ID.4

Aloittaja JPN_V70D3OR, 24.09.20 - klo:08:39

« edellinen - seuraava »

jopo

Jenkkien parissa nämä ongelmat ovat automäärään nähden melko yleisiä ja kun idtalk foorumilta hakee coolant pump hakusanalla, niin löytyy useampi ketju missä käynnistyksen yhteydessä tielle jäämisestä puhutaan. Osalla valot keltaisia, osalla punaisia. Voi toki olla, että sulla on täysin eri jutusta kyse. Pitkä on VW:n matka vielä tämän kanssa. Pahinta tuossa on se, jos ne tosiaan ilmoittaa sulle, että kaikki toimiikin normaalisti buutin jälkeen. Luotappa siihen sitten. Noissa idtalk keisseissä on myös tapauksia, ettei vikamuistiin jää virheilmoista mitään jälkeä < tuo jos jokin on pahanluokan softabugi.   

https://www.vwidtalk.com/threads/faulty-coolant-pump-cases-with-the-id-4.3154/
https://www.vwidtalk.com/threads/coolant-pump-replacement-new-bulletin-from-vw-to-replace-both-pumps.3527/
https://www.vwidtalk.com/threads/pro-s-battery-coolant-pump-failure-after-1300-miles.3017/

John_Galt

Lainaus käyttäjältä: jopo - 11.10.21 - klo:15:37
Jenkkien parissa nämä ongelmat ovat automäärään nähden melko yleisiä ja kun idtalk foorumilta hakee coolant pump hakusanalla, niin löytyy useampi ketju missä käynnistyksen yhteydessä tielle jäämisestä puhutaan. Osalla valot keltaisia, osalla punaisia. Voi toki olla, että sulla on täysin eri jutusta kyse. Pitkä on VW:n matka vielä tämän kanssa. Pahinta tuossa on se, jos ne tosiaan ilmoittaa sulle, että kaikki toimiikin normaalisti buutin jälkeen. Luotappa siihen sitten. Noissa idtalk keisseissä on myös tapauksia, ettei vikamuistiin jää virheilmoista mitään jälkeä < tuo jos jokin on pahanluokan softabugi.   

https://www.vwidtalk.com/threads/faulty-coolant-pump-cases-with-the-id-4.3154/
https://www.vwidtalk.com/threads/coolant-pump-replacement-new-bulletin-from-vw-to-replace-both-pumps.3527/
https://www.vwidtalk.com/threads/pro-s-battery-coolant-pump-failure-after-1300-miles.3017/

Vähän kun noita luki, niin vaikuttaa kyllä aika tutulta. Saksalaiset ja softat ei sovi kyllä yhteen  ;D

Vaihdossa tuotiin nyt xDrive X1 plugari. Mielummin sitä toki omalla autolla ajaa, mutta nuo nahkapenkit on kyllä Iidan topsport penkkejä mukavammat ja vanha auto oli F31 3-sarjan bemari, niin muutenkin tutun oloinen. Taksikulut lääkärille ilmeisesti joutuu kuitenkin maksamaan omasta pussista. Mutta yhdellä soitolla kuitenkin liikkumisturvasta sai auton lavetilla huoltoon ja sijaisauton pihaan.

John_Galt

Lainaus käyttäjältä: John_Galt - 11.10.21 - klo:15:27
Punaista moottorinkuvaa näytti. Auto ei suostunut liikkumaan metriäkään ja ei ottanut latausta vastaan. Valitti akkua/moottoria/akunohjausta tms. Sellainen ajatus tuossa on, että joko jo tänään/huomenna tulee soittoa auto bootattu ja toimii taas kuin unelma, tai akussa tms. iso vika ja kestää kauan laittaa kuntoon.

Sanottakoon että tuo on toinen kerta koskaan. Edellisellä kerralla Volvo V50 jätti tienpäälle 25 asteen pakkasessa juuri ennen viimeisen kotiin lähtevän junan lähtöä.

2-3viikkoa menee korjauksessa. Akku sökönä, tai yksi niistä moduuleista.

jopo

Kiesus. Hyvä kuitenkin että vika löytyi.

f080421

Lainaus käyttäjältä: Jake69 - 06.10.21 - klo:10:39
Auton korkeus vs. akkujen korkeus tuon yhdistelmän tekee hankalaksi jos vielä halutaan jonkinmoinen maavara. Varmaan yksi syy miksi ei vielä näy farmari mallisia vaan korkeampi SUV  suosittu korimalli. Hyvä kyllä huomioida tuo rajoitus. Itse vain 174 cm ja ID.3 itseni taakse mahtuu ihan OK. Poika 178 ja mahtuu mutta kauheasti ei lisäsenttejä kestä tai mukavuus kärsii.

Pituussuunnassa ID.3 on oikein hyvä ja sinne mahtuu kaikki turvaistuimet hienosti. Myös penkkien korkeus on omaan makuun ihan ok, mutta toisaalta olen minäkin vähän tällainen mini-ihminen joten saatan olla jäävi kommentoimaan :D
ID.3 Pro Performance Business 2021

tmr97

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 13.05.21 - klo:18:53
Päivitys:
Kulutustesti, tasainen GPS:n mukaan 100km/h nopeus, edestakainen pätkä. Testi on aina ajettu lämpimällä autolla, joten autojen sisätilan ja ID.4:n akun lämmityksen kulutuspiikkiä ei ole mukana. Ajon aikana ilmastointi/lämmitys päällä ja mukava sisälämpötila.

ID.4: Talvirenkaat (19", 235 leveät, tavalliset vanteet, Loen), mennessä kuivaa, takasinpäin kohtuullista sadetta ja noin 5-astetta. Kulutus 21,3kWh/100km. Nousua kesäkeliin 15%.
ID.4: Kesärenkaat (20", 235/255 leveät, aerodynaamiset vanteet), ihanneolot, +21C. Kulutus 18,5kWh/100km

Päivitys:
ID.4: Talvirenkaat Continental CVC7 (19", 235 leveät, tavalliset vanteet, Loen), kuiva tie 8C, Kulutus 20,6kWh/100km. Taitaa CVC7:t rullata aika lailla huonommin kuin vakio 20" Bridgestonet.


dwntime

No nyt on ensimmäiset lumikelit testailtu ID4:lla. Nokia R3 kitkat 19" koossa alla.

On kyllä hyvä pito vajaavetoiseksi. Vähän jännitti miten lähes 10 nelarivuoden jälkeen vajaavetoisen kanssa lähtee mutta oli yllättävä kuin asialliselle tämä tuntui. Tottakai sutii mutta luistonesto toimii todella huomaamattomasti taustalla. Liikkellelähdöt sujuivat ilman sen kummempaa draamaa joten eiköhän tuon kanssa pärjää.
Ei ole tarve metsässä möyriä :)

Probie24

Moi,

Onko saksalainen insinööri oikeasti suunnitellut kosketusnäytönpaneelin siten, että painikkeista puuttuu valot, vai onko mun autoon asennettu valokaapeli väärinpäin?

Nyt siis pimeällä ei näy valoja niin volumen kuin myöskään lämpötilansäätimissä.
Onko tämä siis optio vai vain mulle sattunut asennusvirhe?

Ympyröin kuvaan kohdan mitä tarkoitan…eli ainoastaan power-nappula on riviltä valaistu.


Daatta

Lainaus käyttäjältä: Probie24 - 03.11.21 - klo:11:51
Onko saksalainen insinööri oikeasti suunnitellut kosketusnäytönpaneelin siten, että painikkeista puuttuu valot, vai onko mun autoon asennettu valokaapeli väärinpäin?

Joo, ei ole taustavaloa muidenkaan autoihin asennettu. Myös polttomoottoriautoissa käytetään samaa paneelia, eli harmistus on yhteinen.

No, äkkiä sitä oppii sokkona käyttämään. Sentään paneelissa on infrapunaledit jolla aistitaan kosketuksetonta käyttöä, eli näytön näkymän vaihtamista ilmassa kättä heilauttamalla.  ::)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Probie24

Ok. Kiitos pikaisesta vastauksesta. Vähän on mielestäni säästetty hölmössä kohdassa, vaikka muuten olen kovinkin tyytyväinen autoon.

SlOrbA

Lainaus käyttäjältä: Probie24 - 03.11.21 - klo:12:56
Ok. Kiitos pikaisesta vastauksesta. Vähän on mielestäni säästetty hölmössä kohdassa, vaikka muuten olen kovinkin tyytyväinen autoon.

Jossain kameroissa näyttää siltä, että siellä on Infrapuna valot. Taitaa olla, että tuo on valoportti tyylinen konsoli ja siksi siihen ei voisi lisätä näkyvän valon ledejä
Ajossa: ID.3 77kWh Tour 2021
Vanha: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013

Sped

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 03.11.21 - klo:12:25
Joo, ei ole taustavaloa muidenkaan autoihin asennettu. Myös polttomoottoriautoissa käytetään samaa paneelia, eli harmistus on yhteinen.

No, äkkiä sitä oppii sokkona käyttämään. Sentään paneelissa on infrapunaledit jolla aistitaan kosketuksetonta käyttöä, eli näytön näkymän vaihtamista ilmassa kättä heilauttamalla.  ::)

Itselläni Golf ja olen miettinyt nyt vähän aikaa, että näyttäisikä totaalisen tyhmältä, jos laittaisi esimerkiksi pimeässä hohtavaa teippiä pienet palat osoittamaan mistä alkaa lämpötilanäppäimet tms.

Mitäs mieltä muut ovat, onko ihan tyhmä ajatus?
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Probie24

No niin….juuri ehdin kehumaan että olen tyytyväinen autoon…kun näyttöön syttyi varoituskolmio palamaan tekstillä’ sähköjärjestelmä ei toimi kunnolla. Hakeudu korjaamolle’.  ::)

Onko muilla vastaavia kokemuksia?


jopo

#763
Lainaus käyttäjältä: Probie24 - 04.11.21 - klo:19:20
No niin….juuri ehdin kehumaan että olen tyytyväinen autoon…kun näyttöön syttyi varoituskolmio palamaan tekstillä’ sähköjärjestelmä ei toimi kunnolla. Hakeudu korjaamolle’.  ::)

Onko muilla vastaavia kokemuksia?


Saattaa olla näitä bugeja. Laita auto lukkoon ja odota vartti tai puoli h ja katso onko virhe tallella. Kyseinen oranssi ilmoitus on joillekin tullut ja hävinnyt sitten tuolla pienellä odotuksella.
EDIT: Jos ei puolen h:n nukkumisella häviä, niin kokeile painaa start nappulaa (ei infon) 20 sek tai yli. Joku kertoili tuolla naapurifoorumilla, että tämä oli auttanut johonkin bugitilaan. Jenkeissä on aika paljon mennyt näistä akun jäähdytysnesteen pumppuja, mutta käsittääkseni tuo ilmoitus on silloin punaisella, eikä autolla pysty enää ajamaan. 

Hombre85

Lainaus käyttäjältä: jopo - 04.11.21 - klo:20:07
Saattaa olla näitä bugeja. Laita auto lukkoon ja odota vartti tai puoli h ja katso onko virhe tallella. Kyseinen oranssi ilmoitus on joillekin tullut ja hävinnyt sitten tuolla pienellä odotuksella.
EDIT: Jos ei puolen h:n nukkumisella häviä, niin kokeile painaa start nappulaa (ei infon) 20 sek tai yli. Joku kertoili tuolla naapurifoorumilla, että tämä oli auttanut johonkin bugitilaan. Jenkeissä on aika paljon mennyt näistä akun jäähdytysnesteen pumppuja, mutta käsittääkseni tuo ilmoitus on silloin punaisella, eikä autolla pysty enää ajamaan.

Meille tuli tuo varoitus juurikin keltaisella kun oli autolla ajettu 4,5tkm. Ensimmäistä kertaa kun WeConnectilla emäntä laittoi lämmityksen päälle ja meni ulos autolle kun oli lähdössä niin kuului kauhea mekkala autokatoksesta ja auton valot päällä. Autolla pystyi ajamaan ja sama varoitus koko ajan päällä. Soitin VW Centeriin ja ajoin auton pajalle. Sain keskeytysturvasta auton selvityksen/korjauksen ajaksi. Kiertovesipumppu oli mennyt. Ja toistan vielä että oli keltaisella pohjalla varoitus.

Sellainen pieni maku jäi että tuo keskeytysturva on ID4 kohdalla eri kuin muissa VW autoissa. ID4 saa/pitää ajaa pajalle jos auto vain liikkuu. Kun taas muita malleja ei saa vaan keskeytysturvan kautta lavetti pihaan ja mahdollinen laina auto tilalle. Itse jouduin ajamaan 50km lähimpään centeriin ja sitten kun auto oli 5pv päästä valmis niin hakemaan sen.

EDIT: Siis tuo edellä mainutt nollaus ei toiiminut tässä kohtaa. Voi toki olla bugikin mutta voi myös olla vika. Se keskeytysturva toimii oikeasti että jos lähellä VW centteri niin sinne vaan ja europcaarilta ilmainen auto lainaan. On toki 3 päivää vain mutta jos huolto venyy se lainaus jatkuu vaikka kuukauden kunhan huolto vain ilmoittaa europcaarille että näin on.

jopo

Tuo ilmoitus voi mitä ilmeisemmin tulla myös turhaan (tai siten ettei mitään ole vielä hajalla). Idtalk foorumeita kun kahlaa, niin tätä on nähty aika paljon sekä syystä, että ilman. Mutta paljon on myös nähty noita hajonneita pumppuja ja kaiketi kyseessä on jonkinasteinen valmistuvika/erä.
https://www.vwidtalk.com/threads/faulty-coolant-pump-cases-with-the-id-4.3154/#post-45739

Pistä Probie24 päivitystä kun ehdit miten oman kanssa kävi.

Probie24

Joo laitan. Auto otettiin eilen korjaamolle sisään.
Palaan asiaan kun saan sen sieltä takaisin 👍

PassatGte2016

Mulla ei ole vielä ollut oman ID.4 1st:n kanssa korjaamokäyntejä ja takana on nyt 13700km - tyytyväinen olen ollut kaikin puolin. Nyt kuitenkin hieman jo säikähdin, kun maanantaina tuli ilmoitus v2.3 päivityksestä, että sen latauksen voisi käynnistää. Siispä käynnistin latauksen, mutta lataus keskeytyi pian ja ruutuun tuli ilmoitus, että Päivityksen lataaminen epäonnistui. Internet-yhteys oli kyllä hyvä, koska näytössä oli 4 tolpaa nettiyhteyden vahvuuden merkkinä. Yritin sitten käynnistää latausta uudelleen, mutta sehän ei suostunut enää käynnistymään vaikka usean kerran sammutin auton ja poistuin autosta. Ajattelin sitten, että ehkä huomenna se toimii.

Aamulla lähdin ajamaan töihin ja kun käynnistin auton, niin mittaristoon tuli useita virheilmoituksia - mm. valoautomatiikka, mukautuva vakkari ja kaistavahti eivät toimineet. Kävin putsaamassa etupuskurissa siinä VW-logon alapuolella olevan tutkan paikan, mutta se ei auttanut. Veikkasin, että nuo ongelmat poistuisivat, kun sammutan ja käynnistän auton seuraavan kerran, kun lähden töistä, mutta ei ne mihinkään poistuneet. Ajattelin näiden ongelmien johtuvan keskeytyneestä päivityksestä, mutta en ehtinyt tiistaina asiaa tutkia, vaan palasin aiheeseen vasta tänään. Nyt päivityksen lataus toimi loppuun asti ja itse asennuskin onnistui kerralla. Asennuksen jälkeen myös virheilmoitukset poistuivat ja näin kaikki on taas kunnossa.

Saatto olla käyttäjässä vikaa tai syynä oli vain, että nettiyhteys pätki vahvasta signaalista huolimatta. Hieman kuitenkin tuntuu siltä, että Volkkarilla on vielä näissä hiomista ennen kuin ovat samalla tasolla netin kautta tapahtuvien päivitysten kanssa kuin moni tietokoneohjemistojen ja puhelinohjelmistojen valmistaja.
-Tulossa: ID.7 Tourer ID.7 Pro Elegance 210 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.3.2024
-Ajossa: VW ID.4 Pro 128 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 18.08.2022. Tuotantoon: 25.1.2023. Alustanro: 27.1.2023. Valmistui: 30.1.2023. Toimitukseen: 7.2.2023. Luovutus 23.3.2023
-Ex: VW ID.4 1st Pro Performance 150 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.11.2020. Valmistui tehtaalta: 26.2.2021. Luovutus: 22.3.2021.
-Ex: VW Passat Variant GTE 160 kW Plug-In Hybrid vm. 2016

jopo

Avustamien sammuminen johtuu juurikin päivityksestä. Taisin muuten lukea ihan volkkarin ohjeissakin tuo. Mutta hyvä että päivitys meni maaliin.

Terpower

Onko kellään ollu ongelmia ovien lukitsemisen kanssa kahvoista ?
Mulla ei meinaa enää ovenkahvojen tunnistimet millään tunnistaa kosketusta ja näin ollen mitään ei tapahdu vaikka miten niitä hivelis.
Nyt pitää lukita kaukosäätimellä.
ID4 Pro Business

jopo

Mulla on uudesta asti apukuskin ovi ollut herkempi kuin kuskin ovi. Kuskin ovi toimii, mutta välillä joutuu koskemaan uudestaan. Apukuskin puoli toimii aina ekalla.
Kokeile pistää avaimet keskikonsoliin seuraavan ajon ajaksi. Jostain tullut tuollainen Kessyn valohoito-ohje joskus vastaan. Sitä se varmaan onkin, mutta eihän se haittaa kokeilla.

John_Galt

Lainaus käyttäjältä: Terpower - 24.11.21 - klo:15:00
Onko kellään ollu ongelmia ovien lukitsemisen kanssa kahvoista ?
Mulla ei meinaa enää ovenkahvojen tunnistimet millään tunnistaa kosketusta ja näin ollen mitään ei tapahdu vaikka miten niitä hivelis.
Nyt pitää lukita kaukosäätimellä.
Huomasin saman pari viikkoa sitten. Ennen on käsineet kädessä onnistunut hyvin, mutta nyt ilman käsineitä saa useamman kerran yrittää ennen kuin suostuu toimimaan.

FribMi

Joko teille muille id4 omistajille on tullut ota 2.3 saataville? Minulle ei ole tullut edes sähköpostia. Olen kysellyt vw:ltä asiasta ja sieltä sanottiin, että ei ole vielä autoni vuoro päivityksisä.

Olen nyt huomannut ongelmaa, että kännykän sovellus ei aina saa yhteyttä autoon. Esim. esilämmitys ei lähde päälle. Myös kiinnostaisi, että miten saa ajastettua latauksen yölle, jotta voisi hyödyntään yösähköä.

jopo

12. lokakuuta tuli mulle. Hidasta näyttää olevan päivitystahti, jos vieläkin on autoja päivittämättä.

tlavikai

Lainaus käyttäjältä: Terpower - 24.11.21 - klo:15:00
Onko kellään ollu ongelmia ovien lukitsemisen kanssa kahvoista ?
Mulla ei meinaa enää ovenkahvojen tunnistimet millään tunnistaa kosketusta ja näin ollen mitään ei tapahdu vaikka miten niitä hivelis.
Nyt pitää lukita kaukosäätimellä.

Itsellä kanssa alkoi temppuilemaan tänään niin ettei mene ovenkahvojen tunnistamista lukkoon.
ID4 Pro Performance, Business

dwntime

Lainaus käyttäjältä: tlavikai - 24.11.21 - klo:18:04
Itsellä kanssa alkoi temppuilemaan tänään niin ettei mene ovenkahvojen tunnistamista lukkoon.

On, sopivan viileä sää ja siihen lisätty märkä ja kura aiheuttaa tuon. Nyt kun pakkasta ja kuivaa niin ei mitään ongelmaa.

Terpower

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 24.11.21 - klo:18:06
On, sopivan viileä sää ja siihen lisätty märkä ja kura aiheuttaa tuon. Nyt kun pakkasta ja kuivaa niin ei mitään ongelmaa.
Eihän täällä etelässä muuta säätä puoleen vuoteen olekaan  :D
Ã,,rsyttävä homma.
ID4 Pro Business

jopo

Lainaus käyttäjältä: John_Galt - 12.10.21 - klo:16:18
2-3viikkoa menee korjauksessa. Akku sökönä, tai yksi niistä moduuleista.

Nyt sama täällä. Tai joku siihen moduuliin liittyvä. Tieto ei vielä ole varmaa, mutta kokonainen akkumoduuli tilattiin huollosta , vaikka vika siis ei ehkä itse akkukennoissa. Tulee kaikki moduuliin liittyvät härpäkkeet siinä samassa.

John_Galt

Lainaus käyttäjältä: jopo - 07.12.21 - klo:17:44
Nyt sama täällä. Tai joku siihen moduuliin liittyvä. Tieto ei vielä ole varmaa, mutta kokonainen akkumoduuli tilattiin huollosta , vaikka vika siis ei ehkä itse akkukennoissa. Tulee kaikki moduuliin liittyvät härpäkkeet siinä samassa.
No voi vitsit!  :( Oma korjaus meni muistaakseni parissa viikossa, eli toivotaan että menee sinullakin nopeasti.

jopo

Joulu sotkee mun aikataulun, vaikka osat tulisivatkin parissa viikossa. Elämä on.  ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy