12 - klo:08:38

Valitun ajoprofiilin mukaan muutetaan moottorin ominaisuuksia, automaattista etäisyydensäätöä (ACC), dynaamisia kaarrevaloja (AFS), vaimennuksen säätöä (DCC) ja ohjausta. Eco asetuksella myös ilmastointi menee säästötilaan. Individual asetuksella valinnat voi tehdä itse.
Myös automaatin D ja S-tila vaihtelee valitun profiilin mukaan.


Ei suurtakaan vaikutusta siis pelkällä ajoprofiilin valinnalla ilman AFS, DCC ja ACC, joten sillä selittyy pelkän profiilin valinnan halpa hintakin :D. Mutta joo, ainakin jossain testissä olivat haukkuneet ohjauksen keskialuetta tunnottomaksi ja siihen saa korjausta ajoprofiilin sport moodilla, joten tähän asiaan sillä voi olla jotain hyötyä. Enpä mä taida enää lähteä tota sportti alustaa tohon muuttamaan, kun auton pitäs jo ens viikolla mennä tuotantoon. Jos tuntuu sitten liian löysältä vakioalusta, niin saahan tota sportti alustaa jälkikäteenkin lisävarusteena, tosin hinta tulee asennuksineen huomattavasti kalliimmaksi kuin tehtaalta tilatessa.

Tosiaan itelle pitäs tulla marraskuun lopussa 1.4 tsi, 103kw, highline, tungstensilver + muutamat ''pakolliset'' lisävarusteet.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy