Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Dirti

#1
Lainaus käyttäjältä: Jhani90 - 19.04.21 - klo:20:32
Miten nuo ovien valot sitten vaihdetaan ? Pitääkö ovipahvi ottaa irti ?

Ne lähtee ihan vetämällä irti. Pikkaisen jees ensin verhoilutyökalulla tai pikku ruuvarilla.
#2
Lainaus käyttäjältä: Scodillac - 12.02.20 - klo:12:30
Tervehdys. Kysyisin tuosta Trafic Jam Assistantin koodaamisesta omaan autoon. Itselläni on tuo Line Assistant ja EA ,mutta ruuhka avustin olisi mukava lisä. Autona Superb 1.4TSI L&K (käyttöönotto17.10.2016 MY 2017)
Onnistuuko tähän versioon ?

Hmmmm sanokaa jos olen väärässä, mutta eikös tuo ruuhka-avustin ole vakiona ja vaatii vaam valikosta päälle laiton?
#3
Lainaus käyttäjältä: insaner - 06.11.19 - klo:07:14
Passat -15  1,6tdi  tehdas webasto ei enää käynnisty, pari viikkoa toimi ihan normaalisti, sit yhtäkkiä kaukosäätimestä webasto päälle laittaessa vilkuttaa vaan nopeasti vihreää lediä, eikä myöskään käynnisty auton sisäpainikkeesta.. Mikä siellä mättää?

Onko akku missä kunnossa?
#4
Lainaus käyttäjältä: Sternburg - 24.06.19 - klo:19:43
Kokeilin tätä, mutta edelleen tulee satunnaisesti herja. VCDS-osaaja edelleen haussa, vaivannäkö tietenkin korvataan.

Auttoiko tuo keino yhtään? Vcds:llä ja obd11 saa koodattua pimputuksen helposti pois. Mulla ois pohjois-espoossa obd11 jos tarviit apua.
#5
Lainaus käyttäjältä: Sternburg - 23.06.19 - klo:14:04
Terve kaikille! Uutena kirjoittajana täällä ja heti asian ytimeen.  :)

Audi A6 -07 herjaa kuskin turvavyöstä, vaikka on kiinni. Kokeilin jo puhdistaa liittimen sillä seurauksena, että airbagin merkkivalokin syttyi.  8)

Olisiko pk-seutu-Tuusula-Järvenpää-Hyvinkää -akselilla osaajaa näiden poistamiseksi?

T. Henri, 040 744 6009

Mulla herjas edellisessä kuorma-autossa turvavyöstä, homma selvisi sillä että suihkutin crc 5-56:sta lukkoon sisälle. Sen jälkeen ei vaivannut niin kauan kuin auto oli mulla, n. 3v.

Suosittelen testaamaan....
#6
Superb III (15-) / Vs: Superb III 2015
23.06.19 - klo:12:54
Audiksi muuttamimen ei ainakaan 2016 superbissa muuttanut muuta kuin kaasuvasteen.... Paljon mukavampi ajaa... Jopa vaimo huomasi muutoksen.

#7
Superb III (15-) / Vs: Superb III 2015
05.06.19 - klo:21:27
Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 05.06.19 - klo:20:20
Tekevätköhän nuo marmorilla tuon muutoksen, jos pyytää, vai onko moodi Audin yksinoikeus? Tietty ottavat X, siitä, jos ylipäätään suostuvat tekemään, mutten jaksa tuota varten VCDS:ää hommata. Briskodasta aikoinaan lueskelin, että sama hoituu jollain pienellä härpäkkeelläkin. Hieman on viive häirinnyt, mutta sen verran vähän, etten ole asiassa aktivoitunut.

Itse hoidin auton ”Audiksi” OBDelevenillä.
#8
Exeo (08-) / Vs: Exeo käyttökokemuksia
14.02.19 - klo:20:07
Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 14.02.19 - klo:18:53
Myyjän mukaan ihan ominaisuus kun b7 tekniikkaa :(.

Tohdin olla erimieltä eli korjaus jäisi mun kustannukseksi.
Tarvike vanteiden ET, ohjainvaihde liian tiukalla, aurauskulmat, vain arvailuja kustannuksista.
Harmi, voi olla  jää liikkeeseen.

Ei kuulu ominaisuuksiin. Omassa exeossa oli servotronic ja toimi kuin unelma.

Eli siellä on jotain feelua, mahdollisesti servitronic menossa hajalle tms.

Jätä auto kauppaan, ei kannata ottaa riskiä jos myyjän asenne on tuollainen. Jos jotain käy ohjauksen osalta niin myyjä vetoaa siihen että on kertonut "viasta".
#9
Lainaus käyttäjältä: Skele - 18.12.18 - klo:19:47
Onko muilla kyseistä ongelmaa.
Vinkkejä millä sais kosteuden pidettyä pois

Pikkaisen löytyy välillä, riippuen kelien vaihteluista tai esim kun auton on pessyt ja kylmä ilma tekee "tepposensa". Häviää yleensä kun xenonit ovat tarpeeksi pitkään päällä ja "kuivattavat" umpiot.

Itsellä alalaidasta yleensä maksimissaan 1-3cm levynen kaistale huurussa ja tosiaan häviää pois valoja käytettäessä.
#10
Passat B7 (11-14) / Vs: Ratti
15.10.18 - klo:20:37
Lainaus käyttäjältä: JAPE75 - 15.10.18 - klo:20:31
Mistähän johtuu että ratissa ei enään mikään sähkötoiminen laite pelaa  ::)

Olisko kosketushäiriö ratin liitännässä? Eikös siellä ratin ja ohjauspylvään rakenteiden välissä ole rengas tms mitä kautta "sähkökäskyt" liikkuu? Tämä siis tuli ensimmäisenä mieleen...
#11
VCDS (VAGCOM) / Vs: A3 (8P) Ohjelmointia
09.10.18 - klo:21:26
Lainaus käyttäjältä: Peke - 09.10.18 - klo:00:58
Joo pitää kokeilla. Sumareita ei noissa RS3:ssa ole laisinkaan... ;)

Ai niin. Eipäs olekkaan. Mutta veikkaan ettei sillä ole mitään merkitystä. Tuli mieleen että homma voi myös hoitua jos koodaa äärivalot päälle, vaikka autossa ei niitä ole koska käsittääkseni on eu-auto.
#12
Lainaus käyttäjältä: mikkole - 23.09.18 - klo:10:37
Hei

Mistä saan muutettua suberbin vm2016 kaasupolkimen adaptiivisuutta? En löytänyt äkkiseltään.

Koodaat auton skodasta audiksi. Muistaakseni löytyy Engine moduulista.
#13
VCDS (VAGCOM) / Vs: A3 (8P) Ohjelmointia
19.09.18 - klo:19:28
Lainaus käyttäjältä: Peke - 19.09.18 - klo:02:07
Kysytäänpäs täällä kun paria mieluista koodausta en saa toimimaan Audi RS3 8P:ssä(2012). Eli LH ja CH valot, kun autossa ei ole valoanturia(automaattivaloja) eikä sadetunnistinta. Koodasin jo nuo päälle ja ne näkyy valikossa, mutta eihän ne tietenkään toimi niin joku piuhako pitäs heittää niin sit toimis?  ::)
Ja miten saan tuohon ns jenkkiparkit eli vilkut palamaan himmeänä? Valikoista ei löydy koko asetusta, miten kuukkelin mukaan nuo sais pelaamaan. :-\

Tuohon ch/lh automatiikkaa tosiaan tarvii anturin, mutta valoviikseä vetämällä saattaa saada toimimaan ch:n.

Kokeile auton koodaamista kanada alueelle, tuolla tavoin exeossa sai vilkut palamaan himmeänä ja sumarit himmennettyinä. Ja 8p audissa varmaan jos sumarit syttyy palamaan, eikä halua niitä polttaa niin koodaa sumarit drl:stä pois.
#14
Nyt homma toimii. En ollutkaan sitten nollannut valojen asetuksia. Vakuuden vuoksi avasin oven avaimen napista, kuten muistipenkkien muistin konffaamisessa avaimelle täytyy tehdä.

Kiitos avusta 👍🏻
#15
Lainaus käyttäjältä: M_M - 15.08.18 - klo:08:19
Kokeiles seuraavaa, mene autoon kakkosavaimella ja palauta sieltä jostakin asetusvalikoiden syövereistä valoasetukset tehdasasetuksille. Tai ellei se auta, niin sitten kaikkien "CAR" valikon asetusten palautus.

Ainakin Octaviassa nuo mukavuusvilkun vilautusten määrät muuttuvat vasta tuolla konstilla halutuksi, ilmeisesti lukema on jossakin muualla muistissa ja vasta asetusten palautuksessa se luetaan siitä kanavasta mitä VCDS/OBDeleven muokkaa.

Pitää kokeilla tuota CAR valikosta kaikkien nollaamista. Muistaakseni kokeilin kertaalleen vilkkujen nollaamista mutta se ei auttanut.

Kiitoksia vinkistä😊

#16
Olen aikani pähkäillyt ja ihmetellyt kun omassa skeidassa on nuo muistipenkit ja kaksi avainta. Ja mukavuusvilkun olen koodannut toimimaan viisi kertaa välähtäväksi, mutta kun nuo avaimet on konfattu toimimaan muistipenkin kanssa niin että "ykkösavaimella" säätyy penkki muistipaikka 2 säädöille ja "kakkosavaimella" penkki säätyy muistipaikka 1 mukaan. Mutta mukavuus vilkun viisi välähdystä toimii ainoastaan "ykkösavainta" käytettäessä ja "kakkosavainta" käytettäessä vilkku välähtää kolme kertaa. Muut kaikki valo yms asetukset menevät päälle avain kohtaisesti.
#17
Lainaus käyttäjältä: H3ikki - 14.08.18 - klo:20:44
No niin. En kerennyt kirjoittelemaan referaattia mutta sieltäpä ne vinkit löytyi. Kävin vielä katsomassa tuota vilkuttelu hommaa mutta loppui taas usko kesken. Minulla näkyy olevan 09 kaikki nollilla joten ei ihan ohjeen mukainen. Tämmöinen siellä oli mutta en uskaltanut kokeilla:

Uskaltaako kokeilla?

Testasin uudestaan tuota EAta ja täyden pysähdyksen jälkeen kun jatkaa ajamista niin kyllä minulla pelasi kaista-avustin ihan normaalisti :o

Kyllä mullakin kaista-avustin toimii normaalisti, mutta sitten kun normaalisti EA tulisi päälle niin kaista-avustin tippuu päältä pois. Ja tosiaan EA toimii normaalisti kun auto on sammutettu, pelkkä "manuaalinenpysähdys" ei riitä....

Tuodsa meikäläisen 09 modulin long coding lista.


#18
Jaahas. Tuli itsekkin koodailtua EA toimimaan. Tosin 16vm homma meni hieman toisin. ABSien viimeinen byte piti koodata 02:sta 22:ksi, eli sieltä puuttui viimeinen byte mikä taas 17vm mallista löytyy (09->29).

Vilkutkin koodasin ja siinä piti koodata byte 6:en kohdalta 2A:ksi.

Testattu ja toimii, ja sen huomasin että jos EA aktivoituu niin sen jälkeen lane assist toimii mutta EA ei toimi. Mutta kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin EA on taas toiminnassa. Eli on mitä todennäköisimmin normaalia toimintaa jotta ei tapahdu ns väärinkäyttöä, eikä autoa voi todeta itsestään ohjautuvaksi autoksi.
#19
Lainaus käyttäjältä: H3ikki - 14.08.18 - klo:15:47
Heureka! Variant 2 päälle ja johan rokkaa!

Eli nyt jatkaa ohjausta ilmoituksista huolimatta ja lopussa jarruttaa. Pitää vissiin vielä laittaa valot vilkkamaan niin on viimeistelty setti:Kiitokset avusta ja henkisestä tuesta tuntemattomien bittien osalta! Miksi muuten päivitit kameran softaa F-->G? Tuliko jotain uutta ja kivaa vai muuten vain?

Vaikka vakuuttelin että mulla toimii niin ei toimikkaan. Myös menee lane assist päältä ensimmäisen hälytyksen jälkeen. Eilen testasin kunnolla kun ehdin autolla ajamaan, ja nyt pitäis koodata.

Voisitko H3ikki kertoa että mitä kaikkea muutit? Tuolta luin jo teikäläisen taistelusta, mutta olisko mahdollista saada referoitu ohje?

Mulla siis kyseessä -16vm style dsg:llä.
#20
Lainaus käyttäjältä: H3ikki - 09.08.18 - klo:20:14
Minulla superbi on MY17 ja varustetasona on Stylr muutamilla lisäyksillä. Vakiona siis se ACC ja liikennemerkkien tunnistus.
Kyllä minulla on nuo videon bitit koodattuna mutta joitain muita eroja toki on koodeissa paikoin... Muistatko että mikä piti laittaa noiden lisäksi?

Tuossa videossa on kaikki. 16 vuoden mallissa piti vain lisätä yksi ruksi lisää jotta koodaus oli samanlainen. En muista tarvitsiko 17 mallissa sitä lisätä kun yritettiin koodata yhteen sellaiseen. Siinä ei kuitenkaan koodaus tuottanut tulosta, joka johtui kai kameran eri mallista.

Jos ehdin viikonloppuna niin katson oman auton kameran mallinumeron jos se vaikka selittäisi syyn....
#21
Lainaus käyttäjältä: H3ikki - 09.08.18 - klo:07:05
Jos sillä olisi ruksi niin se varmaan pitäsi vielä kaivella 5F adaptoinneista esille. Tuo minkä aiemmin löysin oli 13 ja Byte 04, bit 2 mutta se ei muuttanut tilannetta... Jossain ohjeessa oli vielä A5 Byte 16, bit 3 mutta sitä en ole uskaltanut laittaa kun ei ole selitystä OBDelevenissä. Onko sinulla tuolta bytestä mitä aktiivisena? Voisitko liittää pitkät koodit niin voi verrata oman kanssa?

Minkä ikäinen superb sulla on ja millä varustetasolla? Itse tein tuolla ohjeella omaan -16 vuotiseen styleen: https://m.youtube.com/watch?v=C_JmEEg3mQE

Tuolla vain täytyy tarkastaa että jokainen muutos tulee oiken, omassa piti ruksittaa yks bit enemmän jotta toimi.
#22
Lainaus käyttäjältä: H3ikki - 08.08.18 - klo:19:41
Ei ole vikakoodeja päällä. Minun käsittääkseni "Emergency assist" aloittaa siis jarruttamisen jos kuljettaja ei reagoi äänimerkkeihin ja lopulta pysäyttää auton kokonaan ja laittaa hätävilkut päälle. Tänä aikana kaistaavustin on kuitenkin aktiivisena ja huolehtii että auto pysyy omalla kaistalla.

Minulla antaa kerran varoituksen että "ohjaa autoa" ja sitten avustin menee pois päältä. Sitten kun jatkaa ohjailua niin avustin menee taas aktiiviseksi. Autossa ei ole kuolleenkulman vahtia jos se tarvitsisi sen toimiakseen.

Aika oudolta kuullostaa. Itsellä ei ole kuolleen kulman vahtia ja kun olen kokeillut avustinta niin kyllä se pysyy päällä ensimmäisen varoituksen jälkeen. Loppuun asti en ole kokeillut että mitä tapahtuu jos en koske rattiin useamman varoituksen jälkeen...

Olikohan tuolla CAR valikon asetuksissa Emergency Assist kohtaan jotain omaa ruksia?
#23
Lainaus käyttäjältä: H3ikki - 02.08.18 - klo:11:39
Mutta Emergency Assist ei toimi vaan leikki loppuu jo ensimmäisestä huomautuksesta. Löysin sille oman bitin 13-moduulista jota en ole laittanut päälle, pitää kokeilla josko sen muuttaminen korjaisi tilanteen ja auto osaisi jarrutella jos ei kuski reagoi varoituksiin.

Kerros vähän tarkemmin? Onko sulla vikakoodeja päällä?
#24
Lainaus käyttäjältä: H3ikki - 01.08.18 - klo:10:46
Ainakin omassa MY17 mallissa onnistui koodaaminen OBDelevenillä ohjeiden mukaan kuten VCDSlläkin. Kaista-avustin toimii moitteetta. Kaikki muukin on kyllä onnistunut tuolla mokkulalla mitä olen koodannut.

edit. Ja tuo TJA toimii myös. Kun ACC on päällä taajamanopeudessa menee kaista-avustin myös päälle. Auto pysähtyy itsekseen jos edellä oleva pysähtyy. Liikkeelle lähdetään kun polkasee kaasua tai vetää vakkarin viiksestä "Resume" suuntaan.

Juu homma oli helppo. Ainoastaa yksi kohta muutti bitin erään ohjeen mukaan vääräksi, mutta ei ollut suuri homma huomata tuota "virhettä"

Outoa on että koodailtiin naapurin 2017 superbiin eikä se onnistunut, kuitenkin kyseessä samoilla varusteilla kuin oma 2016 vm. Johtunee varmaan kamerasta....
#25
Mitenköhän tuo onnistuisi 2016 Superbiin käyttämällä obdeleveniä?
#26
Exeo (08-) / Vs: Exeo käyttökokemuksia
26.01.18 - klo:22:26
Lainaus käyttäjältä: Mustalaa - 25.01.18 - klo:21:00
No jatketaas kysymyksiä. Saako Exeo ST:n takavalot koodattua aina palamaan kun valot on Auto-asennossa? Ei päiväajovaloissa noin muuta vikaa ole, mutta pimeä perä on ikävä. Tänään huollossa yrittivät, mutta eivät onnistuneet.

Pitäis onnistua. Missäs päin auto sijaitsee?
#27
Pitäis onnistua. Otetaan päivävalot pois käytöstä ja se saattaa jo tehdä sen.
#28
Lainaus käyttäjältä: stadilainen - 10.04.17 - klo:09:35
Keskivertoa parempi kuljettaja tosiaan olen, yli 30 vuotta ollut ajokortti ja yhtään virhemaksua ei ole tullut. Ei ole tarvetta ajaa miten sattuu tai ylinopeutta.

Se että on omistanut ajokortin 30 vuotta tai jopa ajanut 30 vuotta ei tee ihmisestä keskivertoa parempaa kuskia. Sitä luulee vain olevansa sellainen. Ja silloin kun oletetaan tuollaisia niin silloin totuus on jotain aivan toista. Samanlaisia tarinoita kun kuulee miten joku on ammattilainen ratin takana, niin totuus on jotain aivan toista. Sakkojen vähyys tai se että noudattaa nopeusrajoituksia, mistä nosta hattua, ei kerro ajotaidoista yhtään mitään.

Sen verran tulee tuolla liikenteen mukana kuljettua että en pidä itseäni kuin kuskina. Olen sitten hyvä tai huono niin sillä ei ole mitään merkitystä. Asenne ratkaisee, on se sitten kohdillaan tai ei.

Se että ottaa autoihin turvavarusteita ei tee kenestäkään huonompaa tai tyhmempää kuskia. Eikä myöskään se ettei niitä varusteita ota. Tosin mielestäni on loistavaa että raskaalle puolelle mm. uusiin kuorma-autoihin on tullut pakollisena varustuksena kaistallapitovahti ja hätäjarrutusjärjestelmä.
#29
Lainaus käyttäjältä: dosetti - 21.10.16 - klo:14:49
Osramin h7 65w lamppujen valmistus tosiaankin on lopetettu ja tilalle tullut 80w versio. Youtubesta katsottuna näiden kahden polttimon erona on se, että 80w on kirkkaampi, mutta myöskin sammuu selkeästi hitaammin. Tulee samanlainen efekti kuin menneinä vuosina kun kauempaa näki 100w pitkien sammumisen; valo sammuu selvästi hitaammin kuin vakiopolttimo.

Kestävät ovat olleet nuo h7 65w kun ovat tälläkin hetkellä vielä auton keulilla.


Harmittaa kun ei tullut ostettua kuin yksi setti noita 65w:sia. Vielä loistaa keulilla mutta mitkä tilalle kun palavat loppuun?
#30
Exeo (08-) / Vs: Exeo käyttökokemuksia
29.09.16 - klo:18:57
Lainaus käyttäjältä: mhalinen - 29.09.16 - klo:10:40
Moikka.

Tänään pitäisi Kotkaan mennä katsomaan 125 tkm ajettua 2012 Exeota. Koneena 2.0TDI ja manuaaliaski. Myyjä sanoi jakohihnan vaihtovälin olevan 210 tkm joka kuulostaa aika pitkältä. Pitääköhän tuo paikkansa? Auto on kuulemma hyvin huollettu, mutta tuleeko jollekin mieleen mitä erityisesti pitäisi tarkistaa tai mihin kiinnittää huomiota? Kaksoimassasta täällä on ainakin ollut puhetta eli oireileeko se kylmänä käynnistettäessä ravistuksena?

Kiitos!

Juuri omaa siitintä huollattaessa kysyin tuosta jakohihnan vaihdosta. Ja muistaakseni raja on 6 vuotta tai 180000 km. Ei tule äkkiseltään mieleen muuta kuin se että tarkistaa että kaikki huollot on tehty ajallaan ja oikein.

Terveisin,
Mahdollinen Seat-kuski
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy