ID perheen OTA päivitykset

Aloittaja SlOrbA, 05.07.21 - klo:08:31

« edellinen - seuraava »

slate

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 28.04.23 - klo:12:11
Mielenkiintoinen pointti muuten sulla tuossa kirjoituksessa. Mitenhän menee takuuajan jälkeen nämä päivitykset jos eivät saa OTA:aa toimimaan tuon 3.2:kaan jälkeen vaan 4.0, 5.0 jne pitää päivittää myös huollossa. Joutuuko auton omistaja kaivamaan silloin kuvettaan saadakseen uudemman softaversion?

Tähän asti nämä ovat tulleet kampanjakutsuina, joita tehdään veloituksetta myös takuun ulkopuoleisille autoille.

"Laadunparannuskampanjat ovat asiakkaalle veloituksettomia tuoteparannuksia. Kampanjatoimenpiteet suositetaan tehtäväksi ensi tilassa tai viimeistään seuraavan määräaikaishuollon yhteydessä."

id135

Lainaus käyttäjältä: SlOrbA - 28.04.23 - klo:09:28
Nyt tuli 3.2 asennuksen laadunparannuskampanja:

Kuvaus                           Aloitusaika
ID Ohjelmistopäivitys 3.2   28.04.2023

Mistä tämä tieto on peräisin?
MyVolkswagen-sivuilla puhutaan edelleen vain 3.0 OTA-päivityksestä.

f080421

Lainaus käyttäjältä: id135 - 28.04.23 - klo:15:34
Mistä tämä tieto on peräisin?
MyVolkswagen-sivuilla puhutaan edelleen vain 3.0 OTA-päivityksestä.

Tuo on Oma K-Autossa auton tiedoissa, jossa myös auki olevat kampanjat näkyvät. Itselläni on autossa 3.0 asennettuna ja Oma K-Autossa on laadunparannuskampanjoissa:

ID Ohjelmistopäivitys 3.2    28.04.2023
ID.3 Pro Performance Business 2021

id135

Kiitos, hyvä vinkki!
Sieltähän löytyi muutakin:
Kuvaus                                           Aloitusaika
Sähkökeskuksen johdinsarja    24.02.2023
ID Ohjelmistopäivitys 3.2           28.04.2023

f080421

Lainaus käyttäjältä: id135 - 28.04.23 - klo:17:30
Kiitos, hyvä vinkki!
Sieltähän löytyi muutakin:
Kuvaus                                           Aloitusaika
Sähkökeskuksen johdinsarja    24.02.2023
ID Ohjelmistopäivitys 3.2           28.04.2023

Muistaakseni nuo kampanjat tulevat nykyään myös automaattisesti esiin rekisterinumeron perusteella kun VW:n nettisivujen kautta varaa huoltoa. Tuo johdinsarja kannattaa mahdollisimman pian käydä vaihdattamassa ja päivitys siihen samaan settiin :)
ID.3 Pro Performance Business 2021

eVW

Näköjään on pari viikkoa ollut hiljaisempaa OTA-rintamalla...

Onko mitään huhuja kuulunut 3.0:n (tai ehkäpä 3.2:n) asennuksesta 1st-sarjan kolmosiin? Briteissä näyttäisi menevän huollossa tehtäväksi ja ilmeisesti melkoisen työlääksi projektiksi. Suomessa VW:n sivut näyttävät kuitenkin iloisesti väittävän, että 2.4:n jälkeen 3.0 tulee OTA:na, mutta ilmeisesti tuohon ei kannata kovin paljon uskoa.

Joten onko jossain parempaa tietoa?

(Muutenhan tuo 2.4 toimii, mutta a) luotettavasti toimiva latauksen ajastus säästäisi selvää rahaa ja b) haluan kolmossarjan softan ennen kuin takuu loppuu ja VW pesee kätensä koko romukasasta. Toiminta yhdistettynä todella huonoon ja sekavaan tiedottamiseen ei kyllä oikein rakenna luottamusta.)

id135

Muutamasta edellisestä viestistä on pääteltävissä, että 3.2 päivitys tehdään huoltoliikkeessä

TDiih

Olikos nyt niin, että nykyisiin ei ole 4.0 softaa tulossa vaan vaatii uuden raudan? Itseä toki tuo nyt enää tässä kohtaa harmita, mutta jos olisin tilaamassa uutta autoa niin tilanne voisi olla hieman toinen.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Antore

Lainaus käyttäjältä: eVW - 13.05.23 - klo:18:42
Näköjään on pari viikkoa ollut hiljaisempaa OTA-rintamalla...

Onko mitään huhuja kuulunut 3.0:n (tai ehkäpä 3.2:n) asennuksesta 1st-sarjan kolmosiin? Briteissä näyttäisi menevän huollossa tehtäväksi ja ilmeisesti melkoisen työlääksi projektiksi. Suomessa VW:n sivut näyttävät kuitenkin iloisesti väittävän, että 2.4:n jälkeen 3.0 tulee OTA:na, mutta ilmeisesti tuohon ei kannata kovin paljon uskoa.

Joten onko jossain parempaa tietoa?

(Muutenhan tuo 2.4 toimii, mutta a) luotettavasti toimiva latauksen ajastus säästäisi selvää rahaa ja b) haluan kolmossarjan softan ennen kuin takuu loppuu ja VW pesee kätensä koko romukasasta. Toiminta yhdistettynä todella huonoon ja sekavaan tiedottamiseen ei kyllä oikein rakenna luottamusta.)

Eiköhän tilanne ole sama myös Suomessa. Vähemmän vahvaa suorittamista kyllä näiden (OTA)-päivitysten osalta.
https://youtu.be/Q7IS8amFdzc

SlOrbA

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 15.05.23 - klo:16:56
Olikos nyt niin, että nykyisiin ei ole 4.0 softaa tulossa vaan vaatii uuden raudan? Itseä toki tuo nyt enää tässä kohtaa harmita, mutta jos olisin tilaamassa uutta autoa niin tilanne voisi olla hieman toinen.
ID.7:n esittelyssä VW:n henkilö mun mielestä sanoi, että 4.0 ei tue vanhoja ICAS rautoja vaan vaatii enemmän vääntöä.

Siitä en muista mainintaa, että onko esim. ID.3 Faceliftissä juuri nuo uudistetut ICAS raudat. Jos ei ole niin sitten VW ei ole oppinut mitään viimeisen kahden vuoden variaatio vs. OTA kyvykkyys taistelusta ja osa-optimointi jatkuu.
Ajossa: ID.3 77kWh Tour 2021
Vanha: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013

f080421

#730
Lainaus käyttäjältä: SlOrbA - 16.05.23 - klo:08:32
ID.7:n esittelyssä VW:n henkilö mun mielestä sanoi, että 4.0 ei tue vanhoja ICAS rautoja vaan vaatii enemmän vääntöä.

Siitä en muista mainintaa, että onko esim. ID.3 Faceliftissä juuri nuo uudistetut ICAS raudat. Jos ei ole niin sitten VW ei ole oppinut mitään viimeisen kahden vuoden variaatio vs. OTA kyvykkyys taistelusta ja osa-optimointi jatkuu.

ID.3:n faceliftissä on täsmälleen sama rauta kuin vanhoissakin ja se on mielestäni oikea ratkaisu. Aina kun aletaan vaihtamaan rautaa niin siinä kombinaatioiden määrä vain kasvaa ja softakehitys menee aivan tuskaiseksi, jos niitä vanhojakin pitää vielä tukea. Sitten kun tulee ID.3 v2.0 niin siinä voi sitten olla kokonaan uusi rauta.
ID.3 Pro Performance Business 2021

awallin

Lainaus käyttäjältä: eVW - 13.05.23 - klo:18:42
Onko mitään huhuja kuulunut 3.0:n (tai ehkäpä 3.2:n) asennuksesta 1st-sarjan kolmosiin? Briteissä näyttäisi menevän huollossa tehtäväksi ja ilmeisesti melkoisen työlääksi projektiksi. Suomessa VW:n sivut näyttävät kuitenkin iloisesti väittävän, että 2.4:n jälkeen 3.0 tulee OTA:na, mutta ilmeisesti tuohon ei kannata kovin paljon uskoa.
Joten onko jossain parempaa tietoa?

varasin ajan päivitystä varten mutta VW:ltä soittivat ja peruivat ajan sekä siirsivät juhannusviikolle, koska varattu aika/päivä ei olisi riittänyt päivityksen tekemiseen joka kuulemma voi kestää 7-7.5 tuntia!? ihme hommaa..

kertokaa toki muut jos olette saaneet 3.2 päivityksen huollossa tehtyä ja miten softa toimii. id-furkan kehui nopeammaksi https://youtu.be/1pfuWUelGXk

Valhalla

Lainaus käyttäjältä: awallin - 18.05.23 - klo:16:44
varasin ajan päivitystä varten mutta VW:ltä soittivat ja peruivat ajan sekä siirsivät juhannusviikolle, koska varattu aika/päivä ei olisi riittänyt päivityksen tekemiseen joka kuulemma voi kestää 7-7.5 tuntia!? ihme hommaa..

kertokaa toki muut jos olette saaneet 3.2 päivityksen huollossa tehtyä ja miten softa toimii. id-furkan kehui nopeammaksi https://youtu.be/1pfuWUelGXk

Onhan se päivä pisimmillään juhannuksen korvilla, että ehkä se 7-7.5h sitten silloin riittää😂
It's better to burn out than fade away

Guran63

Minulla ID.3 1St-sarjan autossa on 3.0 (OTA ei aivan onnistunut, piti käydä pajalla päivittämässä). En ole saanut vielä kutsua 3.2-päivitykseen pajalle. Virheet ja vaivat ovat versio versiolta vähenneet, mutta on niitä uusiakin outouksia tullut.

Lainaus käyttäjältä: eVW - 13.05.23 - klo:18:42
Näköjään on pari viikkoa ollut hiljaisempaa OTA-rintamalla...

Onko mitään huhuja kuulunut 3.0:n (tai ehkäpä 3.2:n) asennuksesta 1st-sarjan kolmosiin? Briteissä näyttäisi menevän huollossa tehtäväksi ja ilmeisesti melkoisen työlääksi projektiksi. Suomessa VW:n sivut näyttävät kuitenkin iloisesti väittävän, että 2.4:n jälkeen 3.0 tulee OTA:na, mutta ilmeisesti tuohon ei kannata kovin paljon uskoa.

Joten onko jossain parempaa tietoa?

(Muutenhan tuo 2.4 toimii, mutta a) luotettavasti toimiva latauksen ajastus säästäisi selvää rahaa ja b) haluan kolmossarjan softan ennen kuin takuu loppuu ja VW pesee kätensä koko romukasasta. Toiminta yhdistettynä todella huonoon ja sekavaan tiedottamiseen ei kyllä oikein rakenna luottamusta.)
ID.3 Ist Max 9/2020-

mikkoan

Lainaus käyttäjältä: awallin - 18.05.23 - klo:16:44
varasin ajan päivitystä varten mutta VW:ltä soittivat ja peruivat ajan sekä siirsivät juhannusviikolle, koska varattu aika/päivä ei olisi riittänyt päivityksen tekemiseen joka kuulemma voi kestää 7-7.5 tuntia!? ihme hommaa..

kertokaa toki muut jos olette saaneet 3.2 päivityksen huollossa tehtyä ja miten softa toimii. id-furkan kehui nopeammaksi https://youtu.be/1pfuWUelGXk

Mulle kävi ihan sama. Olisivat tehneet muut takaisinkutsurempat muttei päivitystä. Jätin menemättä. Auto on muutenkin käynyt K-autossa 12 kertaa korjattavana eri syistä ja kerran määräaikaishuollossa. Ei mene tuo auto enää K-autoon, etsin jonkun toisen merkkihuollon ja käytän sitä.

id135

Kerrotko mikkoan mistä K-auton pisteestä huonot kokemukset on?

SlOrbA

Lainaus käyttäjältä: awallin - 18.05.23 - klo:16:44
varasin ajan päivitystä varten mutta VW:ltä soittivat ja peruivat ajan sekä siirsivät juhannusviikolle, koska varattu aika/päivä ei olisi riittänyt päivityksen tekemiseen joka kuulemma voi kestää 7-7.5 tuntia!? ihme hommaa..

kertokaa toki muut jos olette saaneet 3.2 päivityksen huollossa tehtyä ja miten softa toimii. id-furkan kehui nopeammaksi https://youtu.be/1pfuWUelGXk
Keskiviikkona (17.5.) oli 2.4 -> 3.2 päivitys ja korkeajänniteakun sekä renkaiden tarkastus. Päivitys tuli valmiiksi 8:00 - 15:30 välillä eikä tarkastuksissa ollut mitään poikkeamia. Se missä tilassa auton asetukset ja uudet ominaisuudet ovat on sitten ihan toinen asia.

Heti alussa käyttäjäksi oli "tunnistettu" jokin tyhjä käyttäjätili, enkä päässyt kirjautumaan auton päässä VW ID:lle. Kirjautuminen toimi, kun annoin infotainmentille boottin (power nappia pitkään pitämällä). Kauppa ei vielä toimi eikä kaikki We Connect ID ominaisuudet. Tosin oma.volkswagen.fi ei vielä ole päivittynyt kamppanioiden ja huolto käynnin osalta. Voi olla että vasta, kun sieltä kamppania tieto on poistunut, myös VW:n pää tietää 3.2 päivityksestä ja autolle aukeaa kauppa ja muut toiminnot.
Ajossa: ID.3 77kWh Tour 2021
Vanha: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013

Epa3000

Minullakin saivat päivitetty samana päivänä.

Shop lähti toimimaan vasta seuraavana päivänä. Olin välillä poistanut ja linkittänyt auton uudelleen myVolkswagen tiliini, ehkä ei olisi tarvinnut. Myös nettiradio lähti nyt toimimaan.

Shopissa näkyy minulla seuraavat ilmaisohjelmat:
- We Charge
- We Connect
- We Connect Plus
- Huollon ajanvaraus

Näkyykö kenellä enemmän, esim. pelejä?

mikkoan

Lainaus käyttäjältä: id135 - 19.05.23 - klo:12:18
Kerrotko mikkoan mistä K-auton pisteestä huonot kokemukset on?

Espoon K-autohan se. Tuntuu että siellä osata tai haluta hoitaa näitä vekottimia kuntoon. Yhtään turhaa kertaa en sinne enää mene ja kuten kirjoitin, niin katson jos jossain muualla homma toimisi paremmin.

f080421

Lainaus käyttäjältä: Epa3000 - 19.05.23 - klo:14:22
Minullakin saivat päivitetty samana päivänä.

Shop lähti toimimaan vasta seuraavana päivänä. Olin välillä poistanut ja linkittänyt auton uudelleen myVolkswagen tiliini, ehkä ei olisi tarvinnut. Myös nettiradio lähti nyt toimimaan.

Shopissa näkyy minulla seuraavat ilmaisohjelmat:
- We Charge
- We Connect
- We Connect Plus

Nuo molemmat We Connect -paketit pitää asentaa, että saa kaikki ominaisuudet sovellukseen käyttöön. We Charge on karttasovellus latureiden etsimiseen ja sekin pitää asentaa tuosta uudestaan, jos sitä haluaa käyttää. Minusta ihan kätevä.
ID.3 Pro Performance Business 2021

f080421

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 20.05.23 - klo:18:37
Nuo molemmat We Connect -paketit pitää asentaa, että saa kaikki ominaisuudet sovellukseen käyttöön. We Charge on karttasovellus latureiden etsimiseen ja sekin pitää asentaa tuosta uudestaan, jos sitä haluaa käyttää. Minusta ihan kätevä.

Piti vielä lisätä, että tuo sama kauppa on käytettävissä myös netissä myVolkswagenin kautta https://shop.volkswagen-we.com . Eli periaatteessa sieltä autosta käsin ei tarvitse tehdä mitään ostoksia. Ja ei, itselläni ei näy mitään muuta ostettavaa kuin nuo yllämainitut.
ID.3 Pro Performance Business 2021

f080421

Lainaus käyttäjältä: awallin - 18.05.23 - klo:16:44
varasin ajan päivitystä varten mutta VW:ltä soittivat ja peruivat ajan sekä siirsivät juhannusviikolle, koska varattu aika/päivä ei olisi riittänyt päivityksen tekemiseen joka kuulemma voi kestää 7-7.5 tuntia!? ihme hommaa..

kertokaa toki muut jos olette saaneet 3.2 päivityksen huollossa tehtyä ja miten softa toimii. id-furkan kehui nopeammaksi https://youtu.be/1pfuWUelGXk

Itselläni asennettiin talvella huollossa 3.0 ja se ainakin on toiminut erittäin hyvin. 3.2 tulossa tämän kuun lopulla. K-Autosta sanottiin, että 3.0 => 3.2 menee helposti työpäivän aikana, mutta jos pitää päivittää jostakin aikaisemmasta versiosta esim. 2.4 niin sitten voi käydä niin, että ei riitä yksi huoltovaraus. Ilmeisesti pitää päivittää aina yksi versio kerrallaan seuraavaan, mutta en ole 100% varma tuosta.
ID.3 Pro Performance Business 2021

f080421

Lainaus käyttäjältä: SlOrbA - 19.05.23 - klo:12:56
Heti alussa käyttäjäksi oli "tunnistettu" jokin tyhjä käyttäjätili, enkä päässyt kirjautumaan auton päässä VW ID:lle. Kirjautuminen toimi, kun annoin infotainmentille boottin (power nappia pitkään pitämällä). Kauppa ei vielä toimi eikä kaikki We Connect ID ominaisuudet. Tosin oma.volkswagen.fi ei vielä ole päivittynyt kamppanioiden ja huolto käynnin osalta. Voi olla että vasta, kun sieltä kamppania tieto on poistunut, myös VW:n pää tietää 3.2 päivityksestä ja autolle aukeaa kauppa ja muut toiminnot.

Joo, kaupasta pitää "ostaa" ne We Connect -paketit, että saa kaikki sovelluksen ominaisuudet käyttöön. Itselläni kesti hetki ennen kuin tajusin tuon, koska ne perustoiminnot sovelluksessa silti toimivat. Kauppa ei itsellänikään ollut muistaakseni välittömästi käytettävissä.
ID.3 Pro Performance Business 2021

Iku

Id.3 1st oli saanut 3.2 päivityksen. Laitan virrat päälle niin jää odottamaan valitsenko off- on-line tilan. Aiempi softa aikansa odotti ja meni sitten on-line tilaa. Yritin löytää valikoista täppää, että oletusarvoisesti menee on-line tilaan mikäli ei muuta inputia käyttäjä anna. En löytänyt. Tietääkö kukaan?

Jaakko666

Pitääkö noihin päivityksiin varata oikeasti huolto ja se kestää koko päivän? Mitä tuollainen ohjelmistopäivitys maksaa? Näkeekö autosta jostain mikä ohjelma siellä on ja milloin päivitetty? Oma auto 2020 vuoden 1st max mikä tuli Ruotsista minulle noin kuukausi sitten.

awallin

Lainaus käyttäjältä: Jaakko666 - 23.05.23 - klo:21:39
Pitääkö noihin päivityksiin varata oikeasti huolto ja se kestää koko päivän? Mitä tuollainen ohjelmistopäivitys maksaa? Näkeekö autosta jostain mikä ohjelma siellä on ja milloin päivitetty? Oma auto 2020 vuoden 1st max mikä tuli Ruotsista minulle noin kuukausi sitten.

softaversiot esim tuolla https://www.meinid.com/wiki/lexicon/8-software-versionen/
valikoissa ei näy esim '2.4' vaan ICAS3-versionumero '0912'
AFAIK oma-k-autossa näkyvät kampanjat ilmaisia

f080421

Lainaus käyttäjältä: Jaakko666 - 23.05.23 - klo:21:39
Pitääkö noihin päivityksiin varata oikeasti huolto ja se kestää koko päivän? Mitä tuollainen ohjelmistopäivitys maksaa? Näkeekö autosta jostain mikä ohjelma siellä on ja milloin päivitetty? Oma auto 2020 vuoden 1st max mikä tuli Ruotsista minulle noin kuukausi sitten.

Nämä päivitykset ovat ilmaisia laadunparannuskampanjoita valmistajan piikkiin. Suomesta ostetuille autoille auki olevat kampanjat näkyvät meillä Oma K-Autossa. Softaversion saa infotainmentista selville, kuten edellä todettiin. Jos pitäisi jotakin veikata, niin veikkaisin sinun autossasi olevan vielä 2.4.
ID.3 Pro Performance Business 2021

TLi

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 23.05.23 - klo:23:26
Nämä päivitykset ovat ilmaisia laadunparannuskampanjoita valmistajan piikkiin. Suomesta ostetuille autoille auki olevat kampanjat näkyvät meillä Oma K-Autossa. Softaversion saa infotainmentista selville, kuten edellä todettiin. Jos pitäisi jotakin veikata, niin veikkaisin sinun autossasi olevan vielä 2.4.

Ainakin minun tuonti id3:n kohdalla näkyvät kampanjat myös, auto on alunperin Ruotsista ja just tällä hetkellä huollossa noiden kampanjoiden tekoa varten.

eVW

No niin, nyt on huolto buukattu. Muutama huomio:


  • Rengaskamppis koskee vain niitä autoja, joissa on ensiasennuksena Goodyearit (ei Continentalit); järjestelmä ei rengasmerkkiä tiennyt, joten se piti vilkaista autolla.
  • K-Auto Airportin asiakaspalvelun vasteaika puhelimitse oli 5 vuorokautta. Perjantaina soittelin aspaan, jossa sain taistella nyrpeästi marisevan puhelinhenkilön kanssa ensin aikani, että pääsin edes huollon takaisinsoittolistalle. Nyt sitten soittivat takaisin huollosta.
  • Kamppiksia tekemättä omassani (1st): akkumodulit, johtosarjan liittimen uusinta, 3.2-päivitys. Mistään näistä ei ole ollut aktiviteettia K-Auton suunnasta, tulivat vähän vahingossa esille.
  • "Meillä on useampia sähkäreitä, mutta nyt mene hiukan pidemmälle, kun tämä vie päivän." Aika tupsahti heinäkuun loppuun. Mutta siis kuitenkin tänä vuonna.
  • Antoivat sijaisauton ennen kuin ehdin kysyä. Kuuluu joko toimintatapoihin, tai sitten kohdallani on se Fordin huollon aikanaan kuuluisaksi tekemä merkintä tiedoissa ("asiakas on v***nen"). Jälkimmäiseenkin alkaa olla aineksia.
  • VW:n nettisivut eivät edelleenkään mainitse 3.2:sta mitään. Siellä iloisesti kerrotaan 3.0:n tulevan ilman yli 2.4:n asennuttaneille. Näköjään ID:n omistajan vakioasetukseen kuuluu erilaisten somefoorumien seuraaminen.

Joten ihan sitä tavallista K-Auton asiakastarinaa. Autohan on ihan hyvä, mutta jälkimarkkinointipalveluista saa kyllä unohtaa sanan "markkinointi" ja "palvelu". Eikä siis ole huoltoneuvojien vika, parhaansa tekevät ja asiallisia ovat. En haluaisi olla siinä duunissa, mutta jotain vikaa on K-Auton kulttuurissa.

Iku

Lainaus käyttäjältä: Iku - 23.05.23 - klo:18:33
Id.3 1st oli saanut 3.2 päivityksen. Laitan virrat päälle niin jää odottamaan valitsenko off- on-line tilan. Aiempi softa aikansa odotti ja meni sitten on-line tilaa. Yritin löytää valikoista täppää, että oletusarvoisesti menee on-line tilaan mikäli ei muuta inputia käyttäjä anna. En löytänyt. Tietääkö kukaan?
Kiitos ylempänä ketjussa olleiden ohjeista: infotainment bootti ja kaupasta sovellukset. Näiden toimenpiteiden jälkeen kun virrat laittaa päälle niin infotainment kysyy alustuksen jälkeen "minä" tai "vaihda käyttäjää" ja pyytää "OK"-kuittia. Autoa ajaa minä tai vaimo. Vois jättää tuon kysymättä joka kerta virran päälle kytkemisen jälkeen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy