Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Dirti

#1
Olen aikani pähkäillyt ja ihmetellyt kun omassa skeidassa on nuo muistipenkit ja kaksi avainta. Ja mukavuusvilkun olen koodannut toimimaan viisi kertaa välähtäväksi, mutta kun nuo avaimet on konfattu toimimaan muistipenkin kanssa niin että "ykkösavaimella" säätyy penkki muistipaikka 2 säädöille ja "kakkosavaimella" penkki säätyy muistipaikka 1 mukaan. Mutta mukavuus vilkun viisi välähdystä toimii ainoastaan "ykkösavainta" käytettäessä ja "kakkosavainta" käytettäessä vilkku välähtää kolme kertaa. Muut kaikki valo yms asetukset menevät päälle avain kohtaisesti.
#2
Hei kertokaas meikäläiselle että näinkö väärin tänään että räsäsessä ois oikean puolen pakoputki pelkkä koriste? Katoin nimittäin kun kolmoskoppanen räsänen lähti liikennevaloista niin ainoastaan vasemman puolen putkesta tuli pihalle pakokaasuja....
#3
Näin se joulureissu peruuntui kun ei uskaltanut läheä reisuun. Aamulla kun käynnistin auton huomasin että tietokoneen näytöllä paloi "nopeudenmuistuttimen" valo ja samalla paloi ilmoitus määräaikaishuollon ilmoituksesta. Ihmettelin hetken tuota ja kun lähdin ajamaan niin kumpikaan ei poistunut näytöltä. Tasaisin aikavälein pimputus kuului huollonmuistutuksesta, irroitin akunkengän ja tämä nollasi ainoastaa kellon sekä päivämäärä (taisipa tuo trippimittarikin nollaantua) kun tämä ei auttanut ongelmaan niin nollasin huoltoilmoituksen. Kumpikaan näistä ei auttanut ongelmaan. Eikä myöskään mittariston napit toimineet muuten kuin sen verran että nopeusmuistutuksen pystyi laittamaan päälle mutta ei kytkemään päältä (eli siis kun pitää painaa nappia pitkään pohjassa).

No sitten kaverilta hakemaan vcds-kaapeli lainasta ja vikakoodin luku päälle. Ohjaussensori ja abs:t herjasi jotain mutta poistuivat vikojen nollauksella pois eikä ole palautunut sen jälkeen ( veikkaan että nämä johtuivat akunkengän irroituksesta). Kun sain auton myyrmannin parkkihalliin parkkiin ja olin lukitsemassa ovia niin huomasin ettei kaukosäädin lukinnut ovia. No vajaan tunnin kauppareissun jälkeen autoon ja samat viat päällä, hetken aikaa ajoa niin yhtäkkiä huomasin ettei enään pimputtanut eikä tietokoneen näytöllä ollut mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Edelleenkään tosin ei kaukosäädin toiminut, mutta kävin tänä aamuna pitämässä avainta hetken virtalukossa virrat päällä niin kaukosäädinkin alkoi toimimaan eli saattoi vain olla sopeutuksesta kiinni kun akkunkenkäkin tuli irroitettua.

Mitään oireita ei ollut kun kävin testi lenkillä. Kytkin koneen kiinni ja seurasin akun jännitettä. Output näytti virrat päällä hieman yli 13V ja tyhjäkäynti nosti lähelle 14V. Ajossa taasen pysyi 14.14V ja 14.21V välissä, tosin kun laitoin ilmastoinnin, sumuvalot, penkin- sekä takalasinlämmitimen ja kuivauspuhalluksen päälle niin jännite tippui n. 13.5V paikkeille mutta pysyi kuitenkin siinä palautuen takaisin reiluun 14V kun pistin "testihärpäkkeet" pois päältä. Alimmillaan startissa jännite kävi nopeasti n. 10V:ssa.

Mietin että oisko kuitenkin akussa vikaa koska onhan noita dieselien akkuja mennyt 2,5 vuotta vanhoista autoista ennenkin (vaikka ei ole edes webastoa). Laturia epäilin myös mutta näyttäisi hyvin lataavan.

Pari kertaa olen auton omistuksen aikana huomannut ettei penkinlämmitin lämmitä, mutta kun kytkee pois päältä ja käyttää toista penkinlämmitintä päällä niin sen jälkeen ei mitään ongelmaa. Samoin pelkääjän puolen peili ei ole muutamia kertoja palautunut "parkkiasennosta". Mutta mitään vikakoodeja nuo eivät ole jättäneet, eikä huoltokaan ole sanonut juuta eikä jaata tuohon peili ongelmaan koska vika ei ole ollut päällä.

Eli onko hyviä vinkkejä? Vai onko nämä vain niitä VAGineiden ominaisuuksia? :D
#4
Nyt iski päälle 80-luku. Takatukka takas, Luhdan olkatopattu pikkutakki päälle ja sumareihin keltaiset polttimot.

Mutta mistäs näitä sais suomesta, polttimoita siis? Netistä noita saa esim dealextremestä, mutta kun ei malttas odottaa ;)

Kalvoja en tahdo laittaa sumareihin ja watti määrä pitäs olla polttomolla 55w....
#5
Kun vein Exeoni määräaikaishuoltoon herttoniemeen niin sain myyjältä lainaan siksi ajaksi uuden fr ibizan 150 heppaisella koneella, joten innolla odotin että millainen kulkine tämä tehokkain versio ibbestä on. Tässä muutamia mietteitä mitä ehdin muodostamaan.

Plussat:

- pieni ja näppärä
- massasta poikkeava ulkonäkö
- koneen teho
- alusta

Miinukset:
- rengasäänet
- nopeusmittarin luettavuus, todella epäselkeä
- sporttipenkit, vaikka kroppani ei ole vaativa niin alaselkä kipeytyi ja muutenkin penkit olivat suhteellisen mitäänsanomattomat
- moottorin ja vaihteiston epäsivistynyt käytös, joko kiihytetään rauhallisesti madellen tai mennään täysillä on/off-tyyliin
- itsensä toteaminen vanhaksi kun ei enään sytyttänyt tuommonen pikkusportti vaan odotti että pääsisi ajamaan omaa suhteellisen sivistyneesti sekä "tylsän keski-ikäisesti" käyttäytyvää ajokkiaan

Kaiken kaikkiaan ibbestä jäi ristiriitainen olo, varmana näppärä pikkusportti sitä haluavalle mutta auto vaatii ehdottomasti kunnon äänieristämisen tai peltorit jokaiselle matkaajalle. Ja jotenkin jäi sellainen olo moottorin ja vaihteiston yhteistyöstä että auto on suunniteltu 100% käskettäväksi ja reviteltäväksi. Mutta kakkosautoksi voisin tuollaisen ostaa, selkeästi erillainen kuin Exeo.
#6
Tänään juttelin varaosamyyjän kanssa hetken ja puhe kääntyi dieselin laatun. Myyjä kertoi että eräs suomen pätevimpiä dieselkoneiden korjaajia oli todennut että dieselin laatu on heikentynyt suomessa huomattavasti viimeisen viiden vuoden aikana.

Viereisessä varaosaliikkeessä (Fixus) kävin sitten tiedustelemassa että löytyykö heiltä redlinen dieselin lisäaineita ja sitä että onko ne mistään kotoisin, johon vastaukseksi sain että olisivat huipputuotteita, mutta heillä ei ollut sitä hyllyssä.

Onko foorumilaisilla kokemuksia dieselin laadun heikentymisestä ja erillaisita lisäaineista? Redline RL-2:sta on kyllä kovasti kehuttu joka puolella.
#7
Muut merkit / MAN TGM 15.250 2010
26.08.12 - klo:21:15
Tässäpä olisi tälläinen kulkine jolla yritetään saada töitä tehtyä.

Alusta tilattu 2010 kesä-heinäkuun paikkeilla, luovutus marraskuun lopulla.

Alustan ominaisuudet:

- Kokonaismassa 15 000 kg
- Täysilmajousitettu
- Tipmatic-automaattivaiheisto
- XL-hytti, sis. sänky, korkea ohjaamo, säilytyslokerot ulkopuolella joihin toiseen on pääsy sisältä, lisäsäilytystilaa tavaroille, monitoimiratti
- Jääkaappi (kompuralla)
- Kaikki peilit
- Kuskille parempi istuin
- Webasto
- Lisätaso keskikonsolin päälle
- Ã,,änentoistopaketti, piti muistaakseni sisällä vain lisäkaiuttimet a-pilareihin ja oviin
- Lohkolämmitin ( myyjä oli laittanut sellaisenkin vaikka en pyytänyt, mikä ei haittaa yhtään)
- Musta akryyliväri, koska en halunnut metalliväriä kun on kyseessä autosta mitä pestään koneessa talvisin ja muutenkin on helpompi paikata kiven iskeymät tms muut naarmut mitä tulee


Päälirakenteeksi Forssan korin koko kylkiaukeava lämpökori joka sisältää seuraavaa:

- Takalaitanostimen virkaa toimittaa 2 metrinen 2 tonnin Focoliftin perälauta
- Kuormatilan lämmitin
- Upotetut sidontakiskot
- "Riisinjyvä" alumiinilattia
- Ilmajousien säädin kuormatilan seinään upotettuna
- Ulkopuolelle rosterinen säilytyslaatikko
- Ulos vedettävä porras kolmannen sivuoven alapuolella
- Ledityövalot sivuilla ja takana

Kantavuus tällä kokoonpanolla 6460 kg.

Kesällä 2011 keula teipattu mustalla teipillä sekä plasti dipillä kromit mustiksi.
#8
Onko kukaan foorumilaisista ostanut tai ajatellut uuden auton ostoa ulkomailta?

Mielessäni on käynyt seuraavaa autoa ostaessa että myyn nykyisen kulkineen suoraan itse pois ja ostan uuden auton muualta kuin suomesta. Ainakin jossain vaiheessa oli että esim. kansanauton voi tilata suoraan tehtaalta tiettyihin paikkoihin.

Mitenköhän suomen verottajan kanssa saisi tapella?
#9
Täällä tiedusteltas että onnistuuko vcds:llä mittarivirheen korjaus? Autona olisi exeo ja juuri koodasin päälle radion näyttämään nopeuden, radiossa näkyy oikea nopeus kun taas mittaristo tuttuun tapaan näyttää yläkanttiin.
#10
Tämmöinen pirkka-audi tuli löydettyä uutena liikkeestä viime heinäkuun lopulla. Varusteet ja väri sattui olemaa kohdalleen ja vaihtohyvitys Seat Leon Ecomotivesta oli kohdallaan joten ei tarvinnut kovinkaan kauaa pohtia ostopäätöksen kanssa.

Varusteina vakion lisäksi ainoastaa; servotronic ja metalliväri. Jälkeen päin pieniä lisäyksiä kuten sisävalot ledeiksi, ilmansuodattimeks K&N paneeli, akkukaukalon suojamuovi, takasivuikkunat sekä takalasi tummennettu, VCDS:llä valot kanadamoodiin sekä takavalot ja jarruvalot kirkkaimmiksi. Penkeille tehty suojakäsittely ja tänä keväänä laitan pintaan Prestan kestopinnoitteen, ennen sitä tulee helmoihin kiveniskusuojateippiä, takapuskurin päälle suojateippi sekä kromiosia teippaillaan mustiksi.

Harkinnassa joko seatin alkuperäiset madallusjouset sekä pohjaaniskukumit tai sitten Eibachin B12 setti. Nuo sportista löytyvät madallusjouset ja pohjaaniskukumit kyllä varmaan riittäisivät koska sportissa ja stylessä on samat iskarit, mutta aika näyttää. Täällä pohjois-espoossa kun tuppaa olemaan talvisin nuo asuntoalueiden tiet aika heikolla hoidolla joten tuo muutaman sentin madaltaminen saattaisi olla pohjan suojalevyille liikaa. Mietinnässä myös RS4:sen takatukivarsi.

Lisäksi vielä pitäis nuo sivuvilkut vaihtaa mustiksi.

Kuva otettu tänään pikaisen pesun ja kuivauksen jälkeen, kuvan laatu ei ole häävi mutta jossain vaiheessa kunnon kuvia järkkärillä kunhan on saatu kestopinnoite ja teipit pintaan.
#11
Oisko hyviä vinkkejä miten saisi kuskin puolen ikkunasta n. 10 cm pystynasrmun pois. Nasrmu ei ole mikään hiusnaarmu vaan ihan kunnollinen, kynnellä kun vetää yli niin tuntee selkeästi. Epäselvää on että miten naarmu on syntynyt, ikkuna raappaa kun ei paljoa ole tullut käytettyä ja eikä se noin syvää naarmua tekisi. Oisko jostain syystä jäänyt pieni kivi tiivisteen väliin ja naarmuttanut kun lasia on nostettu ja laskettu. Naarmu keskellä ikkunaa, joten aika kettumaisessa paikassa, muutempa tuolla ei olisi kauheesti väliä.

Onnistuisikohan tuon naarmun korjaaminen tuulilasinkorjausaineen hartsilla? Vai saisko ton korjautettua alan firmassa ja vielä laitettua vakuutuksen piikkiin, vaikka ei olekkaan suora ns. suora isku ollut mitä vakuutus edellyttää?

Hyviä vinkkejä otetaan vastaan. Niin ja autona Seat Exeo peruslaseilla.
#12
Onkin muuten tehty aika haastavaksi tuo exeon ulkolämpötila anturin paikan vaihtaminen. Anturi sijaitsee alailmanottoaukon keskiosassa omassa telineessään, anturiin pääsee kyllä käsiksi irroittamalla esim ylämaskin ( tai koin itsehelpommaksi iroittaa se kun alkaa repimään riskillä alamaskia irti kun tuntui olevan niin tiukassa ja koko puskurin alaosa tuntui ratkeevan) mutta anturin johdon pituus ei riitä kunnolla anturin paikan siirtämiseksi seuraavaan ainoaan avonaiseen paikkaan, eli oikean sumuvalon ritilän taakse..... Mietin että jos sen jättäis puskurin taakse, siihen kohtaan missä puskurin muovi erottaa sumuvalon ja alailmanoton väliin, mutta ei taida olla tuo oikein järkipaikka kun ei ole silloin koskaan suoraan yhteydessä ilmavirtaan. Paikkaa olisin siis sen takia vaihtamassa kun on nuo viimasuojat kiinni, niin ei ihan pidä tuo lämpötila paikkaansa, varsinkaan kun jos auto on ollut parkissa ja kone lämpimänä. Hifistelyn puolellehan tämä menee...

Valaiskaas idioottia että mennääkö tässä perse edellä puuhun vai kustaanko vastatuuleen?
#13
Kori ja valot / Tehokkaammat halogeenit
02.02.12 - klo:19:55
Onkos porukka testaillut tehokkaampia Halogeeneja ajovaloissa?
#14
Tänään lähti tilaus Elitecarcare.co.uk:oon, sieltä tulossa kokeeksi pieni erä tavaraa kevään puunaustarpeiksi. Mitenkäs miten paljon muut kanssa puunaajat on tilaillut ulkomailta ja mistä ootte tilannut.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy