ID.4

Aloittaja JPN_V70D3OR, 24.09.20 - klo:08:39

« edellinen - seuraava »

juubatuuba

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 06.09.21 - klo:21:53
Ja eri mieltä olen ACCn etäisyyden pidosta, minusta volkkarilla tuo on ihan loistava koska sillä saa oikeasti pitkän etäisyyden, Volvo taas ajoi liian lähellä jopa pisimmällä etäisyydellä.
Volvossa etäisyys säädetään aikana väliltä 1â€"3 sekuntia edellä ajavaan 0,5 sekunnin pykälin. Etäisyys siis vaihtelee nopeuden mukaan. Mielestäni tuo yksi sekunti on vain formula- ja rallikuskeille eikä sitä pitäisi olla edes tarjolla.

dwntime

Juu tiedän kyllä mutta pointti oli että edes tuo pisin asetus ei mielestäni tarjonnut riittävää etäisyyttä edellä ajavaan maantienopeuksissa. VAG konsernin autoissa on selkeästi pidempi.

Mikko81

Espooseen oli tänään tullut punainen GTX koeajettavaksi.

Auto on kyllä todella hyvän näköinen livenä tuossa värissä ja 21" Narvik vanteilla. Tuossa aiemmin kun oli juttua hifien päivittämisestä niin ihan ok ne musta soi ainakin tuossa koeajo autossa eli mulla ei ainakaan ole välitöntä tarvetta päivittää. ID talk foorumilla oli joku tanskalainen joka sano että hänen myyjänsä oli kertonut että infotainment plus paketin tilaajat saisivat audio upgreidin automaattisesti, mutta itse suhtaudun tuohon kyllä skeptisesti.

Sitten itse ajo. Tämähän liikahtaa jo ihan kivasti ja täyskiihdytys tuntuu kivasti vatsanpohjassa  8) Myöskin ohituskiihtyvyys alkaa olla kunnossa maantievauhdeissa. Eli sen puolesta ID4 on nyt sellainen kun sen pitää ollakkin. Testasin lyhyesti myös hieman kulutusta 110km/h GPS nopeudella ja kulutus oli 21.4kwh/100km joka oli kyllä musta hieman yläkanttiin. Osansa varmasti tekevät 21" renkaat ja keli oli hieman tuulinen (+15C). Ai niin, ne top sport penkit, ne on todella hyvät myöskin.

Eli erittäin positiivinen fiilis omasta tilauksesta ja hyvä että tuli otettua oma auto 20" vakio vanteilla jos se olisi hieman taloudellisempi ja hiljaisempi.

Passatti

VW ilmoitti, että ID. 3 GTX tulossa ens vuonna.
Always lead, never follow

kylpykuula

Ainakin Id.3:ssa löytyy ACC:n alavalikoista jos jonkinmoista säätöä. Kokeilkaa ottaa ruksit pois niistä nopeuksia ja ruuhkajonoja ennakoivista ominaisuuksista, jos sen toiminta rauhottuisi sitten.

frankiez

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 07.09.21 - klo:06:35
no ei ole. olen kyllä ajanut itsekin kehäteillä eikä auto mitään itsekseen jarruttele, moottoritieillä joskus tuo toistuu kun joku poistuu liittymään mutta näin se on ollut joka ikisessä automerkissä jonka olen omistanut

jarruta teksti tulee jos edessä on esim. polkupyörä, koskaan en ole saanut sitä niin että edessä ei olisi ollut mitään

Ai, että jarruttelee jos auton ohittaa oikealta esim. kehäteillä? Ilmeisesti olet ajanut pääsääntöisesti Volkkarilla, koska omissa autoissa ei todellakaan ole ollut moista älytöntä ominaisuutta. Jonkin verran on tullut autoja koeajettua...

Ja tuo "Jarruta" ilmestyy ihan randomina, lähin pyörä on kilometrien päässä varastossa tai muutakaan "estettä" ole lähimaillakaan.

En ole koskaan rakastanut automerkkeihin ja kritisoin omia autoja jos on aihetta ja kehun myös. Tämä ID.4/3 tulee olemaan Volkkarin välimalli, jotta päästötavoitteisiin päästäisiin. Itselle tämä tuli toisen diilin kautta eli tästä syystä näkökulma on varsin objektiivinen.

Enpä usko että huollossa käynti auttaa mitään ellei ole tarjolla ns. isoa päivitystä.

dwntime

 ^ Ihan en tuosta tajunnanvirran keskeltä sitä pointtia nyt havainnut.

Auto ei tietenkään jarruttele jos ajelet itse. Sama ohitatko oikealta, vasemmalta vai ajatko pientareen kautta. Tuo typeryys tapahtuu kun ajaa ACC tai travel assist kytkettynä. Silloin jos auto havaitsee vasemmalla kaistalla auton, alkaa ACC hidastamaan vauhtia ja mätsäämään nopeutta tuon vasemmalla kaistalla olevan auton mukaan.

Tuo jarruta ilmoitus liittyy tuohon AEB (automatic emergency brake) järjestelmään. Volvossa korjaantui softapäivityksellä, samoin edellisessä Tiguanissa kun päivitin ACC:n softan uudempaan. Tässä ID4:ssa ei vielä häröjä ole tullut.
Monesti noissa on takana joko softaprobleema tai sitten tutkan asento on huono jolloin se tulkitsee heijasteita yms. liian herkästi ja säikähtää.

jopo

Lainaus käyttäjältä: frankiez - 09.09.21 - klo:08:29
Ai, että jarruttelee jos auton ohittaa oikealta esim. kehäteillä? Ilmeisesti olet ajanut pääsääntöisesti Volkkarilla, koska omissa autoissa ei todellakaan ole ollut moista älytöntä ominaisuutta. Jonkin verran on tullut autoja koeajettua...

Ja tuo "Jarruta" ilmestyy ihan randomina, lähin pyörä on kilometrien päässä varastossa tai muutakaan "estettä" ole lähimaillakaan.

En ole koskaan rakastanut automerkkeihin ja kritisoin omia autoja jos on aihetta ja kehun myös. Tämä ID.4/3 tulee olemaan Volkkarin välimalli, jotta päästötavoitteisiin päästäisiin. Itselle tämä tuli toisen diilin kautta eli tästä syystä näkökulma on varsin objektiivinen.

Enpä usko että huollossa käynti auttaa mitään ellei ole tarjolla ns. isoa päivitystä.

Tuon "jarruta"-ongelman takia menisin kuitenkin huoltoon, koska on näitä ID autoja liikenteessä sen verran paljon, että jos tuo olisi yleistä, niin tästä puhuttaisiin enemmän. Jotain häikkää tuon yksilön tutkissa on.

Ja tuosta oikealta ohittamisesta. Itse huomaan tuon tapahtuvan vain tilanteissa, joissa vasen kaista on alkujaan tyhjä ja sitten lähestyn vasemman kaistan autoa nopeammalla vauhdilla. Jos ajetaan ruuhkassa niin, että molemmilla kaistoilla on autoja, ei tuota hidastelua vasemman kaistan autojen vuoksi tapahdu. Näin ainakin TA päälle kytkettynä. Ja luonnollisesti jos ACC tai TA on off, niin mitään jarrutteluja ei tapahdu.

AudiA6590

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 06.09.21 - klo:11:07
Alkuperäisen multimediayksikölle menevän johtosarjan väliin. Siihen on olemassa quadlock ISO adapteri. Esim. Matchilla PP-AC 92b. Varmaan jokaisella valmistajalla on omansa olemassa tuohon.

Tästähän on väännetty täälläkin. Ohittaminen ja ohi ajaminen on kaksi eri asiaa. Oikealla ajava voi mennä ohi jos jono vetää oikealla nopeampaan. Ohittaa oikealta ei saa, se on kielletty.
Vai meinaatko että jos vasen jono hidastuu niin oikeankin pitää vetää liinat kiinni?

Tuo vakkarin ominaisuus on oikeasti ihan helvetin typerä.

Ei menny ku trömsöös. Nyt on paketin mukana tulla sarja mikä on vanhoihin malleihin ja 92b sarja mis on iso liittimet. Viel tarvii yhden muuntaja sarjan, huohh....
*ID.4 Pro*
*Transporter T5 buss*

dwntime

Lainaus käyttäjältä: AudiA6590 - 14.09.21 - klo:10:49
Ei menny ku trömsöös. Nyt on paketin mukana tulla sarja mikä on vanhoihin malleihin ja 92b sarja mis on iso liittimet. Viel tarvii yhden muuntaja sarjan, huohh....

Jep, tuossa VW editionissa tulee "väärällä" päällä se. Jos vaan kolvi/kuumailmapuhallin pysyy yhtään kädessä niin äkkiähän tuon vaihtaa. Toki joutuu sen 92b adapterin ostamaan. Vaihtaa siitä ne päät tuohon johtosarjaan. Ei ole iso homma. Värikoodit on samat ja vaihtaa johto kerrallaan. Ei ole montaa johtoa vaihdettavana.

Tommosilla kun liittää piuhat yhteen niin tulee vedenpitävä ja kestävä liitos, eikä tarvii kolvata : https://m.motonet.fi/fi/tuote/487144/Jatkoliitinkutistesukka-tinalla-punainen-10kpl

AudiA6590

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 14.09.21 - klo:12:29
Jep, tuossa VW editionissa tulee "väärällä" päällä se. Jos vaan kolvi/kuumailmapuhallin pysyy yhtään kädessä niin äkkiähän tuon vaihtaa. Toki joutuu sen 92b adapterin ostamaan. Vaihtaa siitä ne päät tuohon johtosarjaan. Ei ole iso homma. Värikoodit on samat ja vaihtaa johto kerrallaan. Ei ole montaa johtoa vaihdettavana.

Tommosilla kun liittää piuhat yhteen niin tulee vedenpitävä ja kestävä liitos, eikä tarvii kolvata : https://m.motonet.fi/fi/tuote/487144/Jatkoliitinkutistesukka-tinalla-punainen-10kpl

Näin mä vähän meinasin mut tilasin nyt sen oman adapterisarjan 2m pituisena ni saa vedetty penkin alle jos jossai kohtaa mielii ostaa paremman pelin
*ID.4 Pro*
*Transporter T5 buss*

vkulmala

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 04.09.21 - klo:08:37
Minä asensin tuohon omaan settiin Match PP41DSPn. Todella iso parannus ääneen.
Tulossa vielä PP1SUB vahvari lisäksi sekä Match PPN8E-Q subbari takakonttiin.

dwntime, itsellä kans sama PP41DSP asennuksessa. Osaatkos sanoa mikä bugittaa kun johdot on kytkettynä mutta DSP:hen ei tule poweria ja auton iso näyttö pysyy pimeänä? :)

Toimiko sulla ihan plug`n`play vai pitikö tehdä jotain erityisiä taikatemppuja?
ID.4 Pro Performance Business Max, go-eCharger

dwntime

Lainaus käyttäjältä: vkulmala - 15.09.21 - klo:20:25
dwntime, itsellä kans sama PP41DSP asennuksessa. Osaatkos sanoa mikä bugittaa kun johdot on kytkettynä mutta DSP:hen ei tule poweria ja auton iso näyttö pysyy pimeänä? :)

Toimiko sulla ihan plug`n`play vai pitikö tehdä jotain erityisiä taikatemppuja?

Ei mitään. Kaapelit kiinni ja homma toimi kerrasta. Tarkista että ne quadlockit on kunnolla pohjassa. Todennäköisesti ei ole ja siksi ei nyt toimi.
Onko sulla tuo PP-AC92b ja ISO johtosarja?

vkulmala

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 15.09.21 - klo:20:45
Onko sulla tuo PP-AC92b ja ISO johtosarja?

Hommasin Motonetistä PP41DSP VW -version. Paketin mukana tullut liitin näyttäis näköjään eroavan hieman tuosta PP-AC92b-liittimestä. Kuvittelin että olis toiminut paketin mukana tulleella kaapelilla...
ID.4 Pro Performance Business Max, go-eCharger

vkulmala

Lainaus käyttäjältä: vkulmala - 15.09.21 - klo:21:03
Hommasin Motonetistä PP41DSP VW -version. Paketin mukana tullut liitin näyttäis näköjään eroavan hieman tuosta PP-AC92b-liittimestä. Kuvittelin että olis toiminut paketin mukana tulleella kaapelilla...
Itse itselleni vastaten, liitin näköjään ajan saatossa muuttunut. Täällä keskustelua samasta aiheesta:
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=36400.msg692373#msg692373

Eli ei muuta kuin liitinkaupoille :)
ID.4 Pro Performance Business Max, go-eCharger

vkulmala

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 04.09.21 - klo:08:37
Tulossa vielä PP1SUB vahvari lisäksi sekä Match PPN8E-Q subbari takakonttiin.

dwntime, Oletko vielä ehtinyt subbaria asentamaan? Kuvat kiinnostavat jos subbari jo löytyy. Itselläni on suunnitelmissa sama vahvari ja sama subbari. Ajattelin väsätä takakontin pohjaluukun alla olevaan koteloon jonkinlaisen subbarin siten että n. puolet kotelosta olisi pyhitetty subbarille ja lopputila jäisi sitten muulle tavaralle.
ID.4 Pro Performance Business Max, go-eCharger

dwntime

En ole vielä. Odottelen tuota PP1SUB vahvari saapuvaksi Puolasta. Tuon valmistus lopetettu niin aika haastava löytää tällä hetkellä.

Pitäis tulla viimeistään ensi viikon alusta, laittelen kuvia ja kokemuksia kun saan asennuksen tehtyä.

jalauros

Sattuuko jollakulla olemaan kuvia sisätilasta black/platinum grey art velours kankailla? Sellainen tuli tilattua parhaalla arvauksella ilman mitään kunnon kuvia. Kovin olen koittanut interwebistäkin metsästää vailla onnea.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

dwntime

No nyt on viimein subi ja vahvari sille asennettu.

Pitää vielä testailla noita DSP sound setuppeja mikä soisi parhaiten ID4:ssa. Tällä hetkellä Audi A1 asetus ja se ainakin toimii erittäin hyvin.

Vaihdoin myös orkkis kajarit takaisin. Alkoi liian kireä diskantti rasittamaan. Samalla huomasin että oikean puolen takakajarin coax elementistä diskantin kalvo oli palanut puhki. Melko heikkoa tavaraa Focalilta.

Muutama kuva asennuksesta.









Daatta

^Eli käytännössä ID:hen kannattaa laittaa subbari ja muu hifistäminen on ainakin toistaiseksi turhaa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 27.09.21 - klo:08:59
^Eli käytännössä ID:hen kannattaa laittaa subbari ja muu hifistäminen on ainakin toistaiseksi turhaa.

Kyllä, DSP ja subbari tekevät isoimman parannuksen äänenlaatuun minimieffortilla.

tmr97

^Ruotsissa on tarjolla takasyvennykseen sopiva subi. Silloin subbari ei näy ollenkaan, toki syvennys menetetään.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 27.09.21 - klo:11:00
^Ruotsissa on tarjolla takasyvennykseen sopiva subi. Silloin subbari ei näy ollenkaan, toki syvennys menetetään.

Tarkennus, Norjassa.

Tätä varmaan tarkoitat : https://www.koolart.no/products/oppgraderingspakke-volkswagen-id4

Tuo menee samaan paikkaan mihin tehdas subi, sitten kun se tulee saataville.
Tuossa paketissa tulee myös match 62dsp vahvistin joka esisäädetty ID4:lle.

ocu97

Omaan ID4 1st näköjään laadunparannuskampanja. Koskee jotain johdotusten reititystä

Terpower

Nyt näköjään alkanu OTA päivitys maileja tulemaan. Joskos ens viikolla siite itse päivitys.
Toivottavasti ei nyt enää jatkossa jokaisesta isommasta päivityksestä tarvii lupia pyydellä.
ID4 Pro Business

Pihistelijä

Tutustuin eilen Leonin huollon aikana ID.3 ja ID.4 autoihin. En ajanut, mutta istuin ja mittasin ja vertasin niitä omaan Leoniin. ID.3 oli pettymys takatilojen suhteen. Ensinnäkin penkki oli liian matala eikä reisille ollut tukea. Toisekseen pää otti kiinni kattoon vaikken ole mikään hujoppi. Mittaa on 183 cm. Farkku Leonissa on selvästi mukavammat takatilat.

ID.4 oli jo tuntuvasti parempi. Päätilaa oli riittävästi ja penkki oli korkeampi. Tämän voisin hankkia Leonin jälkeen.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Jake69

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 06.10.21 - klo:08:34
Tutustuin eilen Leonin huollon aikana ID.3 ja ID.4 autoihin. En ajanut, mutta istuin ja mittasin ja vertasin niitä omaan Leoniin. ID.3 oli pettymys takatilojen suhteen. Ensinnäkin penkki oli liian matala eikä reisille ollut tukea. Toisekseen pää otti kiinni kattoon vaikken ole mikään hujoppi. Mittaa on 183 cm. Farkku Leonissa on selvästi mukavammat takatilat.

ID.4 oli jo tuntuvasti parempi. Päätilaa oli riittävästi ja penkki oli korkeampi. Tämän voisin hankkia Leonin jälkeen.

Auton korkeus vs. akkujen korkeus tuon yhdistelmän tekee hankalaksi jos vielä halutaan jonkinmoinen maavara. Varmaan yksi syy miksi ei vielä näy farmari mallisia vaan korkeampi SUV  suosittu korimalli. Hyvä kyllä huomioida tuo rajoitus. Itse vain 174 cm ja ID.3 itseni taakse mahtuu ihan OK. Poika 178 ja mahtuu mutta kauheasti ei lisäsenttejä kestä tai mukavuus kärsii.

John_Galt

Tänään sitten kävi toisen kerran elämässäni se, että auto jättää tielle (tai tarkemmin sanottuna nyt ei käynnistynyt kotipihalta)

Varoittaa akkujärjestelmästä ja moottorihäiriöstä. Ovien sulkeminen ja edes lukittuna noin tunnin odottelu ei tuonut haluttua muutosta. Volkkari hakee auton nyt pajalle ja ainakin pari päivää ajetaan sitten vuokra-autolla Volkkarin piikkiin. Muuten toiminut kuin unelma, mutta vähän tämä syö kyllä luottoa autoon.  :-\

jopo

Pahus. Kyllä se luotto tuollaiseen karisee.  :(
Oliko virheilmot punaisilla vai keltaisilla varoitusvaloilla?

John_Galt

Lainaus käyttäjältä: jopo - 11.10.21 - klo:14:40
Pahus. Kyllä se luotto tuollaiseen karisee.  :(
Oliko virheilmot punaisilla vai keltaisilla varoitusvaloilla?

Punaista moottorinkuvaa näytti. Auto ei suostunut liikkumaan metriäkään ja ei ottanut latausta vastaan. Valitti akkua/moottoria/akunohjausta tms. Sellainen ajatus tuossa on, että joko jo tänään/huomenna tulee soittoa auto bootattu ja toimii taas kuin unelma, tai akussa tms. iso vika ja kestää kauan laittaa kuntoon.

Sanottakoon että tuo on toinen kerta koskaan. Edellisellä kerralla Volvo V50 jätti tienpäälle 25 asteen pakkasessa juuri ennen viimeisen kotiin lähtevän junan lähtöä.


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy