VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Skoda => Citigo => Aiheen aloitti: pekus - 07.12.14 - klo:22:16

Otsikko: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: pekus - 07.12.14 - klo:22:16
Alkuvuodesta -15 loppuu meidän biilien takuuajat.
Siksi ajattelinkin kysellä mahdollisista ongelmista tms, jotka pitäisi hoidella ennenkuin aika tulee täyteen...
Itsellä  (44000tkm) on kuskin ikkunan mekanismi vaihdettu, kun tahtoi "hirttäytyä" silloin tällöin etuosastaan ja joku boxi ASG-vaihteistossa saatettu ajantasalle.
Vaimon autosta (14500km) kuuluu moottorista (venttiili?)naputusta kylmäkäynnistyksen yhteydessä... joskus jopa minuuttikaupalla. Onko tuttua?
Muuten mennään edelleen "suu korvissa"
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: Emil - 08.12.14 - klo:10:49
Nyt kun sanoit, niin kyllä mullakin nostaja taisi äännellä jonkin aikaa tässä eräänä aamuna. Yhtään en muista pitikö ääntä viime talvena. Se muutos viime talveen on tapahtunut, että kesällä vaihdettiin huollon yhteydessä Castrol:in 5W-40 öljyt, jotka täyttävät VW 502 00 vaatimukset. Tässä nyt sitten pohtinut, että olisko johtunut öljyistä. Onko tietoa mitä öljyä vaimon autossa on tällä hetkellä?
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: Emil - 12.12.14 - klo:12:20
A-haa, ok.

Eipä tuo meidän ole sitä yhtä kertaa enempää toistaiseksi naputellut. Jospa se nostaja tyhjenee öljystä venttiilijousen voimasta,  jos kone jää sopivaan asentoon sammuttuaan. Ja hetken ottaa kunnes sitten täyttyy uudelleen.
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: pekus - 12.12.14 - klo:19:29
On vähän tuoreella eläkeukolla kiireitä... 8)
Juu, viimeinen vaihdettu öljy on huoltovihon mukaan Mobil 3000.
Onpa ainakin tullut riittävästi öljyjä vaihdettua, kun jo kolmannen kerran vaihtuu... Kilometrejähän on vasta 14500

Eipä ole viimeaikoina naputellut, eli taitaa olla suurempi huolestuminen turhaa. Mainitsen kyllä ylimääräisistä äänistä huollon yhteydessä, että jää joku "jälki" merkkihuollon papruihin.

Näyttääpä siltä, että huolettomia kilometrejä porukat ovat Citigoillaan rullailleet, hyvä niin!
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: VW:t - 12.12.14 - klo:20:48
Ei ongelmia ollut, jollei laske resonointia oikeassa ovessa.
Taitaa kuulua ominaisuuksiin välillä määrätyt äänet moottorissa ja vaihteistossa.
Eniten säikyttelee tuo ulkotilan lämpömittari 4-asteen kohdalla.
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: juse_ - 13.12.14 - klo:11:01
72 tkm ajettu ja ei ongelmia. Jarrut meinaa ajon alussa hitusen vinkua kostealla/sateisella kelillä, hoitunee seuraavassa huollossa kun jarrupalat menee vaihtoon tai hiottavaksi. Tod. näk. palat lasittuneet. Olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen autoon :)
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: JaakkoS - 13.12.14 - klo:11:31
johan on paljon ajettu tuo citigosi. alkaa ekat jo lähestyä tuota maagista 100t kilometrin rajaa.
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: Peke - 13.12.14 - klo:19:24
Hyvin on rullattu, meillä kohta 2v Citigo ja 21tkm mittarissa. Pitää käyttää vielä ennen takuun loppumista näytillä merkkiliikkeessä(muuten huolletaan muualla), että onko tullut päivitystä laatikkoon.
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: Mii - 28.03.15 - klo:12:48
Mukavaa luettavaa kun ei vikoja ole. Pitkästä aikaa itsellä VAG konsernin auto ja toivon että sen 200tkm kestäisi..
Onko kukaan kerennyt 100tkm rullata?
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: Mii - 28.03.15 - klo:15:06
Autobild on näköjään ajanu up:lla 100tkm kestotestin. Kompuran tiiviste oli väärin asennettu ja kondensoinut vedet sisätiloihin.
75tkm kohdalla oli sitten vissiin vaihtaneet kompuran. Vetoakselit oli alkaneet tihkua öljyä, uudempiin vissiin rakenne muutettu.
Jotain oli myös vaihteiston äänistä mutta kun kääntäjän kautta tuota tavasin niin en saanut selkoa. Kone todettiin virheettömäksi.
Nopeudet on vissiin olleet suuria koska kulutus oli yli 6l/100km
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: Emil - 29.03.15 - klo:10:41
Vaihteistoista saattaa kuulua joskus mekaanisia ääniä, kun kone käy tyhjäkäyntiä, vaihde on vapaalla, ja kytkin ylhäällä. Loota saattaa myös kolahtaa, jos kytkimen nostaa nopeasti tyhjäkäynnillä ja vaihde vapaalla. Ne on ominaisuuksia, ei vikoja, sanovat.

On kuitenkin huomattu, että uusimmissa on tapahtunut muutosta lootan suhteen. Samaa olen ollut itsekin huomaavinani. Näissä uudemmissa joissa vaihdekeppiä pitää painaa pakin päälle saamiseksi, tuntuisi olevan vähän hiljaisempi laatikko.
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: Mii - 30.03.15 - klo:17:59
Itseäni ei tuollaiset haittaa. Melko "kansainvälinen" peli on kumminkin kun osat on valmistettu missä milloinkin. Osia on
tehty ainakin turkissa, puolassa ja unkarissa.. ja varmaan muuallakin.
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: juse_ - 12.04.15 - klo:11:40
No nyt on 76tkm ajettu ja 75tkm:n huolto tehty. Teetin samalla jarruhuollon (jarrujen puhdistus, rasvaus, nesteiden vaihto yms.) ja nyt ei jarrutkaan enää vingu. Ilmastointi huollettiin samalla. Sanovat huollossa että kori/pohja on priimakunnossa eikä minkään näkösiä korroosin jälkiä ollut nähtävissä. Eli ei muuta kun kovaa ajoa... :)
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: pekus - 12.04.15 - klo:17:38
Ohjaus piti (jarru pohjassa, kevyesti liikutellen) "klonksuttavaa" ääntä. Viime töikseen huolto vaihtoi takuuseen hammastangon. Nyt mennään omillaan...
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: JoLah - 29.04.15 - klo:09:13
Lainaus käyttäjältä: Mii - 28.03.15 - klo:15:06
Autobild on näköjään ajanu up:lla 100tkm kestotestin. Kompuran tiiviste oli väärin asennettu ja kondensoinut vedet sisätiloihin.
75tkm kohdalla oli sitten vissiin vaihtaneet kompuran.

No ei se kompuran "tiiviste" kyllä mitään sisävedenvuotoja aiheuta... Höyrystimen poistoputki tukossa, tai sen tiiviste väärin asennettu. "Kompuralla" ilmeisesti tarkoitetaan ilmastoinninkompressoria. Siellä kyllä tasan menee kylmäaine putkistoissa ja sisäkenno (höyrystin) ilmastointia käytettäessä kerää kosteutta (ja jos ei sammuta ilmastointia hiukan ennen ajon päättymistä, alkaa myös kasvaa mikrobeja).
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: Emil - 29.04.15 - klo:09:41
Vai oisko höyrystimen kondensioveden poistoputken ja tulipellin välinen tiiviste. Läpivientikumi toisinsanoen.

Sen kosteuden mitä höyrystin kerää, pitäisi kyllä tulla ulos normaalioloissa. Eli normaalisti mikrobeja ei kerry haitaksi asti, eikä niiden vuoksi tarvitse ilmastointia sammuttaa "ennen ajon päättymistä". Mahdollinen pöly höyrystimessä voi tuoksua joskus, jos ilmastoinnin kytkee päälle pitkästä aikaa. Pöly kyllä tulee ulos sitten kondensioveden mukana.
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: denzel - 06.05.15 - klo:22:43
Mulla Up (ollut suunnilleen vuoden), johon ollut tyytyväinen.

Kyllä sinne ilmastointiin jotakin alkaa kasvaa, koska haju on aika hurja, kun kytkee ilmastoinnin päälle - ei tapahdu vain silloin, kun ilmastoinnin käytössä on ollut taukoa, vaan ihan joka kerta, kun ilmastoinnin kytkee, vaikka edellisestä käytöstä olisi vain puoli tuntia. Tämä oli jo viime kesänä. En tiennyt tuosta, että ilmastointi kannattaa kytkeä pois ennen ajon päättymistä, mutta alanpa tehdä niin tästä lähtien, jos siitä vaikka olisi jotakin apua.

Mulla ainoat valittamisen aiheet ovat vaihteiden kolahtaminen vaihdettaessa ja pienten vaihteiden (ykkönen ja pakki) huono kytkeytyminen. Kolahduksiin auttaa, jos nostaa kytkimen erityisen hitaasti, mutta sitä en vielä tiedä, mikä auttaisi tuohon, ettei ykkönen aina mene silmään pysähdyksen jälkeen. Ahdistavaa, kun yrittää lähteä liikennevaloista liikkeelle, muttei saa vaihdetta silmään ja jono takana kasvaa. Ei tätä ihan päivittäin tapahdu, mutta kuitenkin riittävän usein, jotta nykyään tulee pidettyä vaihde silmässä liikennevaloissakin, jollei ole tiedossa erityisen pitkä pysähdys.

Talvella oli myös sellainen kiinnostava ilmiö, että pieniin töyssyihin ajettaessa (esim. sellaisiin pieniin ja teräviin, joita on kauppahallien parkkihalleissa) toisen puolen iskarista(?) kuului voimakas narahdus/natina. Tämä oire on nyt hävinnyt ilmeisesti säiden lämpenemisen vuoksi. Ei siis varmaankaan mitään vakavaa.

Ja sekin pieni riesa on, että jostakin syystä talvella kuskin puolen etulasin pesijä menetti suuntansa eikä sitä saa enää säädettyä takaisin. Pesuvedestä suuri osa menee katolle, vaikka olen säätänyt suuttimen niin alas kuin sen itse saa säädettyä. Pitäisi kai pyytää huoltoa katsomaan, josko suuttimia voisi vielä jotenkin hienosäätää.

Muuten kaikki ok, ja olen näistä pienistä jutuista huolimatta edelleen erittäin tyytyväinen autooni. Uutena bonuksena se, että lastenvaunut mahtuvat takakonttiin kyljelleen, mikä on melko uskomatonta tämän kokoisessa autossa!
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: Emil - 07.05.15 - klo:10:40
Onhan tästä ollut ennenkin puhetta, mutta..

Vaihteita on vaikea kytkeä, jos vaihteiston rattaat eivät pyöri. Ne rattaat eivät pyöri, kun auto käynnistetään kytkin pohjassa. Eli ei sille ole oikein mitään tehtävissä, kuten ei ole pakin kytkeytymisellekään mitää tehtävissä. Se on ominaisuus, ei vika.

Se ilmastointi on parasta pitää päällä aina, niin ei haise. Ja jos joskus olen sen tuoksun jossain autossa havainnut, niin eihän se kovin kauan kestä.
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: MTSI - 07.05.15 - klo:12:25
Minulla myös Up!:ssa kytkeytyi vaihteet huonosti ja kytkin rallatti tyhjäkäynillä vaihteen ollessa vaapaalla.
Takuuseen vaihdettiin kytkin... ei mitään vaikutusta vaihteisiin tai rallatukseen. Totesin myös että ominaisuus, ei vika. (lue: ei mitään tehtävissä. Ei muuta kun kovaa ajoa!  8))
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: Mii - 07.05.15 - klo:21:02
Kyllä jonkimoisia ääniä kuuluu tyhjäkäynnillä , ääni lakkaa kun kytkimen polkee. Täällä on vaihteet menneet hyvin päälle tai no
pari kertaa pakki vähän kiukutellut. Toistaiseksi erittäin tyytyväinen autoon. Etenkin ajo omin mainiot .
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: Emil - 08.05.15 - klo:11:19
Lainaus käyttäjältä: MTSI - 07.05.15 - klo:12:25
Minulla myös Up!:ssa kytkeytyi vaihteet huonosti ja kytkin rallatti tyhjäkäynillä vaihteen ollessa vaapaalla.
Takuuseen vaihdettiin kytkin... ei mitään vaikutusta vaihteisiin tai rallatukseen. Totesin myös että ominaisuus, ei vika. (lue: ei mitään tehtävissä. Ei muuta kun kovaa ajoa!  8))

Tostakin päättelen, että äänet tulee vaihteistosta, ei kytkimestä. Oikeastaan outoa, että edes vaihtoivat kytkimen, kun ei siinä oikein ole mitään mikä voisi ääntä pitää. Painelaakeri voisi antaa ääntä, mutta ei siten miten Citigo ääntää.

Jotain muutosta ovat ilmeisesti jossain vaiheessa tehneet, kun meidän -15 mallin Citigon loota on hiljaisempi. Eikä se -13 mallin ääntäminen häiritse, kun tietää sen kuuluvan vaihteiston luonteeseen.
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: Emil - 09.05.15 - klo:14:02
Hiukan sitä ykkösen kytkeytymistä voi helpottaa käynnistyksen jälkeen, kun nykäisee väliin kakkosen, ja sitten taas ykkösen.
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: VW:t - 10.05.15 - klo:14:46
Helpoin tapa on käynnistää auto ykkös-vaihde kytkettynä. Näin olen toiminut jokaisella autollani, eikä ole tarvinnut enempää mietiskellä.
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: Emil - 10.05.15 - klo:20:16
Varmaan yhtä helppo/hankala saada se vaihde silmään koneen ollessa sammuksissa, tai käynnissä. Eli miksi auto kannattaisi käynnistää vaihde päällä, en ymmärrä.
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: Mii - 10.05.15 - klo:21:40
Pikkuvikoja. Meillä oli aikanaan toyota yaris ja pakki oli välillä hankala saada päälle.
Ominaisuus oli, ei pahentunut eikä parantunut reilun 200 tkm aikana.. Ei ollut
mikään mukavin auto ajaa esim nykyiseen Seatiin verrattuna mutta luja ja
idioottivarma..
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: VW:t - 10.05.15 - klo:22:25
Lainaus käyttäjältä: Emil - 10.05.15 - klo:20:16
Varmaan yhtä helppo/hankala saada se vaihde silmään koneen ollessa sammuksissa, tai käynnissä. Eli miksi auto kannattaisi käynnistää vaihde päällä, en ymmärrä.

En tiedä, onko autossani vika, kun en ole huomannut vaikeuksia saada vaihdetta päälle auton ollessa paikalla. Joskus pakin kanssa ollut pieniä, mutta ei harmiksi asti.
Itse käynnistän aina vaihde päällä, kun se on jo valmiiksi kytketty, kun jätän auton seisomaan. Tämä on minun tapani toimia.
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: Emil - 10.05.15 - klo:23:16
Tässähän keskusteltiin tilanteesta, jossa start-stop systeemi sammuttaa koneen liikennevaloissa. Ja siitä kun valoista on taas aika jatkaa matkaa.

Hiukan minä ihmettelen valittelua vaihteiden kytkeytymisestä noin yleensä, kun käsivaihteiset vaihteistot on olleet samanlaisia jo vuosikymmeniä. Että eikö ne autokoulussa opeta vaihteiston käyttöä? Tai eikö sitä itse opi vaihteistoa käyttämällä? Jos ei pakki mene ensimmäisellä yrittämällä silmään, niin käytetään kytkin ylhäällä ja yritetään uudelleen. Siten saa rattaat uudelleen pyörähtämään, ja pakki voi kytkeytyä. Eteenpäin vieviä vaihteita voi saada helpommin päälle pysähtyneestä vaihteistosta kytkemällä ensin sen kakkosen, start-stop lähdöissä. Tuohan on ainakin mulle niin itsestään selvää, etten osaisi siitä erikseen marmattaa. Kaikki manuaalit toimii samoin.
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: Mii - 11.05.15 - klo:12:07
Lainaus käyttäjältä: Emil - 10.05.15 - klo:23:16
Tässähän keskusteltiin tilanteesta, jossa start-stop systeemi sammuttaa koneen liikennevaloissa. Ja siitä kun valoista on taas aika jatkaa matkaa.

Hiukan minä ihmettelen valittelua vaihteiden kytkeytymisestä noin yleensä, kun käsivaihteiset vaihteistot on olleet samanlaisia jo vuosikymmeniä. Että eikö ne autokoulussa opeta vaihteiston käyttöä? Tai eikö sitä itse opi vaihteistoa käyttämällä? Jos ei pakki mene ensimmäisellä yrittämällä silmään, niin käytetään kytkin ylhäällä ja yritetään uudelleen. Siten saa rattaat uudelleen pyörähtämään, ja pakki voi kytkeytyä. Eteenpäin vieviä vaihteita voi saada helpommin päälle pysähtyneestä vaihteistosta kytkemällä ensin sen kakkosen, start-stop lähdöissä. Tuohan on ainakin mulle niin itsestään selvää, etten osaisi siitä erikseen marmattaa. Kaikki manuaalit toimii samoin.

+1
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: burgi - 11.05.15 - klo:14:06
Meillä 2013 Mii ja muuten toiminut tuon 24 tkm mainiosti, mutta hieman ennen takuun päättymistä vaihdettiin kytkin ja kaikki kytkimeen kuuluvat tilpehöörit. Pakki ei tahtonut mennä päälle, mutta nyt toimii taas siten kuin autossa kuuluukin.

Lisäksi on vaihdettu eteen hanttimiehen puolelle etupyörän laakeri, joka hajosi täysin n. 22 tkm kohdalla.
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: Emil - 12.05.15 - klo:14:03
Olikohan etupyörä saanut tavallista kovemman tärskyn jossain vaiheessa, siksi laakeri ottanut itseensä? Ei olisi ihme, kun katselee teiden kuntoa.
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: Patomursu - 12.05.15 - klo:14:05
Lainaus käyttäjältä: burgi - 11.05.15 - klo:14:06
Meillä 2013 Mii ja muuten toiminut tuon 24 tkm mainiosti, mutta hieman ennen takuun päättymistä vaihdettiin kytkin ja kaikki kytkimeen kuuluvat tilpehöörit. Pakki ei tahtonut mennä päälle, mutta nyt toimii taas siten kuin autossa kuuluukin.

Lisäksi on vaihdettu eteen hanttimiehen puolelle etupyörän laakeri, joka hajosi täysin n. 22 tkm kohdalla.

Eihän nuo ole kuin pikkuvikoja ja ymmärtäähän ne että voi hajota million tahansa?  ;D
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: denzel - 13.05.15 - klo:17:31
Lainaus käyttäjältä: Emil - 10.05.15 - klo:23:16
Tässähän keskusteltiin tilanteesta, jossa start-stop systeemi sammuttaa koneen liikennevaloissa. Ja siitä kun valoista on taas aika jatkaa matkaa.

Hiukan minä ihmettelen valittelua vaihteiden kytkeytymisestä noin yleensä, kun käsivaihteiset vaihteistot on olleet samanlaisia jo vuosikymmeniä. Että eikö ne autokoulussa opeta vaihteiston käyttöä? Tai eikö sitä itse opi vaihteistoa käyttämällä? Jos ei pakki mene ensimmäisellä yrittämällä silmään, niin käytetään kytkin ylhäällä ja yritetään uudelleen. Siten saa rattaat uudelleen pyörähtämään, ja pakki voi kytkeytyä. Eteenpäin vieviä vaihteita voi saada helpommin päälle pysähtyneestä vaihteistosta kytkemällä ensin sen kakkosen, start-stop lähdöissä. Tuohan on ainakin mulle niin itsestään selvää, etten osaisi siitä erikseen marmattaa. Kaikki manuaalit toimii samoin.

Kun eivät toimi. Tämä on ensimmäinen autoni, jossa tällaista häikkää on haitaksi asti. Aikaisemmissa autoissa (ja olen aika monilla ajanut ja riittävän pitkän aikaa), on vaihteen kytkemisessä ollut ongelmia ehkä kerran kuukaudessa, kun taas upissa tämä "ominaisuus", jota minä kyllä nimittäisin kiusallisuutensa vuoksi viaksi, on lähes jokapäiväinen riesa. Lisäksi start-stop-systeemi tekee kytkimen nostelusta rasittavaa puuhaa, kun auto sammuilee ja käynnistyy miten sattuu.

En tiedä, miksi joidenkin on vaikea hyväksyä, että upissa/citigossakin on joitakin huonoja ominaisuuksia tai ehkä jopa viallisia/väärin säädettyjä yksilöitä, vaikka yleisesti ottaen onkin kyseessä erittäin kiva auto.
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: VW:t - 13.05.15 - klo:18:35
Kannattaisi käydä näyttämässä jossakin, varsinkin jos on takuun alainen auto.
Tai sitten käy koeajamassa uutta tai käytettyä autoa ja vertaa omaan.
Jos et huomaa eroa, niin sitten kyseessä ominaisuus (vikoja ei Citigossa ole  8) ).
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: Emil - 13.05.15 - klo:19:35
Lainaus käyttäjältä: denzel - 13.05.15 - klo:17:31
Kun eivät toimi. Tämä on ensimmäinen autoni, jossa tällaista häikkää on haitaksi asti. Aikaisemmissa autoissa (ja olen aika monilla ajanut ja riittävän pitkän aikaa), on vaihteen kytkemisessä ollut ongelmia ehkä kerran kuukaudessa, kun taas upissa tämä "ominaisuus", jota minä kyllä nimittäisin kiusallisuutensa vuoksi viaksi, on lähes jokapäiväinen riesa. Lisäksi start-stop-systeemi tekee kytkimen nostelusta rasittavaa puuhaa, kun auto sammuilee ja käynnistyy miten sattuu.

En tiedä, miksi joidenkin on vaikea hyväksyä, että upissa/citigossakin on joitakin huonoja ominaisuuksia tai ehkä jopa viallisia/väärin säädettyjä yksilöitä, vaikka yleisesti ottaen onkin kyseessä erittäin kiva auto.

Aiemmista keskusteluista sain käsityksen, että sinulla on nyt ensimmäistä kertaa auto jossa on start-stop systeemi? Korjaa toki jos olen ymmärtänyt väärin.

Kuinka usein tuli väänneltyä edellisistä autoista vaihdekeppiä niin, että kone oli sammuksissa?

Siitä kojetaulustahan pitäisi löytyä nappula, jolla start-stop järjestelmän saa pois päältä tilapäisesti, jos kytkimen nostelu aiheuttaa harmia. Eikä sen kyllä muutenkaan pitäisi "miten sattuu" toimia. Kone sammuu, kun vaihdekeppi on vapaalla, ja kytkimen nostaa ylös. Ja käynnistyy kun kytkimen taas painaa lattiaan. Tietysti muutamat muut asiat pitää olla kohdallaan, jotta sammuu.

Lisäys: Ehkä autoa kannattaa tosiaan käyttää asiantuntijalla. Jos kytkin ei irroita kunnolla, voi se aiheuttaa harmia. Mutta kun kytkin on kunnossa, niin kyllä vaihteiden pitäisi kytkeytyä melko hyvin. Kirjoitan "melko hyvin" siksi, että pitää ymmärtää ne käsivaihteisen vaihteiston ominaisuudet.
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: Emil - 17.03.16 - klo:10:13
Meillä ainoa korjaustoimenpide on ollut kierot jarrulevyt. On edelleen mysteeri, että onko ne ottaneet itseensä jostain vesilätäkköön ajamisesta, vai mistä. Jarruosat eivät ole kalliita. Läheisestä varaosakaupasta möivät Zimmermann merkkiset levyt, kun pyysin hyviä levyjä, joiden ei välttämättä tarvitse olla halvimmat. Jarrupaloiksi valikoitui "EBC green Stuff"-jarrupalat siksi, että luvattiin ettei ne sisällä metallia. Näillä paloilla jarrua joutuu painamaan kovempaa kuin tehtaan laittamilla paloilla. Ja mahtaako hätäjarrutussysteemi toimia yhtä tehokkaasti, toivottavasti ei tarvitse kokea. Muuten olen yhdistelmään tyytyväinen.
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: denzel - 05.07.16 - klo:22:13
Palaan tuohon aikaisempaan ongelmaani vaihteiden kanssa. Ongelma on yhä edelleen eikä liity start/stop-järjestelmään. Vaikka auto olisi käynnissä, voi valoista lähtiessä olla vaikea saada vaihdetta silmään. Yleensä auttaa kytkimen nostaminen, mutta ei aina. Saako tätä nyt vihdoinkin kutsua viaksi? ;)
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: M_M_M - 06.07.16 - klo:10:48
Meidän Citigossa oli vaihteiden päällemeno ongelmaa.
Ykkönen ja peruutusvaihde oli ongelmallisia.
Reklamoin siitä ja vaihdettiin takuuseen kytkin ja painelaakeri.
Nyt toimii taas normaalisti ja vaihteet menee helposti päälle.
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: Kinkkujuusto - 23.08.18 - klo:07:12
Osaiskohan joku neuvoa mistä tälläinen voisi johtua?
Kun koitan startata autoa, ei tapahdu mitään, starttimoottori ei pyöri alkuunkaan.
Akku on nyt täyteen ladattu, eikä vaikutusta. Auto toimi aiemmin ihan moitteetta.

Työntämällä saatiin käyntiin ja tuntui toimivan, mutta EPC valo jäi mittaristoon palamaan.
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: BLUP! - 24.08.18 - klo:06:35
EPC on yleensä niitä ajokielto valoja joten eiköhän kannata lukea/luetuttaa ensin vikakoodit OBD portista, josta voisi selvitä jos joku anturi antaa virhettä. Startin solenoidi voisi jumittaa jota voisi koittaa auton alta hieman vasaralla kopauttaa näin pikatestinä. Motonetissä oli joku lukija just 50eur, mutta en tiedä sopiiko näihin.

Ja ketjuun muuten: Mun alle vuoden omistamassa Upissa ei ole ollut muita vikoja kuin talvella jumitti kässäri joka loppui kun löysäsin kässärin kahvaa. Vaihteet kolahtelee, mutta en pitänyt sitä ongelmallisena kun loota painaa 25kiloa tässä ecoUpissa niin ei se mikään mukavuushärveli voi olla. Vaihteiden kytkeytymisessä ei ole ollut mitään ongelmaa mutta pakin kanssa saa olla päättäväinen. Ykkönen on aina mennyt vaivatta tässä 2014 vuosimallin autossa ja käytän lähes aina stop/start toimintoa. AC tuoksahtaa hetken käytön alussa, käytän harvoin koska palelen herkästi.
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: track08 - 24.08.18 - klo:08:23
Mitenkäs siinä lähtötilanteessa kun laitoit virrat päälle, käynnistyikö mittarivalot, mittarit ja radio kuitenkin normaalisti ennen kuin yritit startata? Mikäli ei, tarkastaisin ensin että akku on kytketty oikein. Toisessa kulkupelissä kerran tärinä oli irrottanut toisen akkukengän, jonka takia mikään ei toiminut.

Jos EPC-valo ei palanut ennen kuin työnsit auton käyntiin, voi olla että se aiheuttaa vikakoodeja. Käsitykseni mukaan autoja joissa on katalysaattori ei tulisi työntää käyntiin.
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: Emil - 24.08.18 - klo:11:05
Lainaus käyttäjältä: BLUP! - 24.08.18 - klo:06:35
...AC tuoksahtaa hetken käytön alussa, käytän harvoin koska palelen herkästi.

Lämmityslaitteen lämmönsäädöllä saa mukavan ja itselleen sopivan lämpötilan silloinkin kun ilmastointi on päällä. Ja niin se on tarkoitettukin käytettäväksi. Jos lämpönupin pitää ääripäässään kylmällä, kuten jotkut jostain syystä tekee, niin varmasti tulee kylmä ja flunssakin kaiken lisäksi.

Siksi se tuoksahtaa, kun liian harvoin käytetään. Kun ilmastointia käyttää säännöllisesti, niin hajuongelmatkin katoaa.
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: Emil - 24.08.18 - klo:11:07
Lainaus käyttäjältä: track08 - 24.08.18 - klo:08:23
Käsitykseni mukaan autoja joissa on katalysaattori ei tulisi työntää käyntiin.

Niin se on. Koska on riski, että palamatonta bensaa pääsee katalysaattoriin. Katalysaattori ei pidä palamattomasta bensasta, eikä varsinkaan siitä, jos bensa syttyy katalysaattorista.
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: Emil - 25.08.18 - klo:00:17
Katalysaattorista = katalysaattorissa. Ei päässyt korjaamaan kirjoitusvihrettä.
Otsikko: Vs: Citigon takaisinkutsut, takuukorjaukset ym. ongelmat... niin ja heikot kohdat...
Kirjoitti: Kinkkujuusto - 13.11.18 - klo:15:28
Lainaus käyttäjältä: Kinkkujuusto - 23.08.18 - klo:07:12
Osaiskohan joku neuvoa mistä tälläinen voisi johtua?
Kun koitan startata autoa, ei tapahdu mitään, starttimoottori ei pyöri alkuunkaan.
Akku on nyt täyteen ladattu, eikä vaikutusta. Auto toimi aiemmin ihan moitteetta.

Työntämällä saatiin käyntiin ja tuntui toimivan, mutta EPC valo jäi mittaristoon palamaan.
Löytyhän se vika eilen viimein, moottorin maadoitusjohto oli haperoitunut katki.
Se uusittiin ja taas pelittää 8)